abonnement Unibet Coolblue
pi_173677311
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 16:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat maakt het nog steeds een slap excuus. Het zou op die manier net zo logisch zijn als je bijvoorbeeld je kinderen niet met een man laat spelen of je financiën niet aan een blanken toevertrouwt, omdat die oververtegenwoordigd zijn in pedofilie respectievelijk economische delicten. Maar dat doet niemand.
Zijn blanke mannen oververtegenwoordigd in de pedofilie? En volgens mij laten mensen hun kinderen al veel liever achter bij vrouwen dan bij mannen doordat men bij het denken aan kindermisbruik vaak denkt aan een man.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_173677486
Is dat onderzoek nergens te vinden?
pi_173677551
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 23:21 schreef luxerobots het volgende:
Gek hè? Dat winkelpersoneel niet in het magazijn gaat zoeken als een Marokkaan om kledingstukken vraagt.

Hoe zou dat nou komen?

Oja, 'racisme!' roepen ze dan op de universiteit.
quote:
En opvallend: de discriminatie neemt af naarmate de prijs stijgt. In duurdere winkels worden Maghrebijnse klanten meer geholpen. Maar tegelijk worden die Maghrebijnse klanten er meer aangestaard en vervolgens nauwlettend in de gaten gehouden. "Dat heeft te maken met hun angst voor winkeldiefstallen", zegt Bourabain. "Blijkbaar denken ze dat het risico op crimineel gedrag groter is bij mensen van vreemde origine, en dan vooral bij mannen. Dat is een dubbel vooroordeel."
Vooroordelen. Allemaal vooroordelen. Negens op gebaseerd.
pi_173677578
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 16:45 schreef Physsic het volgende:

[..]

[..]

Vooroordelen. Allemaal vooroordelen. Negens op gebaseerd.
Hmmm bijzondere aanname voor een wetenschappelijk onderzoek ja, vraag mij af waar dit op gebaseerd is.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 9 september 2017 @ 17:02:11 #105
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173677856
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 16:28 schreef HendrikV het volgende:
Onze moraalridder is weer op pad. Je neefjes verpesten het gewoon Ser ga hun aanspreken.
:')
  zaterdag 9 september 2017 @ 17:03:32 #106
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173677891
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 september 2017 16:30 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Tsja. Bontkraagjes worden nou eenmaal gezien als een soort ratten. Als ze nou eens zelf beginnen met dat stigma weg te halen... ;)
Hoe dan? En het is niet fair dat mensen gestraft worden voor misdaden van mensen met dezelfde afkomst/huidskleur.
pi_173678011
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 17:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hoe dan? En het is niet fair dat mensen gestraft worden voor misdaden van mensen met dezelfde afkomst/huidskleur.
Mijn inziens is dat niet fair nee, dus dan zou een vervolgonderzoek omtrent de beweegreden van deze discriminatie een goede vervolgstap zijn toch?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_173678073
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 17:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hoe dan? En het is niet fair dat mensen gestraft worden voor misdaden van mensen met dezelfde afkomst/huidskleur.
Er is zoveel niet fair in het leven. Als je fair wilt stem je maar op Stalin en z'n vrienden. Verandering moet van binnenuit komen. Daar ga ik niet aan helpen. Zou mij niets verbazen als ze een extra gen hebben dat hun gedrag verklaard. Zelfs in Zweden en Finland worden ze uitgekotst, hoe ver wil je het zoeken... Denk je nou echt dat het niet aan die bontkraagjes ligt? :') Is al uitschot sinds de Romeinen nog aan de macht waren. Zelfs die wisten zich er geen raad mee.
pi_173678699
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 16:17 schreef probeer het volgende:

[..]

Marokkanen plegen meer dan 50% van alle misdrijven in Nederland? Weet je het zeker?
Nee Marokkanen zijn gewoon heel vaak crimineel. Cijfers van boven de 60 procent van de jonge mannen kun je in dit soort gevallen niet negeren.

Gelukkig hebben we niet genoeg Marokkanen om meer dan 50 procent van de misdrijven te plegen. Het is zo'n klein groepje. Eerder knap hoe crimineel En nu al weten te zijn.
Whatever...
  zaterdag 9 september 2017 @ 17:39:40 #110
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173678759
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 17:08 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Mijn inziens is dat niet fair nee, dus dan zou een vervolgonderzoek omtrent de beweegreden van deze discriminatie een goede vervolgstap zijn toch?
Ja, prima. Maar dat dat onderzoek nog niet gedaan is, betekent niet dat je niet over discriminatie kunt spreken.
pi_173678832
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 17:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hoe dan? En het is niet fair dat mensen gestraft worden voor misdaden van mensen met dezelfde afkomst/huidskleur.
Is zeker niet fair. Echter deze groep is in zulke mate crimineel dat je het de mensen die Marokkanen inmiddels uitkotsen toch nog amper kwalijk nemen dat ze generaliseren, als er echt zoveel criminelen tussen zitten.

Of moet zo'n winkelmeisje.elke keer weer naar het magazijn lopen om daarna te zien dat dit toch weer een crimineel was IPV een mogelijke klant?

Het probleem ligt bij de Marokkaanse gemeenschap. Voed godverdomme gewoon.je kinderen op. Prutsers.
Whatever...
pi_173679078
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 17:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, prima. Maar dat dat onderzoek nog niet gedaan is, betekent niet dat je niet over discriminatie kunt spreken.
Nee dat wil ik ook niet zeggen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 9 september 2017 @ 18:07:50 #113
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173679621
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 17:49 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nee dat wil ik ook niet zeggen.
Anderen hier doen dat wel, en daar reageerde ik op.
  zaterdag 9 september 2017 @ 18:08:13 #114
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173679633
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 17:42 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Is zeker niet fair. Echter deze groep is in zulke mate crimineel dat je het de mensen die Marokkanen inmiddels uitkotsen toch nog amper kwalijk nemen dat ze generaliseren, als er echt zoveel criminelen tussen zitten.

Of moet zo'n winkelmeisje.elke keer weer naar het magazijn lopen om daarna te zien dat dit toch weer een crimineel was IPV een mogelijke klant?

Het probleem ligt bij de Marokkaanse gemeenschap. Voed godverdomme gewoon.je kinderen op. Prutsers.
In welke mate crimineel?
pi_173684317
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 15:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als klanten met een bepaald uiterlijk minder goed geholpen worden dan andere klanten, lijkt me dat overduidelijk discriminatie. Waarom er dan gediscrimineerd wordt, is een volgende vraag.
Jouw vooringenomen mening met betrekking tot discriminatie komt exact overeen met die van de onderzoekster.

Ik ga niet meteen uit van discriminatie. Ik wil graag weten wat de beweegredenen zijn van de betreffende medewerker/ster. Hoor en wederhoor. Niet alles vanuit 1 vooringenomen standpunt bekijken/onderzoeken lijkt me meer dan wenselijk en zeker getuigen van een gedegen onderzoek.

Dit onderzoek bevat essentiële hiaten.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_173684352
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 18:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

In welke mate crimineel?
Zoek zelf de rapportage nee maar bij voor de details. Overbekend inmiddels.
Whatever...
pi_173684927
Lekker belangrijk zeg iets met broeken en pampers.
Ура для россии
  zondag 10 september 2017 @ 10:36:40 #118
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173689470
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 22:03 schreef Montagui het volgende:

[..]

Jouw vooringenomen mening met betrekking tot discriminatie komt exact overeen met die van de onderzoekster.

Ik ga niet meteen uit van discriminatie. Ik wil graag weten wat de beweegredenen zijn van de betreffende medewerker/ster. Hoor en wederhoor. Niet alles vanuit 1 vooringenomen standpunt bekijken/onderzoeken lijkt me meer dan wenselijk en zeker getuigen van een gedegen onderzoek.

Dit onderzoek bevat essentiële hiaten.
Welke niet-discriminatoire beweegreden kan er zijn om mensen met een bepaalde afkomst bijna systematisch een slechtere service te geven?
  zondag 10 september 2017 @ 10:37:04 #119
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173689475
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 22:05 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Zoek zelf de rapportage nee maar bij voor de details. Overbekend inmiddels.
Volgens mij weet je het gewoon niet. Anders had je ook niet zulke dingen gezegd.
pi_173689583
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 10:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Welke niet-discriminatoire beweegreden kan er zijn om mensen met een bepaalde afkomst bijna systematisch een slechtere service te geven?
Slechter verzorgd, ander gedrag, ander publiek, andere leeftijd, ander tijdstip van bezoek. Weet je allemaal niet, omdat al die gegevens in het onderzoek ontbreken en de causaliteit tussen afkomst en die slechtere service maar wordt verondersteld, terwijl die er helemaal niet in alle gevallen hoeft te zijn.

Verder ontbreekt in dat onderzoekje ook volledig de andere kant van de medaille: namelijk in hoeveel van de gevallen werd de blanke sléchter geholpen dan de allochtoon? In geen enkel geval is bijzonder onwaarschijnlijk. Door dat te doen extrapoleer je de gevallen waarin de slechtere service aan iets heel anders lag zonder enige correctie.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zondag 10 september 2017 @ 10:51:32 #121
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173689649
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 10:47 schreef nostra het volgende:

[..]

Slechter verzorgd, ander gedrag, ander publiek, andere leeftijd, ander tijdstip van bezoek. Weet je allemaal niet, omdat al die gegevens in het onderzoek ontbreken en de causaliteit tussen afkomst en die slechtere service maar wordt verondersteld, terwijl die er helemaal niet in alle gevallen hoeft te zijn.

Verder ontbreekt in dat onderzoekje ook volledig de andere kant van de medaille: namelijk in hoeveel van de gevallen werd de blanke sléchter geholpen dan de allochtoon? In geen enkel geval is bijzonder onwaarschijnlijk. Door dat te doen extrapoleer je de gevallen waarin de slechtere service aan iets heel anders lag zonder enige correctie.
Zoals ik al zei: de enige tegenwerpingen zijn onwaarschijnlijke aannames. Zo kun je ieder onderzoek naar de prullenbak verwijzen door ervan uit te gaan dat de onderzoeker zijn werk niet verstaat en niet heeft gecontroleerd op een boel voor de hand liggende factoren.

Wel lekker makkelijk om je wereldbeeld in stand te houden, maar niet echt eerlijk.
pi_173689704
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 10:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Zoals ik al zei: de enige tegenwerpingen zijn onwaarschijnlijke aannames. Zo kun je ieder onderzoek naar de prullenbak verwijzen door ervan uit te gaan dat de onderzoeker zijn werk niet verstaat en niet heeft gecontroleerd op een boel voor de hand liggende factoren.
Daarom worden dat soort zaken in elk fatsoenlijk onderzoek ook beschreven en niet alleen de managementsamenvatting naar buiten gebracht en als daar vragen over gesteld worden geantwoord met 'dat zijn onwaarschijnlijke aannames, vertrouw mij maar dat ik het goed heb gedaan.'. Dat is geen wetenschap, dat is middelbareschool-werkstukmateriaal. Waar je dan een 3 voor kreeg.

Verder is confirmation bias niet bepaald een onwaarschijnlijke aanname als dat onderzoek is verricht voor een hoogleraar die als stokpaardje heeft dat praktijktests als deze genationaliseerd moeten worden uitgevoerd om discriminatie aan te tonen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_173689713
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 10:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Volgens mij weet je het gewoon niet. Anders had je ook niet zulke dingen gezegd.
Het is in topics waarin jij de extreemlinkse hoek kiest al zo vaak voorbij gekomen. Je weet het best. Vragen om een bron is hier gewoon afleiden. Een manier om de discussie straks weer richting een klein detail te duwen.
Whatever...
  zondag 10 september 2017 @ 11:00:51 #124
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173689775
quote:
7s.gif Op zondag 10 september 2017 10:55 schreef nostra het volgende:

[..]

Daarom worden dat soort zaken in elk fatsoenlijk onderzoek ook beschreven en niet alleen de managementsamenvatting naar buiten gebracht en als daar vragen over gesteld worden geantwoord met 'dat zijn onwaarschijnlijke aannames, vertrouw mij maar dat ik het goed heb gedaan.'. Dat is geen wetenschap, dat is middelbareschool-werkstukmateriaal. Waar je dan een 3 voor kreeg.

Verder is confirmation bias niet bepaald een onwaarschijnlijke aanname als dat onderzoek is verricht voor een hoogleraar die als stokpaardje heeft dat praktijktests als deze genationaliseerd moeten worden uitgevoerd om discriminatie aan te tonen.
Dit is een nieuwsartikel, geen wetenschappelijk verslag...

En huilen over confirmation bias is opnieuw zo'n ongefundeerde aanname.
  zondag 10 september 2017 @ 11:01:30 #125
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173689789
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 10:56 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Het is in topics waarin jij de extreemlinkse hoek kiest al zo vaak voorbij gekomen. Je weet het best. Vragen om een bron is hier gewoon afleiden. Een manier om de discussie straks weer richting een klein detail te duwen.
Je bedoelt zoals door te gaan zeuren over criminaliteit onder Marokkanen, zodat je het niet meer hoeft te hebben over het feit dat er mensen daadwerkelijk gediscrimineerd worden?
pi_173689800
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 11:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Dit is een nieuwsartikel, geen wetenschappelijk verslag...
Maak dan het verslag openbaar.

quote:
En huilen over confirmation bias is opnieuw zo'n ongefundeerde aanname.
Ongefundeerd: mee eens. Dat kan ze makkelijk wegnemen door het onderzoek te openbaren. Onwaarschijnlijk: niet bepaald.

Ik huil er verder niet over, ik wil ook helemaal niet beweren dat de conclusies onterecht getrokken worden. Ik wil die conclusies echter wel kunnen toetsen om er iets mee te kunnen in een discussie.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zondag 10 september 2017 @ 11:14:47 #127
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173689985
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 11:02 schreef nostra het volgende:

[..]

Maak dan het verslag openbaar.
Dat onderzoek is gewoon openbaar. Het staat alleen nog niet online. Dat zal binnenkort wel gebeuren.
quote:
[..]

Ongefundeerd: mee eens. Dat kan ze makkelijk wegnemen door het onderzoek te openbaren. Onwaarschijnlijk: niet bepaald.

Ik huil er verder niet over, ik wil ook helemaal niet beweren dat de conclusies onterecht getrokken worden. Ik wil die conclusies echter wel kunnen toetsen om er iets mee te kunnen in een discussie.
Nee, je maakt het hele onderzoek verdacht zonder dat je ook maar één poot hebt om op te staan.
pi_173690046
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 11:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Nee, je maakt het hele onderzoek verdacht zonder dat je ook maar één poot hebt om op te staan.

Verdacht maken nog wel. :') Het is een wetenschappelijk onderzoek, daar horen kritische vragen bij. Dat heeft helemaal niets te maken met het wij-/zijkamp waar jij deze discussie keer op keer in lijkt te willen trekken.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zondag 10 september 2017 @ 12:47:57 #129
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173691340
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 11:19 schreef nostra het volgende:

[..]

Verdacht maken nog wel. :') Het is een wetenschappelijk onderzoek, daar horen kritische vragen bij. Dat heeft helemaal niets te maken met het wij-/zijkamp waar jij deze discussie keer op keer in lijkt te willen trekken.
Ja, verdacht maken. Oftewel, de accuraatheid van het onderzoek in twijfel trekken. Prima dat je kritische vragen stelt, maar je kunt niet a priori dat hele onderzoek afschrijven omdat je zonder bewijs bepaalde antwoorden op die kritische vragen geeft.
pi_173696893
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 12:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ja, verdacht maken. Oftewel, de accuraatheid van het onderzoek in twijfel trekken.
De accuraatheid van eender welk onderzoek in twijfel trekken is de basis van de wetenschap hè. Het probleem met dit soort onderzoeken is wel dat als je kwaad zou willen je dat ook gemakkelijk zou kunnen. Dat het onderzoek verricht wordt namens iemand die op voorhand overtuigd is van het feit dat dergelijke tests het bestaan van latente discriminatie aan zullen tonen vind ik daar een gevaarlijke factor bij. Alsof BAT een onderzoek laat verrichten naar de schadelijkheid van tabaksrook in de buitenlucht. Tegelijkertijd kan ik natuurlijk ook niet stellen, laat staan aantonen, dat het onderzoek niet goed zou zijn uitgevoerd, maar ik vind het wél te gemakkelijk om de uitkomsten maar voetstoots als waarheid aan te nemen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zondag 10 september 2017 @ 17:34:10 #131
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173697038
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 17:21 schreef nostra het volgende:

[..]

De accuraatheid van eender welk onderzoek in twijfel trekken is de basis van de wetenschap hè. Het probleem met dit soort onderzoeken is wel dat als je kwaad zou willen je dat ook gemakkelijk zou kunnen. Dat het onderzoek verricht wordt namens iemand die op voorhand overtuigd is van het feit dat dergelijke tests het bestaan van latente discriminatie aan zullen tonen vind ik daar een gevaarlijke factor bij. Alsof BAT een onderzoek laat verrichten naar de schadelijkheid van tabaksrook in de buitenlucht. Tegelijkertijd kan ik natuurlijk ook niet stellen, laat staan aantonen, dat het onderzoek niet goed zou zijn uitgevoerd, maar ik vind het wél te gemakkelijk om de uitkomsten maar voetstoots als waarheid aan te nemen.
Prima, maar dat gebeurt niet. Er zijn verschillende figuren in dit topic die zeggen er niets van te geloven of het onbetrouwbaar te vinden op basis van aannames die nergens op gestoeld zijn. Ik zie niemand zeggen: "Vooruit, laat ik de resultaten van dit onderzoek accepteren zolang ik geen gegronde reden heb om eraan te twijfelen."
pi_173698385
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 11:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je bedoelt zoals door te gaan zeuren over criminaliteit onder Marokkanen, zodat je het niet meer hoeft te hebben over het feit dat er mensen daadwerkelijk gediscrimineerd worden?
Ik heb je nu al 3x gevraagd waarom het discriminatie is als de vrouwen amper slechter behandeld worden.

Het heeft dus blijkbaar niet met Marokkaan zijn alleen te maken.

En ja. Er worden mensen gediscrimineerd. De echte schuldigen zijn degenen die de criminaliteit in deze groep zo hoog maken. Daardoor worden Marokkaanse jonge mannen uitgekotst. ja. Door bijna iedereen. Is dat goed? Nee. Begrijpelijk? Ja.

Maar ga anders zelf eens een paar keer rondhangen met dat soort jongens. Dan hoor ik je wel.
Whatever...
  zondag 10 september 2017 @ 19:06:18 #133
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173698524
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 19:00 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik heb je nu al 3x gevraagd waarom het discriminatie is als de vrouwen amper slechter behandeld worden.

Het heeft dus blijkbaar niet met Marokkaan zijn alleen te maken.

En ja. Er worden mensen gediscrimineerd. De echte schuldigen zijn degenen die de criminaliteit in deze groep zo hoog maken. Daardoor worden Marokkaanse jonge mannen uitgekotst. ja. Door bijna iedereen. Is dat goed? Nee. Begrijpelijk? Ja.

Maar ga anders zelf eens een paar keer rondhangen met dat soort jongens. Dan hoor ik je wel.
Haha, dus het is niet goed dat mensen dat doen, maar de schuld ligt bij anderen. Blaming the victim much?
  zondag 10 september 2017 @ 19:08:23 #134
198365 Morendo
The Real Deal
pi_173698580
Altijd leuk, die bullshit in, bullshit out-onderzoeken van sociologen.

Waarom onderzoeken ze niet een keer iets relevants. Bijvoorbeeld of mensen met grijs-groene ogen een vriendelijker advies krijgen bij een banketbakker, aangaande de verjaardagstaartje van een éénjarige, dan mensen met blauw-groene ogen die informere voor een verjaardagstaartje voor een - let wel! - tweejarige.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_173698725
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 19:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Haha, dus het is niet goed dat mensen dat doen, maar de schuld ligt bij anderen. Blaming the victim much?
In dit geval maakt een hele.grote groep zichzelf compleet onmogelijk.

Jij doet aan victimblaming. En dat onderzoek ook. De bestolen winkeliers en de brave meisjes en jongens die daar werken.
Whatever...
  zondag 10 september 2017 @ 19:21:07 #136
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173698910
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 19:13 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

In dit geval maakt een hele.grote groep zichzelf compleet onmogelijk.

Jij doet aan victimblaming. En dat onderzoek ook. De bestolen winkeliers en de brave meisjes en jongens die daar werken.
:D

Wat een waanzin. Die mensen zijn slachtoffer van helemaal niets.
pi_173700812
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

:D

Wat een waanzin. Die mensen zijn slachtoffer van helemaal niets.
Jij denkt dat er geen enkele reden is waarom mensen Marokkaanse jonge mannen mijden? Of bang voor ze zijn? Waarom ze ze niet durven aan te spreken op asociaal gedrag, of zelfs aangifte durven doen van vandalisme, diefstal of bedreiging?

Nee. Marokkanen worden he-le-fucking-maal uit het niets behandeld als tweederangs burgers. Zelf heeft de groep jonge marokkaanse mannen er helemaal niet mee te maken. Arme lui.

Mensen zoals jij zijn echt de gevaarlijkste types van deze wereld. Omdat ze namelijk leven in een droomwereld en elke realiteitszin kwijt zijn geraakt.

Roep maar racisme. Dan komt het wel goed ofzo.
Whatever...
  dinsdag 12 september 2017 @ 12:37:29 #138
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_173729449
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 12:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dit geldt niet alleen voor welke kleur je hebt, het geldt gewoon voor hoe je er in zijn algemeenheid uitziet. Als jij bijv. als een sloeber de douglas binnenloopt of als een opgedirkte troela, dan weet ik wel wie er als eerst geholpen wordt.
Precies dit.
En mijn ervaring met de meeste allochtonen is dat ze simpelweg zeer onvriendelijk zijn en al bij voorbaat eisen om hulp te krijgen, alsof ze dat zomaar toekomt.

Ik was vorige week toevallig nog bij het Designeroutlet in Roermond. Daar zie je ook veel Duitsers, Belgen, Fransen, Nederlanders, etc. Ook veel zogenoemde 'Nieuwe Europeanen'.
Die laatste groep gedraagt zich ook altijd zeer asociaal. Schreeuwt door de winkel (alsof het een Bazaar is) dringt voor, flikkert kleding zonder het een beetje netjes te houden gewoon terug in het schap.

Vervelend volk die allochtonen. En dan zijn wij 'Racistische' blanken natuurlijk intolerant etc.

De ervaring leert.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_173737833
Groep Syrische LHBT-vluchtelingen in Amsterdamse Zara mishandeld door Allahu akbar roepende man
Modezaak geeft slachtoffers winkelverbod

Een groep Syrische lhbt-vluchtelingen is vorige week lastiggevallen, bedreigd en geslagen door een bezoeker van een Amsterdamse vestiging van modeketen Zara. Beveiligers hebben vervolgens het bedreigde vijftal homoseksuelen en transgenders uit de zaak verwijderd en een winkelverbod van een jaar gegeven. Dat schrijft Het Parool dinsdag.

De dader – halverwege de twintig jaar en van Turkse of Marokkaanse afkomst, begon de groep hardop te bedreigen toen hij ze in het Arabisch liefdevol tegen elkaar hoorde spreken. Hij riep meerdere keren Allahu akbar, sloeg en spuugde en zei dat hij lid was van de Moslimbroederschap en dat hij het vijftal zou ombrengen.

De beveiliging greep niet in. Wel kreeg het vijftal een winkelverbod voor een jaar. Op het document valt te lezen dat ze worden aangegeven voor huisvredebreuk als ze het komende jaar toch nog het filiaal betreden. De winkelketen wil niet reageren.
http://regio.tpo.nl/2017/(...)-akbar-roepende-man/
´
pi_173738181
quote:
13s.gif Op dinsdag 12 september 2017 19:54 schreef Kim-Holland het volgende:
Groep Syrische LHBT-vluchtelingen in Amsterdamse Zara mishandeld door Allahu akbar roepende man
Modezaak geeft slachtoffers winkelverbod

Een groep Syrische lhbt-vluchtelingen is vorige week lastiggevallen, bedreigd en geslagen door een bezoeker van een Amsterdamse vestiging van modeketen Zara. Beveiligers hebben vervolgens het bedreigde vijftal homoseksuelen en transgenders uit de zaak verwijderd en een winkelverbod van een jaar gegeven. Dat schrijft Het Parool dinsdag.

De dader – halverwege de twintig jaar en van Turkse of Marokkaanse afkomst, begon de groep hardop te bedreigen toen hij ze in het Arabisch liefdevol tegen elkaar hoorde spreken. Hij riep meerdere keren Allahu akbar, sloeg en spuugde en zei dat hij lid was van de Moslimbroederschap en dat hij het vijftal zou ombrengen.

De beveiliging greep niet in. Wel kreeg het vijftal een winkelverbod voor een jaar. Op het document valt te lezen dat ze worden aangegeven voor huisvredebreuk als ze het komende jaar toch nog het filiaal betreden. De winkelketen wil niet reageren.
http://regio.tpo.nl/2017/(...)-akbar-roepende-man/
Er mist een deel van het verhaal..
pi_173741190
Wat ik een veel interessantere vraag vind is de vraag of Marokkaanse jongemannen discrimineren bij het uitkiezen van potentiele slachtoffers van hun rooftochten. Het is een gevoel dat zich toch wel wat aan je opdringt als je de krant af en toe eens leest of kijkt naar de gespecialiseerde programma's op de staatstelevisie. Voor het beantwoorden van dat soort maatschappelijk relevante vragen is de wetenschap toch uitgevonden. Misschien een leuk ideetje voor een promotieonderzoek, mevrouw Bourabain?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')