abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173787086
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 09:36 schreef john2406 het volgende:
Welke Gek was er toen aan de macht?

Hij was naar Napoleon dat weet ik wel.
Ja joh ik snap wel wat er bedoeld wordt. Maar dat was n hele andere situatie natuurlijk.
  Moderator vrijdag 15 september 2017 @ 09:39:07 #252
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_173787095
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 09:37 schreef khochner het volgende:

[..]

De mensen komen daar niet aan toe. Zijn bezig of ze nog wel wat te eten hebben en of ze niet bruut gemarteld gaan worden of hun familie. Daarnaast natuurlijk van kinds af aan geindroctieerd.
Dat is zo. Maar er zijn ook (hooggeplaatste) figuren die geregeld in het buitenland komen en op de één of andere manier dicht bij Kim kunnen komen.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_173787121
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 september 2017 09:37 schreef heywoodu het volgende:
Goede vraag van CNN aan de Zuid-Koreaanse president: "Heeft Zuid-Korea een 'moordcommando' gereed staan om Kim uit te schakelen?"
Die Spartan3000 eenheid toch? :+
pi_173787128
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 09:38 schreef khochner het volgende:

[..]

Ja joh ik snap wel wat er bedoeld wordt. Maar dat was n hele andere situatie natuurlijk.
Het enigste wat anders is, is nucleaire bommen, of bedoel jij dat een voorganger geen familie lid HAD van die andere.
pi_173787138
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 09:39 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Dat is zo. Maar er zijn ook (hooggeplaatste) figuren die geregeld in het buitenland komen en op de één of andere manier dicht bij Kim kunnen komen.
Klopt en die mensen moet je dus ff een navey deal trainingkje even. Maar goed wanneer die z'n eigen broer laat opleggen op klaar lichte dag...

ZK is er mee bezig. Ik geef hun de beste kans dit op zo'n dergelijke manier op te lossen. Ze zullen wel moeten. Hun hele land staat op t spel.
  Moderator vrijdag 15 september 2017 @ 09:43:04 #256
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_173787157
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 09:42 schreef khochner het volgende:

[..]

Klopt en die mensen moet je dus ff een navey deal trainingkje even. Maar goed wanneer die z'n eigen broer laat opleggen op klaar lichte dag...

ZK is er mee bezig. Ik geef hun de beste kans dit op zo'n dergelijke manier op te lossen. Ze zullen wel moeten. Hun hele land staat op t spel.
De trekker van een AK47 overhalen als ie op 5 meter afstand van je staat behoeft geen neavy seal training.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_173787166
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 09:42 schreef khochner het volgende:

[..]

ZK is er mee bezig. Ik geef hun de beste kans dit op zo'n dergelijke manier op te lossen. Ze zullen wel moeten. Hun hele land staat op t spel.
Wat doen die dan met die macht die ze dan krijgen?
pi_173787209
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 09:43 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat doen die dan met die macht die ze dan krijgen?
Niks maar het gaat erom iemand anders aan de macht te krijgen waar wel mee te praten valt.

Maar dit is Allemaal heel high Risk. Te hoog risico. Ik denk dat er geen oplossing is voor dit conflict. Niets doen en hopen dat NK niet al te gekke dingen wil.


Misschien dat er over 50 jaar mogelijkheden zijn.
pi_173787211
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 09:42 schreef khochner het volgende:

[..]

Klopt en die mensen moet je dus ff een navey deal trainingkje even. Maar goed wanneer die z'n eigen broer laat opleggen op klaar lichte dag...

ZK is er mee bezig. Ik geef hun de beste kans dit op zo'n dergelijke manier op te lossen. Ze zullen wel moeten. Hun hele land staat op t spel.
ZK wist destijds gelijk ook al te melden dat het Kim Jong-nam was, die vermoord werd door de Noord-Koreaanse veiligheidsdienst. Terwijl de rest van de wereld op dat moment niet wist wie die persoon op het vliegveld van Maleisië, was die toen door twee onbekende vrouwen werd aangeraakt.
pi_173787230
Ik dacht dat Duitsland jaren lang geen leger mocht hebben?

Geloof dat het afgelopen is trouwens, dat het weer wel mag.
pi_173787246
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 09:46 schreef khochner het volgende:
Niks maar het gaat erom iemand anders aan de macht te krijgen waar wel mee te praten valt.
En hoe lang leeft die en wat is ernaar wie komt er dan?

Jiddere Jek is Angejs
Vertaald iedere gek is anders!

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2017 09:52:04 ]
pi_173787319
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 09:48 schreef john2406 het volgende:

[..]

En hoe lang leeft die en wat is ernaar wie komt er dan?
Hele land zou hervormt moeten worden dan hè. Zodat dit niet nog eens kans gebeuren.

Maar ik zie teveel risico's aan ingrijpen op welke manier dan ook.

Wachten is de beste optie mijn inziens.
pi_173787341
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 09:52 schreef khochner het volgende:

[..]

Hele land zou hervormt moeten worden dan hè. Zodat dit niet nog eens kans gebeuren.

Maar ik zie teveel risico's aan ingrijpen op welke manier dan ook.

Wachten is de beste optie mijn inziens.
Wachten waarop?
Wat doe jij thuis als een kind zijn zin wil doordrijven?
pi_173787366
Ingrijpen wordt het misschien een martelaar, niet ingrijpen niemand weet wat ervan komen doet.

Het middel kan erger zijn als de kwaal.
  Moderator vrijdag 15 september 2017 @ 09:58:37 #265
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_173787446
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 09:52 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wachten waarop?
Wat doe jij thuis als een kind zijn zin wil doordrijven?
Als hij met een handgranaat in zijn hand staat en met zijn vinger klaar staat de pal eruit te trekken probeer ik 'm eerst tot kalmte te manen alvorens ik 'm een pak slaag zal geven.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_173787491
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 09:58 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Als hij met een handgranaat in zijn hand staat en met zijn vinger klaar staat de pal eruit te trekken probeer ik 'm eerst tot kalmte te manen alvorens ik 'm een pak slaag zal geven.
Heb jij een kind?
Ook een stukje opvoeding gemist?
pi_173787516
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 09:54 schreef john2406 het volgende:
Ingrijpen wordt het misschien een martelaar, niet ingrijpen niemand weet wat ervan komen doet.

Het middel kan erger zijn als de kwaal.
Phoe met 10m mensen in Seoul en honderden miljoenen direct in het vizier van NK in de regio. ZK /JPN.

Dat risico kun je moreel niet lopen. Niet met dat geindoctrineerde volk.

NK heeft plannen klaar om nucleaire bommen over land naar Seoul te smokkelen als t moet. Ze hebben tunnels onder de DMZ. Ze hebben hun mobiele raket installaties verstopt in de bergen en onder de grond.

Er staat echt teveel op het spel voor welke aanval dan ook.

Wachten op een nieuw regime. Blijven onderhandelen. Informatie het land in laten vloeien misschien. Dat soort dingen maar zeker geen risico gaan nemen.
  Moderator vrijdag 15 september 2017 @ 10:04:08 #268
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_173787546
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 10:01 schreef john2406 het volgende:

[..]

Heb jij een kind?
Ook een stukje opvoeding gemist?
Ik heb een zoon ja :)

Het verhaal is natuurlijk hypothetisch. Kim is gewoon onhandelbaar maar wij hebben het toegelaten dat ie nukes heeft kunnen bouwen. Nu ben je voorbij het punt dat je 'm aan kan pakken zonder dat hij grote schade aan zal richten aan zijn buurlanden. Artillerie was tot daar aan toe. Met nukes kan je echt geen risico meer nemen.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_173787573
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 09:52 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wachten waarop?
Wat doe jij thuis als een kind zijn zin wil doordrijven?
Als die miljoenen levens onder schot heeft dan geef ik hem die zak chips wel en hoop ik dat die snel is overleden aan een hartaanval.
pi_173787605
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 10:04 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Ik heb een zoon ja :)

Het verhaal is natuurlijk hypothetisch. Kim is gewoon onhandelbaar maar wij hebben het toegelaten dat ie nukes heeft kunnen bouwen. Nu ben je voorbij het punt dat je 'm aan kan pakken zonder dat hij grote schade aan zal richten aan zijn buurlanden. Artillerie was tot daar aan toe. Met nukes kan je echt geen risico meer nemen.
Ja precies. Ze hebben gewonnen schaakmat klaar. Accepteren en er het beste van maken. Nu naar hopen dan Trump en z'n collega's dit ook snappen.
pi_173787630
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 10:06 schreef khochner het volgende:

[..]

Ja precies. Ze hebben gewonnen schaakmat klaar. Accepteren en er het beste van maken. Nu naar hopen dan Trump en z'n collega's dit ook snappen.
Als die bommen blijft sturen vind ik moeten ze hem platwalsen.
pi_173787646
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 10:07 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als die bommen blijft sturen vind ik moeten ze hem platwalsen.
Bommen stuurt die niet. Hij doet oefeningen zonder dat het echt iemand in gevaar brengt.
pi_173787665
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 10:08 schreef khochner het volgende:

[..]

Bommen stuurt die niet. Hij doet oefeningen zonder dat het echt iemand in gevaar brengt.
Dus als ik jouw op een wiel span en messen op jouw gooien doe, zonder de bedoeling je te raken breng ik je niet in gevaar?
pi_173787690
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 10:10 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dus als ik jouw op een wiel span en messen op jouw gooien doe, zonder de bedoeling je te raken breng ik je niet in gevaar?
Als je met messen gooit van hout niet nee.
pi_173787723
wat wil die kim bereiken met die lanceringen?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_173787922
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 september 2017 10:14 schreef Slayage het volgende:
wat wil die kim bereiken met die lanceringen?
ICBMs ontwikkelen. Dat heeft die nu. Geeft hem meer onderhandelings kracht.
Omdat ze nu direct grote steden in de VS nucleair onder schot hebben. Voorheen kon allen Rusland en China dit.
pi_173787956
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 00:44 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Misschien ("tabun"), maar dat zul je nooit horen. Japanners geven nooit hun mening, maar vertellen je wat je wil horen.
Tabun, het gifgas ( (RS)-Ethyl N,N-Dimethylphosphoramidocyanidate )? :?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator vrijdag 15 september 2017 @ 10:30:50 #278
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_173788001
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 september 2017 10:14 schreef Slayage het volgende:
wat wil die kim bereiken met die lanceringen?
Niks.

Hij blijft een beetje om zich heen blaffen maar zal nooit bijten. Hij weet als geen ander dat het complete zelfmoord is om echte wapens in te zetten tegen welk land dan ook. Binnen een dag is Pyongyang een parkeerplaats.

Kim heeft een vijand nodig om het regime haar bestaansrecht te laten behouden. Zonder die vijand heeft hij niks om het volk als één man achter het regime te scharen.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_173788205
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 10:30 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Niks.

Hij blijft een beetje om zich heen blaffen maar zal nooit bijten. Hij weet als geen ander dat het complete zelfmoord is om echte wapens in te zetten tegen welk land dan ook. Binnen een dag is Pyongyang een parkeerplaats.

Kim heeft een vijand nodig om het regime haar bestaansrecht te laten behouden. Zonder die vijand heeft hij niks om het volk als één man achter het regime te scharen.
Dat denk ik ook. Al is het maar de vraag of de VS zal bijspringen wanneer NK ZK aanvalt. Omdat hun grote steden dan nucleair risico lopen.
pi_173788305
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 10:28 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Tabun, het gifgas ( (RS)-Ethyl N,N-Dimethylphosphoramidocyanidate )? :?
Nee, tabun betekent misschien in het Japans. :)
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_173788331
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 10:30 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Niks.

Hij blijft een beetje om zich heen blaffen maar zal nooit bijten. Hij weet als geen ander dat het complete zelfmoord is om echte wapens in te zetten tegen welk land dan ook. Binnen een dag is Pyongyang een parkeerplaats.

Kim heeft een vijand nodig om het regime haar bestaansrecht te laten behouden. Zonder die vijand heeft hij niks om het volk als één man achter het regime te scharen.
Ik denk dat het vergelijken of analyseren van de Kim-persoonlijkheid inmiddels irrelevant is.

We weten allemaal dat de nucleaire optie ooit eens boven tafel zou komen. Bovendien is dit een regime die er niet voor terug deinst nucleaire technologie door te verkopen aan andere kwaadwillende. Als dat gebeurd en radicale terroristen tot de bezitting kan komen van deze technologie dan zijn de nucleaire rapen helemaal garen.

Het blijft dus een duivels dilemma met weinig openstaande opties meer. Niets doen en slechts blijven toekijken hoe opgelegde VN- sancties keer op keer niet blijken te werken lijkt een inmiddels gepasseerd station. China heeft geen echte invloed meer op dit regime. Datzelfde geldt voor de Russen. Ingrijpen betekent miljoenen levens die verloren gaan in een nucleaire epische strijd, nog nooit eerder in de geschiedenis van de mensheid vertoond. De kans op een daaropvolgende economische depressie uitbreidend van Azië over de wereld ligt daarmee in het verlengde. Spannende tijden dus.
  Moderator vrijdag 15 september 2017 @ 10:51:05 #282
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_173788339
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 10:40 schreef khochner het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Al is het maar de vraag of de VS zal bijspringen wanneer NK ZK aanvalt. Omdat hun grote steden dan nucleair risico lopen.
Zodra NK ZK aanvalt zal Amerika ongenadig hard toeslaan. Dan blijft er niks over van Noord Korea. Daarom zal Noord Korea nooit de eerste bommen richting ZK sturen.

Deze patstelling duurt nu al 40 jaar voort en dat zal het de komende 50 jaar ook nog wel doen.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_173788382
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 10:30 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Niks.

Hij blijft een beetje om zich heen blaffen maar zal nooit bijten. Hij weet als geen ander dat het complete zelfmoord is om echte wapens in te zetten tegen welk land dan ook. Binnen een dag is Pyongyang een parkeerplaats.

Kim heeft een vijand nodig om het regime haar bestaansrecht te laten behouden. Zonder die vijand heeft hij niks om het volk als één man achter het regime te scharen.
Dit klopt wel, maar het ligt wat gecompliceerder.

Hij heeft raket- en nuketechnologie in handen, die hij - en dat laat het verleden zien - ook zal verkopen aan de hoogste bieder. Dat hij "chicken" speelt met omringende landen is een, maar dat hij andere rogue nations zoals Iran of Venezuela in staat zal stellen om dit te gaan doen, is ook zorgwekkend.

De rol van China en Rusland blijven nog steeds te onderbelicht in dit verhaal. Zij hebben dit zo ver laten komen, zij zijn verantwoordelijk voor dit probleem. Wat mij betreft worden die twee landen volledig geïsoleerd, economisch en politiek gezien.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_173788390
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 10:51 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Zodra NK ZK aanvalt zal Amerika ongenadig hard toeslaan. Dan blijft er niks over van Noord Korea. Daarom zal Noord Korea nooit de eerste bommen richting ZK sturen.

Deze patstelling duurt nu al 40 jaar voort en dat zal het de komende 50 jaar ook nog wel doen.
Het is te gevaarlijk om dit regime te laten zitten om de redenen die ik in de vorige reactie al gaf. De doorverkoop van nucleair materiaal bij gebrek aan alternatief. Misschien is dit nu al aan de gang.

Ik denk dat het nu een kwestie van de lange adem is wie als eerste direct kiest voor de aanval, vandaar de continue rits aan provocaties. Dat gaat echt geen 50 jaar meer duren hoor. Ik denk dat het al binnen een jaar is beslecht. Want het alternatief is gruwelijker.
  Moderator vrijdag 15 september 2017 @ 10:56:14 #285
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_173788407
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 10:54 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het is te gevaarlijk om dit regime te laten zitten om de redenen die ik in de vorige reactie al gaf. De doorverkoop van nucleair materiaal bij gebrek aan alternatief. Misschien is dit nu al aan de gang.

Ik denk dat het eerder nu een kwestie van de lange adem is wie als eerste direct kiest voor de aanval, vandaar de continue rits aan provocaties. Dat gaat echt een 50 jaar meer duren hoor. Ik denk dat het binnen een jaar is beslecht. Want het alternatief is gruwelijker.
Over één jaar is de situatie nog exact zoals ie nu is.

• Een paar rakettesten van Kim
• Een nieuwe nuketest/waterstofbom
• De VN Veiligheidsraad die bijeen komt
• Nog zwaardere sancties
• Putin die oproept tot een dialoog
• China die beide partijen sommeert geen olie meer op het vuur te gooien.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_173788431
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 10:51 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Zodra NK ZK aanvalt zal Amerika ongenadig hard toeslaan. Dan blijft er niks over van Noord Korea. Daarom zal Noord Korea nooit de eerste bommen richting ZK sturen.

Deze patstelling duurt nu al 40 jaar voort en dat zal het de komende 50 jaar ook nog wel doen.
Daar ben ik dus niet zo zeker van met nucleaire raketten op LA gericht risceren ze miljoenen slachtoffers op eigen grond.
  Moderator vrijdag 15 september 2017 @ 10:58:31 #287
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_173788445
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 10:53 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dit klopt wel, maar het ligt wat gecompliceerder.

Hij heeft raket- en nuketechnologie in handen, die hij - en dat laat het verleden zien - ook zal verkopen aan de hoogste bieder. Dat hij "chicken" speelt met omringende landen is een, maar dat hij andere rogue nations zoals Iran of Venezuela in staat zal stellen om dit te gaan doen, is ook zorgwekkend.

De rol van China en Rusland blijven nog steeds te onderbelicht in dit verhaal. Zij hebben dit zo ver laten komen, zij zijn verantwoordelijk voor dit probleem. Wat mij betreft worden die twee landen volledig geïsoleerd, economisch en politiek gezien.
Wij zijn niet in staat om Rusland en China volledig te isoleren. Hoe komen wij in Europa aan ons gas? Hoe komen Amerika en Europa aan haar kleding? Hoe komen wij aan ons staal? Hoe komen wij aan onze kolen?

Wij hebben Rusland en China veel te hard nodig om ze volledig te isoleren. Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren. Ik zie eerder een nuke op Pyongyang vallen (wat ik al helemaal niet zie gebeuren)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator vrijdag 15 september 2017 @ 10:59:46 #288
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_173788459
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 10:57 schreef khochner het volgende:

[..]

Daar ben ik dus niet zo zeker van met nucleaire raketten op LA gericht risceren ze miljoenen slachtoffers op eigen grond.
Er liggen genoeg onderzeeërs met voldoende vuurkracht rondom Noord Korea om Pyongyang en een groot deel van DMZ binnen 24 uur volledig te asfalteren.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  vrijdag 15 september 2017 @ 11:06:52 #289
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_173788564
Ik denk dat er in zijn algemeenheid geen oplossing is voor dit probleem. China wil helemaal niet dat Noord-Korea valt, die willen immers geen Amerikaanse soldaten aan de grens.
Rusland zijn belangen lijken mij niet heel groot in deze, op wat economische na.

Mocht er (gericht) een raket worden afgeschoten op Japan / Zuid- Korea of de VS dan zal het enorm bloedig worden. Noord Korea zal dan worden platgegooid en wellicht dat Seoul nog geraakt wordt door Noord Koreaans artilleriegeschut of raketten. Dit is dus geen optie voor Kim, hij weet dat dit zelfmoord is.

Kim Jong Un omleggen is ook geen optie, er zijn genoeg personen die hem kunnen vervangen, bijvoorbeeld zijn zus. Het gaat dan om de hele status quo die dan geliquideerd moet worden. Dat is niet mogelijk, SEAL's of andere speciale eenheden gaan dat absoluut niet redden. Daarnaast zal NK ook meteen reageren met aanvallen op buurlanden of de VS.

Het zal voorlopig wel de loopgravenoorlog blijven dit het nu is. De VN zal wel tegen NK aan blijven schoppen met sancties e.d. Noord Korea blijft doorgaan met rakettesten en KJU blijft lekker op de troon zitten. Van een revolutie in eigen land zie ik het niet komen.

Misschien dat ik er compleet naast zit, maar zo kijk ik er momenteel tegenaan. :P

Overigens is dit ook wel een interessant filmpje over dictators in het algemeen. Dit laat ook meteen mooi zien dat KJU wel de absolute macht heeft, maar deze verkrijgt door zijn sleutelfiguren goed te belonen. :s)
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_173788584
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 10:59 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Er liggen genoeg onderzeeërs met voldoende vuurkracht rondom Noord Korea om Pyongyang en een groot deel van DMZ binnen 24 uur volledig te asfalteren.
Ja dus ? Daarmee haal je niet het risico weg van een raket op LA. Die hebben ze daar ook netjes liggen binnen 30min zelfs.

Ze kunnen die raketten met mobiele lanceer installaties afvuren. Die zijn verstopt ondergronds en in de bergen.
  Moderator vrijdag 15 september 2017 @ 11:08:24 #291
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_173788588
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 11:08 schreef khochner het volgende:

[..]

Ja dus ? Daarmee haal je niet het risico weg van een raket op LA. Die hebben ze daar ook netjes liggen binnen 30min zelfs.

Ze kunnen die raketten met mobiele lanceer installaties afvuren. Die zijn verstopt ondergronds en in de bergen.
Ik denk dat als het tot een militair conflict komt het eigenlijk heel snel bekeken is. Het Noord Koreaanse leger is weliswaar één van de grootste ter wereld, maar ook één van de meest verouderde legers. Zet daar tegenover het meest geavanceerde oorlogsapparaat op aarde tegenover. Samen met Zuid Korea maken ze korte metten met Noord Korea.

Zodra de eerste bommen vallen van Amerikaanse zijde zal dat in aantallen gebeuren die de wereld nog nooit gezien heeft. Binnen een paar uur liggen de belangrijkste communicatie middelen volledig plat in Noord Korea. Het zal als een kaartenhuis in elkaar storten. Het is één grote holle vertoning, dat hele Noord Koreaanse leger. Dat weten ze bij de CIA en het leger ook.

Er is alleen één echt probleem.

En dat is de artillerie die gericht staat op Seoel. Er staat nergens ter wereld zoveel artillerie gericht op een stad dan op Seoel. Verder heb je natuurlijk die nukes die een bepaalde vorm van onzekerheid toevoegen maar reken maar dat die Amerikanen goed in beeld hebben waar wat staat van die Noord Koreanen. Het zal mij niet verbazen als er 40 of 45 militaire satellieten nonstop Noord Korea in de gaten houden. Maar het echte probleem is de artillerie. Het is een gok van 10 miljoen mensen die Amerika gewoonweg niet kan nemen.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_173788611
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 september 2017 11:08 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Ik denk dat als het tot een militair conflict komt het eigenlijk heel snel bekeken is. Het Noord Koreaanse leger is weliswaar één van de grootste ter wereld, maar ook één van de meest verouderde legers. Zet daar tegenover het meest geavanceerde oorlogsapparaat op aarde tegenover. Samen met Zuid Korea maken ze korte metten met Noord Korea.

Zodra de eerste bommen vallen van Amerikaanse zijde zal dat in aantallen gebeuren die de wereld nog nooit gezien heeft. Binnen een paar uur liggen de belangrijkste communicatie middelen volledig plat in Noord Korea. Het zal als een kaartenhuis in elkaar storten. Het is één grote holle vertoning, dat hele Noord Koreaanse leger. Dat weten ze bij de CIA en het leger ook.

Er is alleen één echt probleem.

En dat is de artillerie die gericht staat op Seoel. Er staat nergens ter wereld zoveel artillerie gericht op een stad dan op Seoel. Verder heb je natuurlijk die nukes die een bepaalde vorm van onzekerheid toevoegen maar reken maar dat die Amerikanen goed in beeld hebben waar wat staat van die Noord Koreanen. Het zal mij niet verbazen als er 40 of 45 militaire satellieten nonstop Noord Korea in de gaten houden. Maar het echte probleem is de artillerie. Het is een gok van 10 miljoen mensen die Amerika gewoonweg niet kan nemen.
Maar zal China zich afzijdig houden bij zo'n aanval?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_173788627
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 10:56 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Over één jaar is de situatie nog exact zoals ie nu is.

• Een paar rakettesten van Kim
• Een nieuwe nuketest/waterstofbom
• De VN Veiligheidsraad die bijeen komt
• Nog zwaardere sancties
• Putin die oproept tot een dialoog
• China die beide partijen sommeert geen olie meer op het vuur te gooien.
Nee, internationaal toekijken en zo nu en dan een VN-sanctie ertegen aan gooien werkt niet meer. Dat VN instrument is opgebruikt.

Als je dan als NK provocatief raketten blijft afvuren op je buurland en vervolgens gaat dreigen het land te vernietigen met een nucleaire aanval dan houdt de dialoog van het blijven pappen en nathouden wel een keertje op.

Het overgebleven alternatief voor NK is dan nucleaire technologie aan de hoogste bieder te verkopen, de zogeheten dure terroristenmarkt gesteund door andere bedenkelijke regimes met veel oliegelden. Kortom het begin van een wezenlijke wedloop van nucleair terrorisme binnen onze Westerse en Aziatische steden. Vergis je niet, dit regime heeft tentakels wereldwijd en zal niet schromen om hier inkomsten uit te gaan halen.

Ingrijpen betekent echter miljoenen doden tot gevolg en de ineenstorting van de Aziatische economie. In dit pandemonium van conflicten en oorlogen zou zoiets zich kunnen ontwikkelen tot een Derde Wereldoorlog. Dus ik begrijp heel goed dat men niet van de een op de andere dag besluit om te gaan bombarderen. Maar de situatie an sich begint natuurlijk onhoudbaar te worden. Daar hoef je geen militair strateeg voor te zijn.
  Moderator vrijdag 15 september 2017 @ 11:14:45 #294
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_173788679
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 11:10 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Maar zal China zich afzijdig houden bij zo'n aanval?
Het laatste waar China op zit te wachten is dat Noord Korea wegvalt. Die willen absoluut niet dat er een volledig Westers gezind land aansluit op de achtertuin van China. Die zullen dus te allen tijde aansturen op een diplomatieke oplossing.

Maar hoe China bij een militair conflict zal reageren is niet te voorspellen. Dat zal in hoge maten afhangen van wie de beginnende partij is. Als Noord Korea zo stom is om zelfmoord te plegen zal China zich afzijdig houden. Maar als Amerika de eerste bommen zou gooien dan weet ik het zo net nog niet wat China zou doen.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_173788693
Als men dat wist was de oplossing nabij.
pi_173788795
Ze zijn een beetje laat nu. Hadden dat land jaren geleden al plat moeten leggen. Gaat hem nu niet meer worden. Kim wins.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_173789101
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 11:21 schreef venomsnake het volgende:
Ze zijn een beetje laat nu. Hadden dat land jaren geleden al plat moeten leggen. Gaat hem nu niet meer worden. Kim wins.
Idd maar dan had je daar de zekerheid van Rusland en China voor moeten hebben dat het niet WO3 zou starten.
pi_173789185
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 september 2017 11:06 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ik denk dat er in zijn algemeenheid geen oplossing is voor dit probleem. China wil helemaal niet dat Noord-Korea valt, die willen immers geen Amerikaanse soldaten aan de grens.
Rusland zijn belangen lijken mij niet heel groot in deze, op wat economische na.

Mocht er (gericht) een raket worden afgeschoten op Japan / Zuid- Korea of de VS dan zal het enorm bloedig worden. Noord Korea zal dan worden platgegooid en wellicht dat Seoul nog geraakt wordt door Noord Koreaans artilleriegeschut of raketten. Dit is dus geen optie voor Kim, hij weet dat dit zelfmoord is.

Kim Jong Un omleggen is ook geen optie, er zijn genoeg personen die hem kunnen vervangen, bijvoorbeeld zijn zus. Het gaat dan om de hele status quo die dan geliquideerd moet worden. Dat is niet mogelijk, SEAL's of andere speciale eenheden gaan dat absoluut niet redden. Daarnaast zal NK ook meteen reageren met aanvallen op buurlanden of de VS.

Het zal voorlopig wel de loopgravenoorlog blijven dit het nu is. De VN zal wel tegen NK aan blijven schoppen met sancties e.d. Noord Korea blijft doorgaan met rakettesten en KJU blijft lekker op de troon zitten. Van een revolutie in eigen land zie ik het niet komen.

Misschien dat ik er compleet naast zit, maar zo kijk ik er momenteel tegenaan. :P

Overigens is dit ook wel een interessant filmpje over dictators in het algemeen. Dit laat ook meteen mooi zien dat KJU wel de absolute macht heeft, maar deze verkrijgt door zijn sleutelfiguren goed te belonen. :s)
Misschien is hij wel levensmoe zou kunnen toch?
pi_173789201
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 11:21 schreef venomsnake het volgende:
Ze zijn een beetje laat nu. Hadden dat land jaren geleden al plat moeten leggen. Gaat hem nu niet meer worden. Kim wins.
Zat er toen niet nog een voorspelbare (dictator)?

Hoesijn was ook voorspelbaar, dat wat kwam was het niet of wel?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2017 11:46:12 ]
  Moderator vrijdag 15 september 2017 @ 11:46:19 #300
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_173789216
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 08:47 schreef khochner het volgende:

[..]

Phoe 10M mensen. Zet hun levens maar even op het spel. Dat wil niemand. Je zal een hele goede onmogelijke actie moeten uitvoeren wil je al hun militaire capaciteit in een keer uitschakelen wil je Seoul buiten schot houden. Dat is niet te doen.

Kijk maar wat de analisten ervan zeggen.

Kim heeft de wereld schaakmat.
feitelijk ligt Seoul al buiten schot, de afstand (50+ kilometer?) is simpelweg te groot voor de meeste conventionele artillerie

daar komt bij dat juist de artillerie het wapensysteem is waar ze goed in zijn en dat gaan ze echt niet opofferen om een paar wolkenkrabbers in de buitenwijken in puin te schieten ... een analist die iets anders voorstelt neem ik niet serieus
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')