hahaha ik dacht dat het hier weer om een of andere exclusief tune bak ging (N13, nooit van gehoord). Gaat het om een Sunny :") Man man man, ding kost 500 - 1000 overal. wat denk je dat zo'n motor swap gaat kosten in totaal.quote:Op woensdag 6 september 2017 15:26 schreef Sometimes het volgende:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Nissan_Pulsar
Bij het kopje van de N13 (of Sunny zoals we hem hier noemen) staat een reeks motorcodes.
als het je hobby is om zoiets te knutselen doen kosten er ineens niet zoveel mee toe.quote:Op woensdag 6 september 2017 16:16 schreef Diemux het volgende:
[..]
hahaha ik dacht dat het hier weer om een of andere exclusief tune bak ging (N13, nooit van gehoord). Gaat het om een Sunny :") Man man man, ding kost 500 - 1000 overal. wat denk je dat zo'n motor swap gaat kosten in totaal.
Auto was ooit gratis. Heb wel vaker swaps gedaan maar dat waren VW,s daar heb ik meer kaas van gesnoeptquote:Op woensdag 6 september 2017 16:16 schreef Diemux het volgende:
[..]
hahaha ik dacht dat het hier weer om een of andere exclusief tune bak ging (N13, nooit van gehoord). Gaat het om een Sunny :") Man man man, ding kost 500 - 1000 overal. wat denk je dat zo'n motor swap gaat kosten in totaal.
Schoenmaker blijf bij je leest 🤣 gaat om wat past er zo in de auto. Als motor maar past. Electronica is voor mij geen probleemquote:Op woensdag 6 september 2017 15:20 schreef Sounddragon het volgende:
Niet alleen motor maar ook bak en dus aandrijflijn, remmen, elektronica enzo moeten over in de meeste gevallen.. als je een complete auto erbij hebt is dat best te doen, maar vergis je niet in de hoeveelheid werk.
Gaat niet echt om vermogen winst ben al blij met 1.3 😉 had gegoogled maar was benieuwd of mensen hier wat meer erover wistenquote:Op woensdag 6 september 2017 15:24 schreef Kriegel het volgende:
Ik zou een Almera, Primera, of 100NX sloper van midden jaren '90 scoren, niet met de oude GA16 met carburateur maar een GA16DE met multipoint-injectie. Ligt al sinds '93 ofzo in de 100NX.
Het schijnt geen hele omvangrijke swap te zijn en dan heb je als het goed is zo'n 105 pk, of officieel 102 geloof ik. Toch al snel zo'n 30 meer dan je oude motor.
Verder heb je nog wat andere opties: http://www.nissanforums.c(...)engine-swap-n13.html
Google is je vriend enzo.
Pardon? Je zoekt alleen naar replies van mensen die daadwerkelijk in het verleden achterlijk genoeg zijn geweest om in een antieke Sunny een ander dan origineel blok te hangen?quote:Op woensdag 6 september 2017 17:30 schreef T42 het volgende:
[..]
Schoenmaker blijf bij je leest 🤣 gaat om wat past er zo in de auto. Als motor maar past. Electronica is voor mij geen probleem
Ging om swap op de orginele bak niet complete ombouw of tuning 🤣 en je neemt UT te serieus 😎quote:Op woensdag 6 september 2017 17:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Pardon? Je zoekt alleen naar replies van mensen die daadwerkelijk in het verleden achterlijk genoeg zijn geweest om in een antieke Sunny een ander dan origineel blok te hangen?
Ik heb 6 auto's geswapt naar een ander/grotere motor, en niet één keer paste alles zomaar.
Maar ok, veel plezier ermee, in afwachting van de professionals die dit jarenlang dagelijks hebben gedaan, wens ik je uitermate veel sterkte bij het vervolg van je project, en duizendmaal excuses voor mijn welgemeende post.
Ja, veertig jaar geleden was alles nog redelijk eenheidsworst..quote:Op woensdag 6 september 2017 19:30 schreef T42 het volgende:
[..]
Ging om swap op de orginele bak niet complete ombouw of tuning 🤣 en je neemt UT te serieus 😎
Swaps die ik heb gedaan paste allemaal in 1x benzine carburateur naar diesel en terug naar gti. Of VW naar subaru blok 😘
PTA / [PROJECT] auto ombouwen naar diesel
Knup er dan een VW motor met bak in. hoef je alleen de motorsteunen, uitlaat en aandrijfassen aan te passen.quote:Op woensdag 6 september 2017 17:27 schreef T42 het volgende:
[..]
Auto was ooit gratis. Heb wel vaker swaps gedaan maar dat waren VW,s daar heb ik meer kaas van gesnoept
1982 of 1987 is zelfde generatie. Maar een GA16de kan dus zonder aanpassingen er in gehangen worden. Moet steunen overschroeven en ECU + kabelboom inkorten. Eenige aanpassing is een benzinepomp plaatsen. Uitlaat past blijkbaar zelfs.quote:Op woensdag 6 september 2017 19:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, veertig jaar geleden was alles nog redelijk eenheidsworst..
Maar plezier ermee.. ik ga een schoentje maken [ afbeelding ]
Das meer aanpassen dan paar boutjes..quote:Op woensdag 6 september 2017 22:21 schreef -niemand- het volgende:
[..]
Knup er dan een VW motor met bak in. hoef je alleen de motorsteunen, uitlaat en aandrijfassen aan te passen.
Voor de rest ''even'' de kabelboom van de donorauto omhangen en klaar.
power is niet nodig haha is een ricerquote:Op zondag 24 september 2017 09:44 schreef GeoffreyCLN het volgende:
Als er een ga16de in past kun je ook voor een sr20de(t) kiezen. Misschien wel leuk om wat extra power te hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |