abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173660062
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 15:57 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Heb er tot m'n twaalfde gewoond. Het was wel OK, lekker dicht bij het strand, waar we in de zomer dan ook leefden zowat, maar het is en blijft een achterstandswijk. In de zomer zaten vrienden van ons altijd met hun kratjes heineken voor de deur enzo, met groepen op strand zitten ook, hele dag bieren, dat soort dingen. Maar net als met veel van dat soort omgevingen was het als je vrienden bent, dan doet men alles voor je, en ben je vijanden, berg je dan maar. Wij waren met iedereen wel vrienden, al hadden we het, toen we verhuisden toen ik 12 was, 'wel hoog in de bol' en waren we 'arrogant' enzo, want we dachten dat we 'beter waren' dan Duindorpers enzo.

De basisschool die er zat (zit?) was niet van briljante kwaliteit. 'Gelukkig' werd ik aardig gepest daar (want anders en 'slim'), dus hebben m'n ouders me vanaf m'n 8e naar een school buiten Duindorp gedaan. De leerlingen op de school in Duindorp werden allemaal niet zo aangemoedigd en gestimuleerd. Als je daar naar de havo ging was je al een uitschieter. De school waar ik daarna heenging was wel een ander verhaal (in de Vogelwijk...), daar was je een uitschieter naar beneden als je naar de mavo ging. Gros havo, en heel veel vwo/gymnasium.

Veel van m'n oud klasgenoten enzo wonen er ook nog steeds met hun gezin. 5 kinderen op hun 28e. Nog steeds ons kent ons, buitenlanders zijn nog steeds kut, en weetikveelwat, ondanks dat ze de hele boel op de schop hebben gegooid en er nieuwbouw neer hebben gezet. Ik gluur nog wel eens op Facebook, het gros van die pagina's is op z'n minst gedeeltelijk open. Het verbaast me, maar aan de andere kant ook helemaal niet.
Dat is toch wel jammerlijk cliché dan. Goed dat je "ontsnapt" bent aan die omgeving in elk geval.
  Redactie Games vrijdag 8 september 2017 @ 16:07:18 #127
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_173660094
Overigens wil ik opmerking bij de discussie van "eerst de taart, later de kogel" is dat terreurdaden eerder te begrijpen zijn uit psychische overwegingen in plaats van ideologische. Mensen hebben altijd een neiging tot extreme meningen in bubbels (dat fenomeen noem je groupthink) en je zal er altijd wel een aantal bij hebben zitten die daar nog verder in doorschieten doordat ze een dispositie daar in hebben.

Tekenend voorbeeld is Horst Mahler van de RAF, die eerst extreemlinks was en daarna extreemrechts werd. Het ligt niet aan de ideologie, maar aan de persoon zelf. Ideologie kan wel dienen als een trigger van die acties of kan ze laten manifesteren (zie IS), maar de causale oorzaak is het vaak niet. Als ideologie daadwerkelijk de oorzaak was hadden we veel meer extremisten gehad.

Overigens wil ik hier een uitzondering maken voor fascisme en nazisme, dat geweld verheerlijkt in hun ideologie en het als een noodzakelijk iets ziet. Fascisme en nazisme zijn per definitie extreme ideologieën.

[ Bericht 9% gewijzigd door Puddington op 08-09-2017 16:16:02 ]
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_173660121
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 14:54 schreef Bluesdude het volgende:
Dat incident met Baudet is stupide activisme . Het geeft B &Co argumenten in handen om links ( c-woord) te verketteren
En er zit ook iets dreigends in ... dat dit soort lijfelijk iemand bezoeken zich verder ontwikkelt tot geweld op mensen .
Maar de laatste 15 jaar zijn er veel meer incidenten geweest bij islamitische gebouwen en ook woonhuizen en die kregen minder publiciteit dan de voordeur van Baudet.
Het is om zo veel redenen dom. Het zal Baudet niet van toon laten veranderen maar eerder nog vastberadener maken. Het schaadt de opinie over "links", vergroot de kans dat beveiliging nodig is etc.

En daarnaast is het ordinair vandalisme en is stront door iemands brievenbus doen vreselijk ranzig. Gewoon van begin tot einde achterlijk deze actie.
pi_173660179
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 16:04 schreef Ryon het volgende:

[..]

De stadsvernieuwing van Duindorp was inderdaad bedoeld om de paupers tegen te gaan en de grootste raddraaiers af te voeren. Helaas zullen dat type volkswijken blijven bestaan, het verplaatsen van de inwoners verplaatst ook alleen maar de problematiek.

Het moet een buitengewoon nare omgeving zijn om in op te groeien. Beste manier om de toekomst van een kind op voorhand al te verneuken.
En ondanks dat er minder woningen voor in de plaats kwamen, hadden veel mensen een terugkomgarantie gekregen, want zo werkt dat met herstructurering dan ook wel weer. Het oog wil wat, en de kwaliteit van de huizen moet geüpgrade worden, maar als je dezelfde mensen terug laat komen voor het grootste deel.

Raar is het niet, want ze hebben binding, zijn zeer plaatsgebonden, etc. Als mijn ouders nog mensen van daar tegenkomen en ze vertellen dat wij al 6 jaar in het buitenland wonen, en m'n zusje he-le-maal in UTRECHT, dan krijgen ze altijd meewarige reacties en blikken, want dat was toch maar wat, dat we ze in de steek hadden gelaten enzo. Hun kinderen komen elke zondag nog met de kleinkinderen langs om 1 uur tot een uurtje of 5. En op z'n minst er twee keer doordeweeks eten.

En als men daar gelukkig van wordt, helemaal prima. Al die facebookpagina's enzo, ik zie grote maar best blije gezinnen, leuke vriendenactiviteiten, maar allemaal hetzelfde als 20 jaar geleden, in dezelfde straten, met dezelfde mensen, alleen de huizen zijn anders. Niet mijn ding :@
Ja doei.
pi_173660201
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 16:03 schreef Puddington het volgende:

[..]

Was dat ook niet van die knakker die een aanslag wilden plegen door zich te vermommen als syrische vluchteling?
haha nog een voorbeeld die ik al vergeten was...
ken je nagaan..... ik drijf mee met de media die het ook 'vergeten'
de dreiging van boze burgers en extreemrechts is toch veel groter dan die van extreemlinks en linkse boze burgers

Weet iemand nog wie Thomas Mair was ? (niet googlen, da's spieken)
  vrijdag 8 september 2017 @ 16:13:03 #131
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173660212
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 16:03 schreef Tchock het volgende:

[..]

Niet letterlijk natuurlijk, daar ben je veel te voorzichtig voor. Remlof en ik herkennen hier hetzelfde in.

[..]

Dat citaat was het motief van de taartgooiers. Die trouwens veroordeeld zijn - zie dat artikel - voor openlijke geweldpleging. Zij noemden hem een extreemrechtse extremist en walgelijk genoeg rechtvaardigden zij daarmee hun geweldpleging. Volkert schoot Fortuyn ook niet neer in een vlaag van verstandsverbijstering maar ook omdat hij Volkert een gevaar vond. Dat zijn de feiten, die verzin ik niet.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_173660261
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 16:13 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat citaat was het motief van de taartgooiers. Die trouwens veroordeeld zijn - zie dat artikel - voor openlijke geweldpleging. Zij noemden hem een extreemrechtse extremist en walgelijk genoeg rechtvaardigden zij daarmee hun geweldpleging. Volkert schoot Fortuyn ook niet neer in een vlaag van verstandsverbijstering maar ook omdat hij Volkert een gevaar vond. Dat zijn de feiten, die verzin ik niet.
Maar is hij dan vermoord omdat Volkert hem een extremist vond, of omdat Volkert van mening was dat er geen andere manier was om hem te stoppen? Je verzint het niet nee. Je doet wel alsof het motief leidt tot de daad.

Ik vind Wilders een gevaarlijke extreem-rechtse populist en extremist die het land schaadt. Maar ik zou hem nooit een haar krenken. Zie je het verschil?

---
Los hiervan vermijd je een beetje het punt. Ik zei ook niet dat je dit verzint, maar jij zei dat je het niet had gezegd en ik wijs je op het tegendeel.
pi_173660270
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 16:08 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het is om zo veel redenen dom. Het zal Baudet niet van toon laten veranderen maar eerder nog vastberadener maken. Het schaadt de opinie over "links", vergroot de kans dat beveiliging nodig is etc.

En daarnaast is het ordinair vandalisme en is stront door iemands brievenbus doen vreselijk ranzig. Gewoon van begin tot einde achterlijk deze actie.
Gisteren zag ik Henk Krol, rechtse dude. bij Pauw
En hij zei dat dit soort incidenten veel vaker gebeuren bij politici, maar dat de politici zelf het niet aan de grote klok hangen oa... omdat je dan mensen op een idee brengt
pi_173660328
Voor de gamers: Humble Bundle heeft sale.

Gratis Walking Dead Season 1 game: https://www.humblebundle.com/store/the-walking-dead-season-1

En Goat Simulator is in de aanbieding: https://www.humblebundle.com/store/goat-simulator :')
Ja doei.
pi_173660339
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 16:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Gisteren zag ik Henk Krol, rechtse dude. bij Pauw
En hij zei dat dit soort incidenten veel vaker gebeuren bij politici, maar dat de politici zelf het niet aan de grote klok hangen oa... omdat je dan mensen op een idee brengt
Dat klopt absoluut. Baudet hangt het aan de grote klok omdat hij weet (en terecht) dat het hem winst brengt. Maar je kunt je ook best bedenken dat niet iedereen zijn voordeur in de landelijke media hoeft te hebben.

Een korte zoektocht geeft bergen aan voorbeelden, en niet alleen van politici:

http://www.hartvannederla(...)r-beklad-met-leuzen/
https://nos.nl/artikel/21(...)-vertrek-beklad.html

Als ik zo een trend waarneem dan lijkt het er op dat "links" dit soort acties doorgaans richt tegen personen (politici, ambtenaren etc) en "rechts" vooral tegen instellingen (AZC's, scholen, moskeeën).
pi_173660348
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 16:18 schreef motorbloempje het volgende:

En Goat Simulator is in de aanbieding: https://www.humblebundle.com/store/goat-simulator :')
Wat een topspel is dat. Die ontbrak zeker in Pokkels' gamelijst. :D
  vrijdag 8 september 2017 @ 16:22:47 #137
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_173660397
quote:
5s.gif Op vrijdag 8 september 2017 16:00 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik heb werkelijk geen idee waarom jij denkt dat ik denk dat iemand een extremist noemen zou leiden tot een moordaanslag op hem. Kan jij mij even citeren waar ik dat stel? Nogmaals: als jij je prettig erbij voelt mag je ook Asscher uitmaken voor extremist. Zolang je maar niet door zijn brievenbus gaat poepen.

Ik heb wel het vermoeden dat linkse mafklappers in staat zijn om politici te vermoorden die in hun ogen een bedreiging vormen voor het één of ander. De geschiedenis heeft dat al bewezen.
Rechtse ook. Zelfs kinderen/jongeren (!) op het zomerkamp ve politieke partij. Dat waren nog niet eens politici, maar de associatie met de partij was al genoeg ze te willen vermoorden..
En wat dacht je vd die Britse politica die vermoord is op straat?

Wat wil je nou zeggen eigenlijk? Bij zowel "links" als "rechts" zitten mafklappers die geweld en zelfs (massa)moord niet schuwen..
Idem bij religies, nationaliteiten, culturen etc. Niks nieuws onder de zon. Helaas...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 8 september 2017 @ 16:24:05 #138
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173660415
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 16:22 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Rechtse ook. Zelfs kinderen/jongeren (!) op het zomerkamp ve politieke partij. Dat waren nog niet een politici, maar de associatie met de partij was al gnoeg ze te willen vermoorden..
En wat dacht je vd die Britse politica die vermoord is op straat.

Wat wil je nou zeggen eigenlijk? Bij zowel "links" als "rechts" zitten mafklappers die geweld en zelfs (massa)moord niet schuwen..
Idem bij religies, nationaliteiten, culturen etc. Niks nieuws onder de zon. Helaas...
Ja, maar toch zijn hun erger!
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 8 september 2017 @ 16:24:37 #139
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_173660419
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 16:04 schreef visbox het volgende:

[..]

Een voorbeeld van appels met peren vergelijken. Anti moskee incidenten zijn het gevolg van voortdurende verkettering van het leven van niet moslims in hun gastland. Het Baudet antifa incident een actie van gesubsidieerde idioten tegen een persoon vanwege vermeend foute uitspraken.
8)7

En kan iemand het hek sluiten aub? Dank!
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Games vrijdag 8 september 2017 @ 16:25:03 #140
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_173660426
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 16:22 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Rechtse ook. Zelfs kinderen/jongeren (!) op het zomerkamp ve politieke partij. Dat waren nog niet een politici, maar de associatie met de partij was al gnoeg ze te willen vermoorden..
En wat dacht je vd die Britse politica die vermoord is op straat.

Wat wil je nou zeggen eigenlijk? Bij zowel "links" als "rechts" zitten mafklappers die geweld en zelfs (massa)moord niet schuwen..
Idem bij religies, nationaliteiten, culturen etc. Niks nieuws onder de zon. Helaas...
Foei Whiskers, nuance is dood! Ga je mond spoelen.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  vrijdag 8 september 2017 @ 16:25:20 #141
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173660433
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 16:11 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

En ondanks dat er minder woningen voor in de plaats kwamen, hadden veel mensen een terugkomgarantie gekregen, want zo werkt dat met herstructurering dan ook wel weer. Het oog wil wat, en de kwaliteit van de huizen moet geüpgrade worden, maar als je dezelfde mensen terug laat komen voor het grootste deel.

Raar is het niet, want ze hebben binding, zijn zeer plaatsgebonden, etc. Als mijn ouders nog mensen van daar tegenkomen en ze vertellen dat wij al 6 jaar in het buitenland wonen, en m'n zusje he-le-maal in UTRECHT, dan krijgen ze altijd meewarige reacties en blikken, want dat was toch maar wat, dat we ze in de steek hadden gelaten enzo. Hun kinderen komen elke zondag nog met de kleinkinderen langs om 1 uur tot een uurtje of 5. En op z'n minst er twee keer doordeweeks eten.

En als men daar gelukkig van wordt, helemaal prima. Al die facebookpagina's enzo, ik zie grote maar best blije gezinnen, leuke vriendenactiviteiten, maar allemaal hetzelfde als 20 jaar geleden, in dezelfde straten, met dezelfde mensen, alleen de huizen zijn anders. Niet mijn ding :@
Die binding is onderdeel van het probleem. In de volks- en arbeiderswijken waren er vroeger mensen te vinden die hun hele leven niet buiten de wijk waren geweest en daar - merkwaardig genoeg - trots op waren en zelfs status aan ontleenden. Stuk voor stuk paupers met de ontwikkeling van een holbewoner.

De groepssolidariteit is binnen Duindorp angstaanjagend hoog. De effecten daarvan zijn ook goed zichtbaar: stevige wantrouwen tegen buitenstaanders en bijna verstikkende normering van "hoe men zich dient te gedragen". Zou prima zijn geweest als mensen bij die normering gebaat waren. Helaas zijn het allemaal huishoudens die moeite hebben om hun eigen levens op orde te krijgen, sterk afhankelijk zijn van sociale voorzieningen. Iedereen die het wel lukt om vooruit te komen in het leven wordt daar mogelijk tegengewerkt of uit de groep verstoten.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 8 september 2017 @ 16:25:31 #142
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_173660436
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 16:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, maar toch zijn hun erger!
Dat is niet wat ik probeer te zeggen :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_173660453
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 september 2017 16:05 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat is toch wel jammerlijk cliché dan. Goed dat je "ontsnapt" bent aan die omgeving in elk geval.
Vind ik zelf ook wel ja. :@
Ja doei.
  vrijdag 8 september 2017 @ 16:26:38 #144
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173660455
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 16:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat is niet wat ik probeer te zeggen :D
Ik probeer slechts op licht cynische wijze de discussie samen te vatten :P
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_173660475
Nuance :r
Ja doei.
  vrijdag 8 september 2017 @ 16:27:41 #146
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173660478
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 16:22 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Rechtse ook. Zelfs kinderen/jongeren (!) op het zomerkamp ve politieke partij. Dat waren nog niet een politici, maar de associatie met de partij was al gnoeg ze te willen vermoorden..
En wat dacht je vd die Britse politica die vermoord is op straat.

Wat wil je nou zeggen eigenlijk? Bij zowel "links" als "rechts" zitten mafklappers die geweld en zelfs (massa)moord niet schuwen..
Idem bij religies, nationaliteiten, culturen etc. Niks nieuws onder de zon. Helaas...
Ja..? Dat is algemene kennis. Waarom is dit relevant voor mijn stelling dat Baudet gevaar loopt?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 8 september 2017 @ 16:27:43 #147
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_173660479
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 16:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik probeer slechts op licht cynische wijze de discussie samen te vatten :P
En ik probeer juist te zeggen dat tegen elkaar "opbieden" zinloos is. ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 8 september 2017 @ 16:28:47 #148
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_173660489
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 16:27 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja..? Dat is algemene kennis. Waarom is dit relevant voor mijn stelling dat Baudet gevaar loopt?
Waarom zou Baudet ineens meer gevaar lopen dan eerder door die bekladding?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Games vrijdag 8 september 2017 @ 16:29:11 #149
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_173660499
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 16:27 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja..? Dat is algemene kennis. Waarom is dit relevant voor mijn stelling dat Baudet gevaar loopt?
Ik vind bekladden van je voordeur hooguit intimiderend, maar gevaar loop je niet. Of je moet allergisch zijn voor buitenbeits.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_173660549
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 15:54 schreef Puddington het volgende:
Ik moet wel zeggen dat rechtsextremisten beter zijn in het bedrijven van terreur dan extreemlinks. Als extreemlinks een deur beklad wil iedereen ze praktisch lynchen, wanneer extreemrechts een protestgroep in Charlottesville omver maait dan moet je het "van beide kanten bekijken". Dat soort goodwill kweken is ook een kunst.
Prestatie op zich inderdaad.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')