abonnement Unibet Coolblue
pi_173630628
Zijn daar etiquette voor? Moet ik aanbellen bij de buren om mij voor te stellen/koffie te drinken, moet ik ze uitnodigen voor koffie, nodigen zij ons uit voor koffie?

Hoe werkt zoiets? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173630660
Laatste keer dat ik verhuisde was in 2003 en toen woonde er nog niemand anders, dus niet echt ervaring mee en wil niet als een lompe boer overkomen, vandaar deze vraag.

Niet dat het me verder boeit om als een lompe boer over te komen, maar beter een goeie buur dan een verre vriend die een keer een oogje in het zeil kan houden als je op vakantie bent om maar iets te noemen.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 6 september 2017 @ 22:45:08 #3
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_173630664
Je prikt een datum, doet briefjes door de bus, zorgt voor koffie, thee, fris en wat gebak?

Lijkt mij niet dat elke buur jou uitnodigt, hoogstens je directe buren.
pi_173630671
Gewoon even aanbellen, je merkt snel genoeg of er een bakje koffie in zit of niet. Even voorstellen is wel zo netjes en prettig!
pi_173630672
Meestal loop je elkaar wel tegen het lijf als je toch aan het verhuizen of klussen bent, dan vraag je gewoon of je een keer een kopje koffie kunt komen drinken.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_173630681
quote:
6s.gif Op woensdag 6 september 2017 22:45 schreef Dagoduck het volgende:
Meestal loop je elkaar wel tegen het lijf als je toch aan het verhuizen of klussen bent, dan vraag je gewoon of je een keer een kopje koffie kunt komen drinken.
Nouja we hebben inmiddels alles over, maar nog niet gezien zegmaar.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173630716
quote:
7s.gif Op woensdag 6 september 2017 22:45 schreef Geralt het volgende:

[..]

Nouja we hebben inmiddels alles over, maar nog niet gezien zegmaar.
Gewoon even aanbellen en je voorstellen, ligt eraan wat voor wijk het is maar grote kans dat ze je binnen vragen voor een kopje koffie. En als ze dat niet doen nodig je hun gewoon uit.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_173630769
wat zou jij zelf prettig vinden als jouw buren verhuizen en er nieuwe mensen naast je komen te wonen?

hoe zie je de ontmoeting dan voor je?

dat moet je namelijk nu bij jouw nieuwe buren doen.
pi_173630776
quote:
6s.gif Op woensdag 6 september 2017 22:47 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Gewoon even aanbellen en je voorstellen, ligt eraan wat voor wijk het is maar grote kans dat ze je binnen vragen voor een kopje koffie. En als ze dat niet doen nodig je hun gewoon uit.
De wijk is netter dan dat ik ben zegmaar. :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173630787
quote:
14s.gif Op woensdag 6 september 2017 22:49 schreef racerdkb het volgende:
wat zou jij zelf prettig vinden als jouw buren verhuizen en er nieuwe mensen naast je komen te wonen?

hoe zie je de ontmoeting dan voor je?

dat moet je namelijk nu bij jouw nieuwe buren doen.
Mij boeit het helemaal geen kut als ik heel eerlijk ben :')
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173630790
quote:
6s.gif Op woensdag 6 september 2017 22:49 schreef Geralt het volgende:

[..]

De wijk is netter dan dat ik ben zegmaar. :P
biertje in plaats van koffie dan
pi_173630808
quote:
10s.gif Op woensdag 6 september 2017 22:50 schreef racerdkb het volgende:

[..]

biertje in plaats van koffie dan
Misschien gewoon op een bak bier in de voortuin gaan zitten en Hazes uit de speakers pompen _O-
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173630812
Maargoed, er zijn dus geen standaard etiquette voor begrijp ik?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173630813
quote:
7s.gif Op woensdag 6 september 2017 22:50 schreef Geralt het volgende:

[..]

Mij boeit het helemaal geen kut als ik heel eerlijk ben :')
tsja je kan natuurlijk gewoon niks doen en dan kom je elkaar vanzelf wel tegen voor de deur of met het ophalen van een pakketje.
  woensdag 6 september 2017 @ 22:54:03 #15
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_173630857
quote:
14s.gif Op woensdag 6 september 2017 22:51 schreef racerdkb het volgende:

[..]

tsja je kan natuurlijk gewoon niks doen en dan kom je elkaar vanzelf wel tegen voor de deur of met het ophalen van een pakketje.
Dan blijft het waarschijnlijk bij een hoi, doei-relatie. Terwijl als je je voorsteld de buren nog eens op je kat willen passen, of gezellig een BBQ en een pot bier willen doen in de zomer ofzo.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 6 september 2017 @ 22:58:54 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173630948
quote:
7s.gif Op woensdag 6 september 2017 22:51 schreef Geralt het volgende:
Maargoed, er zijn dus geen standaard etiquette voor begrijp ik?
Jawel. BInnen korte termijn (dus 2 wkn of zo) nodig jij je buren links en rechts uit voor koffie. Rond een uur of 19:00. Dat duurt een uurtje, kort voorstellen.

Ik zou het zeker doen want je hebt er in de toekomst veel plezier van.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_173631112
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 22:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Jawel. BInnen korte termijn (dus 2 wkn of zo) nodig jij je buren links en rechts uit voor koffie. Rond een uur of 19:00. Dat duurt een uurtje, kort voorstellen.

Ik zou het zeker doen want je hebt er in de toekomst veel plezier van.
maar TS lijkt echt totaal niet een persoon die uit zichzelf een uurtje op de koffie bij de buren gaat.

als dat de etiquette is dan vind ik het jammer dat die poppenkast nodig is om een (kunstmatige) relatie op te bouwen
pi_173631183
Deze vraag op Fok! stellen _O-
Hier allemaal zolderkamer autisten bij mama op zolder :P
  woensdag 6 september 2017 @ 23:13:40 #19
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_173631184
Ik bel gewoon aan en stel me voor. Is bij mij nog nooit gebeurd trouwens. _O-
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  woensdag 6 september 2017 @ 23:14:16 #20
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173631197
quote:
7s.gif Op woensdag 6 september 2017 23:09 schreef racerdkb het volgende:

[..]

maar TS lijkt echt totaal niet een persoon die uit zichzelf een uurtje op de koffie bij de buren gaat.

als dat de etiquette is dan vind ik het jammer dat die poppenkast nodig is om een (kunstmatige) relatie op te bouwen
De nieuwkomer nodigt de buren uit.

Het is geen poppenkast maar gewoon een eerste stap.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 6 september 2017 @ 23:14:49 #21
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_173631205
quote:
7s.gif Op woensdag 6 september 2017 23:09 schreef racerdkb het volgende:

[..]

maar TS lijkt echt totaal niet een persoon die uit zichzelf een uurtje op de koffie bij de buren gaat.

als dat de etiquette is dan vind ik het jammer dat die poppenkast nodig is om een (kunstmatige) relatie op te bouwen
Wat is er kunstmatig aan die relatie?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_173631248
Mijn nieuwe buren stelden zich voor door op de eerste de beste zondag tot zes keer toe verspreid over de dag te gaan drummen met ramen en deuren open. Werd zeer op prijs gesteld. Probeer dat eens.
  woensdag 6 september 2017 @ 23:23:20 #23
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_173631312
ik kreeg de eerste week een pakje voor mijn buurman. Toen ik het afgaf aanhem zei ik "ik ben peter". Antwoord: "ik heb het niet zo met buren, geef me pakje maar".

Daarna ook nooit meer gesproken.
Tot nooit .......
  woensdag 6 september 2017 @ 23:36:44 #24
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_173631451
Als je daar geen zin in hebt, niet doen. Je moet niks. :)
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_173631550
Nee, de huidige bewoners moeten zich aan de nieuwkomer voorstellen. Volgens de etiquette dan.
Dan krijgt de nieuweling het gevoel dat hij echt welkom is.
  woensdag 6 september 2017 @ 23:58:06 #26
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_173631646
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 23:46 schreef Hiddendoe het volgende:
Nee, de huidige bewoners moeten zich aan de nieuwkomer voorstellen. Volgens de etiquette dan.
Dan krijgt de nieuweling het gevoel dat hij echt welkom is.
:Y
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  donderdag 7 september 2017 @ 00:07:44 #27
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_173631734
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 23:46 schreef Hiddendoe het volgende:
Nee, de huidige bewoners moeten zich aan de nieuwkomer voorstellen. Volgens de etiquette dan.
Dan krijgt de nieuweling het gevoel dat hij echt welkom is.
volgens mij ben je in de war met asielzoekers.
Tot nooit .......
pi_173631743
Geen idee, zou het zelf leuk vinden als een nieuwe buur zich even voor komt stellen, hoeft dan niet gelijk koffie te komen drinken verder.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_173631786
Ik heb nooit bedacht de mensen hier 'regels' voor zouden kunnen bedenken.

Voor mij geldt:
- Zie ik buren die nieuw naast/tegenover mij komen wonen voor het eerst,dan stel ik mij even voor en vraag of ze wellicht nog wat hulp of advies nodig hebben.
- Ga ik ergens wonen en zie ik tijdens de klus/verhuis werkzaamheden één van de nieuwe buren, dan stel ik mij even voor.
- Moet ik hakken/breken/boren voor de verbouwing, dan bel ik zelf even aan om me voor te stellen en kondig ik de werkzaamheden aan. Daarbij vraag ik dan wel meteen op welke dagen/tijdstippen ze het meest last hebben van de herrie zodat ik daar zoveel mogelijk omheen kan plannen. Denk aan middagdutjes van kinderen of de dag dat iemand thuiswerkt.

Bij mijn laatste buurman heeft dat overleggen heel goed gewerkt. Ondanks de reeds 2 jaar durende verbouwing ervaart hij naar eigen zeggen weinig overlast. Hij is in elk geval nog altijd vriendelijk tegen mij.
pi_173631804
Tot nu toe nog nooit voorgesteld, maar ben ook niet heel sociaal van nature. Overigens altijd in appartementen gewoond, dus dan is het al wat meer afstand vind ik.

Over 4 weken heb ik voor het eerst een normale koopwoning, dus dan mezelf maar eens netjes voorstellen denk ik.
٩๏̯͡๏)۶
  donderdag 7 september 2017 @ 00:25:12 #31
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_173631863
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 00:14 schreef Ivo1985 het volgende:
Daarbij vraag ik dan wel meteen op welke dagen/tijdstippen ze het meest last hebben van de herrie zodat ik daar zoveel mogelijk omheen kan plannen. Denk aan middagdutjes van kinderen of de dag dat iemand thuiswerkt.
Waarna je een complete agenda te voorschijn komt waaruit blijkt dat je alleen op je pantoffels mag lopen.
Tot nooit .......
  donderdag 7 september 2017 @ 05:10:46 #32
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_173632511
Ik woon in een appartement en heb ook nieuwe buren. Ik heb dagen stil door het huis gelopen omdat ik bang was dat ze me hoorden en zouden aankloppen. _O- Maar goed ik ben ook niet normaal, doe nooit open en altijd gordijnen dicht. Enfin, ik moest er helaas toch een keer uit en kwam ik terug in de gang en hoorde ze al, helaas is er geen andere manier om binnen de komen (ik woon 2 hoog en kan moeilijk het balkon op klimmen :') ) en die meneer stelde zich al meteen voor, bleek de vader te zijn van zijn dochter die er komt komen (riep zijn dochter meteen, waren beiden aan het klussen). Ik stond er maar dom te staan en wat te lachen. Lijken me hele aardige mensen hoor, daar niet van. Maar ik ben er gewoon niet zo goed in. _O-
pi_173632515
Je kunt toch gewoon hoi zeggen als je ze een keer tegenkomt? Kijk er vooral mee uit, zeker als je een hekel aan bemoeienis hebt.
pi_173632542
Die buren komen zelf maar.
pi_173632773
Ik zal niet gelijk aanbellen of zo tenzij er echt al een hoop tijd overheen is gegaan en je hebt ze nog steeds niet ontmoet. Gewoon als je ze een keer ziet even voorstellen dat je de nieuwe buurman bent en als ze een keer iets nodig hebben of zo of er iets is ze gerust aan kunnen bellen. "Kopje koffie komen drinken" zou ik persoonlijk niet zo veel zin in hebben, is een beetje te geforceerd. Je bent buren en hoeft geen vrienden te worden.

Ligt trouwens ook aan het huis en de wijk. Bij een huurflat en zo hoef je je echt niet voor te stellen maar als je koopt en er een langere tijd gaat wonen of het zijn wat rijkere buurten dan is koffie en een bloemetje misschien normaler. Wat voor woning is het?
pi_173632782
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 00:14 schreef Ivo1985 het volgende:
Ik heb nooit bedacht de mensen hier 'regels' voor zouden kunnen bedenken.

Voor mij geldt:
- Zie ik buren die nieuw naast/tegenover mij komen wonen voor het eerst,dan stel ik mij even voor en vraag of ze wellicht nog wat hulp of advies nodig hebben.
- Ga ik ergens wonen en zie ik tijdens de klus/verhuis werkzaamheden één van de nieuwe buren, dan stel ik mij even voor.
- Moet ik hakken/breken/boren voor de verbouwing, dan bel ik zelf even aan om me voor te stellen en kondig ik de werkzaamheden aan. Daarbij vraag ik dan wel meteen op welke dagen/tijdstippen ze het meest last hebben van de herrie zodat ik daar zoveel mogelijk omheen kan plannen. Denk aan middagdutjes van kinderen of de dag dat iemand thuiswerkt.

Bij mijn laatste buurman heeft dat overleggen heel goed gewerkt. Ondanks de reeds 2 jaar durende verbouwing ervaart hij naar eigen zeggen weinig overlast. Hij is in elk geval nog altijd vriendelijk tegen mij.
Dit is ook erg goed advies, deed precies hetzelfde. Dan mogen ze je gelijk en laat het zien dat je rekening houdt met elkaar. Anders is het zo ongemakkelijk als de eerste keer dat je elkaar ontmoet gelijk geklaag is of het wat zachter kan omdat de buurman nachtdienst heeft oid.
pi_173632790
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 23:13 schreef ikweethetookniet het volgende:
Deze vraag op Fok! stellen _O-
Hier allemaal zolderkamer autisten bij mama op zolder :P
Alsof mama geen buren heeft. :')
  Moderator donderdag 7 september 2017 @ 06:30:34 #38
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_173632791
Verhuisd.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_173632792
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 22:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Jawel. BInnen korte termijn (dus 2 wkn of zo) nodig jij je buren links en rechts uit voor koffie. Rond een uur of 19:00. Dat duurt een uurtje, kort voorstellen.

Ik zou het zeker doen want je hebt er in de toekomst veel plezier van.
Daar zou ik dus echt geen zin in hebben en waarschijnlijk ook gewoon niet in mee gaan als ze het voorstellen, of na een minuut of 10 zeggen dat ik er weer vandoor moet. Een uur lang geforceerd met mensen gezellig doen alleen maar omdat ze naast je wonen. Woon je in een villawijk en hebben jullie allemaal kinderen, dan kan dit wellicht wel, maar dan zijn er ook genoeg andere dingen gaande. Ben je gewoon alleenstaand en woon je in een flat in de stad dan is dit echt niet nodig en zou ik het meer gewoon bij een korte introductie houden.
  donderdag 7 september 2017 @ 08:14:21 #40
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_173633237
Wij hebben ons al 'voorgesteld' tijdens de bezichtiging :D ik wil graag weten waar ik naast woon.
Verder houd ik totaal niet van buren over de vloer of andersom, maar een praatje buiten maak ik graag.
pi_173633322
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 08:14 schreef SacreCoeur het volgende:
Wij hebben ons al 'voorgesteld' tijdens de bezichtiging :D ik wil graag weten waar ik naast woon.
Verder houd ik totaal niet van buren over de vloer of andersom, maar een praatje buiten maak ik graag.
:D
  donderdag 7 september 2017 @ 08:37:13 #42
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173633437
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 06:30 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Daar zou ik dus echt geen zin in hebben en waarschijnlijk ook gewoon niet in mee gaan als ze het voorstellen, of na een minuut of 10 zeggen dat ik er weer vandoor moet. Een uur lang geforceerd met mensen gezellig doen alleen maar omdat ze naast je wonen. Woon je in een villawijk en hebben jullie allemaal kinderen, dan kan dit wellicht wel, maar dan zijn er ook genoeg andere dingen gaande. Ben je gewoon alleenstaand en woon je in een flat in de stad dan is dit echt niet nodig en zou ik het meer gewoon bij een korte introductie houden.
Er werd gevraagd wat gebruikelijk is. En inderdaad, in een dorp met vrijstaande huizen en kinderen is dat hoogstwaarschijnlijk anders dan in de stad.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 7 september 2017 @ 08:43:57 #43
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173633519
Verhuist bent? Jammer.

Zoiets gaat verder normaliter geheel organisch. Als je een beetje een sociaal mens bent, tenminste.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_173633546
Je hebt niks aan buren. ik zou ze negeren. Voor je het weet komen ze elke dag of houden ze je in de gaten.
Ja
  donderdag 7 september 2017 @ 09:13:33 #45
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_173633777
Wij hebben ons even voorgesteld bij onze kandidaat buren voor we het huis kochten. Wilde toch wel even weten waar we met zijn tweeën mee onder 1 kap dreigden te komen voor we gingen kopen :)

En hoe: Tsja, gewoon aangeklopt/gebeld (weet het ook niet meer) en even voorgesteld en gemeld dat we belangstelling hadden voor het huis en toen een klein praatje gemaakt. Is geen handboek voor.
pi_173633884
Inderdaad,gewoon even aanbellen en jezelf voorstellen. Sommige mensen houden ervan om gelijk een praatje te maken, anderen vinden dat je je voorstelt genoeg. Allebei prima.
  donderdag 7 september 2017 @ 10:45:58 #47
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_173635089
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 08:46 schreef Demon90 het volgende:
Je hebt niks aan buren. ik zou ze negeren. Voor je het weet komen ze elke dag of houden ze je in de gaten.
De Turkse buurvrouw van mijn moeder komt al -even uitrekenen- 26 jaar bijna dagelijks langs met nog steeds dezelfde vragen _O-
  donderdag 7 september 2017 @ 10:49:45 #48
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_173635144
Ik kan me zelfs nog een keer herinneren, toen ik nog klein was, dat ze helemaal achter in de tuin over de heg heen stapte (waar een opening zat) omdat we toevallig buiten zaten _O-
pi_173635467
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 06:21 schreef Bas_Verstappen het volgende:


Ligt trouwens ook aan het huis en de wijk. Bij een huurflat en zo hoef je je echt niet voor te stellen maar als je koopt en er een langere tijd gaat wonen of het zijn wat rijkere buurten dan is koffie en een bloemetje misschien normaler. Wat voor woning is het?
tweekapper in een nette wijk :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173635478
Koop dus
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173635510
Maargoed, de ene zegt de nieuwkomer stelt zich voor en de ander zegt de buur stelt zich voor aan de nieuwkomer.

Hier kan ik niks mee 🙈
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 7 september 2017 @ 11:19:01 #52
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173635611
quote:
7s.gif Op donderdag 7 september 2017 11:14 schreef Geralt het volgende:
Maargoed, de ene zegt de nieuwkomer stelt zich voor en de ander zegt de buur stelt zich voor aan de nieuwkomer.

Hier kan ik niks mee 🙈
Sinds wanneer ben jij zo'n onzekere autist?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_173635627
quote:
10s.gif Op donderdag 7 september 2017 11:19 schreef Copycat het volgende:

[..]

Sinds wanneer ben jij zo'n onzekere autist?
Dit. Bel gewoon aan. Wat is daar zo moeilijk aan?
  donderdag 7 september 2017 @ 11:30:17 #54
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173635814
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 10:45 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

De Turkse buurvrouw van mijn moeder komt al -even uitrekenen- 26 jaar bijna dagelijks langs met nog steeds dezelfde vragen _O-
Of het wat zachter kan en of ze de hond niet in haar tuin wil laten schijten?
The love you take is equal to the love you make.
pi_173635892
quote:
10s.gif Op donderdag 7 september 2017 11:19 schreef Copycat het volgende:

[..]

Sinds wanneer ben jij zo'n onzekere autist?
niet. Ik vroeg het me gewoon af, dat is alles.

😊
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 7 september 2017 @ 11:39:01 #56
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_173635932
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 11:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Of het wat zachter kan en of ze de hond niet in haar tuin wil laten schijten?
Nee omdat ze al 40 jaar in Nederland woont en nog steeds vrijwel geen Nederlands spreekt.
  donderdag 7 september 2017 @ 11:40:50 #57
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_173635962
Dus nog altijd bij iedere brief die er komt, moet m'n moeder het uitleggen. Steeds weer hetzelfde. Maar de Turkse oliebollen die ze vroeger bakte :9~ _O_

EDIT: Kan me zelfs 1 keer herinneren dat ik open deed en m'n moeder ziek op bed lag en dat vertelde ik dus en voor ik het wist stond ze naast haar bed.

[ Bericht 19% gewijzigd door roosjeroosje1988 op 07-09-2017 12:10:49 ]
  donderdag 7 september 2017 @ 11:43:20 #58
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173635998
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 11:35 schreef Geralt het volgende:

niet. Ik vroeg het me gewoon af, dat is alles.

😊
Maar je kunt er niks mee, zeg je?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_173636049
Ligt denk ik ook een beetje aan je buren en wat voor mensen dat zijn. Wij lieten het open, maar hebben uiteindelijk geen 'inloop' gedaan. We zeggen elkaar allemaal goeiedag, letten een beetje op elkaar's spullen en een praatje zo nu en dan, meer niet. Iedereen is verder erg op zichzelf en heeft z'n eigen ding.
Ja doei.
pi_173642693
Altijd even voorstellen! Kost niets en kan veel gedoe voorkomen, of zoals in ons geval, goede buren worden.

De vraag sie je moet stellen is
A:) waarom zou je het niet doen,
B:) zou je het zelf op prijs stellen in de omgekeerde situatie

Ge!
  Moderator donderdag 7 september 2017 @ 18:19:40 #61
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_173642928
quote:
14s.gif Op woensdag 6 september 2017 22:49 schreef racerdkb het volgende:
wat zou jij zelf prettig vinden als jouw buren verhuizen en er nieuwe mensen naast je komen te wonen?

hoe zie je de ontmoeting dan voor je?

dat moet je namelijk nu bij jouw nieuwe buren doen.
Daar sluit ik mij eigenlijk bij aan; doen zoals je het zelf ook graag zou zien :)
  donderdag 7 september 2017 @ 18:21:05 #62
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_173642949
Wij hebben gewoon even aangebeld en ons voorgesteld. De ene buur bood een kop koffie aan en de andere niet. Klaar.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_173650004
Je bent eerst nog aan het verhuizen, dus misschien zie je ze wel lopen, dan kan je zo even aanschieten. Zo niet bel je even aan en stel je je voor.
pi_173651436
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 11:12 schreef Geralt het volgende:

[..]

tweekapper in een nette wijk :)
Oja dan moet je wel. Zeker bij twee onder 1 kap. Dan moet je er gelijk een kleine gelegenheid van maken want ja dan zijn het eigenlijk je enige buren. Maar als het een sociale huurwoning is en rotterdam of zo dan krijg je waarschijnlijk alleen maar "WAT WAT WAAROM JIJ AANMOETE BELLE?" als je jezelf even "voor komt stellen".
pi_173689711
Bel gewoon aan!
pi_173690120
Binnen een jaar aan beide kanten nieuwe buren, niet èèn heeft zich voorgesteld. Zit wel lekker ieder weekend in de herrie, any favors kunnen ze op voorhand vergeten. Ben blij als mijn nieuwbouw over een maand of 6 opgeleverd word.
pi_173692288
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 11:24 schreef NCB het volgende:
Binnen een jaar aan beide kanten nieuwe buren, niet èèn heeft zich voorgesteld. Zit wel lekker ieder weekend in de herrie, any favors kunnen ze op voorhand vergeten. Ben blij als mijn nieuwbouw over een maand of 6 opgeleverd word.
Asociaal zeg.
  zondag 24 september 2017 @ 00:53:53 #68
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_173957519
Ik ga 1 november verhuizen naar een nieuwbouwproject in een eeuwenoud bestaand dorp in de Kop van N-Holland.
Voordeel is wel dat alle bewoners nieuwe buren hebben, maar die zijn dan natuurlijk allemaal druk bezig met hun huisje in te richten.
Wat ik in ieder geval ga doen, is bij al mijn directe nieuwe buren even een kaartje in de bus gooien met een standaard tekst (heel veel woonplezier in jullie nieuwe huisje toegewenst, blablabla, groetjes van buurman van nummer zoveel) :)
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
pi_173957715
Ik heb mezelf maar even voorgesteld aan de buren waar mijn huiskamer aan grenst. Meteen een klein experiment voorgesteld: ik wilde weten hoe hard ik mijn muziek kon zetten voordat ze zouden gaan klagen. Werd meteen aanvaard; ik heb een stukje Dire Straits opgezet op een redelijk hard niveau, geen buren gezien. Later vertelde de buurman me dat hij, toen hij op het toilet zat, "iets" had gehoord als hij zijn oor tegen de muur legde. Toen viel het me pas op dat onze huiskamers niet aan elkaar grenzen, dus dat viel heel goed mee.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_173959163
wij hadden het helemaal makkelijk. Aanstaande vrijdag krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huis. gisteren was de nationale burendag. Ook onze nieuwe buurt deed hieraan mee.
En wij waren ook uitgenodigd. Dit was een ideaal moment om meteen alle buren te ontmoeten.
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
pi_173961093
quote:
11s.gif Op woensdag 6 september 2017 22:51 schreef Geralt het volgende:

[..]

Misschien gewoon op een bak bier in de voortuin gaan zitten en Hazes uit de speakers pompen _O-
Succes gegarandeerd B-)
pi_173976258
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 23:13 schreef ikweethetookniet het volgende:
Deze vraag op Fok! stellen _O-
Hier allemaal zolderkamer autisten bij mama op zolder :P
Mijn moeder en ik zijn verhuisd en zij heeft de buren op de koffie uitgenodigd.
Moet ik nu op zolder blijven zitten of mezelf ook komen voorstellen?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_173984885
Ik zou er niet aan beginnen. Althans, het is maar wat jij gezellig vind. Ik had mij voorgesteld en werd op de koffie uitgenodigd, niet mijn mensen, zit je daar, waar the fuck moet je het over hebben met mensen die je niet kent?

Na een halfuurtje terug gekeerd, en nu word ik nog steeds op de koffie uitgenodigd. De andere buren heb ik maar laten schieten.

Nu moet ik zeggen dat ik voorheen wel uit een tokkie wijk kwam. Hier is de sociale controle wel wat hoger, en dat is ff wennen.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  maandag 25 september 2017 @ 12:13:01 #74
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_173985052
quote:
7s.gif Op woensdag 6 september 2017 22:51 schreef Geralt het volgende:
Maargoed, er zijn dus geen standaard etiquette voor begrijp ik?
gewoon als je ze een keertje tegenkomt jezelf even voorstellen en een kort gesprekje aanknopen ( zo deed ik dat ook). Meer hoeft niet hoor. Als zij vinden dat er een kop koffie etc bij hoort dan merk je dat vanzelf wel doordat zij jou uitnodigen. De band met je buren ontstaat erna verder vanzelf wel doordat je elkaar tegen komt, gedag zegt, even kletst etc.
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  maandag 25 september 2017 @ 12:22:41 #75
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_173985232
quote:
7s.gif Op donderdag 7 september 2017 11:14 schreef Geralt het volgende:
Maargoed, de ene zegt de nieuwkomer stelt zich voor en de ander zegt de buur stelt zich voor aan de nieuwkomer.

Hier kan ik niks mee 🙈
t maakt nuet zoveel uit hoe, ALS je je maar een keer voorstelt. Dus wanneer je ze tegenkomt bijv. Maar aanbellen kan in principe ook. T komt alleen maar sympathiek over als je jezelf voorstelt. Als je nooit op ze afstapt omdat je vind dat zij dat moeten doen kun je krijgen dat ze je aso vinden.

Koffie voorstellen vind ik wat opdringerig want mss willen ze dat niet.
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_173988452
Hangt van het verloop in de buurt af. Koophuizen waar mensen lang (en jezelf ook) blijven wonen? Je zit vele jaren aan elkaar vast, dus investeer er in. Geef een borrel op een middag (kort, 2 uur max).

Straat met veel huurhuizen, hoog verloop? Alleen aanbellen bij directe buren.

Goede band met de buren is onbetaalbaar
pi_173988465


[ Bericht 100% gewijzigd door BrrrKoud op 25-09-2017 15:53:52 ]
pi_174080081
Bij bezichtiging aangebeld en gevraagd hoe de buurt is e.d. haha

Andere kant was leeg en toen we daar nieuwe buren kregen een praatje aangeknoopt toen ze bezig waren.

Heel goed contact met beide buren. Altijd fijn. Lopen geen deuren plat maar af en toe gezellig n bakkie, bij vakanties word er voor elkaar dieren of post gezorgd . Fijn wonen zo.
pi_174081689
Wij (volksbuurt, huurhuis) hebben kaartjes in de bus gegooid met "Hoi, wij zijn de nieuwe buren" van de directe buren en overburen. Nu kennen ze ons bij naam en kletsen we soms even op straat. Als er dan een andere straatbewoner voorbij komt, zegt onze buur: "Hey -naam-, dit is de buurvrouw van nummer X".

Ik heb geen diepgaande gesprekken met ze, maar even "Hoe is 't nou?" en "Jouw kat is echt lief zeg!" kan er wel even vanaf van tijd tot tijd. En als er echt iets is, zoals de inbraak bij de schuinoverburen laatst, spreken we elkaar ook wel en beloven we goed op elkaars huis/tuin te letten. O+
Mon 'en!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')