Haha nee dat bedoelde ik ook niet, wilde hem alleen maar quoten. Maar leuk dat je hem al gesproken hebt.quote:Op vrijdag 8 september 2017 20:09 schreef Pendule het volgende:
Nee? WTF ik ben geen geerd. (Heb wel met hem gesproken BTW)
Dan is er niks aan de hand sorryquote:Op vrijdag 8 september 2017 20:20 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Haha nee dat bedoelde ik ook niet, wilde hem alleen maar quoten. Maar leuk dat je hem al gesproken hebt.
Vond je het een beetje leuk? Veel bijzonderheden?quote:Op vrijdag 8 september 2017 20:30 schreef Salatrel het volgende:
Ik was het maar ik heb mijn loopbaan omgezet in een zittend beroep.
jahoor en nee geen bijzonderheden. Wel een keer gevalletje agressie wat het tot opsporing verzocht heeft gehaaldquote:Op vrijdag 8 september 2017 20:35 schreef Pendule het volgende:
[..]
Vond je het een beetje leuk? Veel bijzonderheden?
De laatste tijd gebeurd dat vaker tegenover conducteurs en treinpersoneel is het niet?quote:Op vrijdag 8 september 2017 20:44 schreef Salatrel het volgende:
[..]
jahoor en nee geen bijzonderheden. Wel een keer gevalletje agressie wat het tot opsporing verzocht heeft gehaald
Er zijn gevallen dat een conducteur echt uit het niets gewoon een klap kregen/op een later moment zijn aangevallen in de rug ofzo.quote:Op vrijdag 8 september 2017 21:06 schreef Pendule het volgende:
[..]
De laatste tijd gebeurd dat vaker tegenover conducteurs en treinpersoneel is het niet?
De BOA was ik me bewust van. Het is ook zo dat je natuurlijk eerst nog een gewone mbo opleiding veiligheid moet doen vlgs mij?quote:Op vrijdag 8 september 2017 22:06 schreef GlenSpey het volgende:
Conducteur regelt het vertrekproces, dus hij let op het veilig komen van het vertreklicht plus tijd van vertrek en sluit dan de deuren van de trein.
Tijdens de rit controleert hij vervoersbewijzen, loopt servicerondes om vragen van reizigers te beantwoorden en plaatst omroepen bij bijvoorbeeld verstoringen of aankomst op grote stations. Daarnaast houdt hij contact met de machinist.
Voor de opleiding moet je diverse keuringen doorlopen op zowel psychologisch als medisch vlak. Ook krijg je een rollenspel met een acteur voor de kiezen, om te testen of je stevig genoeg in je schoenen staat voor wanneer je met bijvoorbeeld agressie te maken krijgt.
De opleiding zelf schijnt vrij pittig te zijn. Vooral het BOA deel (heb je nodig om bekeuringen uit te mogen schrijven) is berucht.
Random MBO is goed, voorheen zelfs VMBO maar dat veranderen ze om de zoveel tijd weerquote:Op zaterdag 9 september 2017 02:14 schreef Pendule het volgende:
[..]
De BOA was ik me bewust van. Het is ook zo dat je natuurlijk eerst nog een gewone mbo opleiding veiligheid moet doen vlgs mij?
Elke mongool kan dus eigenlijk deze mooie baan krijgen?quote:Op zaterdag 9 september 2017 09:24 schreef renwan het volgende:
[..]
Random MBO is goed, voorheen zelfs VMBO maar dat veranderen ze om de zoveel tijd weer
Nou nee, want de keuringen zijn pittig en streng.quote:Op zaterdag 9 september 2017 17:05 schreef Pendule het volgende:
[..]
Elke mongool kan dus eigenlijk deze mooie baan krijgen?
Ik dacht dat de conducteur altijd tijdens het wegrijden in de deuropening moest blijven staan? Met de deur open? Om het veilig wegrijden te controleren? Vandaag zag ik dat ie gelijk de deur achter zich dicht deed.quote:Op zaterdag 9 september 2017 18:02 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Nou nee, want de keuringen zijn pittig en streng.
Oh en het is sowieso ook 18 jaar en ouder
Dat was vroeger zo.quote:Op zaterdag 9 september 2017 20:36 schreef Pendule het volgende:
[..]
Ik dacht dat de conducteur altijd tijdens het wegrijden in de deuropening moest blijven staan? Met de deur open? Om het veilig wegrijden te controleren? Vandaag zag ik dat ie gelijk de deur achter zich dicht deed.
Ik heb wel ooit van iemand gehoord dat er een conducteur uit de opening is geflikkerd. Miss dat ze het daarom niet meer doen?quote:Op zaterdag 9 september 2017 20:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat was vroeger zo.
Tegenwoordig sleutelt de HC de deuren, controleert of het wegrijden veilig kan en sluit daarna zijn eigen deur. Zodra deze dicht is gaat er bij de machinist in de cabine een groene lamp branden en kan de trein wegrijden.
Dat risico bestaat, vooral met reizigers die op het laatste moment nog tussen de sluitende deuren door springen. En als zoiets gebeurt dan is de kans op zwaar letsel gelijk enorm. Dat moet je niet willen.quote:Op zaterdag 9 september 2017 20:42 schreef Pendule het volgende:
[..]
Ik heb wel ooit van iemand gehoord dat er een conducteur uit de opening is geflikkerd. Miss dat ze het daarom niet meer doen?
Dat is al eens gebeurd in 1998. Een meisje kwam vast te zitten tussen de deuren met haar hand. Toen de conducteur dat zag probeerde deze de machinist te bellen, dat lukte niet en toen is de trein gaan rijden en werd het meisje meegesleurd. Uiteindelijk is ze haar 2 benen kwijt geraakt. Hoe kan zoiets gebeuren? Als de laatste deur nog niet gesloten was? Grijpt de ATB dan niet in?quote:Op zaterdag 9 september 2017 20:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat risico bestaat, vooral met reizigers die op het laatste moment nog tussen de sluitende deuren door springen. En als zoiets gebeurt dan is de kans op zwaar letsel gelijk enorm. Dat moet je niet willen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |