abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  zaterdag 9 september 2017 @ 15:04:52 #276
13387 Ryan3
Get rekt Wilders!
pi_173675914
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2017 14:57 schreef remlof het volgende:

[..]

Dit lijkt eng veel op wat Baudet zegt met z'n opmerking over homeopatische verdunning van ons volk.
Probleem bij Baudet is dat-ie kennelijk af en toe niet in de gaten heeft wat-ie nou eigenlijk allemaal zegt of hoe dit opgevat zou kunnen worden, wat-ie retweet, met wie hij op de foto gaat staan en wie wel of niet van zijn club lid is.
  zaterdag 9 september 2017 @ 15:07:22 #277
461397 Jip141
I can show you the world
pi_173675957
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 15:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Probleem bij Baudet is dat-ie kennelijk af en toe niet in de gaten heeft wat-ie nou eigenlijk allemaal zegt of hoe dit opgevat zou kunnen worden, wat-ie retweet, met wie hij op de foto gaat staan en wie wel of niet van zijn club lid is.
Hij weet prima wat hij doet.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  zaterdag 9 september 2017 @ 15:09:45 #278
13387 Ryan3
Get rekt Wilders!
pi_173675987
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2017 15:07 schreef Jip141 het volgende:

[..]

Hij weet prima wat hij doet.
Nou ja, dat denk ik niet eigenlijk, anders kun je bepaalde dingen die hij beweert niet beweren, bepaalde dingen niet retweeten en niet op bepaalde foto's staan bijvoorbeeld. Om nog maar te zwijgen over het feit dat je toch wel een beetje je leden moet screenen kennelijk.
pi_173676001
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 14:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omvolkingstheorie en cultureel marxisme zijn gestoorde extreme denkbeelden die raakvlakken vertonen met het gedachtegoed van de nazi's. Een ongemakkelijke waarheid.

Ik vind het totaal geen probleem dat Baudet zich keert tegen immigratie, de islam en de EU. Ik krijg alleen een nare smaak van de complottheorieŽn waarmee hij zijn visie kracht probeert bij te zetten.
Raakvlakken met nazi's. Zo'n vage onzinbewering. In ieder geval heb je niets compleets. Dat je cultuurmarxisme antisemitisch noemt komt m.i. doordat je het er niet mee eens vindt. Er zijn inderdaad mensen die zeggen: die cultuurmarxisme, dat zijn joden (en dat zijn nazi's of soms goedgelovigensukkels idd). Wat je je wel moet afvragen: zou Baudet dit aspect nou ook vinden? Of zou hij ook kritiek hebben op het cultuurmarxisme als die mensen Christen waren? (Want dat hele joodse geneuzel is erbij verzonnen door die nazi's imo) volgens mij is daar inderdaad sprake van. Baudet heeft het continu over acties die hij beschrijft als CM, niet joden. Dat is het probleem dat ik ook heb met de artikelen over het CM in o.a. de volkskrant. De kanttekening dat Breivik dit ook vond, mag je van mij best maken, maar nu wordt het CM bijna beschreven als "het gedachtegoed van Breivik". Dat is een drogreden, en bovendien onterecht.

Dan de omvolkingstheorie. Een woord dat Baudet niet koos maar goed. Rassen heeft hij het ook niet over gehad; enkel over cultuur. Ik denk dat als je kijkt naar hoe ons immigratie/integratiebeleid loopt nu, je best kan spreken van een verandering van cultuur. Dan is homeopathische verdunning wel een hyperbool, maar geen leugen. Een beetje flauw om dat dan af te doen als gedachtegoed dat het nazisme raakt.
pi_173676032
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 14:12 schreef richolio het volgende:

[..]

Goeie slachtofferrol wel, knap dat je dat zo kan blijven volhouden
Ik snap niet hoe jullie dit blijven ontkennen? Zien jullie echt de overeenkomsten niet? Vinden jullie het ongemakkelijk om op deze overeenkomsten gewezen te worden, of vinden jullie het helemaal niet erg? (Dat laatste denk ik niet hoor, maar die mensen lopen natuurlijk wel rond)
pi_173676075
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 14:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zo wordt kritiek gepareerd: door de Fortuyn-kaart te trekken.
Inhoudelijke kritiek zal nooit zo worden gepareerd (misschien door enkelen). Ongefundeerd facisme, racisme, nazisme geroep natuurlijk soms wel (zoals bij dit verfincident), want ik zie het verschil wat dat betreft met Fortuyn niet. Moet het per se een kippenpoeptaart zijn op dezelfde locatie? En zelfs dan zijn er nog mensen die zeggen: "een taart is nog geen kogel". Oftewel: zolang het geen kogel is, houd je bek maar. Als het tot die kogel komt zijn we al een klein beetje te laat he? Eerder waarschuwen is dus misschien verstandig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Major op 09-09-2017 15:25:46 ]
  zaterdag 9 september 2017 @ 15:19:56 #282
13387 Ryan3
Get rekt Wilders!
pi_173676131
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2017 14:56 schreef remlof het volgende:

[..]

De nazi's begonnen joden ook pas systematisch dood te maken toen ze al jaren aan de macht waren. Niet toen ze net pas in het parlement gekozen waren. Zelfs niet meteen toen ze via een referendum de democratie hadden afgeschaft en een fascisitische dictatuur hadden ingesteld.
Ja, klopt, dat is an sich nog een vrij uitgebreid verhaal op zichzelf natuurlijk.
pi_173676152
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2017 14:56 schreef remlof het volgende:

[..]

De nazi's begonnen joden ook pas systematisch dood te maken toen ze al jaren aan de macht waren. Niet toen ze net pas in het parlement gekozen waren. Zelfs niet meteen toen ze via een referendum de democratie hadden afgeschaft en een fascisitische dictatuur hadden ingesteld.
Waar maak je uit op dat zodra FvD de macht heeft men de democratie gaat afschaffen, een fascistisch dictatuur instelt en men ineens wel systematisch ongewenste immigranten en extremistische moslims dood gaat maken? Over ongegronde en belachelijke complottheorieŽn gesproken...
pi_173676161
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 september 2017 14:22 schreef remlof het volgende:
Dat het homeopathisch vermengen van ons volk bewust zou worden gedaan door de EU, dŗt is een belachelijke complottheorie waar Nattepoes kennelijk in gelooft.
Het immigratiebeleid van de EU wordt vormgegeven door de EU. Wat er gebeurd (of je dat nu slecht vindt of niet) is dus beleid van de EU. Als je dat als homeopathische verdunning wil bestempelen, wordt ons dat dus aangedaan door de EU.

Is het dan homeopathische verdunning? Nee, want dat is duidelijk een hyperbool. Iedereen snapt dat. Homeopathie is namelijk het zo ver verdunnen dat er letterlijk niks van het origineel (werkzame stof) over is.
Is het dan hťlemaal niet zo? Dat is een normaal politiek meningsverschil: ik denk zeer zeker dat door het immigratiebeleid van de EU i.c.m. het huidige integratiebeleid er sprake is van een verschuiving van onze cultuur in negatieve richting. Dat vind ik onwenselijk, en Baudet benoemt dat, en komt met een humane oplossing daarvoor.
pi_173676164
quote:
Extreem-links heeft niets geleerd van moord op Fortuyn

Extreem-links slaat weer eens toe. En wat blijkt? Van de moord op Pim Fortuyn, door een linkse activist, hebben diens opvolgers weinig geleerd blijkt uit de bekladding van het huis en daarmee bedreiging van Kamerlid Thierry Baudet (Forum voor Democratie).

In dit land weet links de rest van de samenleving altijd zo goed de maat te nemen. De moraal? Daar gaan wij over. Het milieu? Daar weten wij van links alles van. En niet te vergeten van de historie van dit land. Ook daar zingen linkse activisten het hoogste lied.

Maar besef van die historie, zelfs als het nog maar vijftien jaar geleden is, hebben ze niet. Daarom nog maar eens: 6 mei 2002 werd de aanstormende politicus Pim Fortuyn op het mediapark in Hilversum vermoord door een linkse dierenactivist. Dat gebeurde nadat Fortuyn maandenlang was verguisd, bedreigd en gedemoniseerd.

Taartgooien is niet onschuldig

Zo kreeg hij in perscentrum Nieuwspoort een taart gevuld met stront en kots in zijn gezicht gesmeten. Dat was het klimaat toentertijd. De acteur Waldemar Torenstra gaf blijk van wel heel weinig historisch besef toen hij taartgooien in tv-programma Pauw afdeed als een onschuldige actievorm.

Het Radicaal Anarchistisch Feministisch Front – verantwoordelijk voor de actie tegen Baudet – is een tot op heden onbekende beweging. Die verdient maar een antwoord: strafrechtelijke vervolging.

In het verleden is te mild omgesprongen met zogenaamd ludieke acties. Die fout moet niet nog eens worden herhaald.

Dat een andere politicus, Geert Wilders (PVV), zich al dertien jaar niet vrij kan bewegen is een schande die te weinig wordt gememoreerd. Het kan niet worden getolereerd dat dit nog een politicus overkomt.

Val Baudet aan met politieke middelen

Politieke strijd moet gevoerd worden met legale middelen. Iemands huis, haard of lijf aanvallen is dat uiteraard niet.

Laat maar komen de politieke aanvallen op Baudet. Bestrijd diens gewraakte uitspraken, overtuig met woorden en houd op met het creŽren van een klimaat waarin radicale, berekenende activisten toeslaan.

Wie er meedoet aan het democratische debat, daar gaat de samenleving over. Niet extremisten van welke kant dan ook.
I'm 75 years old, and I still wake up with the little guy saluting.
  zaterdag 9 september 2017 @ 15:23:52 #286
104871 remlof
made in [Arnhem]
pi_173676205
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 15:21 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Waar maak je uit op dat zodra FvD de macht heeft men de democratie gaat afschaffen, een fascistisch dictatuur instelt en men ineens wel systematisch ongewenste immigranten en extremistische moslims dood gaat maken? Over ongegronde en belachelijke complottheorieŽn gesproken...
Omdat Baudet exact dezelfde retoriek gebruikt als de nazi's als het aankomt op "vergiftiging" van "ons volk". Wil niet zeggen dat ie gaat moorden natuurlijk, maar wel dat het FvD een fascistische partij is met zelfs nazistische trekjes.
United we stand, divided we fall
  zaterdag 9 september 2017 @ 15:24:22 #287
104871 remlof
made in [Arnhem]
pi_173676211
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 15:21 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Elsevier Weekblad, de Volk en Vaderland van het FvD.
pi_173676246
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 september 2017 15:24 schreef remlof het volgende:

[..]

Iedereen die iets anders dan jij beweert is volgens jou een nazi. Je spoort niet (omg sporen, treinen, concentratiekampen, alweer bewijs)

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Major op 09-09-2017 15:32:18 ]
  zaterdag 9 september 2017 @ 15:27:18 #289
372780 99.999
Komt voor 100.000
pi_173676259
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 14:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Hoezo idioot? De term omschrijft namelijk best goed wat er aan de hand is. Niet iedereen schiet meteen in een reactionaire stuip vanwege reputaties en verkeerde associaties.

Culturele nivellering, zou dat beter zijn?
Dat zou ik al een geschiktere term vinden. Los van een oordeel of dit echt plaatsvindt en zo ja of dat bewust is (of erg).
Ik kan tellen
pi_173676270
quote:

[..]

We rijden ook allemaal Ford, omdat Henry Ford een antisemiet was...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 12 juni 2017 12:44 schreef bamibij het volgende:
Deze man moet mod worden.
pi_173676276
Het probleem is ook niet alleen dat die verf op die deur wordt gegooid, want wat een bepaalde mongool doet kan je niet altijd redelijkerwijs voorkomen. Het probleem zit hem er ook in, dat veel mensen dat gedrag goedkeuren.
pi_173676287
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 15:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat zou ik al een geschiktere term vinden. Los van een oordeel of dit echt plaatsvindt en zo ja of dat bewust is (of erg).
Het is toch wel een beetje vreemd dat je om de naam van een idee wel of niet een link ziet naar nazisme/fascisme?
  zaterdag 9 september 2017 @ 15:29:27 #293
372780 99.999
Komt voor 100.000
pi_173676289
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 15:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hij lijkt me nog net slim genoeg om dat wel te beseffen. Dat is ook een beetje het punt :P.
Hoewel zijn aanhang blijkbaar wel gelooft dat het allemaal toeval of onwetendheid is.
Ik kan tellen
  zaterdag 9 september 2017 @ 15:32:50 #294
372780 99.999
Komt voor 100.000
pi_173676335
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 15:29 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het is toch wel een beetje vreemd dat je om de naam van een idee wel of niet een link ziet naar nazisme/fascisme?
Een naam die rechtstreeks afkomstig is van een belangrijke Nazi-ideologie helpt natuurlijk niet mee. Net als het feit dat de (complot)theorie vooral weerklank vindt onder figuren uit de uiterst rechtse krochten van het politieke spectrum. Een hoek die wel vaker iets verstoethaspelde nazi-termen gebruikt. Het is zoals gebruikelijk een optelsom.
Ik kan tellen
pi_173676340
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2017 15:23 schreef remlof het volgende:

[..]

Omdat Baudet exact dezelfde retoriek gebruikt als de nazi's als het aankomt op "vergiftiging" van "ons volk". Wil niet zeggen dat ie gaat moorden natuurlijk, maar wel dat het FvD een fascistische partij is met zelfs nazistische trekjes.
Heb je niet door dat door je teveel op retoriek focust en te weinig op inhoud? Lijkt wel of bepaalde woorden je triggeren en je daarna niet verder kan kijken dan je neus lang is.
pi_173676345
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 15:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hij lijkt me nog net slim genoeg om dat wel te beseffen. Dat is ook een beetje het punt :P.
Hoewel zijn aanhang blijkbaar wel gelooft dat het allemaal toeval of onwetendheid is.
Ach. Soms gaat hij wat ver. Maar als mensen vinden dat hij niet meer op de foto mag met mensen, of niet meer mag overdrijven zonder gelijk als nazi gezien te worden, etc. dan kan ik die kritiek echt niet serieus nemen. Als ik vind dat Baudet te ver gaat zou ik er nooit meer op stemmen.
pi_173676380
quote:

[..]

Antifa Remlof, de links-radicaal van het FvD topic.
I'm 75 years old, and I still wake up with the little guy saluting.
  zaterdag 9 september 2017 @ 15:36:32 #298
104871 remlof
made in [Arnhem]
pi_173676389
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 15:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Heb je niet door dat door je teveel op retoriek focust en te weinig op inhoud? Lijkt wel of bepaalde woorden je triggeren en je daarna niet verder kan kijken dan je neus lang is.
Dan heb je deze post gemist:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2017 15:23 schreef remlof het volgende:

[..]

[/quote]
pi_173676393
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 15:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Hoe vaak heeft Baudet het ook wel niet over JOODS-christelijke waarden. Als het allemaal zo antisemitisch is, lijkt het me niet dat hij dat nou zo hoog in het vaandel zou hebben staan. Dat wordt allemaal vergeten.

De kritiek is gewoon niet objectief. Daarom kan je het eigenlijk ook niet serieus nemen. Zelfs niet als er soms een kern van waarheid in zit; want de conclusie die aan het geheel wordt verbonden is gewoon bizar.
  zaterdag 9 september 2017 @ 15:37:16 #300
104871 remlof
made in [Arnhem]
pi_173676400
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 15:36 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Antifa Remlof, de links-radicaal van het FvD topic.
Ik ben noch Antifa, noch links-radicaal. Ik ben centrum-links en erg anti-fascistisch.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')