abonnement Unibet Coolblue
pi_173664591
Is er iemand hier die als conducteur werkt voor de NS?
Dit vraag ik omdat ik het een intressant beroep vindt en er graag meer over zou willen weten.
pi_173664731
Opeens weet je het...
Ja, hoi!
  vrijdag 8 september 2017 @ 20:03:58 #3
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_173664762
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 15:04 schreef Geerd het volgende:
Geerd!
pi_173664887
Nee? WTF ik ben geen geerd. (Heb wel met hem gesproken BTW)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 september 2017 @ 20:12:42 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173664944
ik speel je vraag even door naar een ander topic waar misschien wel eentje rondloopt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173664979
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 september 2017 20:03 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

*O* *O*
Ik zwaai naar dieren.
  vrijdag 8 september 2017 @ 20:20:47 #7
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_173665093
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 20:09 schreef Pendule het volgende:
Nee? WTF ik ben geen geerd. (Heb wel met hem gesproken BTW)
Haha nee dat bedoelde ik ook niet, wilde hem alleen maar quoten. :P Maar leuk dat je hem al gesproken hebt. ^O^
pi_173665145
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 20:20 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Haha nee dat bedoelde ik ook niet, wilde hem alleen maar quoten. :P Maar leuk dat je hem al gesproken hebt. ^O^
Dan is er niks aan de hand sorry :)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 september 2017 @ 20:27:00 #9
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173665204
sowieso is deze link aan te raden voor wat info:
http://opeenshadikhet.eu/viewforum.php?f=4
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173665286
Ik was het maar ik heb mijn loopbaan omgezet in een zittend beroep.
pi_173665373
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 20:30 schreef Salatrel het volgende:
Ik was het maar ik heb mijn loopbaan omgezet in een zittend beroep.
Vond je het een beetje leuk? Veel bijzonderheden?
pi_173665566
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 20:35 schreef Pendule het volgende:

[..]

Vond je het een beetje leuk? Veel bijzonderheden?
jahoor en nee geen bijzonderheden. Wel een keer gevalletje agressie wat het tot opsporing verzocht heeft gehaald :P
pi_173665936
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 20:44 schreef Salatrel het volgende:

[..]

jahoor en nee geen bijzonderheden. Wel een keer gevalletje agressie wat het tot opsporing verzocht heeft gehaald :P
De laatste tijd gebeurd dat vaker tegenover conducteurs en treinpersoneel is het niet?
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 8 september 2017 @ 21:09:57 #14
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_173666005
Het mag hier serieus ontopic.
Alvast bedankt.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_173666246
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 21:06 schreef Pendule het volgende:

[..]

De laatste tijd gebeurd dat vaker tegenover conducteurs en treinpersoneel is het niet?
Er zijn gevallen dat een conducteur echt uit het niets gewoon een klap kregen/op een later moment zijn aangevallen in de rug ofzo.

Voor de rest sja het zijn vaak wel de zelfde personen die wat hebben.
Ik laat mij niet slaan voor zo een kut kaartje als iemand die ff niet heeft.

Het is ook beetje de manier van hoe je werkt... denk je van nou zullen we eens even iedereen pakken dat houd je nog geen halve dienst vol :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_173667179
Conducteur regelt het vertrekproces, dus hij let op het veilig komen van het vertreklicht plus tijd van vertrek en sluit dan de deuren van de trein.
Tijdens de rit controleert hij vervoersbewijzen, loopt servicerondes om vragen van reizigers te beantwoorden en plaatst omroepen bij bijvoorbeeld verstoringen of aankomst op grote stations. Daarnaast houdt hij contact met de machinist.

Voor de opleiding moet je diverse keuringen doorlopen op zowel psychologisch als medisch vlak. Ook krijg je een rollenspel met een acteur voor de kiezen, om te testen of je stevig genoeg in je schoenen staat voor wanneer je met bijvoorbeeld agressie te maken krijgt.

De opleiding zelf schijnt vrij pittig te zijn. Vooral het BOA deel (heb je nodig om bekeuringen uit te mogen schrijven) is berucht.
pi_173670250
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 22:06 schreef GlenSpey het volgende:
Conducteur regelt het vertrekproces, dus hij let op het veilig komen van het vertreklicht plus tijd van vertrek en sluit dan de deuren van de trein.
Tijdens de rit controleert hij vervoersbewijzen, loopt servicerondes om vragen van reizigers te beantwoorden en plaatst omroepen bij bijvoorbeeld verstoringen of aankomst op grote stations. Daarnaast houdt hij contact met de machinist.

Voor de opleiding moet je diverse keuringen doorlopen op zowel psychologisch als medisch vlak. Ook krijg je een rollenspel met een acteur voor de kiezen, om te testen of je stevig genoeg in je schoenen staat voor wanneer je met bijvoorbeeld agressie te maken krijgt.

De opleiding zelf schijnt vrij pittig te zijn. Vooral het BOA deel (heb je nodig om bekeuringen uit te mogen schrijven) is berucht.
De BOA was ik me bewust van. Het is ook zo dat je natuurlijk eerst nog een gewone mbo opleiding veiligheid moet doen vlgs mij?
pi_173671423
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 02:14 schreef Pendule het volgende:

[..]

De BOA was ik me bewust van. Het is ook zo dat je natuurlijk eerst nog een gewone mbo opleiding veiligheid moet doen vlgs mij?
Random MBO is goed, voorheen zelfs VMBO maar dat veranderen ze om de zoveel tijd weer :')
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_173677939
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 09:24 schreef renwan het volgende:

[..]

Random MBO is goed, voorheen zelfs VMBO maar dat veranderen ze om de zoveel tijd weer :')
Elke mongool kan dus eigenlijk deze mooie baan krijgen?
pi_173679482
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 17:05 schreef Pendule het volgende:

[..]

Elke mongool kan dus eigenlijk deze mooie baan krijgen?
Nou nee, want de keuringen zijn pittig en streng.
Oh en het is sowieso ook 18 jaar en ouder ;)
pi_173682632
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 18:02 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Nou nee, want de keuringen zijn pittig en streng.
Oh en het is sowieso ook 18 jaar en ouder ;)
Ik dacht dat de conducteur altijd tijdens het wegrijden in de deuropening moest blijven staan? Met de deur open? Om het veilig wegrijden te controleren? Vandaag zag ik dat ie gelijk de deur achter zich dicht deed.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 september 2017 @ 20:39:01 #22
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173682671
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 20:36 schreef Pendule het volgende:

[..]

Ik dacht dat de conducteur altijd tijdens het wegrijden in de deuropening moest blijven staan? Met de deur open? Om het veilig wegrijden te controleren? Vandaag zag ik dat ie gelijk de deur achter zich dicht deed.
Dat was vroeger zo.

Tegenwoordig sleutelt de HC de deuren, controleert of het wegrijden veilig kan en sluit daarna zijn eigen deur. Zodra deze dicht is gaat er bij de machinist in de cabine een groene lamp branden en kan de trein wegrijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173682735
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 september 2017 20:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat was vroeger zo.

Tegenwoordig sleutelt de HC de deuren, controleert of het wegrijden veilig kan en sluit daarna zijn eigen deur. Zodra deze dicht is gaat er bij de machinist in de cabine een groene lamp branden en kan de trein wegrijden.
Ik heb wel ooit van iemand gehoord dat er een conducteur uit de opening is geflikkerd. Miss dat ze het daarom niet meer doen?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 september 2017 @ 20:44:41 #24
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173682769
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 20:42 schreef Pendule het volgende:

[..]

Ik heb wel ooit van iemand gehoord dat er een conducteur uit de opening is geflikkerd. Miss dat ze het daarom niet meer doen?
Dat risico bestaat, vooral met reizigers die op het laatste moment nog tussen de sluitende deuren door springen. En als zoiets gebeurt dan is de kans op zwaar letsel gelijk enorm. Dat moet je niet willen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173682832
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 september 2017 20:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat risico bestaat, vooral met reizigers die op het laatste moment nog tussen de sluitende deuren door springen. En als zoiets gebeurt dan is de kans op zwaar letsel gelijk enorm. Dat moet je niet willen.
Dat is al eens gebeurd in 1998. Een meisje kwam vast te zitten tussen de deuren met haar hand. Toen de conducteur dat zag probeerde deze de machinist te bellen, dat lukte niet en toen is de trein gaan rijden en werd het meisje meegesleurd. Uiteindelijk is ze haar 2 benen kwijt geraakt. Hoe kan zoiets gebeuren? Als de laatste deur nog niet gesloten was? Grijpt de ATB dan niet in?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')