abonnement Unibet Coolblue
pi_173676176
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 19:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja en? Het is toch voor afvalcontainers voor de hoogbouw? Waarom zouden die containers dat niet op het terrein voor de hoogbouw komen?

Ja, en de nieuwe speelplaats is voor de kinderen in de buurt. Dus die dan ook maar zonder enige afspraken in de voortuin van hun ouders plaatsen.

Eigendom, zoek het eens op.
"Pools are perfect for holding water"
pi_173676225
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 september 2017 20:57 schreef Nizno het volgende:

[..]

Als inderdaad blijkt dat alle gebouwen een andere VvE heeft zoals TS zelf aangeeft is het natuurlijk wel de vraag op welke grond het nu precies staat.
Online zijn alle ondergrondse containers te vinden die geplaatst zijn en gaan worden..

-
Aangezien TS niet heeft laten horen of het nu echt op het terrein van de eigen VvE staat denk ik dat we dit onderwerp nu ook even kunnen laten voor wat het is en er vanuit gaan dat het wel op de grond van de VvE van TS staat voor we hier een heel topic hebben waar allerlei speculaties in staan.
TS heeft echt al meerdere keren aangegeven dat de betreffende grond eigendom van de eigen VvE is. Maar omdat een user niet wil lezen wat er staat, moeten we daar opeens allemaal over gaan twijfelen, zou het opeens om speculaties gaan en moet het topic gepauzeerd worden?

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 09-09-2017 15:33:14 ]
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 9 september 2017 @ 15:59:26 #93
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_173676733
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 15:25 schreef probeer het volgende:

[..]

TS heeft echt al meerdere keren aangegeven dat de betreffende grond eigendom van de eigen VvE is. Maar omdat een user niet wil lezen wat er staat, moeten we daar opeens allemaal over gaan twijfelen, zou het opeens om speculaties gaan en moet het topic gepauzeerd worden?
dan lees je mijn post dus verkeerd. Ik geef aan dat we juist er vanuit gaan dat TS wel de juiste info heeft en dat het volgens het kadaster idd bij TS op de VvE plek staat.

Ik heb niets gezegd over pauze.
quote:
Aangezien TS niet heeft laten horen of het nu echt op het terrein van de eigen VvE staat denk ik dat we dit onderwerp nu ook even kunnen laten voor wat het is en er vanuit gaan dat het wel op de grond van de VvE van TS staat voor we hier een heel topic hebben waar allerlei speculaties in staan.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_173676743
quote:
99s.gif Op zaterdag 9 september 2017 15:59 schreef Nizno het volgende:

[..]

dan lees je mijn post dus verkeerd. Ik geef aan dat we juist er vanuit gaan dat TS wel de juiste info heeft en dat het volgens het kadaster idd bij TS op de VvE plek staat.

Ik heb niets gezegd over pauze.

[..]

Dan heb ik inderdaad verkeerd gelezen, mijn welgemeende excuses. Ik dacht dat je met 'dit onderwerp laten rusten' het topic bedoelde.
"Pools are perfect for holding water"
pi_173680819
Ach, de andere situatie is net zo vermakelijk. Als de tuin, behorende bij het gebouw van TS, voor een deel op andermans grond blijkt te staan en deze dus nu weer "teruggepikt" wordt voor een container.
.
pi_173706594
Vermoedelijk is de locatie van de container aangewezen middels een aanwijzingsbesluit krachtens gemeentelijke afvalverordening (obv Wet Milieubeheer). Als dat zo is en niemand heeft daar bezwaar tegen gemaakt, ziet het er niet zo rooskleurig uit. Het besluit is dan onherroepelijk en wordt geacht rechtmatig te zijn. Dat betekent mi ook dat je van een civielrechtelijke actie obv onrechtmatige eigendomsinbreuk (want hier is sprake van een inbreuk) niet al teveel succes mag verwachten. Er ligt immers een rechtmatig besluit aan ten grondslag.

En ja, er wordt regelmatig over dit soort besluiten geprocedeerd.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_173706733
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 01:12 schreef Argento het volgende:
Vermoedelijk is de locatie van de container aangewezen middels een aanwijzingsbesluit krachtens gemeentelijke afvalverordening (obv Wet Milieubeheer). Als dat zo is en niemand heeft daar bezwaar tegen gemaakt, ziet het er niet zo rooskleurig uit. Het besluit is dan onherroepelijk en wordt geacht rechtmatig te zijn. Dat betekent mi ook dat je van een civielrechtelijke actie obv onrechtmatige eigendomsinbreuk (want hier is sprake van een inbreuk) niet al teveel succes mag verwachten. Er ligt immers een rechtmatig besluit aan ten grondslag.

En ja, er wordt regelmatig over dit soort besluiten geprocedeerd.
Zeker eens, echter speelt dan de vraag of het b.o. correct de terinzagelegging heeft uitgevoerd. Dit zal hopelijk blijken uit contact met de VvE.
Play hard, go pro.
pi_173709410
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 01:12 schreef Argento het volgende:
Vermoedelijk is de locatie van de container aangewezen middels een aanwijzingsbesluit krachtens gemeentelijke afvalverordening (obv Wet Milieubeheer). Als dat zo is en niemand heeft daar bezwaar tegen gemaakt, ziet het er niet zo rooskleurig uit. Het besluit is dan onherroepelijk en wordt geacht rechtmatig te zijn. Dat betekent mi ook dat je van een civielrechtelijke actie obv onrechtmatige eigendomsinbreuk (want hier is sprake van een inbreuk) niet al teveel succes mag verwachten. Er ligt immers een rechtmatig besluit aan ten grondslag.

En ja, er wordt regelmatig over dit soort besluiten geprocedeerd.
Aha, wat interessant! Dank je. Er is dus geen recht van opstal o.i.d. nodig? Er komt geen notaris aan te pas?
  maandag 11 september 2017 @ 11:53:47 #99
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_173710137
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 02:20 schreef Aethereal het volgende:

[..]

Zeker eens, echter speelt dan de vraag of het b.o. correct de terinzagelegging heeft uitgevoerd. Dit zal hopelijk blijken uit contact met de VvE.
Lijkt mij dat er dan evengoed privaatrechtelijk (koop / recht van opstal o.i.d.) wat met de eigenaar van de grond geregeld moet worden, ondanks dat er een publiekrechtelijk besluit aan ten grondslag ligt.

Ik kan bijvoorbeeld ook een omgevingsvergunning voor bijv. bouw van een garage aanvragen en krijgen op grond van mijn buurman, maar dat wil nog niet zeggen dat ik daar dan ook daadwerkelijk mag bouwen, want privaatrechtelijk zou ik dan nog wat met mijn buurman moeten regelen (grond kopen, opstalrecht, erfpachtrecht o.i.d.)

TS zou even moeten kijken wat er kadastraal is geregeld op het perceel waar die container nu is geplaatst. Maar dat is al meerdere malen aangegeven in dit topic.
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
  maandag 11 september 2017 @ 12:16:45 #100
286575 Roces18
Chef de party
pi_173710426
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 01:12 schreef Argento het volgende:
Vermoedelijk is de locatie van de container aangewezen middels een aanwijzingsbesluit krachtens gemeentelijke afvalverordening (obv Wet Milieubeheer). Als dat zo is en niemand heeft daar bezwaar tegen gemaakt, ziet het er niet zo rooskleurig uit. Het besluit is dan onherroepelijk en wordt geacht rechtmatig te zijn. Dat betekent mi ook dat je van een civielrechtelijke actie obv onrechtmatige eigendomsinbreuk (want hier is sprake van een inbreuk) niet al teveel succes mag verwachten. Er ligt immers een rechtmatig besluit aan ten grondslag.

En ja, er wordt regelmatig over dit soort besluiten geprocedeerd.
Sorry hoor maar als de gemeente een afvalcontainer op mijn grondgebied zet , reken maar dat die er de volgende dag uitligt. En de rekening krijgen zij. Zelfde met een VvE, het grond is niet van de gemeente. Zou wat zijn zeg een communistische staat.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_173710578
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 12:16 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Sorry hoor maar als de gemeente een afvalcontainer op mijn grondgebied zet , reken maar dat die er de volgende dag uitligt. En de rekening krijgen zij. Zelfde met een VvE, het grond is niet van de gemeente. Zou wat zijn zeg een communistische staat.
Je mist zijn punt echt totaal hè? :D
  maandag 11 september 2017 @ 12:30:52 #102
286575 Roces18
Chef de party
pi_173710622
quote:
6s.gif Op maandag 11 september 2017 12:27 schreef k_man het volgende:

[..]

Je mist zijn punt echt totaal hè? :D
Ik lees alleen wat ik wil lezen
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_173710628
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 12:30 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ik lees alleen wat ik wil lezen
Dat is ook een kwaliteit.
pi_173714680
Ts, inmiddels al een belletje gedaan of nog iets ondernomen?
pi_173714916
Het bezit van de VVE en de leden is meestal vastgelegd in notariële akte (is een officieel stuk) als het stuk grond inderdaad eigendom is van de VVE dienen de leden daarover te stemmen,het bestuur en het administratiekantoor zijn meestal wel bekend bij het gemeentebestuur en zeker bij de kamer van koophandel waar het bestuur als zodanig ingeschreven moet staan,wij hebben een coöperatieve vereniging waarbij het bestuur verantwoording moet afleggen tegenover de leden die ook stemrecht hebben in een bepaalde verhouding,deze zomer is bij ons nog een buitengewone ledenvergadering gehouden omdat een van de leden zich niet aan de regels had gehouden,de leden hebben toen gestemd de onderhuur tijdelijk toe te staan tot een bepaalde datum,daarna moest de onderhuurder de flat verlaten hebben (was een vriend van de eigenaar die zijn bestaande woning te snel had verkocht,en nu tot de nieuwe woning was afgebouwd zijn flat kon huren (was akkoord hypotheekgever)
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_173716516
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 16:13 schreef handik het volgende:
Ts, inmiddels al een belletje gedaan of nog iets ondernomen?
Beseft dat de container inderdaad op grond van de buren staat en horen we niks meer van.
.
  maandag 11 september 2017 @ 20:12:35 #107
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_173718817
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 18:19 schreef Fer het volgende:

[..]

Beseft dat de container inderdaad op grond van de buren staat en horen we niks meer van.
Zoals helaas bij vele Ouder1 topics gebeurt als ze niet te horen krijgt wat ze wil horen
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_173719603
TS maakt ook wat mee, lijkt mij sterk dat de VVE niet op de hoogte is maar TS zal het wel te druk hebben gehad met haar luidruchtige tokkie buren en controleren of haar kind niet bezopen is
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_173727516
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 20:12 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Zoals helaas bij vele Ouder1 topics gebeurt als ze niet te horen krijgt wat ze wil horen
Ts is nog wel online geweest.

beetje jammer 8)7 _O-
pi_173733231
quote:
7s.gif Op maandag 11 september 2017 10:49 schreef k_man het volgende:

[..]

Aha, wat interessant! Dank je. Er is dus geen recht van opstal o.i.d. nodig? Er komt geen notaris aan te pas?
nope
een civielrechtelijke rechtshandeling is niet vereist. Op grond van het eerste protocol bij het EVRM is een overheid bevoegd om een inbreuk op een eigendomsrecht te plegen. Moet wel noodzakelijk zijn voor uitoefening van de publieke taak (kort gezegd) en het is maar zeer de vraag of daar in dit geval aan voldaan wordt, maar als dat niet in bezwaar tegen het aanwijzingsbesluit is aangevoerd, sta je met die eigendomsinbreuk met lege handen. Een onherroepelijk besluit heeft immers formele rechtskracht, hetgeen betekent dat ook de burgerlijke rechter uit moet gaan van de rechtmatigheid van dat besluit. Van een onrechtmatige eigendomsinbreuk kan dan al geen sprake zijn, ook als geen sprake is van een formeel gevestigd beperkt recht oid.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  dinsdag 12 september 2017 @ 16:24:56 #111
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_173733315
Gemeente van TS houdt lang weekend.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  dinsdag 12 september 2017 @ 17:03:24 #112
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_173734236
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:21 schreef Argento het volgende:

[..]

nope
een civielrechtelijke rechtshandeling is niet vereist. Op grond van het eerste protocol bij het EVRM is een overheid bevoegd om een inbreuk op een eigendomsrecht te plegen. Moet wel noodzakelijk zijn voor uitoefening van de publieke taak (kort gezegd) en het is maar zeer de vraag of daar in dit geval aan voldaan wordt, maar als dat niet in bezwaar tegen het aanwijzingsbesluit is aangevoerd, sta je met die eigendomsinbreuk met lege handen. Een onherroepelijk besluit heeft immers formele rechtskracht, hetgeen betekent dat ook de burgerlijke rechter uit moet gaan van de rechtmatigheid van dat besluit. Van een onrechtmatige eigendomsinbreuk kan dan al geen sprake zijn, ook als geen sprake is van een formeel gevestigd beperkt recht oid.
Sorry maar dit lijkt me heel sterk, dat een gemeente op basis van het Europees verdrag voor de rechten van de Mens een aanwijzing doet voor een afvalcontainer die niet op hun grond ligt.
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
  dinsdag 12 september 2017 @ 18:30:34 #113
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_173735945
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 10:20 schreef handik het volgende:

[..]

Ts is nog wel online geweest.

beetje jammer 8)7 _O-
Ach ja, iets met ervaring enzo, het is niet de eerste keer dat dit gebeurt
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_173737308
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:03 schreef T_Killer het volgende:

[..]

Sorry maar dit lijkt me heel sterk, dat een gemeente op basis van het Europees verdrag voor de rechten van de Mens een aanwijzing doet voor een afvalcontainer die niet op hun grond ligt.
Als je bezwaar zou hebben gemaakt zou je een goede kans hebben. Maar dat de overheid een inbreuk kan plegen op een eigendomsrecht staat vast. Is ook niet vreemd. Denk aan het toepassen van bestuursdwang bijvoorbeeld.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_173740294
Zou TS in de afvalcontainer gedonderd zijn?
pi_173747118
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:30 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ach ja, iets met ervaring enzo, het is niet de eerste keer dat dit gebeurt
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 september 2017 21:11 schreef Sloggi het volgende:
Zou TS in de afvalcontainer gedonderd zijn?
Ts is nog online geweest, dus helaas niet :s)
Beetje jammer dat Ts niet meer reageerd en het laat afzien nu die erachter is gekomen dat het plaatsen van de container klopt en die dus (zolang die daar woont) zich er gruwelijk aan zal irriteren _O_
  woensdag 13 september 2017 @ 10:10:20 #117
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173747180
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 10:07 schreef handik het volgende:

[..]


[..]

Ts is nog online geweest, dus helaas niet :s)
Beetje jammer dat Ts niet meer reageerd en het laat afzien nu die erachter is gekomen dat het plaatsen van de container klopt en die dus (zolang die daar woont) zich er gruwelijk aan zal irriteren _O_
Nou ja, die lelijke puist van een container die wel op eigen terrein staat zal dan wel verdwijnen, voordeeltje.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173747784
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 10:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou ja, die lelijke puist van een container die wel op eigen terrein staat zal dan wel verdwijnen, voordeeltje.
Helaas zullen we dit nooit weten aangezien Ts niet meer zal reageren hier, in andere topics overigens wel (en hij leest hier ook gewoon stiekem nog mee haha).
Maar ik denk dat de container niet verdwijnt en Ts daarom gefrustreerd is en hier niet meer reageert :Y :s) _O-
  woensdag 13 september 2017 @ 11:17:34 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173748363
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 10:47 schreef handik het volgende:

[..]

Helaas zullen we dit nooit weten aangezien Ts niet meer zal reageren hier, in andere topics overigens wel (en hij leest hier ook gewoon stiekem nog mee haha).
Maar ik denk dat de container niet verdwijnt en Ts daarom gefrustreerd is en hier niet meer reageert :Y :s) _O-
Zij.
quote:
Ik denk dat TS oprecht woedend was over de locatie van de nieuwe container, maar nu pas weet dat die groenstrook aan de ene kant van het flatgebouw voor de helft van de naastgelegen flat is, en dat de container precies in het stuk komt dat niet van hen is.

[ Bericht 4% gewijzigd door Nizno op 13-09-2017 12:26:54 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173749086
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 17:14 schreef Ouder1 het volgende:
Vanmiddag een hoop lawaai buiten. Omdat het maar bleef aanhouden ben ik maar even gaan kijken. Tot mijn stomme verbazing zag ik een grote graafmachine bezig in onze tuin.

Ik er naar toe om te vragen wat er aan de hand was. Bleek dat ze een half ondergrondse afvalcontainer voor de buurt in onze tuin aan het ingraven waren. "Nee, hoor, er is al maanden overleg geweest met de VvE hier en er is toestemming, anders mogen wij hem niet plaatsen" zei de man toen ik vroeg waarom wij niet geïnformeerd waren.

Hé? Que? Wattes?

Ja, het was ons bekend dat de gemeente met die half ondergrondse dingen wilde gaan werken en dat ze opzoek waren naar locaties om ze te plaatsten. Maar overleg, met ons? Om dat ding in onze tuin te plaatsen? Nee. Niet dat ik weet. "Het is hier in de straat toch allemaal van dezelfde VvE?" zei hij ook nog. Nou nee. Ieder appartementencomplex heeft zijn eigen VvE.

Het pas geplaatste gloednieuwe tuinhek is eruit gesloopt, de grote planten zag ik nergens meer. Snel overleg gevoerd met degene die bij ons contact heeft met ons administratiekantoor. Nope, die wist ook van niets. Administratiekantoor van de VvE gebeld. Nee, die weten ook van niets. Die zullen maandag contact opnemen met het bedrijf dat daar over gaat en met de gemeente maar geven al aan dat ze er waarschijnlijk niets aan kunnen doen als de gemeente weigert de zaken terug te draaien.

Echt WTF. Naast dat dit dus gewoon een stuk van onze tuin kost, kijken we er tegenaan en zal er geluidsoverlast bijkomen en zwerfvuil.. Het ding is nog veel te klein ook. Net zo groot als de afvalcontainer die we als VvE nu zelf hebben, die 3 maal per week geleegd wordt en voor ons al te klein is. En dan moeten we nog voor iedere zak afval gaan betalen die we in onze eigen tuin moeten dumpen.

Iemand een idee of hier nog iets tegen te doen valt? Het meest irritante vind ik nog wel dat 10 meter verderop een grote groenstrook van de gemeente ligt. Waarom niet dáár?!?
Hoe is het afgelopen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')