abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_173701853
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
3s.gif Op zondag 10 september 2017 21:00 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik zie overigens dat je nog een ouderwets wc-rolhoudertje hebt. Wordt het niet eens tijd om het afrollen van wc-papier ook te automatiseren? Beetje jammer dit.
Ik meen op een congres wel eens zo'n grote ronde kast te hebben gezien met drukknop. Elke keer op die knop duwen gaf iets van 25 cm papier.
Vraag me af: zou zo'n grote rol goedkoper zijn dan een pak van die standaard WC rollen?
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
  Moderator zondag 10 september 2017 @ 22:17:16 #52
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173703792
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 21:06 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik meen op een congres wel eens zo'n grote ronde kast te hebben gezien met drukknop. Elke keer op die knop duwen gaf iets van 25 cm papier.
Vraag me af: zou zo'n grote rol goedkoper zijn dan een pak van die standaard WC rollen?
Van dat enkellaags schuurpapier bedoel je?
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_173703864
Korrel 80 ja.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_173704036
quote:
3s.gif Op zondag 10 september 2017 21:00 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik zie overigens dat je nog een ouderwets wc-rolhoudertje hebt. Wordt het niet eens tijd om het afrollen van wc-papier ook te automatiseren? Beetje jammer dit.
Of gewoon zo'n volautomatische japanse troon zelf in elkaar knutselen :Y

quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 11:46 schreef speedfightrage het volgende:
Deze zijn handig. Esp easy er op flashen of andere firmware. Werkt beter als klik aan klik uit :)

https://m.banggood.com/search/sonoff.html
Mooi spul, en betaalbaar. Binnenkort eens een setje bestellen om te kijken of het een beetje makkelijk in te stellen is hier thuis ^O^
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  Moderator zondag 10 september 2017 @ 22:38:46 #55
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173704359
quote:
10s.gif Op zondag 10 september 2017 22:20 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Korrel 80 ja.
Oh laat mij dan maar lekker analoog poepen met vierlaags papier :+
pi_173706222
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 20:33 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Is dat makkelijk allemaal? Ik had effe snel gegoogled maar ik zag alweer allemaal code's enzo waar ik niks van snapte :+
Je heb een usb naar serieel nodig ( paar euro bij Aliexpress ) en een paar jumperwires maar het is echt heel makkelijk.

Vooral esp easy. Tasmota is iets lastiger maar met een youtube video uitleg ook nog prima te doen.
pi_173706448
quote:
10s.gif Op zondag 10 september 2017 22:20 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
KorrelTarrel 80 ja.
ftfy
pi_173749100
Zondagmiddag heb ik dit topic gevonden, was onder de indruk van de foto's, ben naar het eerste topic gegaan om te zien wat je allemaal gebouwd hebt. Nu, woensdagmiddag, drie handdoeken verder van het kwijlen, heb ik het allemaal doorgelezen en jongens, jongens, dit is toch de ultieme droom _O_ .

Ondanks dat ik weinig kennis heb van elektronica ben ik wel voldoende geïnspireerd geraakt om zelf ook de stap te zetten. Begin december kan ik mijn eigen huisje intrekken dus tot die tijd heb ik mooi nog wat ruimte over om alvast wat te knutselen.

Nu zit ik alleen met de vraag hoe te beginnen, als ik het goed begrepen heb, doe jij alles met Arduino die je aanstuurt vanuit je native app. Ik vermoed dat je daarvoor een Ethernet Shield erop geklikt hebt? Zo niet, zou je dan eens kunnen uitweiden over hoe je het aangepakt hebt? En is Arduino de beste keuze om mee te starten of is een Raspberry handiger om mee te programmeren? Ik heb een Java-achtergrond, dus de overstap naar C(++) zou niet enorm moeten zijn. Python zou ook geen issue zijn gezien de eenvoudigheid van de basic IFTT dingen die je ermee kan doen.

Verder zie ik honderdduizend verschillende starterspakketten voorbij komen als ik even op Ebay kijk, zijn daar toevallig nog tips over?
Sorry, als ik je topic een beetje kaap nu (knikker me er ook vooral uit als het te ernstig is O-) ) maar ik ben behoorlijk onder de indruk en heb heel wat ideeën die ik wel ten uitvoer zou willen brengen, nu alleen nog even de juiste start maken :).

Ondertussen: KUTGW en blijf lekker posten, ik vind het super gaaf _O_ _O_ (en ben stiekem ook wel een beetje stikjaloers ^O^ )
pi_173757527
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 10:39 schreef akatar het volgende:
KAKU valt in het zelfde rijtje als X10......
Ahja, dan zit er in ieder geval een 433Mhz zender in ^O^
Ik zie alleen KAKU niet staan in de lijst... maar misschien is dat zo toegevoegd.

quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 11:46 schreef speedfightrage het volgende:
Deze zijn handig. Esp easy er op flashen of andere firmware. Werkt beter als klik aan klik uit :)

https://m.banggood.com/search/sonoff.html
Binnenkort eens naar kijken dan. Thanks voor de link!

quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 12:03 schreef bagpiper001 het volgende:
Zondagmiddag heb ik dit topic gevonden, was onder de indruk van de foto's, ben naar het eerste topic gegaan om te zien wat je allemaal gebouwd hebt. Nu, woensdagmiddag, drie handdoeken verder van het kwijlen, heb ik het allemaal doorgelezen en jongens, jongens, dit is toch de ultieme droom _O_ .
Haha, thanks voor het compliment. Leuk om te lezen O+

quote:
Ondanks dat ik weinig kennis heb van elektronica ben ik wel voldoende geïnspireerd geraakt om zelf ook de stap te zetten.
Kijk, das helemaal mooi ^O^

quote:
Begin december kan ik mijn eigen huisje intrekken dus tot die tijd heb ik mooi nog wat ruimte over om alvast wat te knutselen.
Klinkt goed. Heerlijke vooruitzichten dus *O*

quote:
Nu zit ik alleen met de vraag hoe te beginnen, als ik het goed begrepen heb, doe jij alles met Arduino die je aanstuurt vanuit je native app. Ik vermoed dat je daarvoor een Ethernet Shield erop geklikt hebt? Zo niet, zou je dan eens kunnen uitweiden over hoe je het aangepakt hebt?
Klopt, ik doe vrijwel alles met de Arduino. En inderdaad prik ik er 90% van de gevallen ook een EthernetShield op. Wel makkelijk om alles via ethernet en/of internet te kunnen besturen.

quote:
En is Arduino de beste keuze om mee te starten of is een Raspberry handiger om mee te programmeren? Ik heb een Java-achtergrond, dus de overstap naar C(++) zou niet enorm moeten zijn. Python zou ook geen issue zijn gezien de eenvoudigheid van de basic IFTT dingen die je ermee kan doen.
Met RPI heb ik nog niet zoveel gedaan. Tot nu toe lukt alles heel goed met (goedkope) Arduino's, dus eigenlijk ook nog geen nut voor een RPI gevonden...

quote:
Verder zie ik honderdduizend verschillende starterspakketten voorbij komen als ik even op Ebay kijk, zijn daar toevallig nog tips over?
Sorry, als ik je topic een beetje kaap nu (knikker me er ook vooral uit als het te ernstig is O-) ) maar ik ben behoorlijk onder de indruk en heb heel wat ideeën die ik wel ten uitvoer zou willen brengen, nu alleen nog even de juiste start maken :).
Je kunt eens beginnen met een Arduino Uno (ofzo) en dan een EthernetShield (W5500). LED's en die zooi zul je wel al hebben, right? Anders misschien nog wat extra sensortjes meebestellen ofzo? Ik weet ook niet precies wat je wilt gaan doen, maar de mogelijkheden zijn natuurlijk eindeloos.... Ik moet er niet teveel over nadenken anders gaan m'n hersenen weer helemaal op hol zoveel moois is er te verzinnen >:)

quote:
Ondertussen: KUTGW en blijf lekker posten, ik vind het super gaaf _O_ _O_ (en ben stiekem ook wel een beetje stikjaloers ^O^ )
Haha thanks! Komt helemaal goed ;)
pi_173758362
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 19:52 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ahja, dan zit er in ieder geval een 433Mhz zender in ^O^
Ik zie alleen KAKU niet staan in de lijst... maar misschien is dat zo toegevoegd.

Hiermee bedoel ik:
hopeloos verouderd
geen idee of het signaal aankomt
x10 heeft soms nog status request, kaku gewoon niet
x10 gaat trouwens via powerlines
pi_173758580
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:33 schreef akatar het volgende:

Hiermee bedoel ik:
hopeloos verouderd
geen idee of het signaal aankomt
x10 heeft soms nog status request, kaku gewoon niet
x10 gaat trouwens via powerlines
Klopt, maarja het zit nu eenmaal overal in huis.
En het werkt opzich prima. Heb nog nooit zoiets gehad van "ik MOET dit veranderen naar wat beters" ;) Maar: eerlijk = eerlijk, in een volgend huis komt iets met terugkoppeling inderdaad ^O^

[edit]

Wow dás toevallig.... ik krijg nét een mailtje van Neeeo:

quote:
Hi,

Many thanks for your request!

Philips Hue is already supported. For the Klik Aan Klik Uit - unfortunately we are note supporting 433Mhz RF devices. I'm sorry for this!

Thanks!

Regards, Andy
Hmzzz, echt jammer... zo'n RF module kost letterlijk nog geen euro :+
Hadden ze er wel in mogen bouwen als je 't mij vraagt :)
pi_173758998
tis tegenwoordig zwave en/of ip :)
pi_173764731
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:41 schreef Atmoz het volgende:

Hmzzz, echt jammer... zo'n RF module kost letterlijk nog geen euro :+
Hadden ze er wel in mogen bouwen als je 't mij vraagt :)
Pak je toch lekker iets als Home-Assistant ofzo wat dan weer de middleman speelt? Of heb je je eigen domotica software?
HA (Home-Assistant) heeft ondersteuning voor gigantische veel protocollen.
pi_173766171
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 19:52 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Je kunt eens beginnen met een Arduino Uno (ofzo) en dan een EthernetShield (W5500). LED's en die zooi zul je wel al hebben, right? Anders misschien nog wat extra sensortjes meebestellen ofzo?

Hehe, was het maar zo'n feest, nee ik ga helemaal vanaf 0 beginnen, op zich is dat ook wel lekker natuurlijk, hoef ik ook geen rekening te houden met wat compatibel is.

Maar goed, dat wordt dus een starterspakketje, waar wat dingen bij elkaar zitten. Nou heb je op Ebay (wat een heerlijke site O+ ) bijvoorbeeld zo'n pakket. Is dat wat? Beetje bang for buck? Ik zie ook dat er niet de originele Uno in zit, kan dat nog problemen geven als je apparaten wil gaan koppelen? (Het "FULLY ARDUINO COMPATIBEL" geloof ik natuurlijk niet zomaar op iemand zijn blauwe ogen...)

quote:
Ik weet ook niet precies wat je wilt gaan doen, maar de mogelijkheden zijn natuurlijk eindeloos.... Ik moet er niet teveel over nadenken anders gaan m'n hersenen weer helemaal op hol zoveel moois is er te verzinnen >:)
Klein beginnen, eerst maar wat kennis over elektronica opdoen, uiteindelijk wordt het wel inbouwen in het huis, voor zover mijn programmeerskills dat toe gaan laten. Dat van die hersenen die een beetje op hol slaan, daar heb ik ook wel last van. Dus begin ik gewoon "simpel" met wat leds/ledstrips die ik aan wil sturen en die ik uiteindelijk via een webinterface of zo ook via mijn telefoon aan kan gaan sturen, dan ben ik al een blij kind. De rest komt daarna wel >:)
  donderdag 14 september 2017 @ 13:11:14 #65
50442 DaMook
Mac en Tosh (EN MAYBE Lisa)
pi_173771092
quote:
10s.gif Op donderdag 14 september 2017 08:25 schreef bagpiper001 het volgende:

[..]

Hehe, was het maar zo'n feest, nee ik ga helemaal vanaf 0 beginnen, op zich is dat ook wel lekker natuurlijk, hoef ik ook geen rekening te houden met wat compatibel is.

Maar goed, dat wordt dus een starterspakketje, waar wat dingen bij elkaar zitten. Nou heb je op Ebay (wat een heerlijke site O+ ) bijvoorbeeld zo'n pakket. Is dat wat? Beetje bang for buck? Ik zie ook dat er niet de originele Uno in zit, kan dat nog problemen geven als je apparaten wil gaan koppelen? (Het "FULLY ARDUINO COMPATIBEL" geloof ik natuurlijk niet zomaar op iemand zijn blauwe ogen...)

[..]

Klein beginnen, eerst maar wat kennis over elektronica opdoen, uiteindelijk wordt het wel inbouwen in het huis, voor zover mijn programmeerskills dat toe gaan laten. Dat van die hersenen die een beetje op hol slaan, daar heb ik ook wel last van. Dus begin ik gewoon "simpel" met wat leds/ledstrips die ik aan wil sturen en die ik uiteindelijk via een webinterface of zo ook via mijn telefoon aan kan gaan sturen, dan ben ik al een blij kind. De rest komt daarna wel >:)
Dat vind ik al een behoorlijk uitgebreide starterkit. Kun je sowieso heel wat ervaring mee op doen en verschillende projectjes uit proberen.

Ik moet echt ook eens wat gaan doen met mijn arduino's en ledstrips en alles :X .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_173777420
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 00:06 schreef Draling het volgende:

Pak je toch lekker iets als Home-Assistant ofzo wat dan weer de middleman speelt? Of heb je je eigen domotica software?
HA (Home-Assistant) heeft ondersteuning voor gigantische veel protocollen.
Hmzz, dat is misschien ook nog een idee ja. Nog niet aan gedacht eigenlijk.
Maarja, het zorgt wel weer voor veel geklooi en gepruts, dus misschien laat ik het wel hierbij.
Zo vaak gebruik ik KAKU toch niet in de keuken/woonkamer. En ik kan 't toch al met m'n telefoon bedienen, dus misschien sla ik die Neeo voor nu effe over.

In een volgend huis wil ik wel weer helemaal loos gaan met dit alles 8-)

quote:
10s.gif Op donderdag 14 september 2017 08:25 schreef bagpiper001 het volgende:

Ah ok, ja dat opzich ook wel fijn inderdaad!

quote:
Dat starterspakket ziet er goed uit! Mooie prijs ook.
Ik heb zelf gemengde gevoelens over "Compatibele with Arduino" c.q. Chinese sjrot.

Als test-dingetjes of gewoon wat kleine projectjes is het prima. Maar voor langdurig of bedrijfszeker gebruik zou ik het niet doen. We hebben toevallig nog niet zo lang geleden alle "nep" Arduin's in onze escape rooms vervangen door echte/dure Arduino's.

Je merkt echt wel dat er verschil in kwaliteit in zit. Dat originele spul is écht goed! (ook netjes en stevig verpakt enzo, en alles is gewoon top!). Terwijl die neppers vaak met verbogen pootjes aankomen en allemaal van dat soort gedoe. Ik heb al heel wat Arduino's gekocht, maar heb mezelf beloofd om nu alleen nog maar de echte te bestellen.

Dat wilt echter niet zeggen dat ik jou zo'n proef-setje af raad. Ik zou het gewoon kopen en kijken hoe 't je af gaat :Y Originele heb je zo gekocht, en omzetten is ook zo gebeurt.

quote:
Cool, ik ben zeer benieuwd :7

Alvast veel succes ^O^
pi_173785102
quote:
Met RPI heb ik nog niet zoveel gedaan. Tot nu toe lukt alles heel goed met (goedkope) Arduino's, dus eigenlijk ook nog geen nut voor een RPI gevonden...
Moet je zeker een keer doen, je moet is kijken naar HomeBridge.
https://github.com/nfarina/homebridge

quote:
Homebridge is a lightweight NodeJS server you can run on your home network that emulates the iOS HomeKit API.
Wat dit dus doet is een "bridge" maken die compatible is met HomeKit accessoires.
Je kan je iPhone/iPad/Apple Watch dus connecten met je raspberry pi en zo je huis bedienen met alles wat je installeerd.
Worden hier dus ook heel veel plugins voor gemaakt, dus je kan bv aircos hier aan koppelen.
RGB Led strips over het web bedienen. Je kan het zo gek maken als je wil. Deze zijn dus te bedienen via de Apple Home app maar ook met Siri.

Hier staan alle plugins:
https://www.npmjs.com/browse/keyword/homebridge-plugin

Hier een voorbeeld van een LED strip.

Zou een mooie vervanging zijn voor al je led strips. Dan kan je mooi de ledstrips aan/uit zetten, de dimbaarheid instellen en kleur veranderen.

Is ook heel makelijk te installeren en werkt prima op zo'n goedkope Raspberry Pi Zero.
pi_173785494
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 19:29 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Dat starterspakket ziet er goed uit! Mooie prijs ook.
Ik heb zelf gemengde gevoelens over "Compatibele with Arduino" c.q. Chinese sjrot.

Als test-dingetjes of gewoon wat kleine projectjes is het prima. Maar voor langdurig of bedrijfszeker gebruik zou ik het niet doen. We hebben toevallig nog niet zo lang geleden alle "nep" Arduin's in onze escape rooms vervangen door echte/dure Arduino's.
Noted :) als het serieus wordt, origineel spul aanschaffen.

quote:
Dat wilt echter niet zeggen dat ik jou zo'n proef-setje af raad. Ik zou het gewoon kopen en kijken hoe 't je af gaat :Y Originele heb je zo gekocht, en omzetten is ook zo gebeurt.

Ik heb de bestelling maar gewoon geplaatst, die 30 knaken kan ik wel overzien, dat wordt prutsen de komende tijd :D
  Moderator vrijdag 15 september 2017 @ 07:23:27 #69
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_173785722
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 03:31 schreef Jordany het volgende:

Wat dit dus doet is een "bridge" maken die compatible is met HomeKit accessoires.
Je kan je iPhone/iPad/Apple Watch dus connecten met je raspberry pi en zo je huis bedienen met alles wat je installeerd.
Worden hier dus ook heel veel plugins voor gemaakt, dus je kan bv aircos hier aan koppelen.
RGB Led strips over het web bedienen. Je kan het zo gek maken als je wil. Deze zijn dus te bedienen via de Apple Home app maar ook met Siri.

Hier staan alle plugins:

Zou een mooie vervanging zijn voor al je led strips. Dan kan je mooi de ledstrips aan/uit zetten, de dimbaarheid instellen en kleur veranderen.

Is ook heel makelijk te installeren en werkt prima op zo'n goedkope Raspberry Pi Zero.
Thanks voor je post/tips ^O^ Klinkt allemaal zeer goed :7
Ik heb alleen geen iPhone. (toevallig juist nieuwe Samsung S8 plus gekocht, dus ook niet van plan om binnenkort iPhone te gaan). Ook kan ik niet goed in iOS programmeren, en wel een beetje in Android, dus dat helpt ook wel mee om nooit naar iPhone over te stappen...

quote:
14s.gif Op vrijdag 15 september 2017 07:02 schreef bagpiper001 het volgende:

Noted :) als het serieus wordt, origineel spul aanschaffen.
^O^

quote:
Ik heb de bestelling maar gewoon geplaatst, die 30 knaken kan ik wel overzien, dat wordt prutsen de komende tijd :D
Top. Goed bezig!

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 07:23 schreef Vonkenboer het volgende:
Volgens mij is dat spelen met een Arduino besmettelijk :p
Klopt O-) Ik ben vanmorgen ook weer vroeg begonnen:

Arduino_klooien.jpg
pi_173786024
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 03:31 schreef Jordany het volgende:

[..]

[..]

Hier staan alle plugins:

Atmoz is icter, die gebruiken geen Apple :p
pi_173790290
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 07:44 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Thanks voor je post/tips ^O^ Klinkt allemaal zeer goed :7
Ik heb alleen geen iPhone. (toevallig juist nieuwe Samsung S8 plus gekocht, dus ook niet van plan om binnenkort iPhone te gaan). Ook kan ik niet goed in iOS programmeren, en wel een beetje in Android, dus dat helpt ook wel mee om nooit naar iPhone over te stappen...
Dat is mooi dan want je hoeft er geen iOS programmeren voor te weten. Is alleen de setup op de raspberry pi, config instellen en accessoires toevoegen wat in een JSON bestand staat en that's it eigenlijk. Daarna kan je HomeKit items of kopen of zelf maken. Philips Hue enzo kan je hier dus ook prima mee bedienen.

Met een ESP8266 kan je bv mooi een ledstrip besturen. Hier een voorbeeld schema.
HscfXT7_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Is dus redelijk goedkoop ( als je al een iDevice hebt :) ) en een kind kan de was doen.
pi_173790937
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:45 schreef Jordany het volgende:

[..]

Dat is mooi dan want je hoeft er geen iOS programmeren voor te weten. Is alleen de setup op de raspberry pi, config instellen en accessoires toevoegen wat in een JSON bestand staat en that's it eigenlijk. Daarna kan je HomeKit items of kopen of zelf maken. Philips Hue enzo kan je hier dus ook prima mee bedienen.

Met een ESP8266 kan je bv mooi een ledstrip besturen. Hier een voorbeeld schema.
[ afbeelding ]

Is dus redelijk goedkoop ( als je al een iDevice hebt :) ) en een kind kan de was doen.
Daar ga ik me dan ook eens in verdiepen, Een Pi heb ik ergens, iOS devices genoeg en nu nog wat toepassingen.
pi_173791871
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 13:27 schreef Jurgendbr het volgende:

[..]

Daar ga ik me dan ook eens in verdiepen, Een Pi heb ik ergens, iOS devices genoeg en nu nog wat toepassingen.
Top, als je hulp nodig heb met de installatie laat maat weten.
pi_173806676
quote:

[..]

[ afbeelding ]

onnodige quote,, excuus
  dinsdag 19 september 2017 @ 14:45:55 #76
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_173871238
quote:
14s.gif Op woensdag 6 september 2017 20:08 schreef Atmoz het volgende:

[ afbeelding ]

Hoe is dit gemaakt? Heb je dat al eerder beschreven?

Vind dit zoooo enorm gaaf!

(Sorry, ben een leek op dit gebied)
pi_173872836
quote:

[ afbeelding ]

Heb enkele weken geleden al een paar van die ESP8266's gekocht inderdaad.
Leuke dingen 8-)

Alleen nog geen tijd gehad om er eens goed mee te prutsen O-)

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 14:45 schreef _Dizzy_ het volgende:

Hoe is dit gemaakt? Heb je dat al eerder beschreven?

Vind dit zoooo enorm gaaf!

(Sorry, ben een leek op dit gebied)
Hierbij wat foto's:

Uitleg_sterrenwand1.jpg

Uitleg_sterrenwand2.jpg

Uitleg_sterrenwand3.jpg

Ik heb 2x (trap1 en trap2) 3 stuks LED-strips "gekruld" opgehangen in de "koker" die door het huis loopt. Door deze "random" te laten aan/uit faden krijg je een zeer variërend lichtbeeld. Na die te hebben geïnstalleerd heb ik (zwart geverfde) houten platen ertegenaan gemaakt. En daarna overal kleine gaatjes geboord waarin ik glasvezels (door de kleine sterretjes) en plexiglas staf-materiaal (voor de grotere sterren) heb gestopt. Door het dynamisch variërende licht erachter fonkelt alles heel mooi :9

Hoop dat je daar een beetje aan hebt?
pi_173874455
wat dit niet iets voor jou bioscoop zaal geweest?
pi_173874736
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 17:54 schreef akatar het volgende:
wat dit niet iets voor jou bioscoop zaal geweest?
Dat heb ik al in mijn bioscoop :)

Ik heb het echter op een betere/makkelijkere methode gedaan. (zoals in het filmpje deed ik dat vroeger :+)
pi_173874753
beelden?
pi_173906922
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 22:26 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Of gewoon zo'n volautomatische japanse troon zelf in elkaar knutselen :Y

[..]

Mooi spul, en betaalbaar. Binnenkort eens een setje bestellen om te kijken of het een beetje makkelijk in te stellen is hier thuis ^O^
Werkt dat spul met homey?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_173908178
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 18:15 schreef akatar het volgende:
beelden?
Van het uiteindelijke resultaat helaas nog niet. (ik moet de aansturing nog eens verder afmaken).

Toen der tijd een snelle test gedaan en met de telefoon een (zeer slechte) foto gemaakt:

HT_sterrenhemel1.jpg

Wel enkele foto's van de bouw:

HT_sterrenhemel_plaat1.JPG

HT_sterrenhemel_LEDs.JPG

HT_koof_verlichting_groenblauw.JPG

HT_sterrenhemel_plaat4.JPG

HT_RGB-LEDs.JPG
(RGB verlichting aan de rand van de sterrenhemel in de koof)
pi_173910299
Andere vraag wat voor verticale tuin heb je in het trapgat hangen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_173913693
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 14:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Andere vraag wat voor verticale tuin heb je in het trapgat hangen?
Een zelfgemaakte met Ikea (nep)plantjes:

Vertical_Garden_bouw1.jpg

Vertical_Garden_beplanten2.jpg

Vertical_Garden_beplanten4.jpg
pi_173913818
Ah ok geen echte. Ik zat zelf namelijk aan een moswand te denken maar dit zag er ook wel grappig uit.
pi_173918466
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 12:16 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Van het uiteindelijke resultaat helaas nog niet. (ik moet de aansturing nog eens verder afmaken).

Toen der tijd een snelle test gedaan en met de telefoon een (zeer slechte) foto gemaakt:

[ afbeelding ]

Wel enkele foto's van de bouw:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
(RGB verlichting aan de rand van de sterrenhemel in de koof)
impressive!
pi_174036298
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 17:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ah ok geen echte. Ik zat zelf namelijk aan een moswand te denken maar dit zag er ook wel grappig uit.
Tja, ik was eigenlijk bang dat echte planten (of echt mos in jou geval) een te erge troep zou geven. Had ook niet echt een idee hoe ik dat moest gaan doen met water geven en natuurlijk het zorgen voor daglicht. Al met al ben ik blij dat ik voor deze "nep" oplossing heb gekozen. Het ziet er "in real life" echt mooi uit, en het onderhoud is bijna 0 :)

quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 21:13 schreef akatar het volgende:

impressive!
Thanks!
pi_174040574
Ik vond het weer eens tijd worden voor een leuk hobby-projectje.

Afgelopen dagen dus maar alvast wat spulletjes ingekocht:

20 stuks zwarte armaturen voor GU10 LED-spotjes:
Ring_Light_LED-spots_armaturen.jpg

Zijn ongeveer dezelfde als wat ik in de garage heb gebruikt:
Garage_spotjes2.jpg

20 stuks Philips LED-spotjes:
Ring_Light_LED-spots.jpg

13 LED-strips RGB en cool-white:
Ring_Light_LED-strips.jpg

Een flinke doos stille 120mm fans met blauwe LED's:
Ring_Light_Fans1.jpg

Ring_Light_Fans2.jpg

Ring_Light_Fans3.jpg

Ring_Light_Fans_Spots.jpg
(m'n pa vroeg of ik weer ging casemodden _O- :7)

Fan testen (LED's en fan doen het uitstekend op 8 volt)
Ring_Light_Fan-test.jpg

16 stuks zwart PVC flenzen:
Ring_Light_Flenzen.jpg

En flink wat meters plexiglas:
Ring_Light_Plexiglas.jpg

Er komen wat drukke dagen aan, dus helaas zal het nog even duren voordat ik 't eindresultaat kan laten zien.
  Moderator woensdag 27 september 2017 @ 21:49:52 #89
92034 crew  Vonkenboer
  woensdag 27 september 2017 @ 21:51:34 #90
23384 RC2
Not me, broken when i got here
pi_174041697
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 21:06 schreef Atmoz het volgende:
...

Er komen wat drukke dagen aan, dus helaas zal het nog even duren voordat ik 't eindresultaat kan laten zien.
Ben benieuwd. Komen altijd mooie en opmerkelijke dingen uit jouw projecten.
Wordt het ook tijd voor een nieuwe camera? Zit eenzelfde vlek op sommige fotos.
Who wants to live forever anyway...
pi_174042586
Casemodden :D .
Heb ik ook nog ooit gedaan in een grijs verleden toen ik 17 was :P .
Ben wel benieuwd wat je dit keer gaat maken!
pi_174046885
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 21:49 schreef Vonkenboer het volgende:
Poeh ! Ben benieuwd !

Ik heb nu eigenlijk nog geen idee _O-
:D
Ik zou zeggen "stay tuned" :+

quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 21:51 schreef RC2 het volgende:

Ben benieuwd. Komen altijd mooie en opmerkelijke dingen uit jouw projecten.
^O^

quote:
Wordt het ook tijd voor een nieuwe camera? Zit eenzelfde vlek op sommige fotos.
Je hebt helemaal gelijk :Y En het "erge" is: ik heb al enkele weken een nieuwe telefoon (daar maak ik de meeste foto's mee) liggen, maar nog geen tijd (of eigenlijk meer "zin" :')) gehad om die in gebruik te gaan nemen. Maar met zulke vlekken in beeld zal het niet lang meer duren.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 22:15 schreef bleiblei het volgende:
Casemodden :D .
Heb ik ook nog ooit gedaan in een grijs verleden toen ik 17 was :P .
Hehe, zelfde verhaal hier! Wel altijd zeer veel plezier mee gehad (en vanalles mee gewonnen :9)

quote:
Ben wel benieuwd wat je dit keer gaat maken!
:Y)

Gisteravond heb ik nog wat hulp met verven gekregen:

Ring_Light_Fans_verven.jpg

O+

Hopelijk kan ik snel wat vervolgfoto's posten!
pi_174048375
Ik weet het nou al.."Dat wil ik ook!!"
pi_174051443
Ben heel benieuwd wat je ga maken :)
pi_174055364
WWftT8r.jpg

Nieuwe telefoon gespot atmoz :p
pi_174055591
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 10:10 schreef Jurgendbr het volgende:
Ik weet het nou al.."Dat wil ik ook!!"
Lol :D

quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 13:16 schreef speedfightrage het volgende:
Ben heel benieuwd wat je ga maken :)
Het heeft dus met "licht" te maken ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 17:04 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]

Nieuwe telefoon gespot atmoz :p
Hehe cool!

Maareh...ik heb dus al enkele weken een Samsung S8 plus in de kast liggen :P
  Moderator zondag 1 oktober 2017 @ 12:16:38 #97
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174110965
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 21:06 schreef Atmoz het volgende:
Ik vond het weer eens tijd worden voor een leuk hobby-projectje.

Afgelopen dagen dus maar alvast wat spulletjes ingekocht:

20 stuks zwarte armaturen voor GU10 LED-spotjes:
[ afbeelding ]

Zijn ongeveer dezelfde als wat ik in de garage heb gebruikt:
[ afbeelding ]

20 stuks Philips LED-spotjes:
[ afbeelding ]

13 LED-strips RGB en cool-white:
[ afbeelding ]

Een flinke doos stille 120mm fans met blauwe LED's:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
(m'n pa vroeg of ik weer ging casemodden _O- :7)

Fan testen (LED's en fan doen het uitstekend op 8 volt)
[ afbeelding ]

16 stuks zwart PVC flenzen:
[ afbeelding ]

En flink wat meters plexiglas:
[ afbeelding ]

Wat voor projectje is dit?
  Moderator zondag 1 oktober 2017 @ 13:29:06 #98
92034 crew  Vonkenboer
pi_174112791
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 12:16 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat voor projectje is dit?
Dat weet ik ook niet maar ...
Het zal vast heel vet en cool worden ! ^O^ *O*
  woensdag 4 oktober 2017 @ 20:36:12 #99
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_174196524
Spotjes en fans.... hmmm..... Een server of iets koelen en tegelijkertijd mooi aanlichten???
  donderdag 5 oktober 2017 @ 09:36:54 #100
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_174205592
Ik denk een lightrig :7 Wel een beetje laat ;(

Atmoz-Classics.jpg
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')