abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173608305
Ik heb de afgelopen dagen een nieuwe radiator gemonteerd met een thermostaatknop.
Nu zou je zeggen, het lastigste is gedaan, maar ik krijg de thermostaatknop niet gemonteerd.

Ik duw de knop erop en zet een beetje druk want anders komt de ring met schroefdraad niet in de buurt van de het schroefdraad van de afsluiter. maar ongeacht ik nu met de klok mee of tegen draai, hij lijkt niet te pakken.

Wat is de draairichting die ik moet hanteren ? en is het de juiste manier om gewoon een beetje te duwen en dan de ring te draaien ?

Ook zit er een klein blokje op de knop die ik eraf kan halen en in andere gaatjes kan steken. wat is de bedoeling hiervan ? ik kan me voorstellen dat hij moet worden ingesteld, maar ik heb geen idee hoe, iemand ?




[ Bericht 10% gewijzigd door Piet200 op 05-09-2017 21:29:56 ]
pi_173609346
Dat pinnetje kun je indrukken.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_173609441
Heb je de knoppen helemaal linksom (maximale temperatuur) gedraaid ?

Anders heb je kans dat je tegen het veertje, in de kraan zelf, in moet drukken.
Dat in combinatie met het aandraaien (rechtsom) van de moer is een near mission impossible.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2017 21:01:43 ]
  zondag 10 september 2017 @ 10:33:33 #4
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_173689440
waarschijnlijk zal de de knop iets moeten draaien terwijl je hem aandrukt totdat het zeskant profiel in de knop over de zeskant van de kraan schuift. (8>
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_173801764
Knop in hoogste stand draaien en dan nogmaals proberen.
Was knop samen met kraan gekocht of twee losse onderdelen?
Er zijn namelijk verschillende maten schroefdraad welke erg opelkaar lijken maar met niet passen.

Knopje is om bijvoorbeeld maximale of minimale stand in te stellen.
3 komt overheen met ongeveer 20 graden, stel je wilt het niet warmer laten worden, dan zet je knopje hierop in en de knop kan niet verder opengedraaid worden.
Deze mogelijkheid wordt vaak gebruikt in openbare instellingen zodat consumenten deze niet kunnen bedienen, voor particulier gebruik niet echt nodig.
pi_173875443
Het draaien naar de hoogste stand heeft het opgelost, bedankt daarvoor.
ook goed om te weten waar dat knopje voor is.

Nu is de radiator aangesloten, maar hij wordt niet warm. geld voor alle voetventielen dat als hij uitgedraaid is dat hij helemaal open staat ?
pi_173945578
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 18:59 schreef Piet200 het volgende:
Het draaien naar de hoogste stand heeft het opgelost, bedankt daarvoor.
ook goed om te weten waar dat knopje voor is.

Nu is de radiator aangesloten, maar hij wordt niet warm. geld voor alle voetventielen dat als hij uitgedraaid is dat hij helemaal open staat ?
Ligt er aan, er zijn ook dubbel instelbare voetventielen, daarbij moet je ook de binnenste spindel opendraaien.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')