abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173633968
Wat willekeurige plaatjes









En op verzoek:


meer op: http://i166.photobucket.com/albums/u101/gbfc/Shodai/Gundam

Informatieve websites:
Uchiyama Nederlandse website met heleboel info over Japan.
Japan-Guide Uitgebreide website met veel informatie.
Japan De echte Wikipedia-site over Japan.
Tozai Reisbureau voor oa. JRpassen en vliegtickets.
Huis ten Bosch

Internationale vliegvelden:
vliegveld Tokyo (Narita)
vliegveld Osaka

Ambassades:

Japanse ambassade in Nederland:
Tobias Asserlaan 2
2517 KC Den Haag
Tel: 070-3469544
http://www.nl.emb-japan.go.jp/

Nederlandse ambassade in Japan (Tokyo):
Shibakoen 3-6-3
Minato-ku, Tokyo, 105-0011
Tel: 03-5776-5400
http://www.oranda.or.jp/index/english/index.html

Nederlands consulaat in Japan (Osaka-Kobe):
Twin 21 MID Tower
33rd Floor
Shiromi 2-1-61
Chuo-ku
Osaka City, 540-6133
Tel: 06-6944-7272
http://www.oranda-cg.or.jp


FAQ

Studeren/stage in Japan by xienix84

Studeren in Japan kan via bijvoorbeeld een stage(je kan ook gewoon vakken volgen). Voor een stage heb je meestal een contactpersoon bij je eigen universiteit nodig die weer mensen in Japan kent. Via die weg kan je vaak een stage regelen, en bijvoorbeeld proberen buitenlandbeurzen aan te vragen als je zelf de financien niet hebt. Op deze manier kan je een lab vinden waar je een stage kan doen. Met bedrijven gaat het naar mijn weten wat moeilijker om een stage en/of werkplek te vinden. Je zal dan toch een internationaal bedrijf moeten zoeken denk ik. Japanse bedrijven nemen niet snel buitenlanders aan, zeker niet als die buitenlanders weinig Japans kunnen. Ga er bij een binnenlands bedrijf vanuit dat vrijwel niemand daar fatsoenlijk Engels kan.

Bedenk ook dat een stage in Japan lange uren betekent. Je kan niet op je gemak Japan verkennen, maar wordt geacht veel en lang te werken. Soms is dat echt stress en niet voor iedereen weggelegd denk ik.

Je kan natuurlijk ook naar het bureau buitenland van je universiteit gaan. Daar kan je kijken met welke Japanse universiteit jouw universiteit een exchange agreement heeft. Dan kan je bijvoorbeeld een of twee semester daar studeren terwijl je collegegeld in Nederland betaald. Je kan dan contact opnemen met de Japanse universiteit die dan bijvoorbeeld woonruimte oid voor je kunnen regelen. Voor zover bij mij bekend hebben veel Japanse universiteiten ook speciale Japans lessen voor buitenlandse studenten. Iedere universiteit in Japan heeft wel een programma voor buitenlandse studenten.

Wat ik zelf heb gedaan is het Junior Year Program in English(JYPE) aan Tohoku University in Sendai. Voor zover ik weet kan je daar alleen aan meedoen als je bachelor biologie aan de Universiteit Utrecht bent aangezien die een special exchange agreement hebben( maar goed, helaas doet vanuit Utrecht amper iemand mee en vanaf de JYPE website kan je ook aanmeldingsformulieren downloaden). Het is een programma waar ongeveer 54 studenten per jaar aan mee kunnen doen, studenten van over de hele wereld. Ongeveer de helft daarvan komt in aanmerking voor een beurs. Biologie in Utrecht krijgt elk jaar sowieso één beurs(die had ik dus, maakt t erg makkelijk). Het programma bestaat uit 3 delen. Japanse lessen, lessen in het Engels(betreffende engineering, science(bio) educatie en Japanse cultuur; het programma is dan ook alleen voor mensen in engineering, science of education bachelors). En het derde deel is een research project wat je doet in een lab. Daarnaast heb je genoeg tijd om rond te reizen, mensen te leren kennen, vrije tijd te hebben en zijn er veel uitstapjes(geregeld door het internatioal office en vrijwilligersgroepen). Echt een chance of a lifetime. Geweldige kans!!!

Daarnaast kan je natuurlijk Japans studeren en via die studie naar Japan gaan. Bij een homestay verblijf je in een Japans gezin. Dit kan in een vakantie van 2 weken, tot een verblijf tot een jaar. Je betaald dan natuurlijk wel. Ik weet hier zo geen speciale website voor, maar je kan gewoon googlen op \\\'homestay Japan\\\', dan vind je vast wel wat.

En natuurlijk het belangrijkste deel van de o/p

ETEN :Y) :Y) :Y)


http://www.justhungry.com/images/tonkatsu.jpg
http://www.yumeshigoto.gr.jp/kameraman/gyoza.jpg
http://www.daninjapan.com/1.19/yakitori.jpg
http://www.onmyplate.org/hotei_katsucurry.jpg
http://www.thekua.com/ran(...)6/03/okonomiyaki.jpg

Ow ja en als tip, de Yakitori die ze bij de Makro verkopen smaken bijna hetzelfde als in Japan *O* Toevoeging: daarover zijn de meningen verdeeld. :D
De Okonomiyaki van de Japanese Pancake World in Amsterdam zijn daarentegen niet te vreten. -O- Volgens poepoog dan. Ik vond het daar wel lekker. *O*



Oishinbo (美味しんぼ?, lit. "The Gourmet") is a long-running cooking manga written by Tetsu Kariya and drawn by Akira Hanasaki. The manga's title is a portmanteau of the Japanese word for delicious, oishii, and the word for someone who loves to eat, kuishinbo.

Japan docu's

Japanorama

Serie van de BBC met Jonathan Ross. Niet meer op TV maar te downloaden bij de betere sites.



No Sex Please, We're Japanese - BBC Documentaire over het dalende geboortecijfer in Japan.

Citibank pinautomaten in Japan
www.citibank.co.jp/en/banking/branch_atm/pdf/atm.pdf

Verder kun je met je credit card pinnen bij postkantoren en bij de 7/11.

Wie is wanneer in Japan?
happynjitram Woonachtig in
IntensiveGary 28 december tot pakweg 10 januari. Jaarlijks.
Lyrebird Woonachtig in
Kill-em-all Woonachtig in
pi_173633995
Heeft er iemand hier wat globale tips wat je beetje qua dagindeling in Kyoto kan doen?
Heb er 2 volle en 2 halve dagen tot beschikking.
pi_173634228
quote:
14s.gif Op donderdag 7 september 2017 09:32 schreef Bronson het volgende:
Heeft er iemand hier wat globale tips wat je beetje qua dagindeling in Kyoto kan doen?
Heb er 2 volle en 2 halve dagen tot beschikking.
Je hoeft helemaal niet zo ver terug te scrollen om daar tips over te vinden. Er staat een heel programma uitgewerkt voor twee dagen Kyoto. Plus Miho Museum.
  donderdag 7 september 2017 @ 09:51:08 #4
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_173634263
quote:
14s.gif Op donderdag 7 september 2017 09:32 schreef Bronson het volgende:
Heeft er iemand hier wat globale tips wat je beetje qua dagindeling in Kyoto kan doen?
Heb er 2 volle en 2 halve dagen tot beschikking.
Ik zou sowieso Fushimi Inari doen, en dan misschien in de ochtend. Laat je niet afschrikken door de massa's toeristen in t begin, want hoe hoger je komt (en tot t einde is de moeite waard) hoe minder dat er worden. We hebben dat gecombineerd met wat tempels aan de rechterkant daarna, zoals Kiyomizu-dera en Kodai-Ji.

Als je dan nog niet tempel moe bent kun je de dag erna Kinkaku-Ji doen (de golden pavilion, al is die wel linksboven. Maar met de bus ben je er zo op zich)), of geen tempels en dan in t centrum het restaurant straatje Pontocho Alley en de voedselmarkt straat Nishiki zijn ook leuk. Maruyama park is lekker om ff te zitten en dan kun je ook meteen Yasaka shrine doen, wat heel anders (en kleurrijker) is dan de tempels (vergelijkbaar met Senso-ji in Tokyo).
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_173634722
quote:
7s.gif Op donderdag 7 september 2017 09:48 schreef k_man het volgende:

[..]

Je hoeft helemaal niet zo ver terug te scrollen om daar tips over te vinden. Er staat een heel programma uitgewerkt voor twee dagen Kyoto. Plus Miho Museum.
Je hebt gelijk. :@
Heb de dagen gevuld.
pi_173635112
Toch blijft het wel moeilijk hoor, zo'n dagplanning.
Er is zoooooooveel keuze. Het lijkt allemaal reuze interessant.
Maar aan de andere kant wil je ook niet rennen en vliegen naar alles maar gewoon lekker de tijd nemen.

Lastig lastig. ;(
  donderdag 7 september 2017 @ 11:07:17 #7
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_173635389
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 10:47 schreef Bronson het volgende:
Toch blijft het wel moeilijk hoor, zo'n dagplanning.
Er is zoooooooveel keuze. Het lijkt allemaal reuze interessant.
Maar aan de andere kant wil je ook niet rennen en vliegen naar alles maar gewoon lekker de tijd nemen.

Lastig lastig. ;(
Ik had 4 dagen Kyoto en dat vond ik echt de perfecte tijd eigenlijk. Veel gezien, genoeg gezien ook (voordat je echt tempelmoeheid krijgt) en op een redelijk normal tempo. Na 4d hadden we ook echt t gevoel "Ja... tijd om door te gaan".
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_173638186
Eindelijk! Net de tickets geboekt bij Emirates voor volgend jaar maart/april. We gaan vier weken 8-)

Toch besloten zelf alles te regelen. Nu dus alles regelen qua hotels. Iemand tips voor een niet te duur, maar toch relaxt hotel in Tokyo met een beetje ruimte op de kamer? Zo'n 80 euro per nacht max. Hoeft niks fancy's te zijn, maar lekker slapen is toch wel fijn.

En welke wijk? Beetje dichtbij de lekkere eettentjes zal ook wel relaxt zijn natuurlijk. Thanks!

[ Bericht 9% gewijzigd door Bessensap op 07-09-2017 14:05:37 ]
pi_173638543
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 10:47 schreef Bronson het volgende:
Toch blijft het wel moeilijk hoor, zo'n dagplanning.
Er is zoooooooveel keuze. Het lijkt allemaal reuze interessant.
Maar aan de andere kant wil je ook niet rennen en vliegen naar alles maar gewoon lekker de tijd nemen.

Lastig lastig. ;(
Japan is niet alleen sightseeën, je moet het beleven. En dan doe je ook door de tijd te nemen om uitgebreid te lunchen of op een bankje in een park te zitten.

Manga-museum is trouwens ook een aanrader in Kyoto. :)
http://www.japan-guide.com/e/e3946.html
pi_173638580
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 13:50 schreef Bessensap het volgende:
Eindelijk! Net de tickets geboekt bij Emirates voor volgend jaar maart/april. We gaan vier weken 8-)

Toch besloten zelf alles te regelen. Nu dus alles regelen qua hotels. Iemand tips voor een niet te duur, maar toch relaxt hotel in Tokyo met een beetje ruimte op de kamer? Zo'n 80 euro per nacht max. Hoeft niks fancy's te zijn, maar lekker slapen is toch wel fijn.

En welke wijk? Beetje dichtbij de lekkere eettentjes zal ook wel relaxt zijn natuurlijk. Thanks!
Sunroute Plaza in Shinjuku is een favoriet van veel reizigers geloof ik. Maar 80 euro per nacht is wel weinig. Misschien kun je beter naar AirBnB kijken.

https://www.tripadvisor.n(...)refecture_Kanto.html
  donderdag 7 september 2017 @ 14:25:49 #11
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_173638785
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 14:12 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Japan is niet alleen sightseeën, je moet het beleven. En dan doe je ook door de tijd te nemen om uitgebreid te lunchen of op een bankje in een park te zitten.
Dat vond ik vooral van toepassing op Tokyo ja. Daar is qua sight seeing niet gek veel te doen, maar daar gaat t meer om de sfeer. Voor de rest is t voornameljk food & shopping.

En t nachtleven O-) (My god................... )

quote:
Manga-museum is trouwens ook een aanrader in Kyoto. :)
http://www.japan-guide.com/e/e3946.html
Damn, dat had me idd wel leuk geleken :D
Ach ja, kan niet alles.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_173638802
Ik ga vanavond nog eens goed stap voor stap de dagplanning doornemen en dan komt het vast wel goed.
pi_173642332
Ben inmiddels aan het aftellen. Nog 2 maanden en dan weer lekker door Tokyo en omgeving struinen *O*
diseased rhinoceros pizzle
pi_173651083
quote:
7s.gif Op donderdag 7 september 2017 09:48 schreef k_man het volgende:

[..]

Je hoeft helemaal niet zo ver terug te scrollen om daar tips over te vinden. Er staat een heel programma uitgewerkt voor twee dagen Kyoto. Plus Miho Museum.
Heerlijke vent ben jij, eerst mij lekker maken met dat Miho museum, nu ben ik in Kyoto is ie net dicht :')!

Maareh, zonder gekheid, heel tof hier! Het is idd vooral de sfeer die hier hangt die het bijzonder maakt. De Japanners zijn zeer ingetogen en 'op zichzelf' maar wel loyaal en behulpzaam en zeer netjes. Het was eerst even wennen dat je je vuilnis op straat niet kwijt kan. Maar je moet de plekjes ff zien te vinden zoals bij alle supermarkten en in- en uitgangen van winkelcentra.

Het fietsen op de stoep en kris-kras lopen is wel soms een irritatiepuntje, maar dat is dan ook echt het enige. Ohja, dat wij niet in de Izakaya bij de Japanners op de eerste verdieping werden gezet maar aan de bar met zn tweeen.

Wanneer je kleine straatjes neemt zie je de prachtigste Japanse design woningen en geweldige winkeltjes met handcrafts! :)
Fingerspitzgefühl
  Moderator vrijdag 8 september 2017 @ 02:50:06 #15
45833 crew  Fogel
pi_173651225
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 13:50 schreef Bessensap het volgende:
Eindelijk! Net de tickets geboekt bij Emirates voor volgend jaar maart/april. We gaan vier weken 8-)

Toch besloten zelf alles te regelen. Nu dus alles regelen qua hotels. Iemand tips voor een niet te duur, maar toch relaxt hotel in Tokyo met een beetje ruimte op de kamer? Zo'n 80 euro per nacht max. Hoeft niks fancy's te zijn, maar lekker slapen is toch wel fijn.

En welke wijk? Beetje dichtbij de lekkere eettentjes zal ook wel relaxt zijn natuurlijk. Thanks!
Ligt een beetje aan je definitie van ruimte op je kamer. Wil je een bakstel/zithoek op je kamer? Dan moet je je prijs per nacht een stuk omhoog schroeven.

Ik verbleef de vorige keer in hotel Gracery in Shinjuku, nu in APA Kabikicho Tower (ligt er zowat naast).
Beiden OK hotels, niks fancy. Vond Gracery wel beter.

Heel Shinjuku stroomt over van eettentjes en kroegen (en karaoke). Wat ik hier wel irritant vind zijn de mensen die je naar stripclubs enzo willen lokken. Maargoed, gewoon negeren die lui.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_173653667
Ik heb zelf in Hotel Century Southern Tower en Cerulean Tower mogen slapen. Iets duurder maar beiden geweldig!
pi_173653685
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 02:50 schreef Fogel het volgende:
Wat ik hier wel irritant vind zijn de mensen die je naar stripclubs enzo willen lokken. Maargoed, gewoon negeren die lui.
Yep. Ze lopen tegenwoordig ook in Ueno en Roppongi rond. Irritante Nigerianen.
  Moderator vrijdag 8 september 2017 @ 09:58:50 #18
45833 crew  Fogel
pi_173653799
Ik ga zo onderweg naar http://bairdbeer.com/en/tap/harajuku.html
Is een stuk lopen, maar de kroeg is de moeite waard.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 8 september 2017 @ 11:12:06 #19
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_173655158
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 01:59 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Heerlijke vent ben jij, eerst mij lekker maken met dat Miho museum, nu ben ik in Kyoto is ie net dicht :')!

Maareh, zonder gekheid, heel tof hier! Het is idd vooral de sfeer die hier hangt die het bijzonder maakt. De Japanners zijn zeer ingetogen en 'op zichzelf' maar wel loyaal en behulpzaam en zeer netjes. Het was eerst even wennen dat je je vuilnis op straat niet kwijt kan. Maar je moet de plekjes ff zien te vinden zoals bij alle supermarkten en in- en uitgangen van winkelcentra.

Het fietsen op de stoep en kris-kras lopen is wel soms een irritatiepuntje, maar dat is dan ook echt het enige. Ohja, dat wij niet in de Izakaya bij de Japanners op de eerste verdieping werden gezet maar aan de bar met zn tweeen.

Wanneer je kleine straatjes neemt zie je de prachtigste Japanse design woningen en geweldige winkeltjes met handcrafts! :)
Dat kriskras lopen viel mij ook echt op :D Is alles zo goed en gestructureerd, maar is t niet duidelijk of je nu rechts of links loopt. Zelfs op trappen en zo staat t de ene keer aangegeven met "links houden" en de andere keer met "rechts houden". Bordjes volgen dan dus maar. Alleen op een stoep dacht ik steeds "Doe ik t nu verkeerd?!"

Ik gokte links omdat je op de weg ook links rijdt. Maar er leek geen structuur in te zitten. En dat voor een extreme gestructureerd land :o
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 8 september 2017 @ 11:13:02 #20
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_173655173
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 09:53 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Yep. Ze lopen tegenwoordig ook in Ueno en Roppongi rond. Irritante Nigerianen.
Daar was ik te gay voor denk ik ;)
Alleen "last" van mij die straat nabij Shibuya crossing.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_173740589
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 01:59 schreef ForumGek het volgende:
Heerlijke vent ben jij, eerst mij lekker maken met dat Miho museum, nu ben ik in Kyoto is ie net dicht :')!
Oeps. Ben je hopelijk wel achter gekomen zonder erheen te gaan?
pi_173745544
Morgen eindelijk naar Japan. *O* *O*
pi_173745683
quote:
17s.gif Op woensdag 13 september 2017 07:35 schreef Bronson het volgende:
Morgen eindelijk naar Japan. *O* *O*
Veel plezier!
Ik moet nog drie weekjes wachten.
pi_173745928
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 08:05 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Veel plezier!
Ik moet nog drie weekjes wachten.
Thanks!
Zie dat we misschien dit weekend nog een typhoontje over ons heen krijgen. :D
  woensdag 13 september 2017 @ 11:42:40 #25
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_173748778
Ik ben nu sinds 2 dagen in Tokio, wat een geweldige stad O+

Serieus een typhoon? Dat hoop ik toch niet :o
All she wants and needs is just a little taste..
pi_173748938
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 11:42 schreef Luxuria het volgende:
Ik ben nu sinds 2 dagen in Tokio, wat een geweldige stad O+

Serieus een typhoon? Dat hoop ik toch niet :o
Gaaf, waar ben je overal geweest?

Nee volgens mij meer de uitwaaier / nasleep van een typhoon.
Zaterdag / zondag.
pi_173748954
pi_173749635
Ja jongens. Het is klaar, jullie hebben het verpest. Sluit het topic ook maar meteen.

http://www.frontaalnaakt.(...)f-weg-uit-japan.html

:r
pi_173753474
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 12:38 schreef Aurelius het volgende:
Ja jongens. Het is klaar, jullie hebben het verpest. Sluit het topic ook maar meteen.

http://www.frontaalnaakt.(...)f-weg-uit-japan.html

:r
dit stukje topjournalistiek verdient eigenlijk geen reactie, vind ik.

beter kunnen jullie allemaal even de fotos van mn broer bekijken, die net terug is van een maand japan: sapporo, hakodate tokyo, niigata, hakone, nagoya, kyoto, nara, osaka. en nog een paar die ik even vergeten ben.



[ Bericht 20% gewijzigd door pokkerdepok op 13-09-2017 16:20:35 ]
  woensdag 13 september 2017 @ 16:30:41 #30
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_173753769
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 12:38 schreef Aurelius het volgende:
Ja jongens. Het is klaar, jullie hebben het verpest. Sluit het topic ook maar meteen.

http://www.frontaalnaakt.(...)f-weg-uit-japan.html

:r
Al zitten er vast heel veel kernen van waarheid in (ik heb me bv kapot geergerd aan luidruchtige onbeschofte Amerikanen in Japan), dan nog vind ik :"Wie denkt Peter dat hij is en waarom denkt hij NIET tot die categorie te behoren?" :?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_173754736
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 12:38 schreef Aurelius het volgende:
Ja jongens. Het is klaar, jullie hebben het verpest. Sluit het topic ook maar meteen.

http://www.frontaalnaakt.(...)f-weg-uit-japan.html

:r
Flauwekul natuurlijk, dat artikel, maar ik denk dat er wel degelijk een kern van waarheid in zit. De (Nederlandse) toeristen die nowadays Japan bezoeken lijken het niet bepaald nauw te nemen met de gebruiken en regels aldaar. Voorbeelden zijn al genoemd in het artikel, maar schreeuwen in het openbaar (vervoer), onbeschoft gedrag in een onsen, brutaal/witty tegen personeel in restaurants en winkels zijn dingen die ik zelf heb ervaren (door Nederlanders maar zeer zeker door andere toeristen. Zullen we het anders even over de Chinezen :r hebben?).

Jammer, want het doet niet alleen afbreuk aan de ervaring als je gaat voor het 'pure', 'echte' Japan, maar ik heb ook gemerkt dat de houding van Japanners ten opzichte van toeristen gigantisch is veranderd. Begrijpelijk wel, natuurlijk, maar desalniettemin best jammer.
pi_173767349
Druk bezig met ons reisplan hier! Erg leuk om te doen. Hopelijk bestaat Japan volgend jaar nog, maakt het wel spannend allemaal: https://www.ad.nl/buitenl(...)et-kernbom~a85bb261/

Wat betreft verblijf in Tokyo, heb inmiddels via AirB&B een zeer net en ruim appartement gevonden, voor hetzelfde geld als een budget hotel :)

Als ik het reisplan af heb, kan ik iemand van hier en dan eens naar laten kijken?
pi_173767377
Wij vetrekken zo naar Japan. *O* *O*
pi_173767490
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 16:30 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Al zitten er vast heel veel kernen van waarheid in (ik heb me bv kapot geergerd aan luidruchtige onbeschofte Amerikanen in Japan), dan nog vind ik :"Wie denkt Peter dat hij is en waarom denkt hij NIET tot die categorie te behoren?" :?
Vakantieplek appropriatie. :+
pi_173767516
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 09:59 schreef Bessensap het volgende:

Als ik het reisplan af heb, kan ik iemand van hier en dan eens naar laten kijken?
Gewoon neerzetten. :)
  donderdag 14 september 2017 @ 10:54:27 #36
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_173768396
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 10:07 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Vakantieplek appropriatie. :+
"Jij hoort niet in Japaaaaan!"

Hipster geneuzel :D
Al ben ik t wel eens met t feit dat als je op vakantie bent, je in principe te gast ben in dat land en in die cultuur.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_173769913
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 10:54 schreef Ang3l het volgende:

[..]

"Jij hoort niet in Japaaaaan!"

Hipster geneuzel :D
Al ben ik t wel eens met t feit dat als je op vakantie bent, je in principe te gast ben in dat land en in die cultuur.
Zeker. Maar ik heb genoeg expats zich zien misdragen in Japan om te weten dat het probleem echt niet alleen bij (Westerse) toeristen ligt. Japanners hebben nog steeds de meeste moeite met groepen Chinezen toeristen, die maken bijna 80% van het totaal uit. Maar dat verandert nu ook langzaam nu shoppen in Japan onaantrekkelijker voor ze wordt, en ze ook steeds meer individueel gaan reizen. Daarnaast staat er een boel onzin in dat artikel. Zoals dat gemengd baden door Westerse toeristen afneemt. Mijn hemel, als er een volk preuts is, dan zijn het Japanners. Gemengd baden is echt een uitzondering. En een beetje pasten met sushi eten bij Jiro. Als er een overhypte tent is die drijft op westerse hipsters, dan is het die wel. Maar je ziet dit soort trieste figuren wel vaker in Japan. Meestal kijken ze je vuil aan als je ze op straat tegenkomt omdat ze zich meteen bedreigd voelen door een andere Westerling die Japan ontdekt heeft.
  donderdag 14 september 2017 @ 15:29:09 #38
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_173773414
Ja dat van die Onsen vond ik ook vreemd. Ik bedoel, wij in NL kennen juist gemengde sauna's (anders heb je een gay sauna te pakken ;) ). Het leek me JUIST iets Japans dat het gescheiden was.

En dat Westerse toeristen je vuil aankijken op straat was me meteen opgevallen :D Alsof ze zich bijna betrapt voelen of zich er idd aan ergeren dat ze niet de enige zijn daar. :') Het moeilijke meisje met de knot en de "ik heb me 4 weken niet geschoren" backpack knul bij uitstek.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_173773545
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 15:29 schreef Ang3l het volgende:

En dat Westerse toeristen je vuil aankijken op straat was me meteen opgevallen :D Alsof ze zich bijna betrapt voelen of zich er idd aan ergeren dat ze niet de enige zijn daar. :') Het moeilijke meisje met de knot en de "ik heb me 4 weken niet geschoren" backpack knul bij uitstek.

Dat is me helemaal niet opgevallen. Maar ik ben Tokyo ook niet uit geweest, misschien dat het daar aan ligt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 14 september 2017 @ 16:25:38 #40
8369 speknek
Another day another slay
pi_173774529
Vlieg zaterdag weer naar Japan, na er voor het laatst tien jaar geleden geweest te zijn. Zin in!
Probleem: al mijn shirts zijn van Superdry met kromme Japanse tekst erop, die kan ik natuurlijk niet aan daar, dan ben ik net zo'n sukkel als mensen met Engrish op hun shirt, met het verschil dat iedereen het daar kan lezen.
Wie kent er leuke Uniqlo e.d. kledingwinkels in Tokyo? Niet Shibuya 109, ik heb geen Japans tienerfiguur.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_173794313
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 16:25 schreef speknek het volgende:
Vlieg zaterdag weer naar Japan, na er voor het laatst tien jaar geleden geweest te zijn. Zin in!
Probleem: al mijn shirts zijn van Superdry met kromme Japanse tekst erop, die kan ik natuurlijk niet aan daar, dan ben ik net zo'n sukkel als mensen met Engrish op hun shirt, met het verschil dat iedereen het daar kan lezen.
Wie kent er leuke Uniqlo e.d. kledingwinkels in Tokyo? Niet Shibuya 109, ik heb geen Japans tienerfiguur.
Wat ga je doen daar?
pi_173798109
Ik heb niks gemerkt van andere westerlingen die verontwaardigd deden ofzo; maar die vierwekenbaard met rugzak herken ik wel :W
Voor wat foto's, kijk hier
pi_173800923
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 15:29 schreef Ang3l het volgende:
Ja dat van die Onsen vond ik ook vreemd. Ik bedoel, wij in NL kennen juist gemengde sauna's (anders heb je een gay sauna te pakken ;) ). Het leek me JUIST iets Japans dat het gescheiden was.
Dat is het niet. Wikipedia zegt het als volgt:

"Mannen en vrouwen baden traditioneel samen in een onsen, net als in de sentō. Geleidelijk zijn gescheiden baden de meest voorkomende vorm geworden onder invloed van westerse gewoonten. Gemengde baden komen vooral nog voor in onsen ver van de grote steden, al zijn daar ook vaak uren waarin de seksen gescheiden kunnen baden. Kinderen kunnen ongeacht hun sekse zowel met hun vader als moeder mee."
pi_173801030
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 17:20 schreef Negentiendertig het volgende:
Flauwekul natuurlijk, dat artikel, maar ik denk dat er wel degelijk een kern van waarheid in zit. De (Nederlandse) toeristen die nowadays Japan bezoeken lijken het niet bepaald nauw te nemen met de gebruiken en regels aldaar. Voorbeelden zijn al genoemd in het artikel, maar schreeuwen in het openbaar (vervoer), onbeschoft gedrag in een onsen, brutaal/witty tegen personeel in restaurants en winkels zijn dingen die ik zelf heb ervaren (door Nederlanders maar zeer zeker door andere toeristen.
Ik heb er in Japan eigenlijk niets van gemerkt, maar we zijn daar ook nauwelijks andere toeristen tegengekomen. Nou ja, wel Chinezen en die kun je inderdaad vrij snel als zodanig herkennen. Niet eens op basis van uiterlijk, maar op basis van gedrag. Dus dat zegt genoeg.

Moest alleen even terugdenken aan de discussie eerder in deze reeks, over korte broeken in tempels. Of dat mag. Nou, naar het schijnt wordt dat niet echt gewaardeerd. Maar is er een keihard verbod? Staat er een bordje? Word je weggestuurd? Nee? Nou, dan mag het toch gewoon? Right... :{

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2017 22:49:49 ]
  vrijdag 15 september 2017 @ 23:02:04 #45
8369 speknek
Another day another slay
pi_173801268
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 16:49 schreef Rangono het volgende:

[..]

Wat ga je doen daar?
Wetenschappelijke conferentie over games in Tsukuba.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_173805112
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 16:25 schreef speknek het volgende:
Vlieg zaterdag weer naar Japan, na er voor het laatst tien jaar geleden geweest te zijn. Zin in!
Probleem: al mijn shirts zijn van Superdry met kromme Japanse tekst erop, die kan ik natuurlijk niet aan daar, dan ben ik net zo'n sukkel als mensen met Engrish op hun shirt, met het verschil dat iedereen het daar kan lezen.
Wie kent er leuke Uniqlo e.d. kledingwinkels in Tokyo? Niet Shibuya 109, ik heb geen Japans tienerfiguur.
in sunshine city, ikebukero, heb je een hele vleugel met budget (kleding)winkels.
ik loop nu nog steeds in mn uniqlo jasje hier, haha..
  zaterdag 16 september 2017 @ 13:33:29 #47
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_173808658
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 september 2017 22:48 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik heb er in Japan eigenlijk niets van gemerkt, maar we zijn daar ook nauwelijks andere toeristen tegengekomen. Nou ja, wel Chinezen en die kun je inderdaad vrij snel als zodanig herkennen. Niet eens op basis van uiterlijk, maar op basis van gedrag. Dus dat zegt genoeg.

Moest alleen even terugdenken aan de discussie eerder in deze reeks, over korte broeken in tempels. Of dat mag. Nou, naar het schijnt wordt dat niet echt gewaardeerd. Maar is er een keihard verbod? Staat er een bordje? Word je weggestuurd? Nee? Nou, dan mag het toch gewoon? Right... :{
De Japanners deden t zelf ook. T was 34 graden ;)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_173808983
Twee dagen in Tokyo en ik vind het nu al een geweldig, absurd, uiterst schoon en vriendelijk land. O+
pi_173813854
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 10:08 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Gewoon neerzetten. :)
Dank! Bij deze :) Wel in 't Engels ivm Japan Guide, maar dat is vast geen probleem ;)

-03/19 till 03/25: 6 nights Tokyo stay with sightseeing in Tokyo and day trips to Nikko and Kamakura
-03/26: Leaving Tokyo, going to Fuji Five lakes, staying in Kawaguchiko
-03/27: Leaving Kawaguchiko to Matsumoto, visiting the castle and some exploring
-03/28: Resting day in Matumoto
-03/29: Leaving Matsumoto to Takayama
-03/30: Takayama to Kanazawa
-04-31: Spending the day in Kanazawa
-04/01: Kanazawa to Kyoto, staying 5 nights
-04/06: Kyoto to Hiroshima, saying 3 nights
-04/09: Hiroshima to Kobe
-04/10: Kobe to Osaka
-04/11: Osaka, day trip to Mount Koyo
-04/12: Osaka, sight seeing like Aquarium, Osaka Castle etc.
-04/13: Leaving Osaka to Amsterdam

Alle uitstapjes in details er even uitgelaten, omdat we gewoon alle highlights verzameld hebben van bijv. Japan-Guide en bekende boeken zoals Lonely Planet, dus dat zit wel goed.

Het enige waar ik een beetje bang voor ben, is dat het na een week lang mafheid, hightech en futuristisch Tokyo vooral veel hetzelfde gaat worden, zoals tuinen en tempels. Ik zoek daarom nog dingen tussendoor om het niet teveel van hetzelfde te laten worden, zoals bijv. een sumoworstel wedstrijd bijwonen of bijv. de fabriek van een bekend Japans automerk bezoeken. Ik ben een beetje motor/auto gek ja ;) In Kobe ga ik het Kawasaki Museum al bezoeken.

Verder vind ik het erg lastig te bepalen wat voor JPR ik moet halen (2 weken of 3 weken) en wanneer ik deze dan moet gaan inzetten.

We hebben heel lang gespaard voor deze reis, dus willen natuurlijk wel de optimale Japan ervaring beleven ;) Waardeer alle tips enorm, dank!

[ Bericht 2% gewijzigd door Bessensap op 16-09-2017 19:25:49 ]
pi_173814782
Met Kawaguchiko moet je een beetje geluk hebben met het weer. Ik had zelf twee overnachtingen daar en daar was ik erg blij mee, omdat pas in de loop van de tweede dag Mount Fuji zichtbaar werd.
Hiroshima zou ik dan weer een overnachting minder doen. Je bent er zo van uit Kyoto en kunt diezelfde dag de hoogtepunten wel bezoeken, de tweede dag heb je dan voor Mijayima (tenzij jullie natuurlijk andere dingen hebben ingepland die je daar nog wil doen).
Kobe zou je ook vanuit Hiroshima / Osaka kunnen doen om minder vaak met je bagage te hoeven zeulen.
Heb je uitstapjes naar Himeji en Nara op het programma staan?

Qua JR Pass is Kyoto wellicht niet optimaal ingepland, daar heb ik zelf vrijwel niets met mijn pas gedaan.
pi_173815319
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 19:18 schreef Bessensap het volgende:

[..]

Dank! Bij deze :) Wel in 't Engels ivm Japan Guide, maar dat is vast geen probleem ;)

-03/19 till 03/25: 6 nights Tokyo stay with sightseeing in Tokyo and day trips to Nikko and Kamakura
-03/26: Leaving Tokyo, going to Fuji Five lakes, staying in Kawaguchiko
-03/27: Leaving Kawaguchiko to Matsumoto, visiting the castle and some exploring
-03/28: Resting day in Matumoto
-03/29: Leaving Matsumoto to Takayama
-03/30: Takayama to Kanazawa
-04-31: Spending the day in Kanazawa
-04/01: Kanazawa to Kyoto, staying 5 nights
-04/06: Kyoto to Hiroshima, saying 3 nights
-04/09: Hiroshima to Kobe
-04/10: Kobe to Osaka
-04/11: Osaka, day trip to Mount Koyo
-04/12: Osaka, sight seeing like Aquarium, Osaka Castle etc.
-04/13: Leaving Osaka to Amsterdam

Alle uitstapjes in details er even uitgelaten, omdat we gewoon alle highlights verzameld hebben van bijv. Japan-Guide en bekende boeken zoals Lonely Planet, dus dat zit wel goed.

Het enige waar ik een beetje bang voor ben, is dat het na een week lang mafheid, hightech en futuristisch Tokyo vooral veel hetzelfde gaat worden, zoals tuinen en tempels. Ik zoek daarom nog dingen tussendoor om het niet teveel van hetzelfde te laten worden, zoals bijv. een sumoworstel wedstrijd bijwonen of bijv. de fabriek van een bekend Japans automerk bezoeken. Ik ben een beetje motor/auto gek ja ;) In Kobe ga ik het Kawasaki Museum al bezoeken.

Verder vind ik het erg lastig te bepalen wat voor JPR ik moet halen (2 weken of 3 weken) en wanneer ik deze dan moet gaan inzetten.

We hebben heel lang gespaard voor deze reis, dus willen natuurlijk wel de optimale Japan ervaring beleven ;) Waardeer alle tips enorm, dank!
de mazda-fabriek in hiroshima was erg leuk. Kost je een belletje en dan is het gratis entree en zo. Misschien nu wel online te reserveren
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_173817305
Thanks so far! @Kansenjongere:

Nara heb ik er inderdaad op staan, Himeji niet. Ga ik even over lezen.

@Pheno: Inderdaad over Mazda gelezen, maar eens doen! :)

Verdere tips meer dan welkom 8-)
pi_173818201
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 21:33 schreef Bessensap het volgende:
Thanks so far! @Kansenjongere:

Nara heb ik er inderdaad op staan, Himeji niet. Ga ik even over lezen.

@Pheno: Inderdaad over Mazda gelezen, maar eens doen! :)

Verdere tips meer dan welkom 8-)
Himeji wordt geacht het mooiste kasteel van Japan te hebben. Toen ik 3 jaar geleden in Japan was werd het gerestaureerd, dus moest ik het overslaan, volgende maand maak ik een omweg om die schade in te halen :D
pi_173819205
Staat erop :Y
pi_173822802
Mazda heb ik ook gedaan. Eerst een rondleiding door de fabriek, daarna kun je nog kijken in een museum met allemaal oude Mazda's. Is wel 17 jaar geleden dat ik daar was. :)

Himeji is mooi, maar dat restaureren is wel een dingetje met die Japanse kastelen. Dingen worden soms wel erg rigoureus gerestaureerd, waardoor de charme van het oude verdwijnt.

Voor de architectuurliefhebbers is er in Himeji, op loopafstand van het kasteel, overigens ook een prachtig museum. Ontworpen door Tadao Ando. Het is een museum voor Japanse literatuur, dus als westerling begrijp je geen reet van het tentoongestelde - als je gaat, dan doe je dat voor het mooie gebouw.
pi_173824078
De kasteeltuin in Himeji is schitterend. Niet overslaan.
Dit, dus.
pi_173832711


Zo mooi hier.
pi_173834126
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 19:18 schreef Bessensap het volgende:

[..]

Dank! Bij deze :) Wel in 't Engels ivm Japan Guide, maar dat is vast geen probleem ;)

-03/19 till 03/25: 6 nights Tokyo stay with sightseeing in Tokyo and day trips to Nikko and Kamakura
-03/26: Leaving Tokyo, going to Fuji Five lakes, staying in Kawaguchiko
-03/27: Leaving Kawaguchiko to Matsumoto, visiting the castle and some exploring
-03/28: Resting day in Matumoto
-03/29: Leaving Matsumoto to Takayama
-03/30: Takayama to Kanazawa
-04-31: Spending the day in Kanazawa
-04/01: Kanazawa to Kyoto, staying 5 nights
-04/06: Kyoto to Hiroshima, saying 3 nights
-04/09: Hiroshima to Kobe
-04/10: Kobe to Osaka
-04/11: Osaka, day trip to Mount Koyo
-04/12: Osaka, sight seeing like Aquarium, Osaka Castle etc.
-04/13: Leaving Osaka to Amsterdam

Alle uitstapjes in details er even uitgelaten, omdat we gewoon alle highlights verzameld hebben van bijv. Japan-Guide en bekende boeken zoals Lonely Planet, dus dat zit wel goed.

Het enige waar ik een beetje bang voor ben, is dat het na een week lang mafheid, hightech en futuristisch Tokyo vooral veel hetzelfde gaat worden, zoals tuinen en tempels. Ik zoek daarom nog dingen tussendoor om het niet teveel van hetzelfde te laten worden, zoals bijv. een sumoworstel wedstrijd bijwonen of bijv. de fabriek van een bekend Japans automerk bezoeken. Ik ben een beetje motor/auto gek ja ;) In Kobe ga ik het Kawasaki Museum al bezoeken.

Verder vind ik het erg lastig te bepalen wat voor JPR ik moet halen (2 weken of 3 weken) en wanneer ik deze dan moet gaan inzetten.

We hebben heel lang gespaard voor deze reis, dus willen natuurlijk wel de optimale Japan ervaring beleven ;) Waardeer alle tips enorm, dank!
Leuk programma :)

Als je van whisky houdt dan zou je vanuit Kyoto een bezoek kunnen brengen aan de Yamazaki distilleerderij, die is vanuit zowel kyoto als vanuit osaka uitstekend per trein bereikbaar. Voor een tour moet je wel (ruim van te voren) reserveren, maar het museumpje is wel gratis. En je kan voor een leuk prijsje erg bijzondere whisky's proeven die je hier nergens ziet :)

En vanuit Hiroshima ben ik naar Onomichi geweest. Wel weer tempels, maar een loopt een mooi wandelpad langs over een heuvelflank.

Ook miyajima is een aanrader, kan je ook vanuit Hiroshima doen maar er overnachten is ook leuk. Ik ben daar toen naar de hoogste bergtop gewandeld, mt. MiSen heet die geloof ik. Is een flinke klim maar de uitzichten zijn tof :)

Osaka: sla het umeda sky observatory niet over. 360 graden uitzicht over de betonjungle.

Matsumoto castle vond ik van binnen trouwens tegenvallen. Osaka Castle was interessanter.

Kawaguchiko: hier heb je een paar leuke grotten, zoals de ice cave en de lava cave. Je moet alleen niet claustrofobisch zijn want ze zijn zeer laag (eentje was minder dan 90cm hoog op een bepaald stuk)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_173834170
quote:
17s.gif Op zondag 17 september 2017 16:11 schreef Bronson het volgende:
[ afbeelding ]

Zo mooi hier.
Eens.


Fuck.


Ik wil terug...

:D
Voor wat foto's, kijk hier
pi_173835818
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 16:57 schreef polariteit het volgende:

[..]

Leuk programma :)

Als je van whisky houdt dan zou je vanuit Kyoto een bezoek kunnen brengen aan de Yamazaki distilleerderij, die is vanuit zowel kyoto als vanuit osaka uitstekend per trein bereikbaar. Voor een tour moet je wel (ruim van te voren) reserveren, maar het museumpje is wel gratis. En je kan voor een leuk prijsje erg bijzondere whisky's proeven die je hier nergens ziet :)

En vanuit Hiroshima ben ik naar Onomichi geweest. Wel weer tempels, maar een loopt een mooi wandelpad langs over een heuvelflank.

Ook miyajima is een aanrader, kan je ook vanuit Hiroshima doen maar er overnachten is ook leuk. Ik ben daar toen naar de hoogste bergtop gewandeld, mt. MiSen heet die geloof ik. Is een flinke klim maar de uitzichten zijn tof :)

Osaka: sla het umeda sky observatory niet over. 360 graden uitzicht over de betonjungle.

Matsumoto castle vond ik van binnen trouwens tegenvallen. Osaka Castle was interessanter.

Kawaguchiko: hier heb je een paar leuke grotten, zoals de ice cave en de lava cave. Je moet alleen niet claustrofobisch zijn want ze zijn zeer laag (eentje was minder dan 90cm hoog op een bepaald stuk)
Top man, we hebben een aardige basis dus zo, mooi! :Y

Die grotten klinken tof, ga ik eens naar kijken! En zo stromen de tips steeds meer binnen, laat maar komen hoor ;)
pi_173836739
Zo, ik heb mijn treinreizen voor de eerste week alvast online gereserveerd (Kanazawa - Shin-Aomori, Shin-Aomori - Sapporo, Sapporo - Hakodate en Hakodate - Sendai).
  zondag 17 september 2017 @ 20:47:47 #62
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_173840757
Werelddealweken, weer geboekt voor maart :)
Heen naar Osaka, terug vanaf Tokyo.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_173849633
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 16:25 schreef speknek het volgende:
Wie kent er leuke Uniqlo e.d. kledingwinkels in Tokyo? Niet Shibuya 109, ik heb geen Japans tienerfiguur.
Ik slaag altijd wel goed bij de GAP. :@
pi_173849649
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 september 2017 22:43 schreef k_man het volgende:
Dat is het niet. Wikipedia zegt het als volgt:

"Mannen en vrouwen baden traditioneel samen in een onsen, net als in de sentō. Geleidelijk zijn gescheiden baden de meest voorkomende vorm geworden onder invloed van westerse gewoonten. Gemengde baden komen vooral nog voor in onsen ver van de grote steden, al zijn daar ook vaak uren waarin de seksen gescheiden kunnen baden. Kinderen kunnen ongeacht hun sekse zowel met hun vader als moeder mee."
Volgens mij kwamen die westerse gewoonten vooral in de 19e eeuw (Meiji restoration) en na de Tweede Wereldoorlog, niet door toeristen die Japan de afgelopen jaren hebben ontdekt.
pi_173862695
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 12:04 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Volgens mij kwamen die westerse gewoonten vooral in de 19e eeuw (Meiji restoration) en na de Tweede Wereldoorlog, niet door toeristen die Japan de afgelopen jaren hebben ontdekt.
Dat denk ik ook, maar er werd gezegd dat gescheiden baden juist iets typisch Japans lijkt. Daar valt dus wel iets op af te dingen. :)
  dinsdag 19 september 2017 @ 07:25:44 #66
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_173864954
Hoi, mijn vriend gaat deze november naar Japan voor een congres in de buurt van kyoto. Nu kan ik voor alleen de kosten van m'n eigen ticket ook een week die kant op, na het congres dus. Maar is dat de moeite waard? Of is een week echt veel te kort? Ik dacht zelf aan kyoto en osaka bezoeken.
pi_173865099
Ik zou het gewoon doen! En vind je dat het voor herhaling vatbaar is dan ga je later alsnog een keer.

Bovendien hoeven tickets ook weer niet zo heel erg duur te zijn trouwens. En als ik het goed begrijp hoef je geen overnachtingen te betalen, dat scheelt best een hoop.

Vanuit kyoto en Osaka kan je best veel zien/doen trouwens :)
Voor wat foto's, kijk hier
  dinsdag 19 september 2017 @ 08:17:39 #68
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_173865347
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 07:41 schreef polariteit het volgende:
Ik zou het gewoon doen! En vind je dat het voor herhaling vatbaar is dan ga je later alsnog een keer.

Bovendien hoeven tickets ook weer niet zo heel erg duur te zijn trouwens. En als ik het goed begrijp hoef je geen overnachtingen te betalen, dat scheelt best een hoop.

Vanuit kyoto en Osaka kan je best veel zien/doen trouwens :)
nee overnachtingen moeten we wel zelf betalen, m'n vriend krijgt die week van het congres wel het hotel erbij en een week later terugvliegen is ook geen probleem. Maar overnachtingen daarna zijn wel voor eigen kosten.
  dinsdag 19 september 2017 @ 10:02:28 #69
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_173866586
Zou het gewoon doen :)
Als je kan kiezen kan je evt ook heen naar Osaka vliegen (vlakbij Kyoto) en terug vanaf Tokyo.
Is qua ticketprijs hetzelfde, of iets goedkoper.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_173866850
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 07:25 schreef egeltje1985 het volgende:
Maar is dat de moeite waard? Of is een week echt veel te kort? Ik dacht zelf aan kyoto en osaka bezoeken.
Zeker de moeite waard. Osaka is de tweede stad van Japan, dus je hebt er nagenoeg alles wat je in Tokyo ook hebt. Kyoto is prachtig, en je zou nog een dagje naar Nara of Uji kunnen gaan. En een nachtje overnachten in een tempel in Mt. Koya. 😊
pi_173876793
Wie o wie kan mij helpen? We hebben nu ons hele reisplan klaar, maar ik heb echt geen idee welke Japan Rail Pass ik moet kopen, wanneer ik die dan moet laten ingaan of dat ik uberhaupt een JPR moet kopen? Wij gaan 4 weken naar Japan, waarvan de eerste week in Tokio.

Ik heb de JPR calculator van Japan-Guide al erbij gepakt en die zegt dat een 7-daagse pas het geld waar is en de 14-daagse bijna, maar dat scheelt een paar yen maar losse kaartjes. Een 14-day JPR dus, maar wanneer kan ik die het beste inzetten? Want er schijnt ook nog een Kansai Thru Pass te zijn? Beetje het spoor bijster... ;)

Hoe pak ik dit aan? Enorm bedankt!
pi_173878588
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 20:17 schreef Bessensap het volgende:
Wie o wie kan mij helpen? We hebben nu ons hele reisplan klaar, maar ik heb echt geen idee welke Japan Rail Pass ik moet kopen, wanneer ik die dan moet laten ingaan of dat ik uberhaupt een JPR moet kopen? Wij gaan 4 weken naar Japan, waarvan de eerste week in Tokio.

Ik heb de JPR calculator van Japan-Guide al erbij gepakt en die zegt dat een 7-daagse pas het geld waar is en de 14-daagse bijna, maar dat scheelt een paar yen maar losse kaartjes. Een 14-day JPR dus, maar wanneer kan ik die het beste inzetten? Want er schijnt ook nog een Kansai Thru Pass te zijn? Beetje het spoor bijster... ;)

Hoe pak ik dit aan? Enorm bedankt!
Je hebt eerder je voorlopige reisplan gepost, ik neem gemakshalve aan dat dat globaal nog steeds van toepassing is.
Je gaf aan te beginnen met 6 nachten Tokyo, daar zul je prima uit de voeten kunnen zonder JR Pass. Vervolgens wilde je via Kawaguchiko, Matsumoto, Takayama en Kanazawa, naar Kyoto om daar weer langere tijd te blijven (waarbij de JR Pass wederom minder nuttig is).
Daarna wilde je via Hiroshima en Kobe in Osaka eindigen.

Als je 5 uur treinen op een dag niet te lang vindt, zou je ook van Kanazawa kunnen doorreizen naar Hiroshima en Kyoto verplaatsen naar het einde van je vakantie. Dan kun je de JR Pass van 14 dagen in laten gaan op het moment dat je vertrekt uit Tokyo en haal je er volgens mij het meeste uit.
  Moderator dinsdag 19 september 2017 @ 21:16:50 #73
45833 crew  Fogel
pi_173878589
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_173882974
quote:
Heerlijk verslag! :D Ik ga dat brandweermuseum eens opzoeken, denk dat mijn zoontje dat wel leuk zal vinden. :)
  Moderator woensdag 20 september 2017 @ 08:09:43 #75
45833 crew  Fogel
pi_173883096
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 07:55 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Heerlijk verslag! :D Ik ga dat brandweermuseum eens opzoeken, denk dat mijn zoontje dat wel leuk zal vinden. :)
Thanks! Er zit een metrostation in het gebouw, dus erg makkelijk bereikbaar.
http://www.gotokyo.org/en/kanko/shinjuku/spot/1412.html
Het observation deck is ook de moeite waard, prima uitzicht vanaf daar. En ook een aantal stoelen en tafels waar het de bedoeling is dat je je zelf meegenomen versnaperingen nuttigt terwijl je van het uitzicht geniet. Uiteraard staan er ook drankautomaten, zoals overal. Maar eten hebben ze er niet.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_173883219
Thanks! Ik had zelf ook al wat meer info gevonden. :)
http://roamthegnome.com/tokyo-fire-museum-hands-fun-kids/

Nu ik kinderen heb kan ik helaas wat minder bieren en moet ik meer zoeken naar dit soort plaatsen. :'(
pi_173883292
Die striktheid mbt inchecken kom je wel meer tegen in Japan. De regels zijn er niet voor niets. Als je vanaf 15:00 kunt inchecken, dan kun je vanaf 15:00 inchecken. Stel je voor wat een complete chaos het zo worden als mensen zomaar eerder inchecken. Onvoorstelbaar! :P
pi_173883747
Die inchecktijd van 15.00 is wel iets typisch Japans inderdaad; ook de vestiging van de Japanse hotelketen ToyokoInn in Frankfurt houdt daar strikt aan vast, kwam ik dit weekend achter.
  woensdag 20 september 2017 @ 09:14:47 #79
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_173883806
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 09:09 schreef DutchTrain het volgende:
Die inchecktijd van 15.00 is wel iets typisch Japans inderdaad; ook de vestiging van de Japanse hotelketen ToyokoInn in Frankfurt houdt daar strikt aan vast, kwam ik dit weekend achter.
Ik heb bij alle airbnb's en ryokan of eerder in kunnen checken, of in ieder geval mijn spullen daar kunnen neerzetten en ff douchen en opfrissen. Geen probleem.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_173883967
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 19:18 schreef Bessensap het volgende:


Ik zoek daarom nog dingen tussendoor om het niet teveel van hetzelfde te laten worden, zoals bijv. een sumoworstel wedstrijd bijwonen of bijv. de fabriek van een bekend Japans automerk bezoeken. Ik ben een beetje motor/auto gek ja ;) In Kobe ga ik het Kawasaki Museum al bezoeken.

Verder vind ik het erg lastig te bepalen wat voor JPR ik moet halen (2 weken of 3 weken) en wanneer ik deze dan moet gaan inzetten.

De fabriek van Mazda is het makkelijkste te bezoeken, maar ik ging er wel weg met het gevoel dat ik nooit een Mazda zou willen kopen. De troosteloosheid van de verblijven van de werknemers is echt afschrikwekkend. En als je een beetje oplet in de productiehallen, dan zie je dat ze het met de kwaliteit ook niet zo nauw nemen.
Uiteraard was ik wat bevooroordeeld, omdat ik twee dagen daarvoor in de Toyotafabriek was geweest. Die is wat lastiger te bereiken (paar overstappen vanuit Nagoya,stukje met een private spoorlijn en stuk lopen), maar wel makkelijk te reserveren via hun website. Bij Toyota zie je echter wel het toonbeeld van lean-productie, waarbij de medewerkers en de klant voorop staan om zo efficiënt mogelijk te produceren (en met succes).
De fabrieken van Suzuki, Mitsubishi en Honda kan je helaas alleen bezoeken met iemand die voor jou het Japans vertaalt.

Kawasaki Good Times world in Kobe is een grappige verzameling van wat Kawasaki allemaal maakt en wel een bezoek waard. En in Nagoya kan ik beide Toyota musea ook zeker aanbevelen, net als het kleine Toyota museum (in de mall) en de showroom op Odaiba in Tokyo. Als je een internationaal rijbewijs hebt, dan kan je bij de showroom op een testbaan twee rondjes rijden met een Toyota naar keuze.

[ Bericht 0% gewijzigd door DutchTrain op 20-09-2017 09:34:25 ]
pi_173884044
Het beste fabrieksbezoek blijft echter een bezoek aan één van de Asahi brouwerijen, waar je met grote precisie in dertig minuten langs plaatjes van het brouwproces wordt geleid, waarna je in precies twintig minuten drie blikken bier maar keuze mag proberen, maar niet voordat je de precieze instructies hebt gevolgd hoe je bier uit een blikje in een glaasje schenkt.
pi_173884076
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 21:16 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Je hebt eerder je voorlopige reisplan gepost, ik neem gemakshalve aan dat dat globaal nog steeds van toepassing is.
Je gaf aan te beginnen met 6 nachten Tokyo, daar zul je prima uit de voeten kunnen zonder JR Pass. Vervolgens wilde je via Kawaguchiko, Matsumoto, Takayama en Kanazawa, naar Kyoto om daar weer langere tijd te blijven (waarbij de JR Pass wederom minder nuttig is).
Daarna wilde je via Hiroshima en Kobe in Osaka eindigen.

Als je 5 uur treinen op een dag niet te lang vindt, zou je ook van Kanazawa kunnen doorreizen naar Hiroshima en Kyoto verplaatsen naar het einde van je vakantie. Dan kun je de JR Pass van 14 dagen in laten gaan op het moment dat je vertrekt uit Tokyo en haal je er volgens mij het meeste uit.
Dank!

Gisteren nog even alle tripjes zitten uitrekenen met Hyperdia (we maken natuurlijk ook uitstapjes als we eenmaal ter plaatste zijn, bijv. vanuit Kyoto naar Nara en vanuit Tokyo naar Kamakura). Ik kwam dan op 750 euro voor 2 personen. Een drieweekse JPR is voor 2 personen 100 euro (435 pp) meer, maar geeft wel meer gemak wat betreft tickets kopen etc.

Ik zit er nu aan te denken om de JPR te laten ingaan op de laatste dag Tokyo, als we naar Kamakura gaan. De dag daarna vertrekken we inderdaad naar Kawaguchiko, Matsumoto, Takayama, Kanazawa, Kyoto, Hiroshima, Miyajima, Mount Koya, Osaka en Kobe.

Lastig lastig..
  woensdag 20 september 2017 @ 13:20:26 #83
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_173888178
Ja kan evt ook de 3 weekse versie nemen en meteen in laten gaan, dan kan je de Narita Express gebruiken, scheelt je weer 25 euro ofzo:
http://www.jreast.co.jp/e/nex/tickets.html
Haters everywhere but I don't really care.
pi_173888448
quote:
14s.gif Op woensdag 20 september 2017 09:32 schreef DutchTrain het volgende:
Het beste fabrieksbezoek blijft echter een bezoek aan één van de Asahi brouwerijen, waar je met grote precisie in dertig minuten langs plaatjes van het brouwproces wordt geleid, waarna je in precies twintig minuten drie blikken bier maar keuze mag proberen, maar niet voordat je de precieze instructies hebt gevolgd hoe je bier uit een blikje in een glaasje schenkt.
Die zitten zo te zien in Nagoya vlak naast het station (en dus ook vlak naast mijn hotel), dank voor de tip!
pi_173896620
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 13:20 schreef matthijst het volgende:
Ja kan evt ook de 3 weekse versie nemen en meteen in laten gaan, dan kan je de Narita Express gebruiken, scheelt je weer 25 euro ofzo:
http://www.jreast.co.jp/e/nex/tickets.html
Ik weet het echt niet meer nu. Net weer zitten uitrekenen met Hyperdia wat we kwijt gaan zijn aan de JR trajecten de drie weken na Tokyo met het huidige reisplan (Tokyo - Kawaguchiko - Matsumoto - Takayama - Kanazawa - Kyoto - Hiroshima - Miyajima - Osaka - Kobe - Osaka - Mount Koya - Osaka: dat is 670 euro maar zonder extra uitstapjes (zullen we even daarheen gaan...) meegerekend. Nen 3 weekse JPR komt op 868 voor 2 personen.

Die 3 weekse JPR lijkt dus aantrekkelijk, maar geen idee wanneer ik die moet laten ingaan. Ik zou inderdaad zeggen na de week Tokyo, maar op de helft blijven we weer bijna een week in Kyoto. Als we Kyoto naar het einde verplaatsen, zouden we het ook redden met een 2 weekse JPR wellicht.
pi_173897447
Daarom maak ik het me zelf makkelijk en heb ik mijn vlucht en programma aangepast aan de Rail Pass. Op de dag van aankomst gaat hij in, de dag voor ik vertrek zitten de 21 dagen erop, Vorige keer ook zo gedaan :)
pi_173897564
Tja, een vierweekse JPR is er helaas niet :P
pi_173913083
je kan ook twee passen kopen.
  zondag 24 september 2017 @ 12:03:57 #89
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_173961830
Stukje KLM uit de lucht gevallen in Osaka;
Haters everywhere but I don't really care.
pi_173965652
Dit weekend is het Camera Japan Festival in Rotterdam. Volgend weekend is het ook nog in Amsterdam (Kriterion). Allemaal toffe Japanse films dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2017 15:01:33 ]
pi_173985457
Zo, na de afgelopen 12 dagen Tokyo, Yudanaka, Matsumoto, Kanazawa en Takayama te hebben aangedaan vandaag bij de laatste stad gekomen, Kyoto.

Eerste indruk? Wat een onoverzichtelijk, chaotische, herriemakende en met toeristen afgeladen stad is dat zeg. :r
Wat een verschil met Tokyo. Nu ben ik die stad nog meer gaan waarderen. O+
  maandag 25 september 2017 @ 13:04:31 #92
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_173985879
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 12:33 schreef Bronson het volgende:
Zo, na de afgelopen 12 dagen Tokyo, Yudanaka, Matsumoto, Kanazawa en Takayama te hebben aangedaan vandaag bij de laatste stad gekomen, Kyoto.

Eerste indruk? Wat een onoverzichtelijk, chaotische, herriemakende en met toeristen afgeladen stad is dat zeg. :r
Wat een verschil met Tokyo. Nu ben ik die stad nog meer gaan waarderen. O+
Ik vond Kyoto juist veel overzichtelijker dan Tokyo. En gemoedelijker.
En toeristen... ik denk dat ze hier meer opvallen want meer Westerlingen :D Denk dat er in Tokyo net zoveel zijn. Maar daar valt t niet op omdat t daar overal druk is. Misschien is de helft op Shibuya wel tourist, maar dat valt niet op. Sta je in een temple met diezelfde drukte, dan wel.

Ik vond t alleen op Fushimi Inari in t begin TE druk, maar hoe hoger je kwam, hoe minder mensen, dus dat loste zich vanzelf op.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_173986044
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 13:04 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik vond Kyoto juist veel overzichtelijker dan Tokyo. En gemoedelijker.
En toeristen... ik denk dat ze hier meer opvallen want meer Westerlingen :D Denk dat er in Tokyo net zoveel zijn. Maar daar valt t niet op omdat t daar overal druk is. Misschien is de helft op Shibuya wel tourist, maar dat valt niet op. Sta je in een temple met diezelfde drukte, dan wel.

Ik vond t alleen op Fushimi Inari in t begin TE druk, maar hoe hoger je kwam, hoe minder mensen, dus dat loste zich vanzelf op.
Uiteraard is Tokyo ook druk en vol, maar het voelt daar rustiger. Misschien ook door de bredere voetpaden. Hier zijn het van die smalle paden en slingeren er ook nog tig fietsers tussen door.

Misschien komt het ook wel door dat we vanmiddag Gion in zijn gegaan.
We zullen de twee komende dagen het nog wel beleven met de rest. :D

Viel me ook op dat hier die auto's en bussen meer herrie maken, in Tokyo leek driekwart wel van die rustige tufmotertjes of elektra.
  maandag 25 september 2017 @ 13:21:37 #94
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_173986122
Grappig :D Ik had dat dus echt andersom. Topkyo met z'n knipperende neon en drukke auto wegen, gekrijs inn Harajuku, proppers bij Shibuya etc. Iets wat er in Kyto een stuk minder is Op pontocho alley na). Plus de hoge gebouwen in Tokyo en dat je in Kyoto mooi de Bergen op de achtergrond zag. Kyoto gaf me veel meer rust dan Tokyo.

Zo zie je maar weer, altijd op eigen ervaring afgaan, want is echt persoonlijk.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_173986147
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 13:21 schreef Ang3l het volgende:
Grappig :D Ik had dat dus echt andersom. Topkyo met z'n knipperende neon en drukke auto wegen, gekrijs inn Harajuku, proppers bij Shibuya etc. Iets wat er in Kyto een stuk minder is Op pontocho alley na). Plus de hoge gebouwen in Tokyo en dat je in Kyoto mooi de Bergen op de achtergrond zag. Kyoto gaf me veel meer rust dan Tokyo.

Zo zie je maar weer, altijd op eigen ervaring afgaan, want is echt persoonlijk.
Wellicht dat ik donderdag ook 180graden gedraaid ben. Het is slechts een eerste indruk.
  Redactie Games maandag 25 september 2017 @ 17:25:42 #96
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_173990287
Als je Kyoto te druk vindt, probeer dan wat andere plekken te bezoeken zoals Sendai of Niigata (wel compleet andere richting). Maar goed, Kyoto heeft wel als voordeel dat heel veel rijke traditionele bezienswaardigheden heeft op 1 plek.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_174002056
Kyoto kan best heel hectisch zijn, ja. ben wel eens met de bus ergens naartoe gegaan, en toen was er net een festival ergens. dat was echt de hel.. daarna een fiets gehuurt en dagen lang heerlijk rondgefietst, en dan vind je overal oases van rust en schoonheid.
pi_174005696
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:47 schreef pokkerdepok het volgende:
Kyoto kan best heel hectisch zijn, ja. ben wel eens met de bus ergens naartoe gegaan, en toen was er net een festival ergens. dat was echt de hel.. daarna een fiets gehuurt en dagen lang heerlijk rondgefietst, en dan vind je overal oases van rust en schoonheid.
Nou, dat laatste wilde ik net typen. Vandaag de fiets gepakt en naar diverse tempels gegaan. Terug langs de rivier. Wat een heerlijkheid.
Veel relaxer dan gisteren.

Morgen nog zo'n dag. O+
pi_174005945
Wij gaan in december (rond oud&nieuw) naar Japan.
Ben soms toch best een beetje ongerust over dat gedoe tussen Noord-Korea en de V.S.
Raketten die over Japan vliegen enzo... Als het mis gaat, zitten we daar natuurlijk niet echt goed...

Is er daar iets van merkbaar?
Meer mensen met dezelfde zorgen?
pi_174006067
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 13:28 schreef Vinno het volgende:
Wij gaan in december (rond oud&nieuw) naar Japan.
Ben soms toch best een beetje ongerust over dat gedoe tussen Noord-Korea en de V.S.
Raketten die over Japan vliegen enzo... Als het mis gaat, zitten we daar natuurlijk niet echt goed...

Is er daar iets van merkbaar?
Meer mensen met dezelfde zorgen?
Ik zit op dit moment in Japan en merk er helemaal niets van. Nu is het ook wel precies deze periode "rustig", maar als ik jullie was zou ik ermij echt niet druk om maken.

En mocht het echt losgaan, dan ben je toch ook wel weer vrij eenvoudig weg?
  Redactie Games dinsdag 26 september 2017 @ 15:15:49 #101
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_174008147
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 13:28 schreef Vinno het volgende:
Wij gaan in december (rond oud&nieuw) naar Japan.
Ben soms toch best een beetje ongerust over dat gedoe tussen Noord-Korea en de V.S.
Raketten die over Japan vliegen enzo... Als het mis gaat, zitten we daar natuurlijk niet echt goed...

Is er daar iets van merkbaar?
Meer mensen met dezelfde zorgen?
Nope, niks van gemerkt. Was wel heerlijk rustig in Zuid-Korea.. :)
In Tokyo is het altijd wel druk geloof ik, maar dat hoort een beetje bij de stad. Steden buiten Tokyo is het relatief rustig. En de temperatuur is op dit moment heerlijk daar.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_174009547
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 september 2017 13:17 schreef Bronson het volgende:

[..]

Nou, dat laatste wilde ik net typen. Vandaag de fiets gepakt en naar diverse tempels gegaan. Terug langs de rivier. Wat een heerlijkheid.
Veel relaxer dan gisteren.

Morgen nog zo'n dag. O+
veel kleine straatjes in fietsen. dan vind je de leukste kleie templetjes, en zsoms zelfs hele verborgen temple complexen.
en licht aan als het gaat schemeren. ik benw el eens aangehouden, lol.
pi_174048014
Ons reisplan is eindelijk klaar! Alle to-visit dingetjes erin enzo. Toch wil ik niet teveel plannen omdat dat eigenlijk helemaal niet mijn reisstijl is: liever plan ik niks en laat ik alles over me heen komen, maar ik reis niet alleen en voor Japan ontkom je er niet aan dingen vooraf te bespreken.

Anyway, wij zouden wel graag een dagje een gids hebben in Tokyo. Zo kom je toch dingen te weten die je normaal niet te weten komt. Iemand hier tips waar je het beste zo'n gids kan boeken?
pi_174048034
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 13:28 schreef Vinno het volgende:
Wij gaan in december (rond oud&nieuw) naar Japan.
Ben soms toch best een beetje ongerust over dat gedoe tussen Noord-Korea en de V.S.
Raketten die over Japan vliegen enzo... Als het mis gaat, zitten we daar natuurlijk niet echt goed...

Is er daar iets van merkbaar?
Meer mensen met dezelfde zorgen?
Yep, same here. Wij gaan in maart.

Frustrerend dat rocketman maar met z'n vingers hoeft te knippen en het is oorlog daar. Maar goed, je kan er toch weinig aan doen. Mensen om me heen lopen al van: "Ja, ik zou het annuleren hoor en een andere keer gaan!" Sure. Zou je straks zien dat er niks aan de hand is volgend jaar, en het is juist oorlog is als je wél besluit te gaan.
pi_174048173
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 09:35 schreef Bessensap het volgende:
Anyway, wij zouden wel graag een dagje een gids hebben in Tokyo. Zo kom je toch dingen te weten die je normaal niet te weten komt. Iemand hier tips waar je het beste zo'n gids kan boeken?
Tokyo is een beetje groot voor 1 gids denk ik. Je zou denk ik eerder wat gerichter moeten zoeken, bijvoorbeeld een bepaalde wijk of een bepaalde invalshoek (tempels, architectuur, etc.).

Dit zijn trouwens 2 fijne audio guides voor Akihabara en Kabukicho. Heb ze zelf doorlopen.

http://www.tokyorealtime.com/
pi_174049584
Nou, dat was dan Japan.
Wat een geweldig land. O+ O+

Echt genoten van hun cultuur, omgang, eten en gewoon alles. O+

Tokyo blijf ik nog wel steeds het meest veelzijdige vinden.
pi_174068681
Toch maar weer geboekt voor de zomer :@ Ticket heen naar Hong Kong en terug via Tokyo geboekt, moet nog even kijken hoe lang ik waar blijf. Uiteindelijk 600 euro betaald voor 2x directe vlucht via de KLM, prima prijs lijkt mij.
pi_174086000
quote:
14s.gif Op donderdag 28 september 2017 11:31 schreef Bronson het volgende:
Nou, dat was dan Japan.
Wat een geweldig land. O+ O+

Echt genoten van hun cultuur, omgang, eten en gewoon alles. O+

Tokyo blijf ik nog wel steeds het meest veelzijdige vinden.
Ik vond Tokyo geweldig, zou er weken kunnen blijven :)

Alleen al het door de straten van Shinjuku ronddwalen vond ik al tof :D
Voor wat foto's, kijk hier
pi_174088338
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 08:03 schreef polariteit het volgende:

[..]

Ik vond Tokyo geweldig, zou er weken kunnen blijven :)

Alleen al het door de straten van Shinjuku ronddwalen vond ik al tof :D
Eens, je blijft je ogen uitkijken. Daar gaan we zeker nog wel paar keer heen.
pi_174090062
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 13:28 schreef Vinno het volgende:
Wij gaan in december (rond oud&nieuw) naar Japan.
Ben soms toch best een beetje ongerust over dat gedoe tussen Noord-Korea en de V.S.
Raketten die over Japan vliegen enzo... Als het mis gaat, zitten we daar natuurlijk niet echt goed...

Is er daar iets van merkbaar?
Meer mensen met dezelfde zorgen?
Als er geen negatief reisadvies is moet je gewoon gaan. Als het echt gevaarlijk was liet Buitenlandse Zaken geen mensen uitreizen.

Check dus kort voor je vertrekt het actuele reisadvies.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 16:59:04 #111
324544 Seditious
Eierkoek met paté
pi_174258146
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 09:37 schreef Bessensap het volgende:

[..]

Yep, same here. Wij gaan in maart.

Frustrerend dat rocketman maar met z'n vingers hoeft te knippen en het is oorlog daar. Maar goed, je kan er toch weinig aan doen. Mensen om me heen lopen al van: "Ja, ik zou het annuleren hoor en een andere keer gaan!" Sure. Zou je straks zien dat er niks aan de hand is volgend jaar, en het is juist oorlog is als je wél besluit te gaan.
Ik ben afgelopen april 2 weken in Japan geweest en toen liepen de spanningen omtrent NK ook al op. Dat zat me ook niet helemaal lekker, maar uiteindelijk is er niks gebeurd en heb ik een geweldige vakantie gehad. Intussen is het al weer oktober.

Eind december ga ik weer terug voor 3 weken. Ik maak me vooralsnog geen zorgen. :)
pi_174268708
Ik ga in januari voor 10 dagen naar Tokyo, en vroeg me af wat ik ongeveer qua budget in gedachten moet nemen, excl. vliegreis en overnachtingen. Dus vooral eten, vervoer, toegangsprijzen etc.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 23:16:42 #113
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_174269517
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 22:49 schreef Pinuts het volgende:
Ik ga in januari voor 10 dagen naar Tokyo, en vroeg me af wat ik ongeveer qua budget in gedachten moet nemen, excl. vliegreis en overnachtingen. Dus vooral eten, vervoer, toegangsprijzen etc.
Wij komen voor twee personen met 10.000 yen per dag wel uit (metro en eten/drinken).
Haters everywhere but I don't really care.
pi_174269539
Dus als ik ongeveer 50 euro per dag begroot moet ik zeker goed zitten ?
  Moderator zondag 8 oktober 2017 @ 11:35:04 #115
45833 crew  Fogel
pi_174276558
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 23:17 schreef Pinuts het volgende:
Dus als ik ongeveer 50 euro per dag begroot moet ik zeker goed zitten ?
Ligt er maar net aan wat je allemaal wil doen. Ik heb in mijn eentje ca 9-10.000 yen per dag gebruikt.

(Een groot deel daarvan heb ik in kroegen achtergelaten)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_174277348
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 23:17 schreef Pinuts het volgende:
Dus als ik ongeveer 50 euro per dag begroot moet ik zeker goed zitten ?
Nee, dan moet je wel uitkijken wat je doet en waar je eet. Ik denk dat je er wel mee uit kunt komen, maar dan moet je je maaltijden wel eenvoudig houden en ook geen andere gekke dingen doen.
pi_174280105
10.000 yen per dag is wel een goede indicatie. Soms ben je een dag wat minder kwijt, soms wat meer.
  zondag 8 oktober 2017 @ 15:03:12 #118
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_174280166
Okonomiyaki, of tonkatsu, of sushi. Zoiets is meestal rond de 3500 voor 2p.
Korean BBQ rond de 4500pp.
Metro in Tokyo niet heel duur. Denk 750-1000 yen per dag (dagkaart is dacht ik 700, maar 1x gebruikt, weet niet of Suica ook een max per dag heeft eigenlijk).
Ontbijt soms wel, soms niet bij hotel. Maar kost lost ook weinig, 600-750 yen ofzo bij een koffietoko.
Attracties los erbij, maar die kan je vantevoren wel opzoeken.
Echt hard bieren doe ik in Japan niet vaak, behalve als we bij vrienden op bezoek zijn daar 😜
Haters everywhere but I don't really care.
pi_174285692
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 15:03 schreef matthijst het volgende:
Ontbijt soms wel, soms niet bij hotel. Maar kost lost ook weinig, 600-750 yen ofzo bij een koffietoko.
Makkelijkste en waarschijnlijk goedkoopste optie is om je ontbijt te kopen bij een konbini. Zo ongeveer elke hotelkamer heeft een koelkastje, dus je kunt ook makkelijk wat yoghurt of zo halen.
quote:
Echt hard bieren doe ik in Japan niet vaak, behalve als we bij vrienden op bezoek zijn daar 😜
Je moet natuurlijk ook aan de sake... 8-)
pi_174294849
Mr. Donut voor ontbijt! :9

Al heeft 7-11 tegenwoordig goede versgemalen koffie en een kopie van de klassieke Mr. Donut donuts voor een paar honderd yen.
pi_174294860
Nog anderhalve week trouwens! *O* *O* *O*
pi_174294899
Ik trof net een overijverige medewerker bij het maken van reserveringen die daadwerkelijk voor elke reis (en bij overstappen dus twee) een stempel zette, waardoor de stempelruimte aan de binnenkant van mijn JRP nu ook bijna vol is. Kunnen ze weigeren om nog nieuwe reserveringen te maken als er geen ruimte meer is om te stempelen?
pi_174295163
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 14:59 schreef Aurelius het volgende:
10.000 yen per dag is wel een goede indicatie. Soms ben je een dag wat minder kwijt, soms wat meer.
Jep, gemiddeld genomen waren wij dit ook zo'n beetje kwijt. Viel mij alles mee.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 09:18:48 #124
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_174488146
Ik schuif aan in dit topic. Plannen aan het maken voor oktober 2018.

We willen eigenlijk alleen Tokyo, Kyoto en Nara zien. Misschien nog Mt. Fuji. Ik denk dus dat ik zelf wil gaan boeken en de onderlinge afstanden per trein afleg (of bullettrain). Weet niet of ik daar goed aan doe :P Dan eventueel weer vliegen vanaf Osaka. Misschien dus wel leuk om ook nog iets in Osaka te vinden.

[ Bericht 41% gewijzigd door SEMTEX op 18-10-2017 09:36:24 ]
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 18 oktober 2017 @ 13:23:24 #125
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_174492143
quote:
14s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 09:18 schreef SEMTEX het volgende:
Ik schuif aan in dit topic. Plannen aan het maken voor oktober 2018.

We willen eigenlijk alleen Tokyo, Kyoto en Nara zien. Misschien nog Mt. Fuji. Ik denk dus dat ik zelf wil gaan boeken en de onderlinge afstanden per trein afleg (of bullettrain). Weet niet of ik daar goed aan doe :P Dan eventueel weer vliegen vanaf Osaka. Misschien dus wel leuk om ook nog iets in Osaka te vinden.
Ik heb deze zomer ook Tokyo, Kyoto, Nara en Mt Fuji gedaan. Allemaal zelf geboekt. Gewone treinen, 1x bullit en 1x nachtbus tussendoor. Is best te doen. Alleen Mt Fuji hadden we misschien iets beter moeten plannen :')

Amsterdam - Tokyo: Vliegtuig
Toktyo - Kyoto: Nachtbus
Kyoto - Nara: Gewone trein (klein stukje maar)
Nara - Motohakone: Shinkansen
Motohakone - Tokyo: Gewone trein (ook niet zo ver)
Tokyo - Amsterdam: Vliegtuig (reed geen trein) ;)

Ik zou overigens geen Motohakone pakken als uitvalsbasis voor Mt Fuji. Daar ging t dus mis :P
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_174492702
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 13:23 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik heb deze zomer ook Tokyo, Kyoto, Nara en Mt Fuji gedaan. Allemaal zelf geboekt. Gewone treinen, 1x bullit en 1x nachtbus tussendoor. Is best te doen. Alleen Mt Fuji hadden we misschien iets beter moeten plannen :')

Amsterdam - Tokyo: Vliegtuig
Toktyo - Kyoto: Nachtbus
Kyoto - Nara: Gewone trein (klein stukje maar)
Nara - Motohakone: Shinkansen
Motohakone - Tokyo: Gewone trein (ook niet zo ver)
Tokyo - Amsterdam: Vliegtuig (reed geen trein) ;)

Ik zou overigens geen Motohakone pakken als uitvalsbasis voor Mt Fuji. Daar ging t dus mis :P

Wat ging er mis?
  woensdag 18 oktober 2017 @ 15:01:54 #127
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_174493830
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 13:57 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Wat ging er mis?
Motohakone leek een leuke uitvalsbasis (pittoresk, aan een meer, niet al te ver van Fuji), maar het is meer een min dagtrip dorpje dat je vanuit een andere uitvalsbasis bezoekt. Alle restaurants dicht na 18:00/19:00 (aangepast aan de tijdenw anneer de toeristen weer doorreizen naar hun hotels) en om er met de bus te komen moest je ook al de laatste bus van 21:00 hebben. Het was daarna echt uitgestorven (op zich een leuk contrast met Tokyo, maar niet 4 dagen lang. We zijn dan ook 1 dag eerder weggegaan dan gepland).

Om vanuit dara ook weer bij de meren te komen (niet lake Ashi, wanmt dara ligt Motohakone aan, maar echt de Fuji meren) is met t openbaar vervoer echt een enorme rit (terwijl t maar 40km is) en steeds moest je rekening houden met die ene laatste bus van 21:00 :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_174494660
Ah, zo. Ik zit nu in Hakone (bij Gora, eindstation van de bergtrein, beginpunt van de kabeltram), heb gekozen voor twee overnachtingen om mijn kansen te spreiden (en wat rust in te bouwen) en dat pakte goed uit:gisteren slecht weer en niets te zien, vanochtend perfect zicht op Fuji zowel boven als beneden bij het meer. Kawaguchiko ben ik tijdens mijn vorige trip geweest, toen ook voor twee overnachtingen gekozen, min of meer zelfde verhaal (eerste dag regen, toen trok het de volgende middag open met prachtig zicht op Fuji boven het kawaguchimeer.
Fuji als dagtrip klinkt heel leuk maar je moet dan wel behoorlijk veel geluk hebben, want anders zie je alsnog niets.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 19:17:38 #129
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_174498182
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 13:23 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik heb deze zomer ook Tokyo, Kyoto, Nara en Mt Fuji gedaan. Allemaal zelf geboekt. Gewone treinen, 1x bullit en 1x nachtbus tussendoor. Is best te doen. Alleen Mt Fuji hadden we misschien iets beter moeten plannen :')

Amsterdam - Tokyo: Vliegtuig
Toktyo - Kyoto: Nachtbus
Kyoto - Nara: Gewone trein (klein stukje maar)
Nara - Motohakone: Shinkansen
Motohakone - Tokyo: Gewone trein (ook niet zo ver)
Tokyo - Amsterdam: Vliegtuig (reed geen trein) ;)

Ik zou overigens geen Motohakone pakken als uitvalsbasis voor Mt Fuji. Daar ging t dus mis :P

Klinkt goed, dank je voor het delen van je ervaring. Hoe heb jij de taalbarriere ervaren? Werd er overal Engels gesproken? En waarom was Motohakone geen goede uitvalsbasis? ;)
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 18 oktober 2017 @ 19:18:31 #130
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_174498198
Vergeet mijn laatste zin, heb je al uitgelegd. Editten van je post in google chrome is echter een drama.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_174498633
Mount fuji is daar in de buurt veel te doen/zien dan?
  woensdag 18 oktober 2017 @ 20:19:42 #132
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_174499503
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 19:40 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Mount fuji is daar in de buurt veel te doen/zien dan?
Mweh, je kan zon loop doen. Boot, kabelbaan...
En als je mazzel hebt zie je Mt Fuji.
Hakone zitten veel onsen.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_174499673
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 20:19 schreef matthijst het volgende:

[..]

Mweh, je kan zon loop doen. Boot, kabelbaan...
En als je mazzel hebt zie je Mt Fuji.
Hakone zitten veel onsen.
Een (hard)loopje bij mt fuji zat in de planning. Maar voor de rest dus niks uitzonderlijks daar in de buurt wat je echt gezien moet hebben.
pi_174505010
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 20:26 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Een (hard)loopje bij mt fuji zat in de planning. Maar voor de rest dus niks uitzonderlijks daar in de buurt wat je echt gezien moet hebben.
Duh. Je gaat naar Mt. Fuji vanwege Mt. Fuji. Hoe uitzonderlijk wil je het hebben?
  donderdag 19 oktober 2017 @ 13:04:15 #135
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_174511934
quote:
6s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 23:38 schreef k_man het volgende:

[..]

Duh. Je gaat naar Mt. Fuji vanwege Mt. Fuji. Hoe uitzonderlijk wil je het hebben?
Ja precies, voor de rest is er ook vrij weinig te doen :D
Maar Hakone is idd bekend om de onsen, dus daar hebben we lekker in gelegen.
En een beetje rond de meren gekuierd. Heel rustgevend, maar kon t wel maar 3 dagen aan :D

De meesten doen t als dagtrip vanuit Tokyo denk ik, wat rechstreeks verbinding met Shinjuku namelijk.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 13:07:10 #136
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_174511990
quote:
2s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 19:17 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Klinkt goed, dank je voor het delen van je ervaring.
Sure, het is pas een goede 1,5 maand geleden :D
quote:
Hoe heb jij de taalbarriere ervaren? Werd er overal Engels gesproken?
Ik had de taalbarriere erger verwacht. Maar dat ligt denk ik ook aan de plaatsen die ik bezocht. Tokyo, Kyoto en Nara zijn toch wel wat toeristen gewend. Het scheelt al dat het Japans vaak fonetisch nog geschrenen staat op borden, dus dat is al iets in die gebieden. En de mensen in stations etc spreken wel een beetje engels.

Kom je echter in een supermarket in Hakone met een oud vrouwtje en alleen japanse tekens op de planken.... DAN wordt t wel even wat anders :D Maar ach, handen en voeten en blikken dat went wel.

Dus echt de noodzakelijke te regelen dingen, zeker in de plaatsen die jij wil bezoeken, zijn prima te doen met gebrekkig Engels.

Waar ik wel echt moeite mee had in de eerste week was dingen vinden, gebouwen. De straatnamen zijn zelden aangegeven en de nummering van gebouwen volgt een total andere logica dan die wij hebben. En als je op straat de weg gaat vragen, weten zij het ook vaak niet en durven je dan ook niet te helpen want dan schamen ze zich kapot. (De grote toeristen dingen weten ze wel, maar bv een Air B&B op Kerkstraat nummer 20 weet niemand, want niemand weet waar die straat is noch waar dan dat nummer is, zelfs niet welke richting ongeveer).

Sta je dan om 23:00 in een wijk in Tokyo die je niet kent, met een beschrijving op papier a la "bij de rode stoeptegel links" en een adres (straat en huisnummer) dat niemand kan vinden. We wisten niet eens of t links of rechts was vanaf t station :') Daar is mijn geordende hoofd ECHT niet voor bedoeld. Paniek!!!! En toen downloadde ik de maps.me app en heb ik met wiffi even de kaart van Tokyo, Kyoto en Nara gedownload O+ Daarna voelde ik me weer op m'n gemak. Die heb ik me toch veel egbruikt, die app :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 15:30:00 #137
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_174515295
:D Dank je, vind je tips echt bruikbaar! Was wel een dingetje waar ik me zorgen over maakte.. las ook al dat je echt je telefoon nodig hebt in de steden met een werkende verbinding!. Wil daar ook een prepaid sim of een wifi dongle gaan huren oid.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_174515360
quote:
14s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 15:30 schreef SEMTEX het volgende:
:D Dank je, vind je tips echt bruikbaar! Was wel een dingetje waar ik me zorgen over maakte.. las ook al dat je echt je telefoon nodig hebt in de steden met een werkende verbinding!. Wil daar ook een prepaid sim of een wifi dongle gaan huren oid.
Zo'n wifi dongle is ideaal!
Heb die zelf ook gebruikt. Overal meer dan prima verbinding gehad.
Tevens een must om maps.me op je telefoon te zetten.

En ik moet nodig dit topic uit mijn actieve topics knallen, ik wil nu alweer terug en word strontjaloers op iedereen die nu gaat. :')
  donderdag 19 oktober 2017 @ 18:13:37 #139
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_174518891
quote:
14s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 15:30 schreef SEMTEX het volgende:
:D Dank je, vind je tips echt bruikbaar! Was wel een dingetje waar ik me zorgen over maakte.. las ook al dat je echt je telefoon nodig hebt in de steden met een werkende verbinding!. Wil daar ook een prepaid sim of een wifi dongle gaan huren oid.
Wij hebben nu voor kyoto een airbnb geboekt en daar staat in de omschrijving dat je zo'n dongle erbij krijgt, die je tijdens je verblijf mag gebruiken. En ik zag dat bij meer appartementen staan.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 18:22:54 #140
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_174519088
Wij hebben mount Fuji niet gezien helaas, teveel bewolking ;(

Overnachten in een tempel in Koyasan, deelnemen aan het ochtendgebed en hun eten eten was ook wel tof. Leuk bergdorpje, ondanks de regen.

Maps.me is idd zeker een must! Hebben wij ook enorm veel gebruikt.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_174520314
Wij hebben gewoon Google maps gebruikt, werkt ook uitstekend. Je moet wel een internetverbinding hebben, maar als je een simkaartje hebt heb je zo goed als overal 4g :)

Taalbarrière viel mij ook wel mee, zeker bij dingen touristische dingen. En als je toch in gesprek komt iemand die geen Engels kan, gebaren doen een hoop. Ik zal nooit een avond in een sushibar in Nagano vergeten waar we in gesprek raakten met een Japanner die geen Engels kende, maar met Google translate en gebaren kwamen we best ver. Geweldig.
Voor wat foto's, kijk hier
pi_174524505
quote:
6s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 23:38 schreef k_man het volgende:

[..]

Duh. Je gaat naar Mt. Fuji vanwege Mt. Fuji. Hoe uitzonderlijk wil je het hebben?
Nee ik ga dan naar mount fuji omdat dat loopje er een stukomheen gaat, het zou mooi zijn geweest als er ook nog wat anders bijzonders te doen zou zijn.
pi_174524962
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 21:11 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Nee ik ga dan naar mount fuji omdat dat loopje er een stukomheen gaat, het zou mooi zijn geweest als er ook nog wat anders bijzonders te doen zou zijn.
OK, maar jij snapt dan duidelijk de magie en de status van Mt. Fuji niet.
pi_174527385
quote:
7s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 21:24 schreef k_man het volgende:

[..]

OK, maar jij snapt dan duidelijk de magie en de status van Mt. Fuji niet.
Dat valt wel mee hoor, als je bijna 100 kilometer rond die berg hebt gelopen dan heb je denk ik wel genoeg magische berg gezien.
pi_174530558
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 18:13 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Wij hebben nu voor kyoto een airbnb geboekt en daar staat in de omschrijving dat je zo'n dongle erbij krijgt, die je tijdens je verblijf mag gebruiken. En ik zag dat bij meer appartementen staan.
In een van mijn hotels kreeg ik een "handy",android telefoon met onbeperkt internet en gratis bellen in Japan, een paar naburige landen en de VS.
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 07:12:19 #146
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_174531573
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 01:07 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

In een van mijn hotels kreeg ik een "handy",android telefoon met onbeperkt internet en gratis bellen in Japan, een paar naburige landen en de VS.
Wow, dat is nog eens service zeg. :o
  Eindredactie Games vrijdag 20 oktober 2017 @ 07:51:41 #147
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_174531808
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 07:12 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Wow, dat is nog eens service zeg. :o
betaal je gewoon voor :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:47:37 #148
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_174536761
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 07:51 schreef Oscar. het volgende:

[..]

betaal je gewoon voor :P
Ha, ja dat zal ook zeker. Maar toch, liever dit dan een minibar.
pi_174752767
Ik wil volgende zomer voor de verandering eens iets boeken via Airbnb i.p.v. een hotel. Kunnen jullie iets aanraden in Tokyo? Beetje rond de 50 euro per nacht max.
  maandag 30 oktober 2017 @ 13:12:24 #150
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_174756158
quote:
14s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 15:32 schreef Bronson het volgende:

[..]

Zo'n wifi dongle is ideaal!
Heb die zelf ook gebruikt. Overal meer dan prima verbinding gehad.
Ja dat had ik eigenlijk ook moeten doen, maar had de Japan free wifi app gedownload en die pakt 'm dan op stations en starbucks en zo wel op.
quote:
Tevens een must om maps.me op je telefoon te zetten.
Ab-so-luut O+
quote:
En ik moet nodig dit topic uit mijn actieve topics knallen, ik wil nu alweer terug en word strontjaloers op iedereen die nu gaat. :')
Ab-so-luut :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 30 oktober 2017 @ 13:14:37 #151
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_174756203
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 19:15 schreef polariteit het volgende:
Wij hebben gewoon Google maps gebruikt, werkt ook uitstekend. Je moet wel een internetverbinding hebben, maar als je een simkaartje hebt heb je zo goed als overal 4g :)

Taalbarrière viel mij ook wel mee, zeker bij dingen touristische dingen. En als je toch in gesprek komt iemand die geen Engels kan, gebaren doen een hoop. Ik zal nooit een avond in een sushibar in Nagano vergeten waar we in gesprek raakten met een Japanner die geen Engels kende, maar met Google translate en gebaren kwamen we best ver. Geweldig.
Ik had zo'n avond met free wifi, image google en dan plaatjes van boerenkool en poffertjes opzoeken :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_175060633
Nog 4 maandjes! 8-)

Iemand nog tips van gerechten die ik MOET eten? :9
pi_175060769
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 08:47 schreef Bessensap het volgende:
Nog 4 maandjes! 8-)

Iemand nog tips van gerechten die ik MOET eten? :9
Wagyu. :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
  dinsdag 14 november 2017 @ 09:10:58 #154
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_175060958
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 08:47 schreef Bessensap het volgende:
Nog 4 maandjes! 8-)

Iemand nog tips van gerechten die ik MOET eten? :9
Okonomiyaki :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_175061448
Allebei al op de lijst staan ;)
  dinsdag 14 november 2017 @ 10:06:45 #156
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_175061616
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 09:52 schreef Bessensap het volgende:
Allebei al op de lijst staan ;)
Natto? >:)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_175061946
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 10:06 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Natto? >:)
Oh ja. :D
Heb ik ook geprobeerd. :r
pi_175064155
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 08:47 schreef Bessensap het volgende:
Nog 4 maandjes! 8-)

Iemand nog tips van gerechten die ik MOET eten? :9
Alles bij Torikizoku.
Edit: en verse melonpan :9
  dinsdag 14 november 2017 @ 15:17:30 #159
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_175067163
Tonkatsu
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 14 november 2017 @ 16:27:36 #160
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_175068465
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 15:17 schreef matthijst het volgende:
Tonkatsu
:9
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_175076245
Tonkotsu
  Redactie Games dinsdag 14 november 2017 @ 22:05:13 #162
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_175076976
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 08:47 schreef Bessensap het volgende:
Nog 4 maandjes! 8-)

Iemand nog tips van gerechten die ik MOET eten? :9
Kobe Beef in Kobe (Grade A)
Soup Curry (Hokkaido)
Yakisoba (Gebakken soba noodles)
Onigiri (bijvoorbeeld zalm of tonijn, bij 7-Eleven)
Tsukemen (Dipping noodles)
Koude noodles (ben de naam even kwijt)
En verschillende sushi

Mocht je nog ergens in een Ryokan terecht komen. Die hebben vaak seizoenspecialiteiten. En daar krijg je vaak wel iets unieks van de streek, wat je niet in elke willekeurige grote stad kan vinden.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_175077992
ramen natuurlijk.
elke dag
  dinsdag 14 november 2017 @ 22:40:02 #164
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_175078015
Ik ga donderdag :o Ben best zenuwachtig, eerste keer zo lang vliegen, eerste keer Japan (of überhaupt Azië). Maar ik heb er ook heel veel zin in. :D
  Redactie Games dinsdag 14 november 2017 @ 22:49:07 #165
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_175078265
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 22:40 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik ga donderdag :o Ben best zenuwachtig, eerste keer zo lang vliegen, eerste keer Japan (of überhaupt Azië). Maar ik heb er ook heel veel zin in. :D
Je gaat genieten van het eten, de cultuur, het contrast tussen het drukke stadsleven en de natuur. En de net/beleefdheid van de mensen. Als je terug komt in Nederland, lijken we net een stel asociale tokkies.. :')
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  Redactie Games dinsdag 14 november 2017 @ 23:04:14 #166
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_175078617
Overigens van de "Chain Ramenshops" vind ik Ippudo wel goed. Heel veel anderen vonden Ichiran ook geweldig, maar ik vond die wat zout qua soep (al is die wel goed te tweaken) en beide zijn prima voor mensen die geen Japans kunnen. Ze hebben vaak wel iemand rondlopen die wat Engels spreekt en de bestelmachines hebben plaatjes, dus dat is vrij makkelijk te begrijpen. Nadeel is wel een beetje dat deze tot de iets duurdere Ramenshops behoren (¥790~¥1300)

Er zijn ook nog wel goedkopere Ramenshops te vinden vanaf ¥300, maar dan loop je vaak tegen een taalbarrière en soms geen bestelautomaat met plaatjes, dus dat maakt het wat lastiger. Maar de Ramen is bijna overal wel goed te eten. Het kwaliteit van het eten daar is echt goed over het algemeen.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_175080125
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 november 2017 23:04 schreef Mr.Noodle het volgende:
Overigens van de "Chain Ramenshops" vind ik Ippudo wel goed. Heel veel anderen vonden Ichiran ook geweldig, maar ik vond die wat zout qua soep (al is die wel goed te tweaken) en beide zijn prima voor mensen die geen Japans kunnen. Ze hebben vaak wel iemand rondlopen die wat Engels spreekt en de bestelmachines hebben plaatjes, dus dat is vrij makkelijk te begrijpen. Nadeel is wel een beetje dat deze tot de iets duurdere Ramenshops behoren (¥790~¥1300)

Er zijn ook nog wel goedkopere Ramenshops te vinden vanaf ¥300, maar dan loop je vaak tegen een taalbarrière en soms geen bestelautomaat met plaatjes, dus dat maakt het wat lastiger. Maar de Ramen is bijna overal wel goed te eten. Het kwaliteit van het eten daar is echt goed over het algemeen.
de beste ramen vind je toch in kleine familie shops. kwestie van proberen, en gewoon ergens naar binnen lopen.
je hoeft alleen maar te zeggen; "hello, ramen?'. en als ie doorvraagt, haal je je schouders op en lach je vriendelijk.
elke shop heeft wel een eigen stijl of doet het weer net anders.
ik heb in shopjes gegeten, waar je ramen met gedroogde inkvis kreeg, en ook een keer een gegrilde vliegende vis. lol.

en trouwens, probeer ook zeker een keer rode ramen. is eigenlijk chinees, geloof ik, behoorlijk peperig.
pi_175086127
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 november 2017 22:05 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Kobe Beef in Kobe (Grade A)
Soup Curry (Hokkaido)
Yakisoba (Gebakken soba noodles)
Onigiri (bijvoorbeeld zalm of tonijn, bij 7-Eleven)
Tsukemen (Dipping noodles)
Koude noodles (ben de naam even kwijt)
En verschillende sushi

Mocht je nog ergens in een Ryokan terecht komen. Die hebben vaak seizoenspecialiteiten. En daar krijg je vaak wel iets unieks van de streek, wat je niet in elke willekeurige grote stad kan vinden.
Thanks mate! Aardig wat erbij gezet op de lijst.

Ik ben ook gek op ijsjes, dus de melonpan-ice cream staat er ook al op :9 Maar ook snoepjes/lekkernijen ben ik dol op. Wat moet ik dan écht eten?
pi_175087849
Groene thee-ijs van Haagen Dasz.

Kitkat met sake- of wasabismaak.

[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2017 14:32:19 ]
pi_175092506
Kakigōri. Maar dat is er eigenlijk alleen in de zomer volgens mij.
  Redactie Games woensdag 15 november 2017 @ 20:28:24 #171
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_175096495
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 00:38 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

de beste ramen vind je toch in kleine familie shops. kwestie van proberen, en gewoon ergens naar binnen lopen.
je hoeft alleen maar te zeggen; "hello, ramen?'. en als ie doorvraagt, haal je je schouders op en lach je vriendelijk.
elke shop heeft wel een eigen stijl of doet het weer net anders.
ik heb in shopjes gegeten, waar je ramen met gedroogde inkvis kreeg, en ook een keer een gegrilde vliegende vis. lol.

en trouwens, probeer ook zeker een keer rode ramen. is eigenlijk chinees, geloof ik, behoorlijk peperig.
Klopt, de ramen van de kleinere shops is ook vaak prima te eten. Maar ik ben de namen er alweer van vergeten.. :') Maar het kost je eenmaal iets meer moeite. En ik denk als je zomaar wat geserveerd krijgt van de kok, dat je niet een al te moeilijke eter moet zijn.

Maar na een lange vlucht wil ik ook gewoon niet teveel willen nadenken over dat soort dingen, maar eigenlijk gewoon een bord warme noodles voor me hebben staan.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  Redactie Games woensdag 15 november 2017 @ 20:33:13 #172
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_175096627
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 12:47 schreef Bessensap het volgende:

[..]

Thanks mate! Aardig wat erbij gezet op de lijst.

Ik ben ook gek op ijsjes, dus de melonpan-ice cream staat er ook al op :9 Maar ook snoepjes/lekkernijen ben ik dol op. Wat moet ik dan écht eten?
Ik vergeet bijna Omurice te noemen.

How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_175100983
quote:
7s.gif Op woensdag 15 november 2017 20:28 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Klopt, de ramen van de kleinere shops is ook vaak prima te eten. Maar ik ben de namen er alweer van vergeten.. :') Maar het kost je eenmaal iets meer moeite. En ik denk als je zomaar wat geserveerd krijgt van de kok, dat je niet een al te moeilijke eter moet zijn.

Maar na een lange vlucht wil ik ook gewoon niet teveel willen nadenken over dat soort dingen, maar eigenlijk gewoon een bord warme noodles voor me hebben staan.
ramen is meestal gewoon ramen, dus niet echt veel risico.

maar ik snap het. ik ben ook gek op bestelautomaten met plaatjes.
ik zat ook heel vaak bij yoshinoya of matsuya. ze zitten echt overal. eten is niks bijzonders, maar goedkoop en in orde, snelle hap.

de leukste ketens zijn nog, waar je een formuliertje krijgt, en dan kan je invullen hoeveel plakken vlees je wilt, hoeveel knoflook, hoeveel alles. ben de naam vergeten. maar je hebt er meerdere van.
dat soort customisen heb je ook vaak bij curry restaurants.

edit: Ichiran ws de naam, customise your own ramen-keten.

  Redactie Games woensdag 15 november 2017 @ 23:13:53 #174
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_175101137
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 23:08 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

de leukste ketens zijn nog, waar je een formuliertje krijgt, en dan kan je invullen hoeveel plakken vlees je wilt, hoeveel knoflook, hoeveel alles. ben de naam vergeten. maar je hebt er meerdere van.
dat soort customisen heb je ook vaak bij curry restaurants.

edit: Ichiran ws de naam, customise your own ramen-keten.

[ afbeelding ]
Die noemde ik boven dus al. Maar de eerste keer daar eten weet je echt niet wat je doet. Ik heb alles de eerste keer op medium gehouden. Vond achteraf de soep, wat te zoutig. Dus dat had wel een tikkeltje minder gekund en het mocht nog wel een tandje pittiger. Verder was 1 portie niet genoeg en ik heb dus nog maar kaedama besteld. Pas de 2e keer weet je eigenlijk pas of het je schikt.

[ Bericht 8% gewijzigd door Mr.Noodle op 15-11-2017 23:19:58 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_175101428
Te zout is niks. Heb ik ook ergens een keer gehad. In Fukuoka werd me Hidechan aangeraden, de ramen daar was erg lekker. Weet niet of die nog meer filialen hebben?
pi_175105772
quote:
12s.gif Op woensdag 15 november 2017 23:13 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Die noemde ik boven dus al. Maar de eerste keer daar eten weet je echt niet wat je doet. Ik heb alles de eerste keer op medium gehouden. Vond achteraf de soep, wat te zoutig. Dus dat had wel een tikkeltje minder gekund en het mocht nog wel een tandje pittiger. Verder was 1 portie niet genoeg en ik heb dus nog maar kaedama besteld. Pas de 2e keer weet je eigenlijk pas of het je schikt.
ah okee.
  donderdag 16 november 2017 @ 12:23:02 #177
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_175108106
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 november 2017 22:49 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Je gaat genieten van het eten, de cultuur, het contrast tussen het drukke stadsleven en de natuur. En de net/beleefdheid van de mensen. Als je terug komt in Nederland, lijken we net een stel asociale tokkies.. :')
Da's sowieso na elk aziatisch land :P
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_175108621
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 00:38 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

de beste ramen vind je toch in kleine familie shops. kwestie van proberen, en gewoon ergens naar binnen lopen.
je hoeft alleen maar te zeggen; "hello, ramen?'. en als ie doorvraagt, haal je je schouders op en lach je vriendelijk.
elke shop heeft wel een eigen stijl of doet het weer net anders.
ik heb in shopjes gegeten, waar je ramen met gedroogde inkvis kreeg, en ook een keer een gegrilde vliegende vis. lol.

en trouwens, probeer ook zeker een keer rode ramen. is eigenlijk chinees, geloof ik, behoorlijk peperig.
担々麺 たんたんめん tantanmen bedoel je zeker ? :) die is zeker lekker ja.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 08:47 schreef Bessensap het volgende:
Nog 4 maandjes! 8-)

Iemand nog tips van gerechten die ik MOET eten? :9
Neem aan dat je de meeste standaard Japanse dingen erop heb staan?

焼肉 Yakiniku Japanse bbq, Je hebt tentjes met al you can eat en drink voor 4000 yen pp redelijke goede kwaliteit ook. Als je niet van het schransen bent heb je ook tentjes waar je per gerecht/bordje met vlees betaald van heel goedkoop tot heel duur.

牛カツ Gyuukatsu(medium gefrituurde lap rundervlees) met verschillende sausjes en dipjes van http://kyoto-katsugyu.com/ ;lekker en goedkoop :9

柚子ラーメン Yuzu Ramen van http://afuri.com/ meerdere locaties, ramen is bijna standaard kost voor Japanners ja, deze ramen is beetje apart gemaakt met yuzu(Japans citrusvruchtje, redelijk aparte maar lekkere smaak) zeer lichte ramen (verschilt per ramen, redelijk veel ramen vallen zwaar :P wel altijd lekker ofc!)

ローストビーフ 丼 Roast beef bowl, kommetje rijst met een lading roast beef erbovenop met een sausje erg lekker.

Verder niet echt Japans, je hebt ook veel curry tentjes in Japan die curry serveren met naan brood dat is ook altijd erg lekker :9 CoCo Ichibanya serveert ook lekkere Japanse stijl curry waar je zelf de pittigheid van lvl 1 tot 10 en 10 is ook echt stervenspittig en heel veel toppings!

Zoveel lekker eten in Japan teveel om op te noemen ;(
pi_175108838
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 12:48 schreef loonytik het volgende:

[..]

担々麺 たんたんめん tantanmen bedoel je zeker ? :) die is zeker lekker ja.

jep :)
pi_175108874
oh en wat je ook moet eten:
gyoza. liefst in een echte gyoza shop, maar veel restaurantjes hebben het ook als bijgerecht.
pi_175112069
Oyakodon, rijst met een "omelet" met kip. Eenvoudig gerecht maar heel lekker.

Wat me opviel in mijn 2 weken vakantie in Japan, ik had relatief weinig groenten gegeten. Ik ben gewend om elke maaltijd toch een deftige portie groenten te eten, maar dat heb ik in Japan zelden gedaan.

- Ramen - op een paar bamboe scheuten na, is er geen groenten
- Curry - Op sommig plaatsen serveren ze fijn gesneden spitskool, maar niet overal
- Tonkatsu - Enkel wat fijn gesneden spitskool
- Sushi - spreekt voor zich
- Unagi - beetje gepekelde groenten

Was ik de enige die dat zo had ervaren?
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
pi_175112341
Bij uit eten in Japan is het vaak met weinig groente idd. komt om de kostprijs te drukken gok ik en het eten goedkoop te houden, groente (en fruit) is redelijk prijzig in Japan.

Bij gewoon thuis eten wordt er ook wat minder groenten gegeten in vergelijking met Nederland vind ik (wel meer dan wat je in restaurants krijgt). Ze eten wel weer meer ingelegde groentes bij de rijst, maar das ook maar een kleine hoeveelheid en zet niet echt de zoden aan de dijk :+

[ Bericht 1% gewijzigd door loonytik op 16-11-2017 15:41:05 ]
pi_175112876
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 15:25 schreef ASSpirine het volgende:
Oyakodon, rijst met een "omelet" met kip. Eenvoudig gerecht maar heel lekker.

Wat me opviel in mijn 2 weken vakantie in Japan, ik had relatief weinig groenten gegeten. Ik ben gewend om elke maaltijd toch een deftige portie groenten te eten, maar dat heb ik in Japan zelden gedaan.

- Ramen - op een paar bamboe scheuten na, is er geen groenten
- Curry - Op sommig plaatsen serveren ze fijn gesneden spitskool, maar niet overal
- Tonkatsu - Enkel wat fijn gesneden spitskool
- Sushi - spreekt voor zich
- Unagi - beetje gepekelde groenten

Was ik de enige die dat zo had ervaren?
niet helemaal zo, is mijn ervaring.
-ramen heeft ook altijd lenteuitjes en een plak zeewier.
-bij de betere curry restaurants kan je zelf je toevoegingen aangeven. teentjes knoflook, aubergine, wortel, echt van alles... en wortel en uitjes zit er meestal standaard in verwerkt. ook meestal een bakje rood tafelzuur op tafel.
-tonkatsu is inderdaad met spitskool salade. je kan extra vragen
-sushi heeft ook soms zeewier, en de stukjes gember die je tussen de hapjes eet staan ook op tafel.

maar inderdaad, het houdt niet over.

maar grappig genoeg, als je een echte tafel vol traditionele maaltijd hebt, barst het van de groenten. goede manier om zoiets te eten zonder dat het te duur is, is bento's, lunchboxes. verkrijgbaar op alle stations, maar ook in de conbi's.

[ Bericht 7% gewijzigd door pokkerdepok op 16-11-2017 16:09:17 ]
  Redactie Games donderdag 16 november 2017 @ 19:18:42 #184
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_175116469
quote:
2s.gif Op donderdag 16 november 2017 12:23 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Da's sowieso na elk aziatisch land :P
Nou, ik vond die mensen in Beijing echt 10x niks en ik kan nog wel een paar andere steden noemen, maar ik wil de pret en verrassing niet drukken voor anderen.. ;)
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  vrijdag 17 november 2017 @ 08:32:49 #185
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_175126503
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 16:01 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

niet helemaal zo, is mijn ervaring.
-ramen heeft ook altijd lenteuitjes en een plak zeewier.
-bij de betere curry restaurants kan je zelf je toevoegingen aangeven. teentjes knoflook, aubergine, wortel, echt van alles... en wortel en uitjes zit er meestal standaard in verwerkt. ook meestal een bakje rood tafelzuur op tafel.
-tonkatsu is inderdaad met spitskool salade. je kan extra vragen
-sushi heeft ook soms zeewier, en de stukjes gember die je tussen de hapjes eet staan ook op tafel.

maar inderdaad, het houdt niet over.

maar grappig genoeg, als je een echte tafel vol traditionele maaltijd hebt, barst het van de groenten. goede manier om zoiets te eten zonder dat het te duur is, is bento's, lunchboxes. verkrijgbaar op alle stations, maar ook in de conbi's.
Wat je opnoemt kan ik niet echt als een portie groenten beschouwen (op de curry na)
Maar de standaard curry bevat slecht kleine stukjes wortel en aardappel.

Het is niet hetzelfde als je in Europa gaat eten, waar je 9 van de 10 keer een portie geroosterde groenten of rauwkost salade erbij krijgt.
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
pi_175127237
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 08:32 schreef ASSpirine het volgende:

[..]

Wat je opnoemt kan ik niet echt als een portie groenten beschouwen (op de curry na)
Maar de standaard curry bevat slecht kleine stukjes wortel en aardappel.

Het is niet hetzelfde als je in Europa gaat eten, waar je 9 van de 10 keer een portie geroosterde groenten of rauwkost salade erbij krijgt.
klopt... ik vind het ook jammer.
  vrijdag 17 november 2017 @ 14:32:47 #187
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_175132464
quote:
10s.gif Op donderdag 16 november 2017 19:18 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Nou, ik vond die mensen in Beijing echt 10x niks en ik kan nog wel een paar andere steden noemen, maar ik wil de pret en verrassing niet drukken voor anderen.. ;)
Chinezen zijn idd weer een slag apart. Lekker boeren ook enzo :P
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Redactie Games maandag 20 november 2017 @ 19:01:27 #188
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_175200805
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 15:25 schreef ASSpirine het volgende:
Oyakodon, rijst met een "omelet" met kip. Eenvoudig gerecht maar heel lekker.

Wat me opviel in mijn 2 weken vakantie in Japan, ik had relatief weinig groenten gegeten. Ik ben gewend om elke maaltijd toch een deftige portie groenten te eten, maar dat heb ik in Japan zelden gedaan.

- Ramen - op een paar bamboe scheuten na, is er geen groenten
- Curry - Op sommig plaatsen serveren ze fijn gesneden spitskool, maar niet overal
- Tonkatsu - Enkel wat fijn gesneden spitskool
- Sushi - spreekt voor zich
- Unagi - beetje gepekelde groenten

Was ik de enige die dat zo had ervaren?
Klopt, had ik ook en het fruit en groenten los kopen in een groente- en fruitwinkel is ontzettend duur. Ik was al gewaarschuwd door wat vrienden. Dus ik had uit voorzorg een pot vitaminen tabletten meegenomen.

Enige waar ik het had ervaren was in een Ryokan, dat je vegetarische gerechten kreeg. En ik denk dat local Japanners dat thuis misschien ook wel eten. Maar bij een uit-eten gelegenheid vond ik het lastig vinden. In ieder geval niet de groenteporties die ik zelf liever had gehad als ik zelf kook.

Dit kreeg ik meestal qua hoeveelheid groenten:




[ Bericht 9% gewijzigd door Mr.Noodle op 20-11-2017 19:16:09 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_175212390
En weer thuis na 1 maand Japan.
  Redactie Games dinsdag 21 november 2017 @ 19:21:32 #190
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_175223550
Dat lekker weertje ook in Nederland...
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_175231936
quote:
9s.gif Op dinsdag 21 november 2017 09:41 schreef Aurelius het volgende:
En weer thuis na 1 maand Japan.
lekker, maandje
pi_175283887
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 15:25 schreef ASSpirine het volgende:
Oyakodon, rijst met een "omelet" met kip. Eenvoudig gerecht maar heel lekker.

Wat me opviel in mijn 2 weken vakantie in Japan, ik had relatief weinig groenten gegeten. Ik ben gewend om elke maaltijd toch een deftige portie groenten te eten, maar dat heb ik in Japan zelden gedaan.

- Ramen - op een paar bamboe scheuten na, is er geen groenten
- Curry - Op sommig plaatsen serveren ze fijn gesneden spitskool, maar niet overal
- Tonkatsu - Enkel wat fijn gesneden spitskool
- Sushi - spreekt voor zich
- Unagi - beetje gepekelde groenten

Was ik de enige die dat zo had ervaren?
Was mij ook opgevallen toen ik er de eerste keer was; al vond ik het niet zo'n groot probleem. Komt hier ook wel eens voor dat we 2 weken lang alleen maar vlees/vis eten :D
Voor wat foto's, kijk hier
  woensdag 29 november 2017 @ 14:15:27 #193
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_175382204
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 16:25 schreef speknek het volgende:
Vlieg zaterdag weer naar Japan, na er voor het laatst tien jaar geleden geweest te zijn. Zin in!
Probleem: al mijn shirts zijn van Superdry met kromme Japanse tekst erop, die kan ik natuurlijk niet aan daar, dan ben ik net zo'n sukkel als mensen met Engrish op hun shirt, met het verschil dat iedereen het daar kan lezen.
Wie kent er leuke Uniqlo e.d. kledingwinkels in Tokyo? Niet Shibuya 109, ik heb geen Japans tienerfiguur.
Goed punt dit :')
Ook maar eens ff goed kijken wat ik wel en niet mee neem :P
pi_175398505
tokyo- ueno. buitenmarkt langs het spoor. heel veel goedkope kleding.
ikebukero- sun city mall.
pi_175407246
Jep, laatste keer Japan raakte mijn koffer kwijt in Dubai en toen heb ik inderdaad in Ueno kleding voor een paar dagen gekocht. Daar zit ook een Uniqlo.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  donderdag 30 november 2017 @ 17:19:33 #196
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_175407600
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 15:25 schreef ASSpirine het volgende:
Oyakodon, rijst met een "omelet" met kip. Eenvoudig gerecht maar heel lekker.

Wat me opviel in mijn 2 weken vakantie in Japan, ik had relatief weinig groenten gegeten. Ik ben gewend om elke maaltijd toch een deftige portie groenten te eten, maar dat heb ik in Japan zelden gedaan.

- Ramen - op een paar bamboe scheuten na, is er geen groenten
- Curry - Op sommig plaatsen serveren ze fijn gesneden spitskool, maar niet overal
- Tonkatsu - Enkel wat fijn gesneden spitskool
- Sushi - spreekt voor zich
- Unagi - beetje gepekelde groenten

Was ik de enige die dat zo had ervaren?
Ik heb dat ook zo ervaren. Na 3 weken thuis vrat ik meteen een salade en bord groenten op. Maar dat ervaarde ik ook in Singapore al zo. Dus niet alleen Japan.

Het voelt door het gebrek aan groente allemaal vrij ongezond aan, en toch zijn t van die schriele mennekes :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_175407684
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 17:19 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik heb dat ook zo ervaren. Na 3 weken thuis vrat ik meteen een salade en bord groenten op. Maar dat ervaarde ik ook in Singapore al zo. Dus niet alleen Japan.

Het voelt door het gebrek aan groente allemaal vrij ongezond aan, en toch zijn t van die schriele mennekes :D
Is dat ook niet een beetje onderdeel van iedere dag buiten de deur eten? Als ik thuis iedere dag uit eten zou gaan eet ik ook minder groente dan wanneer ik thuis kook opzich.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  vrijdag 1 december 2017 @ 16:54:35 #198
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_175429210
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 17:23 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Is dat ook niet een beetje onderdeel van iedere dag buiten de deur eten? Als ik thuis iedere dag uit eten zou gaan eet ik ook minder groente dan wanneer ik thuis kook opzich.
Denk dat de gemiddelde Japanner vaker uit eten gaat dan de Nederlander.
Ontbijt, lunch en dergelijke.

Ook in Europa krijg ik veel groenten op mijn bord als ik uit eten ga.
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
pi_175543009
Ik ga binnenkort voor het eerst! *O* ongelofelijk veel zin in.
Over eten gesproken, alle gerechten die op de laatste pagina’s staan vermeld heb ik opgezocht, en óveral zit vlees in.
Wat zouden jullie (naast sushi want ik eet soms wel wat vis) kunnen aanraden voor vegetariërs?
  donderdag 7 december 2017 @ 07:33:31 #200
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_175543017
Voor vegetatiers?
Seppuku (切腹), ook wel harakiri (腹切り) :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_175544433
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 07:31 schreef Monkeymind het volgende:
Ik ga binnenkort voor het eerst! *O* ongelofelijk veel zin in.
Over eten gesproken, alle gerechten die op de laatste pagina’s staan vermeld heb ik opgezocht, en óveral zit vlees in.
Wat zouden jullie (naast sushi want ik eet soms wel wat vis) kunnen aanraden voor vegetariërs?
Ow god, dan heb je een probleem want bijna overal zit wel vlees in als je niet voor vis gaat.

Rijst met ei en zeewier, natto en eten bij boeddhistische tempels zijn opties...
pi_175544909
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 07:31 schreef Monkeymind het volgende:
Ik ga binnenkort voor het eerst! *O* ongelofelijk veel zin in.
Over eten gesproken, alle gerechten die op de laatste pagina’s staan vermeld heb ik opgezocht, en óveral zit vlees in.
Wat zouden jullie (naast sushi want ik eet soms wel wat vis) kunnen aanraden voor vegetariërs?
Dan heb je opzich wel een probleem zoals Aurelius zegt... Bijna door alles zit vlees.
Ook voor noedels (ramen,udon, soba) is voor het trekken van de soep/bouillon vaak vlees/botten gebruikt.

Ook moet je oppassen voor "vegetarische"gerechten in Japan, zit soms alsnog iets van vlees in..

Weet wel toevallig dat de ramentent http://afuri.com/menu/ een vega variant heeft van hun ramen.

串カツ(kushikatsu) is ook een mogelijkheid die me te binnen schiet. Gefrituurde vlees/vis/groente op een stokje met een sausje erbij. Dan kan je alleen groente pakken. Je hebt hier ook al you can eat restaurants van waar je zelf je ingrediënten pakt, das helemaal makkelijk, en dan kan je dat aan je tafel frituren(zit een frituur in de tafel)
pi_175546179
quote:
Goede info. En inderdaad, dashi en bonito zit overal doorheen. En als je de tip overneemt om elke nacht in een Ryokan te overnachten mag je wel een extra hypotheek afsluiten. :')
  Redactie Games donderdag 7 december 2017 @ 18:11:48 #205
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_175555611
Ja, klopt. Op een backpackersbudget zou ik een Ryokan overslaan.. :')
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_175567007
Dankjulliewel voor de tips over vegetarisch eten in Japan.
Nooit geweten dat het zulke vleeseters zijn en dat door zóveel gerechten vlees zit -O- ik ging juist uit van veel rijst of noodles met groente, met evt. een beetje vis erbij...
Maar ik zal al jullie tips eens goed uitpluizen!
pi_175567973
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 11:00 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Goede info. En inderdaad, dashi en bonito zit overal doorheen. En als je de tip overneemt om elke nacht in een Ryokan te overnachten mag je wel een extra hypotheek afsluiten. :')
haha, ja...
het is lastig in japan, als je echt geen dierlijke producten wilt eten.
pi_175570678
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 07:50 schreef pokkerdepok het volgende:
haha, ja...
het is lastig in japan, als je echt geen dierlijke producten wilt eten.
Qua hoeveelheid in een maaltijd is het een stuk minder dan in het westen. Maar ze gebruiken het ook als smaakmakers, zoals wij peper, zout en bouillon gebruiken. Is dus lastig om dit uit een gerecht weg te laten.
  Redactie Games vrijdag 8 december 2017 @ 12:10:58 #209
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_175571920
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 01:47 schreef Monkeymind het volgende:
Dankjulliewel voor de tips over vegetarisch eten in Japan.
Nooit geweten dat het zulke vleeseters zijn en dat door zóveel gerechten vlees zit -O- ik ging juist uit van veel rijst of noodles met groente, met evt. een beetje vis erbij...
Maar ik zal al jullie tips eens goed uitpluizen!
Het zijn ook geen carnivoren ofzo, maar ze eten naar verhouding wel meer vlees/vis in combinatie met noodles of rijst tov groenten. Aan de andere kant je kunt het wel gewoon kopen in de diverse shops of marktjes, alleen het is wel redelijk prijzig allemaal.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_175572190
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 11:08 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Qua hoeveelheid in een maaltijd is het een stuk minder dan in het westen. Maar ze gebruiken het ook als smaakmakers, zoals wij peper, zout en bouillon gebruiken. Is dus lastig om dit uit een gerecht weg te laten.
klopt.
voor mij persoonlijk geen probleem, trouwens. hier eet ik 1-2 keer per week vlees, maar op reis eet ik gewoon wat er is.

zelf koken is wel een optie, trouwens. als je een plek hebt waar dat kan.
maar dan mis je wel al die geweldige japanse gerechten...

in taiwan was dit allemaal wel beter geregeld. daar kon je gewoon zoeken naar restaurantjes met hakenkruis, die zijn boeddhistisch. en dus vegetarisch.
  vrijdag 8 december 2017 @ 17:24:14 #211
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_175578471
quote:
10s.gif Op donderdag 7 december 2017 18:11 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ja, klopt. Op een backpackersbudget zou ik een Ryokan overslaan.. :')
Ik ging op backpackers budget en heb zowel in kyoto als nara in ryokans geslapen omdat ze juist cheap waren.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_175586704
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 17:24 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik ging op backpackers budget en heb zowel in kyoto als nara in ryokans geslapen omdat ze juist cheap waren.
Waren dat geen minshuku’s?
pi_175591429
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 17:24 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik ging op backpackers budget en heb zowel in kyoto als nara in ryokans geslapen omdat ze juist cheap waren.
Dan zou ik daar graag de namen van willen weten, kan het me niet voorstellen, de goedkoopste ryokan die ik heb gezien begint bij iets van 400 euro (zo’n 10x zoveel als wat ik maximaal zou willen spenderen...)
  maandag 11 december 2017 @ 14:04:16 #214
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_175644864
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 22:04 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Waren dat geen minshuku’s?
Die moest ik googlen, maar nee.
Die van Kyoto kan ik zo gauw niet vinden, maar Nara was deze: Guesthouse Nara Backpackers
Die was zo mooi met de papieren wanden en houten bijna tangram puzzle achtige schuifdeuren.


L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_175646668
[/quote]
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 14:04 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Die moest ik googlen, maar nee.
Die van Kyoto kan ik zo gauw niet vinden, maar Nara was deze: Guesthouse Nara Backpackers
Die was zo mooi met de papieren wanden en houten bijna tangram puzzle achtige schuifdeuren.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het was geen Minshuku maar ook geen Ryokan zo te zien, maar een guesthouse ;)

Wel een mooie guesthouse dat zeker wel! Lekker de stijl van een oud Japans huis.

Ryokan's zijn een stuk prijziger ja.
  dinsdag 12 december 2017 @ 09:37:34 #216
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_175664699
Toen ik terug kwam van Japan heb ik bijna direct tegen iemand gezegd (vegetariër) dat Japan voor hem geen interessante optie is qua eten. Iedereen heeft dus hetzelfde opgemerkt :P
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
  maandag 18 december 2017 @ 10:22:04 #217
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_175805154
Nog een weekje (27 december) en dan gaan we!
Eerst naar Hiroshima en Kyoto, daarna op 31 december komen we aan in Tokyo.

Heeft iemand hier ervaring/tips waar we moeten zijn om 00:00 met Oud en Nieuw?
We zijn geen feestgangers, dus we zoeken meer een leuke plek om vuurwerk te kijken? Liefst natuurlijk iets waar we geen gigantische entree prijzen hoeven te betalen. Vriendin is zwanger, dus die zal kort na twaalven graag naar bed willen :P
Las ook dingen over de keizer zien op 1 januari in het park in Tokyo... Iemand daar ervaring mee?
pi_175805913
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 10:22 schreef Vinno het volgende:
Heeft iemand hier ervaring/tips waar we moeten zijn om 00:00 met Oud en Nieuw?
We zijn geen feestgangers, dus we zoeken meer een leuke plek om vuurwerk te kijken? Liefst natuurlijk iets waar we geen gigantische entree prijzen hoeven te betalen. Vriendin is zwanger, dus die zal kort na twaalven graag naar bed willen :P
Las ook dingen over de keizer zien op 1 januari in het park in Tokyo... Iemand daar ervaring mee?
Als je nieuwjaar wil vieren zoals hier, zul je denk ik naar wijken als Roppongi, Shibuya of Shinjuku moeten gaan. Meeste toeristen en expats verzamelen zich daar in (foute) kroegen. Entree heffen ze niet, maar drankjes zijn wel duur.

Vuurwerk afsteken doen Japanners niet, dat is meer een zomerding (Hanabi). Op nieuwjaar kijkt iedereen eerst "kohaku uta gassen" op TV, en gaat daarna naar een tempel om het nieuwe jaar in te luiden. De meest populaire plek is Meiji in Tokyo waar je urenlang in de rij moet wachten. Maar ook lokale tempels kunnen flink druk worden. Al is er wel altijd een gemoedelijke sfeer.

Op 1 januari zijn alle bezienswaardigheden en restaurants dicht, al zijn de meeste grote winkelketens en warenhuizen wel open. Je kunt in de rij gaan staan voor een “lucky bag” als je een gokje wilt wagen.

De keizer verschijnt op 2 januari een paar keer gedurende de dag even op een balkon achter kogelwerend glas om naar het publiek te zwaaien.
  maandag 18 december 2017 @ 11:11:25 #219
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_175806186
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 10:58 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Als je nieuwjaar wil vieren zoals hier, zul je denk ik naar wijken als Roppongi, Shibuya of Shinjuku moeten gaan. Meeste toeristen en expats verzamelen zich daar in (foute) kroegen. Entree heffen ze niet, maar drankjes zijn wel duur.

Vuurwerk afsteken doen Japanners niet, dat is meer een zomerding (Hanabi). Op nieuwjaar kijkt iedereen eerst "kohaku uta gassen" op TV, en gaat daarna naar een tempel om het nieuwe jaar in te luiden. De meest populaire plek is Meiji in Tokyo waar je urenlang in de rij moet wachten. Maar ook lokale tempels kunnen flink druk worden. Al is er wel altijd een gemoedelijke sfeer.

Op 1 januari zijn alle bezienswaardigheden en restaurants dicht, al zijn de meeste grote winkelketens en warenhuizen wel open. Je kunt in de rij gaan staan voor een “lucky bag” als je een gokje wilt wagen.

De keizer verschijnt op 2 januari een paar keer gedurende de dag even op een balkon achter kogelwerend glas om naar het publiek te zwaaien.
Thnx!
Dat kroegen verhaal wordt het sowieso niet denk ik...

Ik dacht altijd dat ik op tv zie dat ze in Tokio ergens heel groot vuurwerk hebben?

Die tempels is dus ook niet echt aan te raden, gezien de wachttijden?
pi_175806367
quote:
7s.gif Op maandag 18 december 2017 11:11 schreef Vinno het volgende:
Thnx!
Dat kroegen verhaal wordt het sowieso niet denk ik...

Ik dacht altijd dat ik op tv zie dat ze in Tokio ergens heel groot vuurwerk hebben?

Die tempels is dus ook niet echt aan te raden, gezien de wachttijden?
Tempels zijn wel gezellig, maar erg, erg druk. Volgens mij hebben ze alleen in Tokyo Disneyland vuurwerk. Bij Tokyo Tower is een countdown, maar geen vuurwerk. Nieuwjaar is meer een familieding in Japan.
  maandag 18 december 2017 @ 11:50:04 #221
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_175807111
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 11:20 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Tempels zijn wel gezellig, maar erg, erg druk. Volgens mij hebben ze alleen in Tokyo Disneyland vuurwerk. Bij Tokyo Tower is een countdown, maar geen vuurwerk. Nieuwjaar is meer een familieding in Japan.
Ah okay.
Dan klinkt dat Tokyo Tower countdown tot nu toe het meest al wat we zoeken :)

Nog andere vraag.
Wij komen op 27 december aan en gaan dan richting Kyoto.
We willen dus (hebben hotel reserveringen al) op 31 december van Kyoto naar Tokyo.
Het liefst zou ik zo laat mogelijk pas de treintickets reserveren (hebben een Railpass), zodat we die dag overdag nog rustig aan in Kyoto kunnen rondlopen en onze planning kunnen aanpassen naar hoe goed we het dan nog naar ons zin hebben.
Maar ik lees overal van zeer grote drukte deze dagen in de treinen... Moeten we dat echt al op de 27e de tickets voor de 31e reserveren? Want dan wordt het natuurlijk minder flexibel op de 31e als we het ergens goed naar ons zin hebben (of juist als we al "klaar" zijn eerder naar Tokyo willen)...
pi_175807351
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 11:50 schreef Vinno het volgende:
Wij komen op 27 december aan en gaan dan richting Kyoto.
We willen dus (hebben hotel reserveringen al) op 31 december van Kyoto naar Tokyo.
Het liefst zou ik zo laat mogelijk pas de treintickets reserveren (hebben een Railpass), zodat we die dag overdag nog rustig aan in Kyoto kunnen rondlopen en onze planning kunnen aanpassen naar hoe goed we het dan nog naar ons zin hebben.
Maar ik lees overal van zeer grote drukte deze dagen in de treinen... Moeten we dat echt al op de 27e de tickets voor de 31e reserveren? Want dan wordt het natuurlijk minder flexibel op de 31e als we het ergens goed naar ons zin hebben (of juist als we al "klaar" zijn eerder naar Tokyo willen)...
Ow fuck...je gaat de 27e met de Shinkansen naar Kyoto, en de 31e van Kyoto naar Tokyo? Sterkte... :') Maar misschien heb je geluk omdat je net voor/na de piek reist.

Ik zou voor de zekerheid kaartjes zo vroeg mogelijk reserveren. Japanners kunnen treinkaartjes namelijk al een maand van tevoren reserveren, maar buitenlanders met een JR Pass kunnen dit pas na aankomst in het land. En de periode rond Nieuwjaar is echt de piektijd en vaak binnen een paar uur al uitverkocht (!).

De echt drukke periode is van 28 tot 30 december, en de andere kant op vanuit Tokyo. Dus de 27e naar Kyoto wordt ook al spannend. Hou er trouwens ook rekening mee dat iedereen van 2 tot 4 januari terug naar huis gaat.

Mijn advies zou zijn om al bij aankomst op het vliegveld kaartjes te reserveren. Zowel richting Kyoto als terug. Ben je eerder klaar met sightseeing in Kyoto, dan kun je altijd kijken of je op een eerder tijdstip kunt reizen, of in een non-reservered wagon een plekje kunt vinden. Maar reken er niet op.
  maandag 18 december 2017 @ 12:03:14 #223
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_175807439
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 12:00 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Ow fuck...je gaat de 27e met de Shinkansen naar Kyoto, en de 31e van Kyoto naar Tokyo? Sterkte... :')

Ik zou voor de zekerheid kaartjes zo vroeg mogelijk reserveren. Japanners kunnen treinkaartjes namelijk al een maand van tevoren reserveren, maar buitenlanders met een JR Pass kunnen dit pas na aankomst in het land. En de periode rond Nieuwjaar is echt de piektijd.

Misschien heb je geluk. De echt drukke periode is van 28 tot 30 december, en de andere kant op vanuit Tokyo. Dus de 27e naar Kyoto wordt ook al spannend. Hou er trouwens ook rekening mee dat iedereen van 2 tot 4 januari terug naar huis gaat.

Mijn advies zou zijn om al bij aankomst op het vliegveld kaartjes te reserveren. Zowel richting Kyoto als terug. Ben je eerder klaar met sightseeing in Kyoto, dan kun je altijd kijken of je op een eerder tijdstip kunt reizen, of in een non-reservered wagon een plekje kunt vinden. Maar reken er niet op.
Haha oké duidelijk :P
Maar als je een kaartje reserveert en je pakt alsnog een trein eerder, dan krijg je geen boete o.i.d. omdat je niet kwam opdagen bij je oorspronkelijke reservering?
pi_175807482
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 12:03 schreef Vinno het volgende:
Haha oké duidelijk :P
Maar als je een kaartje reserveert en je pakt alsnog een trein eerder, dan krijg je geen boete o.i.d. omdat je niet kwam opdagen bij je oorspronkelijke reservering?
Nee, maar het is wel netjes om het van te voren even te melden.
  maandag 18 december 2017 @ 12:30:52 #225
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_175807933
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 12:05 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Nee, maar het is wel netjes om het van te voren even te melden.
Ja oké, begrijpelijk.
Zie net alleen dat we op 28e aankomen, tijdsverschil ff vergeten... Dus landen om 08:55 op Tokyo Narita...
En heb dus een hotel reservering in Kyoto van 28-12 tot 31-12 (gelukkig was ik bij het boeken wel scherp :P)

:')
Dus dan maar gewoon direct proberen tickets voor de 28e en de 31e te reserveren zodra we landen?
Zou het echt zo erg zijn dat we de hele dag (28e) nergens meer plek is en ik dus moet gaan nadenken over een back-up plan?
pi_175808050
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 12:30 schreef Vinno het volgende:

[..]

Ja oké, begrijpelijk.
Zie net alleen dat we op 28e aankomen, tijdsverschil ff vergeten... Dus landen om 08:55 op Tokyo Narita...
En heb dus een hotel reservering in Kyoto van 28-12 tot 31-12 (gelukkig was ik bij het boeken wel scherp :P)

:')
Dus dan maar gewoon direct proberen tickets voor de 28e en de 31e te reserveren zodra we landen?
Zou het echt zo erg zijn dat we de hele dag (28e) nergens meer plek is en ik dus moet gaan nadenken over een back-up plan?
Nieuwjaar is chaos, zou me niks verbazen als al die shinkansen vol zitten rond die tijd. Backupplan wellicht handig, ja.
pi_175831084
Hou je ons op de hoogte? O-)
  dinsdag 19 december 2017 @ 09:45:34 #228
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_175831162
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 09:41 schreef Aurelius het volgende:
Hou je ons op de hoogte? O-)
Ja ik kreeg net een berichtje van iemand anders uit een internationaal forum, die in Japan woont.
Die kan zien hoeveel tickets er nog zijn, en op dit moment zijn er voor de 28e voor Tokyo - Kyoto nog tickets beschikbaar. De 29e en 30e zit vol... Want de vakantie daar begint de 29e, dus wellicht hebben we geluk. En anders is de kans dat we non-reserved kunnen met max een uurtje wachten erg groot :)
Maar ik zal na de reis uiteraard even laten weten hoe het uiteindelijk ging!
pi_175833575
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 14:04 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Die moest ik googlen, maar nee.
Die van Kyoto kan ik zo gauw niet vinden, maar Nara was deze: Guesthouse Nara Backpackers
Die was zo mooi met de papieren wanden en houten bijna tangram puzzle achtige schuifdeuren.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat prachtig!!!
Maar ik vraag me af of ik er een oog dicht zou doen met die paperen wandjes, neem aan dat je alles hoort? lijkt me niet erg geschikt voor mensen met slapeloosheid?
  dinsdag 19 december 2017 @ 13:11:27 #230
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_175836037
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:32 schreef Monkeymind het volgende:

[..]

Wat prachtig!!!
Maar ik vraag me af of ik er een oog dicht zou doen met die paperen wandjes, neem aan dat je alles hoort? lijkt me niet erg geschikt voor mensen met slapeloosheid?
Ik heb gemerkt dat de gasten erg beleefd zijn of anders wel op hun flikker krijgen ;)
Wij zaten met een Engelsman, een Japanse en een Duitse na te kletsen in de gemeenschappelijke ruimte (zie foto hieronder), maar werden echt rond 22.30 gemaand stil te zijn en naar de kamer gestuurd :Y




Heb er prima geslapen. Die in Nara is echt een aanrader. O+



Ik weet niet hoe de echte backpacker kamers zijn (zag stapelbedden) maar wij sliepen met 2 in een rpive ruimte met tatami matten (die prima slapen). Op de hoek, schuifdeuren naar de tuin, tafeltje erbij. Prima!
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_175844938
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:11 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik heb gemerkt dat de gasten erg beleefd zijn of anders wel op hun flikker krijgen ;)
Wij zaten met een Engelsman, een Japanse en een Duitse na te kletsen in de gemeenschappelijke ruimte (zie foto hieronder), maar werden echt rond 22.30 gemaand stil te zijn en naar de kamer gestuurd :Y

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Heb er prima geslapen. Die in Nara is echt een aanrader. O+

[ afbeelding ]

Ik weet niet hoe de echte backpacker kamers zijn (zag stapelbedden) maar wij sliepen met 2 in een rpive ruimte met tatami matten (die prima slapen). Op de hoek, schuifdeuren naar de tuin, tafeltje erbij. Prima!
Echt geweldig je foto’s, ik ga het even opzoeken!
  woensdag 20 december 2017 @ 10:39:35 #232
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_175860256
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 19:40 schreef Monkeymind het volgende:

[..]

Echt geweldig je foto’s, ik ga het even opzoeken!
Nou die zijn van booking.com hoor :P
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_175921858
We gaan dit weekend even kijken of we in juni 3 weken kunnen. Wil sowieso wel een aantal steden langs en de bekendere dingen zien. Had alleen voor de gein even gekeken naar het godzilla hotel in tokyo voor 3 weken (er vanuit gaande dat tokyo het duurst is qua hotels) om te kijken op wat alleen reis en overnachting ongeveer zou kosten....
Dat gaat wel een aardige rib uit m'n lijf worden, maargoed het moet maar voor een levenslange droom :) O+ (En hopelijk gaan mn crypto-coins aardig stijgen of staat gaston volgende week voor de deur..)
PSN: Metal_Akilla
pi_175922100
Als je 3 weken in Tokyo wilt blijven kun je beter naar iets AirBnB-achtigs kijken.
  vrijdag 22 december 2017 @ 14:54:49 #235
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_175922263
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:47 schreef Aurelius het volgende:
Als je 3 weken in Tokyo wilt blijven kun je beter naar iets AirBnB-achtigs kijken.
Hebben wij zelfs voor maar 4 dagen gedaan. Echt prima en zo fijn ff een appartementje voor jezelf te hebben in alle rust.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 22 december 2017 @ 15:08:29 #236
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_175922688
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:35 schreef Akilla het volgende:
We gaan dit weekend even kijken of we in juni 3 weken kunnen. Wil sowieso wel een aantal steden langs en de bekendere dingen zien. Had alleen voor de gein even gekeken naar het godzilla hotel in tokyo voor 3 weken (er vanuit gaande dat tokyo het duurst is qua hotels) om te kijken op wat alleen reis en overnachting ongeveer zou kosten....
Leuk voor 5 minuten, maar verder heb je er weinig aan om daar te slapen :)
Tenzij je zo'n Godzillakamer boekt.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_175924272
Ohw ik wil zeker geen 3 weken in tokyo blijven, zocht meer even een indicatie wat het kan kosten om 3 weken in de duurste stad(dacht ik) te slapen. Ik werkelijkheid zullen we de eerste 4 dagen in tokyo zijn (en de laatste paar misschien) en de rest op andere plekken. :)
PSN: Metal_Akilla
pi_175939618
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 10:39 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Nou die zijn van booking.com hoor :P
Oh dacht dat je ze zelf had gemaakt! :D
  Moderator zaterdag 23 december 2017 @ 13:05:38 #239
45833 crew  Fogel
pi_175943741
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 15:08 schreef matthijst het volgende:

[..]

Leuk voor 5 minuten, maar verder heb je er weinig aan om daar te slapen :)
Tenzij je zo'n Godzillakamer boekt.

De gewone kamer is prima hoor, met relatief grote badkamer met douche en badkuip. Had uitzicht op Godzilla. Ding maakt ieder uur herrie, maar gaat na 22u ofzo uit.
Prima ontbijt hebben ze daar overigens.
En het was ook nog eens relatief goedkoop.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fogel op 23-12-2017 13:56:07 ]
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zaterdag 23 december 2017 @ 13:13:38 #240
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_175943880
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 13:05 schreef Fogel het volgende:

[..]

De gewone kamer is prima hoor, met relatief grote bedkamer met douche en badkuip. Had uitzicht op Godzilla. Ding maakt ieder uur herrie, maar gaat na 22u ofzo uit.
Prima ontbijt hebben ze daar overigens.
En het was ook nog eens relatief goedkoop.
Heb er ook 8 dagen gezeten in een twin kamer met ontbijt, maar bedoelde meer dat het puur voor die Godzilla het geld niet waard is (in reactie op de "rib uit z'n lijf opmerking").

Heb een nieuwe favoriet in Shinjuku:
http://www.tokyustay.co.jp/e/hotel/SJ/

Zit vlakbij winkels, boven een metrolijn en ze hebben hele ruime kamers (boek indien mogelijk een twin, extra groot) met een aparte hal waar een was-droogapparaat staat :D
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 3 januari 2018 @ 10:21:46 #241
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_176253329
Sowieso aan te raden om tussendoor eens naar een airbnb te gaan voor een paar dagen als je een reis van 2 weken of meer doet.

Want anders zeul je kleren mee voor 2 weken, kan beter tussendoor in een airbnb gebruik maken van de wasmachine (ipv een laundromat die ik niet heb gezien in Japan).
Had net goed uitgerekend hoeveel kleren ik nodig had tot ik aan de airbnb kwam, daarna minstens 2 ladingen gewassen :P

Zo kon ik meer spullen kopen in Japan *)
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
pi_176254227
Meeste (business) hotels hebben ook een ruimte met wasmachines/drogers hoor.
pi_176254437
Het fijne aan Japan is juist dat - tot nu toe alle hotels waar ik ben geweest - je voor een heel laag bedrag kunt wassen. Bijvoorbeeld het hotel waar ik altijd heenga is 300 Yen wassen en 100 Yen drogen.
pi_176255625
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 11:31 schreef Simmertje het volgende:
Het fijne aan Japan is juist dat - tot nu toe alle hotels waar ik ben geweest - je voor een heel laag bedrag kunt wassen. Bijvoorbeeld het hotel waar ik altijd heenga is 300 Yen wassen en 100 Yen drogen.
Dat is als je het zelf doet, neem ik aan?

Als je in hotels de was laat doen is het namelijk behoorlijk prijzig. Dan betaal je per item een aardig bedrag. Krijg je het wel extreem keurig gestreken en opgevouwen terug.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2018 12:19:14 ]
pi_176256635
quote:
7s.gif Op woensdag 3 januari 2018 12:18 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat is als je het zelf doet, neem ik aan?

Als je in hotels de was laat doen is het namelijk behoorlijk prijzig. Dan betaal je per item een aardig bedrag. Krijg je het wel extreem keurig gestreken en opgevouwen terug.
Klopt, staan gewoon van die machines. Doe het altijd wat later op de avond, gooi het in de machine en ga terug naar de kamer om wat te drinken. Je hoeft in Japan ook niet bang te zijn dat opeens de helft van je kleren niet meer in de machine zit.
pi_176256695
Ik laat het meestal doen. :@ Maar kosten zijn te overzien. En je krijgt het zo keurig gestreken terug dat je ruimte overhoud in je koffer. :)
pi_176257096
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 13:06 schreef Aurelius het volgende:
Ik laat het meestal doen. :@ Maar kosten zijn te overzien. En je krijgt het zo keurig gestreken terug dat je ruimte overhoud in je koffer. :)
Wat betaal jij dan gemiddeld? In Zuid-Korea was 1 onderbroek al 3/4 euro...
pi_176257194
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 13:23 schreef Simmertje het volgende:
Wat betaal jij dan gemiddeld? In Zuid-Korea was 1 onderbroek al 3/4 euro...
Pffff...geen idee...meestal tussen de 8000-10000 yen voor een week was (broeken, sokken, onderbroeken, T-shirts, hemden). Daarnaast neem ik meestal wat oude kleren mee die ik ter plekke vervang.
pi_176361093
Iemand nog tickets gekocht naar Japan tijdens de werelddealweken?

Erg verleidelijk..
pi_176363502
Bij de vorige werelddealweken al gedaan, echt niet normaal goedkoop geworden voor een directe vlucht. Paar jaar geleden hoefde je niet te hopen voor een ticket onder de 800 euro met KLM.
pi_176368170
komt net te vroeg voor mij, helaas..
  maandag 8 januari 2018 @ 18:13:22 #252
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_176370957
Met werelddeals in september gekocht, AMS-KIX, NRT-AMS voor 1350/2p in maart. Was nu opeens 2000 :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_176495934
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 10:35 schreef Negentiendertig het volgende:
Iemand nog tickets gekocht naar Japan tijdens de werelddealweken?

Erg verleidelijk..
Ik niet deze keer; waren stuk duurder dan vorig jaar :O
Voor wat foto's, kijk hier
pi_176517180
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 10:35 schreef Negentiendertig het volgende:
Iemand nog tickets gekocht naar Japan tijdens de werelddealweken?

Erg verleidelijk..
Ik ga vandaag of morgen boeken, maar ik zit toch erg te twijfelen wanneer ik wil gaan. Omdat het de eerste keer Japan voor mij is, wil ik het 'standaard' rondje doen (vanaf Tokyo - Hiroshima) in een kleine 3 weken.

Opties zijn eigenlijk eind augustus of eind september vertrekken (of er ergens tussen in).

Voor typhoons hoef ik me zover ik heb ingelezen niet echt druk te maken voor het gedeelte wat ik wil zien. Qua weer hoop ik natuurlijk op zo min mogelijk regen en gewoon lekker weer, waarbij ik in korte broek en t-shirt buiten zou kunnen lopen (even daar gelaten of het cultureel geaccepteerd is). Qua prijzen is eind augustus vertrek misschien iets duurder, maar het loopt niet echt heel veel uit elkaar volgens mij.

Jullie tips?
pi_176532542
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 12:39 schreef bierjoost het volgende:

[..]

Ik ga vandaag of morgen boeken, maar ik zit toch erg te twijfelen wanneer ik wil gaan. Omdat het de eerste keer Japan voor mij is, wil ik het 'standaard' rondje doen (vanaf Tokyo - Hiroshima) in een kleine 3 weken.

Opties zijn eigenlijk eind augustus of eind september vertrekken (of er ergens tussen in).

Voor typhoons hoef ik me zover ik heb ingelezen niet echt druk te maken voor het gedeelte wat ik wil zien. Qua weer hoop ik natuurlijk op zo min mogelijk regen en gewoon lekker weer, waarbij ik in korte broek en t-shirt buiten zou kunnen lopen (even daar gelaten of het cultureel geaccepteerd is). Qua prijzen is eind augustus vertrek misschien iets duurder, maar het loopt niet echt heel veel uit elkaar volgens mij.

Jullie tips?
Eind september! In oktober en november is de herfst op zijn top in Japan, en die kleuren zijn werkelijk prachtig. Zoveel tinten rood, oranje en geel. Denk alleen niet dat het dan echt korte broeken en t shirt weer is, maar volgens mij is het in de herfst wel minder vochtig dan de zomer dus dat is ook iets om mee te nemen mits je vochtigheid vervelend vind :).
pi_176535338
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 12:39 schreef bierjoost het volgende:

[..]

Ik ga vandaag of morgen boeken, maar ik zit toch erg te twijfelen wanneer ik wil gaan. Omdat het de eerste keer Japan voor mij is, wil ik het 'standaard' rondje doen (vanaf Tokyo - Hiroshima) in een kleine 3 weken.

Opties zijn eigenlijk eind augustus of eind september vertrekken (of er ergens tussen in).

Voor typhoons hoef ik me zover ik heb ingelezen niet echt druk te maken voor het gedeelte wat ik wil zien. Qua weer hoop ik natuurlijk op zo min mogelijk regen en gewoon lekker weer, waarbij ik in korte broek en t-shirt buiten zou kunnen lopen (even daar gelaten of het cultureel geaccepteerd is). Qua prijzen is eind augustus vertrek misschien iets duurder, maar het loopt niet echt heel veel uit elkaar volgens mij.

Jullie tips?
Ik zou eind september doen, juist vanwege minder vochtigheid.

In korte broek lopen is trouwens niet zo'n issue daar, althans je bent heus niet de enige. Zou er alleen geen tempels mee bezoeken, maar gewoon buiten kan uitstekend.

Ik ben trouwens in 2016 eind november geweest, en dat was inderdaad heel gaaf. Schitterend die herfstkleuren. En ik wou dat ik toen korte broek bij me had, in Hiroshima en Tokyo was het er warm genoeg voor :)

Als je echt herfstkleuren wilt zien, moet je wel enigszins goed plannen. Er zit namelijk best een groot verschil tussen Noord / Zuid :)
Voor wat foto's, kijk hier
  dinsdag 16 januari 2018 @ 09:51:34 #257
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_176536883
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 07:23 schreef polariteit het volgende:

In korte broek lopen is trouwens niet zo'n issue daar, althans je bent heus niet de enige. Zou er alleen geen tempels mee bezoeken, maar gewoon buiten kan uitstekend.

Ik was er afgelopen augustus met 35 graden, toen liepen ook de Japanners gewoon in korte broek (ook in de tempels). Het was bloedgutsendjeheet :o Maar ik vind dat wel lekker op zich, en die vending machines op iedere straathoek met Pocari Sweat hielpen :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_176538114
Zo het heeft 2 weken geduurd, maar we hebben een plan! waarbij alleen nog even de vraag is of we naar Nagoya gaan (op 1 of andere manier komt die naam mij bekend voor, maar geen idee nog of daar wat is) of naar Hakone
Amsterdam -> Narita
Narita -> Yokohama (2 dagen)
Yokohama -> Nagoya/Hakone (1 dag)
Nagoya/Hakone -> Kyoto (4 dagen)
Kyoto ->Osaka (2 dagen)
Osaka->Hiroshima (4 dagen)
Hiroshima -> Nara (1dag)
Nara -> Tokyo (7 Dagen)
In die 7 dagen Tokyo:
Tokyo->Nagano
(Tokyo->Nikko als we de tempels nog niet zat zijn)
Tokyo -> Amsterdam

Hebben de ervaren Japan gangers hier nog advies of opmerkingen over hebben?

En nog wat vragen voor degen die mij ermee kan helpen:
- Is een pocket wifi de ¤82 waard voor 21 dagen?
- Is er ergens een site waar je precies kan zien welke hotels een takkyubin service hebben?
- Is het handig om GuestHouses te boeken via JapaneseGuestHouses.com?
PSN: Metal_Akilla
pi_176538187
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 10:53 schreef Akilla het volgende:
Zo het heeft 2 weken geduurd, maar we hebben een plan! waarbij alleen nog even de vraag is of we naar Nagoya gaan (op 1 of andere manier komt die naam mij bekend voor, maar geen idee nog of daar wat is) of naar Hakone
Amsterdam -> Narita
Narita -> Yokohama (2 dagen)
Yokohama -> Nagoya/Hakone (1 dag)
Nagoya/Hakone -> Kyoto (4 dagen)
Kyoto ->Osaka (2 dagen)
Osaka->Hiroshima (4 dagen)
Hiroshima -> Nara (1dag)
Nara -> Tokyo (7 Dagen)
In die 7 dagen Tokyo:
Tokyo->Nagano
(Tokyo->Nikko als we de tempels nog niet zat zijn)
Tokyo -> Amsterdam

Hebben de ervaren Japan gangers hier nog advies of opmerkingen over hebben?

En nog wat vragen voor degen die mij ermee kan helpen:
- Is een pocket wifi de ¤82 waard voor 21 dagen? ja!
- Is er ergens een site waar je precies kan zien welke hotels een takkyubin service hebben? nee, maar de meeste hotels hebben dat wel.
- Is het handig om GuestHouses te boeken via JapaneseGuestHouses.com? Geen ervaring mee
Hakone doen ipv Nagoya. En waarom ga je naar Yokohama? Verder opmerkingen in je eigen post :)
pi_176539761
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 10:53 schreef Akilla het volgende:
Zo het heeft 2 weken geduurd, maar we hebben een plan! waarbij alleen nog even de vraag is of we naar Nagoya gaan (op 1 of andere manier komt die naam mij bekend voor, maar geen idee nog of daar wat is) of naar Hakone
Amsterdam -> Narita
Narita -> Yokohama (2 dagen)
Yokohama -> Nagoya/Hakone (1 dag)
Nagoya/Hakone -> Kyoto (4 dagen)
Kyoto ->Osaka (2 dagen)
Osaka->Hiroshima (4 dagen)
Hiroshima -> Nara (1dag)
Nara -> Tokyo (7 Dagen)
In die 7 dagen Tokyo:
Tokyo->Nagano
(Tokyo->Nikko als we de tempels nog niet zat zijn)
Tokyo -> Amsterdam

Hebben de ervaren Japan gangers hier nog advies of opmerkingen over hebben?

En nog wat vragen voor degen die mij ermee kan helpen:
- Is een pocket wifi de ¤82 waard voor 21 dagen?
- Is er ergens een site waar je precies kan zien welke hotels een takkyubin service hebben?
- Is het handig om GuestHouses te boeken via JapaneseGuestHouses.com?
Nagoya vond ik zelf niet echt spectaculair, zou dat skipppen voor Hakone.

Verder is 4 dagen Hiroshima ook best veel, tenzij je daarvan ook een dag naar Miyajima gaat. Hiroshima zelf had ik in een dagje wel gezien. Leuk sidetripje vanuit Hiroshima vond ik Onomichi.
Voor wat foto's, kijk hier
  Redactie Games dinsdag 16 januari 2018 @ 18:16:52 #261
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_176547434
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 10:53 schreef Akilla het volgende:
Zo het heeft 2 weken geduurd, maar we hebben een plan! waarbij alleen nog even de vraag is of we naar Nagoya gaan (op 1 of andere manier komt die naam mij bekend voor, maar geen idee nog of daar wat is) of naar Hakone
Amsterdam -> Narita
Narita -> Yokohama (2 dagen)
Yokohama -> Nagoya/Hakone (1 dag)
Nagoya/Hakone -> Kyoto (4 dagen)
Kyoto ->Osaka (2 dagen)
Osaka->Hiroshima (4 dagen)
Hiroshima -> Nara (1dag)
Nara -> Tokyo (7 Dagen)
In die 7 dagen Tokyo:
Tokyo->Nagano
(Tokyo->Nikko als we de tempels nog niet zat zijn)
Tokyo -> Amsterdam

Hebben de ervaren Japan gangers hier nog advies of opmerkingen over hebben?

En nog wat vragen voor degen die mij ermee kan helpen:
- Is een pocket wifi de ¤82 waard voor 21 dagen?
- Is er ergens een site waar je precies kan zien welke hotels een takkyubin service hebben?
- Is het handig om GuestHouses te boeken via JapaneseGuestHouses.com?
Betreft Pocket Wifi. Er zijn veel opties. Ik vond ¤82,- nogal veel.

Ik heb m'n SimKaart bij SakuraMobile gehuurd. En ik zie dat ze ook Pocket Wifi hebben. Kan gewoon bezorgd worden bij je hotel oid of je kunt het ophalen bij het vliegveld's postkantoor.

Ik was iets van ¤38,- kwijt aan een simkaart destijds voor een maand. Gewoon in NL de bestelling geplaatst en op het vliegveld opgehaald. Houdt er wel rekening dat je je simkaart/apparaat ergens moet inleveren of op de post moet doen, maar goed ik vond dat een kleine moeite.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_176547999
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:16 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Betreft Pocket Wifi. Er zijn veel opties. Ik vond ¤82,- nogal veel.

Ik heb m'n SimKaart bij SakuraMobile gehuurd. En ik zie dat ze ook Pocket Wifi hebben. Kan gewoon bezorgd worden bij je hotel oid of je kunt het ophalen bij het vliegveld's postkantoor.

Ik was iets van ¤38,- kwijt aan een simkaart destijds voor een maand. Gewoon in NL de bestelling geplaatst en op het vliegveld opgehaald. Houdt er wel rekening dat je je simkaart/apparaat ergens moet inleveren of op de post moet doen, maar goed ik vond dat een kleine moeite.
Bij PocketWifi werkt dat precies hetzelfde, met een retourenvelop en alles :Y we bestellen er altijd als we naar Japan gaan.
pi_176549224
Nog 8 weken! In maart vliegen we voor een maand naar Japan. Nu gaan we binnenkort de Japan Rail Pass kopen. Waar kopen jullie die?
pi_176549492
JRpass.com
pi_176549676
Thanks. Ik heb toen 2x zitten uitrekenen met die calculator van Japan Guide en ik zou goedkoper uit zijn met de JR Pass voor 3 weken. Maar het lijkt zoveel geld. Ach, ik heb daarnaast ook geen zin om alles los te gaan kopen. Dus ik doe het maar gewoon ;)
pi_176549889
Wij kopen regelmatig JR passes terwijl we onder de streep goedkoper uit zouden zijn met losse tickets :Y gemak mag ook wat kosten. En een hoop treinen in Tokyo zijn ook van JR, en al die kaartjes van 160¥ oid voor een enkele reis tikken ook aan ;)
pi_176549923
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 12:39 schreef bierjoost het volgende:

[..]

Ik ga vandaag of morgen boeken, maar ik zit toch erg te twijfelen wanneer ik wil gaan. Omdat het de eerste keer Japan voor mij is, wil ik het 'standaard' rondje doen (vanaf Tokyo - Hiroshima) in een kleine 3 weken.

Opties zijn eigenlijk eind augustus of eind september vertrekken (of er ergens tussen in).

Voor typhoons hoef ik me zover ik heb ingelezen niet echt druk te maken voor het gedeelte wat ik wil zien. Qua weer hoop ik natuurlijk op zo min mogelijk regen en gewoon lekker weer, waarbij ik in korte broek en t-shirt buiten zou kunnen lopen (even daar gelaten of het cultureel geaccepteerd is). Qua prijzen is eind augustus vertrek misschien iets duurder, maar het loopt niet echt heel veel uit elkaar volgens mij.

Jullie tips?
Eind september, absoluut.
  Redactie Games dinsdag 16 januari 2018 @ 19:47:54 #268
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_176549947
Lonelyplanet geeft http://www.japanrailpass.net/en/ aan, maar die andere optie is ook niet verkeerd.



Houdt er wel rekening mee dat, soms kan het goedkoper zijn om 2 aparte regiopassen te kopen. Ligt er maar net aan wat je wil bezoeken.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_176550043
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:46 schreef Negentiendertig het volgende:
Wij kopen regelmatig JR passes terwijl we onder de streep goedkoper uit zouden zijn met losse tickets :Y gemak mag ook wat kosten. En een hoop treinen in Tokyo zijn ook van JR, en al die kaartjes van 160¥ oid voor een enkele reis tikken ook aan ;)
Ja, ik doe het ook maar gewoon. Zit alleen te kijken wanneer ik hem in zal laten gaan. Wij gaan bijna 4 weken naar Japan, maar een 3-weekse JPR is natuurlijk het maximum. Wij verblijven de eerste week in Tokyo en gaan daarna 3 weken door het land reizen. De laatste dagen blijven wij in OSaka, dus dan hebben we hem ook niet nodig. Ik zit er dus aan te denken om de JPR in te laten gaan op dag 3 in Tokyo, als we naar Nikko gaan, en hem te laten eindigen net voor we in Osaka blijven. Volgens mij maken we dan optimaal gebruik van de JPR?
  Redactie Games dinsdag 16 januari 2018 @ 19:52:16 #270
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_176550100
Kijk even naar de type treinen die je wil gebruiken en niet alleen af laten hangen van de datum van ingang. Shinkansen (Hi-Speed trains) zijn ontzettend duur om daar losse kaartjes voor te kopen.
Soms is een route goedkoper en qua reistijd te overwegen, als het ook met de gewone trein kan, maar als je duizenden km's moet afleggen, kan ik me voorstellen dat je liever iets korter in de trein zit en dus de Shinkansen pakt.

Plus 3 weken maximum klopt, maar je kan altijd een nieuwe kopen.. ;)
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_176550194
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:52 schreef Mr.Noodle het volgende:
Kijk even naar de type treinen die je wil gebruiken en niet alleen af laten hangen van de datum van ingang. Shinkansen (Hi-Speed trains) zijn ontzettend duur om daar losse kaartjes voor te kopen.
Soms is een route goedkoper en qua reistijd te overwegen, als het ook met de gewone trein kan, maar als je duizenden km's moet afleggen, kan ik me voorstellen dat je liever iets korter in de trein zit.

Plus 3 weken maximum klopt, maar je kan altijd een nieuwe kopen.. ;)
Type trein boeit me niet zo, als we er maar komen ;)

Ah, je bedoelt dat je een 3 weekse JPR kan kopen plus een 1 weekse?
  Redactie Games dinsdag 16 januari 2018 @ 19:57:03 #272
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_176550244
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:55 schreef Bessensap het volgende:

[..]

Type trein boeit me niet zo, als we er maar komen ;)

Ah, je bedoelt dat je een 3 weekse JPR kan kopen plus een 1 weekse?
Nee, ze zijn altijd 3 weken geldig volgens mij Ja kan, maar dat bedoelde ik niet. Je zou bijvoorbeeld een andere regio JR Pass kunnen kopen, dan heb je maar een stukje nodig en is het goedkoper.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_176550330
De laatste week zitten we in Hiroshima/Osaka/Miyajima omgeving.
  Redactie Games dinsdag 16 januari 2018 @ 20:10:51 #274
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_176550611
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:59 schreef Bessensap het volgende:
De laatste week zitten we in Hiroshima/Osaka/Miyajima omgeving.
Volgens mij kun je met JR-West Region pass all uit voor die week. Kijk maar naar het kaartje.
Overigens, als je de eerste week in Tokyo blijft. Ik weet niet hoe actief je verder bent, maar ik heb ervoor gekozen om gewoon zo'n PASMO-card (chipkaart zoals in NL) met tegoed te kopen voor de metro en veel rond te lopen door Tokyo. Denk ongeveer per dag max 4x gebruikt en ¥160 per rit. En JRP pas te gebruiken als ik wat verder ging reizen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Mr.Noodle op 16-01-2018 20:35:52 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_176551441
Eerste week Tokyo doen we vooral dingen in Tokyo zelf, met 2x een verder uitstapje naar Nikko en Kamakura. Nikko op dag 3, en dan laat ik ook de 3-weekse JPR ingaan :) Die stopt dan op de dag dat we van Mount Koya teruggaan naar Osaka. Daar blijven we dan nog 2 dagen, en dan gaan we terug naar NL.
pi_176559294
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:59 schreef Bessensap het volgende:
De laatste week zitten we in Hiroshima/Osaka/Miyajima omgeving.
Miyajima is wel leuk; als je van wandelen houdt dan kan ik je aanraden om Mount Misen te bewandelen. Is een leuk bergje met mooi uitzicht op de top. Het is wel een stevige klim, dus neem genoeg water mee :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:46 schreef Negentiendertig het volgende:
Wij kopen regelmatig JR passes terwijl we onder de streep goedkoper uit zouden zijn met losse tickets :Y gemak mag ook wat kosten. En een hoop treinen in Tokyo zijn ook van JR, en al die kaartjes van 160¥ oid voor een enkele reis tikken ook aan ;)
Wij ook, het gemak is best relaxed. Echt het enige minpuntje van die pas vind ik dat je dan verplicht door het aparte poortje bij de bemande balie moet; en als er dan net een paar mensen daar voor je zijn dan moet je soms even wachten; maar goed dat nam ik maar op de koop toe...

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:55 schreef Bessensap het volgende:

[..]

Type trein boeit me niet zo, als we er maar komen ;)

Het scheelt soms uren als je de shinkansen neemt in plaats van het lokale boemeltje. Ook het zitcomfort kan nogal verschillen ;)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_176561112
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 12:11 schreef polariteit het volgende:

[..]

Nagoya vond ik zelf niet echt spectaculair, zou dat skipppen voor Hakone.

Verder is 4 dagen Hiroshima ook best veel, tenzij je daarvan ook een dag naar Miyajima gaat. Hiroshima zelf had ik in een dagje wel gezien. Leuk sidetripje vanuit Hiroshima vond ik Onomichi.
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:16 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Betreft Pocket Wifi. Er zijn veel opties. Ik vond ¤82,- nogal veel.

Ik heb m'n SimKaart bij SakuraMobile gehuurd. En ik zie dat ze ook Pocket Wifi hebben. Kan gewoon bezorgd worden bij je hotel oid of je kunt het ophalen bij het vliegveld's postkantoor.

Ik was iets van ¤38,- kwijt aan een simkaart destijds voor een maand. Gewoon in NL de bestelling geplaatst en op het vliegveld opgehaald. Houdt er wel rekening dat je je simkaart/apparaat ergens moet inleveren of op de post moet doen, maar goed ik vond dat een kleine moeite.
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 10:57 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Hakone doen ipv Nagoya. En waarom ga je naar Yokohama? Verder opmerkingen in je eigen post :)
Bedankt voor de tips! We hebben even gekeken en gaan toch Hakone maar doen.

Verder is er niet een speciale reden dat we naar Yokohama gaan. Het was meer zoiets van: We willen niet gelijk in Tokyo al zijn (en aan het einde weer), het was redelijk dichtbij het vliegveld en het leek erop dat chinatown wel leuk was. Is Yokohama niet zo boeiend dan? Anders kijken we nog even verder of er wat leuks in de buurt is.

Hiroshima 4 dagen is idd ook om naar Miyajima te gaan en gewoon wat ontspannen rond te lopen/hangen.

Ik ga ook even kijken naar een SIM, al lijkt dat mij lastiger (als in je hebt een ander nr voor watsapp bijv en aangezien we ook in een capsule hotel willen slapen, die man/vrouw gescheiden heeft, wil m'n vrouw mij wel kunnen appen :D )
PSN: Metal_Akilla
  woensdag 17 januari 2018 @ 11:20:31 #278
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_176562209
Ik vond Hakone / Motohakone leuk, omdat het even wat anders is dan het drukke schreeuwerige Tokyo en het toeristische Kyto (na temple overkill). Maar na 3 dagen hebben we het daar ingekort en zijn een dag eerder teruggegaan naar Tokyo. De meesten doen het volgens mij ook als dagtrip, evt met overnachting.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_176565641
Ik heb zelf zo'n simkaart gehad voor 3 weken en moet eerlijk zeggen dat ik het behoorlijk irritant vond om constant te switchen tussen de simkaarten. Whatsapp gaat namelijk inderdaad issues geven omdat je onder een ander nummer "inlogt".

Ik denk dat ik dit jaar voor het eerst voor de pocket wifi ga :)
pi_176566295
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 10:13 schreef Akilla het volgende:

[..]

[..]

[..]

Bedankt voor de tips! We hebben even gekeken en gaan toch Hakone maar doen.

Verder is er niet een speciale reden dat we naar Yokohama gaan. Het was meer zoiets van: We willen niet gelijk in Tokyo al zijn (en aan het einde weer), het was redelijk dichtbij het vliegveld en het leek erop dat chinatown wel leuk was. Is Yokohama niet zo boeiend dan? Anders kijken we nog even verder of er wat leuks in de buurt is.

Hiroshima 4 dagen is idd ook om naar Miyajima te gaan en gewoon wat ontspannen rond te lopen/hangen.

Ik ga ook even kijken naar een SIM, al lijkt dat mij lastiger (als in je hebt een ander nr voor watsapp bijv en aangezien we ook in een capsule hotel willen slapen, die man/vrouw gescheiden heeft, wil m'n vrouw mij wel kunnen appen :D )
Een beetje capsule hotel heeft gewoon wifi waarmee je kan appen. Of bedoel je meer dat je geen dual sim telefoon hebt? In dit geval is het misschien handig een dual sim mobiel goedkoop aan te schaffen zodat je gewoon kan internetten in Japan en toch bereikbaar blijft met je eigen nummer.

En voor je reisschema; heb je ook gedacht aan Himeji? Uurtje treinen vanaf Osaka en zeer zeker de moeite waard. Het kasteel is erg mooi vond ik, en de vesting werken er om heen ook. Daarnaast kan je een combi ticket kopen voor de Japanse tuinen naast het kasteel die ook de moeite waard zijn. Verder kan je nog (als je de hele dag wilt vullen) naar mount Shosha in Himeji. Dit is een heilige berg met een aantal oude en gereconstrueerde tempels, best leuk al is het geen ramp als je die mist. Het kasteel is echter wel zonde als je die mist ;)
  woensdag 17 januari 2018 @ 14:39:11 #281
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_176566364
Je kunt whatsapp gewoon gebruiken met een andere simkaart. Vraagt eenmalig of je wilt switchen naar het nieuwe nummer (nee).

B-mobile heeft nu 5GB voor 3 weken soms.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_176569024
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 10:13 schreef Akilla het volgende:
=

Verder is er niet een speciale reden dat we naar Yokohama gaan. Het was meer zoiets van: We willen niet gelijk in Tokyo al zijn (en aan het einde weer), het was redelijk dichtbij het vliegveld en het leek erop dat chinatown wel leuk was. Is Yokohama niet zo boeiend dan? Anders kijken we nog even verder of er wat leuks in de buurt is.

yokohama zit gewoon aan tokyo vast, dus eigenlijk ben je toch in tokyo haha..
tokyo is gigantisch groot. als je ervan houdt, kan je er zo twee maanden zitten zonder je te vervelen.

yokohama zelf, vindik ook wat minder interessant. leuk voor een dagje, misschien twee. chinatown is natuurlijk lekker eten, maar ja, dan zit je in japan chinees te eten.
de haven is wel leuk om rond te lopen, pretparkje, wolkenkrabbers. en verder is het niet leuker dan welke willekeurige wijk in tokyo, eigenlijk. maar misschien moet je gewoon weten wat te doen, het heeft op zich wel een enorme geschiedenis als havenstad, en al het entertainment en gekkigheid dat daarbij hoort. Maar nu geeft het vooral de indruk van een hoop nieuwbouw.

ze hebben wel een heel beroemd liedje.

pi_176569647
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 10:13 schreef Akilla het volgende:

[..]

[..]

[..]

Bedankt voor de tips! We hebben even gekeken en gaan toch Hakone maar doen.

Verder is er niet een speciale reden dat we naar Yokohama gaan. Het was meer zoiets van: We willen niet gelijk in Tokyo al zijn (en aan het einde weer), het was redelijk dichtbij het vliegveld en het leek erop dat chinatown wel leuk was. Is Yokohama niet zo boeiend dan? Anders kijken we nog even verder of er wat leuks in de buurt is.

Hiroshima 4 dagen is idd ook om naar Miyajima te gaan en gewoon wat ontspannen rond te lopen/hangen.

Ik ga ook even kijken naar een SIM, al lijkt dat mij lastiger (als in je hebt een ander nr voor watsapp bijv en aangezien we ook in een capsule hotel willen slapen, die man/vrouw gescheiden heeft, wil m'n vrouw mij wel kunnen appen :D )
Ik zou voor iets anders kiezen dan Yokohama. Chinees eten is er inderdaad prima, maar je bent in Japan, dus dan zou ik toch voor locale cuisine gaan ;) Tokyo is gigantisch en bestaat uit meer dan Harajuku, Akiba en Shinjuku.
  Redactie Games woensdag 17 januari 2018 @ 18:50:52 #284
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_176572005
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 14:35 schreef Vieuw het volgende:

[..]

Een beetje capsule hotel heeft gewoon wifi waarmee je kan appen. Of bedoel je meer dat je geen dual sim telefoon hebt? In dit geval is het misschien handig een dual sim mobiel goedkoop aan te schaffen zodat je gewoon kan internetten in Japan en toch bereikbaar blijft met je eigen nummer.

En voor je reisschema; heb je ook gedacht aan Himeji? Uurtje treinen vanaf Osaka en zeer zeker de moeite waard. Het kasteel is erg mooi vond ik, en de vesting werken er om heen ook. Daarnaast kan je een combi ticket kopen voor de Japanse tuinen naast het kasteel die ook de moeite waard zijn. Verder kan je nog (als je de hele dag wilt vullen) naar mount Shosha in Himeji. Dit is een heilige berg met een aantal oude en gereconstrueerde tempels, best leuk al is het geen ramp als je die mist. Het kasteel is echter wel zonde als je die mist ;)
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 14:39 schreef matthijst het volgende:
Je kunt whatsapp gewoon gebruiken met een andere simkaart. Vraagt eenmalig of je wilt switchen naar het nieuwe nummer (nee).

Dit, geen gedoe met Whatsapp gehad. Zolang je maar data hebt, kun je elkaar gewoon blijven appen op je oude nummer. Wel "Nee" kiezen als ie vraagt om het nieuwe nummer te gebruiken, als je je Japanse simkaart erin steekt.

Overigens was ik ook van plan om de volgende keer Yokohama te bezoeken. Chinatown schijnt wel heel goed te zijn qua eten. En ik had met Japans eten nog wel moeite om soms goeie hoeveelheid vegetarische hap binnen te krijgen. Dat miste ik op een gegeven moment wel.

En Hakone was gewoon heel erg chill voor de rust, natuur en zentoestanden. En heerlijk wegzakken in de Onsens _O_

[ Bericht 11% gewijzigd door Mr.Noodle op 17-01-2018 18:58:59 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  woensdag 17 januari 2018 @ 19:00:54 #285
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_176572286
Sim, 10 dagen vantevoren te bestellen: http://www.bmobile.ne.jp/english/
Haters everywhere but I don't really care.
pi_176572853
Wij hebben ook een simkaart gebruikt, besteld via japan-rail-pass.nl; daar hebben we ook de JR-passen besteld.

Wij betaalden toen 38 euro voor een simmetje met 6gb data voor 30 dagen. Nooit problemen gehad qua bereik, internet was altijd snel. En we hoefden de sim niet terug te sturen :)

En ook geen problemen met whatsapp trouwens.
Voor wat foto's, kijk hier
pi_176574426
Op 23 april is het zo ver: op naar Japan! Mijn vriend zit dan al een maand in Tokyo, waarna wij samen 15 dagen rond zullen reizen om vervolgens samen terug te vliegen. Onze reisroute mag ik bepalen, maar ik vind het echt super lastig. Ik weet dat het al veel vaker voorbij is gekomen, maar ik post dit toch graag omdat ik te benieuwd ben naar jullie reacties. Even goed om te weten: als ik moest kiezen hou ik meer van natuur dan van cultuur. Ik hoef bijvoorbeeld niet de halve vakantie alleen maar tempels te bekijken, alhoewel ik de mooiste tempels natuurlijk niet wil overslaan. Verder zijn wij allebei hiervoor nog nooit in Japan geweest. De planning nu is in ieder geval een aantal dagen Tokyo en Kyoto en minstens een dag Hiroshima en Osaka. Om de planning rond te maken heb ik een paar vragen:
- is het aan te raden om een aantal dagen naar (een eiland van) Okinawa af te reizen met het vliegtuig ? Ik zie het zelfden voorbijkomen, maar om wat rust in te bouwen in al het geweld lijkt het me wel relaxed. Ook zien die foto's er zooo mooi uit gewoon haha.
- heb ik op 23 april überhaupt kans om nog bloeiende bloesems te zien (of een dergelijk festival mee te maken) zonder een heel eind naar het noorden te moeten reizen?
- is de kans aanwezig/groot dat je rond dat tijdstip nog sneeuwaapjes ziet bij Nagano?
- hoe kun je een trip naar/met uitzicht op Mount Fuji het best aanpakken?
- zouden jullie een eenweekse of tweeweeks JPR aanraden? Of hangt dat af van of we naar Okinawa gaan? We vliegen van en naar Tokyo Narita.
- hebben jullie verder nog tips of dingen die ik niet mag missen die niet in reisboekjes staan?

Heel erg bedankt alvast!
  woensdag 17 januari 2018 @ 20:35:17 #288
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_176574669
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 19:23 schreef polariteit het volgende:
Wij hebben ook een simkaart gebruikt, besteld via japan-rail-pass.nl; daar hebben we ook de JR-passen besteld.
Oh, helemaal handig. Goeie tip!
Die krijg je alvast thuis bezorgd :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_176575238
Die sneeuwaapjes zitten altijd in Nagano, ongeacht het weer. En ze zitten gewoon in een soort betonnen zwembad waar ze alleen in gaan omdat er voer in gegooid wordt (als het buiten niet ijskoud is iig). Ik vond het desondanks leuk, maar wat ik me erbij voorstelde zonder me ingelezen te hebben was wel heel wat idyllischer dan de commercie die dit was :D

En neem sowieso een twee weekse jr-pas. Ik zou Kyoto en Tokyo als uitvalsbasis nemen en vanuit daar dagtripjes met de shinkansen. Dat is echt goed te doen. Okinawa zou ik niet doen als je maar twee weken hebt, dan heb je meer gedoe van het heen/terug gaan dan dat je daar rust hebt. Osaka is prima als dagtrip te doen, langer is niet nodig (zeker bij maar 2 weken).

Wel aanraders:
- een keer overnachten in een ryokan
- dagje naar Kobe en Himeji (goed te combineren op 1 dagtrip, zorg dat je in Kobe eet uiteraard)
- evt naar Nagasaki als dat enigszins in je route past. Vonden wij een van de hoogtepunten van onze reis.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_176578142
Iemand nog tips voor avonturen buiten de grote steden?

Ben in september met mijn vader 9 dagen in Japan geweest. Eerst een paar dagen Tokio, daarna mt Fuji beklommen (aanrader!), toen een dag Osaka en toen nog een paar dagen Kyoto. In Kyoto zaten we trouwens in een prachtige ryokan, Seikoro heet het.

Maar dit jaar willen we dus weer. We hebben het virus te pakken denk ik :-). Mijn vader is normaal gesproken helemaal niet van de avontuurlijke vakanties, maar ik sleep hem altijd mee en daar is hij me altijd dankbaar voor. Dus tips voor avonturen buiten de grote steden zijn zeer welkom! Ik dacht sowieso al aan duiken maar kan daar ook weinig over vinden op het internet.
pi_176580972
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 20:35 schreef matthijst het volgende:

[..]

Oh, helemaal handig. Goeie tip!
Die krijg je alvast thuis bezorgd :)
Jep, SIM krijg je inderdaad thuis bezorgd. En de JR-passen hadden we daar besteld omdat ze toentertijd daar het goedkoopst waren. Maar dat vergelijken loont altijd wel, sommige aanbieders zijn wat trager met doorvoeren van koersschommelingen dan anderen ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 22:58 schreef 5112010 het volgende:
Iemand nog tips voor avonturen buiten de grote steden?

Ben in september met mijn vader 9 dagen in Japan geweest. Eerst een paar dagen Tokio, daarna mt Fuji beklommen (aanrader!), toen een dag Osaka en toen nog een paar dagen Kyoto. In Kyoto zaten we trouwens in een prachtige ryokan, Seikoro heet het.

Maar dit jaar willen we dus weer. We hebben het virus te pakken denk ik :-). Mijn vader is normaal gesproken helemaal niet van de avontuurlijke vakanties, maar ik sleep hem altijd mee en daar is hij me altijd dankbaar voor. Dus tips voor avonturen buiten de grote steden zijn zeer welkom! Ik dacht sowieso al aan duiken maar kan daar ook weinig over vinden op het internet.
VOlgens mij kan je sowieso al genoeg energie kwijt met hiken; zowel dagdeel, hele dag of meerdere dagen :)

quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 20:54 schreef FlyingFish het volgende:
Die sneeuwaapjes zitten altijd in Nagano, ongeacht het weer. En ze zitten gewoon in een soort betonnen zwembad waar ze alleen in gaan omdat er voer in gegooid wordt (als het buiten niet ijskoud is iig). Ik vond het desondanks leuk, maar wat ik me erbij voorstelde zonder me ingelezen te hebben was wel heel wat idyllischer dan de commercie die dit was :D

En neem sowieso een twee weekse jr-pas. Ik zou Kyoto en Tokyo als uitvalsbasis nemen en vanuit daar dagtripjes met de shinkansen. Dat is echt goed te doen. Okinawa zou ik niet doen als je maar twee weken hebt, dan heb je meer gedoe van het heen/terug gaan dan dat je daar rust hebt. Osaka is prima als dagtrip te doen, langer is niet nodig (zeker bij maar 2 weken).

Wel aanraders:
- een keer overnachten in een ryokan
- dagje naar Kobe en Himeji (goed te combineren op 1 dagtrip, zorg dat je in Kobe eet uiteraard)
- evt naar Nagasaki als dat enigszins in je route past. Vonden wij een van de hoogtepunten van onze reis.
Die aapjes hebben wij afgelopen mei ook bezocht; erg leuk vond ik. Heb me rot gelachen om die chinees die zijn mobieltje bijna kwijtraakte aan zo'n aapje omdat hij te dichtbij kwam bij het maken van foto's :D



Wij gingen er vanuit Nagano met de bus naartoe, was nog best een lang ritje: 1,5 uur oid. Daarna mag je gelukkig nog wel een stukje wandelen om de benen te strekken :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_176581066
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 20:25 schreef Minimousre het volgende:
Op 23 april is het zo ver: op naar Japan! Mijn vriend zit dan al een maand in Tokyo, waarna wij samen 15 dagen rond zullen reizen om vervolgens samen terug te vliegen. Onze reisroute mag ik bepalen, maar ik vind het echt super lastig. Ik weet dat het al veel vaker voorbij is gekomen, maar ik post dit toch graag omdat ik te benieuwd ben naar jullie reacties. Even goed om te weten: als ik moest kiezen hou ik meer van natuur dan van cultuur. Ik hoef bijvoorbeeld niet de halve vakantie alleen maar tempels te bekijken, alhoewel ik de mooiste tempels natuurlijk niet wil overslaan. Verder zijn wij allebei hiervoor nog nooit in Japan geweest. De planning nu is in ieder geval een aantal dagen Tokyo en Kyoto en minstens een dag Hiroshima en Osaka. Om de planning rond te maken heb ik een paar vragen:
- is het aan te raden om een aantal dagen naar (een eiland van) Okinawa af te reizen met het vliegtuig ? Ik zie het zelfden voorbijkomen, maar om wat rust in te bouwen in al het geweld lijkt het me wel relaxed. Ook zien die foto's er zooo mooi uit gewoon haha.
- heb ik op 23 april überhaupt kans om nog bloeiende bloesems te zien (of een dergelijk festival mee te maken) zonder een heel eind naar het noorden te moeten reizen?
- is de kans aanwezig/groot dat je rond dat tijdstip nog sneeuwaapjes ziet bij Nagano?
- hoe kun je een trip naar/met uitzicht op Mount Fuji het best aanpakken?
- zouden jullie een eenweekse of tweeweeks JPR aanraden? Of hangt dat af van of we naar Okinawa gaan? We vliegen van en naar Tokyo Narita.
- hebben jullie verder nog tips of dingen die ik niet mag missen die niet in reisboekjes staan?

Heel erg bedankt alvast!
Ik zou Okinawa skippen en lekker gaan chillen ergens in een ryokan. De stranden van Torremolinos zijn zowat mooier dan die van Okinawa, zo boeiend is het niet. Wij zaten een tijd terug in een ryokan in Atami, met privebad en alles. Misschien is dat een optie?

Wel jammer dat je midden in de Golden Week zit. Hotels zullen een stuk prijziger zijn, en treinen (shinkansen) zitten vaak vol. Hou daar rekening mee.
pi_176588655
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 16:58 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Ik zou voor iets anders kiezen dan Yokohama. Chinees eten is er inderdaad prima, maar je bent in Japan, dus dan zou ik toch voor locale cuisine gaan ;) Tokyo is gigantisch en bestaat uit meer dan Harajuku, Akiba en Shinjuku.
Wat zou jij een goed alternatief vinden voor een eerste dag ipv Yokohama? Gelijk door naar Hakone? Of toch even ergens in Tokyo?

Chinatown was eigenlijk meer ook zoiets van, laten we dan dat maar doen ofzo, niet perse een must. Zeker aangezien we ons erg verheugen op Japans eten, dan is het wel een beetje onzin om Chinees te gaan eten :D
PSN: Metal_Akilla
pi_176596400
Bedankt voor de reacties! Dan skippen we Okinawa en gaan we in ieder geval ook even langs de sneeuwaapjes en als het lukt Nagasaki.

Een ryokan waren we al wel van plan voor een nachtje in ieder geval. Die bedden lijken me trouwens echt verschrikkelijk slapen haha, maar alles voor de ervaring!

Mooie foto trouwens, polariteit!
pi_176687955
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 20:31 schreef Minimousre het volgende:
Bedankt voor de reacties! Dan skippen we Okinawa en gaan we in ieder geval ook even langs de sneeuwaapjes en als het lukt Nagasaki.

Een ryokan waren we al wel van plan voor een nachtje in ieder geval. Die bedden lijken me trouwens echt verschrikkelijk slapen haha, maar alles voor de ervaring!

Mooie foto trouwens, polariteit!
Futons slapen over het algemeen heel lekker hoor :Y stuk comfortabeler dan dat je zou denken.
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 14:20 schreef Akilla het volgende:

[..]

Wat zou jij een goed alternatief vinden voor een eerste dag ipv Yokohama? Gelijk door naar Hakone? Of toch even ergens in Tokyo?

Chinatown was eigenlijk meer ook zoiets van, laten we dan dat maar doen ofzo, niet perse een must. Zeker aangezien we ons erg verheugen op Japans eten, dan is het wel een beetje onzin om Chinees te gaan eten :D
Ik zou ergens in Tokyo verblijven. Dan kun je altijd nog een uitstapje naar Yokohama maken.

Het sneeuwt gigantisch in TokyoSnokyo :D Grappig dat het leven daar momenteel georganiseerd ontregeld is. Lánge rijen voor treinen/taxi's, maar iedereen wacht netjes z'n beurt af. Izakaya's zitten overvol met mensen die niet thuis kunnen komen. Stiekem lijkt het me best leuk om daar nu te zitten.
pi_176835889
Net terug van 10 dagen Tokyo (studiereis). En ik moet zeggen, het was geweldig.
Zijn er hier mensen die Japans spreken? Volgens mij heb je daar een uitstekende business positie als je zowel Japans als Engels beheerst..
pi_176836143
Wij hebben geboekt!, in Mei lekker naar Japan *O*
PSN: Metal_Akilla
  vrijdag 23 februari 2018 @ 09:05:12 #298
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_177384812
*kickje omhoog* We willen gaan boeken voor oktober. Hmmm, topic is bijna vol trouwens.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_177385309
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 09:05 schreef SEMTEX het volgende:
*kickje omhoog* We willen gaan boeken voor oktober. Hmmm, topic is bijna vol trouwens.
Mooiste seizoen. ^O^ Wij gaan weer in november. :)
pi_177385682
Voor de mensen die Japan missen:

10 Japanese Drama's To Binge on Netflix.
https://savvytokyo.com/10(...).Wo-7P1fjQNU.twitter
  vrijdag 23 februari 2018 @ 11:18:32 #301
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_177387559
Nog 3 weken en dan mag ik weer 🙌
Haters everywhere but I don't really care.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')