abonnement Unibet Coolblue
pi_173661803
quote:


.......Ik vind het ook niet leuk en het is rommel en het kost geld, maar hij (Baudet) doet vrij stevige uitspraken. Dan vind ik dat je ook wel een reactie als deze kunt verwachten.”

Als andere tafelgasten aangeven dat aangevallen worden in je eigen huis niet prettig is, gaf Torenstra aan: “Het is toch ook niet in zijn eigen huis, het is op de deur. Dit vind ik in de rij tomaten bekogelen, een taart in je gezicht… Dat vind ik niet normaal, maar ik vind het ook niet verschrikkelijk.”


Mediacourant 2017.
Klacht

Andermaal de demonisering en het goedpraten door deze gutmenschen binnen het BN'er gebied die elke persoonlijke aanval door linkse racisten op "rechts"goedkeuren. }:| :r Zeker vergeten dat het zij waren die elke keer lieten gebeuren dat een Theo Van Gogh en een Pim Fortuyn stelselmatig door dit soortgelijke aanvallen het leven lieten omdat " het wel meeviel " en toen het fatale gebeurde, toen zwegen dit soort klootzakken " omdat ze het niet verwachtte." :r

Kijken hoe deze klootzak reageert als hij in elkaar wordt getimmerd door wie dan ook of zijn vrouw Sophie lichamelijk onheus wordt bejegend of zijn huis wordt beklad? Dan ineens gaat hij janken bij DWDD en spreekt hij over "niet normaal." en trekt hij gelijk de PVV kaart als mogelijke daders?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2017 17:33:02 ]
  Moderator vrijdag 8 september 2017 @ 17:36:17 #2
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_173661890
Je kind waldemar noemen :')
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_173661914
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 17:36 schreef Plompzakker het volgende:
Je kind waldemar noemen :')
Walgelijke naam ja.
pi_173662007
Terechte klacht
Radar.
pi_173662803
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 17:36 schreef Plompzakker het volgende:
Je kind waldemar noemen :')
niet je kind Iwanius noemen :')
  vrijdag 8 september 2017 @ 18:20:35 #6
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_173662855
Theo Van Gogh en Pim Fortuyn hebben niet stelselmatig door soortgelijke aanvallen het leven gelaten. Beiden hebben dat slechts 1 keer gedaan.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  vrijdag 8 september 2017 @ 18:23:04 #7
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_173662895
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 18:20 schreef Strani het volgende:
Theo Van Gogh en Pim Fortuyn hebben niet stelselmatig door soortgelijke aanvallen het leven gelaten. Beiden hebben dat slechts 1 keer gedaan.
Omdat ze daar niet lang genoeg voor leefden, ja.
pi_173662911
Fragment niet gezien maar in die quote zegt hij alleen dat het te verwachten valt, niet dat hij het goedkeurt :?

Even los van dat Waldemar een hangjas is, natuurlijk.
Conscience do cost.
pi_173663514
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 18:24 schreef ems. het volgende:
Fragment niet gezien maar in die quote zegt hij alleen dat het te verwachten valt, niet dat hij het goedkeurt :?

Even los van dat Waldemar een hangjas is, natuurlijk.
Het is een topic van TS. Wat verwacht je, een gefundeerd en doordacht standpunt? :')
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  vrijdag 8 september 2017 @ 18:56:03 #10
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_173663534
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 18:24 schreef ems. het volgende:
Fragment niet gezien maar in die quote zegt hij alleen dat het te verwachten valt, niet dat hij het goedkeurt :?

Even los van dat Waldemar een hangjas is, natuurlijk.
Hij vindt het één een logisch gevolg van het ander. Dat is het goedkeuren.
pi_173663778
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 18:56 schreef the-eye het volgende:

[..]

Hij vindt het één een logisch gevolg van het ander. Dat is het goedkeuren.
Hoe is dat hetzelfde?
Conscience do cost.
  vrijdag 8 september 2017 @ 19:19:56 #12
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_173663929
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 19:10 schreef ems. het volgende:

[..]

Hoe is dat hetzelfde?
quote:
maar hij (Baudet) doet vrij stevige uitspraken. Dan vind ik dat je ook wel een reactie als deze kunt verwachten.”
Hij geeft dus aan dat het zijn mening is, hij spreekt er zijn goedkeuring over uit

Dit is niet onschuldig. We weten hoe het ooit begon met het onderkalken van ramen en deuren



[ Bericht 11% gewijzigd door the-eye op 08-09-2017 19:25:45 ]
pi_173664022
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 19:19 schreef the-eye het volgende:

[..]


[..]

Hij geeft dus aan dat het zijn mening is, hij spreekt er zijn goedkeuring over uit
Nee, want hij zegt ook "dat vind ik niet normaal".
Beetje relativeren mag ook wel.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_173664040
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 19:19 schreef the-eye het volgende:

[..]

[..]

Hij geeft dus aan dat het zijn mening is, hij spreekt er zijn goedkeuring over uit
Waar spreekt hij dan z'n vermeende goedkeuring precies uit? Hij zegt dat je een reactie kan verwachten, niet dat hij het prijzenswaardig vindt.
Conscience do cost.
pi_173664054
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 september 2017 19:25 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Nee, want hij zegt ook "dat vind ik niet normaal".
Beetje relativeren mag ook wel.
Gister de uitzending gezien maar hij was flink aan het bagataliseren.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_173671168
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 september 2017 19:25 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

Nee, want hij zegt ook "dat vind ik niet normaal".
Beetje relativeren mag ook wel.
Ja ja, zo ken ik er nog wel 100 variaties op.

Hij: Waarom gaf je mij een klap?
Ik: Omdat dat goed voor je is.Zo heb ik je voor iets behoed.

:')

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2017 09:04:08 ]
pi_173671618
Anarchisten links noemen :')
pi_173672014
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 september 2017 09:03 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Ja ja, zo ken ik er nog wel 100 variaties op.

Hij: Waarom gaf je mij een klap?
Ik: Omdat dat goed voor je is.Zo heb ik je voor iets behoed.

:')
Dat is geen variatie.
Conscience do cost.
pi_173672300
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 september 2017 09:03 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Ja ja, zo ken ik er nog wel 100 variaties op.

Hij: Waarom gaf je mij een klap?
Ik: Omdat dat goed voor je is.Zo heb ik je voor iets behoed.

:')
:')
pi_173679009
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 09:44 schreef bamibij het volgende:
Anarchisten links noemen :')
Wat zijn het dan? Rechts extremisten? IS?
pi_173680057
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 september 2017 17:48 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Wat zijn het dan? Rechts extremisten? IS?
:')_!
pi_173680584
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 19:19 schreef the-eye het volgende:

[..]

[..]

Hij geeft dus aan dat het zijn mening is, hij spreekt er zijn goedkeuring over uit

Dit is niet onschuldig. We weten hoe het ooit begon met het onderkalken van ramen en deuren

[ afbeelding ]
Als vluchtenlingen nu naar concentratiekampen werden gestuurd zou de FP spontaan klaarkomen.
pi_173680622
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 18:59 schreef Kola het volgende:

[..]

Als vluchtenlingen nu naar concentratiekampen werden gestuurd zou de FP spontaan klaarkomen.
Wat? :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 9 september 2017 @ 20:26:33 #24
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_173682481
Die Waldomart zou het goed doen in een rol als Duitse SS officier
  Forum Admin zaterdag 9 september 2017 @ 23:42:12 #25
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_173686288
Het is dat het me te veel werk is, maar ik zou een pot verf over de deur van waldefuckingmar kunnen flikkeren. Bij Baudett niet, die vroeg er niet zo overduidelijk om.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_173686667
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 18:56 schreef the-eye het volgende:

[..]

Hij vindt het één een logisch gevolg van het ander. Dat is het goedkeuren.
Je voorkeur voor bevestiging is inmiddels zo groot dat het ook al mis gaat met de Nederlandse taal?
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 10 september 2017 @ 00:15:25 #27
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_173686794
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 00:05 schreef probeer het volgende:

[..]

Je voorkeur voor bevestiging is inmiddels zo groot dat het ook al mis gaat met de Nederlandse taal?
Goed lezen kerel. Hij zegt niet "Het is een logisch gevolg" maar "ik vind het een logisch gevolg". Dat is een persoonlijke mening geven en dus duidelijk een goedkeuring erover uitspreken
pi_173687331
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 00:15 schreef the-eye het volgende:

[..]

Goed lezen kerel. Hij zegt niet "Het is een logisch gevolg" maar "ik vind het een logisch gevolg". Dat is een persoonlijke mening geven en dus duidelijk een goedkeuring erover uitspreken
Nee hoor. Dat is uitspreken dat hij het een logisch gevolg vindt. Als je kijkt naar wat die woorden betekenen, dan staan ze helemaal los van zijn waardeoordeel.

Een voorbeeld:

Als Amerika Noord-Korea aanvalt, vind ik het een logisch gevolg dat Noord-Korea terugslaat.

Keur ik daarmee goed dat Noord Korea Amerika aanvalt (of omgekeerd)? Nee absoluut niet. Dat zou rampzalig zijn. Ik zeg alleen maar dat ik denk dat dat een logische reactie zou zijn. Betekent absoluut niet dat ik het er mee eens ben.

Sterker nog, wanneer ik zou zeggen dat het 'een logisch gevolg is dat Noord-Korea terugslaat' ('het is' ipv 'ik vind') dan is dat taalkundig gezien zelfs een veel sterkere uitspraak. Omdat ik dan niet meer alleen maar spreek over mijn mening, maar mijn mening presenteer als een algemeenheid. Alsof niet alleen ik dat vind, maar alsof dat voor iedereen geldt.

Terug naar Waldemar. Ik ben het namelijk wel met je eens dat hij, voornamelijk door die achteloze woordkeuze en zijn nadruk op 'het logische gevolg', in ieder geval de indruk wekt alsof hij begrip voor de actie heeft of in ieder geval niet zo erg vindt. Nog steeds wat anders dan er goedkeuring aangeven, maar imo toch al wel erg kwalijk en wel om de volgende redenen: 1) iemands mening of uitspraken mogen nooit reden zijn voor bedreigingen of geweld. 2) De fucking hypocriet. Als er iets op hun deur geklad zou worden, zul je zien dat hij en sofie/sophie/whatever alle talkshows af gaan om te huilen over 'de veiligheid van hun kinderen'. 3) Waldemar is een mietje. Want wat hij zegt is gewoon ontzettend laf, juist omdat er geen expliciet waardeoordeel aan hangt en hij alleen maar 'een logisch gevolg' benoemt. Want dan kan hij later nog terugkrabbelen met een 'ow maar zo had ik het niet bedoeld' oid. 4) zijn uitspraak is een enorm open deur. Hij zegt met die zin namelijk in feite 'als je met je mening genoeg mensen heel erg over de zeik krijgt, is er altijd wel eentje die zijn handen niet thuis kan houden en dus fysieke actie onderneemt'. Ja he, bedankt Waldemart. Goh, wat een inzicht. Geweldige bijdrage. Verdomme zeg. Als er een opa-tje van de trap valt en zijn heup breekt zeg je toch ook niet 'de botbreuk is een logisch gevolg van de val'? Dan spreek je je medeleven uit en begin je niet met een lulverhaal over zwaartekracht, valsnelheid en botdichtheid bij oudere mensen.

Maw, keur het expliciet af, keur het expliciet goed, of houd stevig je mond. Maar ga niet laf lopen blèren over de causaliteit van het een of het ander.

Gelukkig is die man een (niet-noemenswaardige) acteur wiens mening over dit soort kwesties vanuit een professioneel oogpunt dus echt geen enkele waarde heeft. En als deelnemer aan 'het Nederlandse maatschappelijk debat / de publieke ruimte' is hij ook maar 1 van de 17 miljoen, en hadden ze net zo goed de mening van jan de koffiejongen kunnen vragen.

Samengevat: Waldemar is een droplul met een (bijna compleet) irrelevante mening. En DWDD is een kut-programma, onder andere omdat ze droplullen als Waldemar over dit soort dingen laten praten.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 10 september 2017 @ 00:58:57 #29
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_173687359
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 00:56 schreef probeer het volgende:

[..]

Nee hoor. Dat is uitspreken dat hij het een logisch gevolg vindt. Als je kijkt naar wat die woorden betekenen, dan staan ze helemaal los van zijn waardeoordeel.

Een voorbeeld:

Als Amerika Noord-Korea aanvalt, vind ik het een logisch gevolg dat Noord-Korea terugslaat.

Keur ik daarmee goed dat Noord Korea Amerika aanvalt (of omgekeerd)? Nee absoluut niet. Dat zou rampzalig zijn. Ik zeg alleen maar dat ik denk dat dat een logische reactie zou zijn. Betekent absoluut niet dat ik het er mee eens ben.

Sterker nog, wanneer ik zou zeggen dat het 'een logisch gevolg is dat Noord-Korea terugslaat' ('het is' ipv 'ik vind') dan is dat taalkundig gezien zelfs een veel sterkere uitspraak. Omdat ik dan niet meer alleen maar spreek over mijn mening, maar mijn mening presenteer als een algemeenheid. Alsof niet alleen ik dat vind, maar alsof dat voor iedereen geldt.

Terug naar Waldemar. Ik ben het namelijk wel met je eens dat hij, voornamelijk door die achteloze woordkeuze en zijn nadruk op 'het logische gevolg', in ieder geval de indruk wekt alsof hij begrip voor de actie heeft of in ieder geval niet zo erg vindt. Nog steeds wat anders dan er goedkeuring aangeven, maar imo toch al wel erg kwalijk en wel om de volgende redenen: 1) iemands mening of uitspraken mogen nooit reden zijn voor bedreigingen of geweld. 2) De fucking hypocriet. Als er iets op hun deur geklad zou worden, zul je zien dat hij en sofie/sophie/whatever alle talkshows af gaan om te huilen over 'de veiligheid van hun kinderen'. 3) Waldemar is een mietje. Want wat hij zegt is gewoon ontzettend laf, juist omdat er geen expliciet waardeoordeel aan hangt en hij alleen maar 'een logisch gevolg' benoemt. Want dan kan hij later nog terugkrabbelen met een 'ow maar zo had ik het niet bedoeld' oid. 4) zijn uitspraak is een enorm open deur. Hij zegt met die zin namelijk in feite 'als je met je mening genoeg mensen heel erg over de zeik krijgt, is er altijd wel eentje die zijn handen niet thuis kan houden en dus fysieke actie onderneemt'. Ja he, bedankt Waldemart. Goh, wat een inzicht. Geweldige bijdrage. Verdomme zeg. Als er een opa-tje van de trap valt en zijn heup breekt zeg je toch ook niet 'de botbreuk is een logisch gevolg van de val'? Dan spreek je je medeleven uit en begin je niet met een lulverhaal over zwaartekracht, valsnelheid en botdichtheid bij oudere mensen.

Gelukkig is die man een (niet-noemenswaardige) acteur wiens mening over dit soort kwesties vanuit een professioneel oogpunt dus echt geen enkele waarde heeft. En als deelnemer aan 'het Nederlandse maatschappelijk debat / de publieke ruimte' is hij ook maar 1 van de 17 miljoen, en hadden ze net zo goed de mening van jan de koffiejongen kunnen vragen.

Samengevat: Waldemar is een droplul met een (bijna compleet) irrelevante mening. En DWDD is een kut-programma, onder andere omdat ze droplullen als Waldemar over dit soort dingen laten praten.
"Ik vind" is hetzelfde als "Ik ben van mening dat...."
Dat is iets anders dan als je zegt "Ik denk ...."
pi_173687417
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 00:58 schreef the-eye het volgende:

[..]

"Ik vind" is hetzelfde als "Ik ben van mening dat...."
Dat is iets anders dan als je zegt "Ik denk ...."
Ik vind het een logisch gevolg. Of ik ben van mening dat het een logisch gevolg is.

In beide vormen nog steeds alleen maar een uitspraak over de causaliteit tussen 2 fenomenen. Geen waardeoordeel.
"Pools are perfect for holding water"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')