abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 6 september 2017 @ 19:13:42 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173625699
Mijn frambozen bestaan uit 2 soorten takken (stelen).
Oude, houtachtige takken die dit jaar vrucht hebben gedragen
Nieuwe groene takken die dit jaar zijn opgekomen.

Moet ik nu enkel de oude takken wegsnoeien, of ook de nieuwe groene takken? Het doel is volgend jaar optimaal vruchten.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 6 september 2017 @ 19:19:17 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173625840
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 19:17 schreef Najieto het volgende:
Heb je zomer of herfstframbozen?
Tot half juli droegen ze vrucht. Ik weet nu dat ik beter meteen daarna had kunnen snoeien.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_173625882
Dan heb je zomerframbozen.

Dit is hoe je moet snoeien:

Snoei in het voorjaar de zwakker groeiende scheuten weg, vlak boven de grond.
Aan de scheuten groeien zijscheuten met bloemen en later vruchten. Ook groeien er weer nieuwe scheuten uit de grond, laat deze staan. Hier groeien volgende zomer de vruchten aan.
Maak in het najaar de takken los waar de frambozen aan gegroeid zijn en knip ze laag bij de grond af. Deze takken sterven altijd af na de vruchtdracht.
In het voorjaar begint het weer opnieuw. Kies de sterkst groeiende grondscheuten aan en knip de zwakgroeiende scheuten weg.
  woensdag 6 september 2017 @ 19:23:08 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173625946
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 19:20 schreef Najieto het volgende:
Dan heb je zomerframbozen.

Dit is hoe je moet snoeien:

Snoei in het voorjaar de zwakker groeiende scheuten weg, vlak boven de grond.
Aan de scheuten groeien zijscheuten met bloemen en later vruchten. Ook groeien er weer nieuwe scheuten uit de grond, laat deze staan. Hier groeien volgende zomer de vruchten aan.
Maak in het najaar de takken los waar de frambozen aan gegroeid zijn en knip ze laag bij de grond af. Deze takken sterven altijd af na de vruchtdracht.
In het voorjaar begint het weer opnieuw. Kies de sterkst groeiende grondscheuten aan en knip de zwakgroeiende scheuten weg.
Dus als ik het goed begrijp: de oude/bruine takken wegsnoeien, de scheuten laten staan en straks in het voorjaar de zwakkere scheuten ook weg.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')