abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 8 september 2017 @ 09:46:08 #1
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_173653544
Hallootjes,

Ik krijg gisteren ineens een brief in de bus waarin staat dat een bedrijf na meerdere verzoeken mij nu een laatste kans geeft om de kosten voor een tijdschriftabonnement te betalen, doe ik dit niet dat dreigen ze met een gerechtsdeurwaarder. Ze spreken over een tijdschrift waar ik het afgelopen jaar wel op geabonneerd ben geweest maar dit abonnement liep direct via de uitgever in Engeland, die uitgever heb ik netjes betaald via Paypal (betalingsbewijs en orderbevestiging heb ik dus nog).

Ik heb naar mijn weten geen abonnement bij dit Nederlandse bedrijf afgesloten, hoogstens heb ik vorig jaar op hun site gekeken omdat zij ook abonnementen op Engelstalige bladen in Nederland verkopen maar dit kan ik me niet meteen herinneren. Mocht ik op de een of andere manier dit zogenaamde abonnement wel hebben afgesloten dan heb ik hier nooit enige vorm van bestelbevestiging, bedenktijd of betalingsherinnering van ontvangen.

Het bedrijf spreekt in de brief letterlijk over meerdere verzoeken voor betaling terwijl dit de eerste keer is dat ik hier überhaupt iets van hoor. Ik heb volgens het bedrijf dit "abonnement" blijkbaar dik een jaar geleden bij hen afgesloten, zij stellen na een mail van mij dat ik dit via hun website heb gedaan met IP huppeldepup (of dit IP klopt heb ik nog niet gecontroleerd).

Het is maar 60¤ dus om de centen gaat het niet maar ik vermoed dat dit gewoon een poging is van een bedrijf waar het niet zo goed mee gaat om nog wat extra centen binnen te halen voordat ze failliet gaan oid. Ik heb afgelopen jaar in ieder geval elke maand maar één tijdschrift ontvangen, deze kwamen allemaal direct uit het VK.

Iemand ervaring mee? Tips?
pi_173653659
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2017 09:46 schreef Twiitch het volgende:
Hallootjes,

Ik krijg gisteren ineens een brief in de bus waarin staat dat een bedrijf na meerdere verzoeken mij nu een laatste kans geeft om de kosten voor een tijdschriftabonnement te betalen, doe ik dit niet dat dreigen ze met een gerechtsdeurwaarder. Ze spreken over een tijdschrift waar ik het afgelopen jaar wel op geabonneerd ben geweest maar dit abonnement liep direct via de uitgever in Engeland, die uitgever heb ik netjes betaald via Paypal (betalingsbewijs en orderbevestiging heb ik dus nog).

Ik heb naar mijn weten geen abonnement bij dit Nederlandse bedrijf afgesloten, hoogstens heb ik vorig jaar op hun site gekeken omdat zij ook abonnementen op Engelstalige bladen in Nederland verkopen maar dit kan ik me niet meteen herinneren. Mocht ik op de een of andere manier dit zogenaamde abonnement wel hebben afgesloten dan heb ik hier nooit enige vorm van bestelbevestiging, bedenktijd of betalingsherinnering van ontvangen.

Het bedrijf spreekt in de brief letterlijk over meerdere verzoeken voor betaling terwijl dit de eerste keer is dat ik hier überhaupt iets van hoor. Ik heb volgens het bedrijf dit "abonnement" blijkbaar dik een jaar geleden bij hen afgesloten, zij stellen na een mail van mij dat ik dit via hun website heb gedaan met IP huppeldepup (of dit IP klopt heb ik nog niet gecontroleerd).

Het is maar 60¤ dus om de centen gaat het niet maar ik vermoed dat dit gewoon een poging is van een bedrijf waar het niet zo goed mee gaat om nog wat extra centen binnen te halen voordat ze failliet gaan oid. Ik heb afgelopen jaar in ieder geval elke maand maar één tijdschrift ontvangen, deze kwamen allemaal direct uit het VK.

Iemand ervaring mee? Tips?
Ik heb ooit ook zoiets bij een tijdelijk abonnement bij de hand gehad. Bleek dat je wel moest opzeggen, anders zou het stilzwijgend van tijdelijk naar een vast jaarabonnement (o.i.d.) worden omgezet.

Netjes alles beantwoorden en uitleggen dat je geen abonnement hebt (genomen of verlengd). Na een paar brieven houdt het wel op.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 8 september 2017 @ 09:56:36 #3
286575 Roces18
Chef de party
pi_173653752
Ik zou ze eerst eens opbellen en je verhaal uitleggen...
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_173653764
klopt het rekening nummer wel waar je de 60 naar moet overmaken?
Zijn ze niet toevallig recent een keer gehackt en ligt hun klantdata op straat.
bel ze op en vraag of ze iets weten van deze factuur
:]
  vrijdag 8 september 2017 @ 09:57:26 #5
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_173653772
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 09:52 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik heb ooit ook zoiets bij een tijdelijk abonnement bij de hand gehad. Bleek dat je wel moest opzeggen, anders zou het stilzwijgend van tijdelijk naar een vast jaarabonnement (o.i.d.) worden omgezet.

Netjes alles beantwoorden en uitleggen dat je geen abonnement hebt (genomen of verlengd). Na een paar brieven houdt het wel op.
Aha, maar zij stellen dus dat ik vorig jaar blijkbaar een jaarabonnement bij hen heb afgesloten terwijl ik het hele jaar geen enkel tijdschrift van ze heb ontvangen, ook geen bevestiging van dit zogenaamde abonnement en ook geen betalingsherinnering ofzo. Ik hoor hier nu een jaar na dato letterlijk voor de eerste keer iets over. Volgend de wet koop op afstand heeft de verkoper gewoon een informatieplicht hierover anders kunnen ze iedereen wel een spookabonnement aansmeren.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 09:56 schreef Roces18 het volgende:
Ik zou ze eerst eens opbellen en je verhaal uitleggen...
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 09:57 schreef wootahH het volgende:
klopt het rekening nummer wel waar je de 60 naar moet overmaken?
Zijn ze niet toevallig recent een keer gehackt en ligt hun klantdata op straat.
bel ze op en vraag of ze iets weten van deze factuur
Ik heb contact gehad, zij stellen dat ik vorig jaar het abonnement heb afgesloten via hun website. Ze noemen een IP-adres wat na controleren niet eens het mijne is. Ik zal het gewoon even laten belopen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Twiitch op 08-09-2017 10:19:19 ]
pi_173653832
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2017 09:57 schreef Twiitch het volgende:
maar zij stellen dus dat ik vorig jaar blijkbaar een jaarabonnement ben hen heb afgesloten terwijl ik het hele jaar geen enkel tijdschrift van ze heb ontvangen, ook geen bevestiging van dit zogenaamde abonnement en ook geen betalingsherinnering ofzo.
Nog makkelijker. Gewoon brief terugsturen (of: mailen, nog duidelijker) dat je e.e.a. niet hebt afgesloten en/of ontvangen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 8 september 2017 @ 10:06:30 #7
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_173653919
Gerechtsdeurwaarder voor 60 euro :')

Niet bang zijn voor dit soort bedrijven. Laat desnoods voorkomen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  vrijdag 8 september 2017 @ 10:07:26 #8
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_173653942
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 10:00 schreef blomke het volgende:

[..]

Nog makkelijker. Gewoon brief terugsturen (of: mailen, nog duidelijker) dat je e.e.a. niet hebt afgesloten en/of ontvangen.
Dat heb ik na de eerste reactie van het bedrijf meteen gedaan. Ik heb ook even gegoogeld, de meest recente reviews die ik kan vinden zijn niet al te positief. De laatste is van een week geleden:

quote:
Meneer is een charlatan. Ga er niet mee in zee er wordt niks geleverd maar wel gedreigd met een deurwaarder voor betaling.
Oplichters dus, ik ga er geen tijd meer aan besteden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 10:06 schreef Hallmark het volgende:
Gerechtsdeurwaarder voor 60 euro :')

Niet bang zijn voor dit soort bedrijven. Laat desnoods voorkomen.
Zo ver zal het inderdaad niet komen. Schrok in de eerste instantie alleen even van die brief. Thanks.
pi_173654192
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 september 2017 10:07 schreef Twiitch het volgende:

Oplichters dus, ik ga er geen tijd meer aan besteden.

Zou wel 1 laatste brief terugsturen dat je vorderingen afwijst en elkaar graag terugziet bij de rechter, met jouw tegeneis dat alle kosten van jouw kant worden vergoed
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 8 september 2017 @ 10:22:57 #10
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_173654242
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 10:19 schreef blomke het volgende:

[..]

Zou wel 1 laatste brief terugsturen dat je vorderingen afwijst en elkaar graag terugziet bij de rechter, met jouw tegeneis dat alle kosten van jouw kant worden vergoed
In de brief stond dat ik kon reageren via de mail. In mijn tweede mail heb ik laten weten dat ik niet aan de gestelde vordering ga voldoen omdat deze niet terecht is en dat ik in afwachting ben van hun eventuele dagvaarding. Op de vorige mail waarin ik alleen om informatie vroeg reageerden ze vrij vlot, nu hoor ik al een tijdje niks meer. Ik vermoed dat de kous af is. :P
pi_173654261
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 september 2017 10:22 schreef Twiitch het volgende:

In de brief stond dat ik kon reageren via de mail. In mijn tweede mail heb ik laten weten dat ik niet aan de gestelde vordering ga voldoen omdat deze niet terecht is en dat ik in afwachting ben van hun eventuele dagvaarding.
Nog beter en makkelijker!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 11 december 2017 @ 16:34:49 #12
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_175648369
Vandaag krijg ik een brief waarin staat dat ze de vordering uit handen hebben gegeven aan hun gerechtsdeurwaarder (welke staat er niet bij). Hoofdsom ¤62.50

Moet ik hier nog iets mee?
pi_175648851
quote:
10s.gif Op maandag 11 december 2017 16:34 schreef Twiitch het volgende:
Vandaag krijg ik een brief waarin staat dat ze de vordering uit handen hebben gegeven aan hun gerechtsdeurwaarder (welke staat er niet bij). Hoofdsom ¤62.50

Moet ik hier nog iets mee?
Gewoon wachten totdat die contact met jou opneemt. En daarna om bewijs vragen van de overeenkomst? Iets waarbij je handtekening staat.
Volgens mij moet er trouwens eerst een incassoprocedure gestart worden?
  maandag 11 december 2017 @ 17:05:40 #14
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_175649086
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 16:57 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Gewoon wachten totdat die contact met jou opneemt. En daarna om bewijs vragen van de overeenkomst? Iets waarbij je handtekening staat.
Volgens mij moet er trouwens eerst een incassoprocedure gestart worden?
Ze stellen dat ik via hun website een abonnement heb besteld terwijl ik daar nooit een bestelbevestiging of een factuur van heb gekregen. Dan komen ze dik een jaar na dato ineens met deze vordering. Ik snap er sowieso geen pepernoot van, ik wacht wel af inderdaad.

[ Bericht 1% gewijzigd door Twiitch op 11-12-2017 17:20:41 ]
pi_175651241
Een gerechtsdeurwaarder :')

Dan moet er toch echt eerst een rechtszaak zijn geweest. (want die werken in opdracht van of naar aanleiding van.. een rechtszaak! zit em in de naam he)

Onzin dus, zou er niet wakker van liggen hoewel ik je prima kan begrijpen als dat toch knaagt in je achterhoofd.
pi_175654921
quote:
10s.gif Op maandag 11 december 2017 16:34 schreef Twiitch het volgende:
Vandaag krijg ik een brief waarin staat dat ze de vordering uit handen hebben gegeven aan hun gerechtsdeurwaarder (welke staat er niet bij). Hoofdsom ¤62.50

Moet ik hier nog iets mee?
Nou, dan wachten we de dreigementen van die "gerechtsdeurwaarder" maar af _O-

Zeker als je (uiteraard pas als het tot een zaak komt, tot dan: wie eist bewijst) kan bewijzen dat je dat tijdschrift altijd hebt betaald gewoon glimlachend blijven zeggen dat ze met bewijs van het tegendeel moeten komen, te beginnen met al die correspondentie waar je zogenaamd niet op gereageerd zou hebben, en als ze dat niet willen geven ze maar een zaak moeten aanspannen.
Uit principe zou ik voor zoiets zelf weleens in een rechtszaal willen zitten, ook weleens leuk om niet op de tribune te zitten maar er deel van uit te maken, ook om hun gezichten te zien na de uitspraak.

Hoe het zit met de kosten die je ervoor moet maken en wat je zou terug krijgen als je wint weet ik niet, maar eventuele rechtsbijstand gaat voor dit soort tientjeswerk niet hard lopen vermoed ik, als ze überhaupt niet al een drempel hebben.
pi_175655171
quote:
14s.gif Op maandag 11 december 2017 17:05 schreef Twiitch het volgende:

Ze stellen dat ik via hun website een abonnement heb besteld terwijl ik daar nooit een bestelbevestiging of een factuur van heb gekregen. Dan komen ze dik een jaar na dato ineens met deze vordering. Ik snap er sowieso geen pepernoot van, ik wacht wel af inderdaad.
Als zij niet kunnen bewijzen dat jij een abonnement hebt afgesloten, wordt het vrij moeilijk voor ze.

Maar pas op. Incassobureaus staan nu niet bepaald bekend om hun professionele vriendelijke manier van communiceren. Noteer alles en bewaar elke vorm van communicatie heel goed. Dat is verrekte handig bij een eventuele rechtszaak.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  dinsdag 12 december 2017 @ 17:29:41 #18
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_175674182
Vandaag krijg ik per mail ( :') ) de volgende vordering binnen (gegevens van incassobureau etc. weggehaald):

quote:
Ons kenmerk: .........

Almere, 12 december 2017

Betreft: SOMMATIE

Geachte heer/mevrouw ........

........, heeft zich tot ons gewend aangezien de hieronder vermelde vordering nog niet geheel of gedeeltelijk door u is voldaan. Derhalve stellen wij u wettelijk in gebreke.

Wij bieden u de mogelijkheid om binnen de termijn van 5 werkdagen het originele factuurbedrag met een verhoging van de wettelijke rente en de incassokosten te voldoen.Wij sommeren u het totaalbedrag á 104,07 euro binnen 5 werkdagen na dagtekening van dit schrijven op rekening onder vermelding van ons kenmerk te voldoen.

Wij wijzen u er met nadruk op dat alleen betaling van het volledige bedrag op de hiervoor aangegeven wijze voor u bevrijdend werkt.

U kunt ook een betalingsvoorstel doen via ...........

Blijft uw betaling c.q. reactie uit dan neemt u het risico dat op grond daarvan een afwikkeling in de buitengerechtelijke fase niet meer mogelijk is en wij de deurwaarder zullen inschakelen.

Reacties kunnen alleen per email, per fax of schriftelijk worden ingediend!

Onder voorbehoud van alle rechten en weren van cliënt.

Hoogachtend,
Ik heb ze in een kort mailtje laten weten dat de vordering onterecht is en dat ze mij bewijsstukken moeten sturen waaruit blijkt dat ik überhaupt een overeenkomst heb. Over het bureau zelf staat maar vrij weinig op het internet, hun adres is een woonhuis in Almere. Ben stiekem wel benieuwd wat hier nog meer vandaan gaat komen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')