abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_173647184
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
11s.gif Op donderdag 7 september 2017 20:49 schreef vertman het volgende:
Bedankt allemaal voor jullie reacties, ik waardeer het zeer!

[..]

Wow..... 1.200 boeken is een behoorlijk aantal... Vind je het erg als ik je misschien een aantal vragen stel, ik ben nu namelijk heel nieuwsgierig. Heb je dit namelijk als een hobby gedaan of was je intentie om hier een bedrijf van te maken? Zo ja, stond je dan ook ingeschreven bij de KvK? Hoe kom je überhaupt aan 1.200 boeken als ik vragen mag, ben je naar kringloopwinkels gegaan om boeken in te kopen (barcodes scannen, als je weet wat ik bedoel) of waren dit allemaal boeken uit je eigen collectie? Hoeveel tijd stak je gemiddeld per week in deze zaak en was het het waard qua tijd / verdiensten? Sorry als ik teveel vraag, ik ben zoals ik al zei heel nieuwsgierig geworden.
Het was een hobby wegens teveel boeken voor de beschikbare ruimte. Ik kreeg +- 20 boeken per maand wegens presentie exemplaren. En ik kocht toen ook nog veel boeken. Op een gegeven moment heb je er dan teveel. Daar valt niet tegenop te lezen.

Als je populaire boeken te verkopen hebt (wat ik had) dan was het zo dat je (ik) 15 a 20 bestellingen (maar soms ook 50...) per week moest verpakken en opsturen. Je bent er quasi continue mee bezig (ook met het beantwoorden van vragen...). Die uren moet je niet rekenen want dan wordt zoals gezegd het "verdienmodel" negatief. En dus nee: het is het niet waard.

Het is natuurlijk wel zo dat als je goedkoop aan boeken kan komen en je maakt per boek 2 euro echte winst (inclusief je logistieke kosten) en je verkoopt er 100 per dag dat het dan wel interessant is voor de particulier. :) Maar het is net zo als met beleggen: zij die het faciliteren worden er rijk van en de klant is de bleeder wegens transactiekosten. De meeste particuliere beleggers beleggen zich arm. Zij kunnen dat niet aan hun vrouw verantwoorden. Dit is analoog aan het verkopen van boeken via Bol. Nogmaals: het is knudde.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bart2002 op 07-09-2017 21:25:37 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  maandag 11 september 2017 @ 12:26:47 #27
103343 Rutger1983
de enige echte!
pi_173710564
Je moet inderdaad veel moeite voor weinig geld.
pi_173739242
Inmiddels al een aantal boeken verkocht en het is inderdaad zo dat de winst per boek laag ligt. De enige manier om dit de tijd waard te maken is door hoge volumes te verkopen, lijkt me.

Wat mij opgevallen is is dat er veel boekenverkopers zijn die duizenden boeken aanbieden. Heeft iemand enig idee hoe zij dit doen? Zijn het gewoon op de een of andere manier dropshippers, of zijn het tweedehandswinkels die hun afzetmarkt uitbreiden via Bol?
pi_173739495
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 20:43 schreef vertman het volgende:
Inmiddels al een aantal boeken verkocht en het is inderdaad zo dat de winst per boek laag ligt. De enige manier om dit de tijd waard te maken is door hoge volumes te verkopen, lijkt me.

Wat mij opgevallen is is dat er veel boekenverkopers zijn die duizenden boeken aanbieden. Heeft iemand enig idee hoe zij dit doen? Zijn het gewoon op de een of andere manier dropshippers, of zijn het tweedehandswinkels die hun afzetmarkt uitbreiden via Bol?
Ik denk het tweede: er zijn meer sites waar tweedehands winkels hun boeken aanbieden (alleen dan niet van die grote sites zoals bol. Heb er zelf ook weleens iets gekocht.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_173746756
De commissie bij bol.com is belachelijk hoog, je houdt er weinig aan over is mijn ervaring.

Ze betalen ook pas minimaal 3, maximaal 4 weken na de verkoop aan je uit. Over het weinige geld dat je krijgt trekken ze zelf ook nog even rente.
  woensdag 13 september 2017 @ 12:01:31 #31
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_173749052
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
  woensdag 13 september 2017 @ 12:07:42 #32
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_173749156
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 09:19 schreef KimJong-un het volgende:
Al mijn oude studieboeken via Bol.com verkocht. Je krijgt uitbetaald door bol.com. Die houdt het nog even vast. Kopers kunnen enorm zeikerig zijn en kunnen je beoordelen. Veel klanten uit België ook en dan zijn de verzendkosten hoger. Afdracht aan Bol.com is gestoord hoog. ¤1,00 per bestelling + een percentage en dan ook nog eens de verzendkosten zelf betalen.

Zojuist even gekeken. ongeveer 50 bestellingen gehad. Totale omzet (sinds 30-07-2012)
¤ 276,48 Hier zitten ook veel oude dvd's bij.

Tip: Ga naar boekenmarkten en koop dozen met boeken op. Koop voor ¤50,00 een barcodescanner en scan de nummers. Maak een bestand en zet zo honderden boeken tegelijk te koop. Investeer in fatsoenlijk verpakkingsmateriaal zodat het door de brievenbus kan, dat scheelt euro's verzendkosten.
Die barcodescanner! Wat geniaal! Ben een verzamelaar (heb >10.000 boeken) en wil graag rubriceren, maar vind het te veel werk. Voor de modernere boeken is dit een geweldige oplossing.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')