Het ov wordt nu al overbelast. En laat mensen lekker zeiken, doen ze toch wel. Geen reden om iets dan gratis te maken. Ook zat reizigers die wel gewoon tevree zijn, helqas zijn die niet interessant zat voor de media.quote:Op vrijdag 8 september 2017 16:16 schreef khochner het volgende:
Ik ben voorstan van een gratis openbaar vervoer netwerk.
Je gaat niet voor je lol met het OV. Het kost nu geld en het is slecht, zelfs al doen ze de prijs omhoog leuk wordt t nooit ben ik bang. Dus kun je zo'n service beter gratis maken. Dan klagen mensen er ook niet over. Het is natuurlijk wel een HOAX want mensen betalen indirect toch midddels (gedwongen) belastingen ,maar belasting betalen zijn de mensen al bekend mee.
Resultaat = minder geklaag over OV = minder negativiteit = meer positiviteit = meer productiviteit = meer belasting inkomsten = meer positviteit etcetc.
Niet als je AJLO of LTS zwakstroom doet....quote:
Buschauffeurs krijgen dus geen salaris en het materieel onderhoudt zichzelf?quote:Op vrijdag 8 september 2017 16:16 schreef khochner het volgende:
Ik ben voorstan[der] van een gratis openbaar vervoer netwerk.
Gratis voor de reiziger, duhhhhh...quote:Op zaterdag 16 september 2017 11:22 schreef noescom het volgende:
[..]
Buschauffeurs krijgen dus geen salaris en het materieel onderhoudt zichzelf?
De reiziger betaalt via belasting. Duhhhhquote:Op zaterdag 16 september 2017 12:47 schreef embedguy het volgende:
[..]
Gratis voor de reiziger, duhhhhh...
Precies, wat nu al aan de hand is.quote:Op zaterdag 16 september 2017 13:00 schreef noescom het volgende:
[..]
De reiziger betaalt via belasting. Duhhhh
Sterker nog, de NS is een 100% staatsbedrijf.quote:Op zaterdag 16 september 2017 13:54 schreef khochner het volgende:
[..]
Precies, wat nu al aan de hand is.
NS krijgt staatsteun
Nou hier! waar is mn kaartje dan ?quote:Op zaterdag 16 september 2017 13:54 schreef noescom het volgende:
[..]
Sterker nog, de NS is een 100% staatsbedrijf.
Gratis OV bestaat niet. Als belastingbetaler betaal je er hoe dan ook voor. Ik heb een moreel probleem met gedwongen betalen voor iets waar ik geen gebruik van maak. Jij niet?quote:Op zaterdag 16 september 2017 17:20 schreef khochner het volgende:
[..]
Nee de trein kost je 20euro instap minimaal en dan ben je niet op tijd ook niet.
In een land als NL hoort dat gratis te zijn, OV voor idereen.
Doe je nu toch al.quote:Op zaterdag 16 september 2017 17:31 schreef noescom het volgende:
[..]
Gratis OV bestaat niet. Als belastingbetaler betaal je er hoe dan ook voor. Ik heb een moreel probleem met gedwongen betalen voor iets waar ik geen gebruik van maak. Jij niet?
Het ov wordt al overbelast... Treinen rijden niet leeg en er zijn geen plaatsen over. Dan zou je het hoogstens goedkoper kunnen maken op bepaalde tijdstippen op bepaalde lijnen.quote:Op zaterdag 16 september 2017 17:20 schreef khochner het volgende:
[..]
Nou hier! waar is mn kaartje dan ?
Allemaal weer van mijn belastingcenten!
Nee de trein kost je 20euro instap minimaal en dan ben je niet op tijd ook niet.
In een land als NL hoort dat gratis te zijn, OV voor idereen.
Die treinen rijden toch, boeit niet of die vol zit of leeg, dat is zonde.
Als n lege trein vertrekt zouden er in theorie gratis mensen mee kunnen zegmaar als de bakker gaat sluiten flikkert die t brood in de vuilnis, of geeft t weg.
Ik ben voor gratis OV
Of betaald zeer goed en efficient OV zonder dieselluchten
Ja precies!quote:
Joh als ze dat hele Fyra debacle niet hadden kon iedereen gratis voor de komende 5 jaarquote:Op zaterdag 16 september 2017 18:36 schreef embedguy het volgende:
[..]
Ja precies!
Dat het de belastingbetaler ineens 4x zo veel kost als het ov gratis zou worden, zullen we daarbij maar even vergeten.
Wat een redenatie... :/
Maar dat hadden ze wel. En nu?quote:Op zaterdag 16 september 2017 18:41 schreef khochner het volgende:
[..]
Joh als ze dat hele Fyra debacle niet hadden kon iedereen gratis voor de komende 5 jaar
Lekker betaald is prima, maar stop dan met die staatsteun, waarom moet mijn belasting geld naar die pauper treinen dan ? wat heb ik daar aan ?quote:Op zaterdag 16 september 2017 18:42 schreef embedguy het volgende:
[..]
Maar dat hadden ze wel. En nu?
Dit is typisch het soort zaken waar de rattenvangers mee lokken en waar je dubbel/drievoudig voor betaaldquote:
Dan niet maar dan ben ik ook tegen staatsteun. KPN heef toch ook geen staatsteun meer ?quote:Op zaterdag 16 september 2017 18:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dit is typisch het soort zaken waar de rattenvangers mee lokken en waar je dubbel/drievoudig voor betaald
Je weet niet echt wat je wilt, niet?quote:Op zaterdag 16 september 2017 18:47 schreef khochner het volgende:
[..]
Dan niet maar dan ben ik ook tegen staatsteun. KPN heef toch ook geen staatsteun meer ?
Geef bedrijven de vrijheid
Zo is dat. Geen subsidies, geen beperkende regels. Als je concurrerende bedrijven hun ding laat doen dan profiteert de consument van goede service en betaalbare prijzen.quote:Op zaterdag 16 september 2017 18:47 schreef khochner het volgende:
[..]
Dan niet maar dan ben ik ook tegen staatsteun. KPN heef toch ook geen staatsteun meer ?
Geef bedrijven de vrijheid
Echt wel ik zei toch in mn post hiervoor al het een of t andere niet half.quote:Op zaterdag 16 september 2017 18:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je weet niet echt wat je wilt, niet?
Bedankt ja dat bedoel ik, heb je ook niet die incapabele mensen op verkeerde posities die een TREIN uit ITALIE bestellen. /1!#!#quote:Op zaterdag 16 september 2017 18:50 schreef noescom het volgende:
[..]
Zo is dat. Geen subsidies, geen beperkende regels. Als je concurrerende bedrijven hun ding laat doen dan profiteert de consument van goede service en betaalbare prijzen.
Mooi voorbeeld is hoe goedkoop de vrije markt nu dingen de ruimte in brengt versus wat het bij de NASA kost.quote:Op zaterdag 16 september 2017 18:50 schreef noescom het volgende:
[..]
Zo is dat. Geen subsidies, geen beperkende regels. Als je concurrerende bedrijven hun ding laat doen dan profiteert de consument van goede service en betaalbare prijzen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |