abonnement Unibet Coolblue
pi_173630584
Even direct maar vermelden:
Als een beloning niet mag volgens de fok regels dan graag dit topic sluiten en doen alsof er niks aan de hand is. Ik heb namelijk eerlijk waar niks daarover gelezen and I mean you no harm.

Als dat niet zo is dan het volgende:
ik zoek 2 oude spellen, eigenlijk met tussenpozen van maanden al jarenlang en kan ze niet vinden.
Als iemand 1 van de 2 spellen kan melden geef ik die persoon 20 euro. Als iemand ze beide kan noemen dan 50 euro in totaal. En ja als iemand het spel noemt of beide en het is echt zo dan zeg ik dat ook wel eerlijk. Ik ben wat dat betreft geen lul.

Ik wil de spellen gewoon echt weer graag kunnen spelen nu ik wat ouder ben geworden.

Het punt is wel dat ik me er vrij weinig van herinner, maar ik zal alle info geven die ik heb.

Ik was tussen de 8 en 16 jaar denk ik, ben nu 32 jaar in 2017 dus tussen 1993 - 2001 lijkt me (edit: sowieso nogal eerder, was toen rond ik 8-12 was dus dat scheelt nog weer 4 jaar dus 1993 - 1997 zeer waarschijnlijk (laat wel een jaartje of 2 open aan beide kanten voor mijn foute herinneringen) )
Bij het ene spel moest je kiezen uit een 7tal (zoiets) planeten in het begin (1 van de eerste schermen). Belangrijk om te melden was dat het een soort trial was op een cd met 20 andere trials, illegaal, die persoon van wie ik het leende was wel actief met dat soort dingen (en 36 jaar ofzo). Daarna kon je gebouwen bouwen op vlaktes die naar ik meen 5 hoekig waren. Allemaal aan elkaar gekoppeld. Je kon technologie upgraden. Er staat me iets bij van een banana beam maar nu klinkt het voor mij net alsof ik dat gefantaseerd heb. Maar er was een beam die ik kon techen. Maar eigenlijk zou ik denken dat het aantal van games met alleen al deze informatie al wel flink te verminderen is.

Het tweede spel is spel waarbij ik rechtboven in een map begon (in ieder geval bovenaan). Ik ging eerst links met mijn held (met zwaard dacht ik) en ging de map wat door. In het midden was een kasteel en moest ik vechten met een swordsman. Ik weet niet hoe dat afliep, niet goed denk ik want ik ben nooit in dat kasteel gekomen. Ik weet nog wel dat er meer onderaan in de map een boom was waartegen ik moest beuken en dan kreeg ik eikels. Die kon ik verkopen voor dingen. Ook dit heb ik niet genoeg gedaan om er echt veel van te weten maar dat staat me nog wel bij en lijkt me ook wel een vrij duidelijke indicatie voor een bepaalde game.

Als er meer specifieke informatie nodig is kan je me het altijd vragen maar ik heb globaal gesproken gezegd wat ik weet, ik was nog vrij jong.

Ik wil graag die 2 spellen nog een keer spelen.

Iedereen die mee wil denken alvast bedankt

En als je een spel herkent en meldt en het geld ontvangt dan ook graag hier melden zodat een tweede weet dat ik niet lul

Thanks, greetz

[ Bericht 1% gewijzigd door jodelahity op 06-09-2017 22:49:11 ]
Fylax is op televisie geweest
pi_173630828
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_173630916
trials? of bedoel je die twilight cd's
:]
pi_173631002
quote:
Dank je Jordy (serieus) maar heb ik geprobeerd (2 jaar of wat is het geleden) maar dit werd toen niet gevonden. Vind het super dat ze helpen voor geen geld, maar als dat geen resultaat heeft werkt geld altijd beter.
Fylax is op televisie geweest
pi_173631032
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 22:56 schreef wootahH het volgende:
trials? of bedoel je die twilight cd's
Nou ja het liefst speel ik de hele game. Maar ik speelde toen volgens mij een soort van trial. Op de cd (of misschien al dvd?) waren toen iets van 20 verschillende trials. Allemaal redelijk speelbaar al. Twilight cd's zegt me niks wat dat betreft sorry. Waren wel redelijk volledige trials had ik het idee trouwens. Maar je moet snappen dat ik toen nog niks ervan snapte, ik kon gewoon iets van 10 rondes spelen voordat het mijn einde was en dat was voor mij al een redelijk volledig spel. Ook al had ik wel het idee dat er een blokkade zat op de banana beam. Daarom blijft me dat ook bij. Het spel met de held en het zwaard leek wel volledig trouwens.
Fylax is op televisie geweest
pi_173631115
Even om een beetje een idee te geven, conquest of the new world, tomb raider, destruction derby etc waren allemaal spellen die ik rond die tijd speelde en geen moeite mee heb gehad om terug te vinden (omdat ik me de naam herinner) maar deze 2 trials of misschien wel volledige spellen heb ik rond die tijd ook gehad maar kan ik me niet genoeg meer van herinneren om weer te kunnen spelen.
Fylax is op televisie geweest
pi_173631138
Was het eerste spel toevallig Star General?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_173631171
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 23:11 schreef Jordy-B het volgende:
Was het eerste spel toevallig Star General?
Dat niet, het was nog wel een stuk geavanceerder in graphics. Maar het idee van 5 hoekig bouwen klopt precies, alleen mooier

Ik weet niet hoe oud dat spel is, maar het is redelijk om aan te nemen dat het spel dat ik zoek dus wat ouder is, dus misschien kan je mijn range wat jaartal wat verfijnen wat dat betreft?
Fylax is op televisie geweest
pi_173631208
Korte opmerking tussendoor: morgen en overmorgen werk ik gewoon, dus of ik reageer voor 8:00 of na 18:00, maar ik blijf dit topic wel genoeg in de gaten houden dat ik buiten die tijden binnen een normale tijd reageer
Fylax is op televisie geweest
  woensdag 6 september 2017 @ 23:16:49 #10
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173631237
En waar speelde je die spellen op? Windows PC? Iets anders?
pi_173631239
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 23:12 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Dat niet, het was nog wel een stuk geavanceerder in graphics. Maar het idee van 5 hoekig bouwen klopt precies, alleen mooier

Ik weet niet hoe oud dat spel is, maar het is redelijk om aan te nemen dat het spel dat ik zoek dus wat ouder is, dus misschien kan je mijn range wat jaartal wat verfijnen wat dat betreft?
Is het dan wellicht Alpha Centauri?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_173631249
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 23:16 schreef Lunatiek het volgende:
En waar speelde je die spellen op? Windows PC? Iets anders?
Windows 95 of 98
Fylax is op televisie geweest
pi_173631275
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 23:17 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Is het dan wellicht Alpha Centauri?
Ik denk het niet. Het staat me niet bij dat er uberhaupt water was en de gebouwen zoals ik ze zie via google afbeeldingen laten me niks herinneren. Ik wil het best installeren voor de zekerheid. Maar begin je ermee met een keuze uit planeten? Want dat was wel een duidelijk begin toen
Fylax is op televisie geweest
pi_173631288
Niet dat ik weet. Bij Star General strijden zeven buitenaardse rassen tegen elkaar, en het is op een hexagonaal speelveld.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_173631293
Van links naar rechts had je ook technologie dat je steeds moest ontwikkelen. En rechts was dan die beam. Maar die duurde 15 dagen ofzo en ik had telkens tekort dagen zo voelde het voor mij. Althans het is me nooit gelukt om die echt te krijgen
Fylax is op televisie geweest
pi_173631314
Imperium Galactica misschien?
pi_173631320
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 23:21 schreef Jordy-B het volgende:
Niet dat ik weet. Bij Star General strijden zeven buitenaardse rassen tegen elkaar, en het is op een hexagonaal speelveld.
Oke het begint echt met de keuze uit een aantal planeten, 7 ofzo en dan kan je ook the moon kiezen volgens mij (voor als dat iets mag helpen, misschien niks als ik het me verbeeld maar dat staat me bij) en dan kan je gaan ontwikkelen met technologie, gebouwen etc.
Fylax is op televisie geweest
pi_173631331
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 23:23 schreef WammesWaggel het volgende:
Imperium Galactica
Die gebouwen zijn wat te modern om het zo maar te noemen. Maar waarschijnlijk rond dezelfde ontwikkeltijd
Fylax is op televisie geweest
pi_173631339


Zoiets als dit was wel het beginscherm waaruit je kon kiezen
Fylax is op televisie geweest
pi_173631392
Space Empires?
Galactica Civilizations? Deel 1 of 2.
pi_173631421
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 23:31 schreef WammesWaggel het volgende:
Space Empires?
Galactica Civilizations? Deel 1 of 2.
De kern lag heel erg bij het bouwen zelf op een landschap met technologie. Beetje net als red alert

Of eigenlijk nogal zoals red alert maar dan met een buitenaardse planeet

Ik ging ook niet van planeet naar planeet, ik probeerde mijn eigen stukje te verdedigen met die beams etc. Ik wil echt graag dat ik me gewoon er meer van herinnerde maar het lijkt gewoon niet te lukken. De kern was echt gewoon een stuk land op een planeet waarop je uitbouwde met kadasters die 5 hoekig waren en op elk zo'n kadaster paste een nieuw gebouw en er was een aparte knop voor de technologie
Fylax is op televisie geweest
pi_173631480
outpost1
:]
pi_173631509
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 23:40 schreef wootahH het volgende:
outpost1
nee het is geen shooter. Het is net iets als red alert
Fylax is op televisie geweest
pi_173631562
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 23:43 schreef jodelahity het volgende:

[..]

nee het is geen shooter. Het is net iets als red alert
dit is geen shooter toch
:]
pi_173632365
Edit: is 'm niet, is eerder opgenoemd.

Verder zoeken dan maar...

[ Bericht 50% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2017 03:33:38 ]
  donderdag 7 september 2017 @ 09:45:56 #26
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_173634185
Ik denk dat je op zoek bent naar Perimeter:

Perimeter (2004)





90% dat dit em is :)

De 2e game is misschien Runescape ( oude versie? ) maar zonder wat meer info ( wat voor perspectief was het, hoe oud ongeveer is de 2e game is dat lastig te zeggen.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_173643254
quote:
6s.gif Op donderdag 7 september 2017 09:45 schreef MMaRsu het volgende:
Ik denk dat je op zoek bent naar Perimeter:

Perimeter (2004)
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]


90% dat dit em is :)

De 2e game is misschien Runescape ( oude versie? ) maar zonder wat meer info ( wat voor perspectief was het, hoe oud ongeveer is de 2e game is dat lastig te zeggen.
Nee sorry dat is hem niet.

Misschien nuttig om te melden, de rasters met 5 hoeken waren gewoon telkens zichtbaar. Verder doet het me er wel aan denken, ook al was er eigenlijk geen relief (ravijnen, hoogteverschillen) zoals daar. Was plat voor zover ik weet.

edit: ow ja ik herinner me nu dat in het beginscherm als je kiest uit de planeet waarop je wil starten er bij staat hoeveel rasters er per planeet is om op te bouwen ofzo. Staat me vaag bij. Waren ook meer eigenschappen per planeet maar die weet ik niet meer. Zal wel iets met mineraalhoeveelheden, brandstof of wat dan ook zijn geweest. En volgens mij was de maan er ook bij als planeet (moon).

En runescape niet. Je was ook gewoon in je eentje die persoon. Je keek (net als bij het eerste spel) van bovenaf. Je moest ook verkennen, de map was eerst zwart behalve het gedeelte waar je hero begon. Ik zal voor beide spellen es een paintje maken met zoveel mogelijk info en afbeeldingen. Denk echter dat die pas zaterdag echt af is dan.

[ Bericht 9% gewijzigd door jodelahity op 07-09-2017 18:42:34 ]
Fylax is op televisie geweest
  donderdag 7 september 2017 @ 19:01:52 #28
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_173643661
Pff tricky dan, ik d8 met die beams moet wel perimeter zijn ;(. Ik ga verder zoeken voor je morgen
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_173643786
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 19:01 schreef MMaRsu het volgende:
Pff tricky dan, ik d8 met die beams moet wel perimeter zijn ;(. Ik ga verder zoeken voor je morgen
Oke dank je. En die beam was een technology die ik nooit gekregen heb voor zover ik weet maar het staat me bij dat ik die heel graag wou omdat die heel sterk was. En banana beam klinkt stom dus ik twijfel ook aan mezelf of ik dat goed heb onthouden maar ik denk het wel.
Fylax is op televisie geweest
pi_173643913
Even toch maar direct voor spel 1 gemaakt

Fylax is op televisie geweest
pi_173644872
Ik kan me vaag herinneren ooit een review te hebben gelezen in de Power Unlimited, kan mij nog de
plaatjes herinneren met 5hoekige bouwgrid. ik ga een poging voor je doen. :)

Deze?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Outpost_(video_game)


Of deze:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Alien_Legacy

[ Bericht 19% gewijzigd door Meneer-Meeuw op 07-09-2017 20:06:52 ]
Meer of minder Meeuwen?
pi_173645376
Hmm het was geen arcade game.. Of worden die ook opnieuw gecodeerd voor windows soms?

en alien legacy ook niet, het spel was grafisch juist wel beter dan dat maar ik zie ook niet de 5 hoekige rasters bijvoorbeeld

Fylax is op televisie geweest
pi_173645701
Geef eens wat meer details, wat waren bijvoorbeeld die beams? En was het een turn based game?
Meer of minder Meeuwen?
pi_173645924
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 20:32 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
Geef eens wat meer details, wat waren bijvoorbeeld die beams? En was het een turn based game?
Ik heb nooit een beam gehad, ik weet alleen nog dat ze in de technology als laatste ultieme wapen zaten, heb die nooit gehad. Het ging van links naar rechts wat betreft technology. Dus links iets vrijspelen, daarna iets rechts ervan uit 2 of 3 kunnen kiezen en zo door naar rechts. En was per dag volgens mij. Ik denk dat ik op een knop moest drukken om de volgende dag te krijgen. Dit is alweer iets wat ik me bedenk nu ik erover nadenk, ik herinner me er echt gewoon zo weinig van, onbewust vast best wel veel. Maar ben er sinds mijn 18e af en toe mee bezig geweest om deze 2 spellen proberen te achterhalen.
Fylax is op televisie geweest
  donderdag 7 september 2017 @ 20:39:21 #35
371137 Sardu
Sardumasochism
pi_173645925
Ik neig bij die eerste game naar de Master of Orion serie.

I love coffee in a cup,
little fuzzy pups,
bourbon in a glass,
and grass!
pi_173645968
quote:
10s.gif Op donderdag 7 september 2017 20:39 schreef Sardu het volgende:
Ik neig bij die eerste game naar de Master of Orion serie.

Begrijp ik maar is echt van bovenop gewoon, niet schuin. En in het begin krijg je dan de maan (of 1 van de 6 ofzo andere) te zien met de statistics rechts ervan dacht ik. niet dat je echt uit het zonnestelsel kan kiezen.
Fylax is op televisie geweest
pi_173646123
En het was een strategy game toch, zoals Red Alert? En aan het begin van dit topic over Trials, heette die CD zo of bedoelde je Twilight?
Meer of minder Meeuwen?
pi_173646210
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 20:45 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
En het was een strategy game toch, zoals Red Alert? En aan het begin van dit topic over Trials, heette die CD zo of bedoelde je Twilight?
Ja ik weet nooit helemaal zeker hoe ik iets moet plaatsen. Maar het was duidelijk zoiets als red alert ja dus wel strategy dan. En bij die persoon zaten er 20 games op 1 cd (of dvd misschien al?). En had veel geprobeerd (verschillende cd's ook) maar deze 2 blijven me vooral bij omdat ik me niet meer kan herinneren wie ze zijn. Destruction derby speelde ik toen ook vaak bijvoorbeeld maar die naam weet ik nog dus kan ik altijd weer spelen als ik wil. Maar deze 2 vond ik leuk en weet ik gewoon niet meer.
Fylax is op televisie geweest
pi_173646867
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 22:41 schreef jodelahity het volgende:

Het tweede spel is spel waarbij ik rechtboven in een map begon (in ieder geval bovenaan). Ik ging eerst links met mijn held (met zwaard dacht ik) en ging de map wat door. In het midden was een kasteel en moest ik vechten met een swordsman. Ik weet niet hoe dat afliep, niet goed denk ik want ik ben nooit in dat kasteel gekomen. Ik weet nog wel dat er meer onderaan in de map een boom was waartegen ik moest beuken en dan kreeg ik eikels. Die kon ik verkopen voor dingen. Ook dit heb ik niet genoeg gedaan om er echt veel van te weten maar dat staat me nog wel bij en lijkt me ook wel een vrij duidelijke indicatie voor een bepaalde game.
Castle of the Winds?



[ Bericht 3% gewijzigd door Mr_Belvedere op 07-09-2017 21:21:30 ]
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_173647155
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 22:41 schreef jodelahity het volgende:

Bij het ene spel moest je kiezen uit een 7tal (zoiets) planeten in het begin (1 van de eerste schermen). Belangrijk om te melden was dat het een soort trial was op een cd met 20 andere trials, illegaal, die persoon van wie ik het leende was wel actief met dat soort dingen (en 36 jaar ofzo). Daarna kon je gebouwen bouwen op vlaktes die naar ik meen 5 hoekig waren. Allemaal aan elkaar gekoppeld. Je kon technologie upgraden. Er staat me iets bij van een banana beam maar nu klinkt het voor mij net alsof ik dat gefantaseerd heb. Maar er was een beam die ik kon techen. Maar eigenlijk zou ik denken dat het aantal van games met alleen al deze informatie al wel flink te verminderen is.
Ascendancy?

Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_173647224
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 21:09 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Castle of the Winds?

[ afbeelding ]
Nee grafisch was het spel beter dan dit, tevens geen rasters.

quote:
Vierkante rasters, ik weet zeker dat het niet vierkant was
Fylax is op televisie geweest
  donderdag 7 september 2017 @ 21:43:11 #42
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_173647933
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 20:16 schreef jodelahity het volgende:
Hmm het was geen arcade game.. Of worden die ook opnieuw gecodeerd voor windows soms?

en alien legacy ook niet, het spel was grafisch juist wel beter dan dat maar ik zie ook niet de 5 hoekige rasters bijvoorbeeld

[ afbeelding ]
Weet je echt heel zeker dat ze 5-hoekig waren? 6-hoekig komt bij dat genre veel vaker voor.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_173648175
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_173648424
Ik blijf ook met grotendeels van de criteria bij Civilization uitkomen.

Kun je iets over de vijanden vertellen? alliens of waren het andere mensen.

Moet ook blijven denken aan 'turn based' omdat je daarbij altijd als een soort schaakveld de vakjes zag.
Meer of minder Meeuwen?
pi_173648484
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_173648531
Dark Colony?! Moet er ineens aan denken. Je bouwt een basis op een stukken beton met een soort van hexagonale vormen.
Meer of minder Meeuwen?
pi_173648543
Final fantasy 7?
pi_173648589
Fascinerend hoeveel games er al in die tijd waren. En hoe jullie dat allemaal nog boven tafel kunnen halen na 20-25 jaar.
Somebody that I used to know
pi_173648701
quote:
2s.gif Op donderdag 7 september 2017 22:09 schreef Postbus100 het volgende:
Fascinerend hoeveel games er al in die tijd waren. En hoe jullie dat allemaal nog boven tafel kunnen halen na 20-25 jaar.
Ik heb sowieso een goed geheugen en ik speelde ook veel strategy games in die tijd. :)

Vaak komen er ook.meer details naar boven wat het zoeken makkelijker maakt.
Meer of minder Meeuwen?
pi_173648726
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 21:43 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Weet je echt heel zeker dat ze 5-hoekig waren? 6-hoekig komt bij dat genre veel vaker voor.
Nee ik weet het niet zeker, het staat me alleen wel heel sterk zo bij. Dus als mensen een idee hebben van een spel met 6 hoeken dan hoor ik dat ook graag. Het verbaast mijzelf ook hoe weinig ik er nog over weet terwijl ik het toen nogal tof vond.

quote:
Nee je zag eerst echt de maan (of een andere planeet) dan kon je rechts klikken ofzo en een andere kiezen en zo iets van 7 stuks. Een planeet kwam dan in de voorgrond met de statistieken. Niet als het zonnestelsel.

Ook was het echt van bovenop, jouw 3e foto is veeltever geavanceerd om het zo maar te zeggen. Denk echt aan red alert als vergelijking maar dan met een planeet met een x aantal vakjes om iets te kunnen bouwen.
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 22:02 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
Ik blijf ook met grotendeels van de criteria bij Civilization uitkomen.

Kun je iets over de vijanden vertellen? alliens of waren het andere mensen.

Moet ook blijven denken aan 'turn based' omdat je daarbij altijd als een soort schaakveld de vakjes zag.
Het was voor zover ik me nu kan herinneren turn based per dag. En de vijanden herinner ik me wat dat betreft niet, zijn nooit echt in beeld geweest, of vergeten, maar ik was vooral bezig met het bouwen van mijn basis. En misschien is het zelfs zo dat ik een 15 dagen (bedoel in het echte leven 15 dagen) het spel kon spelen en daarna niet meer bijvoorbeeld. Ik had toen nog geen idee hoe ik dat moest omzeilen. Zoiets zou wel verklaren waarom ik er zo weinig kennis nog over aan heb gehouden
Fylax is op televisie geweest
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')