abonnement Unibet Coolblue
pi_173652533
quote:


Plunderaars met machetes, knuppels en pistolen maken de straten van Sint-Maarten onveilig’
... „Overal wordt geplunderd. Er zijn binnen 48 uur zeker duizend mariniers nodig om de orde te herstellen. Het wordt met het uur gevaarlijker op straat.”

Dat zegt directeur Paul Boetekees :') |:( van het Holland House Beach Hotel in Philipsburg, die de monsterorkaan aan den lijve heeft ondervonden.

Telegraaf 2017.

Klacht

Het zal wel weer niet een autochtone landgenoot zijn die deze oproep doet en de boel weer vanuit een blank perspectief ziet, en dus lokale St.Maarten bewoners een beetje stigmatiseert omdat hij/zij zelf waarschijnlijk is groot gebracht in Hoevelaken (of welk gehucht ook ergens op het platteland in Nederland) en dus een ieder die donkerder is dan hij, als een potentiele inbreker,dief of gevaar voor de samenleving ziet.

• St Maarten heeft gemiddeldgenomen een negroide bevolking, dus dat daar negers lopen is logisch.

• St.Maarten is erg vol met een hoop groen/bush,bush en een machete hebben is daar de normaalste zaak van de wereld om je ergens een weg door te kunnen banen.

• St.Maarten is niet Nederland waar alles al gereguleerd is, maar een eilandje met een broze infrastructuur die dus nu aan diggelen ligt en wil je in het donker jezelf beschermen tegen plunderaars e.d., dan is het hebben van een pistool op dit eiland ook niet zo gek en zelfs logisch. Bedoel...wie ga je bellen zoals in NL wanneer je wordt overvallen? 0900/112? :')
M.a.w. je bent op jezelf aangewezen en dus moet je zelfredzaam zijn!

Maar " nee " Jopie Boetekees ( die naam al) uit de Hollandse Polder die moet het weer op zijn bekrompen wijze berichten
pi_173652696
Ik vraag mij wel af of de Nederlandse samenleving ook zo zou vervallen bij een ramp, verwacht wel onze geïmporteerde bontkraagjes die veel overlast zullen veroorzaken en alles proberen te jatten wat los en vast zit, maar zou de oorspronkelijke blanke bevolking ook met messen en zwaarden op straat staan te zwaaien of zouden wij meteen beginnen met de wederopbouw en het helpen van mensen in nood.
pi_173652747
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 09:04 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ik vraag mij wel af of de Nederlandse samenleving ook zo zou vervallen bij een ramp, verwacht wel onze geïmporteerde bontkraagjes die veel overlast zullen veroorzaken en alles proberen te jatten wat los en vast zit, maar zou de oorspronkelijke blanke bevolking ook met messen en zwaarden op straat staan te zwaaien of zouden wij meteen beginnen met de wederopbouw en het helpen van mensen in nood.
Ligt echt aan de situatie denk ik. Sint Maarten is natuurlijk een eiland, voorraden en hulp krijg je daar veel moeilijker dan ons kikkerlandje.

Ik denk dat hier dingen gewoon wat sneller geregeld zou worden en dat plunderen van supermarkten minder nodig zou zijn. Maar er zullen altijd nege... Uh mensen zijn die situatie gaan uitbuiten.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_173652964
Je hebt daar hotels voor de toerist, rijken en armen. Wat verwacht je dan? De armen grijpen hun kans.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
  Admin vrijdag 8 september 2017 @ 09:28:27 #5
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_173653147
quote:
4s.gif Op vrijdag 8 september 2017 08:56 schreef Iwanius het volgende:

[..]
Je linkje leidt niet naar een artikel op de site van de Telegraaf, waardoor het lastig is om na te lezen waar je het over hebt.
quote:
Het zal wel weer niet een autochtone landgenoot zijn die deze oproep doet en de boel weer vanuit een blank perspectief ziet, en dus lokale St.Maarten bewoners een beetje stigmatiseert omdat hij/zij zelf waarschijnlijk is groot gebracht in Hoevelaken (of welk gehucht ook ergens op het platteland in Nederland) en dus een ieder die donkerder is dan hij, als een potentiele inbreker,dief of gevaar voor de samenleving ziet.
Aangezien je selectief citeert kan ik wat je hier beweert niet uit de tekst halen. Dhr. Boetekees is al 21 jaar actief op Sint Maarten (en bijna net zo lang op Statia), dus ik zou niet zomaar aannames doen over zijn afkomst of de wijze waarop hij tegen de wereld aankijkt.

Heb je een onderbouwd punt waar je je klacht op baseert? Anders moet ik dit topic als onzin bestempelen en dan lijkt sluiten me beter.

[ Bericht 0% gewijzigd door Breuls op 08-09-2017 09:34:56 ]
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_173653185
Weet niet waar ik moet beginnen...

"Manchetes". :').

Dat er nergens iets gezegd wordt over "negers" en dat jij dat erbij verzint?

Amstelveen en Weesp lijken me geen platteland.

De draai die je eraan geeft ook echt... Wat een vies gemeen mannetje ben je ook.

Of het gedrag van de plunderaars met een pistool op de een of andere manier proberen uit te leggen dat het hebben van een pistool tegen die plunderaars logisch is.

Echt, gewoon...
pi_173653213
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 09:28 schreef Breuls het volgende:
Heb je een onderbouwd punt waar je je klacht op baseert? Anders moet ik dit topic als onzin bestempelen en dan lijkt sluiten me beter.
:D.

Ik ben het met je eens, daar niet van, maar ik zie het niet vaak dat een rode ingrijpt, vooral een Breuls zie je niet zo vaak...
  Admin vrijdag 8 september 2017 @ 09:32:19 #8
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_173653232
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 september 2017 09:31 schreef zarGon het volgende:

[..]

:D.

Ik ben het met je eens, daar niet van, maar ik zie het niet vaak dat een rode ingrijpt, vooral een Breuls zie je niet zo vaak...
Ik kwam toevallig langs. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 8 september 2017 @ 09:33:38 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173653269

Japan na een grote ramp.


Afrika
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_173653316
Ik ben nooit op st. maarten geweest maar ik kan mij niet voorstellen dat een machete daar standaard uitrusting is :D
-nee-
pi_173653321
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 09:33 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Japan na een grote ramp.

[ afbeelding ]
Afrika
Deze vergelijking is ook te debiel voor woorden, maar ga vooral verder met goedkoop scoren.
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 8 september 2017 @ 09:37:39 #12
186611 Haags
pi_173653357
zit wat in
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 8 september 2017 @ 11:28:52 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173655386
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 09:35 schreef zarGon het volgende:

[..]

Deze vergelijking is ook te debiel voor woorden, maar ga vooral verder met goedkoop scoren.
Wat actueler dan;\
https://www.geenstijl.nl/(...)estende-waterschade/
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_173655591
quote:
Het gaat niet om hoe actueel het is, het gaat om het beeld dat je wil schetsen met een zwart-witte vergelijking tussen een Afrikaanse land en een Japan.

Die reacties op Geenstijl zijn verder van hetzelfde kaliber, walgelijk allemaal.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2017 11:45:10 ]
  vrijdag 8 september 2017 @ 13:06:26 #15
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_173656730
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 09:33 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Japan na een grote ramp.

[ afbeelding ]
Afrika
'Kijk, je hebt beschaafde rassen, en je hebt onbeschaafde rassen'.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  vrijdag 8 september 2017 @ 13:08:09 #16
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_173656754
quote:
Ze kenne zo lekker sarcastisch sgrijvuh doar bij GS, hehe skitterend.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_173658142
Het is hun eigen schuld dat hun infrastructuur zo kut is... hadden ze maar een kolonie moeten blijven.
pi_173662697
Iwanus is naar sint Maarten gereisd om de boel onveilig te maken en alles wat vast en los zit te neuken want hier in Nederland komt die niet verder dan schansen met meeuwen.
pi_173662900
:D
  vrijdag 8 september 2017 @ 18:25:24 #20
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_173662930
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 september 2017 18:23 schreef Iwanius het volgende:
:D
Geen zorgen, heb een print screen gemaakt.
pi_173662937
Waar is Jack Sparrow als je hem nodig hebt.
pi_173663507
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 09:35 schreef Marsenal het volgende:
Ik ben nooit op st. maarten geweest maar ik kan mij niet voorstellen dat een machete daar standaard uitrusting is :D
Manchetes gaat het over, goed lezen. Dat zijn die dingen op je mouw geloof ik?
Play hard, go pro.
pi_173666381
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 09:30 schreef zarGon het volgende:

Wat een vies gemeen mannetje ben je ook.
  vrijdag 8 september 2017 @ 23:01:09 #24
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_173668043
Heeft ie weer alles weg laten halen :')
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_173671041
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 09:35 schreef Marsenal het volgende:
Ik ben nooit op st. maarten geweest maar ik kan mij niet voorstellen dat een machete daar standaard uitrusting is :D
Ik heb er zelf 1 thuis aan de muur hangen in ene mooie lederen gevlochten huls/schede.

Op zowel de bovenwindse als benedenwindse eilanden is het gebruik of hebben van een machete vanwege de bush bush aldaar , niet ongewoon omdat de hoeveel onkruid aldaar die dagelijks groeit een machete een must maken wil je ergens doorkomen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')