abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173614155
The Capital of the World:



(thnx to wytze voor deze guide)



Hotels in NYC

Hotel Carter
http://www.carterhotel.com/
Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker
http://www.newyorkerhotel.com/
Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania
http://www.hotelpenn.com/
Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza
http://www.milfordplaza.com
Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel
Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.
Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel
http://www.novotel.com/novotel/index.html
Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV m�t HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall
Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis.
Capaciteit 2500 Mensen
http://www.websterhall.com

Cream NYC
Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen.
http://www.creamnyc.com

quote:
Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:

- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet)
- Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging
- Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant
- Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest
- Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door
- Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree
- Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal
- PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking)
- 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer
- Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM

Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).
Korting

New York City Pass
Voor een vast bedrag mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld, en vaak ook wachttijden. Bij benadering zijn de prijzen:

1 dag $69
2 dagen $99
3 dagen $125
7 dagen $165

Klik hier om de pas aan te vragen, actuele prijzen te bekijken en van kortingen op de hoogte te blijven.

Studenten korting
Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
• B.B. King Blues Club & Grill
• Hard Rock Cafe
• Cold Stone Creamery
• Juniors Restaurant
• Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)
• Station (Metro Bedford Av, probeer de truffel Mac 'n Cheese for brunch/lunch)

Musea:
• Museum of Modern Art (MoMA)
• National September 11 Museum
• New Museum (hedendaagse kunst)
• American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
• Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
• Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
• South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
• Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
• Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

Winkels/warenhuizen:
• Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
• Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
• Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen.
• Jersey Garden vlakbij Newark airport (230 outlet winkels onder 1 dak, directe busverbinding vanuit Manhattan)

Dierentuinen:
• Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
• Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

Stadstoertjes:
• Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs en de harbour lights versie ('s avonds))
• Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
• Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
• New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
• New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

Gebouwen te bezichtigen:
• Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
• Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
• Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
• NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
• Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
• Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
• United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
• Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
• Times Square (adembenemend!)
• Ground Zero (spreekt voor zich)
• Yankee Stadium
Federal Reserve Bank

Wijken/Parken:
• the High Line (park / wandelroute over een oud spoorviaduct, dwars door de stad)
• Little Italy (Pizza)
• Chinatown (Ook lekker eten)
• Central Park (spreekt ook voor zich)
• Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)
• Bushwick (afstappen metro Jefferson St voor supertoffe graffiti op elke straathoek)
• Williamsburg (toen Manhattan te duur werd, werd er massaal uitgeweken naar Williamsburg, het resultaat is een toffe hipsterwijk vol met leuke bars, winkeltjes etc.)

Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).
Over het algemeen zou je kunnen zeggen dat daar waar allerlei biowinkels etc te vinden zijn, de local hipsters er een leuke buurt van gemaakt hebben, met doorgaans veel kunst/boetiekjes/winkeltjes.

Vervoer

Subway
Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.
7-day fun pass: 29 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus (geen express-bus)
Zie voor meer info: http://www.mta.info/metrocard/mcgtreng.htm

Taxi
En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
Initial fare.............$2.50
Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30
Each 1 minute idle.......$0.20
Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am)
Additional riders........FREE

Luchthavens in New York

Manieren om er te komen:
JFK
Newark
La Guardia

de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

Vliegtickets van en naar New York
www.skybreakers.nl
www.ebookers.nl
www.dreizen.nl
www.cheaptickets.nl
www.americanairlines.com
www.klm.nl
www.expedia.nl
www.vliegwinkel.nl
www.continental.com
www.delta.com
www.unitedairlines.nl
www.opodo.com
vliegtickets.pagina.nl

Foto's New York van FOK users!
k_man
MaxMark
Kre$J
Jaguarized
Keijs
mr.Marcus
Cidex
renz0r
WooZ
mechatronics
jakkeluchtgitaar
Dennisskyscrapers 1
Dennisskyscrapers 2
Dennisskyscrapers 3
Dennisskyscrapers 4
Dr_Evil
Dr_Evil 2
Dr_Evil 3
miss_sly
edsuit
Max-Westerman

quote:
2s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 02:04 schreef Seven. het volgende:
Bushwick graffiti
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Pier Williamsburg (op heldere dagen de hele westkant van Manhattan goed te zien)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Reviews van hotels in New York
www.tripadvisor.com
  ESF Reporter woensdag 6 september 2017 @ 07:23:26 #2
87554 Cee
Welluk?
pi_173614170
Ik moet bij de TT eerder aan Londen denken, alhoewel het best kan zijn dat ze dit in NYC ook zeggen. Maar dan zonder 'please'. :P
pi_173614568
Ze zeggen het zeker, in de air train😂
pi_173614749
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 01:05 schreef HenkDeP het volgende:

[..]

Slaat nergens op? In Manhattan kosten kleine studio huur appartementen al meer dan 2k per maand (oplopend tot 3.5k voor in luxe gebouwen)....dan is 200 per nacht voor een hotelkamer toch niet zo gek?
Dat heeft er werkelijk niets mee te maken. Het gaat er om dat er voor ieder budget wel een accommodatie is te vinden in NYC. En tuurlijk, soms kan/moet je dan concessies doen over een gedeelde badkamer of iets dergelijks, maar ik blijf zeggen dat met stedentrips (waar dan ook) je gek bent als je (te) veel geld uitgeeft aan een ruimte waar je enkel bent om te slapen en te douchen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_173615219
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 08:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat heeft er werkelijk niets mee te maken. Het gaat er om dat er voor ieder budget wel een accommodatie is te vinden in NYC. En tuurlijk, soms kan/moet je dan concessies doen over een gedeelde badkamer of iets dergelijks, maar ik blijf zeggen dat met stedentrips (waar dan ook) je gek bent als je (te) veel geld uitgeeft aan een ruimte waar je enkel bent om te slapen en te douchen.
Die keuze maakt een ieder voor zich. New York is voor mij een echte vakantie. Daar wil ik gewoon standaard luxe hebben, en ben ik bereid daarvoor te betalen. Een gedeelde badkamer is voor mij een echte no go.

Maar een redelijke prijs is denk ik rond de 150/200 per nacht. Ga maar eens kijken wat een nacht in een goed hotel in amsterdam je kost.
pi_173615745
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 07:23 schreef Cee het volgende:
Ik moet bij de TT eerder aan Londen denken, alhoewel het best kan zijn dat ze dit in NYC ook zeggen. Maar dan zonder 'please'. :P
Wel met 'please' hoor!

pi_173632294
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 08:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat heeft er werkelijk niets mee te maken. Het gaat er om dat er voor ieder budget wel een accommodatie is te vinden in NYC. En tuurlijk, soms kan/moet je dan concessies doen over een gedeelde badkamer of iets dergelijks, maar ik blijf zeggen dat met stedentrips (waar dan ook) je gek bent als je (te) veel geld uitgeeft aan een ruimte waar je enkel bent om te slapen en te douchen.
Het geeft je een goed beeld van wat ruimte hier kost. Als iemand graag hartje Manhattan wilt zitten, kost dat behoorlijk wat geld..net als dat het geval is voor mensen die hier wonen.

Dat dat het niet waard is voor een stedentrip ben ik met je eens ;-)
  zaterdag 9 september 2017 @ 05:49:43 #8
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_173670567
Zo, wij zitten op het vliegveld. Gisteravond al aangekomen op Schiphol, verbleven in een hotel. Vroege vlucht 🙁 Onwijs veel zin (al was t moeilijk om onze katten een week achter te laten, #softie)!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_173670593
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 05:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zo, wij zitten op het vliegveld. Gisteravond al aangekomen op Schiphol, verbleven in een hotel. Vroege vlucht 🙁 Onwijs veel zin (al was t moeilijk om onze katten een week achter te laten, #softie)!
Veel plezier *O*
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_173673148
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 05:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zo, wij zitten op het vliegveld. Gisteravond al aangekomen op Schiphol, verbleven in een hotel. Vroege vlucht 🙁 Onwijs veel zin (al was t moeilijk om onze katten een week achter te laten, #softie)!
Enjoy!
Wij vertrekken volgende week zondag *G*
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_173676531
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 05:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zo, wij zitten op het vliegveld. Gisteravond al aangekomen op Schiphol, verbleven in een hotel. Vroege vlucht 🙁 Onwijs veel zin (al was t moeilijk om onze katten een week achter te laten, #softie)!
Have fun! Wij vertrekken vannacht:))
pi_173677190
Veel plezier allen! Wij hebben het hier over een tripje in de herfst van 2018!!!
Be brave. Be kind.
  zaterdag 9 september 2017 @ 19:06:52 #13
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_173680783
Dank allen! Veilig aangekomen inmiddels. Automatic en Phone, jullie ook vast veel plezier!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  ESF Reporter zaterdag 9 september 2017 @ 23:43:53 #14
87554 Cee
Welluk?
pi_173686310
Have fun septembernewyorkgangers! *O*
pi_173695085
Vertrek morgen.

Lees net wel dat orkaan Jose richting NYC gaat.

https://embed.windy.com/e(...)ocation=coordinates&

[ Bericht 67% gewijzigd door CoExist op 10-09-2017 16:13:01 ]
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_173697772
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 15:34 schreef CoExist het volgende:
Vertrek morgen.

Lees net wel dat orkaan Jose richting NYC gaat.

https://embed.windy.com/e(...)ocation=coordinates&
Hopelijk valt het mee!

Ik en ex zaten er vlak voordat Sandy er kwam huishouden. Hebben toen week heerlijk weer gehad.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_173698349
Veel plezier iedereen die er nu is of heel binnenkort gaat *O*
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  zondag 10 september 2017 @ 19:29:47 #18
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_173699156
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 15:34 schreef CoExist het volgende:
Vertrek morgen.

Lees net wel dat orkaan Jose richting NYC gaat.

https://embed.windy.com/e(...)ocation=coordinates&
Dachten ze bij Irma ook. Als hij al New York raakt (hier in de US zeggen ze bijna overal dat hij gewoon op zee blijft) dan is dat sowieso pas over langer dan een week. Het is hartstikke lekker weer, net terug uit Central Park. Hele week zon/beetje bewolking voorspelt, fijn dus. Have fun!!!!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_173713804
Heeft iemand ervaring met een dagtrip naar Washington vanuit NY? Ik zie verschillende opties (bus/trein) en verschillende prijzen.
pi_173713943
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 15:23 schreef electronique het volgende:
Heeft iemand ervaring met een dagtrip naar Washington vanuit NY? Ik zie verschillende opties (bus/trein) en verschillende prijzen.
Goed te doen, ja. Ligt er wel aan natuurlijk wat je allemaal wil gaan doen. Maar als het even kan, is een weekendje wel iets ontspannender ;) Vind ik dan.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_173715663
quote:
14s.gif Op maandag 11 september 2017 15:33 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Goed te doen, ja. Ligt er wel aan natuurlijk wat je allemaal wil gaan doen. Maar als het even kan, is een weekendje wel iets ontspannender ;) Vind ik dan.
Ik zie nu treintickets waarbij we rond 10:30 AM aankomen en 10:00 PM weer vertrekken. Lijkt me ook wel chill om zelf een beetje de stad te ontdekken. is dat een beetje te doen?. We hebben al een hotel in NYC (pakketreis) dus weekendje zou zonde zijn.
pi_173719100
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 17:25 schreef electronique het volgende:

[..]

Ik zie nu treintickets waarbij we rond 10:30 AM aankomen en 10:00 PM weer vertrekken. Lijkt me ook wel chill om zelf een beetje de stad te ontdekken. is dat een beetje te doen?. We hebben al een hotel in NYC (pakketreis) dus weekendje zou zonde zijn.
Snap ik ja. Maar ligt eraan wat je wil zien natuurlijk. Heel Washington in die tijd zal je niet lukken. Het zal meer een dagje langs plekken heen lopen dan serieus iets bezoeken. Al kan je natuurlijk best ervoor kiezen om wat minder plekken te bezoeken en langer bij (ik zeg maar wat) het capitool rond te hangen.

Misschien handig om een fiets te huren, trouwens. Goed te fietsen daar.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_173724630
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 17:25 schreef electronique het volgende:

[..]

Ik zie nu treintickets waarbij we rond 10:30 AM aankomen en 10:00 PM weer vertrekken. Lijkt me ook wel chill om zelf een beetje de stad te ontdekken. is dat een beetje te doen?. We hebben al een hotel in NYC (pakketreis) dus weekendje zou zonde zijn.
Zou er een nachtje aan vast plakken. Anders zit je 6 uur te treinen en kun je niet alles zien.
  dinsdag 12 september 2017 @ 02:56:46 #24
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_173724985
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 17:25 schreef electronique het volgende:

[..]

Ik zie nu treintickets waarbij we rond 10:30 AM aankomen en 10:00 PM weer vertrekken. Lijkt me ook wel chill om zelf een beetje de stad te ontdekken. is dat een beetje te doen?. We hebben al een hotel in NYC (pakketreis) dus weekendje zou zonde zijn.
Wij dachten hetzelfde bij ons eerste bezoek. Echt veel te weinig tijd achteraf. Je wil er het liefst meerdere dagen hebben, maar toch zeker wel twee volle dagen op z'n minst.

Poe, net terug van Tribute of Light hier in NYC. Uitzicht vanaf Brooklyn. Zal later nog wel een foto posten. Prachtig. Hing een zeer aparte sfeer in NYC vandaag, somber op enkele plekken. Best emotioneel.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_173729697
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 02:56 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Wij dachten hetzelfde bij ons eerste bezoek. Echt veel te weinig tijd achteraf. Je wil er het liefst meerdere dagen hebben, maar toch zeker wel twee volle dagen op z'n minst.

Poe, net terug van Tribute of Light hier in NYC. Uitzicht vanaf Brooklyn. Zal later nog wel een foto posten. Prachtig. Hing een zeer aparte sfeer in NYC vandaag, somber op enkele plekken. Best emotioneel.
Wel bijzonder omdat te zien. De kans dat je dat vaker mee maakt is best klein! Wij hebben het ook gezien.

Verder weinig gemerkt van de sombere sfeer, heb er eigenlijk bijzonder weinig van gemerkt. Wel super veel gedaan vandaag. Want tijdsverschil maakte ons om 5:00u wakker haha
pi_173730100
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 17:25 schreef electronique het volgende:

[..]

Ik zie nu treintickets waarbij we rond 10:30 AM aankomen en 10:00 PM weer vertrekken. Lijkt me ook wel chill om zelf een beetje de stad te ontdekken. is dat een beetje te doen?. We hebben al een hotel in NYC (pakketreis) dus weekendje zou zonde zijn.
Ik zie dat de meesten aanraden om een overnachting te boeken, maar ik wil even zeggen dat ik zelf afgelopen april een bliksembezoek aan Washington heb gebracht en dat is mij prima bevallen.

Ik had (expres) een overstap van 22 uur in Washington in mijn vluchtschema opgenomen en had 1 overnachting geboekt in Hotel Harrington. Mijn vlucht kwam rond 20:00 aan op Reagan airport en ik was rond 21:45 in mijn hotel. Mijn vervolgvlucht zou de volgende dag om 18:00 vertrekken vanaf Dulles. Ik heb 's avonds nog een klein wandelingetje gemaakt over de Mall voor wat nachtfoto's en de volgende dag heb ik grofweg tussen 9:00 en 14:30 een wandeling gemaakt vanaf mijn hotel eerst naar het Witte Huis, toen naar het Lincoln Monument en vervolgens langzaam de hele Mall afgelopen naar het Capitool. Vanaf de Eastern Market met de taxi terug naar het hotel.

Uiteraard heb je dan geen tijd om een museum te bezoeken of een andere wijk te ontdekken, maar om een impressie te krijgen en een aantal bekende landmarks in het echt te zien vond ik het persoonlijk best de moeite waard.
  dinsdag 12 september 2017 @ 13:34:55 #27
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_173730308
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 12:54 schreef Phone8 het volgende:

[..]

Wel bijzonder omdat te zien. De kans dat je dat vaker mee maakt is best klein! Wij hebben het ook gezien.

Verder weinig gemerkt van de sombere sfeer, heb er eigenlijk bijzonder weinig van gemerkt. Wel super veel gedaan vandaag. Want tijdsverschil maakte ons om 5:00u wakker haha
Ook vanaf Brooklyn? Benieuwd of we elkaar dan gezien hebben misschien 😉

Ik ben zelf ook elke ochtend heel vroeg wakker. 7/8u opstaan is echt de max. Geniet nog van je overige dagen!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_173733178
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 13:19 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Ik zie dat de meesten aanraden om een overnachting te boeken, maar ik wil even zeggen dat ik zelf afgelopen april een bliksembezoek aan Washington heb gebracht en dat is mij prima bevallen.

Ik had (expres) een overstap van 22 uur in Washington in mijn vluchtschema opgenomen en had 1 overnachting geboekt in Hotel Harrington. Mijn vlucht kwam rond 20:00 aan op Reagan airport en ik was rond 21:45 in mijn hotel. Mijn vervolgvlucht zou de volgende dag om 18:00 vertrekken vanaf Dulles. Ik heb 's avonds nog een klein wandelingetje gemaakt over de Mall voor wat nachtfoto's en de volgende dag heb ik grofweg tussen 9:00 en 14:30 een wandeling gemaakt vanaf mijn hotel eerst naar het Witte Huis, toen naar het Lincoln Monument en vervolgens langzaam de hele Mall afgelopen naar het Capitool. Vanaf de Eastern Market met de taxi terug naar het hotel.

Uiteraard heb je dan geen tijd om een museum te bezoeken of een andere wijk te ontdekken, maar om een impressie te krijgen en een aantal bekende landmarks in het echt te zien vond ik het persoonlijk best de moeite waard.
Dat laatste is ook wel de bedoeling. De landmarks zien, beetje de sfeer proeven. Ons hotel in NY zit dichtbij penn station en het station in Washington zit ook wel redelijk in de buurt van alle landmarks. Fietsen is een goede tip, beetje afhankelijk van het weer (we gaan in januari :') )
  dinsdag 12 september 2017 @ 20:27:15 #29
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_173738674
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 12 september 2017 @ 20:43:39 #30
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_173739234
Mooie foto's! O+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_173745095
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 13:34 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ook vanaf Brooklyn? Benieuwd of we elkaar dan gezien hebben misschien 😉

Ik ben zelf ook elke ochtend heel vroeg wakker. 7/8u opstaan is echt de max. Geniet nog van je overige dagen!
Niet vanaf Brooklyn. Gewoon in Manhattan vlakbij de 9/11 Memorial. Vandaag de memorial zelf bezocht en het bijhorend museum. Vond het allemaal behoorlijk indrukwekkend. Memorial had ik al gezien, maar het museum nog niet.

Verder zijn we nog een paar blokken omhoog gelopen en hebben nog wat winkels bezocht. Tevens even ontspannen in het Union Square park. Heerlijk weertje erbij: optimaal genieten!
pi_173745395
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 september 2017 20:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
Voor de liefhebbers wat foto's die we tot nu toe in NYC hebben gemaakt:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Evt meer foto's: https://www.flickr.com/ph(...)ms/72157688919818675
mooie foto van het tribute light
pi_173783763
Vandaag een helicopter tour gedaan. 30 minuten lang gevlogen langs de skyline van New York, Gouvernors Island en Ellis Island. Wat een gave ervaring. Voor mij iets om van mijn bucketlist af te vinken. Bijgevoegd een foto gemaakt met mijn iPhone. De rest staat op mijn camera nog.


https://imgur.com/a/Yv48f
  vrijdag 15 september 2017 @ 00:00:51 #34
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_173784140
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 23:32 schreef Phone8 het volgende:
Vandaag een helicopter tour gedaan. 30 minuten lang gevlogen langs de skyline van New York, Gouvernors Island en Ellis Island. Wat een gave ervaring. Voor mij iets om van mijn bucketlist af te vinken. Bijgevoegd een foto gemaakt met mijn iPhone. De rest staat op mijn camera nog.

[ afbeelding ]
https://imgur.com/a/Yv48f
Tof man!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_173787825
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 23:32 schreef Phone8 het volgende:
Vandaag een helicopter tour gedaan. 30 minuten lang gevlogen langs de skyline van New York, Gouvernors Island en Ellis Island. Wat een gave ervaring. Voor mij iets om van mijn bucketlist af te vinken. Bijgevoegd een foto gemaakt met mijn iPhone. De rest staat op mijn camera nog.

[ afbeelding ]
https://imgur.com/a/Yv48f
Wat gaaf!! Mag ik vragen wat je hiervoor betaald hebt?
pi_173790880
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 00:00 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Tof man!
Ja dit was echt heel vet. Ik kan het iedereen aanraden want je ziet New York op een hele andere manier.
pi_173790953
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 10:20 schreef electronique het volgende:

[..]

Wat gaaf!! Mag ik vragen wat je hiervoor betaald hebt?
De normale prijs is tussen de 200/220 dollar. Ik had een coupon waarmee ik korting kreeg en een 15 minuten vlucht geboekt had. Je moet reserveren en een tijd aangeven; ik was er te vroeg en mocht eigenlijk gelijk mee met een vlucht. Uiteindelijk bleef ik 30 minuten in de lucht zijn wij vanaf Pier 6 helemaal via het Vrijheidsbeeld en Gouvernors Island naar boven, tot bovenlangs het NY Yankees stadium.
pi_173792323
Prachtige foto's AlwaysHappy en Phone8! O+ _O_
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  vrijdag 15 september 2017 @ 22:39:10 #39
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_173800824
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 14:46 schreef MissJ het volgende:
Prachtige foto's AlwaysHappy en Phone8! O+ _O_
Dank! Ik zie dat een van de drie foto's niet meer zichtbaar is, omdat ik op Flickr zelf die foto had vervangen voor een betere versie. Morgenavond alweer richting huis. Wel alles kunnen zien wat we wilden zien, dus dat scheelt.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_173808672
Het uitzicht vanaf Rockefeller blijft toch wel heel gaaf hoor. De One World Trade Center staat op het lijstje, maar vriendin lief heeft hoogtevrees en vind het dood eng.

pi_173813036
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:34 schreef Phone8 het volgende:
Het uitzicht vanaf Rockefeller blijft toch wel heel gaaf hoor. De One World Trade Center staat op het lijstje, maar vriendin lief heeft hoogtevrees en vind het dood eng.

[ afbeelding ]
Dan zet je d'r even in een cafeetje en ga je zelf? ;)
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_173813897
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 september 2017 18:27 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Dan zet je d'r even in een cafeetje en ga je zelf? ;)
Dat is inderdaad een optie... misschien veranderd ze nog van gedachte:)
pi_173814685
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:34 schreef Phone8 het volgende:
Het uitzicht vanaf Rockefeller blijft toch wel heel gaaf hoor. De One World Trade Center staat op het lijstje, maar vriendin lief heeft hoogtevrees en vind het dood eng.

[ afbeelding ]
Wow, prachtige foto O+
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_173815307
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:34 schreef Phone8 het volgende:
Het uitzicht vanaf Rockefeller blijft toch wel heel gaaf hoor. De One World Trade Center staat op het lijstje, maar vriendin lief heeft hoogtevrees en vind het dood eng.

[ afbeelding ]
mooie foto, heb je die zelf gemaakt?
  zaterdag 16 september 2017 @ 20:59:52 #45
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_173816437
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:34 schreef Phone8 het volgende:
Het uitzicht vanaf Rockefeller blijft toch wel heel gaaf hoor. De One World Trade Center staat op het lijstje, maar vriendin lief heeft hoogtevrees en vind het dood eng.

[ afbeelding ]
Een van mijn favoriete plekken in NYC ook. Kan je erg mooie foto's maken 😎
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zaterdag 16 september 2017 @ 21:15:59 #46
67174 Dos37
Come on Twente
pi_173816842
Ik vond 30 Rock ook 1 van de mooiste plekken en niet alleen bovenop. Het hele sfeertje daar stond me wel aan
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_173817194
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 20:59 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Een van mijn favoriete plekken in NYC ook. Kan je erg mooie foto's maken 😎
Mijn favoriete plek is DUMBO.
Daar kan ik echt uren rondhangen en naar de skyline kijken
  zaterdag 16 september 2017 @ 21:42:38 #48
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_173817541
quote:
11s.gif Op zaterdag 16 september 2017 21:29 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Mijn favoriete plek is DUMBO.
Daar kan ik echt uren rondhangen en naar de skyline kijken
Sinds dit jaar ook mijn nummer een, helemaal met de tribute of light erbij afgelopen week. Een van de foto's die we daar hebben gemaakt gaat zeker aan de muur.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_173818970
quote:
11s.gif Op zaterdag 16 september 2017 20:18 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

mooie foto, heb je die zelf gemaakt?
Ja klopt:) dinsdag geschoten. Heb ze via de camera op mijn telefoon gezet. Ik vind het persoonlijk jammer dat het puntje er niet helemaal op staat, maar volgens mij heb ik nog een andere waar die er helemaal op staat:)
  zondag 17 september 2017 @ 12:23:00 #50
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_173826027
En weer thuis. Wakker sinds zaterdagochtend NYC tijd, dus een lange dag zo. Moeilijk om wakker te blijven.

Flickr album van NYC is helemaal geupdate voor degenen die benieuwd is. https://www.flickr.com/ph(...)ms/72157688919818675

Bedankt voor alle tips die gegeven zijn in dit topic, heel wat aan gehad daar. Wel weer blij om even weg te zijn uit de drukte, al hebben we wel een topweek gehad!

Veel plezier nog voor de mensen die er nu nog zitten, of wie er binnenkort nog gaan :D
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_173827273
Leuke pics AlwaysHappy.
Wat was het steeds druk op Times Square hè savonds? Ik kon gister letterlijk over de mensen heen lopen.

Gister naar de Freedom Tower geweest, vond het uitzicht wat tegenvallen door die dikke ramen.
Daarna richting Brooklyn om even te ontsnappen aan alle drukte op Manhattan.
Lekker gerelaxed in Brooklyn Heights.

Vanmiddag naar een New York Yankees game. Ze spelen tegen de Baltimore Orioles.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_173827610
Heb er zelf ook een week NYC opzitten, echt fantastisch, overal relatief rustig, nergens wachtrijen bij attracties. Veel van de NY pass gebruik gemaakt. Alleen Empire State Building was rijen dik op de top bij zonsondergang, ik was niet de enige met het idee, haha!
Sue Me
pi_173827832
Wij vertrekken morgen naar huis. Eind van de dag pas gelukkig. Zaterdag avond zijn we nog even wezen kijken in Little Italy, San Genarro festival. Super, maar dan ook super druk. Niet te doen gewoon. Wel gaaf om even mee te maken. Vanmiddag gaan we nog een keer naar Brooklyn.
  zondag 17 september 2017 @ 16:09:54 #54
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_173832644
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 13:29 schreef Staaf het volgende:
Heb er zelf ook een week NYC opzitten, echt fantastisch, overal relatief rustig, nergens wachtrijen bij attracties. Veel van de NY pass gebruik gemaakt. Alleen Empire State Building was rijen dik op de top bij zonsondergang, ik was niet de enige met het idee, haha!
God, ja, zonsondergang is een hel _O- wij hebben Empire niet eens gedaan (uitzicht van Top of Rock en Dumbo vonden wij persoonlijk mooier), maar daar zal het alleen maar nog drukker zijn geweest. Bij Top of the Rock stond de hele bovenste etage al helemaal vol om 6 uur...dachten we vroeg te zijn voor een mooie spot _O- Nog wel mooi genoten daar?

quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 13:15 schreef CoExist het volgende:
Leuke pics AlwaysHappy.
Wat was het steeds druk op Times Square hè savonds? Ik kon gister letterlijk over de mensen heen lopen.

Gister naar de Freedom Tower geweest, vond het uitzicht wat tegenvallen door die dikke ramen.
Daarna richting Brooklyn om even te ontsnappen aan alle drukte op Manhattan.
Lekker gerelaxed in Brooklyn Heights.

Vanmiddag naar een New York Yankees game. Ze spelen tegen de Baltimore Orioles.
Echt heel erg druk ja. Voegt gelukkig wel wat toe aan het sfeertje. 's Ochtends vroeg is het heel raar om daar te lopen, opeens geen hond op straat zo wat.

Veel pleizer bij de game! *O*
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 17 september 2017 @ 19:53:40 #55
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_173839299
Vanochtend ben ik terug gekomen van een week New York. Ik wilde eerst in augustus gaan, maar september bleek goedkoper. Achteraf ben ik daar erg blij mee dat ik een maand heb gewacht, want nu kon ik het mooi combineren met een concert van Paul McCartney in Madison Square Garden. Waarbij ook nog eens Bruce Springsteen als 'special guest' kwam.

De eerste keer New York is überhaupt een belevenis. De eerste dag werd ik al gelijk met de neus op de feiten gedrukt, omdat ik naar Ground Zero ging en het 9/11 Memorial Museum bezocht. Het was de dag na 11 september, en ik had het gevoel dat misschien daardoor de sfeer op Ground Zero nog meer beladen was. Maar misschien is dat altijd zo? Ik vond het zo indrukwekkend dat dit voor mij op de eerste dag al genoeg was.

De andere dagen ben ik naar Central Park geweest (heerlijk om daar de drukte van de stad te ontvluchten), heb de City Line Sightseeing Cruise gedaan (aanrader!), 2x het Empire State Building bezocht (als je een New York City Pass hebt mag je het zowel overdag als 's avonds bezoeken), en Top of the Rock. Misschien had ik nog veel meer kunnen doen, maar ik was er voor het eerst, en dan krijg je al zoveel indrukken mee van zo'n stad. Het was in ieder geval onvergetelijk.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_173843091
quote:
14s.gif Op zondag 17 september 2017 19:53 schreef Peter88Online het volgende:
Vanochtend ben ik terug gekomen van een week New York. Ik wilde eerst in augustus gaan, maar september bleek goedkoper. Achteraf ben ik daar erg blij mee dat ik een maand heb gewacht, want nu kon ik het mooi combineren met een concert van Paul McCartney in Madison Square Garden. Waarbij ook nog eens Bruce Springsteen als 'special guest' kwam.

De eerste keer New York is überhaupt een belevenis. De eerste dag werd ik al gelijk met de neus op de feiten gedrukt, omdat ik naar Ground Zero ging en het 9/11 Memorial Museum bezocht. Het was de dag na 11 september, en ik had het gevoel dat misschien daardoor de sfeer op Ground Zero nog meer beladen was. Maar misschien is dat altijd zo? Ik vond het zo indrukwekkend dat dit voor mij op de eerste dag al genoeg was.

De andere dagen ben ik naar Central Park geweest (heerlijk om daar de drukte van de stad te ontvluchten), heb de City Line Sightseeing Cruise gedaan (aanrader!), 2x het Empire State Building bezocht (als je een New York City Pass hebt mag je het zowel overdag als 's avonds bezoeken), en Top of the Rock. Misschien had ik nog veel meer kunnen doen, maar ik was er voor het eerst, en dan krijg je al zoveel indrukken mee van zo'n stad. Het was in ieder geval onvergetelijk.
Dat is een leuk extraatje! Circle Line cruise hebben wij ook gedaan. Was inderdaad een gave ervaring. En op het 9/11 memorial ben ik dit keer voor de 2e keer geweest. Blijft een bijzondere ervaring. Het museum heeft heel veel indruk gemaakt op mij. Op een gegeven moment was ik er echt klaar mee, heel apart.
pi_173843613
quote:
14s.gif Op zondag 17 september 2017 19:53 schreef Peter88Online het volgende:
De andere dagen ben ik naar Central Park geweest (heerlijk om daar de drukte van de stad te ontvluchten), heb de City Line Sightseeing Cruise gedaan (aanrader!), 2x het Empire State Building bezocht (als je een New York City Pass hebt mag je het zowel overdag als 's avonds bezoeken), en Top of the Rock. Misschien had ik nog veel meer kunnen doen, maar ik was er voor het eerst, en dan krijg je al zoveel indrukken mee van zo'n stad. Het was in ieder geval onvergetelijk.
Ik ga volgende maand en zit te twijfelen om ook de citypass te aanschaffen.De prijs is nu verhoogd van 99 naar $122, dus ik twijfel of het nog de moeite waard is.
De Met en Museum of Natural history zijn immers pay what you want museums. Is de wachtrij flink korter?
pi_173844776
Iemand ervaring met de Explorer pass?https://www.smartdestinations.com Wat opvalt is dat er ook veel dure bezienswaardigheden opstaan waardoor je met gemak de aanschaf terug kunt verdienen. Zou er een maximum zijn aan de duurdere bezienswaardigheden? De 62 keuzes zijn ook erg gevarieerd en een fiets voor de hele dag huren is er ook bij inbegrepen. Dit zou zelfs 2x kunnen net zoals de circle line
uitgebreide best of ny overdag tour en de harbor night tour. Het aanbod is echt sterk.

Iemand ervaring met de sopranos on location tour of The Ride?
pi_173864691
Wij waren gisteren (JFK) binnen 10min uit het vliegtuig en door de douane (returning Esta). Heeeeerlijk
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_173965227
In december ga ik 10 dagen naar New York :)

Ik wil een nieuwe telefoon gaan kopen in Amerika, maar betaal liever geen 8% belasting hierover in New York. Iemand die weet hoe ik het beste/goedkoopste naar een andere staat kan reizen zodat ik belasting kan besparen? Mijn enige eis is dat ik dezelfde dag weer terug kan zijn in New York (zodat ik nergens hoef te overnachten). Ik weet dat het maar om een paar tientjes gaat en ik waarschijnlijk urenlang in de bus/trein moet zitten maar dat vind ik geen probleem. Het lijkt me leuk om New York even te verlaten en te kunnen genieten van de bus/treinreis.

(Opmerkingen over invoer/uitvoerbelasting aan Amerikaanse/Nederlandse grens hoeven niet gemaakt te worden :) )

EDIT:

Ik heb zelf dit al gevonden:
https://www.gotobus.com/new-york-to-wilmington-bus/

[ Bericht 10% gewijzigd door Beatific op 24-09-2017 14:51:33 ]
pi_173969439
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 14:45 schreef Beatific het volgende:
In december ga ik 10 dagen naar New York :)

Ik wil een nieuwe telefoon gaan kopen in Amerika, maar betaal liever geen 8% belasting hierover in New York. Iemand die weet hoe ik het beste/goedkoopste naar een andere staat kan reizen zodat ik belasting kan besparen? Mijn enige eis is dat ik dezelfde dag weer terug kan zijn in New York (zodat ik nergens hoef te overnachten). Ik weet dat het maar om een paar tientjes gaat en ik waarschijnlijk urenlang in de bus/trein moet zitten maar dat vind ik geen probleem. Het lijkt me leuk om New York even te verlaten en te kunnen genieten van de bus/treinreis.

(Opmerkingen over invoer/uitvoerbelasting aan Amerikaanse/Nederlandse grens hoeven niet gemaakt te worden :) )

EDIT:

Ik heb zelf dit al gevonden:
https://www.gotobus.com/new-york-to-wilmington-bus/

Volgens mij hebben alle omringende staten sales tax. Die is weliswaar lager in NJ maar dan praat je echt nog maar over een klein verschil. Kun je het niet tax Free kopen?
pi_173969692
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 23:30 schreef Daario het volgende:
Iemand ervaring met de Explorer pass?https://www.smartdestinations.com Wat opvalt is dat er ook veel dure bezienswaardigheden opstaan waardoor je met gemak de aanschaf terug kunt verdienen. Zou er een maximum zijn aan de duurdere bezienswaardigheden? De 62 keuzes zijn ook erg gevarieerd en een fiets voor de hele dag huren is er ook bij inbegrepen. Dit zou zelfs 2x kunnen net zoals de circle line
uitgebreide best of ny overdag tour en de harbor night tour. Het aanbod is echt sterk.

Iemand ervaring met de sopranos on location tour of The Ride?
Wij hebben deze pas ook geboekt. Voor wat wij wilden doen in New York, bleek dit de goedkoopste optie. Werd gewoon geaccepteerd en nergens werd moeilijk gedaan. Wij hebben overigens niet de laatste 2 dingen uit jouw bericht gedaan, dus daar kan ik niks over zeggen! ;)
pi_173981873
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 14:45 schreef Beatific het volgende:
In december ga ik 10 dagen naar New York :)

Ik wil een nieuwe telefoon gaan kopen in Amerika, maar betaal liever geen 8% belasting hierover in New York. Iemand die weet hoe ik het beste/goedkoopste naar een andere staat kan reizen zodat ik belasting kan besparen? Mijn enige eis is dat ik dezelfde dag weer terug kan zijn in New York (zodat ik nergens hoef te overnachten). Ik weet dat het maar om een paar tientjes gaat en ik waarschijnlijk urenlang in de bus/trein moet zitten maar dat vind ik geen probleem. Het lijkt me leuk om New York even te verlaten en te kunnen genieten van de bus/treinreis.

(Opmerkingen over invoer/uitvoerbelasting aan Amerikaanse/Nederlandse grens hoeven niet gemaakt te worden :) )

EDIT:

Ik heb zelf dit al gevonden:
https://www.gotobus.com/new-york-to-wilmington-bus/

Megabus.com? :)

naar Philadelphia bijvoorbeeld, en er zijn in die week nog 1 dollar fares te vinden
pi_173986810
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 22:35 schreef Daario het volgende:

[..]
De Met en Museum of Natural history zijn immers pay what you want museums. Is de wachtrij flink korter?
Ik ben begin september in deze musea geweest met de NY pass. Ik kon gelijk doorlopen, maar er waren überhaupt geen rijen. Ook in het Guggenheim kon ik direct doorlopen.
Sue Me
  donderdag 5 oktober 2017 @ 06:05:41 #65
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_174204059
Wij verlaten morgen New York en tegelijk ook Amerika. Wat een leuke stad! Ik snap nu pas de mensen die hier vaker naar toe gaan / zijn geweest :D O+
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  donderdag 5 oktober 2017 @ 07:18:46 #66
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_174204239
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 06:05 schreef automatic_ het volgende:
Wij verlaten morgen New York en tegelijk ook Amerika. Wat een leuke stad! Ik snap nu pas de mensen die hier vaker naar toe gaan / zijn geweest :D O+
Jammer dat de tijd zo snel gaat! Hoeveel dagen ben je geweest?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_174210350
SecretFlying twitterde op donderdag 05-10-2017 om 13:21:25 EVEN CHEAPER!!! Our **ERROR FARE** from Europe to New York, USA is as low as ¤103 roundtrip!! #ErrorFarehttps://t.co/pKFlVCpfyP reageer retweet
Wel vanuit Geneve maar toch

Vanuit Amsterdam 154

[ Bericht 1% gewijzigd door Houtenbeen op 05-10-2017 13:34:25 ]
pi_174228239
Al die passen, de keuze is zo groot dat ik het even niet meer weet:( Iemand tips voor een goede pas voor eerste keer NYC?

Heb er zin in!!
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:54:44 #69
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_174237687
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 07:18 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Jammer dat de tijd zo snel gaat! Hoeveel dagen ben je geweest?
Totaal 19 dagen vakantie en 7 dagen NY
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_174281115
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 08:51 schreef Allyo het volgende:
Al die passen, de keuze is zo groot dat ik het even niet meer weet:( Iemand tips voor een goede pas voor eerste keer NYC?

Heb er zin in!!
Ik ga volgende week voor de eerste keer en heb voor de Explorer pass gekozen, met 7 activiteiten. De city pass vond ik te beperkt in keuzes en de ny pass is minder voordelig.
De Explorer pass heeft veel binnen- en buiten activiteiten en laat zich dus makkelijk aanpassen aan het weer.
  zondag 8 oktober 2017 @ 16:39:22 #71
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_174281810
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 08:51 schreef Allyo het volgende:
Al die passen, de keuze is zo groot dat ik het even niet meer weet:( Iemand tips voor een goede pas voor eerste keer NYC?

Heb er zin in!!
gewoon geen pas. Rondhobbelen en zelf relaxed je activiteiten uitzoeken is veel beter wat mij betreft. Ik zou zeker niet voordeliger uit zijn geweest met een pas iig.
pi_174295245
Hmm ja denk dat ik nu ook niet meer voor een pas ga. Uitgerekend wat het zou kosten met en zonder pas en het scheelt serieus 10 euro ong. Snap niet hoe sommige sites bij 50% korting komen...
  maandag 9 oktober 2017 @ 11:52:21 #73
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_174297423
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 10:00 schreef Allyo het volgende:
Hmm ja denk dat ik nu ook niet meer voor een pas ga. Uitgerekend wat het zou kosten met en zonder pas en het scheelt serieus 10 euro ong. Snap niet hoe sommige sites bij 50% korting komen...
precies :) En ik vind de vrijheid van zelf de dingen uitzoeken veel prettiger, dan dat je er tegen aan zit te hikken dat je eigenlijk dat ene nog moet doen omdat je die pas hebt
pi_174310847
Is die dresscode in clubs echt zo streng? Als in: als vrouw moet je een jurkje of rokje dragen?
pi_174311244
..

[ Bericht 99% gewijzigd door eight op 09-10-2017 20:53:10 ]
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_174313197
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 20:31 schreef Allyo het volgende:
Is die dresscode in clubs echt zo streng? Als in: als vrouw moet je een jurkje of rokje dragen?
Ligt aan de hoeveelheid geld die je meebrengt ;)
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:32:11 #77
67174 Dos37
Come on Twente
pi_174323794
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 10:00 schreef Allyo het volgende:
Hmm ja denk dat ik nu ook niet meer voor een pas ga. Uitgerekend wat het zou kosten met en zonder pas en het scheelt serieus 10 euro ong. Snap niet hoe sommige sites bij 50% korting komen...
Ik had de New York City pass met 6 dingen dat vond ik echt prima, het waren dingen die sowieso wilde zien. Al had ik nog mijn twijfels over Intrepid Sea, Air & Space Museum maar dat was ook best tof. In 2013 zag het er trouwens ook nog wat anders uit want destijds waren Statue of Liberty & Ellis Island nog gesloten door een hurricane.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_174344085
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 13:32 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Ik had de New York City pass met 6 dingen dat vond ik echt prima, het waren dingen die sowieso wilde zien. Al had ik nog mijn twijfels over Intrepid Sea, Air & Space Museum maar dat was ook best tof. In 2013 zag het er trouwens ook nog wat anders uit want destijds waren Statue of Liberty & Ellis Island nog gesloten door een hurricane.
Oke, ja bij de New York City Pass zaten sowieso 2/3 dingen waar wij niet naartoe wilden. Dus die viel al gelijk af.
  woensdag 11 oktober 2017 @ 18:28:48 #79
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_174354848
Wij hebben het niet gedaan, omdat we dan vonden dat we ons zo moesten haasten in bijvoorbeeld de 2 dagen dat de pas geldig was. En achteraf waren we $30,- duurder uit zonder pas.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_174394548
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 18:28 schreef automatic_ het volgende:
Wij hebben het niet gedaan, omdat we dan vonden dat we ons zo moesten haasten in bijvoorbeeld de 2 dagen dat de pas geldig was. En achteraf waren we $30,- duurder uit zonder pas.
Ja precies, en als je door een of andere reden iets niet hebt kunnen doen waar je wel voor hebt 'betaald' voel je je ook rot. Iig bij de passen waar je per attractie betaald
pi_174406557
Tip om te doen is trouwens The Roof in Public Hotel.

Nog niet bekend (i.e. 4 reviews op Google), maar fantastisch uitzicht en niet al te druk. Pak daar een biertje, en ga daarna maar lekker soep dumplings eten bij Shanghai Asian Manor.

Geweldige avond voor twee tientjes ;)
pi_174431368
Wij zitten ons te oriënteren om in het voorjaar van 2018 een citytrip naar new york te doen.

Ik vroeg me af welke periode het relatief goedkoop is om daar naartoe te reizen.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_174431845
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 13:58 schreef DestroyerPiet het volgende:
Wij zitten ons te oriënteren om in het voorjaar van 2018 een citytrip naar new york te doen.

Ik vroeg me af welke periode het relatief goedkoop is om daar naartoe te reizen.
In januari zijn de hotel prijzen best te doen
pi_174446083
Januari is niet echt voorjaar maar winter.

ik zat meer te denken aan periode eind mei begin juni ofzo
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_174459402
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 09:37 schreef DestroyerPiet het volgende:
Januari is niet echt voorjaar maar winter.

ik zat meer te denken aan periode eind mei begin juni ofzo
Vraag niet goed gelezen, sorry
pi_174569987
Dan betaal je de hoofdprijs. Ik ga nu (weer) in februari. Koud, maar nergens rijen en mijn hotel kost nu 80 per nacht in tegenstelling tot meer dan 250 in het voorjaar.
pi_174572386
Als je goedkoop wilt zijn zijn de eerste 2 maanden van het jaar gewoon het beste om te gaan.
Ik heb begin dit jaar ook in een hotel gezeten vlakbij het ESB voor nog geen 100 euro per nacht.
pi_174600473
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 00:53 schreef MO7 het volgende:
Dan betaal je de hoofdprijs. Ik ga nu (weer) in februari. Koud, maar nergens rijen en mijn hotel kost nu 80 per nacht in tegenstelling tot meer dan 250 in het voorjaar.
Tja, het is zeker kostenbesparend maar ik heb het 3,5 jaar geleden niet getroffen toen met ijzige kou (-10 overdag) en een aantal dagen echt sneeuw(storm) in februari. Allemaal leuk en pittoresk, maar het legt je plannen wel volledig lam.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_174605044
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 00:53 schreef MO7 het volgende:
Dan betaal je de hoofdprijs. Ik ga nu (weer) in februari. Koud, maar nergens rijen en mijn hotel kost nu 80 per nacht in tegenstelling tot meer dan 250 in het voorjaar.
ik was er afgelopen februari, en het was 20 graden _O_

ok, ik had wel heel erg veel geluk :+
pi_174605452
In 2013 geweest in januari. Super weer gehad. Ja het was geen 20 graden maar wel heerlijk wandel weer, lekker rustig en goedkoop. Ik ben afgelopen september geweest omdat ik de zomer ook mee wilde maken maar grote kans dat ik weer januari zou gaan de volgende keer. Was eerste week van januari trouwens.
  maandag 23 oktober 2017 @ 15:51:26 #91
67174 Dos37
Come on Twente
pi_174606031
Ik was er in april omdat ik juist honkbal wilde zien en dan is alleen vanaf april tot en met oktober. Voor april gekozen omdat dan het reguliere seizoen van basketbal ook nog bezig is.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  maandag 23 oktober 2017 @ 19:26:10 #92
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_174610801
Wat is ongeveer de beste tijd om te boeken voor een vakantie in New York als je in juni wil gaan? Jaar vooraf, half jaar, zo laat mogelijk?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_174626316
Ik weet nu precies wat jullie bedoelen met dat New York virus. It’s hard to be home again:(
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:54:38 #94
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_174634143
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:08 schreef Allyo het volgende:
Ik weet nu precies wat jullie bedoelen met dat New York virus. It’s hard to be home again:(
Haha, grappig he. Wij hadden dat ook :D
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:21:46 #95
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_174634957
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 19:54 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Haha, grappig he. Wij hadden dat ook :D
q

Ja ik ook. :D
Ben vorig jaar zomer geweest en nu voorzichtig plannen om volgend jaar zomer m'n moeder mee te nemen. :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  ESF Reporter dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:58:33 #96
87554 Cee
Welluk?
pi_174637969
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:08 schreef Allyo het volgende:
Ik weet nu precies wat jullie bedoelen met dat New York virus. It’s hard to be home again:(
Welcome to the dark side })
pi_174638428
})

Ik mag om de twee jaar van mijzelf. Oktober 2018 O+
Be brave. Be kind.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:07:23 #98
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_174639744
Ken het ook. Nu drie keer geweest. 2014, 2016 en 2017. Volgend jaar zie ik ons niet gaan (dan is de westkust weer eens aan de beurt, want die is imo nog toffer!), maar 2019 zal het wel weer feest zijn. Voorgaande keren waren allemaal in de warme maanden (1x juni, 1x juli, 1x september), dus volgende keer zal ergens in de winter zijn.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_174820028
Ik zit een beetje te kijken om samen met m'n vader te gaan, in april ofzo, maar was de prijzen van de hotels een beetje vergeten :') ;(
Tap tap tap
  Moderator donderdag 2 november 2017 @ 12:03:51 #100
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_174822088
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 10:11 schreef CherryLips het volgende:
Ik zit een beetje te kijken om samen met m'n vader te gaan, in april ofzo, maar was de prijzen van de hotels een beetje vergeten :') ;(
Verdrongen zul je bedoelen :P

Wij wilden een weekje naar NY gaan maar hebben uiteindelijk 3 weken rondgereisd in het noordwesten omdat dat maar een beetje duurder was 8)7
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_174825215
De oplossing staat enkele posts hoger. Ga begin maart of zo. Veel goedkoper, minder druk en de kans dat je redelijk weer hebt is bijna net zo groot als in april.
pi_174832420
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 12:03 schreef MaJo het volgende:

[..]

Verdrongen zul je bedoelen :P

Wij wilden een weekje naar NY gaan maar hebben uiteindelijk 3 weken rondgereisd in het noordwesten omdat dat maar een beetje duurder was 8)7
Ik zat de vorige keer in Carter Hotel maar die is opgeheven geloof ik. En dat was niet bepaald een hotel waar ik met m'n vader naartoe was gegaan :D maar die was wel goedkoop.
Tap tap tap
pi_174833880
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 20:58 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik zat de vorige keer in Carter Hotel maar die is opgeheven geloof ik. En dat was niet bepaald een hotel waar ik met m'n vader naartoe was gegaan :D maar die was wel goedkoop.
Airbnb een optie? Is mij prima bevallen!
pi_174834194
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 21:48 schreef Allyo het volgende:

[..]

Airbnb een optie? Is mij prima bevallen!
Dat vind ik nog spannend :@ Nog nooit eerder gedaan en je hebt volgens mij geen idee bij wie je precies terechtkomt.
Tap tap tap
  donderdag 2 november 2017 @ 22:12:55 #105
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_174834588
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 20:58 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik zat de vorige keer in Carter Hotel maar die is opgeheven geloof ik. En dat was niet bepaald een hotel waar ik met m'n vader naartoe was gegaan :D maar die was wel goedkoop.
Daar heb ik ook gezeten. Gaten in het tapijt maar die prijs en locatie zijn (waren?) geweldig.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_174834843
quote:
14s.gif Op donderdag 2 november 2017 22:12 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Daar heb ik ook gezeten. Gaten in het tapijt maar die prijs en locatie zijn (waren?) geweldig.
:Y Goede bedden (niet eronder gekeken), flatscreen-tv, airco, handdoeken en schoon beddengoed, lift. Schimmel viel ook nog mee. Maar het raam zat recht boven de wc :{ dus daar hebben we een handdoek voor gehangen. En er zat een gat in de badkamermuur.
Maar voor dat geld :D Ik heb ergere hostels gehad in Engeland.
Tap tap tap
pi_174835125
Hotel Carter was echt bekend ja :')
Daar zijn ook lijken onder bedden gevonden toch?
pi_174836635
quote:
11s.gif Op donderdag 2 november 2017 22:28 schreef Max-Westerman het volgende:
Hotel Carter was echt bekend ja :')
Daar zijn ook lijken onder bedden gevonden toch?
Daarom heb ik daar niet gekeken :')
Tap tap tap
pi_174838737
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 20:58 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik zat de vorige keer in Carter Hotel maar die is opgeheven geloof ik. En dat was niet bepaald een hotel waar ik met m'n vader naartoe was gegaan :D maar die was wel goedkoop.
Heb 2x in Carter gezeten.
Erg slecht, maar daar is de prijs ook naar.
In september ben ik er ff langs gelopen, maar toen was het gesloten en werd er verbouwd.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_174839595
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 21:58 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dat vind ik nog spannend :@ Nog nooit eerder gedaan en je hebt volgens mij geen idee bij wie je precies terechtkomt.
Je kunt kijken naar de reviews van de host hè! Zorg ervoor dat je alles private hebt, dan heb je eigenlijk niets met ze te maken. Wij hebben ze 1x gezien en verder lieten ze ons met rust.
pi_174843160
Hebben jullie tips voor het gebruik van mobiel internet/bellen in de VS? Ik ben 20 nov tot 20 dec in de VS en onbeperkt mobiel internet is voor mij eigenlijk wel noodzakelijk. Onbeperkt kunnen bellen naar Nederland zou ook fijn zijn maar ligt er aan hoe duur het is...

Iemand die mij kan adviseren? ;)
pi_174843234
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 09:08 schreef Allyo het volgende:

[..]

Je kunt kijken naar de reviews van de host hè! Zorg ervoor dat je alles private hebt, dan heb je eigenlijk niets met ze te maken. Wij hebben ze 1x gezien en verder lieten ze ons met rust.
Ik heb even zitten kijken en als er meer familieleden mee zouden gaan, zie ik wel mogelijkheden voor een appartementje ofzo, er staan mooie tussen :Y
Tap tap tap
  vrijdag 3 november 2017 @ 13:44:43 #113
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_174843982
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:59 schreef Beatific het volgende:
Hebben jullie tips voor het gebruik van mobiel internet/bellen in de VS? Ik ben 20 nov tot 20 dec in de VS en onbeperkt mobiel internet is voor mij eigenlijk wel noodzakelijk. Onbeperkt kunnen bellen naar Nederland zou ook fijn zijn maar ligt er aan hoe duur het is...

Iemand die mij kan adviseren? ;)
Wij hebben vorig jaar en dit jaar kaartjes gekocht bij http://www.arielimobile.com/
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  vrijdag 3 november 2017 @ 13:46:29 #114
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_174844022
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 10:11 schreef CherryLips het volgende:
Ik zit een beetje te kijken om samen met m'n vader te gaan, in april ofzo, maar was de prijzen van de hotels een beetje vergeten :') ;(
Wij zaten in Queens en dat was prima te doen. Binnen 10-15 min zaten we op Times Square
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_174847305
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:59 schreef Beatific het volgende:
Hebben jullie tips voor het gebruik van mobiel internet/bellen in de VS? Ik ben 20 nov tot 20 dec in de VS en onbeperkt mobiel internet is voor mij eigenlijk wel noodzakelijk. Onbeperkt kunnen bellen naar Nederland zou ook fijn zijn maar ligt er aan hoe duur het is...

Iemand die mij kan adviseren? ;)
Mobiel internet in de VS vind ik duur
Ik weet wel dat je bij T-Mobile 10gb internet in de VS en Canada hebt voor 60 euro per maand
  dinsdag 7 november 2017 @ 07:27:12 #116
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_174915641
Afgelopen weekend mijn eerste tour geboekt voor in New York. :D
Ik ga de kerstlampjes bewonderen in Dyker Heights *O* >:O ~:)

Ik wil een van die kortingspassen aanschaffen, maar weet iemand hoe het dan zit met het regelen van bijv zo'n boottocht? Moet ik die nog apart boeken of kan ik gewoon naar de pier gaan en mag ik dan mee?
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_174916002
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 07:27 schreef TaMieke het volgende:
Afgelopen weekend mijn eerste tour geboekt voor in New York. :D
Ik ga de kerstlampjes bewonderen in Dyker Heights *O* >:O ~:)

Ik wil een van die kortingspassen aanschaffen, maar weet iemand hoe het dan zit met het regelen van bijv zo'n boottocht? Moet ik die nog apart boeken of kan ik gewoon naar de pier gaan en mag ik dan mee?
Ik had in september de New York City Pass, deze had ik van te voren geboekt via internet, dan krijg je een papieren voucher en die lever je in bij de eerste attractie waar je naar toe gaat.

Zodra je dan bijvoorbeeld bij de haven bent voor de boottocht, onze zat aan het einde van W42nd street, laat je je NYC Pass zien en dan kan je een boottocht uit zoeken van een bepaalde waarde, meende 15 of 20$. Je kan ook kiezen voor een duurdere tocht maar dan betaal je het verschil bij.
pi_174916629
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 07:27 schreef TaMieke het volgende:
Afgelopen weekend mijn eerste tour geboekt voor in New York. :D
Ik ga de kerstlampjes bewonderen in Dyker Heights *O* >:O ~:)

Ik wil een van die kortingspassen aanschaffen, maar weet iemand hoe het dan zit met het regelen van bijv zo'n boottocht? Moet ik die nog apart boeken of kan ik gewoon naar de pier gaan en mag ik dan mee?
Wat Phone8 zegt je wisselt hem bij je eerste attractie in voor een boekje met vouchers (bij ons in het Nat. History museum, het regende).
Voor de boot, wij waren in april bij de Circle Line (einde W42nd). Je moet er heen om een specifieke tour op een bepaald tijdstip te boeken (voor de waarde van je voucher of bijbetalen inderdaad). Je kunt ook voor de volgende dag ofzo boeken. Tip kom behoorlijk op tijd voor de boot vertrekt om zeker te zijn van een plek aan de railing anders zit je in het midden van een behoorlijk brede boot. Oh en die van ons vertrok voor schema want hij zat vol dus ze konden wel. Overigens prima te combineren met een bezoek aan de USS Intrepid als je daar van houdt, zit naast elkaar en verder is er daar niet super veel te beleven.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 7 november 2017 @ 09:32:12 #119
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_174916825
Bedankt voor de antwoorden :D
Ik wil denk ik de Harbor lights cruise doen. Maar zie net dat die van januari tot februari niet vaart, dus moet ik die de eerste paar dagen doen. Even kijken of ik gewoon daar naar toega om te reserveren zodat ik zeker een plekje heb.

Bedankt voor de tip maar die USS intrepid is niets voor mij.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_174918202
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 21:58 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dat vind ik nog spannend :@ Nog nooit eerder gedaan en je hebt volgens mij geen idee bij wie je precies terechtkomt.
goed reviews bekijken. Nu ca. 10 gedaan. Altijd prima gegaan.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  dinsdag 7 november 2017 @ 18:39:09 #121
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_174926579
Tip voor degenen die gaan: doe echt een heliktopervlucht. Is wel prijzig (dacht 90$ pp), maar zooo vet.

Ik wil einde jaar nog een keer gaan.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_174926651
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 11:06 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

goed reviews bekijken. Nu ca. 10 gedaan. Altijd prima gegaan.
Ik kom inderdaad hele mooie dingen tegen :Y ik zal het eens voorleggen.
Tap tap tap
pi_174926659
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 18:39 schreef Bugno het volgende:
Tip voor degenen die gaan: doe echt een heliktopervlucht. Is wel prijzig (dacht 90$ pp), maar zooo vet.

Ik wil einde jaar nog een keer gaan.
Ik dacht dat het duurder was :@
Tap tap tap
  dinsdag 7 november 2017 @ 18:44:00 #124
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_174926690
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 18:42 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik dacht dat het duurder was :@
't is alweer even geleden (2009)...waren ook verschillende aanbieders. Wij deden de vlucht dwars over Lower Manhattan en CP
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  dinsdag 7 november 2017 @ 18:44:44 #125
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_174926714
Oh wow, goedkoopste 170$ :o
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_174928290
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 18:39 schreef Bugno het volgende:
Tip voor degenen die gaan: doe echt een heliktopervlucht. Is wel prijzig (dacht 90$ pp), maar zooo vet.

Ik wil einde jaar nog een keer gaan.
Ik heb in september een helicopter vlucht gedaan van 30 minuten. Die kosten beduidend meer dan 90$...

Maar ben het er wel mee eens dat je dat echt eens gedaan moet hebben. Wat was dat gaaf! Iets wat ik van mijn bucketlist heb afgestreept!
  dinsdag 7 november 2017 @ 19:41:45 #127
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_174928306
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 19:40 schreef Phone8 het volgende:

[..]

Ik heb in september een helicopter vlucht gedaan van 30 minuten. Die kosten beduidend meer dan 90$...

Maar ben het er wel mee eens dat je dat echt eens gedaan moet hebben. Wat was dat gaaf! Iets wat ik van mijn bucketlist heb afgestreept!
Ja, zag 't net ook al. Is inderdaad nog een stuk prijziger :@
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_175153007
Cool, eigen NY reeks op Fok! Ben duidelijk erg lang weggeweest. Hopelijk in 2018 de kans om de reis naar NY te maken... vanuit Indonesie. :-)
  donderdag 23 november 2017 @ 12:41:20 #129
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_175257743
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 09:28 schreef Phone8 het volgende:

[..]

Die keuze maakt een ieder voor zich. New York is voor mij een echte vakantie. Daar wil ik gewoon standaard luxe hebben, en ben ik bereid daarvoor te betalen. Een gedeelde badkamer is voor mij een echte no go.

Maar een redelijke prijs is denk ik rond de 150/200 per nacht. Ga maar eens kijken wat een nacht in een goed hotel in amsterdam je kost.
Ik zie nooit in wat er luxe zou zijn aan een hotel. Je betaald een hoop geld en je krijgt een klein kamertje zonder keuken. Het is ook best vies, nagenoeg alle hotels hebben last van bedbugs. En het bed zit sowieso vol met lichaamssappen van misschien wel 300 mensen per jaar.

Sowieso dat er per maand minimaal 1 gast in bed poept. Meerdere gasten incontinent zijn. En een behoorlijk deel van de gasten seks heeft in het bed zonder een handdoekje eronder. Al dan niet met een betaalde partner.

Ik moet soms voor werk in een hotel verblijven, maar neem altijd een stuk plastic mee voor over het bed en een slaapzak. Als ik er echt niet onderuit kom. Slaap liever gewoon in mijn (station) auto. Minstens zo luxe en een stuk minder vies.

[ Bericht 7% gewijzigd door borbit op 23-11-2017 12:51:53 ]
pi_175257992
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:41 schreef borbit het volgende:

[..]

Ik zie nooit in wat er luxe zou zijn aan een hotel. Je betaald een hoop geld en je krijgt een klein kamertje zonder keuken. Het is ook best vies, nagenoeg alle hotels hebben last van bedbugs. En het bed zit sowieso vol met lichaamssappen van misschien wel 300 mensen per jaar.

Sowieso dat er per maand minimaal 1 gast in bed poept. Meerdere gasten incontinent zijn. En een behoorlijk deel van de gasten seks heeft in het bed zonder een handdoekje eronder. Al dan niet met een betaalde partner.

Ik moet soms voor werk in een hotel verblijven, maar neem altijd een stuk plastic mee voor over het bed en een slaapzak. Als ik er echt niet onderuit kom. Slaap liever gewoon in mijn (station) auto. Minstens zo luxe en een stuk minder vies.
Dit wil ik toch allemaal niet weten :'(
Tap tap tap
  donderdag 23 november 2017 @ 14:43:21 #131
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_175259950
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:41 schreef borbit het volgende:

[..]

Ik zie nooit in wat er luxe zou zijn aan een hotel. Je betaald een hoop geld en je krijgt een klein kamertje zonder keuken. Het is ook best vies, nagenoeg alle hotels hebben last van bedbugs. En het bed zit sowieso vol met lichaamssappen van misschien wel 300 mensen per jaar.

Sowieso dat er per maand minimaal 1 gast in bed poept. Meerdere gasten incontinent zijn. En een behoorlijk deel van de gasten seks heeft in het bed zonder een handdoekje eronder. Al dan niet met een betaalde partner.

Ik moet soms voor werk in een hotel verblijven, maar neem altijd een stuk plastic mee voor over het bed en een slaapzak. Als ik er echt niet onderuit kom. Slaap liever gewoon in mijn (station) auto. Minstens zo luxe en een stuk minder vies.
Je kan ook overdrijven natuurlijk :D In talloze hotels verbleven, maar overal worden de bedden dagelijks verschoond. Echt nog nooit ergens last van gehad/rare dingen gezien. Misschien dat het in 1-2 sterren hotels anders is, wij verblijven altijd in een 4/5* hotel.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator donderdag 23 november 2017 @ 15:25:17 #132
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_175260847
Airbnb is in NY zeker de moeite :Y wij zaten in brooklynn in een appartement voor 100 euro per nacht. Als je dicht bij een metro zit ben je relatief snel downtown.

Let er echter wel op dat hele appartementen verhuren op airbnb in NY eigenlijk verboden is. De kans bestaat daarom dat je voor een dichte deur komt te staan. Airbnb vergoed dit overigens wel. Check dus altijd goed de reviews!

Wij hebben het nu een keer of 10 gedaan over de hele wereld en het is altijd goed bevallen :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_175351953
wij hebben ook gekeken naar een airbnb maar toch nog flinke prijzen in het "kerst" hoogseizoen.
en dat het illigaal is en dat je zomaar voor een dichte deur kan komen te staan is ook een nogo door onze "eisen", iets met een rolstoel etc.

morgen gaan we voor de 4de keer naar de USA en voor de eerste keer naar New York.
erg vol weekje gepland met de standaard bezienswaardigheden maar ook de kerst gelegenheden, en 1 dag een auto gehuurd om o.a naar Dyker Heights te gaan. ik ben erg benieuwd of we ook voor deze amerikaanse stad zullen vallen :)

we zitten trouwens in het Distrikt Hotel 5 minuutjes van times Square, dat was het enige hotel met goede reviews wat nog enigzins betaalbaar was toen we 2.5 maand geleden boekten.

ook gekeken in brooklyn en wat andere wijken ( maar niet elke metro heeft rolstoeltoegang )
maar daar waren we even veel kwijt, of we moesten een Motel6 nemen oid maar die hebben we nu al wel genoeg gezien.....
pi_175356474
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 23:20 schreef Predator38 het volgende:
wij hebben ook gekeken naar een airbnb maar toch nog flinke prijzen in het "kerst" hoogseizoen.
en dat het illigaal is en dat je zomaar voor een dichte deur kan komen te staan is ook een nogo door onze "eisen", iets met een rolstoel etc.

morgen gaan we voor de 4de keer naar de USA en voor de eerste keer naar New York.
erg vol weekje gepland met de standaard bezienswaardigheden maar ook de kerst gelegenheden, en 1 dag een auto gehuurd om o.a naar Dyker Heights te gaan. ik ben erg benieuwd of we ook voor deze amerikaanse stad zullen vallen :)

we zitten trouwens in het Distrikt Hotel 5 minuutjes van times Square, dat was het enige hotel met goede reviews wat nog enigzins betaalbaar was toen we 2.5 maand geleden boekten.

ook gekeken in brooklyn en wat andere wijken ( maar niet elke metro heeft rolstoeltoegang )
maar daar waren we even veel kwijt, of we moesten een Motel6 nemen oid maar die hebben we nu al wel genoeg gezien.....
Pfoe.. dat lijkt me toch wel een hele uitdaging om met de rolstoel door NY te navigeren. In mijn optiek is de stad niet echt rolstoelvriendelijk qua trottoirs, metro's.. laat staan de drukte op de straten etc. Maar goed, ondanks dat zullen jullie daar voldoende ervaring mee hebben, dus veel plezier! :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_175359067
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:41 schreef borbit het volgende:

[..]

Ik zie nooit in wat er luxe zou zijn aan een hotel. Je betaald een hoop geld en je krijgt een klein kamertje zonder keuken. Het is ook best vies, nagenoeg alle hotels hebben last van bedbugs. En het bed zit sowieso vol met lichaamssappen van misschien wel 300 mensen per jaar.

Sowieso dat er per maand minimaal 1 gast in bed poept. Meerdere gasten incontinent zijn. En een behoorlijk deel van de gasten seks heeft in het bed zonder een handdoekje eronder. Al dan niet met een betaalde partner.

Ik moet soms voor werk in een hotel verblijven, maar neem altijd een stuk plastic mee voor over het bed en een slaapzak. Als ik er echt niet onderuit kom. Slaap liever gewoon in mijn (station) auto. Minstens zo luxe en een stuk minder vies.
Dit is wel een hele goede troll :D
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_175563166
Het was allemaal prima te doen, we hebben genoten en veel gezien en gedaan.

het was wel aardig aan de drukke kant vooral in het weekend maar itt in nederland houd iedereen er aardig rekening mee :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 10:14 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Pfoe.. dat lijkt me toch wel een hele uitdaging om met de rolstoel door NY te navigeren. In mijn optiek is de stad niet echt rolstoelvriendelijk qua trottoirs, metro's.. laat staan de drukte op de straten etc. Maar goed, ondanks dat zullen jullie daar voldoende ervaring mee hebben, dus veel plezier! :)
pi_175568261
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 22:29 schreef Predator38 het volgende:
Het was allemaal prima te doen, we hebben genoten en veel gezien en gedaan.

het was wel aardig aan de drukke kant vooral in het weekend maar itt in nederland houd iedereen er aardig rekening mee :)

[..]

Fijn dat jullie het top hebben gehad! :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_175569240
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 15:25 schreef MaJo het volgende:
Airbnb is in NY zeker de moeite :Y wij zaten in brooklynn in een appartement voor 100 euro per nacht. Als je dicht bij een metro zit ben je relatief snel downtown.
Was dat een goede? Ben ook nog op zoek naar een betaalbare Airbnb in Brooklyn, die het overnachten wat goedkoper maakt dan Manhattan.

In april mag ik eindelijk weer :)
  Moderator vrijdag 8 december 2017 @ 12:00:05 #139
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_175571706
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 09:50 schreef Nashje het volgende:

[..]

Was dat een goede? Ben ook nog op zoek naar een betaalbare Airbnb in Brooklyn, die het overnachten wat goedkoper maakt dan Manhattan.

In april mag ik eindelijk weer :)
Ja was echt prima :Y Ik stuur je even een DM met het linkje :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_175660912
Toch best gek die idioot met die pijpbom vandaag bij de Port authority Bus terminal.
daar stapten we vorige week nog op de bus van/naar het vliegveld en we zaten er 150m vanaf met ons hotel.

zijn er dagelijkse meerdere malen langs gelopen en het is het heel druk punt.
dit had velen malen erger kunnen zijn met tientallen gewonden/doden.
pi_175664265
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 23:14 schreef Predator38 het volgende:
Toch best gek die idioot met die pijpbom vandaag bij de Port authority Bus terminal.
daar stapten we vorige week nog op de bus van/naar het vliegveld en we zaten er 150m vanaf met ons hotel.

zijn er dagelijkse meerdere malen langs gelopen en het is het heel druk punt.
dit had velen malen erger kunnen zijn met tientallen gewonden/doden.
Ja daar moet je niet teveel aan denken maar het hoort erbij in wereldsteden tegenwoordig lijkt het. Zit volgende week een paar dagen in London daar kan ook zomaar weer iets gebeuren. Waakzaam zijn en know where your exits are, meer kun je niet doen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator donderdag 14 december 2017 @ 16:29:36 #142
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_175721876
quote:
Voor een enkeltje ja.. zoals te lezen komen er nog extra kosten bij voor je bagage, eten etc en dus ben je dan waarschijnlijk in de meest gewilde periode (april - oktober bijvoorbeeld) alsnog 500¤ pp kwijt voor een retour.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_175723166
Ik vond al tickets bij WowAir voor 280 retour ( voor begin dec ) maar beter gewoon met Delta/KLM reizen dan, voor 450 a 500 euro retour met alles erop en eraan en nog goede service ook mocht er wat mis gaan.
pi_176114661
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 december 2017 16:12 schreef Iemand91 het volgende:
Frankfurt - New York, vanaf ¤196 retour.
pi_176215793
Laatste 3 dagen NYC geweest, wat was het koud :')
  maandag 1 januari 2018 @ 16:45:35 #147
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_176217395
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 15:29 schreef Insomnia2.0 het volgende:
Laatste 3 dagen NYC geweest, wat was het koud :')
Ik ben er nog. Niet te doen deze temperatuur :'(
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  maandag 1 januari 2018 @ 17:54:57 #148
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_176218961
Ik zie het nu in mijn weer app, brrrr!
Maar wel een leuke sfeer met de kerstverlichting / kerstversiering. Of is alles al helemaal weg?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_176219498
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 16:45 schreef TaMieke het volgende:

[..]

Ik ben er nog. Niet te doen deze temperatuur :'(
Het voelt ook gewoon nog zoveel kouder aan door de wind _O-
  maandag 1 januari 2018 @ 19:34:33 #150
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_176220688
Zolang het maar droog is vind ik altijd. Kou is niet fijn, maar kan je je tegen kleden 👍
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_176221486
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 19:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zolang het maar droog is vind ik altijd. Kou is niet fijn, maar kan je je tegen kleden 👍
Regen ook.
  maandag 1 januari 2018 @ 20:57:40 #152
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_176222749
Nou ik doe mn best qua kleding maar het helpt niet echt.
Kerstverlichting is er nog allemaal, dat is wel mooi om te zien.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  maandag 1 januari 2018 @ 21:29:59 #153
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_176223986
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 20:07 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Regen ook.
Ja, maar rondlopen in de regen vind ik irritanter dan rondlopen in de kou :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_176266991
Nu voor ongeveer 400 euro rechtstreekse vlucht met KLM
pi_176267331
quote:
11s.gif Op woensdag 3 januari 2018 20:13 schreef Max-Westerman het volgende:
Nu voor ongeveer 400 euro rechtstreekse vlucht met KLM
OMG, echt goedkoop!
Zit nu gelijk te kijken :D

Waar ik dan benieuwd naar ben he.. vanaf morgen zijn de KLM Werelddealweken. Zullen de prijzen dan nog steeds zo laag zijn, of ineens weer heel sneaky een stuk hoger?
Heb namelijk de neiging om nu meteen te boeken, of zal ik nog wachten?
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_176267415
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 20:27 schreef MissJ het volgende:

[..]

OMG, echt goedkoop!
Zit nu gelijk te kijken :D

Waar ik dan benieuwd naar ben he.. vanaf morgen zijn de KLM Werelddealweken. Zullen de prijzen dan nog steeds zo laag zijn, of ineens weer heel sneaky een stuk hoger?
Heb namelijk de neiging om nu meteen te boeken, of zal ik nog wachten?
Dat vroeg ik mij dus ook af..
pi_176267476
quote:
11s.gif Op woensdag 3 januari 2018 20:31 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Dat vroeg ik mij dus ook af..
Ja echt he..
Denk eigenlijk niet dat de prijzen met de Werelddealweken nog lager zullen gaan, toch?

Ik heb namelijk al weken in mijn hoofd dat ik eind mei wil gaan. Heb ook al een hotelkamer gereserveerd (met de optie later betalen en gratis annuleren, altijd fijn om alvast een optie te hebben).
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_176267479
met of zonder bagage en welke periode ???

quote:
11s.gif Op woensdag 3 januari 2018 20:13 schreef Max-Westerman het volgende:
Nu voor ongeveer 400 euro rechtstreekse vlucht met KLM
pi_176267507
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 20:34 schreef Predator38 het volgende:
met of zonder bagage en welke periode ???

[..]

Januari tot en met oktober, behalve juli. En mét ruimbagage!
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_176267559
dat is inderdaad niet duur dan !!!

wij zijn afgelopen jaar voor het eerst naar NY geweest ( wel 4de keer USA ) begin december maar willen zeker nog wel een keer terug.

p.s vorig jaar 450 euro betaald voor een retour.
  woensdag 3 januari 2018 @ 20:39:00 #161
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_176267593
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 20:27 schreef MissJ het volgende:

[..]

OMG, echt goedkoop!
Zit nu gelijk te kijken :D

Waar ik dan benieuwd naar ben he.. vanaf morgen zijn de KLM Werelddealweken. Zullen de prijzen dan nog steeds zo laag zijn, of ineens weer heel sneaky een stuk hoger?
Heb namelijk de neiging om nu meteen te boeken, of zal ik nog wachten?
Je kunt voor 15 euro een optie nemen, dan blijft de prijs drie dagen sowieso staan. Maar ja, dat is misschien zonde van de 15 euro :P
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_176267616
quote:
19s.gif Op woensdag 3 januari 2018 20:39 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Je kunt voor 15 euro een optie nemen, dan blijft de prijs drie dagen sowieso staan. Maar ja, dat is misschien zonde van de 15 euro :P
Dat zag ik inderdaad ook al.
Ooooh zit nu echt in dubio! Luxe "probleem", ik weet het :D
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_176267706
tussen die hoge gebouwen "tocht" het ook vaak en dat met die kou is echt niet fijn maar
begin december waren we even naar brooklyn geweest in de avond en daar was het echt ijskoud, en terug in manhattan was het duidelijk een stuk warmer .....

quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 18:24 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Het voelt ook gewoon nog zoveel kouder aan door de wind _O-
  woensdag 3 januari 2018 @ 21:47:52 #164
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_176269525
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 20:39 schreef MissJ het volgende:

[..]

Dat zag ik inderdaad ook al.
Ooooh zit nu echt in dubio! Luxe "probleem", ik weet het :D
Ik zou het gewoon vanavond alvast doen imo. Grote kans dat ze inderdaad sneaky gaan zijn en de prijs nu expres lager hebben gezet voor een dag, om morgen voor een langere periode rond de normale prijs (maar dan net wat lager) te gaan zitten om aan te geven hoe goedkoop het wel niet is _O- Bovendien heb ik tickets niet heel vaak echt goedkoper gezien dan wat ze nu zijn. Maar puur wat ik zou doen :P Plus dat je zekerheid hebt voor Mei!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_176269917
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 21:47 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik zou het gewoon vanavond alvast doen imo. Grote kans dat ze inderdaad sneaky gaan zijn en de prijs nu expres lager hebben gezet voor een dag, om morgen voor een langere periode rond de normale prijs (maar dan net wat lager) te gaan zitten om aan te geven hoe goedkoop het wel niet is _O- Bovendien heb ik tickets niet heel vaak echt goedkoper gezien dan wat ze nu zijn. Maar puur wat ik zou doen :P Plus dat je zekerheid hebt voor Mei!
Dus dat... Heb het ook zelden goedkoper dan dit gezien! Voor de data en tijden dat ik een ticket wil zou ik rond de 480 uitkomen. Lijkt me zeer sterk dat het vanaf morgen nog goedkoper dan dat gaat worden..

[ Bericht 0% gewijzigd door MissJ op 03-01-2018 22:09:23 ]
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_176270124
Oh laat maar ... :')
Zie nu dat er nog 80,- bij komt voor ruimbagage.. en dan zou ik op 562,- uitkomen. Ook een mooie prijs hoor, maar dan ga ik liever even afwachten nog.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  woensdag 3 januari 2018 @ 22:26:29 #167
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_176270602
Wij zijn september 2017 voor ¤375,- naar New York JFK gevlogen met Brussel Airlines, vanaf Brussel :)
Hoop dat dat nog een keer voorbij komt.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_176270743
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 22:26 schreef automatic_ het volgende:
Wij zijn september 2017 voor ¤375,- naar New York JFK gevlogen met Brussel Airlines, vanaf Brussel :)
Hoop dat dat nog een keer voorbij komt.
Dat is echt héél goedkoop zeg! Brussel schiet alleen echt niet op voor mij, woon namelijk redelijk dichtbij Schiphol.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_176270792
Tijdens kerst had Wow Air een aanbieding waardoor je voor 200 retour naar New York kon vliegen vanaf Amsterdam tussen januari en mei. Dat zijn pas aanbiedingen. Meteen gebruik van gemaakt voor eind januari.
  woensdag 3 januari 2018 @ 22:39:44 #170
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_176270918
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 22:32 schreef MissJ het volgende:

[..]

Dat is echt héél goedkoop zeg! Brussel schiet alleen echt niet op voor mij, woon namelijk redelijk dichtbij Schiphol.
Ja, haha. En ik vond het een hele fijne maatschappij.
Voor ons is Brussel iets dichterbij dan Schiphol (10min.) dus dat scheelt zeker.

Het jaar daarvoor ook voor zoiets naar San Francisco gevlogen, met één tussenstop (BA, via Heathrow)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_176271272
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 22:34 schreef tompsv18 het volgende:
Tijdens kerst had Wow Air een aanbieding waardoor je voor 200 retour naar New York kon vliegen vanaf Amsterdam tussen januari en mei. Dat zijn pas aanbiedingen. Meteen gebruik van gemaakt voor eind januari.
Maar dat is alleen met handbagage toch?
Tap tap tap
pi_176271391
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 22:59 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Maar dat is alleen met handbagage toch?
Ja.
Prima als je echt op de centen moet letten ofzo maar ik betaal liever in 1x 200 euro meer voor een Directe vlucht, ruimbagage en eten
pi_176271594
quote:
11s.gif Op woensdag 3 januari 2018 23:08 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Ja.
Prima als je echt op de centen moet letten ofzo maar ik betaal liever in 1x 200 euro meer voor een Directe vlucht, ruimbagage en eten
Ik ben zo iemand die op haar koffer zit om hem dicht te krijgen, dus alleen handbagage vind ik lastig voor een week ofzo :')
Tap tap tap
  woensdag 3 januari 2018 @ 23:31:08 #174
198365 Morendo
The Real Deal
pi_176271760
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 23:20 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik ben zo iemand die op haar koffer zit om hem dicht te krijgen, dus alleen handbagage vind ik lastig voor een week ofzo :')
Neem je je cavia's mee?
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_176271967
Ik heb nu 3x wowair gevlogen met alleen 'n kleine backpack als gratis item en dat is echt meer dan prima te doen. Ik zou niet eens meer meenemen al zat er 'n koffer bij inbegrepen Tbh. Misschien alleen om aankopen mee te kunnen nemen ofzo. Vorige keer nam ik vooral oude kleding mee, en ging er nieuwe mee terug :+
  woensdag 3 januari 2018 @ 23:44:51 #176
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_176271988
Ik heb ook een groot koffer mee. Op de heenweg kon er nog wat bij. Nu zat ie toch aardig vol en ook bijna aan het max gewicht :@
Hoe krijg je al je spul in een backpack? :@ :@
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_176272098
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 23:44 schreef TaMieke het volgende:
Ik heb ook een groot koffer mee. Op de heenweg kon er nog wat bij. Nu zat ie toch aardig vol en ook bijna aan het max gewicht :@
Hoe krijg je al je spul in een backpack? :@ :@
ik vraag me eerder af watvoor zooi mensen meeslepen. schone kleding en toiletspullen zijn de essentials, wat heb je meer nodig? Föhns ed heb je in hotels /hostels wel. Paar goede schoenen aan die ik 24/7 kan dragen. Op heenweg laagjes aan waaronder 'n vest bijvoorbeeld. En verder kun je evt tussendoor wassen indien nodig, goedkoper dan extra bagage mee te nemen.

En zelfs toiletspullen kun je ook daar nog goedkoop kopen.

In mijn backpack passen 2 broeken, 4 lange mouwen shirts, pyjama, 2 korte mouwen shirts, travel handdoek (eigenlijk niet eens nodig. In hostels zelfs ook bijna altijd te huur) slippers, 10x sokken en slips, extra bh (en schone aan,evt wassen tussendoor), toilettas met inhoud, 3 kleine portable laders en oplaadkabels, reisstekker, opblaasbaar reiskussen. Boekje (dwarsligger) , tweede telefoon waar ik Netflix series op download, slofsokken, Wtf zou ik nog meer mee moeten nemen? :o


Voor die 200 euro oid meer, maak ik alweer 'n volgende intercontinentale vlucht :+ maar ieder zijn ding natuurlijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door Memento-Mori op 03-01-2018 23:59:15 ]
  woensdag 3 januari 2018 @ 23:59:59 #178
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_176272198
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 23:53 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

ik vraag me eerder af watvoor zooi mensen meeslepen. schone kleding en toiletspullen zijn de essentials, wat heb je meer nodig? Föhns ed heb je in hotels /hostels wel. Paar goede schoenen aan die ik 24/7 kan dragen. Op heenweg laagjes aan waaronder 'n vest bijvoorbeeld. En verder kun je evt tussendoor wassen indien nodig, goedkoper dan extra bagage mee te nemen.

En zelfs toiletspullen kun je ook daar nog goedkoop kopen.

In mijn backpack passen 2 broeken, 4 lange mouwen shirts, pyjama, 2 korte mouwen shirts, travel handdoek (eigenlijk niet eens nodig. In hostels zelfs ook bijna altijd te huur) slippers, 10x sokken en slips, extra bh (en schone aan,evt wassen tussendoor), toilettas met inhoud, 3 kleine portable laders en oplaadkabels, reisstekker, opblaasbaar reiskussen. Boekje (dwarsligger) , tweede telefoon waar ik Netflix series op download, slofsokken, Wtf zou ik nog meer mee moeten nemen? :o
Dan heb je echt inpakskils _O_
Ik had nu vooral veel boeken en schoenen mee. Ow en sjaals die ik niet gebruikt heb :')
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_176272274
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 23:59 schreef TaMieke het volgende:

[..]

Dan heb je echt inpakskils _O_
Ik had nu vooral veel boeken en schoenen mee. Ow en sjaals die ik niet gebruikt heb :')
tja als je de ruimte hebt, zou ik anders wellicht ook wel extra schoenen meenemen bijv, zeker als je van plan bent naar een club te gaan oid want daar kom je in de usa niet met afgetrapte sneakers binnen :+ maar dat doe ik toch niet.

Boeken zou je evt 'n ereader Voor kunnen meenemen, die schuif je zo in je tas. Of je anticipeert er zoals ik op :) tuurlijk pak je ruimer en meer 'onnodig' spul in als je de ruimte hebt maar 'n kleine handbagage is echt prima te doen. Oh en ik heb ook altijd nog een klein tasje in de tas voor portemonnee en paspoort ed voor als ik op de bestemming op pad ga zodat ik niet de hele tas mee hoef te slepen.
  donderdag 4 januari 2018 @ 00:11:12 #180
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_176272351
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 00:06 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

tja als je de ruimte hebt, zou ik anders wellicht ook wel extra schoenen meenemen bijv, zeker als je van plan bent naar een club te gaan oid want daar kom je in de usa niet met afgetrapte sneakers binnen :+ maar dat doe ik toch niet.

Boeken zou je evt 'n ereader Voor kunnen meenemen, die schuif je zo in je tas. Of je anticipeert er zoals ik op :) tuurlijk pak je ruimer en meer 'onnodig' spul in als je de ruimte hebt maar 'n kleine handbagage is echt prima te doen. Oh en ik heb ook altijd nog een klein tasje in de tas voor portemonnee en paspoort ed voor als ik op de bestemming op pad ga zodat ik niet de hele tas mee hoef te slepen.
Is ook zo. Geen nette schoenen, gewoon 2 paar Uggs. Nemen veel plek in. Ik heb ook veel te veel gekocht. Volgend mij kon ik daar al een hele rugzak mee vullen. :@
En mijn toilettas is altijd best groot, terwijl ik niets geks meeneem
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_176272358
Mijjn vrouw sleept standaard 32kg mee naar NYC.
pi_176272432
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 00:11 schreef TaMieke het volgende:

[..]

Is ook zo. Geen nette schoenen, gewoon 2 paar Uggs. Nemen veel plek in. Ik heb ook veel te veel gekocht. Volgend mij kon ik daar al een hele rugzak mee vullen. :@
En mijn toilettas is altijd best groot, terwijl ik niets geks meeneem
enige waarbij ik de ruimte zou missen idd is om evt aankopen mee terug te nemen. Maar ik ben geen enorme shopper en heb 'tvaak ook te druk in de usa om te shoppen. Er gaat 'n lading lady speedsticks mee naar huis en de vorige keer heb ik m'n oude broeken en shirts en sokken/ondergoed daar weggegooid, want oud en nam ik in die plaats 3 Levi's jeans en 'n paar nikes mee terug, wel uit de doos dus en m'n nieuwe hoodie had ik aangetrokken. :7

Mja als je echt van plan bent uit te gaan moet je daarvoor ook wel kleding en schoenen meenemen maar enige uitgaan dat ik doe zijn concerten en daar zijn jeans en Sneakers gewoon prima voor gelukkig :P
  donderdag 4 januari 2018 @ 01:02:30 #183
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_176272974
Wij nemen ook een camera en lenzen mee op vakantie (in handbagage), net als een MacBook en iPad. Dan gaat het vrij snel. Koffer dus eigenlijk altijd wel nodig, al delen we een koffer. Twee koffers is weer teveel voor ons. Alleen als we echt maar twee/drie dagen gaan..hebben we genoeg aan enkel handbagage.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_176274029
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 23:53 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

ik vraag me eerder af watvoor zooi mensen meeslepen. schone kleding en toiletspullen zijn de essentials, wat heb je meer nodig? Föhns ed heb je in hotels /hostels wel. Paar goede schoenen aan die ik 24/7 kan dragen. Op heenweg laagjes aan waaronder 'n vest bijvoorbeeld. En verder kun je evt tussendoor wassen indien nodig, goedkoper dan extra bagage mee te nemen.

En zelfs toiletspullen kun je ook daar nog goedkoop kopen.

In mijn backpack passen 2 broeken, 4 lange mouwen shirts, pyjama, 2 korte mouwen shirts, travel handdoek (eigenlijk niet eens nodig. In hostels zelfs ook bijna altijd te huur) slippers, 10x sokken en slips, extra bh (en schone aan,evt wassen tussendoor), toilettas met inhoud, 3 kleine portable laders en oplaadkabels, reisstekker, opblaasbaar reiskussen. Boekje (dwarsligger) , tweede telefoon waar ik Netflix series op download, slofsokken, Wtf zou ik nog meer mee moeten nemen? :o


Voor die 200 euro oid meer, maak ik alweer 'n volgende intercontinentale vlucht :+ maar ieder zijn ding natuurlijk.
Dat is ongeveer hetzelfde wat ik mee heb, maar ik kan geen rugtassen dragen ;( dus heb een klein rolkoffertje. En ik heb graag een extra paar gympen ofzo mee. Ik heb alleen geen zin om daar te wassen, dus bij twee/drie weken zit je dan met meer bagage.
Tap tap tap
pi_176277228
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 07:28 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dat is ongeveer hetzelfde wat ik mee heb, maar ik kan geen rugtassen dragen ;( dus heb een klein rolkoffertje. En ik heb graag een extra paar gympen ofzo mee. Ik heb alleen geen zin om daar te wassen, dus bij twee/drie weken zit je dan met meer bagage.
dat is een afweging die je dan maakt 'n uurtje wassen of 200+ euro meer betalen, is voor mij 'n makkelijke beslissing. Ik ben iig al lang blij dat ik me vluchten naar de VS kan veroorloven op deze manier.
pi_176278041
Ik zie net dat jee bij KLM ook na een bepaalde datum bij moet betalen voor ruimbagage :')
  donderdag 4 januari 2018 @ 12:22:43 #187
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_176278153
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 12:14 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik zie net dat jee bij KLM ook na een bepaalde datum bij moet betalen voor ruimbagage :')
Ja, dat zag ik ook.

Wij nemen wel twee koffers mee, maar vooral om een heleboel mee terug te nemen.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator donderdag 4 januari 2018 @ 12:27:12 #188
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176278245
Voor een paar dagen zou ik het ook wel redden met een klein koffertje maar voor onze rondreizen gaat er toch echt een grote koffer, sporttas en 2 rugzakken mee :D
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_176281746
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 16:45 schreef TaMieke het volgende:

Ik ben er nog. Niet te doen deze temperatuur :'(
Ik zag het op NBC Nightly News ( CNBC) hier in Parijs op onze hotelkamer. Dan mogen we hier in Europa ons nog gelukkig prijzen met deze zachte temperaturen.
  donderdag 4 januari 2018 @ 15:31:25 #190
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_176282241
quote:
15s.gif Op donderdag 4 januari 2018 15:09 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Ik zag het op NBC Nightly News ( CNBC) hier in Parijs op onze hotelkamer. Dan mogen we hier in Europa ons nog gelukkig prijzen met deze zachte temperaturen.
Het was de koudste jaarwisseling ooit. Er kwam een sneeuwstorm aan. Het was sowieso in heel USA extreem koud.

Vond het vanmorgen hier best warm op het vliegveld :+
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  vrijdag 5 januari 2018 @ 15:14:38 #191
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_176302908
Zoals het er nu uit ziet eind feb weer die kant op *O*

Naast de geijkte plekken, iemand nog gouden tips voor leuke buurten? Beetje combi van winkels en horeca?
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_176304658
Williamsburg en dumbo! Leuk voor alles. Fiets huren, bruggen overfietsen en ontdekken.
Be brave. Be kind.
pi_176331124
Oke... over 3 weken ga ik weer :') :D
Ik ben er echt verslaafd aan :'(.

Ohja ik zag dat je via Brussel ook goedkoop rechtstreeks kan vliegen met United voor nog geen 350 euro :o

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2018 21:11:01 ]
pi_176376794
quote:
11s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 21:10 schreef Max-Westerman het volgende:
Oke... over 3 weken ga ik weer :') :D
Ik ben er echt verslaafd aan :'(.

Ohja ik zag dat je via Brussel ook goedkoop rechtstreeks kan vliegen met United voor nog geen 350 euro :o
  dinsdag 9 januari 2018 @ 19:13:51 #195
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_176393645
Interessante prijzen bij Brussel Airlines : http://bit.ly/2CUQFoD
Bijvoorbeeld 12 tot 23 april voor ¤347,52 & rechstreeks
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_176394367


[ Bericht 100% gewijzigd door Esje-lief op 09-01-2018 19:44:39 (--dubbel--) ]
Be brave. Be kind.
pi_176394473
mag ik daar ook een linkje van? Wij gaan in oktober weer!!!
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 12:00 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ja was echt prima :Y Ik stuur je even een DM met het linkje :)
Mag ik daar ook een linkje van? Wij gaan in oktober weer!
Be brave. Be kind.
  Moderator dinsdag 9 januari 2018 @ 22:06:52 #198
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176399608
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:43 schreef Esje-lief het volgende:
mag ik daar ook een linkje van? Wij gaan in oktober weer!!!

[..]

Mag ik daar ook een linkje van? Wij gaan in oktober weer!
Uiteraard! Ik ga hem even opzoeken voor je :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_176453073
Nog steeds te boeken op sommige data in april, mei en juni via Google Flights > KLM.com:

Brussel - New York (JFK) rechtstreeks met Delta voor ¤269,84 ¤300 (Light tarief, dus alleen handbagage)



De KLM website en Google Flights geven vaak ¤300 als tarief, maar als je de vlucht eerst opzoekt bij Google Flights en dan doorklikt naar boeken met KLM verandert de prijs opeens naar 269,84. :?
Bijv: https://goo.gl/flights/cwDnp

edit: nog een keer gekeken maar nu krijg ik 'm niet meer lager dan ¤300. :? Nog steeds een mooie prijs. :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Tourniquet op 12-01-2018 16:16:38 ]
  Moderator zaterdag 13 januari 2018 @ 00:23:05 #200
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176467029
Het is dat we een keer naar Azië willen maar het wordt ons wel moeilijk gemaakt met al die ticketdeals. :X zou zo een ticket naar NY willen boeken voor die prijs _O- alleen jammer dat het ter plekke dan weer zo duur is allemaal -O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_176493714
Wij hebben geboekt!!
13 tot 19 oktober!! Vliegen met United vanaf Brussel rond de 400euro.

Wordt de 5de keer! Deze keer een hotel in Brooklyn.

Nog tips van de die hards!!??
Be brave. Be kind.
  zondag 14 januari 2018 @ 13:21:39 #202
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_176497473
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 10:12 schreef Esje-lief het volgende:
Wij hebben geboekt!!
13 tot 19 oktober!! Vliegen met United vanaf Brussel rond de 400euro.

Wordt de 5de keer! Deze keer een hotel in Brooklyn.

Nog tips van de die hards!!??
Leuk vooruitzicht!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator zondag 14 januari 2018 @ 13:29:01 #203
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176497609
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 10:12 schreef Esje-lief het volgende:
Wij hebben geboekt!!
13 tot 19 oktober!! Vliegen met United vanaf Brussel rond de 400euro.

Wordt de 5de keer! Deze keer een hotel in Brooklyn.

Nog tips van de die hards!!??
Tof! Is het de airbnb geworden of echt een hotel?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_176497877
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 13:29 schreef MaJo het volgende:

[..]

Tof! Is het de airbnb geworden of echt een hotel?
Hotel. We zijn met 3 personen. Bedankt voor de tip though. Hij gaat in het bestand.

Kan zijn dat we nog veranderen van hotel. Ik ben zelf erg fan van the jane in the meatpacking. Maar dit hotel is 500 euro goedkoper.
Be brave. Be kind.
pi_176499125
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 13:43 schreef Esje-lief het volgende:

[..]

Hotel. We zijn met 3 personen. Bedankt voor de tip though. Hij gaat in het bestand.

Kan zijn dat we nog veranderen van hotel. Ik ben zelf erg fan van the jane in the meatpacking. Maar dit hotel is 500 euro goedkoper.
Welk hotel heb je?
Ik heb voor over 2 weken 2 hotels gereserveerd.. pod times square (is nog niet open gaat misschien dinsdag open) en Yotel maar die is iets duurder..
Zijn er hier FOK!kers die ervaring hebben met Yotel?
pi_176501178
quote:
11s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:48 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Welk hotel heb je?
Ik heb voor over 2 weken 2 hotels gereserveerd.. pod times square (is nog niet open gaat misschien dinsdag open) en Yotel maar die is iets duurder..
Zijn er hier FOK!kers die ervaring hebben met Yotel?
http://www.booking.com/Share-GhfbGX

Best western in Brooklyn. Bovenop de R en D lijn. Collega heeft ee geslapen en vond de prijs kwaliteit verhouding kloppen.

Yotel ken ik van de sites. Nooit verbleven.

Wij hebben in harlem geslapen, bij madison square park 2x en the meatpacking dus.
Be brave. Be kind.
pi_176501193


[ Bericht 100% gewijzigd door Esje-lief op 14-01-2018 16:47:38 (Dubbel) ]
Be brave. Be kind.
pi_176509516
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 00:23 schreef MaJo het volgende:
Het is dat we een keer naar Azië willen maar het wordt ons wel moeilijk gemaakt met al die ticketdeals. :X zou zo een ticket naar NY willen boeken voor die prijs _O- alleen jammer dat het ter plekke dan weer zo duur is allemaal -O-
wat is duur ????
je kan het allemaal zo duur maken als je zelf wilt, ik snap je even niet
  Moderator zondag 14 januari 2018 @ 22:46:19 #209
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176510084
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 22:25 schreef Predator38 het volgende:

[..]

wat is duur ????
je kan het allemaal zo duur maken als je zelf wilt, ik snap je even niet
Als je dingen wil gaan doen: Broadway show, al gauw 150 dollar pp. Sportwedstrijd: al gauw 100 dollar pp. Bezoek aan world one, 50 dollar pp. Vrijheidsbeeld 40 dollar pp. En zo tikt het wel heel snel aan in NY...
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_176510212
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 22:46 schreef MaJo het volgende:

[..]

Als je dingen wil gaan doen: Broadway show, al gauw 150 dollar pp. Sportwedstrijd: al gauw 100 dollar pp. Bezoek aan world one, 50 dollar pp. Vrijheidsbeeld 40 dollar pp. En zo tikt het wel heel snel aan in NY...
Tja......dat is zeker waar, maar daar noem je ook even wat dingen op hee
maar als je er al geweest bent en dat al eens gedaan hebt, en er alleen voor de sfeer heen gaat.
discount tickets voor een show zijn beschikbaar, overnachten en eten kan erg goedkoop.

vorige maand zijn wij voor het eerst geweest en inderdaad een aardige berg centen kwijt omdat je alles nog wilt zien en doen, en een hotel in het centrum met kersttijd is ook niet goedkoop ( vrouw rolstoel gebonden dus dan is in de buurt van central park/times square wel handig )
  Moderator maandag 15 januari 2018 @ 00:23:03 #211
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176511950
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 22:50 schreef Predator38 het volgende:

[..]

Tja......dat is zeker waar, maar daar noem je ook even wat dingen op hee
maar als je er al geweest bent en dat al eens gedaan hebt, en er alleen voor de sfeer heen gaat.
discount tickets voor een show zijn beschikbaar, overnachten en eten kan erg goedkoop.

vorige maand zijn wij voor het eerst geweest en inderdaad een aardige berg centen kwijt omdat je alles nog wilt zien en doen, en een hotel in het centrum met kersttijd is ook niet goedkoop ( vrouw rolstoel gebonden dus dan is in de buurt van central park/times square wel handig )
Dat zijn toch wel een beetje de standaard dingen die je daar wil doen. Bovendien zijn hotels echt bizar duur. Maar dat weet je als je erheen gaat natuurlijk, ik bedoel alleen dat je wel even een zak geld mee moet nemen ;)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_176513487
quote:
11s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:48 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Welk hotel heb je?
Ik heb voor over 2 weken 2 hotels gereserveerd.. pod times square (is nog niet open gaat misschien dinsdag open) en Yotel maar die is iets duurder..
Zijn er hier FOK!kers die ervaring hebben met Yotel?
In september verbleven in yotel. Wij vonden het echt een fijn hotel, prima kamer, niet groot maar wel netjes en schoon. Het enige puntje was dat je tijdens het boeken ene ‘fee’ betaald, die je automatisch mee boekt, en dat gaat volgens mij om 20/25$ per dag, die je kan besteden in het hotel en op het dak terras. Maar dat is ons niet gezegd en op de 1 na laatste dag kwamen wij daar pas achter. Dus hebben nog even lekker genoten op het dak terras.

Verder qua ligging helemaal goed, 5/10 minuten tot times Square, busstation, metro etc, tegenover het hotel een csv, opzij een supermarkt en super dichtbij een leuk straatje met verschillende restaurants, wij hebben toen gegeten bij Five Napkins.

Ik zou hem zo weer boeken.

Foto’s die ik zelf heb gemaakt van Yotel


Dak terras


Uitzicht vanuit de kamer


[ Bericht 12% gewijzigd door Phone8 op 15-01-2018 08:47:39 ]
pi_176513534
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 22:26 schreef automatic_ het volgende:
Wij zijn september 2017 voor ¤375,- naar New York JFK gevlogen met Brussel Airlines, vanaf Brussel :)
Hoop dat dat nog een keer voorbij komt.
Wij gaan voor ¤283 in februari, rechtstreeks met Lufthansa (DUS-EWR) :7


quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 22:46 schreef MaJo het volgende:

[..]

Als je dingen wil gaan doen: Broadway show, al gauw 150 dollar pp. Sportwedstrijd: al gauw 100 dollar pp. Bezoek aan world one, 50 dollar pp. Vrijheidsbeeld 40 dollar pp. En zo tikt het wel heel snel aan in NY...
Behalve het uitzichtpunt heb je voor al deze zaken heb je redelijke alternatieven vind ik. Voor een bezoek aan het theater kan via TKTS een stuk goedkoper kaartjes kopen en eventueel kan je Off-Broadway gaan. Voor een sportwedstrijd is het Brooklyn Centre (NY Islanders of Brooklyn Nets) een aardig alternatief voor MSG (in het geval van basketball of hockey, want de Yankees bezoeken is niet duur als je op de bovenste ring gaat zitten). Voor het vrijheidsbeeld heb ik nu $21.50 betaald, en dat is de meest luxe variant (incl. de populaire Crown Access). Om het beeld enkel te zien van dichterbij kun je eventueel ook voldoen met de gratis ferry naar Jersey.

Verder zijn er een hoop museu sowieso gratis ("Pay What You Wish", bv. het Museum of Natural History) of op bepaalde tijdstippen (9/11 museum dinsdag, MoMa vrijdag, Guggenheim zaterdag) als je écht wil besparen. En de High Line of over de Brooklyn Bridge lopen zijn ook leuke activiteiten die niks kosten.

[ Bericht 24% gewijzigd door Casual-T op 15-01-2018 08:54:43 ]
  maandag 15 januari 2018 @ 09:18:17 #214
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_176513889
Jammer dat tickets naar new york zo duur zijn. Wil er zo graag naartoe. Lijkt me ook tof om elke avond een broadway musical te zien. In nl al 17x naar wicked geweest, dus die zou dan ook ZEKER op mijn lijstje staan
pi_176514670
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 09:18 schreef GayGuy het volgende:
Jammer dat tickets naar new york zo duur zijn. Wil er zo graag naartoe. Lijkt me ook tof om elke avond een broadway musical te zien. In nl al 17x naar wicked geweest, dus die zou dan ook ZEKER op mijn lijstje staan
300-400 voor een ticket is toch niet duur of zie ik dat verkeerd ?
pi_176514842
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 10:14 schreef Predator38 het volgende:

[..]

300-400 voor een ticket is toch niet duur of zie ik dat verkeerd ?
Als je 17x voor 'Wicked' wil/kan betalen moet zo'n tripje naar NY ook wel te doen zijn, volgens mij ja.. :+
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_176514875
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 10:14 schreef Predator38 het volgende:

[..]

300-400 voor een ticket is toch niet duur of zie ik dat verkeerd ?
Serieus het vliegticket is nog het goedkoopste van het hele gebeuren als je standaard toeristisch doet. Zeker als je elke avond broadway wil doen, waarom je dat zou willen doen is mij een raadsel maar 17 keer wicked is dan ook ruim buiten mijn comfort zone :).
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_176514889
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 10:24 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Als je 17x voor 'Wicked' wil/kan betalen moet zo'n tripje naar NY ook wel te doen zijn, volgens mij ja.. :+
tevens is het ticket nog maar een hele kleine kostenpost ....volgens mij waren we zomaar 3300+ kwijt voor een week in december met zijn 2en, all in dan

[ Bericht 0% gewijzigd door Predator38 op 15-01-2018 10:55:55 ]
pi_176519450
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 08:23 schreef Phone8 het volgende:

[..]

In september verbleven in yotel. Wij vonden het echt een fijn hotel, prima kamer, niet groot maar wel netjes en schoon. Het enige puntje was dat je tijdens het boeken ene ‘fee’ betaald, die je automatisch mee boekt, en dat gaat volgens mij om 20/25$ per dag, die je kan besteden in het hotel en op het dak terras. Maar dat is ons niet gezegd en op de 1 na laatste dag kwamen wij daar pas achter. Dus hebben nog even lekker genoten op het dak terras.

Verder qua ligging helemaal goed, 5/10 minuten tot times Square, busstation, metro etc, tegenover het hotel een csv, opzij een supermarkt en super dichtbij een leuk straatje met verschillende restaurants, wij hebben toen gegeten bij Five Napkins.

Ik zou hem zo weer boeken.

Foto’s die ik zelf heb gemaakt van Yotel

[ afbeelding ]
Dak terras

[ afbeelding ]
Uitzicht vanuit de kamer
[ afbeelding ]

Bedankt ^O^
Ik heb al verschillende dingen over die fee gelezen. Heb jij vis het hotel zelf geboekt of een andere website?
Ik heb via Expedia geboekt en ik heb geen zin om bij het uitchecken nog eens 120 dollar ofzo te betalen.. Yotel zelf heb ik ook al een e-mail gestuurd hierover
pi_176521820
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 14:47 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Bedankt ^O^
Ik heb al verschillende dingen over die fee gelezen. Heb jij vis het hotel zelf geboekt of een andere website?
Ik heb via Expedia geboekt en ik heb geen zin om bij het uitchecken nog eens 120 dollar ofzo te betalen.. Yotel zelf heb ik ook al een e-mail gestuurd hierover
Ik boek altijd hotels met booking.com

Daar zat dat al bij in. Ik heb eventueel wel het email adres van de manager voor je, mocht je die willen PM me maar ff
pi_176527415
*O* Net een vliegticket geboekt voor mei *O*
Dat wordt mijn 7e keer NYC O+
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 14:03:27 #222
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_176541900
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:28 schreef MissJ het volgende:
*O* Net een vliegticket geboekt voor mei *O*
Dat wordt mijn 7e keer NYC O+
*O* Dat is wel super vaak al. In hoeveel jaar tijd is dat? Wij zijn sinds 2014 drie keer geweest, maar kan ook al weer niet wachten om terug te gaan. 2019 waarschijnlijk weer, dit jaar is Los Angeles weer eens aan de beurt. Proberen het een beetje om en om te doen.

Veel plezier met het uitkijken naar de vakantie!

Voor mensen die om een hotel vroegen: zelf hele goede ervaringen met the Knickerbocker Hotel. Heerlijk centraal, grote kamers, en het ziet er heel mooi uit allemaal. Wel wat prijzig alleen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_176543166
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 16:39 schreef Phone8 het volgende:

[..]

Ik boek altijd hotels met booking.com

Daar zat dat al bij in. Ik heb eventueel wel het email adres van de manager voor je, mocht je die willen PM me maar ff
Ik heb al contact gehad met Yotel zelf :)


quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:28 schreef MissJ het volgende:
*O* Net een vliegticket geboekt voor mei *O*
Dat wordt mijn 7e keer NYC O+
Ik dacht dat we nu op gelijke hoogte kwamen.... Moet jij er weer 1x vaker zijn geweest -O- :D
  Moderator dinsdag 16 januari 2018 @ 18:20:36 #224
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176547524
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 08:32 schreef Casual-T het volgende:

[..]

Wij gaan voor ¤283 in februari, rechtstreeks met Lufthansa (DUS-EWR) :7

[..]

Behalve het uitzichtpunt heb je voor al deze zaken heb je redelijke alternatieven vind ik. Voor een bezoek aan het theater kan via TKTS een stuk goedkoper kaartjes kopen en eventueel kan je Off-Broadway gaan. Voor een sportwedstrijd is het Brooklyn Centre (NY Islanders of Brooklyn Nets) een aardig alternatief voor MSG (in het geval van basketball of hockey, want de Yankees bezoeken is niet duur als je op de bovenste ring gaat zitten). Voor het vrijheidsbeeld heb ik nu $21.50 betaald, en dat is de meest luxe variant (incl. de populaire Crown Access). Om het beeld enkel te zien van dichterbij kun je eventueel ook voldoen met de gratis ferry naar Jersey.

Verder zijn er een hoop museu sowieso gratis ("Pay What You Wish", bv. het Museum of Natural History) of op bepaalde tijdstippen (9/11 museum dinsdag, MoMa vrijdag, Guggenheim zaterdag) als je écht wil besparen. En de High Line of over de Brooklyn Bridge lopen zijn ook leuke activiteiten die niks kosten.

Tuurlijk zijn er alternatieven maar als ik dan in NY ben dan wil ik ook wel die dingen doen. Dat betekent een goeie Broadway show (Book of Mormon in ons geval), een goede wedstrijd (wij hadden het geluk dat de Nets tegen de Knicks speelden in Barclays Center) en toffe dingen bezoeken. One World hebben we door de prijs geskipt. Islanders zijn we gratis heengeweest omdat een vriend seizoenkaarten heeft, de Rangers vallen daardoor automatisch af ;)

Al met al hebben wij dus wel geluk gehad maar het blijft duur. Tijdens onze VS reizen redden wij het normaal prima met 100 dollar per dag aan eten, entree en souvenirs. In NY kom je zelfs per persoon met dat budget niet eens in de buurt :X
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 16 januari 2018 @ 18:30:07 #225
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_176547716
Iemand tips voor een site om te kijken voor NBA-tickets? Weekend als ik er ben is het Celtics vs Knicks...prima game om te kijken. Maar wat ik snel vind zijn tickets vanaf $200,-. Is dat normaal? Of moet ik goedkoper kunnen vinden?
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  Moderator dinsdag 16 januari 2018 @ 18:55:52 #226
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176548262
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 09:18 schreef GayGuy het volgende:
Jammer dat tickets naar new york zo duur zijn. Wil er zo graag naartoe. Lijkt me ook tof om elke avond een broadway musical te zien. In nl al 17x naar wicked geweest, dus die zou dan ook ZEKER op mijn lijstje staan
De tickets zijn juist momenteel helemaal niet duur! Voor 400 euro vlieg je erheen.

Er zijn een stuk leukere musicals ook nog dan Wicked ;) Maar je kunt je zo elke avond vermaken op Broadway O+

quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:28 schreef MissJ het volgende:
*O* Net een vliegticket geboekt voor mei *O*
Dat wordt mijn 7e keer NYC O+
Veel plezier! Ik kan me volgens mij nog herinneren dat je voor het eerst ging en dat spannend vond in je eentje :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:30 schreef Bugno het volgende:
Iemand tips voor een site om te kijken voor NBA-tickets? Weekend als ik er ben is het Celtics vs Knicks...prima game om te kijken. Maar wat ik snel vind zijn tickets vanaf $200,-. Is dat normaal? Of moet ik goedkoper kunnen vinden?
Dat lijkt me wel de juiste prijsklasse :Y MSG is sowieso duur en hoe verder je in het seizoen komt hoe duurder het wordt. Bovendien is tegen de Celtics een rivalry dus dat kan misschien ook nog uitmaken in de prijs :)

Als je dit te duur vindt kun je eens kijken tegen wie de Brooklyn Nets spelen dat weekend. Wij hadden het geluk dat ze tegen de Knicks moesten :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_176548832
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 14:03 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

*O* Dat is wel super vaak al. In hoeveel jaar tijd is dat? Wij zijn sinds 2014 drie keer geweest, maar kan ook al weer niet wachten om terug te gaan. 2019 waarschijnlijk weer, dit jaar is Los Angeles weer eens aan de beurt. Proberen het een beetje om en om te doen.

Veel plezier met het uitkijken naar de vakantie!

Voor mensen die om een hotel vroegen: zelf hele goede ervaringen met the Knickerbocker Hotel. Heerlijk centraal, grote kamers, en het ziet er heel mooi uit allemaal. Wel wat prijzig alleen.
Ik ben in 2013 voor het eerst geweest, dus ja ik ga best wel vaak :D Zou graag nog vaker gaan (ja echt), maar dat is gewoon financieel niet te doen + ik wil ook andere plaatsen ontdekken.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_176548853
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 14:59 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Ik dacht dat we nu op gelijke hoogte kwamen.... Moet jij er weer 1x vaker zijn geweest -O- :D
*) :*
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_176548946
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:55 schreef MaJo het volgende:

[..]

Veel plezier! Ik kan me volgens mij nog herinneren dat je voor het eerst ging en dat spannend vond in je eentje :D

Dank je! Ja ik ging in 2015 voor het eerst in mijn eentje (na 2 keer eerder te zijn geweest met een reispartner). Sindsdien vind ik dat zo ontzettend heerlijk :) Zal vast ook wel weer een keer met een reispartner gaan hoor, maar toch.. in mijn 1tje, heerlijk 100% vrijheid.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 19:24:50 #230
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_176549159
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:55 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel de juiste prijsklasse :Y MSG is sowieso duur en hoe verder je in het seizoen komt hoe duurder het wordt. Bovendien is tegen de Celtics een rivalry dus dat kan misschien ook nog uitmaken in de prijs :)

Als je dit te duur vindt kun je eens kijken tegen wie de Brooklyn Nets spelen dat weekend. Wij hadden het geluk dat ze tegen de Knicks moesten :)
Thanks, Nets al gekeken...spelen alleen op de dag dat we vertrekken in Brooklyn. Ik heb via via misschien business tickets voor de Knicks :9~
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  dinsdag 16 januari 2018 @ 19:44:28 #231
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_176549850
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:18 schreef MissJ het volgende:

[..]

Dank je! Ja ik ging in 2015 voor het eerst in mijn eentje (na 2 keer eerder te zijn geweest met een reispartner). Sindsdien vind ik dat zo ontzettend heerlijk :) Zal vast ook wel weer een keer met een reispartner gaan hoor, maar toch.. in mijn 1tje, heerlijk 100% vrijheid.
Knap hoor! Ik moet er niet aan denken alleen te reizen. Alleen eten, alles alleen beleven. Niks voor mij, haha. Weet dat je daar ook contacten op kan doen, maar daar ben ik dan weer niet sociaal genoeg voor.

Zijn er dingen in de stad die je elke keer bezoekt? Of telkens andere stukjes?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_176550763
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:44 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Knap hoor! Ik moet er niet aan denken alleen te reizen. Alleen eten, alles alleen beleven. Niks voor mij, haha. Weet dat je daar ook contacten op kan doen, maar daar ben ik dan weer niet sociaal genoeg voor.

Zijn er dingen in de stad die je elke keer bezoekt? Of telkens andere stukjes?
Ik had ook nog nooit alleen gereisd en wilde dat graag eens proberen en NY leek me daarvoor zeer geschikt. Misschien scheelt het dat ik ook alleen woon (niet helemaal, woon met mijn kat :D) en dat ik dat dus wel gewend ben. Alleen eten in een restaurant keek ik eerst ook een beetje tegenop, maar ook dat is me heel erg meegevallen. Als ik er ben heb ik wel veel contact elke dag met familie en vriendinnen hoor, vind het wel leuk om dingen gelijk te delen en zij vinden het ook leuk om wat van mij te horen. Doordat ik er alleen ben, heb ik dagelijks veel contact met mensen en word ik sneller aangesproken, dus maak vaak praatjes met allerlei mensen. Heb me eigenlijk nog nooit echt letterlijk alleen gevoeld daar. Vermaak me altijd zeer prima.
Er zijn zeker wel dingen die ik elke keer weer bezoek (vooral bepaalde winkels haha), maar ook elke keer weer ontdek ik nieuwe dingen. Dat laatste is ook altijd mijn voornemen om nieuwe dingen (lees: wijken, musea, restaurants, etc.) te bezoeken en ontdekken O+
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 20:28:59 #233
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_176551078
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 20:17 schreef MissJ het volgende:

[..]

Ik had ook nog nooit alleen gereisd en wilde dat graag eens proberen en NY leek me daarvoor zeer geschikt. Misschien scheelt het dat ik ook alleen woon (niet helemaal, woon met mijn kat :D) en dat ik dat dus wel gewend ben. Alleen eten in een restaurant keek ik eerst ook een beetje tegenop, maar ook dat is me heel erg meegevallen. Als ik er ben heb ik wel veel contact elke dag met familie en vriendinnen hoor, vind het wel leuk om dingen gelijk te delen en zij vinden het ook leuk om wat van mij te horen. Doordat ik er alleen ben, heb ik dagelijks veel contact met mensen en word ik sneller aangesproken, dus maak vaak praatjes met allerlei mensen. Heb me eigenlijk nog nooit echt letterlijk alleen gevoeld daar. Vermaak me altijd zeer prima.
Er zijn zeker wel dingen die ik elke keer weer bezoek (vooral bepaalde winkels haha), maar ook elke keer weer ontdek ik nieuwe dingen. Dat laatste is ook altijd mijn voornemen om nieuwe dingen (lees: wijken, musea, restaurants, etc.) te bezoeken en ontdekken O+
Wel knap in ieder geval. Lijkt me wel makkelijk als je dat soort dingen ook gewoon alleen kan doen.

En goed voornemen ook :Y Naar welke stad wij ook gaan..we kiezen altijd een paar dingetjes uit ook om te ''ontdekken'', maar 90% van de tijd spenderen we op plekjes die ons eerder goed zijn bevallen. Comfort-beestjes, voelen ons het meest op ons gemak als we er vaker geweest zijn :') Heeft een stad een Hard-Rock restaurant? Standaard eet-optie voor een paar dagen _O-
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_176551271
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 20:28 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Wel knap in ieder geval. Lijkt me wel makkelijk als je dat soort dingen ook gewoon alleen kan doen.

En goed voornemen ook :Y Naar welke stad wij ook gaan..we kiezen altijd een paar dingetjes uit ook om te ''ontdekken'', maar 90% van de tijd spenderen we op plekjes die ons eerder goed zijn bevallen. Comfort-beestjes, voelen ons het meest op ons gemak als we er vaker geweest zijn :') Heeft een stad een Hard-Rock restaurant? Standaard eet-optie voor een paar dagen _O-
Ja het is zeker makkelijk. Hoef namelijk met niemand rekening te houden of te overleggen over wat we die dag gaan doen enzo. Dus als ik die dag besluit dat ik 3 uur lang wil kwijlen op mooie schoenen, dan kan dat gewoon zonder dat iemand zegt dat het nu wel genoeg is geweest :D _O-

Haha ja dat herken ik wel, ik hou er ook van om op plekken te komen die eerder goed zijn bevallen. Voelt ook echt als een soort thuis komen ofzo. Eerste waar ik bijv. altijd ga eten in NY is Shake Shack :9~
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_176551354
Ik reis ook alleen, op 'n gegeven moment knop omgezet en gegaan. Je weet nooit wat de toekomst brengt en als ik moet wachten tot ik iemand gevonden heb met wie ik kan reizen...

Ik vind het ook heerlijk, m'n eigen plan, lekker onder de locals, mensen leren kennen. Dineren doe ik alleen niet echt alleen maar genoeg snelle opties of food markets overal met kleine eettentjes.

Was dus ook alleen naar IJsland+Boston+NYC, Miami en LA+Vegas+San Francisco. En dat was allemaal vorig jaar, laatste zelfs vorige maand nog. :@
pi_176553279
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:18 schreef MissJ het volgende:

[..]

Dank je! Ja ik ging in 2015 voor het eerst in mijn eentje (na 2 keer eerder te zijn geweest met een reispartner). Sindsdien vind ik dat zo ontzettend heerlijk :) Zal vast ook wel weer een keer met een reispartner gaan hoor, maar toch.. in mijn 1tje, heerlijk 100% vrijheid.
Mijn 1e en laatste keer alleen in NY was in 2013 over 2 weken dus weer eens alleen, kan niet wachten *O*
pi_176553477
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 20:38 schreef Memento-Mori het volgende:
Ik reis ook alleen, op 'n gegeven moment knop omgezet en gegaan. Je weet nooit wat de toekomst brengt en als ik moet wachten tot ik iemand gevonden heb met wie ik kan reizen...

Ik vind het ook heerlijk, m'n eigen plan, lekker onder de locals, mensen leren kennen. Dineren doe ik alleen niet echt alleen maar genoeg snelle opties of food markets overal met kleine eettentjes.

Was dus ook alleen naar IJsland+Boston+NYC, Miami en LA+Vegas+San Francisco. En dat was allemaal vorig jaar, laatste zelfs vorige maand nog.
O+

Tof, Boston, Miami, LA, Las Vegas en San Francisco staan ook nog op mijn lijst om te bezoeken.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_176553522
quote:
11s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 21:38 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Mijn 1e en laatste keer alleen in NY was in 2013 over 2 weken dus weer eens alleen, kan niet wachten *O*
Over 2 weken al, lekkah! Ik ben zelf nog nooit in de winter geweest en zou dat denk ik ook niet zo snel doen ivm mogelijk heftig veel sneeuw enzo :D Hotels zijn dan wel veel goedkoper zag ik.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_176553674
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 21:48 schreef MissJ het volgende:

[..]

Over 2 weken al, lekkah! Ik ben zelf nog nooit in de winter geweest en zou dat denk ik ook niet zo snel doen ivm mogelijk heftig veel sneeuw enzo :D Hotels zijn dan wel veel goedkoper zag ik.
Ik ga juist in de winter om zo een hevige sneeuwval daar eens mee te maken :')
Ben nu 2x in de winter geweest telkens was ik te vroeg... nu waarschijnlijk te laat _O-
pi_176553702
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 21:48 schreef MissJ het volgende:
Hotels zijn dan wel veel goedkoper zag ik.
Zolang je niet met kerst/nye gaat.
Jezuschristus wat een prijzen werden daar toen last minute gevraagd.
pi_176554058
quote:
11s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 21:54 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Ik ga juist in de winter om zo een hevige sneeuwval daar eens mee te maken :')
Ben nu 2x in de winter geweest telkens was ik te vroeg... nu waarschijnlijk te laat _O-
Je weet maar nooit, misschien dat er nog een keer zo'n sneeuwaanval komt :D

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik eigenlijk ook best wel van sneeuw hou. Ik word echt zo blij als een kind als ik het zie sneeuwen en ga dan ook gelijk naar buiten om er doorheen te lopen. Ik zou ook graag een keer sneeuw in NY mee willen maken, lijkt me echt zo prachtig. Maar... ben dan dus bang dat ik tegelijkertijd dagenlang nauwelijks wat kan doen daar door die sneeuw en dat lijkt me zonde.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_176559979
Krijg weer helemaal zin om te gaan als ik dit zo lees.

Wil sowieso over een paar jaar weer gaan. Vriendin nu hoog zwanger, en met een baby lijkt me niet optimaal om de stad te verkennen. Dus willen gaan als ze het zelf ook allemaal goed mee kan maken.

Misschien in de tussen tijd nog een andere stad in usa. Blijft me toch het meeste trekken.
pi_176560596
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 09:01 schreef Phone8 het volgende:
Krijg weer helemaal zin om te gaan als ik dit zo lees.

Wil sowieso over een paar jaar weer gaan. Vriendin nu hoog zwanger, en met een baby lijkt me niet optimaal om de stad te verkennen. Dus willen gaan als ze het zelf ook allemaal goed mee kan maken.

Misschien in de tussen tijd nog een andere stad in usa. Blijft me toch het meeste trekken.
Een baby/dreumes is juist perfect om een stad te verkennen. Slaapt de hele dag in de buggy. Een paar jaar later als ze wel zelf lopen maar niet vooruit te branden zijn is het veel lastiger. Dan is het soms een hele strijd om ze 10 meter te laten lopen zonder gezeur.

[ Bericht 3% gewijzigd door Nielsch op 17-01-2018 10:04:18 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_176560986
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 20:28 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Wel knap in ieder geval. Lijkt me wel makkelijk als je dat soort dingen ook gewoon alleen kan doen.

En goed voornemen ook :Y Naar welke stad wij ook gaan..we kiezen altijd een paar dingetjes uit ook om te ''ontdekken'', maar 90% van de tijd spenderen we op plekjes die ons eerder goed zijn bevallen. Comfort-beestjes, voelen ons het meest op ons gemak als we er vaker geweest zijn :') Heeft een stad een Hard-Rock restaurant? Standaard eet-optie voor een paar dagen _O-
En dat terwijl een Hard Rock echt de meest overgehypte tent is die er maar bestaat...

[ Bericht 0% gewijzigd door MaJo op 17-01-2018 10:38:52 (Let op je taalgebruik ) ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_176561027
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 09:18 schreef GayGuy het volgende:
Jammer dat tickets naar new york zo duur zijn. Wil er zo graag naartoe. Lijkt me ook tof om elke avond een broadway musical te zien. In nl al 17x naar wicked geweest, dus die zou dan ook ZEKER op mijn lijstje staan
als je nou wat minder naar Wicked was gegaan had je allang een keer in NY geweest kunnen zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door MaJo op 17-01-2018 10:39:27 (Let op je taalgebruik ) ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 17 januari 2018 @ 10:50:54 #246
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_176561781
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 10:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]

En dat terwijl een Hard Rock echt de meest overgehypte tent is die er maar bestaat...
Ach ja, wij zijn dol op het eten in ieder geval :D
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator woensdag 17 januari 2018 @ 11:30:19 #247
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176562375
Laten we sowieso iedereen hier in z'n waarde laten. De ene is fan van Hard Rock Cafe, de ander van Wicked. Iedereen moet lekker zelf weten waar ie z'n geld aan uitgeeft zonder een wijzend vingertje van een ander :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 17 januari 2018 @ 11:34:57 #248
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_176562439
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 09:01 schreef Phone8 het volgende:
Krijg weer helemaal zin om te gaan als ik dit zo lees.

Ja, nadeel van internet :'( helemaal lekker gemaakt worden of herinnert worden aan fantastische vakanties waardoor je eigenlijk overal op de wereld wil zijn _O-
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_176562541
Wat zouden jullie zeker doen bij een eerste keer New York? Ik ben er binnenkort 6 volle dagen.
  woensdag 17 januari 2018 @ 11:46:57 #250
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_176562629
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 11:41 schreef tompsv18 het volgende:
Wat zouden jullie zeker doen bij een eerste keer New York? Ik ben er binnenkort 6 volle dagen.
Sowieso de standaard dingen: Rondhangen in Central Park (je kan het park opsplitsen in een paar delen zodat je niet het hele park in een keer hoeft te zien), Top of the Rock (zie foto hieronder), Empire State Building (al vind ik Top of the Rock heel wat mooier qua uitzicht), Dumbo/Brooklyn Bridge Park (zie tweede foto hieronder), Ground Zero, WTC, Times Square, Grand Central, Statue of Liberty bekijken, Wall Street, Flatiron Building, etc. Dat is al aardig wat voor zes dagen denk ik.

Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_176562637
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 11:41 schreef tompsv18 het volgende:
Wat zouden jullie zeker doen bij een eerste keer New York? Ik ben er binnenkort 6 volle dagen.
Dat is maar net wat je zelf leuk vindt om te doen natuurlijk. Maar ik zou zeker doen;

- Emprire State building
- Top of the rock (savonds!)
- Central Park
- Vrijheidsbeeld+ Ellis Island
- Broadway
- Veel door de stad heen lopen!
- Sportwedstrijd mee pakken
- Etc etc
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_176562706
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 11:41 schreef tompsv18 het volgende:
Wat zouden jullie zeker doen bij een eerste keer New York? Ik ben er binnenkort 6 volle dagen.
Wat wil je graag zien? Het ligt voor de hand dat je bij een 1e keer New York alle highlights wilt zien en daar zijn 6 dagen voldoende voor. Besef je goed dat Manhattan (en eventueel omliggende wijken) veel groter zijn dan ze op kaart lijken. Ik raad mensen dan ook altijd aan om de bezienswaardigheden enigszins te clusteren qua gebied zodat je niet te veel tijd kwijt bent met reizen. Zo kun je best een dag of meerdere besteden aan:

- Lower Manhattan: Vrijheidsbeeld / Ellis Island / Wall Street / Battery Park / WTC Ground Zero / Brooklyn Bridge
- Midtown: Empire State Building / Times Square / Rockefeller Center
- Central Park
- Washington Square Park en omgeving

en andere tips hierboven vermeld..

Er is veel te zien en te doen, het is maar net waar je prioriteit ligt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_176563437
Bedankt voor de tips. Daar kom ik de 6 dagen wel mee door. Heb volgens mij qua locatie ook een vrij goed hotel gekozen (Americana Inn), dus dat is ook wel chill.

Mooie foto’s trouwens AlwaysHappy.
  woensdag 17 januari 2018 @ 14:14:47 #254
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_176565797
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 12:28 schreef tompsv18 het volgende:
Bedankt voor de tips. Daar kom ik de 6 dagen wel mee door. Heb volgens mij qua locatie ook een vrij goed hotel gekozen (Americana Inn), dus dat is ook wel chill.

Mooie foto’s trouwens AlwaysHappy.
Prima ligging inderdaad, vlakbij ons favoriete hotel in NYC. Veel plezier alvast!

En thanks ;)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 17 januari 2018 @ 14:32:25 #255
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_176566232
Iedereen denkt er weer anders over maar vanaf TOTR kijk je uit over central park en dat is ‘s avonds een zwart gat. Ik prefereer daarom het uitzicht overdag.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_176568424
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 14:32 schreef laziness het volgende:
Iedereen denkt er weer anders over maar vanaf TOTR kijk je uit over central park en dat is ‘s avonds een zwart gat. Ik prefereer daarom het uitzicht overdag.
Mee eens.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 17 januari 2018 @ 16:13:53 #257
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_176568456
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 14:32 schreef laziness het volgende:
Iedereen denkt er weer anders over maar vanaf TOTR kijk je uit over central park en dat is ‘s avonds een zwart gat. Ik prefereer daarom het uitzicht overdag.
Eens. Al is TOTR dan weer mooier overdag en bij zonsondergang. Al heb ik 's avonds ook niks met the Empire State Building. Uitzicht vanaf daar vind ik niet eens heel bijzonder en het is veel te druk vind ik.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_176575768
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 09:41 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Een baby/dreumes is juist perfect om een stad te verkennen. Slaapt de hele dag in de buggy. Een paar jaar later als ze wel zelf lopen maar niet vooruit te branden zijn is het veel lastiger. Dan is het soms een hele strijd om ze 10 meter te laten lopen zonder gezeur.
Heb je misschien gelijk in inderdaad. Zo had ik het nog niet bekeken.

Denk dat we eerst maar eens in de buurt op vakantie gaan, kijken hoe dat gaat. Vind het nogal wat om zo lang te vliegen met zo’n kleintje.
pi_176575829
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 14:32 schreef laziness het volgende:
Iedereen denkt er weer anders over maar vanaf TOTR kijk je uit over central park en dat is ‘s avonds een zwart gat. Ik prefereer daarom het uitzicht overdag.
Helemaal eens.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  woensdag 17 januari 2018 @ 21:38:47 #260
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_176576237
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 21:16 schreef Phone8 het volgende:

[..]

Heb je misschien gelijk in inderdaad. Zo had ik het nog niet bekeken.

Denk dat we eerst maar eens in de buurt op vakantie gaan, kijken hoe dat gaat. Vind het nogal wat om zo lang te vliegen met zo’n kleintje.
Op bijna elke vlucht naar de VS zitten wel een paar koppels met een klein kind en ik kan je vertellen dat de meeste mensen daar een gruwelijke hekel aan hebben (gezien er bijna eigenlijk wel wordt gehuild, hard en lang). Niet om je tegen te houden (verre van), maar weet welke blikken je zal krijgen :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_176576263
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 14:32 schreef laziness het volgende:
Iedereen denkt er weer anders over maar vanaf TOTR kijk je uit over central park en dat is ‘s avonds een zwart gat. Ik prefereer daarom het uitzicht overdag.
Vanaf Empire State zit TOTR voor Central Park, dus dat kan je nooit zien liggen, toch?
Ben alleen op TOTR geweest. Vond het uitzicht over Central Park (en de rest natuurlijk) geweldig.
pi_176576354
quote:
7s.gif Op woensdag 17 januari 2018 21:38 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Op bijna elke vlucht naar de VS zitten wel een paar koppels met een klein kind en ik kan je vertellen dat de meeste mensen daar een gruwelijke hekel aan hebben (gezien er bijna eigenlijk wel wordt gehuild, hard en lang). Niet om je tegen te houden (verre van), maar weet welke blikken je zal krijgen :P
Ik ga altijd lachen om die boze mensen. Noise cancelling headphones ftw.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_176576374
quote:
7s.gif Op woensdag 17 januari 2018 21:38 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Op bijna elke vlucht naar de VS zitten wel een paar koppels met een klein kind en ik kan je vertellen dat de meeste mensen daar een gruwelijke hekel aan hebben (gezien er bijna eigenlijk wel wordt gehuild, hard en lang). Niet om je tegen te houden (verre van), maar weet welke blikken je zal krijgen :P
Mensen die openbaar vervoer nemen en dan boos worden. :')
  woensdag 17 januari 2018 @ 21:49:05 #264
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_176576458
Ik heb TOTR rond zonsondergang gedaan. Dat was zo mooi O+
Er stond helaas een hijskraan in het zicht naar central parc, maar dat mocht de pret niet drukken.
Empire State kon ik 2x doen (met NY Citypass mag je 2x naar boven op dezelfde dag. 1x overdag en 1x na 8uur ‘s avonds).
‘s Morgens was heel mooi, maar vond het ‘s avonds mooier. Heel mooi om die lampjes allemaal te zien. Had t niet willen missen.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_176576864
quote:
14s.gif Op woensdag 17 januari 2018 16:13 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Eens. Al is TOTR dan weer mooier overdag en bij zonsondergang. Al heb ik 's avonds ook niks met the Empire State Building. Uitzicht vanaf daar vind ik niet eens heel bijzonder en het is veel te druk vind ik.
Te druk? Niet als je rond 23.30 uur om hoog gaat! We hoefden alleen maar te wachten tot de lift kwam en verder een paar mensen. Was echt goed te doen zo laat! :D
  woensdag 17 januari 2018 @ 22:23:35 #266
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_176577289
Wij hebben One Trade gedaan. Ik vond het 9/11 museum ook erg indrukwekkend.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 17 januari 2018 @ 23:33:18 #267
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_176579134
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 22:06 schreef MissRelin het volgende:

[..]

Te druk? Niet als je rond 23.30 uur om hoog gaat! We hoefden alleen maar te wachten tot de lift kwam en verder een paar mensen. Was echt goed te doen zo laat! :D
Ben er twee keer geweest. Een keer rond acht uur en andere keer elf uur. Onwijs lange rijen en onmogelijk om een plekje te vinden waar geen twee rijen mensen voor je staan. Ligt ook aan het seizoen dan denk ik :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_176581665
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 21:49 schreef TaMieke het volgende:
Ik heb TOTR rond zonsondergang gedaan. Dat was zo mooi O+
Er stond helaas een hijskraan in het zicht naar central parc, maar dat mocht de pret niet drukken.
Empire State kon ik 2x doen (met NY Citypass mag je 2x naar boven op dezelfde dag. 1x overdag en 1x na 8uur ‘s avonds).
‘s Morgens was heel mooi, maar vond het ‘s avonds mooier. Heel mooi om die lampjes allemaal te zien. Had t niet willen missen.
Ja dit hadden wij ook, eerst 's ochtends voor het ontbijt, bijna geen rij. En 's avonds volgens mij rond 10 uur half 11, bovenop was het niet heel rustig maar wel genoeg ruimte en tijd om naar de lichtjes te kijken. TOTR overdag maar die zou ik de volgende dag bij zonsondergang willen doen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_176582248
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 21:49 schreef TaMieke het volgende:
Ik heb TOTR rond zonsondergang gedaan. Dat was zo mooi O+
Er stond helaas een hijskraan in het zicht naar central parc, maar dat mocht de pret niet drukken.
Empire State kon ik 2x doen (met NY Citypass mag je 2x naar boven op dezelfde dag. 1x overdag en 1x na 8uur ‘s avonds).
‘s Morgens was heel mooi, maar vond het ‘s avonds mooier. Heel mooi om die lampjes allemaal te zien. Had t niet willen missen.
Dat had ik met Empire State Building.
Zonsondergang en regenboog O+
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  donderdag 18 januari 2018 @ 09:27:06 #270
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_176582295
quote:
2s.gif Op donderdag 18 januari 2018 09:23 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Dat had ik met Empire State Building.
Zonsondergang en regenboog O+
Oeh regenboog O+

Het enige voordeel van de vrieskou was dat het heel helder was en het mooie plaatjes opleverde. Ook tijdens de zonsondergang. Had denk ik wel eventjes gebaald als het dan zwaar bewolkt was geweest.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  donderdag 18 januari 2018 @ 11:36:36 #271
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_176584989
ToTR bij (heldere) zonsondergang was inderdaad geweldig *O*

Regenboog was helemaal nice geweest :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_176592093
quote:
7s.gif Op woensdag 17 januari 2018 21:38 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Op bijna elke vlucht naar de VS zitten wel een paar koppels met een klein kind en ik kan je vertellen dat de meeste mensen daar een gruwelijke hekel aan hebben (gezien er bijna eigenlijk wel wordt gehuild, hard en lang). Niet om je tegen te houden (verre van), maar weet welke blikken je zal krijgen :P
Dat zou het laatste zijn waar ik mij iets van aan zou trekken... maar vind het zelf gewoon niet zo’n prettig idee, om 6/7 uur in een vliegtuig te zitten met een kleintje op schoot.

Denk dat als ze een eigen stoel heeft het makkelijker is. Filmpje er op en daarna slapen ze wel denk ik.

Maar ja, allemaal toekomst muziek.
pi_176592113
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 17:14 schreef Phone8 het volgende:
Dat zou het laatste zijn waar ik mij iets van aan zou trekken... maar vind het zelf gewoon niet zo’n prettig idee, om 6/7 uur in een vliegtuig te zitten met een kleintje op schoot.
Je weet dat je gewoon een babybedje tot je beschikking hebt bij de meeste airlines?
pi_176592184
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 17:15 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Je weet dat je gewoon een babybedje tot je beschikking hebt bij de meeste airlines?
Nee... dat wist ik niet? Dat biedt wel perspectief... ben alleen bang dat ik moeder niet zo ver krijg maar ja, wil pas over 1,5/2 jaar dus heb nog even.
pi_176595957
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 23:33 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ben er twee keer geweest. Een keer rond acht uur en andere keer elf uur. Onwijs lange rijen en onmogelijk om een plekje te vinden waar geen twee rijen mensen voor je staan. Ligt ook aan het seizoen dan denk ik :)
Begin september.
pi_176661786
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 07:19 schreef Max-Westerman het volgende:
The Capital of the World:

[...]
Federal Reserve Bank
[...]
Ik heb vandaag een tour weten te boeken bij de FED, voor over precies 30 dagen 8-)
(2x 25 plaatsen per dag zijn daarvoor).
pi_176665371
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 20:27 schreef Casual-T het volgende:

[..]

Ik heb vandaag een tour weten te boeken bij de FED, voor over precies 30 dagen 8-)
(2x 25 plaatsen per dag zijn daarvoor).
OMG hoe tof!
Ik heb dat al een paar keer geprobeerd, maar het is nog nooit gelukt. Wil het nu weer gaan proberen. Ik ga eind mei weer naar NY.
Op welk tijdstip is het jou gelukt?
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_176675856
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 20:27 schreef Casual-T het volgende:

[..]

Ik heb vandaag een tour weten te boeken bij de FED, voor over precies 30 dagen 8-)
(2x 25 plaatsen per dag zijn daarvoor).
Heb die tour in 2011 ook gehad en het is best oké en wel interessant, maar je moet je er niet te veel van voorstellen. De expositie was toen (misschien inmiddels vernieuwd) nogal stoffig en weinig informatief en het moment supreme in de kluis met goud is vooral heel veel Amerikaanse borstklopperij en uiteraard.. geen foto's!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_176681572
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 23:00 schreef MissJ het volgende:

[..]

OMG hoe tof!
Ik heb dat al een paar keer geprobeerd, maar het is nog nooit gelukt. Wil het nu weer gaan proberen. Ik ga eind mei weer naar NY.
Op welk tijdstip is het jou gelukt?
Het lukt alleen maar als de tickets beschikbaar worden gemaakt, volgens mij is dat 15.00 of 16.00 Nederlandse tijd. Een paar min later is alles weg.
BlaBlaBla
pi_176681621
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 11:47 schreef franklop het volgende:

[..]

Dat is maar net wat je zelf leuk vindt om te doen natuurlijk. Maar ik zou zeker doen;

- Emprire State building
- Top of the rock (savonds!)
- Central Park
- Vrijheidsbeeld+ Ellis Island
- Broadway
- Veel door de stad heen lopen!
- Sportwedstrijd mee pakken
- Etc etc
En als je ES of TOTR hebt bezocht skip dan One World Trade Center. Achter een raam staan valt erg tegen na de ervaring op de andere 2 gebouwen.
BlaBlaBla
pi_176684383
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 20:55 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Het lukt alleen maar als de tickets beschikbaar worden gemaakt, volgens mij is dat 15.00 of 16.00 Nederlandse tijd. Een paar min later is alles weg.
Dat dacht ik al.. Ik ga het gewoon proberen en van tevoren een alarm instellen zodat ik hopelijk geen seconde te laat ben :D
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_176688897
Dat is met restaurants ook zo. De meeste waar je voor wil reserveren (met een michellin ster, van bekende koks enzo) kun je maar een maand van tevoren reserveren. Als je een specifieke dag wil moet je wel even plannen om te reserveren. Ik heb uiteindelijk op een zondagochtend om 7 uur vanuit m'n bed een tafel geboekt :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_176693157
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 23:00 schreef MissJ het volgende:

[..]

OMG hoe tof!
Ik heb dat al een paar keer geprobeerd, maar het is nog nooit gelukt. Wil het nu weer gaan proberen. Ik ga eind mei weer naar NY.
Op welk tijdstip is het jou gelukt?
Je kan 30 dagen vantevoren reserveren, 9u lokale tijd, dus (nu) inderdaad om 15u NL tijd.
Klokslag 15u deze pagina vernieuwen, op een tijdstip drukken (je kan kiezen tussen 1 en 2 pm), op gasten toevoegen drukken (jezelf hierbij rekenen, dus het totale aantal van je reisgezelschap) en je bent er. Je kan het alvast een keer proberen (en zelfs mischien daadwerkelijk reserveren, je kunt immers annuleren), dan weet je alvast hoe of wat.
pi_176701805
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 13:39 schreef Casual-T het volgende:

[..]

Je kan 30 dagen vantevoren reserveren, 9u lokale tijd, dus (nu) inderdaad om 15u NL tijd.
Klokslag 15u deze pagina vernieuwen, op een tijdstip drukken (je kan kiezen tussen 1 en 2 pm), op gasten toevoegen drukken (jezelf hierbij rekenen, dus het totale aantal van je reisgezelschap) en je bent er. Je kan het alvast een keer proberen (en zelfs mischien daadwerkelijk reserveren, je kunt immers annuleren), dan weet je alvast hoe of wat.
Dank je wel ^O^
Ik ga in mei naar NY, dus duurt nog even voordat ik daadwerkelijk een tour kan boeken, maar ga het binnenkort inderdaad even alvast testen.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  woensdag 24 januari 2018 @ 12:25:40 #285
474780 oparico
Hoi, ik ben geen opa!
pi_176714374
Hoi allemaal!

Ik wil eind november naar New York toe en een beetje van de kerstsfeer mee te krijgen.
Na 8 December is het onmogelijk om vrij te krijgen van mijn werk helaas...

Maar ik wil natuurlijk wel zoveel mogelijk van de kerstsfeer mee krijgen en de rockefeller tree bezoeken.

Nu was de boom in 2017 al 28/29 November open, maar ik heb terug gekeken naar het verleden en soms is het pas 5/6 december!

Iemand die mij kan vertellen als hier een logische verklaring achter zit? en ik wil van 28 november tot 6 december in new york verblijven. Merk je dan iets van de kerstsfeer?

Met Vriendelijke Groet,
Rico
pi_176733715
Dat ligt volgens mij aan Thanksgiving en een paar dagen na Thanksgiving beginnen ze met de kerst, dus als Thanksgiving heel erg laat in november valt beginnen ze ook later.
( in 2013 viel Thanksgiving op 28 november en ging de Rockefeller tree pas 4 december aan )

"Thanksgiving Day (dankzeggingsdag), vaak verkort tot Thanksgiving, is een nationale feestdag in de Verenigde Staten en Canada waarop dank wordt gezegd (traditioneel aan God) voor de oogst en voor allerlei andere goede dingen. In de Verenigde Staten wordt deze dag gevierd op de vierde donderdag in november"

Dit jaar valt Thanksgiving op 22 november en vorig jaar op 23 november.
wij zijn vorig jaar van 28 november tot 5 december geweest en eigenlijk was 28 november al alles compleet in de kerstsfeer, etalages, kerst marktjes, macy's, bryant park, overal al kerstmuziek en zelfs op de tv al kerstfilms etc etc
alleen in Dyker heights zijn sommige huizen dan nog wel bezig met opbouwen.

1 week na Thanksgiving is het wel "hoogseizoen" en uitverkoop overal en best wel heel erg druk, zorg dat je op tijd Statue of Liberty ( crown access ) reserveert mocht je daarheen willen.
en zorg dat je op tijd eet ( voor 19:00 ) of juist wat later.
in het weekend was Times Square echt compleet vol, je kon er amper meer lopen.

Mocht je naar Dyker Heights willen voor de kerstverlichting daar en geen angsthaas zijn in het verkeer, wij hebben een auto gehuurd in Manhattan voor ¤50,- voor een hele dag ( bij Hotwire, exclusief tol en tank hem op tijd af aangezien er in manhattan amper tankstations te vinden zijn ) lekker naar brooklyn bridge park geweest ( lukes lobster of een niet al te drukke Shake shack ! ) en nog wat andere dingen in brooklyn gezien en savonds rond 17:00 al naar Dyker Heights gereden, bijna alleen daar rond gelopen en met wat bewoners gepraat, de tour bussen zijn er dan nog niet ;) toen het druk begon te worden hadden we alles al gezien en zijn we terug gereden.

een grote aanrader is ook de Radio City Rockettes Christmas Spectacular, voor ( eind ) november zijn er vaak coupons en kortingen te vinden.

voor meer tips/vragen mag je me altijd een dm sturen

[ Bericht 19% gewijzigd door Predator38 op 25-01-2018 11:27:28 ]
pi_176733808
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 11:41 schreef tompsv18 het volgende:
Wat zouden jullie zeker doen bij een eerste keer New York? Ik ben er binnenkort 6 volle dagen.
Fietstocht door de stad!
Dit vond ik echt geweldig om te doen. We hadden een Nederlandse gids en zijn met een groep van 7 personen door de halve stad gefietst. Ik vond het geweldig!

Alleen doen als je fit bent, want het is best pittig.
  donderdag 25 januari 2018 @ 11:34:08 #288
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_176734614
quote:
in het weekend was Times Square echt compleet vol, je kon er amper meer lopen.

Wij zijn er drie keer geweest (verschillende maanden) en wat je beschrijft was elke keer het geval eigenlijk ('s middags en 's avonds dan). Gek om voor te stellen dat het rond kerst nóg erger is :D
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_176734628
quote:
14s.gif Op donderdag 25 januari 2018 11:34 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Wij zijn er drie keer geweest (verschillende maanden) en wat je beschrijft was elke keer het geval eigenlijk ('s middags en 's avonds dan). Gek om voor te stellen dat het rond kerst nóg erger is :D
Ik liep er rond 5 uur savonds op 31 december. Dat was echt debiel.
  donderdag 25 januari 2018 @ 11:35:49 #290
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_176734650
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 11:35 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Ik liep er rond 5 uur savonds op 31 december. Dat was echt debiel.
Dan noem je ook wel even een avond ja :D
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_176734663
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 11:35 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dan noem je ook wel even een avond ja :D
Even een miscalculatie met de metro :(
pi_176734688
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 11:36 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Even een miscalculatie met de metro :(
en toen maar gebleven tot de Ball drop ? *O* _O-
pi_176734773
https://imgur.com/a/16rcA

hier een fotootje van de drukte op Times Square 2 december 2017
pi_176736873
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 11:37 schreef Predator38 het volgende:

[..]

en toen maar gebleven tot de Ball drop ? *O* _O-
Nee. Toen lekker naar JFK om romantisch in de lucht nye te vieren :+ _O-
pi_176737726
Times square en Rockefeller Zijn verschrikkelijk druk in December :')


quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 10:48 schreef HarveySpecter het volgende:

[..]

Fietstocht door de stad!
Dit vond ik echt geweldig om te doen. We hadden een Nederlandse gids en zijn met een groep van 7 personen door de halve stad gefietst. Ik vond het geweldig!

Alleen doen als je fit bent, want het is best pittig.
Met welke organisatie? En wat was de route ongeveer?

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2018 14:39:45 ]
pi_176778596
Morgen vertrekken..
Zojuist een mooie aanbieding voor business class tijdens het inchecken.. Kan nu helemaal niet meer wachten :')
pi_176778823
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 15:26 schreef Max-Westerman het volgende:
Morgen vertrekken..
Zojuist een mooie aanbieding voor business class tijdens het inchecken.. Kan nu helemaal niet meer wachten :')
Nice! Veel plezier!
pi_176778838
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 15:26 schreef Max-Westerman het volgende:
Morgen vertrekken..
Zojuist een mooie aanbieding voor business class tijdens het inchecken.. Kan nu helemaal niet meer wachten :')
Welke maatschappij? :)
pi_176779226
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 15:46 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Welke maatschappij? :)
KLM

quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 15:45 schreef Phone8 het volgende:

[..]

Nice! Veel plezier!
Dankjewel. Komt goed ^O^

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2018 16:14:30 ]
  zondag 28 januari 2018 @ 16:57:17 #300
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_176800425
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 15:26 schreef Max-Westerman het volgende:
Morgen vertrekken..
Zojuist een mooie aanbieding voor business class tijdens het inchecken.. Kan nu helemaal niet meer wachten :')
Hoeveel moest je bijlappen?

Nog drie weken hier *O*
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  maandag 29 januari 2018 @ 12:49:48 #301
474780 oparico
Hoi, ik ben geen opa!
pi_176816927
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 10:43 schreef Predator38 het volgende:
Dat ligt volgens mij aan Thanksgiving en een paar dagen na Thanksgiving beginnen ze met de kerst, dus als Thanksgiving heel erg laat in november valt beginnen ze ook later.
( in 2013 viel Thanksgiving op 28 november en ging de Rockefeller tree pas 4 december aan )

"Thanksgiving Day (dankzeggingsdag), vaak verkort tot Thanksgiving, is een nationale feestdag in de Verenigde Staten en Canada waarop dank wordt gezegd (traditioneel aan God) voor de oogst en voor allerlei andere goede dingen. In de Verenigde Staten wordt deze dag gevierd op de vierde donderdag in november"

Dit jaar valt Thanksgiving op 22 november en vorig jaar op 23 november.
wij zijn vorig jaar van 28 november tot 5 december geweest en eigenlijk was 28 november al alles compleet in de kerstsfeer, etalages, kerst marktjes, macy's, bryant park, overal al kerstmuziek en zelfs op de tv al kerstfilms etc etc
alleen in Dyker heights zijn sommige huizen dan nog wel bezig met opbouwen.

1 week na Thanksgiving is het wel "hoogseizoen" en uitverkoop overal en best wel heel erg druk, zorg dat je op tijd Statue of Liberty ( crown access ) reserveert mocht je daarheen willen.
en zorg dat je op tijd eet ( voor 19:00 ) of juist wat later.
in het weekend was Times Square echt compleet vol, je kon er amper meer lopen.

Mocht je naar Dyker Heights willen voor de kerstverlichting daar en geen angsthaas zijn in het verkeer, wij hebben een auto gehuurd in Manhattan voor ¤50,- voor een hele dag ( bij Hotwire, exclusief tol en tank hem op tijd af aangezien er in manhattan amper tankstations te vinden zijn ) lekker naar brooklyn bridge park geweest ( lukes lobster of een niet al te drukke Shake shack ! ) en nog wat andere dingen in brooklyn gezien en savonds rond 17:00 al naar Dyker Heights gereden, bijna alleen daar rond gelopen en met wat bewoners gepraat, de tour bussen zijn er dan nog niet ;) toen het druk begon te worden hadden we alles al gezien en zijn we terug gereden.

een grote aanrader is ook de Radio City Rockettes Christmas Spectacular, voor ( eind ) november zijn er vaak coupons en kortingen te vinden.

voor meer tips/vragen mag je me altijd een dm sturen
Bedankt hier heb ik wat aan :).
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')