abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_173653430
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 09:35 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

dat elke scheet als racistisch bestempeld wordt en dat het hier niet bij zal stoppen. Elke zeeheld uit de Nederlandse geschiedenis zullen ze fout vinden dus moet die verwijderd worden uit de geschiedenisboeken.
Er blijft voor deze idioten altijd wel iets wat zij als racistisch bestempelen. Anders hebben ze geen bestaansrecht.
Helemaal niemand heeft het over racisme. Behalve jij.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173653710
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 09:35 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

dat elke scheet als racistisch bestempeld wordt en dat het hier niet bij zal stoppen. Elke zeeheld uit de Nederlandse geschiedenis zullen ze fout vinden dus moet die verwijderd worden uit de geschiedenisboeken.
Er blijft voor deze idioten altijd wel iets wat zij als racistisch bestempelen. Anders hebben ze geen bestaansrecht.
Dan gaan ze toch terug naar hun eigen land? Afrika ofzo?? Kunnen ze lekker modderhutjes met elkaar bouwen en af en toe wegrennen van een leeuw. Cultuur propagation werkt twee kanten op eh. Dan ook geen computers gebruiken en autorijden.
  vrijdag 8 september 2017 @ 10:02:40 #178
61646 Copycat
It's all Gut, Mensch
pi_173653861
Godver. De stupiditeit viert weer hoogtij.
Curiosity cultured the cat
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator vrijdag 8 september 2017 @ 10:26:28 #179
75043 crew  Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173654295
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 09:37 schreef RM-rf het volgende:

[..]

en wat is de waarde verder van je mening, heb je ook te maken met het Witte De With Centrum?

Dezelfde waarde als mn mening over wel meer dingen op dit forum. Nul.
http://twitter.com/RogerV83
Winnaar van de Fok-POL Hans van Mierlo-trofee 2013 en de Andre Krouwel-trofee 2013.
pi_173655739
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 09:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Natuurlijk mag dat. Ik vind de reden alleen een beetje suf.
Je kan toch moeilijk ontkennen dat sommige kunstenaars liever niet geassocieerd worden met een admiraal die de handelsroutes van de Vereenigde Oostindische Compagnie moest beschermen.
Als je als uitgever van boeken over economie streeft naar een client list die het hele spectrum bestrijkt, dan weet je dat "Marx & Lenin publishing Limited" niet de beste naam is...
Experiencing minor difficulties. Have positive up-angle and attempting to blow. Will keep you informed.
pi_173655773
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 11:57 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Je kan toch moeilijk ontkennen dat sommige kunstenaars liever niet geassocieerd worden met een admiraal die de handelsroutes van de Vereenigde Oostindische Compagnie moest beschermen.
Als je als uitgever van boeken over economie streeft naar een client list die het hele spectrum bestrijkt, dan weet je dat "Marx & Lenin publishing Limited" niet de beste naam is...
Ze zijn zelf toch mensen die roven uit de staatskas met hun kansloze subsidies, lijkt me een prima rolmodel voor die sponzen :') .
  vrijdag 8 september 2017 @ 12:16:31 #182
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_173655988
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 09:01 schreef crystal_meth het volgende:

Strafexpedities, Vereenigde Oost-Indische Compagnie, hoe verwacht je dat veel kunstenaars zullen reageren?
Het is een beetje als een Steiner medisch congrescentrum (volgens Steiner was het hart geen pomp: "the blood was propelled with its own biological momentum". Het was de bloedcirculatie die het hart deed bewegen), of een Richard Dawkins theologisch instituut. Met zo'n naam kan je afwijzingen verwachten.
Beweer je nou dat kunst per definitie een linkse hobby is?
pi_173656186
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 september 2017 12:16 schreef Nobu het volgende:

[..]

Beweer je nou dat kunst per definitie een linkse hobby is?
Waar haal je dat vandaan? (ok, de voorbeelden waren geen perfecte analogieŽn) Het argument geldt ook voor een naam als "Karl Marx kunstcentrum", dan kan je ook afwijzingen verwachten. Daarom dat je zulke namen moet vermijden.
Een centrum naar de straat vernoemen, terwijl je dat uit de naam niet kan afleiden (in tegenstelling tot bvb "5th street art center") komt neer op het vernoemen naar de persoon zelf, een persoon die niets met het centrum of met kunst te maken heeft.
Experiencing minor difficulties. Have positive up-angle and attempting to blow. Will keep you informed.
  vrijdag 8 september 2017 @ 12:36:28 #184
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_173656235
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 12:32 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Waar haal je dat vandaan? Het argument geldt ook voor een naam als "Karl Marx kunstcentrum", dan kan je ook afwijzingen verwachten. Daarom dat je zulke namen moet vermijden.
Een centrum naar de straat verwijzen, terwijl je dat uit de naam niet kan afleiden (in tegenstelling tot bvb "5th street art center") komt neer op het vernoemen naar de persoon zelf, een persoon die niets met het centrum of met kunst te maken heeft.
Je zegt het zelf al; een persoon die niets met het centrum of kunst te maken heeft. Niet te vergelijken met jouw voorbeelden dus. Tenzij je alleen kunst kunt maken als je het juiste gedachtegoed aanhangt, dan klopt hij perfect.
pi_173656259
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2017 12:36 schreef Nobu het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al; een persoon die niets met het centrum of kunst te maken heeft. Niet te vergelijken met jouw voorbeelden dus. Tenzij je alleen kunst kunt maken als je het juiste gedachtegoed aanhangt, dan klopt hij perfect.
Zie m'n edit: (ok, de voorbeelden waren geen perfecte analogieŽn)
Experiencing minor difficulties. Have positive up-angle and attempting to blow. Will keep you informed.
pi_173657309
Tanya Hoogwerf LR-raadslid te Rotterdam.
Zij schrijft:
quote:
Weer een poging om onze geschiedenis 'with' te wassen. Laf, kortzichtig en bovenal geschiedsvervalsing. De kloof wordt alleen maar groter.
https://twitter.com/Tanya(...)d-uit-naam-schrappen

Wat er wordt er wit gewassen van de geschiedenis ?
Dat witwassen is er als mensen gaan beweren... die de With was echt niet zo fout, hoor. Vereer hem maar met een kunstcentrum onder zijn naam.
Laf? Hoezo laf? Men krijgt de agressie van reactionair Nederland over zich heen en dat kan enge vormen aannemen. Zie de agressie in het zp-debat.
Waarom is een naamsverandering kortzichtig?
En dan deze:
"de kloof wordt alleen maar groter "
Dit is mysterieus..... welke kloof ?
pi_173657331
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 13:39 schreef Bluesdude het volgende:

En dan deze:
"de kloof wordt alleen maar groter "
Dit is mysterieus..... welke kloof ?
Ik denk dat ze doelt op de kloof tussen de rationele Nederlanders en de slachtoffer-mensen die overal racisme in zien.
Quod licet Iovi, non licet bovi
pi_173657353
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 13:40 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik denk dat ze doelt op de kloof tussen de rationele Nederlanders en de slachtoffer-mensen die overal racisme in zien.
Is zij dan iemand die hier racisme ziet ? Want rationeel is zij niet.
pi_173660659
De aangekondigde dood van Witte de With

De vinnige campagnes tegen racisme raken ook de cultuurinstellingen. Diversiteit is niet genoeg: revolutionaire actie wordt gevraagd. Witte de With in Rotterdam staat voor het blok.

door Koen Kleijn

23 augustus 2017

Witte de With organiseert dit najaar als onderdeel van haar programma Rotterdam Cultural Histories een project over de man die de instelling zijn naam geeft: Witte Cornelisz. de With (1599-1658), iemand die vroeger wel ‘zeeheld’ werd genoemd. De straat waaraan de instelling ligt is naar hem genoemd en ooit is die naam zonder dat iemand daar kennelijk wat van zei ook op het cultuurcentrum geplakt. Een groep activisten van Zwarte en niet-Zwarte mensen van Kleur (hun term) vestigde er in een open brief de aandacht op dat deze Witte Cornelisz. de With een schoolvoorbeeld is van een houwdegen op z’n allernaarst. Waarom heeft de instelling, die zich zo laat voorstaan op haar kritische houding, in de 26 jaar van haar bestaan nooit nagedacht over die naam, noch over de associatie met koloniaal geweld, onderdrukking, enzovoort?

De brief is de directe aanleiding tot dat onderzoeksproject. Ze kwam van een zestal activisten, waaronder de academici Egbert Alejandro Martina en Patricia Schor, de zangeres Ramona Sno en de onafhankelijke curatoren/kunstenaars Hodan Warsame, Amal Alhaag en Maria Guggenbichler. Er volgde een lange lijst ondertekenaars, waaronder Gloria Wekker en Sylvana Simons, nogal wat kunstenaars van naam (Falke Pisano, Patricia Kaersenhout, Pieter Paul Pothoven) en vertegenwoordigers van culturele instellingen – Xandra Nibbeling van CBK Rotterdam en Nathalie Hartjes, directeur van Showroom MAMA, ook in de Witte de Withstraat (om er een paar te noemen).

De directeur van Witte de With, Defne Ayas, sinds 2012 in functie, reageerde pijnlijk getroffen, schuldbewust, gedwee, maar ook omzichtig. Ze probeerde de kwestie ruimer te zien. Dat niemand zich ooit iets bij die naam had afgevraagd was ‘symptomatisch voor een bredere nationale kwestie inzake het ontkennen en schoonpoetsen van koloniale geschiedenissen’. Het eigen onderzoek zou deel zijn van ‘een doorlopend proces dat bijdraagt aan het zichtbaar maken van koloniale erfenissen (…) die door hun inbedding vaak onzichtbaar zijn geworden of zijn verwaarloosd’. Natuurlijk kon ook de naam zelf ter discussie staan, maar een nieuwe naam zou wel een link naar het verleden uitwissen ‘die juist zichtbaarheid nodig heeft’.

De activisten zien de reactie van Witte de With als bewijs dat het instituut faalt in ‘het kritisch begrijpen van haar eigen gehistoriseerde witheid’. Dat is niet laksheid, het is zelfs opzet, schrijven zij: ‘Het feit dat Witte de With heeft gezwegen over de historische activiteiten van haar naamgever is een doelbewuste keuze.’ Sterker nog: ‘Door de naam “Witte de With” uit te dragen heeft het Centrum de gewelddadige veroveringen die het Nederlandse kolonialisme kenmerken schoongewassen en stilletjes gepromoot.’

Om vast te stellen of Witte Cornelisz. de With een ploert was is een korte blik op zijn Wikipedia-pagina afdoende. De With zeilde vanaf zijn zestiende rond de wereld. Hij voerde voor de voc strafexpedities uit op Banda en leidde voor de wic een militaire campagne naar BraziliŽ. Hij had een huis in Rotterdam en ligt in de Laurenskerk begraven. Hij gold als een uiterst bekwame zeeman, maar verder als een keiharde en overeerzuchtige bevelhebber, ‘gehaat en gevreesd door zijn minderen, gemeden door zijn gelijken en in voortdurend conflict met zijn meerderen’.

Misschien denken Ayas c.s. dat daarin een nuance te vinden is. De With was natuurlijk een schurk, maar misschien was hij ook maar een radertje in de grote kapitaal-gedreven expansiemachine, die de Republiek was. Had die niet ook een zonnige kant? Werd die fameuze vrijheid van de Republiek, waar Descartes, Spinoza, Hobbes, Comenius en Bayle zo wel bij voeren, niet ook bewerkstelligd door die gewelddadige activiteiten op zee? Werden door diezelfde ijzervreters niet ettelijke moslimslaven bevrijd van Spaanse galeien en netjes thuisgebracht? Dat zou een herkenbare reflex zijn, maar een nutteloze exercitie. Je bent er immers in vijf minuten mee klaar: Witte Cornelisz. de With was een fenomenale gewetenloze opportunist, die niet handelde uit nationalistische of religieuze motieven, maar puur om de eer en het gewin. Punt. Wil je daar echt ‘een zichtbare link’ mee onderhouden?

Het is nogal straf, voor die bevlogen directeur, die deskundige curatoren, die keurige raad van toezicht, waartoe de kunstenaars Gabriel Lester en Katarina Zdjelar behoren. Dat zij zich al 26 jaar inspannen voor een kritisch discours, dat zij een open oog hebben voor ‘diversiteit’, dat er allerlei kunstenaars ‘van kleur’ in de zalen zijn vertegenwoordigd, het mocht wat. Daarin is het instituut juist pervers, aldus de activisten: ‘Het is niet de eerste keer dat een in hoofdzaak witte culturele instelling de kritiek van Zwarte en niet-Zwarte Mensen van Kleur afzwakt door zich die kritiek op hetzelfde moment eigen te maken, te co-opteren, in een poging zich zo immuun daarvoor te maken.’
Witte Cornelisz. de With was een fenomenale gewetenloze opportunist, die handelde puur om de eer en het gewin

In zijn radicale rechtlijnigheid doet de kritiek denken aan hoe vroeger in de Sovjet-Unie en de Chinese Volksrepubliek de tegenstanders van de proletarische beweging werden aangewezen. Je kon nog zo’n vlijtig partijlid zijn, als je was geboren in een doktersgezin, als je viool speelde of als je vader koopman was, dan was je toch niet in staat de revolutie werkelijk te omarmen, per definitie niet: de corruptie van de bourgeoisie zat te diep in je. Die ideologische logica is ook elders in het Nederlandse racismediscours wel te horen. Sylvana Simons, bijvoorbeeld, zei in het zomers dubbelinterview in de nrc tegenover Heleen Mees dat niemand kan begrijpen hoe het voelt, als je je als enige zwarte in een gezelschap witte mensen begeeft. Mees reageerde daar scherp op: zij wist hoe het is om aan te treden als enige vrouw in een mannengezelschap op Wall Street. Simons wees dat van de hand: de zwarte ervaring is zowel uniek als exclusief.

Dat lijkt ook de kern van de kritiek op Witte de With: een witte kunstinstelling kŠn niet relevant zijn voor zwarte mensen en zwarte kunstenaars; ook de meest vooruitstrevende Nederlandse instellingen voor hedendaagse kunst zijn immers verstrengeld met de koloniale geschiedenis. Het zwarte discours wordt in zo’n instelling door witte mensen ingekapseld en onschadelijk gemaakt.
Medium wdw loson 31 4896
The Black Archives, een project van New Urban Collective in Witte de With © Ernie Buts / Witte de With Center for Contemporary art

In Groot-BrittanniŽ, Zuid-Afrika en de Verenigde Staten richten zwarte studenten hun pijlen op de koloniale fundamenten van hun universiteiten en hun zwartste schaap is Cecil Rhodes, wiens standbeelden verwijderd zouden moeten worden. De kritiek op Witte de With zou het Nederlandse equivalent daarvan kunnen worden. Wat immers voor die ene zeeheld geldt, geldt ook voor zijn kompanen van weleer. Als het cultuurcentrum Witte de With met die naam de koloniale erfenis in feite ondersteunt en promoot, geldt dat ook voor de stad Rotterdam als geheel, waar de Witte de Withstraat ligt. Het geldt ook voor alle Nederlandse steden met een ‘zeeheldenbuurt’ en al helemaal voor steden met een Krugerplein of een De Wetstraat. Museum het Mauritshuis, genoemd naar de wic-gouverneur van BraziliŽ, moet natuurlijk morgen al zijn naam veranderen, en hoe absurd is het dat zwarte kinderen naar de Michiel de Ruyter-school in Amstelveen of Nijmegen gaan?

Het interessante van de kritiek van de activisten is de bijna ouderwetse politieke radicaliteit ervan: hier komt een visie naar voren met ferme consequenties. De ‘absolute verwerping’ van de naam Witte de With zou de eerste stap moeten zijn in de richting van ‘de afschaffing van het politieke en economische systeem dat aan die naam Witte de With waarde toekent’. Het is niet genoeg om institutionele kritiek ‘te verwelkomen’; excuses en hernieuwde aandacht voor ‘diversiteit’ schieten te kort als er geen ‘decisive radical action’ op volgt – maar het is hoogst onzeker dat witte instituten wel zijn toegerust ‘om de structurele en systemische veranderingen die wij als fundamenteel beschouwen’ door te voeren. De schrijvers en ondertekenaars wijzen accommodatie af. Zij verwachten dat de instelling Witte de With zichzelf zal ontmantelen. Dat kan niet gebeuren door de huidige staf, want het is niet aan Witte de With zelf, te laten bepalen wanneer of met wat voor criteria haar praxis en bestaansrecht ter discussie worden gesteld. ‘Alleen de mate waarin zij zich actief wil onderwerpen aan een Zwarte revolutionaire agenda zal het bewijs zijn van haar betekenis en haar relevantie voor de bevrijding van Zwarte en andere onderdrukte mensen.’

Het is pijnlijk om te zien hoe de directie en de staf van Witte de With zichzelf met hun keurige standpunten over diversiteit en hun artspeak over ‘criticality’ voor het politiek correcte blok hebben gezet. Onderwerpen zij zich aan die ‘Zwarte revolutionaire agenda’, dan geven ze zeggenschap uit handen. Doen zij dat niet, dan blijft Witte de With, onder elke naam, een ‘vergoelijker van koloniaal geweld’. Het is moeilijk te zien hoe Witte de With die gerechtvaardigde kritiek kan pareren. Zelfs als de complete staf ontslag zou nemen, zelfs als er een totaal ander contingent curatoren zou aantreden, zelfs als burgemeester Aboutaleb de naam van de straat zou wijzigen, dan nog wordt die instelling gefinancierd door een land en een stad die rijk geworden zijn in koloniale tijden. Sluiting is jammer, maar wie rept van ‘een Zwarte revolutionaire agenda’ moet in de afschaffing van die witte koloniale instituten natuurlijk radicaal en rŁcksichtslos willen handelen.

Het volgende doelwit ligt al klaar. In 2020 zal het Rijksmuseum Amsterdam een grote tentoonstelling wijden aan slavernij. Het project zal zich concentreren op tien persoonlijke verhalen van tot slaaf gemaakte mensen, maar ook aandacht besteden aan andere betrokkenen – zeelieden, planters, handelaren. Het zal gaan om wereldwijde slavernij, niet alleen om de trans-Atlantische. Het museum heeft daartoe een advertentie gezet voor een ‘Junior Curator of Slavery’, die aan interessante eisen moet voldoen. Hij of zij moet ervoor zorgen dat het historische verhaal niet alleen uit westers perspectief wordt verteld, en dat ‘niet-traditionele bronnen’ als oral history ook in de tentoonstelling aan bod komen. Bovendien moet hij of zij ideeŽn ontwikkelen over hoe het Rijksmuseum ‘een platform’ zou kunnen worden waar het debat over slavernij gevoerd kan worden. Dat is allemaal zeer zorgvuldig en weloverwogen opgezet, er zal volop geluisterd worden, iedereen zal aan bod komen, en het wordt vast een prachtige tentoonstelling, maar het zal natuurlijk nooit goed kunnen aflopen: een Rijksmuseum doet immers niet aan revoluties.

https://www.groene.nl/art(...)od-van-witte-de-with
  vrijdag 8 september 2017 @ 16:51:55 #190
308438 Ser_Ciappelletto
Stuur me pics van je tieten
pi_173660933
Wel mooi hoe kwaad je sommige mensen kunt maken door te stellen dat je liever niet wilt dat je kunstencentrum vernoemd is naar iemand die je vrij negatief beoordeelt.

Ook mooi hoe de mensen die zeggen zo te dwepen met de Nederlandse cultuur en die zo de mond vol hebben van vrijheid van meningsuiting zonder aarzelen een kunstencentrum zonder subsidie zetten om wraak te nemen voor een 'verkeerde' mening.
  vrijdag 8 september 2017 @ 17:00:41 #191
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173661127
Als een kunstencentrum naar een kapitein moet worden genoemd, krijgen we dan binnenkort ook schepen met namen van schilders bij de marine?

Zr. Ms. Laurens Alma-Tadema lijkt me wel toepasselijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_173661340
Jong Leefbaar houdt Witte de Withborrel

De jongerenafdeling van Leefbaar Rotterdam grijpt de discussie over Witte de With aan voor de eerste verkiezingsbijeenkomst. Die wordt volgende week vrijdag gehouden bij cafť De Zondebok & ’t Zwarte Schaap in de Witte de Withstraat.

Leefbaar Rotterdam reageerde donderdag fel op het plan van Kunstcentrum Witte de With om de eigen naam te schrappen. De grootste fractie in de gemeenteraad deed meteen een oproep om de subsidie van het kunstcentrum te schrappen.
,,Dankzij deze mensen is Nederland een handelsnatie, een welvarende open samenleving. Dan past het niet om er enkel negatieve aspecten uit te pikken”, zei raadslid Tanya Hoogwerf.
https://www.ad.nl/rotterd(...)withborrel~a3f62f98/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_173689456
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 16:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Wel mooi hoe kwaad je sommige mensen kunt maken door te stellen dat je liever niet wilt dat je kunstencentrum vernoemd is naar iemand die je vrij negatief beoordeelt.

Ook mooi hoe de mensen die zeggen zo te dwepen met de Nederlandse cultuur en die zo de mond vol hebben van vrijheid van meningsuiting zonder aarzelen een kunstencentrum zonder subsidie zetten om wraak te nemen voor een 'verkeerde' mening.
en zo is "wraak" de springplank naar een totalitair plannetje van Leefbaar Rotterdam.
bruhhhh totalitairisme en nationalisme
pi_173691094
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 22:03 schreef Hathor het volgende:
Een groep kunstenaars en activisten....het zal weer eens niet uit de gesubsidieerde hippie hoek komen.
Uit een artikel op 925.nl http://925.nl/archief/201(...)ngbetaler-weg-ermee/ begreep ik dat Gloria Wekker hier ook bij betrokken was. Dan weet je wel weer hoe laat het is. Dat er Łberhaupt aan dat soort mensen belastinggeld wordt verspild zou het onderwerp van gesprek moeten zijn.

Het is ook zo opvallend dat dit soort gezever pas vrij recent in opkomst is, voorheen stoorde niemand zich ergens aan. Het is ook zo typisch afgekeken van de gang van zaken in de VS.
pi_173691585
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 12:37 schreef drexciya het volgende:

Uit een artikel op 925.nl http://925.nl/archief/201(...)ngbetaler-weg-ermee/ begreep ik dat Gloria Wekker hier ook bij betrokken was. Dan weet je wel weer hoe laat het is
Hoe laat is het dan ?
  zondag 10 september 2017 @ 13:08:44 #196
13387 Ryan3
Get rekt Wilders!
pi_173691800
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 13:00 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hoe laat is het dan ?
Zo laat:
quote:
Kyla Wazana Tompkins tells us that “in ‘eating the other,’ the white self affirms liberal interiority through the metaphor of assimilation and digestion; blackness is the precondition . . . on which whiteness is made material, both as body and as political actor.” The consumption and incorporation of Blackness, then, only serves to satiate the belly of “critical” white liberals. White institutions fortify themselves through the consumption of Blackness. Black people pass through them, seemingly without transforming them—they extract what they need from us to sustain their “criticality.” Appropriation without credit. Tokenism and visibility without agency. Instrumentalization. Critique, pedagogy, advice, and emotional labour, as a rule, without pay. We enter and end up in their databases.'
:P.
pi_173691993
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 13:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zo laat:

Das laat....... maar niet een tekst van het instituut als motivatie om een naam te kiezen die niet een figuur met foute daden vereert.
  zondag 10 september 2017 @ 13:18:11 #198
13387 Ryan3
Get rekt Wilders!
pi_173692049
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 13:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Das laat....... maar niet een tekst van het instituut als motivatie om een naam te kiezen die niet een figuur met foute daden vereert.
Maar dat zal wel een deeltje theorie zijn:
quote:
White institutions fortify themselves through the consumption of Blackness.
Black people pass through them, seemingly without transforming them--they extract what they need from us to sustain their "criticality."
pi_173692110
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 13:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar dat zal wel een deeltje theorie zijn:

Van het besluit van WdW-centrum? Dat lees ik niet in hun verklaring.
  zondag 10 september 2017 @ 13:23:37 #200
13387 Ryan3
Get rekt Wilders!
pi_173692162
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 13:21 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Van het besluit van WdW-centrum? Dat lees ik niet in hun verklaring.
Ik denk idd dat het de theoretische achtergrond is, teksten zoals in dat artikel aangehaald. Komt niet zomaar uit de lucht vallen.

Begint inmiddels wel een beetje te lijken op de Culturele Revolutie van Mao imho.

DI8dvVHXkAACuPm.jpg:large

[ Bericht 7% gewijzigd door Ryan3 op 10-09-2017 13:29:36 ]
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')