abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173668937
Er is vandaag echt enorm veel gebeurd en wil het gewoon even ergens kwijt. Advies met wat ik het best zou kunnen doen hoor ik graag.

Mijn achtergrond:
Jongeman van 21 jaar, bijna 6 jaar werkzaam bij de Albert Heijn.

Ik zit enorm in de clinch met mijn Supermarkt Manager en Assistent Supermarkt Manager. Het begon afgelopen zaterdag bij het lossen van de avondvracht waarbij ik mijn schouder bezeerde tijdens het laden van de vrachtwagen. Mijn teamleider heeft toen gezegd dat hij het af zou maken en dat ik kon gaan vullen.

De dag erna werd ik wakker met enorme pijn waarna ik de dag erna een afspraak maakte (zondag is er geen huisarts aanwezig) voor de huisarts. Dinsdag heeft de huisarts mij verteld dat ik een ontstoken pees heb en dat ik het rustig aan moet doen om het niet erger te laten worden.

Woensdagavond heb ik dit gemeld aan mijn ASM die mij heeft verteld om zelf maar even vervanging te regelen voor de dagen dat ik moet vullen. Ik ben toen aan het werk gegaan en heb er niks meer over gezegd. Het werk wat ik doordeweeks doe is afprijzen, iets waarvan ik dacht dat het mijn schouder niet zoveel zou belasten.

De dag erna werd ik wakker met enorme pijn in mijn schouder, maar ik koppelde dit niet aan het werk wat ik de dag ervoor had gedaan. Dus ik ben maar weer gaan werken. Deze keer (donderdagavond) was de SM aanwezig en heb ik aan hem de situatie uitgelegd. Reactie: zoek zelf maar even vervanging voor wat je niet kan doen. Ik dus gehoorzamen en mensen vragen of ze de komende zaterdagen voor mij kunnen werken. Ik had iemand gevonden en heb dit direct gemeld. Ik kreeg de opdracht om het in de planning te gaan aanpassen.

Dus ik braaf de planning aanpassen en mijn tijden wegstrepen. Komt de SM het kantoor weer inlopen met de opmerking: ''Jij bent nu jouw probleem in mijn tijd aan het oplossen. Doe dat voortaan maar na werktijd'. Hier ging ik op in en zei ik dat het ook zijn probleem is en dat ik hem ook nog eens geld aan het besparen ben, omdat ik in principe gewoon 'ziek' ben. Volgens hem moest ik maar even de arbeidswet doornemen want blijkbaar zit ik fout. Hierbij gelaten en toen ging ik weer aan het werk.

Het zat wel erg diep dat hij zei dat het ''mijn probleem'' was dus ik ben weer terug gelopen om te vragen waarom hij zo reageerde en dat het een situatie is die we beiden zouden moeten oplossen. Hij haalde aan dat de enige die kan bepalen of ik wel of niet kan werken de arboarts is. Dat klopt inderdaad, maar daarna vertelde hij mij wel dat ik andere werkzaamheden kan verrichten die licht genoeg voor mijn arm zullen zijn. Beweringen die haaks op elkaar staan, maar goed.

Ik heb vervolgens verteld dat de manier hoe hij het zei dat deze situatie ''mijn probleem'' is mij wel diep zit, omdat het geen enkel teken vertoond van enig begrip. Zijn woorden: ''Dat jij je zo voelt, voel ik niks voor. Daar zit ik niet mee''. Bij mij ging er een knop om en ben toen weggelopen om mijn werk af te maken.

De dag erna (vandaag, vrijdag dus) ben ik in de avond naar mijn werk gegaan om mij persoonlijk ziek te melden. Ook de werkzaamheden die ik doordeweeks verrichten verergerde alles alleen maar. Ik heb toen netjes gewacht tot de SM aanwezig was en heb mijzelf persoonlijk afgemeld. Mocht hij het er niet mee eens zijn, dan kan hij de arbodienst inschakelen.

Toen begon het feestje. Mijn SM ging helemaal uit zijn slof en beweerde dat ik hem belachelijk aan het maken was. Mijn ASM zat er ook bij en zei dat ik even normaal moest doen, want wat ik deed kon niet. Ik sprak beiden heren aan met hun achternaam en 'u' wat ze opvatte als arrogantie. Mijn SM begon te schreeuwen dat ik hem aan het zwart maken was en dat ik maar even aan alle mensen die hier werken moet vragen wat ze van hem vinden en wat ze van mij vinden. Hierop heb ik geantwoord dat ik met deze mensen werk en weet wat ze van mij en van hem vinden. En dat wat ze zeiden niet positief was.

Kon hij niet hebben en schreeuwde: Als ik boos word, word ik goed boos en daar weet Simone alles van. (Ze heet geen Simone, maar voor het verhaal wel even zo genoemd.) Die liep toevallig net over de gang voorbij dus die kon alles horen. Ik zei dat het jammer was dat het zo liep en dat het waarschijnlijk ook zo moet eindigen. Ik gaf hem een hand en die heeft hij na enige aarzeling geschut.

Verhaal voorbij? Hahaha, nee. De SM weigerde mij ziek te melden. Ik bleef bij mijn standpunt om dat gewoon maar wel te doen en bij enige twijfel de arboarts in te schakelen. Dit wilde hij niet en ik moest maar vertrekken. Ik weigerde, want ik wilde zekerheid of ik nou wel of niet ziek word gemeld. Hierop zei hij dat ik moest vertrekken en pakte hij mij bij mijn schouders en schoof mij aan de kant. Ik zei nee, ik blijf. Heeft hij mij verteld dat ik een winkelverbod zal krijgen en dat ik bij deze ben aangehouden ''voor het niet gehoorzamen van de winkeleigenaar''. Hij dreigde met de politie en pakte zijn telefoon om de beveiliging te bellen. (Draaide hij ook nog het verkeerde nummer :') ). Beveiliging kwam maar niet en de discussie ging verder.

Vanaf dat moment heb ik alles opgenomen om later terug te luisteren. Het kwam toen aan op een ja-en-nee spelletje, mijn arrogante houding, omdat ik ze beide met hun achternaam en 'u' aansprak, en dat het aan mij licht hoe ik de woorden ''Dat jij je zo voelt, voel ik niks voor. Daar zit ik niet mee'' heb geïnterpreteerd. Uiteindelijk gaf hij op en zei hij dat ik maar niet hoef te komen. Ik heb nog het nummer van de arbodienst gevraagd en die weigerde hij eerst te geven. Op advies van hem heb ik de arbeidswet doorgenomen en heb uitgelegd dat hij mij dat verplicht is. Vervolgens nog even verhaal gedaan bij mensen die het gehoord hebben en naar huis gegaan.

Ik vind het enorm jammer dat het zo loopt, want ik werk al bijna 6 jaar bij deze Albert Heijn en weet eigenlijk niet echt wat ik moet doen. Ik heb de ahsignaallijn al ingelicht, maar ik weet niet welke stappen ik nog meer kan nemen om ervoor te zorgen dat dit aan het licht komt bij het hoofdkantoor. Niet alleen ik word zo behandeld, maar ook de andere parttimers die het niet goed weten en hun mond niet open durven te trekken. Wat zou ik kunnen doen om ervoor te zorgen dat dit wordt aangepakt?

TLDR:
Schouder overwerkt tijdens het laden van de vracht. Ik moest maar zelf vervanging gaan regelen voor mijn werktijden. Supermarkt manager gaf aan dat hij niks voelt voor mijn situatie en dat ik mijn probleem maar niet in zijn tijd moet oplossen. Vandaag langs gegaan om mij volledig ziek te melden. Hier ging de SM en ASM niet mee akkoord omdat ik volgens hen niet ziek was en gewoon kon werken. De SM heeft gedreigd om mij een winkelverbod op te leggen omdat ik hem niet gehoorzaamde. De ASM beschuldigde mij ervan dat ik arrogant was omdat ik beide heren aansprak met hun achternaam en 'u'.
  vrijdag 8 september 2017 @ 23:55:52 #2
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_173669044
Ik heb het met verbazing gelezen. Echt advies heb ik niet. De arbeidsverhouding is verstoord. Dit komt niet meer goed.
pi_173669096
De hoeveelheid regels die zij overtreden als werkgever moet je niet bij willen werken.

Helaas buiten dat soort franchisers maar al te graag 16 tot 20-jarigen uit, tijd voor jou om op te stappen. Ik acht de kans klein dat jij een revolutie binnen de AH gaat veroorzaken.
pi_173669103
Sowieso moet je hier nog weel een transitievergoeding uit slepen. Indien bovenstaande waar is hebben beide heren zich flink misdragen.

Heb jij compromitterend materiaal opgenomen?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_173669114
Tip voor je volgende baan: als je niet kan werken meldt je je ziek op de juiste wijze en laat ze het verder uitzoeken.
pi_173669141
21 jaar, dan ben je toch al te duur voor een supermarkt. Liever 2 frisse 15 jarigen voor dat geld
pi_173669156
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2017 23:59 schreef phpmystyle het volgende:
Heb jij compromitterend materiaal opgenomen?
Sorry, kan je dat toelichten?
pi_173669174
Als je ziek bent en de man stuurt je weg ga je weg, zelfs als je ziek bent en de man stuurt je niet weg ga je weg. Nu je thuis bent blijf je ook lekker ziek tot de schouder is herstelt, zorg wel dat je het geld krijgt waar je volgens CAO recht op hebt. Ik neem aan dat je een vast contract hebt voor een aantal uren. De arboarts/bedrijfsarts kan beoordelen wanneer je weer arbeidsgeschikt wordt laat werkgever daar maar voor zorgen.
pi_173669177
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 00:03 schreef Bucketlist het volgende:
21 jaar, dan ben je toch al te duur voor een supermarkt. Liever 2 frisse 15 jarigen voor dat geld
Klopt. Ik ben net klaar met studeren en druk zoekende naar een baan. Op mijn 16de een vast contract gekregen dus van mij konden ze niet af.
pi_173669237
Even los van het feit dat je manager in jou verhaal over komt als een enorme hufter.

Het klinkt alsof je dit niet slim hebt aangepakt. Je bent een zinloze discussie aangegaan die vervolgens steeds verder uit de hand is gelopen. Wat je had moeten doen was de zinloze discussie beëindigen zodra je zag dat je geen medewerking kreeg van je manager en dit niet op een normale manier uit te praten viel. Vervolgens jezelf op een officiële manier ziek melden (bijvoorbeeld via de mail zodat het opschrift staat) en een consult bij de bedrijfsarts aanvragen.
Een discussie met je baas over het wel of niet ziek zijn is totaal irrelevant.
pi_173669274
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 00:11 schreef Brollebol het volgende:

Het klinkt alsof je dit niet slim hebt aangepakt. Je bent een zinloze discussie aangegaan die vervolgens steeds verder uit de hand is gelopen. Wat je had moeten doen was de zinloze discussie beëindigen zodra je zag dat je geen medewerking kreeg van je manager en dit niet op een normale manier uit te praten viel. Vervolgens jezelf op een officiële manier ziek melden (bijvoorbeeld via de mail zodat het opschrift staat) en een consult bij de bedrijfsarts aanvragen.
Een discussie met je baas over het wel of niet ziek zijn is totaal irrelevant.
Klinkt wel leuk in theorie maar in de praktijk pakt het nou vaak eenmaal anders uit.

Dan doel ik niet op het officieel ziek melden en dat schriftelijk doen, maar die discussies en de drang om door te werken (loyaal aan je werkgever willen zijn) vind ik wel menselijk hoor.
  zaterdag 9 september 2017 @ 00:17:11 #12
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_173669313
Teken niks en bevestig per e-mail je mondelinge ziekmelding.

Bel het Juridisch Loket even voor een advocaat.
pi_173669399
Voortaan als je wat hebt. bellen, ziek melden en niet komen opdagen (en van tevoren foto van het werkrooster maken)

[ Bericht 72% gewijzigd door Nizno op 09-09-2017 04:13:03 ]
.
  Donald Duck held zaterdag 9 september 2017 @ 00:42:10 #14
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_173669593
Je wordt te oud (te duur) voor dat soort werk en dit bewust steeds verder laten oplopen is een prachtkans voor ze om je zelf te laten opstappen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_173669720
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 00:04 schreef Ryoku het volgende:

[..]

Sorry, kan je dat toelichten?
Jij zei dat je een en ander hebt opgenomen, blijkt uit dat fragment dat jouw leidinggevende een behoorlijk intimiderende houding aanneemt?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_173669958
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2017 00:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Jij zei dat je een en ander hebt opgenomen, blijkt uit dat fragment dat jouw leidinggevende een behoorlijk intimiderende houding aanneemt?
Ja. Beide leidingevende (SM en ASM) verheffen hun stem flink in de opname. Ook worden er kreten als 'mond houden' genoemd. Ik weet niet of dat ook als intimiderend opgevat kan worden.
pi_173670079
Overigens dat zelf op moeten lossen van een rooster, dat slaat werkelijk nergens op. Waarom zou je dat moeten doen? Ik bedoel het is die lul zijn werk; niet het jouwe. Ophoeren met die ongein. :r
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173670329
quote:
13s.gif Op zaterdag 9 september 2017 01:35 schreef Geralt het volgende:
Overigens dat zelf op moeten lossen van een rooster, dat slaat werkelijk nergens op. Waarom zou je dat moeten doen? Ik bedoel het is die lul zijn werk; niet het jouwe. Ophoeren met die ongein. :r
dat!
pi_173670450
Wat voor contract heb je?
Play hard, go pro.
pi_173670546
Regel anders iemand die zich voordoet als journalist en het hoofdkantoor van de appie belt om te vragen hoe het zit met al die overtredingen van filiaal X. "Ok en medewerkers mogen zich dus niet ziek melden? Zelfs niet als ze bij de dokter zijn geweest? Wie maakt deze regels?"

Misschien mag je je dan wel gewoon ziek melden als je ziek bent.

Was toen ook zo bij de Primark, daar kwam snel verandering in toen.
pi_173670805
Je moet "Boos" bellen. Tim lost het wel op en wij hebben er dan ook nog lol van.
  zaterdag 9 september 2017 @ 08:11:48 #22
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_173670849
Je hebt de goede stappen gezet, knap van je.

Ik begrijp dat je ook op doordeweekse dagen veel werkt en contract van 12+ uren hebt? In je verhaal is het mij niet duidelijk of het een franchisenemer is of reguliere winkel. Je zou eventueel een overplaatsing kunnen aanvragen. En anders zou ik alsnog op zoek gaan naar wat anders. Je verdient het om fatsoenlijk te worden behandeld.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_173671547
Wetgeving is in dat opzich heel simpel. Als je ziek bent meld je je ziek volgens de manier die moet van het bedrijf. Je hoeft inprincipe niet eens te zeggen wat je hebt, alleen dat je ziek bent (is privé namelijk). Het bedrijf schakelt een bedrijfsarts in en daar moet je dan langskomen. Die bepaald wat je hebt en hoelang je ongeveer afwezig bent. Een bedrijf mag nooit, maar dan ook nooit, een ziekmelding weigeren.

Vraagje aan TS. Hoe loopt normaal een ziekmelding via je bedrijf? Neem aan dat je dat wel weet als je er 6 jaar werkt. Dus via leidinggevende of PZ?
pi_173673335
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 03:38 schreef Aethereal het volgende:
Wat voor contract heb je?
Een contract voor onbepaalde tijd voor 9 uur per week.

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 09:37 schreef alopio het volgende:
Wetgeving is in dat opzich heel simpel. Als je ziek bent meld je je ziek volgens de manier die moet van het bedrijf. Je hoeft inprincipe niet eens te zeggen wat je hebt, alleen dat je ziek bent (is privé namelijk). Het bedrijf schakelt een bedrijfsarts in en daar moet je dan langskomen. Die bepaald wat je hebt en hoelang je ongeveer afwezig bent. Een bedrijf mag nooit, maar dan ook nooit, een ziekmelding weigeren.

Vraagje aan TS. Hoe loopt normaal een ziekmelding via je bedrijf? Neem aan dat je dat wel weet als je er 6 jaar werkt. Dus via leidinggevende of PZ?
Je belt voor 9 uur op de dag dat je moet werken. Die ziekmelding loopt of via een leidinggevende of een teamleider die dan opneemt.

Ik ben gisteren langsgegaan omdat ik in de buurt was. Ook leek het mij fatsoenlijk om het zo snel mogelijk door te geven, zodat ze tijdig vervanging konden regelen.
pi_173673411
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 12:24 schreef Ryoku het volgende:
Ik ben gisteren langsgegaan omdat ik in de buurt was.
Niet heel handig want bellen was genoeg geweest maar dan nog dan had je daarna gewoon weg moeten gaan en ze het maar laten uitzoeken.
pi_173673813
Hey! Ik heb ook heel lang bij AH gewerkt en een vriend van mij een tijdje op het hoofdkantoor. Wat hij mij verteld heeft is dat de SM's opgedragen wordt om zo goed mogelijk voor de werknemer te zorgen. Bij mij is dit altijd gebeurd toen ik er werkte. Ik heb 1 keer mijn enkel gebroken en toen zorgde ze er goed voor mij. Mijn vaste uren werden doorbetaald, ze stuurde een bosje bloemen en ze belde soms hoe het met me ging. En dat te bedenken dat ik "gewoon" een vakkenvuller was!

In jouw situatie ligt het wel anders lees ik. Maar ik geloof dat er bij AH een soort hulplijn hiervoor is waarmee je contact kan krijgen met iemand van het hoofdkantoor. Moet je even zoeken in sam of het ah medewerkerstopic. Ookal ga je bijna weg lijkt het mij toch goed om je niet zo te laten behandelen!
pi_173673881
quote:
13s.gif Op zaterdag 9 september 2017 01:35 schreef Geralt het volgende:
Overigens dat zelf op moeten lossen van een rooster, dat slaat werkelijk nergens op. Waarom zou je dat moeten doen? Ik bedoel het is die lul zijn werk; niet het jouwe. Ophoeren met die ongein. :r
Je hebt helemaal gelijk, maar helaas gaat het er zo aan toe bij de meeste bedrijven op die leeftijd.
pi_173674227
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 13:04 schreef terrorsjaak het volgende:
Hey! Ik heb ook heel lang bij AH gewerkt en een vriend van mij een tijdje op het hoofdkantoor. Wat hij mij verteld heeft is dat de SM's opgedragen wordt om zo goed mogelijk voor de werknemer te zorgen. Bij mij is dit altijd gebeurd toen ik er werkte. Ik heb 1 keer mijn enkel gebroken en toen zorgde ze er goed voor mij. Mijn vaste uren werden doorbetaald, ze stuurde een bosje bloemen en ze belde soms hoe het met me ging. En dat te bedenken dat ik "gewoon" een vakkenvuller was!

In jouw situatie ligt het wel anders lees ik. Maar ik geloof dat er bij AH een soort hulplijn hiervoor is waarmee je contact kan krijgen met iemand van het hoofdkantoor. Moet je even zoeken in sam of het ah medewerkerstopic. Ookal ga je bijna weg lijkt het mij toch goed om je niet zo te laten behandelen!
Fijn om te horen dat het ook anders kan.

Van die hulplijn heb ik gebruik gemaakt. Ik heb daar alleen wel bijna 2 uur aan de lijn gezeten omdat het een Amerikaans bedrijf was dat mijn klacht noteerde met een tolk die er tussen zat. Ik heb mijn verhaal toen niet volledig beschreven zoals ik dat in dit topic heb gedaan.

Ik hoop dat wanneer ze contact met me opnemen ik het verhaal volledig kan toelichten. Desnoods met ondersteuning van de audio-opname die ik heb.
  zaterdag 9 september 2017 @ 14:01:23 #29
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_173674763
quote:
13s.gif Op zaterdag 9 september 2017 01:35 schreef Geralt het volgende:
Overigens dat zelf op moeten lossen van een rooster, dat slaat werkelijk nergens op. Waarom zou je dat moeten doen? Ik bedoel het is die lul zijn werk; niet het jouwe. Ophoeren met die ongein. :r
Dit inderdaad. Dat vond ik nog het meest opvallende aan het hele verhaal.

En die supermarktmanager maakt een beetje een overspannen indruk.

[ Bericht 1% gewijzigd door The_Verve op 09-09-2017 14:07:29 ]
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_173675252
Na je herstel beter melden. In de tussentijd hebben ze je door te betalen (en zelf vervanging te regelen). Mogelijk krijg je een oproep van de arbo-arts. Prima, toch?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_173676186
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 14:01 schreef The_Verve het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Dat vond ik nog het meest opvallende aan het hele verhaal.

En die supermarktmanager maakt een beetje een overspannen indruk.
De normaalste zaak (bij onze appie) om zelf vervanging te regelen als je ziek bent. Al dus SM/ASM
pi_173679257
Ik heb een stuk gelezen en toen viel mijn mond open van verbazing dat werkgevers zoveel arbeidsregels aan hun laars lappen.

Tip: meld je gewoon ziek en dat is het.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_173682117
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 15:22 schreef Ryoku het volgende:

[..]

De normaalste zaak (bij onze appie) om zelf vervanging te regelen als je ziek bent. Al dus SM/ASM
Zeer lokaal beleid en zeker geen waarheid.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_173682262
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 00:00 schreef Deshain het volgende:
Tip voor je volgende baan: als je niet kan werken meldt je je ziek op de juiste wijze en laat ze het verder uitzoeken.
Dit. En niet persoonlijk gaan. Of half gaan werken. Want dan krijg je dit.
Whatever...
pi_173682455
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 17:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik heb een stuk gelezen en toen viel mijn mond open van verbazing dat werkgevers zoveel arbeidsregels aan hun laars lappen.

Tip: meld je gewoon ziek en dat is het.
Is vrij gebruikelijk bij laaggeschoolden en de plekken waar ze werken, gewoon omdat ze ermee wegkomen :r
.
  zaterdag 9 september 2017 @ 20:38:16 #36
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173682660
Kijk ts als je nou 15 of 16 bent kon ik me er nog iets bij voorstellen..
Maar je lacht ze toch gewoon uit bij zo'n houding? (tenminste dat deed ik wel toen ik die leeftijd had)
Er is voor mensen van jouw leeftijd echt bakken vol goed betaald (ongeschoold) werk als je wilt werken (en dat wil je blijkbaar)

Dus trap een stelling om.. brul, terwijl je op hun tenen staat, dat die debielen het niet moeten wagen om daar ook maar enige actie op te ondernemen en loop fluitend verder naar de volgende werkgever.. Laat ze lekker in de stront zakken met hun vervanging..

Werkgevers die je uitlachen terwijl je hart voor de zaak hebt zijn de meest achterlijke lui die er bestaan..
pi_173682714
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 20:25 schreef Fer het volgende:

[..]

Is vrij gebruikelijk bij laaggeschoolden en de plekken waar ze werken, gewoon omdat ze ermee wegkomen :r
Op 't hoofdkantoor van AH zijn ze er meestal niet zo blij mee, maar dat soort franchise/filiaalmanagers gaan er meestal ook van uit dat werknemers (vaak toch jonge lui) dat niet weten wat betreft hoe of wat.

Daarnaast is TS al 21, prima mogelijk dat ze extra moeilijk doen om hem eruit te werken, ondanks dat zulk soort geintjes niet zijn toegestaan juist bij AH die al op de vingers is getikt vanwege dat soort leeftijdsdiscriminatie.
pi_173683286
Iedere keer als ik denk "wat is het toch 'n zooitje op m'n werk" kijk ik even in WGR en vind ik 'n topic zoals dit waaruit blijkt dat het nog veel erger kan.
Hallon!
  zaterdag 9 september 2017 @ 23:38:54 #39
379283 LittleBrownie
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_173686249
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 15:22 schreef Ryoku het volgende:

[..]

De normaalste zaak (bij onze appie) om zelf vervanging te regelen als je ziek bent. Al dus SM/ASM
Hier werd ook een keer verwacht om vervanging te gaan zoeken toen een tante van me overleed :')

Maar ook bij sommige ziekmeldingen (na 09;00 of te kort dag) wordt er gevraagd om vervanging te regelen. Kwam voor bij alle 3 AH (Togo)'s waar ik heb gewerkt.
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
pi_173686337
quote:
13s.gif Op zaterdag 9 september 2017 01:35 schreef Geralt het volgende:
Overigens dat zelf op moeten lossen van een rooster, dat slaat werkelijk nergens op. Waarom zou je dat moeten doen? Ik bedoel het is die lul zijn werk; niet het jouwe. Ophoeren met die ongein. :r
Daar viel ik ook van van mijn stoel. Figuurlijk dan.
Somebody that I used to know
  zaterdag 9 september 2017 @ 23:48:43 #41
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_173686381
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 15:22 schreef Ryoku het volgende:

[..]

De normaalste zaak (bij onze appie) om zelf vervanging te regelen als je ziek bent. Al dus SM/ASM
Omdat zo'n sm/asm het een paar keer gelukt is om dit zo te draaien blijf hij het in stand houden. Hij gelooft is zijn eigen gelijk.

Trieste figuren.

En wat de rest hier al heeft gezegd. Ziek is ziek. En gewoon schriftelijk melden.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_173686408
Ziek melden en verder niks regelen voor hun. Ik had zelfs dat 1 of andere bedrijf me belde dat als ik de dag erna niet beter was ik direct met hun contact moest opnemen de dag erna. Ik heb toen opgehangen en dacht echt krijg cancerx10.000 vervolgens nooit meer wat gehoord en kon gewoon weer terecht toen ik me beter voelde
pi_173686487
Twee lulletjes met een groep opwachten en ze zo hard geklapt dat ze de rest van hun leven in een rolstoel zitten.

Even serieus: Ik had ze al eerder aangepakt, zodra zij beginnen over zelf vervanging zoeken had ik dit meteen hogerop aangekaart. Nu rechtsbijstand contacten en gewoon even dreigen. Werkrelatie is verneukt, dus laat ze maar even zweten.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_173686551
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 20:25 schreef Fer het volgende:

[..]

Is vrij gebruikelijk bij laaggeschoolden en de plekken waar ze werken, gewoon omdat ze ermee wegkomen :r
Bij familielid hebben ze ook een keer geprobeerd. 3 werknemers met meer dan 15 jaar vaste dienst er uit werken en dan een pakket van 1500 euro aanbieden. Twee collega's hadden al meteen getekend. Gelukkig kwam familielid naar mij toe wat te doen. Toen meteen advocaat er oo gezet. Toen dus een claim werd neergelegd dat familielid minstens 40 ruggen mee zou moeten krijgen mocht familielid opeens wonderbaarlijk weer blijven.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_173688167
Voor de mensen die het zich afvragen: Ik heb dit jaar mijn HBO-studie afgerond en heb sinds deze week te horen gekregen dat ik aan de slag kan bij een IT-bedrijf voor 40 uur per week.

Ik heb mijn SM verteld dat ik mijzelf langzaam uit de Albert Heijn wilde werken omdat ik druk bezig was met het zoeken van een baan. Dit weet hij al een paar weken. Hij was alleen niet zo blij dat ik mijn beschikbaarheden had aangepast zodat zij mij alleen in het weekend konden inplannen. Mijn plan was namelijk om pas ontslag in te dienen wanneer ik uit de proefperiode ben van het bedrijf waar ik ga werken.

Ik heb altijd met plezier bij de AH gewerkt en ik heb er heel veel leuke mensen ontmoet die vrienden zijn geworden. Heel veel mensen hebben al vaker mot gehad met deze twee leidinggevende maar durven er niks aan te doen.

Nu mij dit is overkomen net voordat ik mijn ontslag officieel wilde maken, heb ik nagedacht wat ik met deze situatie ga doen. Dat is ervoor zorgen dat dit aan het licht komt en er twee nieuwe leidinggevende staan op het moment dat ik vertrek.
pi_173688216
Rancune, altijd goed :')
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_173688959
Je hebt een HBO-opleiding gedaan, maar je hebt helemaal geen idee wat je rechten zijn hier? Als je je ziekmeldt ben je ziek, daar heeft je leidinggevende niks over te zeggen. Ik hoop voor je dat het nog goed komt, maar na zo'n scheldpartij lijkt het me moeilijk elkaar ooit nog recht in de ogen te kijken. Ontslag nemen kan altijd nog.
  zondag 10 september 2017 @ 10:08:14 #48
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_173689229
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 05:32 schreef Ryoku het volgende:
Voor de mensen die het zich afvragen: Ik heb dit jaar mijn HBO-studie afgerond en heb sinds deze week te horen gekregen dat ik aan de slag kan bij een IT-bedrijf voor 40 uur per week.

[...]

Nu mij dit is overkomen net voordat ik mijn ontslag officieel wilde maken, heb ik nagedacht wat ik met deze situatie ga doen. Dat is ervoor zorgen dat dit aan het licht komt en er twee nieuwe leidinggevende staan op het moment dat ik vertrek.
Toch staat ziekmelden en vervolgens bij een andere werkgever een nieuwe arbeidsovereenkomst aangaan wel haaks op elkaar. Hoewel dat natuurlijk ook gewoon zo kan lopen. Maar juist omdat een vrij simpele ziekmelding nu uitloopt in een enorme soap zou ik er in ieder geval alvast alert op zijn. En even over nadenken. Stel dat je verwijten krijgt dat je de boel juist zo hoog opspeelt om onder opzegtermijnen uit te komen, dat je dan gelijk een goed weerwoord hebt.

En bij wg1 ziek zijn en wg2 volle bak werken, ik verwacht dat je daar wel gezeik mee gaat krijgen. Maar je bent nog niet aan de slag bij je nieuwe wg?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zondag 10 september 2017 @ 10:16:59 #49
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_173689318
quote:
13s.gif Op zaterdag 9 september 2017 01:35 schreef Geralt het volgende:
Overigens dat zelf op moeten lossen van een rooster, dat slaat werkelijk nergens op. Waarom zou je dat moeten doen? Ik bedoel het is die lul zijn werk; niet het jouwe. Ophoeren met die ongein. :r
Dit. Maar dan ook nog eens commentaar krijgen dat je dat voortaan ook maar even in je eigen tijd moet doen want de wet (! :'), het wetboek van AH ofzo? ), en dat TS die maar even moet doornemen. Echt, de fuck.

Nu heeft TS nog het geluk dat hij niet met hoge koorts in bed ligt. Maar ziek is ziek. Is het bij de AH de mores dat als je ligt te creperen van ellende je hun shit ook nog even oplost? Wat een mafklappers. 8)7
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_173689337
Over het algemeen zijn supermarkt managers ook niet echt de slimste natuurlijk. Ik heb er nig nooit een gehad die normaal was. Ohja 1 wel, maar die was gauw weer weg voor een betere job.
pi_173689377
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 10:08 schreef Eix het volgende:

[..]

Toch staat ziekmelden en vervolgens bij een andere werkgever een nieuwe arbeidsovereenkomst aangaan wel haaks op elkaar.
Nou, nee. Bij een andere werkgever starten wel, puur een toekomstige arbeidsovereenkomst aangaan niet.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_173689388
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 10:08 schreef Eix het volgende:

[..]

Toch staat ziekmelden en vervolgens bij een andere werkgever een nieuwe arbeidsovereenkomst aangaan wel haaks op elkaar. Hoewel dat natuurlijk ook gewoon zo kan lopen. Maar juist omdat een vrij simpele ziekmelding nu uitloopt in een enorme soap zou ik er in ieder geval alvast alert op zijn. En even over nadenken. Stel dat je verwijten krijgt dat je de boel juist zo hoog opspeelt om onder opzegtermijnen uit te komen, dat je dan gelijk een goed weerwoord hebt.

En bij wg1 ziek zijn en wg2 volle bak werken, ik verwacht dat je daar wel gezeik mee gaat krijgen. Maar je bent nog niet aan de slag bij je nieuwe wg?
Nee hoor, TS is aangenomen om fysiek werk te verrichten bij AH. Dat kan hij niet met een rotte arm, ook nig eens opgelopen tijdens werk. Als hij bij het IT bedrijf aangenomen is voor een deskjob, is dat geen probleem.
.
  zondag 10 september 2017 @ 12:08:38 #53
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_173690622
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 10:26 schreef baskick het volgende:

[..]

Nou, nee. Bij een andere werkgever starten wel, puur een toekomstige arbeidsovereenkomst aangaan niet.
Klopt. Maar TS geeft aan dat hij wil werken bij zijn nieuwe wg en zijn oude contract pas opzeggen na het doorlopen van de proefperiode. Bij een vast contract is er in de regel ook nog een maand opzegtermijn. Dus dan ben je twee maanden bij beiden in dienst.

Overigens geeft TS ook aan dat hij zijn beschikbaarheid heeft aangepast. Nu moet een wg uiteraard wel rekening houden met prive-omstandigheden bij het maken van een rooster. En in overleg kan veel. Maar volgens mij kun je niet als wn zomaar je beschikbaarheid eenzijdig aanpassen.

quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 10:27 schreef Fer het volgende:

[..]

Nee hoor, TS is aangenomen om fysiek werk te verrichten bij AH. Dat kan hij niet met een rotte arm, ook nig eens opgelopen tijdens werk. Als hij bij het IT bedrijf aangenomen is voor een deskjob, is dat geen probleem.
Ondanks dat de gang van zaken echt bizar is, doet TS blijkbaar verschillende soorten werkzaamheden. Namelijk zowel fysiek werk als lichter werk. Het afprijzen. En TS constateert dat dit 'lichter' werk hem ook niet goed afgaat. Dus is TS nu volledig ziek gemeld.

Hoe precies gaat een nieuwe 40 urige betrekking achter een bureau (zithouding/belasting schouder) helpen tot een vlot herstel van zijn schouder? Zodat hij weer beschikbaar is voor 9 uur per week voor de supermarkt - al zij het voor 'licht' werk. Als TS 40 uur zittend werk kan doen bij zijn nieuwe baan dan kan hij soortgelijke werkzaamheden ook uitvoeren in de supermarkt. Tenzij men geen passend werk kan bieden. Hoewel wel duidelijk is dat de supermarkt z'n zaken niet op orde heeft.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_173690820
Het is aan werkgever om te helpen met zoeken naar passend werk, zolang ze daar niet aan meewerken is TS gewoon ziek.
.
pi_173690889
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 12:08 schreef Eix het volgende:

[..]

Klopt. Maar TS geeft aan dat hij wil werken bij zijn nieuwe wg en zijn oude contract pas opzeggen na het doorlopen van de proefperiode. Bij een vast contract is er in de regel ook nog een maand opzegtermijn. Dus dan ben je twee maanden bij beiden in dienst.

Overigens geeft TS ook aan dat hij zijn beschikbaarheid heeft aangepast. Nu moet een wg uiteraard wel rekening houden met prive-omstandigheden bij het maken van een rooster. En in overleg kan veel. Maar volgens mij kun je niet als wn zomaar je beschikbaarheid eenzijdig aanpassen.

[..]

Ondanks dat de gang van zaken echt bizar is, doet TS blijkbaar verschillende soorten werkzaamheden. Namelijk zowel fysiek werk als lichter werk. Het afprijzen. En TS constateert dat dit 'lichter' werk hem ook niet goed afgaat. Dus is TS nu volledig ziek gemeld.

Hoe precies gaat een nieuwe 40 urige betrekking achter een bureau (zithouding/belasting schouder) helpen tot een vlot herstel van zijn schouder? Zodat hij weer beschikbaar is voor 9 uur per week voor de supermarkt - al zij het voor 'licht' werk. Als TS 40 uur zittend werk kan doen bij zijn nieuwe baan dan kan hij soortgelijke werkzaamheden ook uitvoeren in de supermarkt. Tenzij men geen passend werk kan bieden. Hoewel wel duidelijk is dat de supermarkt z'n zaken niet op orde heeft.
Dat TS ergens kan starten zegt niets over per wanneer.

Verder kan een kantoorbaan net zo belastend zijn (voor een arm) als vakken vullen of afprijzen.

Als TS tijdig aangeeft zijn uren alleen nog in het weekend te kunnen maken, zal werkgever daar wat mee moeten, tenzij contractueel dagen zijn afgesproken. Slim om bijbaantje die maand proeftijd aan te houden :Y
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_173693679
Ik heb toch altijd het idee dat supermarkt managers doorgaans nogal gefrustreerde personen zijn. Blijven hangen in de supermarkt omdat ze hun studie niet hebben afgemaakt of geen andere baan hebben kunnen vinden, altijd maar achter de reet aan moeten zitten van 16-jarige werknemers, het lijkt me nou niet bepaald een inspirerende baan.
pi_173694189
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 14:26 schreef PollosHermanos het volgende:
Ik heb toch altijd het idee dat supermarkt managers doorgaans nogal gefrustreerde personen zijn. Blijven hangen in de supermarkt omdat ze hun studie niet hebben afgemaakt of geen andere baan hebben kunnen vinden, altijd maar achter de reet aan moeten zitten van 16-jarige werknemers, het lijkt me nou niet bepaald een inspirerende baan.
Dat idee heb ik ook, maar voor mijn eigen supermarktmanager/bedrijfsleider gold gek genoeg het tegenovergestelde. Kon het bijna niet geloven, maar volgens mij was dit echt zijn droombaan. Ik ben er alweer 10 jaar weg, maar hij is er nog steeds bedrijfsleider. Denk inmiddels zo'n 20 jaar ofzo.
Somebody that I used to know
  zondag 10 september 2017 @ 15:09:15 #58
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_173694616
Als dit de situatie is, je kunt wel door de week werken met ander werk, gaat de arboarts dat ook vaststellen. Meer dan een maand salaris mee i.v.m. transitietijd gaat dit dan toch niet worden?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_173704222
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 14:26 schreef PollosHermanos het volgende:
Ik heb toch altijd het idee dat supermarkt managers doorgaans nogal gefrustreerde personen zijn. Blijven hangen in de supermarkt omdat ze hun studie niet hebben afgemaakt of geen andere baan hebben kunnen vinden, altijd maar achter de reet aan moeten zitten van 16-jarige werknemers, het lijkt me nou niet bepaald een inspirerende baan.
Mwa het zal per supermarktketen en vestiging wellicht wat verschelen. Maar bij de AH waar ik +- 5 maanden gewerkt heb (via de Wajong participatie) was de supermarktmanager en de assistentmanagers eigenlijk altijd wel aardig en meedenkend.

Ik had wel regelmatig wat woorden met 2 teamleiders. De andere (5? van verkoopklaar) teamleiders nooit woorden mee gehad. Wellicht dat het er mee te maken hadden dat die teamleiders jong zijn, soms jonger als mij. Sommige hebben weinig brede levenservaring, en dus ook op gebied van omgaan met mensen met een gebruiksaanwijzing zoals uit de Wajong.

Maar volgens mij is het simpel, de teamleiders zitten de werknemers het meest op achter hun broek. De ASM('s) en SM zitten de teamleiders achter hun broek. De regiomanager zit achter de broek van de ASM('s) en SM. En het hoofdkantoor heb je natuurlijk. En wellicht dat ik wat tussenstations vergeet. Maar ik denk dat het op zo'n manier werkt. Iedereen doet gewoon zijn werk, en iedereen controleert dus elkaar. En dat is maar goed ook, anders wordt het een zooitje.
pi_173704717
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 22:33 schreef dennissch het volgende:

[..]

Mwa het zal per supermarktketen en vestiging wellicht wat verschelen. Maar bij de AH waar ik +- 5 maanden gewerkt heb (via de Wajong participatie) was de supermarktmanager en de assistentmanagers eigenlijk altijd wel aardig en meedenkend.

Ik had wel regelmatig wat woorden met 2 teamleiders. De andere (5? van verkoopklaar) teamleiders nooit woorden mee gehad. Wellicht dat het er mee te maken hadden dat die teamleiders jong zijn, soms jonger als mij. Sommige hebben weinig brede levenservaring, en dus ook op gebied van omgaan met mensen met een gebruiksaanwijzing zoals uit de Wajong.

Maar volgens mij is het simpel, de teamleiders zitten de werknemers het meest op achter hun broek. De ASM('s) en SM zitten de teamleiders achter hun broek. De regiomanager zit achter de broek van de ASM('s) en SM. En het hoofdkantoor heb je natuurlijk. En wellicht dat ik wat tussenstations vergeet. Maar ik denk dat het op zo'n manier werkt. Iedereen doet gewoon zijn werk, en iedereen controleert dus elkaar. En dat is maar goed ook, anders wordt het een zooitje.
Er is wel een verschil tussen elkaar controleren en elkaar zitten opjutten en opnaaien.
TS ik vind het een stinkend zaakje, goed dat je probeert te regelen dat je weg kan. Alleen ik hoop dat je arm niet weer overbelast raakt met het nieuwe werk.
Verder kan wat ze doen natuurlijk helemaal niet, maar dat wisten we al lang.
pi_173773036
Update

Ik ben gisteren gebeld door mijn Supermarkt Manager over het feit dat ik maandag al contact met hem zou opnemen. Apart, aangezien mij dat ontgaan is, maar goed. Ik zou vandaag om 12:00 even langskomen om het uit te praten.

Om zeker van mijn zaak te zijn heb ik het gesprek nu weer opgenomen.

De discussie begon al over het feit dat ik maandag contact zou opnemen. (later in het gesprek zei hij dat we hadden afgesproken dat ik langs zou komen, dus wat is het nu). Ik zei dat ik dat waarschijnlijk niet gehoord had aangezien ik het anders wel had gedaan. Ik heb de eerdere opname net even terug geluisterd en het blijkt dat ze dit NOOIT gezegd hebben. Zij beweren dat ze dit wel hebben gezegd, maar goed.

Ook kwamen de verwijten naar boven dat ik aan het liegen ben over wanneer ik het gedoe met mijn schouder heb opgelopen, omdat de teamleider zei dat ik het al veel eerder had. Dat is natuurlijk niet waar, want ik zei tegen deze teamleider dat ik wel eens spierpijn had in allebei mijn schouders. Ik denk wel dat ik spierpijn in beide schouders kan onderscheiden van een acute pijn die op dat moment plaatsvindt in mijn rechterschouder.

Zo kan ik nog meer voorbeelden geven van dingen waarvan zij beweren dat ze dat gezegd hebben, terwijl dit niet zo is volgens de opname die ik gemaakt had.

Omdat dit nu aankomt op een welles-nietes discussie zit ik met een vraag. Mijn werkgevers weigeren te erkennen dat dit een bedrijfsongeval is en willen hier geen melding van maken. Is het mogelijk om hier zelf iets over te melden bij de inspectie? Het is namelijk (nog) geen chronisch letsel, maar stel dat ik in de toekomst hier last van blijf houden, dan wil ik de kosten wel verhalen bij deze twee heren.

Moet ik het dus zelf melden of zou ik een aangetekende brief naar mijn werkgever sturen waarin staat dat hij het binnen 7 dagen moet erkennen?
pi_173773325
Ten eerste ging het al fout toen jij zelf mensen ging regelen.

Gewoon bellen en of mailen, of hem een bevestiging laten sturen via mail. Verder moet je dat soort dingen via de mail doen. Mensen liegen niet via de mail omdat alles dan zwart op wit staat.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_173773833
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 15:04 schreef Ryoku het volgende:
Update

Ik ben gisteren gebeld door mijn Supermarkt Manager over het feit dat ik maandag al contact met hem zou opnemen. Apart, aangezien mij dat ontgaan is, maar goed. Ik zou vandaag om 12:00 even langskomen om het uit te praten.

Om zeker van mijn zaak te zijn heb ik het gesprek nu weer opgenomen.

De discussie begon al over het feit dat ik maandag contact zou opnemen. (later in het gesprek zei hij dat we hadden afgesproken dat ik langs zou komen, dus wat is het nu). Ik zei dat ik dat waarschijnlijk niet gehoord had aangezien ik het anders wel had gedaan. Ik heb de eerdere opname net even terug geluisterd en het blijkt dat ze dit NOOIT gezegd hebben. Zij beweren dat ze dit wel hebben gezegd, maar goed.

Ook kwamen de verwijten naar boven dat ik aan het liegen ben over wanneer ik het gedoe met mijn schouder heb opgelopen, omdat de teamleider zei dat ik het al veel eerder had. Dat is natuurlijk niet waar, want ik zei tegen deze teamleider dat ik wel eens spierpijn had in allebei mijn schouders. Ik denk wel dat ik spierpijn in beide schouders kan onderscheiden van een acute pijn die op dat moment plaatsvindt in mijn rechterschouder.

Zo kan ik nog meer voorbeelden geven van dingen waarvan zij beweren dat ze dat gezegd hebben, terwijl dit niet zo is volgens de opname die ik gemaakt had.

Omdat dit nu aankomt op een welles-nietes discussie zit ik met een vraag. Mijn werkgevers weigeren te erkennen dat dit een bedrijfsongeval is en willen hier geen melding van maken. Is het mogelijk om hier zelf iets over te melden bij de inspectie? Het is namelijk (nog) geen chronisch letsel, maar stel dat ik in de toekomst hier last van blijf houden, dan wil ik de kosten wel verhalen bij deze twee heren.

Moet ik het dus zelf melden of zou ik een aangetekende brief naar mijn werkgever sturen waarin staat dat hij het binnen 7 dagen moet erkennen?
Bellen of mailen (liefst mailen want dan staat het op zwart en wit) en aangeven dat je je ziekt wilt melden vanaf datum x (de eerste keer dat je "ziek" zou zijn), en dat (mochten ze het er niet mee eens zijn) ze de bedrijfsarts dienen in te schakelen.

en thats it. (opnames eventueel goed bewaren mocht je die alsnog nodig hebben)

niet meer langs gaan om een onzinnige discussie te gaan voeren met die 2 laporen, want dat draait toch op niks uit (ja een hoop meer gezeur en gedoe).
  donderdag 14 september 2017 @ 15:58:10 #64
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_173773952
Heb je eigenlijk al een oproep voor de bedrijfsarts gekregen? Even los van de vraag of het een bedrijfsongeval is - ze moeten sowieso iets met je ziekmelding.

En als je nu nog altijd dermate last van je schouder hebt dat je 1) niet kan werken en 2) de indruk hebt dat je blijvend/voor lange tijd last gaat houden dan zou ik serieus juridisch advies gaan zoeken. Protip: Als je geen eigen rechtsbijstand hebt dan vraag aan je ouders of zij wel verzekerd zijn. Ook als uitwonend student ben je dan mogelijk gewoon via je ouders verzekerd. :s)
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  donderdag 14 september 2017 @ 17:16:35 #65
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_173775350
Wat een gezeik op je werk zeg. Hopelijk komt het goed!
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
pi_173775839
Gewoon stand houden, uiteindelijk kunnen ze niks anders dan je naar de bedrijfsarts sturen.
.
pi_173776202
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 10:16 schreef Eix het volgende:

[..]

Dit. Maar dan ook nog eens commentaar krijgen dat je dat voortaan ook maar even in je eigen tijd moet doen want de wet (! :'), het wetboek van AH ofzo? ), en dat TS die maar even moet doornemen. Echt, de fuck.

Nu heeft TS nog het geluk dat hij niet met hoge koorts in bed ligt. Maar ziek is ziek. Is het bij de AH de mores dat als je ligt te creperen van ellende je hun shit ook nog even oplost? Wat een mafklappers. 8)7
Dat is helemaal maf idd. Soms wordt idd gevraagd of je collega's kent die je kunnen vervangen maar regelen moeten ze zelf doen.

Vervolgens ook nog moeilijk gaan lopen doen terwijl ze dat zelf moeten regelen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_173776506
Serieus deze 'managers' hebben iets te vaak met hun hoofd tussen de klapdeuren gezeten, wat een gestuntel :')
Even a broken clock is right twice a day.
pi_173782457
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 15:58 schreef Eix het volgende:
Heb je eigenlijk al een oproep voor de bedrijfsarts gekregen? Even los van de vraag of het een bedrijfsongeval is - ze moeten sowieso iets met je ziekmelding.
Ik moest van de bedrijfsarts een online vragenlijst invullen. Heb ik gedaan en daarna werd een automatisch advies gegeven dat wanneer ik over twee weken nog steeds ziek ben, een gesprek met de bedrijfsarts zou plaatsvinden.

quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 18:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat is helemaal maf idd. Soms wordt idd gevraagd of je collega's kent die je kunnen vervangen maar regelen moeten ze zelf doen.

Vervolgens ook nog moeilijk gaan lopen doen terwijl ze dat zelf moeten regelen.
Vandaag kwamen ze ook weer met de smoes dat ze het niet wisten van mijn schouder en daarom de opmerking maakte 'doen in je eigen tijd'. Grappig, want een dag eerder had ik het gemeld aan de ASM en de dag erna voor het werk nog bij de SM.
pi_173786144
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 22:26 schreef Ryoku het volgende:

[..]

Ik moest van de bedrijfsarts een online vragenlijst invullen. Heb ik gedaan en daarna werd een automatisch advies gegeven dat wanneer ik over twee weken nog steeds ziek ben, een gesprek met de bedrijfsarts zou plaatsvinden.

[..]

Vandaag kwamen ze ook weer met de smoes dat ze het niet wisten van mijn schouder en daarom de opmerking maakte 'doen in je eigen tijd'. Grappig, want een dag eerder had ik het gemeld aan de ASM en de dag erna voor het werk nog bij de SM.
Wat een hufters. Goed dat je alles hebt opgenomen. Sterkte en ik hoop dat je er nog wat geld uit kan slepen.
pi_173786171
Wat een klapharpken, ik heb er gewoon geen beter woord voor :')
Succes ermee ts, man man man.
pi_173818884
misschien even informeren bij de OR, kijken wat zij hierop in te brengen hebben
pi_173905546
En Ts, nog enige vooruitgang?
  donderdag 21 september 2017 @ 10:12:24 #74
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_173906088
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 22:26 schreef Ryoku het volgende:

[..]

Ik moest van de bedrijfsarts een online vragenlijst invullen. Heb ik gedaan en daarna werd een automatisch advies gegeven dat wanneer ik over twee weken nog steeds ziek ben, een gesprek met de bedrijfsarts zou plaatsvinden.

[..]

Vandaag kwamen ze ook weer met de smoes dat ze het niet wisten van mijn schouder en daarom de opmerking maakte 'doen in je eigen tijd'. Grappig, want een dag eerder had ik het gemeld aan de ASM en de dag erna voor het werk nog bij de SM.
FF quoten, nog enige update TS?
  Vis een optie? woensdag 4 oktober 2017 @ 12:56:49 #75
70532 loveli
N
pi_174186612
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 22:26 schreef Ryoku het volgende:

[..]

Ik moest van de bedrijfsarts een online vragenlijst invullen. Heb ik gedaan en daarna werd een automatisch advies gegeven dat wanneer ik over twee weken nog steeds ziek ben, een gesprek met de bedrijfsarts zou plaatsvinden.

[..]

Vandaag kwamen ze ook weer met de smoes dat ze het niet wisten van mijn schouder en daarom de opmerking maakte 'doen in je eigen tijd'. Grappig, want een dag eerder had ik het gemeld aan de ASM en de dag erna voor het werk nog bij de SM.
En, nog steeds ziek, gesprek gehad met bedrijfsarts of een andere update?
crap in = crap out
pi_174189654
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 12:56 schreef loveli het volgende:

[..]

En, nog steeds ziek, gesprek gehad met bedrijfsarts of een andere update?
Ts zien we waarschijnlijk niet meer terug!

altijd zo jammer he, mensen die topic openen en dan niet meer reageren.
pi_174189712
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 15:35 schreef handik het volgende:

[..]

Ts zien we waarschijnlijk niet meer terug!

altijd zo jammer he, mensen die topic openen en dan niet meer reageren.
Misschien is TS ondertussen zo arbeidsongeschikt door de pijn dat hij niet kan typen, je weet maar nooit 8-)
  Vis een optie? woensdag 4 oktober 2017 @ 17:37:03 #78
70532 loveli
N
pi_174191899
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 15:35 schreef handik het volgende:

[..]

Ts zien we waarschijnlijk niet meer terug!

altijd zo jammer he, mensen die topic openen en dan niet meer reageren.
Hij komt zo nu en dan nog wel online, dus een lokqoute leek me op z'n plaats.
crap in = crap out
pi_174206931
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:37 schreef loveli het volgende:

[..]

Hij komt zo nu en dan nog wel online, dus een lokqoute leek me op z'n plaats.
6 dagen geleden voor laatst online geweest!

we wachten rustig af ! :s)
pi_174316101
Ben ook wel benieuwd.
pi_174340683
Zelf een vervanger regelen als je ziek bent is belachelijk. Bij ons geldt wel, dat je zelf een vervanger regelt als je niet kunt. Vaak zijn bij de 16-jarigen de redenen: een verjaardag hebben, het is kermis, etc. etc. Daar is geen beginnen aan om als leidinggevende hiervoor vervangers te regelen. Als je dan geen vrij hebt gevraagd is het gewoon pech hebben.
Maar in het supermarkt leven wordt er naar mijn idee best wel 'uitgebuit' om het zo te zeggen.
pi_174342957
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 00:05 schreef Allyo het volgende:
Zelf een vervanger regelen als je ziek bent is belachelijk. Bij ons geldt wel, dat je zelf een vervanger regelt als je niet kunt. Vaak zijn bij de 16-jarigen de redenen: een verjaardag hebben, het is kermis, etc. etc. Daar is geen beginnen aan om als leidinggevende hiervoor vervangers te regelen. Als je dan geen vrij hebt gevraagd is het gewoon pech hebben.
Maar in het supermarkt leven wordt er naar mijn idee best wel 'uitgebuit' om het zo te zeggen.
Niet kunnen (of willen) werken op een afgesproken werkdag is dan ook een totaal andere situatie. Lijkt me niet meer dan normaal dat je dan vakantie opneemt of in overleg met iemand ruilt. TS was ziek. Punt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_174911578
UPDATE

Sorry, Sorry, Sorry.

Afgelopen tijd enorm druk geweest. Ik ben al een maand aan het werk bij een nieuwe werkgever en daardoor geen tijd gehad om te reageren.

Hoe is het afgelopen? Ik heb inmiddels ontslag genomen bij de Albert Heijn nadat ik 5 weken ziek(uitbetaald) thuis heb gezeten. Ik heb voordat ik ontslag heb genomen nog 1x gewerkt waarna ik er achterkwam dat de supermarktmanager is overgeplaatst naar een andere vestiging. Ik weet niet of dit door mijn klacht komt, of omdat het toeval is, omdat je als manager bij de Albert Heijn na een periode bij een filiaal te hebben gewerkt wordt overgeplaatst.

Ik heb mijn ontslag ingetekend nadat mijn assistent supermarktmanager mij opbelde dat hij mij beter ging melden, of ik moest naar de arboarts. Omdat ik toen al werkzaam was bij mijn nieuwe werkgever besloot ik er om een punt achter te zetten.

Met mijn schouder gaat het beter, maar ik heb er nog wel af en toe last van. Ik houd dit dus nog wel even goed in de gaten :)
pi_174911663
Misschien ook nog leuk om te vertellen:

Ik heb met de HR manager gesproken die over onze regio gaat en haar nog even het hele verhaal uitgelegd. Ze zei dat ze serieus met deze klachten omgingen en dat ik hier nog iets over ging horen. Ik heb sindsdien niks meer van haar gehoord, maar misschien dat het overplaatsen van deze SM dan toch geen toeval was ;)
pi_174911846
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 21:29 schreef Ryoku het volgende:
UPDATE

Sorry, Sorry, Sorry.

Afgelopen tijd enorm druk geweest. Ik ben al een maand aan het werk bij een nieuwe werkgever en daardoor geen tijd gehad om te reageren.

Hoe is het afgelopen? Ik heb inmiddels ontslag genomen bij de Albert Heijn nadat ik 5 weken ziek(uitbetaald) thuis heb gezeten. Ik heb voordat ik ontslag heb genomen nog 1x gewerkt waarna ik er achterkwam dat de supermarktmanager is overgeplaatst naar een andere vestiging. Ik weet niet of dit door mijn klacht komt, of omdat het toeval is, omdat je als manager bij de Albert Heijn na een periode bij een filiaal te hebben gewerkt wordt overgeplaatst.

Ik heb mijn ontslag ingetekend nadat mijn assistent supermarktmanager mij opbelde dat hij mij beter ging melden, of ik moest naar de arboarts. Omdat ik toen al werkzaam was bij mijn nieuwe werkgever besloot ik er om een punt achter te zetten.

Met mijn schouder gaat het beter, maar ik heb er nog wel af en toe last van. Ik houd dit dus nog wel even goed in de gaten :)
Begrijp ik het goed dat je ziek gemeld was bij AH terwijl je elders aan het werk was?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_174911915
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 00:03 schreef Bucketlist het volgende:
21 jaar, dan ben je toch al te duur voor een supermarkt. Liever 2 frisse 15 jarigen voor dat geld
dacht ik ook.
ze willen van TS af!
5 Ferrari's op videoband!
pi_174911940
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 21:40 schreef baskick het volgende:

[..]

Begrijp ik het goed dat je ziek gemeld was bij AH terwijl je elders aan het werk was?
Ja. Ik had met het FNV gebeld en gevraagd of het mocht. Het is toegestaan om een dienstverband aan te gaan met een nieuwe werkgever als je bij een ander ziek bent. En aangezien ik last had van mijn schouder en bij mij nieuwe werk achter een bureau zit en geen vakken hoef te vullen, was dat geen enkel probleem.
pi_174912358
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 21:44 schreef Ryoku het volgende:

[..]

Ja. Ik had met het FNV gebeld en gevraagd of het mocht. Het is toegestaan om een dienstverband aan te gaan met een nieuwe werkgever als je bij een ander ziek bent. En aangezien ik last had van mijn schouder en bij mij nieuwe werk achter een bureau zit en geen vakken hoef te vullen, was dat geen enkel probleem.
Dienstverband aangaan =/= werken
pi_174912533
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 22:01 schreef Deshain het volgende:

[..]

Dienstverband aangaan =/= werken
Daar heb je gelijk in.

Maar het ging erover dat je ergens anders gewoon mag werken als je elders bepaalde werkzaamheden niet kan uitvoeren. In de supermarkt vul ik vakken wat belastend is voor mijn schouder en bij mijn nieuwe werkgever programmeer ik.
pi_174916602
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 22:09 schreef Ryoku het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in.

Maar het ging erover dat je ergens anders gewoon mag werken als je elders bepaalde werkzaamheden niet kan uitvoeren. In de supermarkt vul ik vakken wat belastend is voor mijn schouder en bij mijn nieuwe werkgever programmeer ik.
En bureauwerk is in het geheel niet belastend voor je schouder? Als (inmiddels ex-)werkgever zou ik daarvoor op z'n minst een doktersverklaring voor willen zien.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Redactie Frontpage dinsdag 7 november 2017 @ 13:02:54 #91
38148 crew  Innisdemon
pi_174920576
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 09:15 schreef baskick het volgende:

[..]

En bureauwerk is in het geheel niet belastend voor je schouder? Als (inmiddels ex-)werkgever zou ik daarvoor op z'n minst een doktersverklaring voor willen zien.
Als je in een normale houding zit, hoeft dat inderdaad niet belastend te zijn.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_174920798
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 13:02 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Als je in een normale houding zit, hoeft dat inderdaad niet belastend te zijn.
Wellicht. Wat ik al zei: als (ex-)werkgever zou ik dat graag bevestigd zien. Als TS de muis kon bedienen, kon hij wellicht ook kassawerk doen, namelijk.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Redactie Frontpage dinsdag 7 november 2017 @ 13:13:13 #93
38148 crew  Innisdemon
pi_174920821
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 13:12 schreef baskick het volgende:

[..]

Wellicht. Wat ik al zei: als (ex-)werkgever zou ik dat graag bevestigd zien. Als TS de muis kon bedienen, kon hij wellicht ook kassawerk doen, namelijk.
True
Alhoewel je niet zomaar iedereen aan de kassa zet (vooral niet contactgestoorde, aspirerende programmeurs >:) )
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_174923763
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 13:12 schreef baskick het volgende:

[..]

Wellicht. Wat ik al zei: als (ex-)werkgever zou ik dat graag bevestigd zien. Als TS de muis kon bedienen, kon hij wellicht ook kassawerk doen, namelijk.
Want je scant de hele dag natuurlijk alleen maar producten die net zo veel wegen als een muis :+

Als je het als werkgever er niet mee eens bent krijg je overigens ook geen doktersverklaring van me. Niet dat ik het niet zou willen afgeven, maar dokters mogen deze niet meer schrijven. Daarnaast zijn dokters volgens de wet ook niet bevoegd om te bepalen wat je wel en niet mag doen. Wat je in deze situatie zou moeten doen is mij naar de arbo arts sturen (waar dit conflict uiteindelijk ook over ging).

Maar als supermarktmanager wil je dat liever niet, want een bezoekje arboarts kan al gauw 4x kosten dan wat je in de maand aan mij uitbetaald.
pi_174923843
Netjes Ts Netjes.

jezelf niet laten piepelen!
pi_174923939
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 21:40 schreef baskick het volgende:

[..]

Begrijp ik het goed dat je ziek gemeld was bij AH terwijl je elders aan het werk was?
Dat kan ja. Je kunt ziek zijn voor fysiek werk, maar niet voor kantoorwerk.
pi_174924915
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 16:04 schreef Ryoku het volgende:

[..]

Want je scant de hele dag natuurlijk alleen maar producten die net zo veel wegen als een muis :+

Als je het als werkgever er niet mee eens bent krijg je overigens ook geen doktersverklaring van me. Niet dat ik het niet zou willen afgeven, maar dokters mogen deze niet meer schrijven. Daarnaast zijn dokters volgens de wet ook niet bevoegd om te bepalen wat je wel en niet mag doen. Wat je in deze situatie zou moeten doen is mij naar de arbo arts sturen (waar dit conflict uiteindelijk ook over ging).

Maar als supermarktmanager wil je dat liever niet, want een bezoekje arboarts kan al gauw 4x kosten dan wat je in de maand aan mij uitbetaald.
Waar ik doktersverklaring schreef, zou een advies van de arbo-arts gelezen kunnen worden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 16:15 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Dat kan ja. Je kunt ziek zijn voor fysiek werk, maar niet voor kantoorwerk.
Natuurlijk kan dat. Dat ontken ik ook niet, meen ik.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_174927100
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 13:12 schreef baskick het volgende:

[..]

Wellicht. Wat ik al zei: als (ex-)werkgever zou ik dat graag bevestigd zien. Als TS de muis kon bedienen, kon hij wellicht ook kassawerk doen, namelijk.
Met nadruk op wellicht. Weet je hoe belastend kassawerk kan zijn? :?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_174935935
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 18:58 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Met nadruk op wellicht. Weet je hoe belastend kassawerk kan zijn? :?
Ja, dat weet ik. En ja, ik schreef wellicht. Waar ik kassawerk schreef, zou "andere dan gebruikelijke werkzaamheden" gelezen kunnen worden. Het is (kennelijk) niet zo dat TS niets meer kon.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_174937538
Volgens mij is de onderliggende vraag of je wel doorbetaald kreeg bij de AH terwijl je de nieuwe baan had. Of dat juridisch mag weet ik niet, maar heel netjes is het niet.

Aan de andere kant denk ik dat er weinig mensen zullen zijn die het gezien de omstandigheden daadwerkelijk een probleem zouden vinden om deze AH wat geld af te troggelen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Vis een optie? woensdag 8 november 2017 @ 10:40:43 #101
70532 loveli
N
pi_174937668
Is je nieuwe baan 40 uur in de week?
crap in = crap out
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')