abonnement Unibet Coolblue
pi_173611246
Wanneer je de horizon box gebruikt, dan kan je ook gebruik maken van ReplayTV, dus een programma tot 7 dagen terug kijken.

Wanneer je gebruik maakt van een C+ module, dan heb je die mogelijkheid niet
Vergeet niet dat je uniek bent, net zoals iedereen
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 september 2017 @ 22:07:02 #27
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173611279
Dat kaartje is alleen een doorgeefluik eigenlijk. Daar kijk je live tv mee en verder is ie nergens goed voor.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173611347
Dus ik kan met mn ziggokaartje in een nieuwe tv niet terugkijken als ik die horizonbox niet gebruik?

Waarom zit die zooi in nieuwe tv's dan? :'(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173611352
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 22:05 schreef Spockjuh_ het volgende:
Als je op de Veluwe woont kom ik wel langs om het te installeren. En over massagod te discussiėren :P
_O-
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Moderator dinsdag 5 september 2017 @ 22:10:21 #30
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_173611356
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 september 2017 22:09 schreef Geralt het volgende:
Dus ik kan met mn ziggokaartje in een nieuwe tv niet terugkijken als ik die horizonbox niet gebruik?

Waarom zit die zooi in nieuwe tv's dan? :'(
Om te voorkomen dat je een losse decoder moet gebruiken en dus 2 afstandsbedieningen hebt.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_173611412
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 22:10 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Om te voorkomen dat je een losse decoder moet gebruiken en dus 2 afstandsbedieningen hebt.
Voorkomen dat ik er 2 moet gebruiken en daardoor moet ik er nu 3 gebruiken. Van de horizonbox, van mn receiver en van de tv zelf.

Juist ja 8)7
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Moderator dinsdag 5 september 2017 @ 22:14:37 #32
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_173611446
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 september 2017 22:13 schreef Geralt het volgende:

[..]

Voorkomen dat ik er 2 moet gebruiken en daardoor moet ik er nu 3 gebruiken. Van de horizonbox, van mn receiver en van de tv zelf.

Juist ja 8)7
Dat moet alleen maar door wat jij wil. Ik hoef dat niet, maar ik gebruik ook (nog) geen horizonbox. Ik heb wel een smartcard in mn TV, maar mn versterker kan ik dan ook bedienen met de a.b. van de TV zelf. Dwz, harder en zachter qua geluid dan.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_173611540
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 september 2017 21:51 schreef Geralt het volgende:

[..]

Nee ik bedoel ik kijk nu naar beeld op mijn tv afkomstig van mijn Ziggo kastje. Als ik straks een smart tv heb, maar kijk via Ziggo kastje dan heb ik nog altijd beeld van het Ziggo kastje, maar dan gebruik ik dus niet de menu's van de tv en alles en die smartfuncties. Dat zou ik wel hebben als ik een kaartje van Ziggo in die tv duw.

Dat dus bedoel ik zeg maar.
Je verhaal en vragen zijn wat verwarrend, om de volgende redenen:

1. In een horizonbox zit helemaal geen smartcard, dus die kun je er ook niet uit halen en in je nieuwe TV stoppen.

2. Een losse smartcard kun je niet los in een CI+ TV gebruiken, daar heb je ook nog een CI+ module voor nodig. De smartcard gaat in de CI+ module en dat geheel gaat dan weer in de TV.

3. Ziggo levert al geruime tijd geen losse smartcards meer, en je kunt ze ook niet meer los kopen. Mocht je er nog wel ergens eentje vinden, dan heb je daar niets aan, want Ziggo wil deze niet meer activeren. Bestaande geactiveerde smartcards blijven wel werken.
pi_173611659
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 22:18 schreef Riparius het volgende:

[..]

Je verhaal en vragen zijn wat verwarrend, om de volgende redenen:

1. In een horizonbox zit helemaal geen smartcard, dus die kun je er ook niet uit halen en in je nieuwe TV stoppen.

2. Een losse smartcard kun je niet los in een CI+ TV gebruiken, daar heb je ook nog een CI+ module voor nodig. De smartcard gaat in de CI+ module en dat geheel gaat dan weer in de TV.

3. Ziggo levert al geruime tijd geen losse smartcards meer, en je kunt ze ook niet meer los kopen. Mocht je er nog wel ergens eentje vinden, dan heb je daar niets aan, want Ziggo wil deze niet meer activeren. Bestaande geactiveerde smartcards blijven wel werken.
1. De oudere horizonboxen hebben wel een smartcard in de achterkant zitten.

2. klopt.

3. Jawel hoor, klik
Vergeet niet dat je uniek bent, net zoals iedereen
  Moderator dinsdag 5 september 2017 @ 22:23:47 #35
9859 crew  Karina
Woman
pi_173611665
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 22:18 schreef Riparius het volgende:

[..]

Je verhaal en vragen zijn wat verwarrend, om de volgende redenen:

1. In een horizonbox zit helemaal geen smartcard, dus die kun je er ook niet uit halen en in je nieuwe TV stoppen.

2. Een losse smartcard kun je niet los in een CI+ TV gebruiken, daar heb je ook nog een CI+ module voor nodig. De smartcard gaat in de CI+ module en dat geheel gaat dan weer in de TV.

3. Ziggo levert al geruime tijd geen losse smartcards meer, en je kunt ze ook niet meer los kopen. Mocht je er nog wel ergens eentje vinden, dan heb je daar niets aan, want Ziggo wil deze niet meer activeren. Bestaande geactiveerde smartcards blijven wel werken.
Owww dus als ik zo een smartcard zomaar ergens koop dan werkt ie dus niet eens :')__ dankje ! Ik had geen idee.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_173611724
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 september 2017 21:58 schreef Geralt het volgende:

[..]

Kan ik dan ook live tv pauzeren? Kan ik dan ook interactief van ziggo gebruiken? Kan ik dan bv een programma van gisternacht terugkijken? Kan ik dan iets opnemen?
Die vraag is niet goed te beantwoorden omdat je niet hebt aangegeven waar je woont. Abonnees in voormalig Ziggo gebied kunnen via een Irdeto CI+ module en geactiveerde smartcard in een moderne TV gebruik maken van interactieve diensten, maar abonnees in voormalig UPC gebied kunnen dat niet, om de simpele reden dat deze abonnees geen Irdeto smartcards hebben en deze ook niet meer geactiveerd mogen worden. Abonnees in voormalig UPC gebied mogen alleen een Nagravision CI+ module huren, maar daarmee werken de interactieve diensten niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Riparius op 05-09-2017 22:48:32 ]
pi_173611764
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 22:26 schreef Riparius het volgende:

[..]

Die vraag is niet goed te beantwoorden omdat je niet hebt aangegeven waar je woont. Abonnees in voormalig Ziggo gebied kunnen via een Irdeto CI+ module en geactiveerde smartcard in een moderne TV genruik maken van interactieve diensten, maar abonnees in voormalig UPC gebied kunnen dat niet, om de simpele reden dat deze abonnees geen Irdeto smartcards hebben en deze ook niet meer geactiveerd mogen worden. Abonnees in voormalig UPC gebied mogen alleen een Nagravision CI+ module huren, maar daarmee werken de interactieve diensten niet.
Ik woon in ziggo gebied. UPC is hier nooit geweest. Werken de pauzeren en terugkijken functies dan wel gewoon als ik het kaartje in de tv steek? :o
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173611942
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 22:23 schreef WillieW het volgende:

[..]

1. De oudere horizonboxen hebben wel een smartcard in de achterkant zitten.

Die horizonboxen hebben altijd gebruik gemaakt van Nagravision, en de smartcards daarvoor die Ziggo resp. UPC uitgeven of vroeger hebben uitgegeven zijn middels een boxkey gekoppeld aan de hardware waarbij ze zijn geleverd. Dat betekent dat zo'n Nagravision smartcard in geen enkel ander apparaat werkt, ook niet in een ander apparaat dat door Ziggo c.q. UPC is geleverd.
quote:
2. klopt.

3. Jawel hoor, klik
Nee, je begrijpt niet wat ik hierboven zeg. Ziggo levert of activeert geen losse smartcards meer. Zoals ik hierboven al aangeef verhuurt Ziggo wel Nagravision CI+ modules. Daar zit inderdaad een smartcard in, maar die is gekoppeld aan die ene verhuurde CI+ module en die smartcard werkt in geen enkel ander apparaat. Ook werken interactieve diensten niet met deze Nagravision CI+ modules, alleen met een Irdeto CI+ module.
pi_173612112
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 september 2017 22:28 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik woon in Ziggo gebied. UPC is hier nooit geweest. Werken de pauzeren en terugkijken functies dan wel gewoon als ik het kaartje in de tv steek? :o
Je bent nog steeds in verwarring. Trek om te beginnen de smartcard eens uit je oude horizonbox en kijk goed wat daar op staat. Alleen als het een Irdeto smartcard is, dan kun je deze gebruiken in een ander apparaat. Maar ik denk niet dat dat het geval is en dat er in die box een Nagravision kaartje zit.

Wat het pauzeren en opnemen met een moderne smart TV betreft, dat is weer een ander verhaal, dat heeft namelijk niets te maken met het wel of niet kunnen gebruiken van interactieve diensten.

Met elke moderne smart TV kun je wel live TV pauzeren en opnemen, maar: dit werkt alleen als je eerst via USB een geschikte externe harddisk of een USB stick met voldoende capaciteit aansluit en deze door de TV laat prepareren (formatteren).

In de praktijk heb je hier niet veel aan, want je kunt namelijk alleen maar het programma opnemen waar de interne digitale tuner van de TV op is afgestemd. Een ander programma live kijken terwijl er iets wordt opgenomen is er dus niet bij. En: de opnamen worden versleuteld opgeslagen op je externe harddisk of USB stick, zodanig dat je deze uitsluitend en alleen kunt afspelen met de TV waarmee je ze hebt opgenomen. Iets duurzaam bewaren door het over te zetten op een andere drager is er dus niet bij.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')