abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 september 2017 @ 21:13:35 #26
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173683340
Nope, daar is ATB niet voor bedoeld.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173683450
Ik vind het allemaal best mooi. Hoe dat in elkaar zit. Conducteur is echt zo'n baan die allang had kunnen zijn uitgestorven door automatisering. Gelukkig is het er nog.
  zaterdag 9 september 2017 @ 22:23:57 #28
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_173684780
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 21:19 schreef Pendule het volgende:
Ik vind het allemaal best mooi. Hoe dat in elkaar zit. Conducteur is echt zo'n baan die allang had kunnen zijn uitgestorven door automatisering. Gelukkig is het er nog.
Automatisering vervangt anders prima conducteurs. Althans, op menig niet-NS traject is er geen conducteur meer. De machinist doet zelfstandig het vertrekproces. In dat opzicht is de functie van conducteur hetzelfde lot beschoren als de 'liftboy'.

Anderzijds kan automatisering natuurlijk niet de kaartcontrole volledig overnemen. Een controleploeg zo nu en dan is wel zo handig. En dat er in een intercity met misschien wel 1000 reizigers nog servicepersoneel aanwezig is - dat vind ik ook wel prettig. En automatisering zoals een reisplanner of een twitter webcare zie ik dat ook niet volledig overnemen. Een beroep als conducteur heeft op dat vlak dan ook gewoon meerwaarde en toekomst. :Y
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_173685278
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 20:47 schreef Pendule het volgende:

[..]

Dat is al eens gebeurd in 1998. Een meisje kwam vast te zitten tussen de deuren met haar hand. Toen de conducteur dat zag probeerde deze de machinist te bellen, dat lukte niet en toen is de trein gaan rijden en werd het meisje meegesleurd. Uiteindelijk is ze haar 2 benen kwijt geraakt. Hoe kan zoiets gebeuren? Als de laatste deur nog niet gesloten was? Grijpt de ATB dan niet in?
De nieuwste materieelsoorten kunnen al niet eens meer rijden als de laatste deur nog open staat. Sowieso is het tegenwoordig verboden om te rijden zonder groene lamp ( = alle deuren dicht).

ATB is een beveiliging voor de maximum snelheid :P
pi_173685756
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 22:48 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

De nieuwste materieelsoorten kunnen al niet eens meer rijden als de laatste deur nog open staat. Sowieso is het tegenwoordig verboden om te rijden zonder groene lamp ( = alle deuren dicht).

ATB is een beveiliging voor de maximum snelheid :P
Kan me nog wel herinneren van vroeger dat er wel eens conducteurs waren die pas in de trein sprongen als hij in beweging kwam. Heb gelezen dat het sinds 1 december 2004 niet meer met open deur wordt vertrokken vanwege een ongeluk wat toen is gebeurd.
pi_173685788
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 22:48 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

De nieuwste materieelsoorten kunnen al niet eens meer rijden als de laatste deur nog open staat. Sowieso is het tegenwoordig verboden om te rijden zonder groene lamp ( = alle deuren dicht).

ATB is een beveiliging voor de maximum snelheid :P
Daar horen die rinkelende bellen dus ook bij? Of is dat een systeem opzich? (Hoor deze vaak rinkelen in sprinters)
  Redactie Sport zaterdag 9 september 2017 @ 23:20:57 #32
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173685957
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 23:11 schreef Pendule het volgende:

[..]

Kan me nog wel herinneren van vroeger dat er wel eens conducteurs waren die pas in de trein sprongen als hij in beweging kwam. Heb gelezen dat het sinds 1 december 2004 niet meer met open deur wordt vertrokken vanwege een ongeluk wat toen is gebeurd.
Bij de intercity naar Berlijn gebeurt het nog wel op de oude manier, inclusief spiegelei.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_173686098
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 23:20 schreef dennistd het volgende:

[..]

Bij de intercity naar Berlijn gebeurt het nog wel op de oude manier, inclusief spiegelei.
Gebruiken ze die procedure dan ook hier of alleen ik Duitsland? Zeker bij die rood-grijze treinen.
pi_173686166
Nog iets waar ik heel nieuwsgierig naar be; als ik nou als gewone burger met een fluitje op het perron ga lopen fluiten, wat gebeurd er dan? Luisterd de machinist daar naar? Niet dat ik zoiets zou uitproberen hoor. Puur nieuwsgierigheid.
pi_173686658
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 23:33 schreef Pendule het volgende:
Nog iets waar ik heel nieuwsgierig naar be; als ik nou als gewone burger met een fluitje op het perron ga lopen fluiten, wat gebeurd er dan? Luisterd de machinist daar naar? Niet dat ik zoiets zou uitproberen hoor. Puur nieuwsgierigheid.
Ik neem toch aan van niet, want in dat geval zal het lampje niet gaan branden in zijn cabine. Tevens heb je op de grotere stations meer dan 1 trein.
  zondag 10 september 2017 @ 00:04:59 #36
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_173686660
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 23:33 schreef Pendule het volgende:
Nog iets waar ik heel nieuwsgierig naar be; als ik nou als gewone burger met een fluitje op het perron ga lopen fluiten, wat gebeurd er dan? Luisterd de machinist daar naar? Niet dat ik zoiets zou uitproberen hoor. Puur nieuwsgierigheid.
De machinist niet denk ik. Eerst fluitje, dan deuren dicht, dan deur waar de conducteur instaat dicht. Dan als ie z'n sleutel uit het kastje haalt gaat er een seintje naar de machinist lijkt me.
Iedereen gaat wel rennen denk ik.
  zondag 10 september 2017 @ 00:14:56 #37
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173686785
Lijkt me niet zo'n fijn beroep ivm mensen die voor treinen springen. Dan mag jij als HC uitstappen.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 10 september 2017 @ 00:15:51 #38
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173686799
quote:
7s.gif Op zondag 10 september 2017 00:04 schreef borbit het volgende:

[..]

De machinist niet denk ik. Eerst fluitje, dan deuren dicht, dan deur waar de conducteur instaat dicht. Dan als ie z'n sleutel uit het kastje haalt gaat er een seintje naar de machinist lijkt me.
Iedereen gaat wel rennen denk ik.
Bij de NS krijgt de machinist eerst het signaal dat de deuren gesloten worden, daarna het signaal dat de deur van de HC ook gesloten is. Vervolgens gaat de groene lamp branden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173687796
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 00:14 schreef Hexagon het volgende:
Lijkt me niet zo'n fijn beroep ivm mensen die voor treinen springen. Dan mag jij als HC uitstappen.
Ja, je bent verplicht het lijk af te dekken. Zou ik geen moeite mee hebben. Heb als jochie van 4 al eens met een lijk mogen dealen... het blijft je wel bij hoor, zo'n gezicht.
pi_173694615
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 00:14 schreef Hexagon het volgende:
Lijkt me niet zo'n fijn beroep ivm mensen die voor treinen springen. Dan mag jij als HC uitstappen.
Precies, mag, het is gelukkig geen harde verplichting om het te doen.
pi_173694650
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 23:13 schreef Pendule het volgende:

[..]

Daar horen die rinkelende bellen dus ook bij? Of is dat een systeem opzich? (Hoor deze vaak rinkelen in sprinters)
Yep, de lange beltoon geeft aan dat de maximumsnelheid wordt overtreden. De korte beltoon geeft een verandering van de maximumsnelheid aan en de 3 beltonen achterelkaar geven aan dat de nieuwe (lagere) maximumsnelheid is bereikt.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 11 september 2017 @ 01:01:58 #42
414785 sirdanilot
pi_173706536
Lijkt mij helemaal niks, HC. Je kunt te maken krijgen met aggressieve passagiers, geweld, en mensen die voor de trein springen en dan mag jij dealen met een verminkt lijk, een beeld wat je nooit meer van je netvlies af krijgt.

En als bovenstaande dingen niet gebeuren (mag je hopen), is het gewoon een saaie routinebaan. Riedeltje opdreunen als je een station nadert. Kijken of de deuren dicht kunnen, fluiten, deuren sluiten. En dat elk station weer. Door de trein lopen, trap op en af (gaan je knieën van kapot) en vervoersbewijzen controleren. Ruziën met zwart rijdende marokkanen...

Veel succes ermee hoor maar het lijkt mij niks.

Als je het al wordt, word dan alsjeblieft zo een leuke conducteur die wat leven in de brouwerij brengt bij het kaartjes controleren en bij het omroepen van de stations af en toe een leuk grapje maakt of zo. Dan maak je het voor jezelf en de passagiers ook leuker.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_173707095
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 01:01 schreef sirdanilot het volgende:
Lijkt mij helemaal niks, HC. Je kunt te maken krijgen met aggressieve passagiers, geweld, en mensen die voor de trein springen en dan mag jij dealen met een verminkt lijk, een beeld wat je nooit meer van je netvlies af krijgt.

En als bovenstaande dingen niet gebeuren (mag je hopen), is het gewoon een saaie routinebaan. Riedeltje opdreunen als je een station nadert. Kijken of de deuren dicht kunnen, fluiten, deuren sluiten. En dat elk station weer. Door de trein lopen, trap op en af (gaan je knieën van kapot) en vervoersbewijzen controleren. Ruziën met zwart rijdende marokkanen...

Veel succes ermee hoor maar het lijkt mij niks.

Als je het al wordt, word dan alsjeblieft zo een leuke conducteur die wat leven in de brouwerij brengt bij het kaartjes controleren en bij het omroepen van de stations af en toe een leuk grapje maakt of zo. Dan maak je het voor jezelf en de passagiers ook leuker.
Zwartrijders? Die smijt ik onder het rijden eruit.
pi_173707120
Nee maar even serieus. Dat weet ik wel aan te pakken hoor. Zwartrijders gaan er bij het volgende station uit en als ze dan niet willen meewerken haal ik de spoorwegpolitie erbij.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')