abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173629788


Dinsdag start FC Barcelona aan een nieuwe campagne in de Champions League. De poule is vrij makkelijk om doorheen te komen met Sporting en Olympiakos, maar voor de felbegeerde plek 1 wordt het spannend tegen Juventus. Normaal gesproken is het Miljoenenbal een groot feestje, maar het is de vraag of elke aanhanger van FC Barcelona er naar uitkijkt. De club lijkt anno 2017 doodziek. Wie Barcelona wat nauwer volgt, weet dat het tijdperk Rosell-Bartomeu de club veel pijn heeft gedaan. Het imago is besmeurd met gedoe rond de transfer van Neymar, er werden jeugdtransfers onrechtmatig verklaard waarmee een transferban werd opgelegd en op sportief gebied zijn de principes van Cruijff en La Masia in een sneltreinvaart de deur uitgejaagd.

Om het beleid zo goed mogelijk samen te vatten, kan worden gekeken naar de selectie van dit seizoen. Het vertrek van Neymar is niet zo zeer het probleem; iedere Catalaan kan eerder vrezen voor de erfenis van de kopstukken uit Pep’s Dreamteam. Pique, Busquets, Iniesta en Messi worden allemaal ouder maar het transferbeleid voorziet er niet in om voor hun opvolging te zorgen. De fysieke tekortkomingen van de kopstukken kunnen met de huidige selectie ook niet optimaal worden beschermd. De enige klapper die is gemaakt, luistert naar de naam van Ousmane Dembele; een van de toptalenten in zijn leeftijdscategorie.

In de afgelopen jaren heeft Bartomeu samen met zijn technisch directeur Robert Fernandez met veel geld gesmeten. Suarez was de grote klapper, maar er zijn ook op den duur niets toevoegende spelers binnengehaald voor een hoop centen. Financieel doet het Barça niet veel, maar sportief raakt het ze des te meer. Waar Luis Enrique in 2014/15 succesvol kon teren op de automatismen, is hij er niet in geslaagd om Barcelona even succesvol te laten zijn in de jaren erna. Xavi werd niet goed vervangen en de afbraak van het fameuze aanvalsspel was per seizoen duidelijker te zien. Messi was de babysitter van het elftal; hij kan niet meer in de voorhoede blijven staan, wachten tot de bal komt en dan zijn actie maken. Nu is hij in het middenveld actief aanwezig om Busquets en Iniesta in de opbouw te ondersteunen; dat deed Messi met verve. In de topwedstrijden was hij de reddende engel en deden ze ranglijsttechnisch tot de laatste speeldag mee. Alleen kwamen ze er in de Champions League niet mee weg, zeker op de counters niet.

Deze zomer had het moment moeten worden van vooruitgang. Luis Enrique hield de eer aan zichzelf en koos ervoor zijn contract niet te verlengen. Het bestuur wilde graag met hem verder en schotelde hem een tweejarig contract voor, maar ze moesten dus een nieuwe coach zoeken. Daar hadden ze vanaf maart genoeg tijd voor. Even was er hoop dat Jorge Sampaoli zou komen, maar de keus moest vallen op iemand met Barça-bloed: ze waren het meest overtuigd van Ernesto Valverde, die had een aflopend contract bij Athletic Bilbao. Zodoende werd hij hoofdcoach. Het bestuur heeft hem het er niet makkelijker op gemaakt door niet door te pakken met transfers. Paulinho, Semedo en Dembele werden wel gehaald maar ze bleven te lang hangen bij Coutinho en haakten af bij Jean-Michaël Seri van Nice. PSG dreef de prijs voor de middenvelder op. De selectie is bij lange na niet op orde, dus Valverde komt niet in een gespreid bedje terecht

Hoe anders is het verschil met concurrent Real Madrid. Ze hebben vooral geïnvesteerd in de toekomst en daarmee is in de opvolging van sleutelspelers kwaliteit gewaarborgd. Als Real Madrid een speler moet wisselen of moet missen, is de achteruitgang niet groot. Bij Barcelona is één wisselspeler echter een degradatie van top naar middenmoot. Zodoende lijkt Barça dit jaar opnieuw geen sta in de weg voor titelwinst van Real Madrid in Spanje en zijn de Madrilenen opnieuw de favoriet voor de CL-zege in 2018. Barça is zelfs geen top 3-kanshebber. Al had u ook kunnen kijken naar het CL-verloop in de laatste vier jaar. Slechts een keer reikte Barça verder dan de kwartfinale.

Een groot deel van de fans vestigt haar hoop op een motie van wantrouwen tegen het bestuur door Augusti Benedito. Al is het maar de vraag of het zin heeft. De achterban van Bartomeu is een stuk conservatiever en keerde massaal de rug tegen Laporta. Mocht het toch lukken, dan weet u dat God een groot mens is.

Dinsdag 12 september, 20:45, Camp Nou, FC Barcelona v Juventus (D), Veronica
pi_173629810
Ik kijk niet.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_173629833
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 21:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik kijk niet.
Met je zogenaamde Barça-complot terwijl ze in de afgelopen vier seizoenen er drie keer in de kwartfinale zijn uitgevlogen.
pi_173629860
quote:
10s.gif Op woensdag 6 september 2017 21:59 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Met je zogenaamde Barça-complot terwijl ze in de afgelopen vier seizoenen er drie keer in de kwartfinale zijn uitgevlogen.
Jup, inmiddels is t vrij prima qua barca en real gaat voor de derde opeenvolgende. Tijdperk barca is voorbij.

Toch ga ik niet kijken. Wel een prima affiche
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator woensdag 6 september 2017 @ 22:02:10 #5
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_173629886
Prima OP Stijn. Legt duidelijk de problematiek van Barça weer. Benieuwd hoe ze het zullen doen dinsdag :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Forum Admin woensdag 6 september 2017 @ 22:03:47 #6
35723 crew  GGMM
pi_173629903
Voor jou lijkt tegenwoordig alles een lijdensweg. Er is werkelijk geen sprankje vreugd meer te herkennen in heel je karakter.

Maar goed, ik ga lekker kijken! :)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_173629940
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 21:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik kijk niet.
Hopelijk verander je van gedachte.
pi_173629959
Het lijkt trouwens wel weer de zoveelste ontmoeting tussen die 2 of ben ik nou gek aan het worden? Soort van Bayern - Arsenal & Real - Schalleke/Dortmund
  Forum Admin woensdag 6 september 2017 @ 22:10:03 #9
35723 crew  GGMM
pi_173630026
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 22:07 schreef KingRoland het volgende:
Het lijkt trouwens wel weer de zoveelste ontmoeting tussen die 2 of ben ik nou gek aan het worden? Soort van Bayern - Arsenal & Real - Schalleke/Dortmund
Ja, dat krijg je als telkens dezelfde 8 clubs de eindronde CL halen.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_173630039
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 22:10 schreef GGMM het volgende:

[..]

Ja, dat krijg je als telkens dezelfde 8 clubs de eindronde CL halen.
SOW

Jij legt de vinger wel even op de zere plek
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_173630720
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 22:10 schreef GGMM het volgende:

[..]

Ja, dat krijg je als telkens dezelfde 8 clubs de eindronde CL halen.
Dat was nou de grap

BEDANKT
  Forum Admin woensdag 6 september 2017 @ 22:52:09 #12
35723 crew  GGMM
pi_173630818
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 22:47 schreef KingRoland het volgende:

[..]

Dat was nou de grap

BEDANKT
:D

Sorry
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_173631696
BartomeuOut
pi_173713823
pi_173713848
Hup Juve
pi_173714574
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 15:25 schreef PSVCL het volgende:
Hup Juve
Wat verwacht jij?
pi_173714769
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 16:08 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Wat verwacht jij?
Zou het niet weten man ,heb Juve nog niet zien spelen dit seizoen..

De verdediging van jullie is wel aardig verzwakt ,als ik iets moet voorspellen dan ga ik voor een gelijkspel (2-2)

Wa verwacht jij?
pi_173716010
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 16:18 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Zou het niet weten man ,heb Juve nog niet zien spelen dit seizoen..

De verdediging van jullie is wel aardig verzwakt ,als ik iets moet voorspellen dan ga ik voor een gelijkspel (2-2)

Wa verwacht jij?
2-1. Juve heeft waardeloze achterhoede zonder die econoom. Benatia is al tijden shit en Rugani nog erg jong. Wel geweldige voorhoede nu
pi_173716063
1-1

Beide fantastische voorhoede. Barca met een baggerverdediging en het loopt nog lang niet zoals het zou moeten lopen.

BartomeuOut
pi_173716108
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 17:48 schreef hafcfan het volgende:

[..]

2-1. Juve heeft waardeloze achterhoede zonder die econoom. Benatia is al tijden shit en Rugani nog erg jong. Wel geweldige voorhoede nu
Hoe is Douglas Costa tot nu toe? Blijf het jammer vinden dat hij bij Bayern niet geslaagd is.
pi_173716128
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 17:55 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Hoe is Douglas Costa tot nu toe? Blijf het jammer vinden dat hij bij Bayern niet geslaagd is.
Krijgt nog zelden speeltijd. Allegri is van het langzaaaaaam brengen.... :') Duurde bij Dybala ook maanden. En Rugani kreeg ook zelden speeltijd. :O
pi_173718315
pi_173719390
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 17:48 schreef hafcfan het volgende:

[..]

2-1. Juve heeft waardeloze achterhoede zonder die econoom. Benatia is al tijden shit en Rugani nog erg jong. Wel geweldige voorhoede nu
Benatia is een slaapzak geworden sinds ie is vertrokken bij Roma.
Bayern en Juve zijn duidelijk een niveautje te hoog voor hem .

Had gewoon lekker bij Roma moeten blijven.
  dinsdag 12 september 2017 @ 17:01:08 #24
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_173734188
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 17:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
1-1

Beide fantastische voorhoede. Barca met een baggerverdediging en het loopt nog lang niet zoals het zou moeten lopen.

BartomeuOut
Er wordt teveel gehaat op de verdediging van Barça. Umtiti en Semedo zijn uitstekende aankopen en Pique en Alba stonden er ook in de succesjaren. Ter Stegen is geen puntenpakker, maar wel een uitstekend voetballende keeper, eigenlijk net als Valdes.

Het middenveld is veel meer een probleem.

Ik denk desondanks 3-1
pi_173734549
Barca gaat dit winnen. 2 0
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')