abonnement Unibet Coolblue
pi_173603651
Uitgerekende data:

2017

15 september: Nanuke
16 september: LeSage (jongen)

1 oktober: Frummeltje86
19 oktober: aloria
31 oktober: LadyS

3 november: DevilsAndDust (meisje)
24 november: rena (meisje)
25 november: twist02 (jongen)

2 december: Zonnestraal02 (jongen)
3 december: ***Waterdruppel & Norther*** (jongen)
9 december: KapiteinCupcake (tweeling)
9 december: Krisvc (jongen)
13 december: elliebell (jongen)
15 december: Pannenkoekenmix (jongen)
30 december: vencodark (meisje)

2018

1 januari: minilot

6 februari: BellaaElisa (meisje)
11 februari: OliviaIsTaken
13 februari: ***LuDann***
19 februari: EDMAN- [vader]

2 maart: Kimpossible
5 maart: Songeur
11 maart: D.U.M.A.N.
15 maart: SilverSjoiis (tweeling)
15 maart: Little Miss Naughty
27 maart: Mabawa.

1 april: DonnaRush

8 mei: L0t..
9 mei: Philomijn

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote. :+

[ Bericht 1% gewijzigd door Songeur op 05-09-2017 17:56:18 ]
pi_173603657
Ik sloot hem! Nog wijzigingen voor de OP?
pi_173603853
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 17:18 schreef Songeur het volgende:
Ik sloot hem! Nog wijzigingen voor de OP?
Onze koploopster LDG is intussen bevallen!
*O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_173603923
Rena wat klote zeg! ;( Probeer je inderdaad goed voor te houden dat het 'slechts' tijdelijk is. Maar blijft vervelend natuurlijk! :*

Donna hoop dat komende nacht beter wordt! :*

Vitamines: ik slik ze uit voorzorg ook de hele zwangerschap extra (Davitamon Mama plus visolie ofzoiets), maar da's meer omdat ik sowieso meer risico loop op vitamine tekorten vanwege coeliakie. Liggen op mn nachtkastje, dus neem 'm standaard in als ik naar bed ga :)

Qua groeiecho zou ik me inderdaad niet al te druk maken als de vk dat ook niet doet (al snap ik het wel hoor!).
Ik kan me van de vorige keer niet echt meer herinneren wat eruit kwam (omdat het nagenoeg allemaal gemiddeld was) en kreeg vervolgens een baby met P99 hoofd :+
Dus kan beide kanten op zeg maar ;)

Vandaag trouwens 3x een "Je hoeft zeker niet lang meer hč?" gekregen :')

Én 3 mensen die tegelijk voor me opstonden in de trein terwijl er nog gewoon plekken vrij waren :D
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_173604110
Zeg Tweede/derde/vierde zwangerschap dames, klopt het dat jullie buik eerder begon te groeien? Ik kan niet wachten, ik hield van m'n zwangere buik bij T.

En wat gebeurt er met het resterende babyhangbuikje dat ik nog had?
pi_173604601
Mijn resterende hangbuikje is strakgetrokken. 8-)
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  dinsdag 5 september 2017 @ 17:58:39 #7
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_173604625
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 17:36 schreef Jagärtrut het volgende:
Zeg Tweede/derde/vierde zwangerschap dames, klopt het dat jullie buik eerder begon te groeien? Ik kan niet wachten, ik hield van m'n zwangere buik bij T.

En wat gebeurt er met het resterende babyhangbuikje dat ik nog had?
Yep O+ Hier wel een tijdje blijven hangen waardoor ik nu niet groter ben dan de vorige keer. Mijn slappere kroelflapje wacht tot ie strak getrokken wordt door de groei :p nu is het nog niet optimaal. :')
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  dinsdag 5 september 2017 @ 18:06:09 #8
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_173604817
Nog maar 4 voor me :o

Rena, wat klote zeg, van je suiker 🖕 :* ik hoop dat het dieet meevalt....

Vandaag eerste werkdag na ruim 3 weken vakantie. Ik merk echt beduidend verschil met 3 weken geleden (laatste werkdag met 28+3 en ben vandaag 32 weken). Ik vind het allemaal opeens een stuk zwaarder. Ik heb ook nog eens de pech dat ik best wel veel uren sta ingeroosterd komende weken 😓. Maar ik vind het ook zo stom om te zeggen dat ik gewoon mijn contacturen (of iets daarboven) wil werken :@
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 5 september 2017 @ 18:08:21 #9
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_173604886
Mijn flapje is te groot om strak te kunnen trekken :'( die hangt nog mooi onder mijn buik.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 5 september 2017 @ 18:10:50 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_173604960
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 18:08 schreef LadyS het volgende:
Mijn flapje is te groot om strak te kunnen trekken :'( die hangt nog mooi onder mijn buik.
hier ook hoor! Zes maanden postpartum heb ik tevens de hoop opgegeven dat ie ooit nog op eigen initiatief verdwijnt :')
disclaimer
  dinsdag 5 september 2017 @ 18:17:48 #11
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_173605147
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 18:10 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

hier ook hoor! Zes maanden postpartum heb ik tevens de hoop opgegeven dat ie ooit nog op eigen initiatief verdwijnt :')
*Flapboks* :'(
Hier verdwijnt hij echt niet meer, alleen operatief. Je ziet hem, als mijn broek niet goed zit, ook gewoon zitten onder mijn verder best mooie zwangere buik :(. *gaat huilen in een hoekje* ;)
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_173605514
Kroelflapje, dat klinkt gewoon lief. O+

Rena, wat onwijs vervelend dat je suiker niet goed was, maar net wat de anderen zeggen, het is niet jouw schuld. En je kunt hier iets aan doen, doordat je het nu weet. Maar pfff, geen koolhydraten... ik zou dat echt niet grappig vinden. Dat is deze zwangerschap echt t enige wat me een vol gevoel oplevert. :X

Ik heb vanochtend gekeken bij een kinderopvang in de buurt. Raar hoor, om daar nu al mee bezig te moeten zijn. Baby is er nog niet eens! De rest van de dag liggen slapen, want afgelopen dagen toch wat te weinig rust genomen. Wat heerlijk om daar nu een excuus voor te hebben zeg. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173605555
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 18:06 schreef LadyS het volgende:
Nog maar 4 voor me :o

Rena, wat klote zeg, van je suiker 🖕 :* ik hoop dat het dieet meevalt....

Vandaag eerste werkdag na ruim 3 weken vakantie. Ik merk echt beduidend verschil met 3 weken geleden (laatste werkdag met 28+3 en ben vandaag 32 weken). Ik vind het allemaal opeens een stuk zwaarder. Ik heb ook nog eens de pech dat ik best wel veel uren sta ingeroosterd komende weken 😓. Maar ik vind het ook zo stom om te zeggen dat ik gewoon mijn contacturen (of iets daarboven) wil werken :@
Denk je wel een beetje om jezelf? Ik zou toch snel het gesprek aangaan dat je het wel zwaar vindt. Misschien kan er nu nog een oplossing gezocht worden waardoor je minder hoeft te werken? Ook voor de baas fijn als je het gewoon tot het einde vol kan houden en niet eerder uitvalt omdat het te zwaar is.
pi_173606384
^Negeert verhalen over kroelflapjes :{w :P

En bij een eerste zwangerschap, wanneer ga je dan wat zien?

MissC: Ik kende haar wel van vroeger (gezicht, naam), zij mij niet. Dus niet heel schokkend. Wat de flessen betreft: er wonen geen bekenden bij mij in de buurt en de buren zijn heel discreet. De buurman vertelde eerder al eens dat 'ie wist dat een andere buurvrouw zwanger was omdat ie de flessen had zien staan. :+ Maar hij had verder niks gezegd. Boeit me verder ook niet veel als zij het weten...

LadyS, ik zou zeggen... doe rustig aan en voorkom dat je straks helemaa aan de lat bent... Maar ik zou het zelf ook super moeilijk vinden om aan te geven.

Hmm ik heb nog wel wat vitamine D in huis. Zodra dat op is koop ik wel van die preggersvitaminen.

Het blijft een onwerkelijk gebeuren... Ik heb ook nog eens vakantie waardoor ik zeeën van tijd heb om na te denken. Als ik werk vliegen de weken voorbij.
Dit, dat, alles.
  Moderator dinsdag 5 september 2017 @ 19:28:55 #15
382129 crew  Donna
pi_173606706
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 19:16 schreef Philomijn het volgende:

En bij een eerste zwangerschap, wanneer ga je dan wat zien?
Tussen de 8 en 9 weken kreeg ik 's avonds een bolletje en inmiddels (ruim 10 weken) draag ik overdag ook verschillende dunne laagjes om het nog een beetje te verbergen.
Met alleen een t-shirtje red ik dat niet meer.

Vroeg dus. Volgens mij begint het bij de meeste rond de 14/15 weken wat?

Nu ik obstipatie heb is het 's avonds trouwens helemaal een enorme buik. Lijk wel halverwege te zijn!
  Moderator dinsdag 5 september 2017 @ 19:32:23 #16
382129 crew  Donna
pi_173606790
Ruim 10 weken bollie 's avonds

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173607157
Wat een mooi bolletje al!

Bij de eerste zag je ongeveer vanaf een week of 14/15 wat, nu na een week of acht denk ik al? Dus zeker herkenbaar!
pi_173607653
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 19:28 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Nu ik obstipatie heb is het 's avonds trouwens helemaal een enorme buik. Lijk wel halverwege te zijn!
_O- :X

Bij mij gaan het al meer op "zwanger" lijken ipv "is ze dik?" :') Maar het verschilt van dag tot dag.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
M'n boobs groeien helaas harder dan m'n buik. }:|
Protčge moi de mes désirs.
  Moderator dinsdag 5 september 2017 @ 20:06:00 #19
382129 crew  Donna
pi_173607715
Ik wil wel een beetje van je boobs DUMAN. O+

Mooi bolletje hoor. Je ziet idd wel verschil in vorm, maar kan niet goed zeggen welke nou groter is.
pi_173607899
Je mag alles hebben. :'(


Dit zijn trouwens de vitaminen waar ik het over had. Super groot!
Protčge moi de mes désirs.
pi_173607916
Bij nr 1 liep ik vanaf week 7 in positiebroeken, nu vanaf de dag na de testdag :7
Ik kreeg deze keer op de testdag nog een felicitatie van iemand (terwijl ik zelf al wel wat vermoedde maar het nog niet zeker wist). Voelde me knap lullig maar mijn buik was wel echt gigantisch opgezet...

Ik heb geen kroelflapje overgehouden aan mijn eerste zwangerschap. Meer een soort permanente 13-weken-zwanger buik waardoor ik toch wel minimaal 1x per maand (post-partum) de vraag kreeg of ik zwanger was (of gewoon een felicitatie). Van bekenden en totale vreemden :'(
pi_173607932
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 20:03 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

_O- :X

Bij mij gaan het al meer op "zwanger" lijken ipv "is ze dik?" :') Maar het verschilt van dag tot dag.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
M'n boobs groeien helaas harder dan m'n buik. }:|
Mooi!!
pi_173608006
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 18:06 schreef LadyS het volgende:
Nog maar 4 voor me :o

Rena, wat klote zeg, van je suiker 🖕 :* ik hoop dat het dieet meevalt....

Vandaag eerste werkdag na ruim 3 weken vakantie. Ik merk echt beduidend verschil met 3 weken geleden (laatste werkdag met 28+3 en ben vandaag 32 weken). Ik vind het allemaal opeens een stuk zwaarder. Ik heb ook nog eens de pech dat ik best wel veel uren sta ingeroosterd komende weken 😓. Maar ik vind het ook zo stom om te zeggen dat ik gewoon mijn contacturen (of iets daarboven) wil werken :@
Zoooo herkenbaar!!
Ik heb er nu 2 weken werken na mijn vakantie opzitten (ben nu 32+3) en het valt me zo zwaar. Zal blij zijn als mijn verlof start na volgende week... Maar ik werk wel alleen mijn normale uren gelukkig. Het is niet stom om er wat van te zeggen! Als je uitvalt doordat je het niet meer trekt, moeten ze voor nog meer uren iemand regelen...
Hoe lang moet jij nog?
  Moderator dinsdag 5 september 2017 @ 20:21:17 #24
382129 crew  Donna
pi_173608084
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 20:14 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Je mag alles hebben. :'(


[ afbeelding ] Dit zijn trouwens de vitaminen waar ik het over had. Super groot!
Wow. Ik vind die Davitamon Mama al groot, maar dit is helemaal niet normaal meer.
pi_173608158
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 17:36 schreef Jagärtrut het volgende:
Zeg Tweede/derde/vierde zwangerschap dames, klopt het dat jullie buik eerder begon te groeien? Ik kan niet wachten, ik hield van m'n zwangere buik bij T.

En wat gebeurt er met het resterende babyhangbuikje dat ik nog had?
2e.
Ik loop qua buikomvang ongeveer 1,5 maand voor op mijn 1e zwangerschap. :P
Ben nu dus groter dan destijds met deze termijn.
Qua kilo's ben ik er nog maar zo'n 4 bij dus dat is ongeveer gelijk als toen.
Bij mijn zoon was die buik wel gauw weg (beetje slappe huid ja) en pas na zo'n 9 maanden na de bevalling was ik weer wat voller geworden.
pi_173608267
Baby schopt de laatste weken trouwens gigantisch veel. Dat deed mijn zoon niet zodanig.
Gisteren duwde ze mijn kopje thee omhoog. O+
pi_173608390
Bij Twix droeg ik na 9 weken positiebroeken. Ik groeide vrij snel in het begin.
Buik was twee weken na de keizersnede weer volledig plat maar is nu bij circa 6,5 week alweer flink bol. Zo bol dat mijn gewone broeken pijn doen en ik dus alweer over ga op mijn positiebroeken, ondanks dat we nog geen echo gehad hebben.
Voelt als Goden verzoeken maar geen keus.
pi_173608437
Hier ook een zwaar beweeglijke baby. "MAM! Ik ben er ook, hallo! Er zit hier wat in de weg. Wacht, ik probeer het even weg te duwen. Het gaat niet zo goed. Ik duw nog wel een paar keer. Wat zeg je? Is dat een rib. Nouja, wat een irritant ding zeg. Wacht, ik probeer het nog een keer. Dit keer met een aanloopje. Hiiii-yaaaa. Pigs in spaaaaaace."
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_173609036
Oh heerlijk die bewegende baby verhalen O+

En de beginnende buikjes O+ O+

Mijn buik groeit nu bij nummer 3 wel een stuk harder dan bij nummer 1. Niet veel meer dan bij de tweede volgens mij, maar ik kan me ook vergissen.

Malteser ik herken het, ik heb 3 weken lang met een oude positiebroek (met gat tussen bovenbenen) gelopen omdat ik geen nieuwe durfde te kopen. Bij mijn miskraam in mei idem, achteraf was ik toen wel blij dat ik niet al nieuwe broek gekocht had.

Oh en Duman, die pillen, jemig! Lekker weg te krijgen -O-
pi_173609585
Wauw, Duman, je buik! Wat mooi al!
pi_173610004
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 20:33 schreef Krisvc het volgende:
Hier ook een zwaar beweeglijke baby. "MAM! Ik ben er ook, hallo! Er zit hier wat in de weg. Wacht, ik probeer het even weg te duwen. Het gaat niet zo goed. Ik duw nog wel een paar keer. Wat zeg je? Is dat een rib. Nouja, wat een irritant ding zeg. Wacht, ik probeer het nog een keer. Dit keer met een aanloopje. Hiiii-yaaaa. Pigs in spaaaaaace."
:D O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_173610060
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 20:33 schreef Krisvc het volgende:
Hier ook een zwaar beweeglijke baby. "MAM! Ik ben er ook, hallo! Er zit hier wat in de weg. Wacht, ik probeer het even weg te duwen. Het gaat niet zo goed. Ik duw nog wel een paar keer. Wat zeg je? Is dat een rib. Nouja, wat een irritant ding zeg. Wacht, ik probeer het nog een keer. Dit keer met een aanloopje. Hiiii-yaaaa. Pigs in spaaaaaace."
_O- ik heb hard op gelachen :@
pi_173610174
Hier is de kleine nu ingedaald en loopt het mijn rechter rib te kneuzen . Heb soms een hele bal in mijn zij door de voeten/knieën.

Maar oh wat is dat mooi dat gedraai en nu heeft de kleine alweer de hik.
Heb trouwens deze schommelstoel gekocht, voor op de kinderkamer O+ ( in de aanbieding bij jysk )

pi_173611267
Haha, Kris _O-

Hier al weer vrij snel een zwangerschapsbroek aan, maar die zitten ook gewoon heel lekker!
Of mijn buik veel harder groeide weet ik eigenlijk niet. Mijn borsten wel }:| heb nu cup E/F en dat vind ik niet echt nodig.

Die stoel O+ Mijn vriend heeft in de kraamweek een fijne stoel voor mij gekocht bij Ikea, omdat de borstvoeding slecht liep en hij me wilde troosten O+ Die staat nu in de woonkamer, op de babykamer past deze keer geen stoel, ben ik bang. Dan maar de nachtvoedingen beneden in de stoel doen, slaapt de oudste hopelijk ook door.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173612606
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 21:25 schreef Aloria het volgende:
Hier is de kleine nu ingedaald en loopt het mijn rechter rib te kneuzen . Heb soms een hele bal in mijn zij door de voeten/knieën.

Maar oh wat is dat mooi dat gedraai en nu heeft de kleine alweer de hik.
Heb trouwens deze schommelstoel gekocht, voor op de kinderkamer O+ ( in de aanbieding bij jysk )

[ afbeelding ]
Mooie stoel! O+
pi_173612617
OMG die stoel van Jysk. Vet mooi. O+ Ben vlieft. Gelijk naar man geappt. :') En die van de Ikea is ook O+. Die had ik ook op het oog. Alleen, zit je daar nou vaak in? Kan me zo voorstellen dat ik of in bed of beneden op de bank ga voeden...? ^zoekt excuus voor stoel

Al best wat dames die bij de eerste dus al voor tien weken aan de positiebroek gingen! Ik ben benieuwd...

Leuk gezelschap heb je Kriscv :D
Dit, dat, alles.
pi_173612753
Oooooooh die stoel. Moet. Hebben. O+

Man was minder enthousiast en vroeg zich af waarom ik uit bed zou gaan om de baby te voeden. Heeft ie natuurlijk een punt. Maar ik zag me al helemaal zitten met baby, deken en een nachtlampje.

En nee, ik idealiseer niks. Ahum.
pi_173613135
Ik had ook zwangerschapsdiabetes met een vergelijkbare waarde als jij Rena.

Mijn nuchtere suikers waren prima, ik moest alleen mijn koolhydraten spreiden over de dag en checken na de maaltijd of t goed bleef gaan.

Je hoeft meestal niet koolhydraatloos en het leek heel erg op mijn gewone eetpatroon.

Ik ben alleen aardappel gaan afwegen (al bleek het uiteindeijk niet zo'n vaart te lopen) en uitkijken met snackvoer en tussendoortjes.

Als het niet onder controle komt zoals bij waterdruppel en je insuline moet gaan spuiten is t wel wat strenger. Maar de waardes waar je als zwangere maximaal op mag zitten zijn voor 'echte' diabeten een lachertje. Daarom merk je er ook niet echt iets van.
Kwak
pi_173613724
Ik wil heel graag slapen want ik ben kneitermoe, maar mijn man snurkt vandaag gewoon door mijn oordoppen heen. Echt waar, zo irritant gewoon. :(
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173613807
Voedingskussen O+ O+ O+
Ben maar 1 keer wakker geworden vannacht, en dat was omdat ik in de knoop lag met dat ding. :')
Protčge moi de mes désirs.
pi_173613808
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 03:21 schreef Nanuke het volgende:
Ik wil heel graag slapen want ik ben kneitermoe, maar mijn man snurkt vandaag gewoon door mijn oordoppen heen. Echt waar, zo irritant gewoon. :(
Als mijn man snurkt, krijgt 'ie gewoon een subtiele por. :@ Op z'n zij snurkt hij niet.
Protčge moi de mes désirs.
pi_173614152
In bed voeden was voor mij niet handig, omdat ik nogal knoeide :') en vriend werd er wakker van. Ik vond de nachten inderdaad zoals jij ze bedenkt, Songeur. Lampje van de babyfoon aan, dekentje en dan wij saampjes warm tegen elkaar aan O+ Die momentjes kijk ik echt weer naar uit!
En soms, als ik gewoon wilde slapen, dan keek ik op WhatsApp en zag dat mijn vriendinnen met baby's ook net wakker waren voor een voeding en deden we een gedeelde smart :')
En op zaterdag appen met de thuiskomers van het stappen :D

Hihi, Duman, in de knoop zitten met dat kussen gebeurt mij ook iedere nacht.
Ik slaap dus weer echt bagger de laatste nachten, maar herken het van de laatste loodjes bij S. ;(

Gisteren op kraamvisite geweest bij een baby'tje van 1,5 week O+ Zo mini en schattig, ik wil oohook!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173614197
Gisteren na een paar weken weer eens naar de verloskundige. Helemaal goedgekeurd! Yay! Naar het hartje luisteren was voor het eerst niet echt heul spannend, omdat ik de koter momenteel elke dag de hele dag voel trappen en wiebelen en een zombie-kind wel lekker Halloweenish zou zijn zo met de herfst in aantocht, maar ook weinig realistisch. :7 Echt heel tof, dat schoppen - had niet verwacht dat ik dat zķ leuk zou vinden! O+ O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_173614212
Ik Googlede net 'voedingskussen' en jeumig, wat een enorme dingen zijn dat voor in bed! :o
Let me see you stripped down to the bone
pi_173614302
Die van mij is niet extreem groot zoals op de foto's. Maar wel fijn!

Fijn dat alles goed was bij de vk! O+
Protčge moi de mes désirs.
pi_173614318
Als ik zo de toepassingen voor een voedingskussen tijdens zwanger zijn zie, dan geloof ik dat mijn lief voor mij vooral al als voedingskussen fungeert! *)
Let me see you stripped down to the bone
pi_173614353
Voedingskussen. O+ Dat heb ik sinds de vorige zwangerschap continu gebruikt als veredeld zijslaapkussen.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_173614450
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 05:21 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Als mijn man snurkt, krijgt 'ie gewoon een subtiele por. :@ Op z'n zij snurkt hij niet.
Als dat zou werken had ik heel de oordoppen niet nodig. :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173614473
Vlak zwangerschapssnurken ook niet uit. We kunnen het wel ontkennen, maar volgens mij snurken we aan het eind allemaal harder dan de partners. :P
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_173614520
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 08:16 schreef Krisvc het volgende:
Vlak zwangerschapssnurken ook niet uit. We kunnen het wel ontkennen, maar volgens mij snurken we aan het eind allemaal harder dan de partners. :P
Als we überhaupt slapen dan ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173614567
Even een crosspost met mijn vaste SC:

We zaten dus gisteren in de wachtkamer bij de verloskundige de bak met geboortekaartjes van de afgelopen maanden in ons dorp door te bladeren en zijn tot de conclusie gekomen dat we álle geboortekaartjes echt heel suf/mutsig/lelijk vinden. :')

Eiiiiiiiigenlijk wil een toffe, abstracte illustratie met een verwijzing naar evolutie, om de gristenschoonfamilie de stuipen mee op het lijf te jagen. *) O+ Maar ik heb ook niet heel veel zin om een bak geld uit te geven aan een gepersonaliseerd ontwerp voor iets dat eigenlijk anno 2017 ook gewoon via Twitter kan. Hm, hm..

Ik weet het nog niet zo. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_173614573
Man begon ook al over hem wakker maken als ik 's nachts aan het voeden was dus die vond die stoel een goed idee. Hmm. Word jouw man niet wakker als jij voedt Songeur?

Tof dat je weer een sticker hebt minilot! Dat schoppen lijkt me ook heel bijzonder...

Ik dacht kwaalloos te blijven, maar halloooo misselijkheid sinds vannacht. :9 Vandaag vijf weken. *O* (volgens eigen berekening)
Dit, dat, alles.
pi_173614602
minilot kun je niet ergens een leuke student grafisch vormgeven op de kop tikken die het voor een paar tientjes voor je wil doen?
Dit, dat, alles.
pi_173614604
Mini, heb je niemand in de omgeving die zelf iets kan/wil ontwerpen? Wij hebben vorige keer zelf de kaartjes gemaakt. De prijs viel daardoor ontzettend mee.

Ik heb altijd bij ons in bed gevoed, voornamelijk omdat voeden de eerste maanden alleen liggend goed ging. Nachtlampje aan en gaan. Man werd er niet wakker van, maar ik had dan ook een snelle drinker die met max. 10 minuten weer klaar was.

Wij zijn op zoek naar een lekker voorleesstoel voor de kamer van dochter en die van de Ikea is moooooooi.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_173614625
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 08:31 schreef Krisvc het volgende:
Mini, heb je niemand in de omgeving die zelf iets kan/wil ontwerpen?
Nou, ik heb zojuist iemand die ik nog half van vroeger ken even aan zijn neus getrokken met een berichtje..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
..maar die is intussen wel een serieuze, professionele illustrator geworden dus ik denk zomaar dat dat een tikkie te duur gaat wezen :) Maar wie weet!

Ik vind gewoon niet zo heel veel dingen mooi, ben ik bang. :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_173614670
O maar dat is wel echt supergaaf!

Ik vind heel veel dingen mooi. Man vindt ook heel veel dingen mooi. Helaas vinden we niet dezelfde dingen mooi. :') Dus ik zit nu even rustig babykaartjes te googlen.

Hier een ongekend chill dagje vandaag en morgen. Ik heb nog vakantie en L. is vandaag en morgen wel gewoon naar de opvang. Dus ik heb net alle oude babykleding van L. op marktplaats gegooid, wat administratie gedaan. Allemaal met een kop koffie. Nu dan even kaartjes zoeken. En een gordijn voor de nieuwe kamer van L. Straks de babykleding voor deze kleine man op maat sorteren. Vanmiddag de allerlaatste klusspulletjes halen zodat we de kamers af kunnen ronden.
Ik word daar zo blij van, dingen af kunnen ronden. O+
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_173614692
LeSage het kan dus toch! Het idyllische beeld O+ . En dan vergeten we voor gemak de wallen en moeheid even haha.

Mijn man werd wel wakker ja, maar dat is ook nodig. Ik word namelijk niet wakker, nergens van. Dus ook niet van een baby die in een wiegje naast me huilt. :@
Bij ons ging het eigenlijk zo dat hij baby uit wiegje haalde en aan mij gaf. Ik legde baby half slapend aan. Vervolgens sliepen we allemaal verder.

Die illustrator maakt mooie dingen minilot! Maar idd denk altijd wel dat zoiets heel prijzig gaat zijn. Ik vind de teksten die op de meeste geboortekaartjes gebruikt worden meestal het allerergste :')
pi_173614834
Zijn hier meer mama's die last hebben van de middelste vingers? Als ik 's ochtends wakker word, doen ze echt best we zeer.
Protčge moi de mes désirs.
pi_173615000
Wij vonden veel dingen ook niet mooi, mini. Toen heeft schoonmoeder wat getekend.

'S nachts voeding ging zeker weten in bed. Als ik uit bed ging werd ik extra wakker en kwam ik niet meer in slaap. No way dat ik koud ging zitten worden op de babykamer. Maar goed, tot T 13 maand was wou hij 's nachts ook vaak elke anderhalf uur drinken...

Mijn eerste echte zwangerschapskwaal is slapeloosheid. Herken ik van met T. Vannacht tot 4 uur wakker gelegen. Hoop dat het snel weer beter wordt.

@ Duman: specifiek middelvinger? wat vreemd. Heb je de hele nacht je middelvinger opgestoken naar allemaal mensen in je dromen?
pi_173615048
Mijn zus ontwerpt voor ons de kaartjes. Gelukkig, want wat ik voorbij zag komen op internet vond ik meestal ook echt niet tof.
Met die gedichtjes hebben we helemaal in een scheur gelegen. Die staat er dus ook gewoon geen op.
Ik heb denk ik ook wel geluk dat ik nogal wat creatieve mensen in mijn omgeving heb (zus 1 is docent beeldende vorming, zus 2 bijna docent muziek) dus ik kom vaak wel aan dat soort figuren die iets kunnen fabriceren voor me :)

Duman, carpaal tunnelsyndroom komt geloof ik vaker voor tijdens de zwangerschap. Maar ook vocht vasthouden kan natuurlijk zorgen voor minder doorbloeding. Even in de gaten houden en melden bij de vk.

Kris, ik doe met je mee, een dagje zonder kind. Neem je tussendoor ook lekker rust?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173615801
Ik heb vorige keer de bv 's nachts op babykamer gedaan (kleine sliep vanaf dag 1 op eigen kamer, ik werd Op een gegeven moment netjes wakker vlak voordat ze zich begon te melden :D ). Door zuinigheid en onderwaardering van comfort, heb ik dat altijd op een keukenstoel gedaan inclusief ijzeren rugleuning. Lekker koud midden in de nacht }:|

Man weet het nog niet, maar dit keer komt er een zachte, comfortabele stoel op de babykamer :+
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
  woensdag 6 september 2017 @ 10:23:05 #62
319308 Tink89
To live is to dance
pi_173616185
[ontlurkt]


Ik wilde heel graag deze kleur van diezelfde Ikea-stoel, maar we hebben al (ooit van vrienden overgenomen) deze officiële voedingsschommelstoel gekregen, maar dan in een wat ronder model, met donkerblauwe kussens en in een lichte eikenkleur:

. En daarvan kunnen de kussens in de was en dat lijkt me toch echt wel heel handig. Dus ik overweeg die - als het ooit zo ver is - te schuren, wit te schilderen en de kussens van nieuwe mintgroene overtrekken te voorzien. Of tegen die tijd toch gewoon die van Ikea te scoren. Die kleur O+

[lurktweerverderwantnoggeenbabyinaantocht]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_173616353
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 10:03 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Ik heb vorige keer de bv 's nachts op babykamer gedaan (kleine sliep vanaf dag 1 op eigen kamer, ik werd Op een gegeven moment netjes wakker vlak voordat ze zich begon te melden :D ). Door zuinigheid en onderwaardering van comfort, heb ik dat altijd op een keukenstoel gedaan inclusief ijzeren rugleuning. Lekker koud midden in de nacht }:|

Man weet het nog niet, maar dit keer komt er een zachte, comfortabele stoel op de babykamer :+
Hier mijn partner medegedeeld dat ik een schommelstoel besteld heb en dat het thuis gebracht word :o

Vond hij niet erg en ik zie mijzelf straks al heerlijk met de baby borstvoeding geven en later op schoot boekje lezen voor het slapen gaan O+

Gelukkig zitten er ritsen aan de zijkant en kan alles mooi de was in. Heb hem uitgeprobeerd in de winkel

Morgen 34 weken *O*
pi_173616617
Geboortekaartje moeten wij ook nog naar op zoek ja! Ik hecht er geloof ik ook wat minder waarde aan dan de meesten hier op Fok; een simpel kaartje voldoet prima wat mij betreft :)
Maar wel zonder gekke rijmpjes of open deuren dat mensen eerst moeten bellen ja :{w

Nachtvoedingen doen we wel lekker in bed, zeker als ik me bedenk dat dat dit keer in de winter is, brrr... :{
En mooi om en om in ons geval *) toch een voordeel van fv ;)

Kris ik moest ook hardop lachen om je beschrijving :D hier ook al zo'n drukke buikbewoner ja! Als ik op m'n zij lig, schopt-ie ook vaak in het matras, voelt ook niet heel prettig.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  Moderator woensdag 6 september 2017 @ 10:57:04 #65
382129 crew  Donna
pi_173616681
Blaaaah, het slechte slapen in combinatie met werkdagen van 8 uren begint me echt op te breken.

Ik snap ook niet waarom ik zo slecht in slaap kan komen. Ben hartstikke moe als ik naar bed ga en dan lig ik; klaarwakker. :{w
pi_173616695
Ik hecht veel waarde aan het geboortekaartje, maar ook hier is het een simpel kaartje. ;). Foto (die gemaakt gaat worden door JufMariska O+), naam, geboortegegevens, onze gegevens en het telefoonnummer van Baard. Meer komt er niet op. Ik heb de enveloppen al in huis, dus die kan ik alvast gaan schrijven. Nu nog op zoek naar (simpele }:| ) raamstickers, dat is best een klus. We hadden mooie bij de geboorte van I, maar het bedrijf dat ze toen heeft geleverd maakt ze niet meer.

LadyS, ik las dat het weer werken je zwaar valt. Boks! Ik moest maandag en gisteren weer werken en oh man, wat een bekkenpijn heeft me dat opgeleverd. Gelukkig hoef ik nog maar vier dagen en kan ik mijn eigen tijd en werkzaamheden indelen. Zo blij dat ik geen les meer hoef te geven! Trek wel aan de bel bij je leidinggevende als het niet gaat hč, vaak zijn een paar simpele aanpassingen al genoeg om ervoor te zorgen dat je niet eerder hoeft te stoppen (tenzij je dat wilt, dat is dan natuurlijk ook goed!).

Nachtvoedingen gaan hier ook in bed.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_173616731
Weer goedgekeurd bij de verloskundige volgende week weer terug. Bloeddruk goed, baby nog steeds met zijn hoofd de goede kant op, maar nog niet ingedaald. Dus we wachten nog maar verder af.
Wel nog even overtijd lopen besproken, gezien inleiden geen heel welkom scenario is. Plan voor nu is om vanaf 41 weken per dag in te schatten hoe het gaat en of het nog verantwoord is om door te lopen. Ik vind het allemaal maar een gek idee nog, bevallen. :@

Oja, geboortekaartje. Ik heb er niet zoveel mee eerlijk gezegd. Ik kan me die van vrienden ook al niet meer herinneren, dus ik ga niet uit van blijvende indrukken. Man heeft dus het kaartje uitgezocht, en verder komt er geen gedicht of andere zooi op. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173616762
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 10:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik hecht veel waarde aan het geboortekaartje, maar ook hier is het een simpel kaartje. ;). Foto (die gemaakt gaat worden door JufMariska O+), naam, geboortegegevens, onze gegevens en het telefoonnummer van Baard. Meer komt er niet op. Ik heb de enveloppen al in huis, dus die kan ik alvast gaan schrijven. Nu nog op zoek naar (simpele }:| ) raamstickers, dat is best een klus. We hadden mooie bij de geboorte van I, maar het bedrijf dat ze toen heeft geleverd maakt ze niet meer.

LadyS, ik las dat het weer werken je zwaar valt. Boks! Ik moest maandag en gisteren weer werken en oh man, wat een bekkenpijn heeft me dat opgeleverd. Gelukkig hoef ik nog maar vier dagen en kan ik mijn eigen tijd en werkzaamheden indelen. Zo blij dat ik geen les meer hoef te geven! Trek wel aan de bel bij je leidinggevende als het niet gaat hč, vaak zijn een paar simpele aanpassingen al genoeg om ervoor te zorgen dat je niet eerder hoeft te stoppen (tenzij je dat wilt, dat is dan natuurlijk ook goed!).

Nachtvoedingen gaan hier ook in bed.
Heb je over vier dagen al verlof? Wat heerlijk!

Donna, het zijn de hormonen...
pi_173616775
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 11:00 schreef Nanuke het volgende:
Weer goedgekeurd bij de verloskundige volgende week weer terug. Bloeddruk goed, baby nog steeds met zijn hoofd de goede kant op
Yay! ^O^

En je bent onze nieuwe koploper in de lijst! *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_173616804
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 11:01 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Heb je over vier dagen al verlof? Wat heerlijk!

Donna, het zijn de hormonen...
Ik werk drie dagen in de week - deze week nog één, volgende week nog drie. Dan ben ik 33 weken, ik had nog een week aan verlofuren die ik in kon zetten. Nu al heel blij met deze beslissing, want ik vind het in combinatie met autorijden en zo behoorlijk pittig.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_173616819
Ik heb de meest comfortabele stoel ever van Ikea als voedingsstoel bij N op de kamer. Al deden we voeden eerst vooral beneden in de bank, kon ik ondertussen een serie kijken (voeden duurde ruim 20 min met een fles met prematurenspeen omdat ze anders echt te snel dronk en daarna moest ze nog een half uur rechtop ivm reflux klachten). Maar toen dat beter ging zijn we die stoel gaan gebruiken en nu met 15 maanden geef ik haar daar nog steeds de laatste fles. En alle troostsessies hebben we in die stoel gedaan, kon haar daar heel makkelijk weer in slaap wiegen en dan zat ik ook comfortabel ondertussen.

Wil deze keer opnieuw starten met bv en hoop eerst op ons eigen bed te kunnen voeden. Maar vond dat vorige keer niet echt heel comfortabel, rechtop zittend tegen het hoofdeinde in bed, zoekende naar kussens om mijn arm op te kunnen leggen. Sowieso, op bed gaan zitten en dan met baby vast naar dat hoofdeind moeten schuiven op je billen met die hechtingen down under was kutttt :X
Hoe doen anderen dat?
pi_173616856
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 11:03 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik werk drie dagen in de week - deze week nog één, volgende week nog drie. Dan ben ik 33 weken, ik had nog een week aan verlofuren die ik in kon zetten. Nu al heel blij met deze beslissing, want ik vind het in combinatie met autorijden en zo behoorlijk pittig.
Oh heerlijk zeg!
(Lang) autorijden in combinatie met werken is idd wel pittig ja..
pi_173616871
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 10:57 schreef DonnaRush het volgende:
Blaaaah, het slechte slapen in combinatie met werkdagen van 8 uren begint me echt op te breken.

Ik snap ook niet waarom ik zo slecht in slaap kan komen. Ben hartstikke moe als ik naar bed ga en dan lig ik; klaarwakker. :{w
Irritant he!
Ik heb het bij beide zwangerschappen gehad aan het begin maar het ging na een tijdje ook weer voorbij!
Totdat het aan het eind weer terugkwam :')
pi_173616885
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 11:04 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Ik heb de meest comfortabele stoel ever van Ikea als voedingsstoel bij N op de kamer. Al deden we voeden eerst vooral beneden in de bank, kon ik ondertussen een serie kijken (voeden duurde ruim 20 min met een fles met prematurenspeen omdat ze anders echt te snel dronk en daarna moest ze nog een half uur rechtop ivm reflux klachten). Maar toen dat beter ging zijn we die stoel gaan gebruiken en nu met 15 maanden geef ik haar daar nog steeds de laatste fles. En alle troostsessies hebben we in die stoel gedaan, kon haar daar heel makkelijk weer in slaap wiegen en dan zat ik ook comfortabel ondertussen.

Wil deze keer opnieuw starten met bv en hoop eerst op ons eigen bed te kunnen voeden. Maar vond dat vorige keer niet echt heel comfortabel, rechtop zittend tegen het hoofdeinde in bed, zoekende naar kussens om mijn arm op te kunnen leggen. Sowieso, op bed gaan zitten en dan met baby vast naar dat hoofdeind moeten schuiven op je billen met die hechtingen down under was kutttt :X
Hoe doen anderen dat?
Ik heb altijd liggend gevoed in bed. Ook m'n zin, baby op goede hoogte, en gaan met die banaan. Wisselen naar andere borst betekende voor mij baby aan m'n andere kant leggen en me omdraaien. Ken ook mensen die dat niet hoeven doen..
  woensdag 6 september 2017 @ 11:08:26 #75
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_173616896
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 11:04 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Ik heb de meest comfortabele stoel ever van Ikea als voedingsstoel bij N op de kamer. Al deden we voeden eerst vooral beneden in de bank, kon ik ondertussen een serie kijken (voeden duurde ruim 20 min met een fles met prematurenspeen omdat ze anders echt te snel dronk en daarna moest ze nog een half uur rechtop ivm reflux klachten). Maar toen dat beter ging zijn we die stoel gaan gebruiken en nu met 15 maanden geef ik haar daar nog steeds de laatste fles. En alle troostsessies hebben we in die stoel gedaan, kon haar daar heel makkelijk weer in slaap wiegen en dan zat ik ook comfortabel ondertussen.

Wil deze keer opnieuw starten met bv en hoop eerst op ons eigen bed te kunnen voeden. Maar vond dat vorige keer niet echt heel comfortabel, rechtop zittend tegen het hoofdeinde in bed, zoekende naar kussens om mijn arm op te kunnen leggen. Sowieso, op bed gaan zitten en dan met baby vast naar dat hoofdeind moeten schuiven op je billen met die hechtingen down under was kutttt :X
Hoe doen anderen dat?
Liggend :) even uitzoeken wat het beste ligt, maar daarna gaat het prima.
Voor de andere kant draaide ik al altijd wat verder door, dus baby hoefde niet verplaatst :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  Moderator woensdag 6 september 2017 @ 11:10:16 #76
382129 crew  Donna
pi_173616920
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 11:06 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Irritant he!
Ik heb het bij beide zwangerschappen gehad aan het begin maar het ging na een tijdje ook weer voorbij!
Totdat het aan het eind weer terugkwam :')
Ik hoop inderdaad maar dat het over een tijdje weer voorbij is (tegelijk met m'n misselijkheid aub).

Stomme hormonen! -O-
pi_173616924
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 11:02 schreef minilot het volgende:

[..]

Yay! ^O^

En je bent onze nieuwe koploper in de lijst! *O*
Hou op, schij uit. :D Dat is ook al zo'n raar idee! Iemand die voor wil? Ja?

Maar wel heel fijn dat hij nu gewoon goed blijft liggen. Scheelt toch weer extra gedoe. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173617024
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 11:10 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Hou op, schij uit. :D Dat is ook al zo'n raar idee! Iemand die voor wil? Ja?
Ik zou het je gunnen hoor, maar met krap 24 weken lijkt me dat niet echt heel handig. ;) :*

[ Bericht 5% gewijzigd door minilot op 06-09-2017 11:27:55 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_173617504
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 10:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik hecht veel waarde aan het geboortekaartje, maar ook hier is het een simpel kaartje. ;). Foto (die gemaakt gaat worden door JufMariska O+), naam, geboortegegevens, onze gegevens en het telefoonnummer van Baard. Meer komt er niet op. Ik heb de enveloppen al in huis, dus die kan ik alvast gaan schrijven. Nu nog op zoek naar (simpele }:| ) raamstickers, dat is best een klus. We hadden mooie bij de geboorte van I, maar het bedrijf dat ze toen heeft geleverd maakt ze niet meer.
ik weet niet wat je precies zoekt qua raamsticker maar misschien dat iemand met een snijplotter iets voor je kan maken?
pi_173617636
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 11:41 schreef Elleska het volgende:

[..]

ik weet niet wat je precies zoekt qua raamsticker maar misschien dat iemand met een snijplotter iets voor je kan maken?
Moet je wel iemand met een snijplotter kennen. :+. Ik kreeg net al een aanbod via DM en ga vanmiddag even wat sites die raamstickers aanbieden mailen. Ik heb de tijd gelukkig nog. ;).
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_173617899
Wij hebben een raamsticker besteld van geboortekreet. Snel binnen en behoorlijk simpel. Kun je ook zelf ontwerpen op die site.

Nanuke, ik verwacht dat ik voorlopig nog wel even achter je blijf plakken ;) gek hč, dat je in principe elk moment zou kunnen bevallen. Zo voelt het voor mij nu echt nog niet. Hoewel ik deze ochtend wel behoorlijk wat harde buiken heb met niets doen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 6 september 2017 @ 12:01:06 #82
149959 SQ
snelle trees
pi_173617940
Ik heb de voorkant van het geboortekaartje als sticker besteld bij zo'n drukwerksite. Kostte iets van 20 euro.
disclaimer
pi_173618492
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 11:47 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Moet je wel iemand met een snijplotter kennen. :+. Ik kreeg net al een aanbod via DM en ga vanmiddag even wat sites die raamstickers aanbieden mailen. Ik heb de tijd gelukkig nog. ;).
die heb ik toevallig ;) en er zijn er meerdere hier op het forum
pi_173618786
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 11:04 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Ik heb de meest comfortabele stoel ever van Ikea als voedingsstoel bij N op de kamer. Al deden we voeden eerst vooral beneden in de bank, kon ik ondertussen een serie kijken (voeden duurde ruim 20 min met een fles met prematurenspeen omdat ze anders echt te snel dronk en daarna moest ze nog een half uur rechtop ivm reflux klachten). Maar toen dat beter ging zijn we die stoel gaan gebruiken en nu met 15 maanden geef ik haar daar nog steeds de laatste fles. En alle troostsessies hebben we in die stoel gedaan, kon haar daar heel makkelijk weer in slaap wiegen en dan zat ik ook comfortabel ondertussen.

Wil deze keer opnieuw starten met bv en hoop eerst op ons eigen bed te kunnen voeden. Maar vond dat vorige keer niet echt heel comfortabel, rechtop zittend tegen het hoofdeinde in bed, zoekende naar kussens om mijn arm op te kunnen leggen. Sowieso, op bed gaan zitten en dan met baby vast naar dat hoofdeind moeten schuiven op je billen met die hechtingen down under was kutttt :X
Hoe doen anderen dat?
Net als Saskia en Jagär: liggend op je zij. Kraam kan je daarbij ook helpen, zou er zeker om vragen! Ik laat meestal ook het licht uit, vallen we weer snel in slaap.

Ik vind trouwens borstvoeding geven in een stoel met armleuningen bij mijzelf niet handig, worstel dan altijd met het hoofdje/mijn ellebogen. Ik gebruik thuis het voedingskussen en dan op de bank, maar ieder zijn voorkeuren :s)

[ Bericht 3% gewijzigd door Minarosa op 06-09-2017 13:01:29 ]
pi_173618885
Op mijn zij voeden is me nooit gelukt, ik hoop dat dat deze keer beter gaat! Ik kijk nu al op tegen de nachtvoedingen - of nou ja, niet zozeer het voeden op zich, maar de uren die ik daarna altijd wakker lag.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_173618933
Ik viel altijd weer als een blok in slaap na het voeden. Daar hoop ik deze keer weer op.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_173618938
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 13:01 schreef DevilsAndDust het volgende:
Op mijn zij voeden is me nooit gelukt, ik hoop dat dat deze keer beter gaat! Ik kijk nu al op tegen de nachtvoedingen - of nou ja, niet zozeer het voeden op zich, maar de uren die ik daarna altijd wakker lag.
Misschien lukt het deze keer wel, op je zij voeden. Ik lag ook vaak wakker, maar in het begin viel ik zelfs in slaap tijdens het voeden.

Ik kon helemaal niets met voedingskussens enzo....
pi_173619254
Ik heb wel een voedingskussen. Vorige keer gekocht omdat mensen er zo lyrisch over waten mbt slapen. Maar ik heb alleen maar ruzie met dat ding. Ik wil niks tussen mijn benen tijdens het slapen en een opgevouwen shirt onder mijn buik terwijl koop mijn zij lig, vind ik al wel genoeg ondersteuning...
  woensdag 6 september 2017 @ 13:24:52 #89
149959 SQ
snelle trees
pi_173619306
Ik heb mijn eerste kind altijd met voedingskussen op de bank gevoed.
Bij deze het voedingskussen niet gebruikt, altijd in de STRANDMON of gewoon zo op mn arm (bij kind 2 heb je meer spierballen).
Het is heel persoonlijk en dus kennelijk ook nog per kind verschillend :')
disclaimer
pi_173619357
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 13:22 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Ik heb wel een voedingskussen. Vorige keer gekocht omdat mensen er zo lyrisch over waten mbt slapen. Maar ik heb alleen maar ruzie met dat ding. Ik wil niks tussen mijn benen tijdens het slapen en een opgevouwen shirt onder mijn buik terwijl koop mijn zij lig, vind ik al wel genoeg ondersteuning...
Ik kan echt niet meer zonder, maar dat komt omdat ik met een week of 16 al last van m'n heupen kreeg met slapen. Ik heb zo'n ding met van die kleine bolletjes erin en die ik in alle vormen kan plooien.Ik gebruik m vooral als zijslaap kussen en lig er dan met 1 been op en plooi m een beetje onder m'n buik. Overigens geen idee hoe dit ding me zou moeten gaan ondersteunen met voeden straks :?
pi_173619385
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 13:27 schreef elliebell het volgende:

[..]

Ik kan echt niet meer zonder,maar dat komt omdat ik met een week of 16 al last van m'n heupen kreeg met slapen. In heb zo'n ding met van die kleine bolletjes erin en die ik in alle vormen kan plooien.Ik gebruik m vooral als zijslaap kussen en lig er dan met 1 been op en plooi m een beetje onder m'n buik. Overigens geen idee hoe dit ding me zou moeten gaan ondersteunen met voeden straks :?
Ik dacht, jij zittend op de bank, rookworst om je heen gedrapeerd en dan arm met baby daarop?
pi_173619439
Wij hebben trouwens de Ikea ekenäs stoel.
Heerlijk ding! Ook nu ik topzwaar aan het worden ben kan ik nog makkelijk zonder ondersteuning uit dat ding komen met 10 kg kind vast. En zij kan tijdens de fles mooi tussen buik en leuning in liggen zodat er niks knelt of in de weg zit.
Of ie met bv ook handig is, zou ik niet weten. Hopelijk kom ik daar deze keer achter.
Al klinkt liggend voeden in bed ook wel relaxed...
  woensdag 6 september 2017 @ 13:49:17 #93
149959 SQ
snelle trees
pi_173619823
zelf vond ik liggend voeden pas na een paar maanden fijn. Met zo'n supernewborn is dat best lastig.
disclaimer
pi_173619838
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 13:49 schreef Stormqueen het volgende:
zelf vond ik liggend voeden pas na een paar maanden fijn. Met zo'n supernewborn is dat best lastig.
ik heb juist de eerste dagen niets anders gedaan. Pas toen ik na 3 dagen uit het ziekenhuis wegging kwam iemand me laen zien hoe je zittend kon voeden.
  woensdag 6 september 2017 @ 14:02:25 #95
149959 SQ
snelle trees
pi_173620043
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 13:50 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik heb juist de eerste dagen niets anders gedaan. Pas toen ik na 3 dagen uit het ziekenhuis wegging kwam iemand me laen zien hoe je zittend kon voeden.
Ik denk dat het met iets kleinere borsten ook makkelijker gaat. Ik blokkeerde gewoon zn luchtwegen met mn melkopslag :')
disclaimer
pi_173620199
Afspraak bij verloskundige gemaakt, wel fijn dat ze sinds kort een vroege echo doen ter bevestiging van zwangerschap en die krijg ik volgende week woensdag.

Ik had bij beide kinderen een stoel op de kamer staan, maar meestal in bed gevoed, omringd door 2 voedingskussens en of gewone kussens. Maar meestal voed ik liggend.
Boekje lezen doen we vaak zittend op bed van peuter of in ons bed. Maar de stoel is wel fijn om op te zitten als de jongste moeite heeft om in slaap te vallen.
  woensdag 6 september 2017 @ 14:35:56 #97
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_173620561
Fijn dat er herkenning is over weer werken na een vakantie bij deze termijn :P
Vandaag een korte shift, dus ging goed nu. Misschien ook gewoon weer even wennen ;)
MissC, jij vroeg het volgens mij, maar ik hoef na deze week nog maar 2 weken te werken, mijn verlof gaat in met 35 weken. Ik kijk er nu al naar uit *O*

Geboortekaartje... Ik denk dat ik zelf wat uitprint met foto en de specs van de baby. Ik hoef niet per se een mooi gedrukt kaartje :$
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  woensdag 6 september 2017 @ 14:37:38 #98
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_173620587
En die stoel van Ikea is inderdaad mooi! O+ Maar baby heeft geen eigen kamer en ik denk niet dat er ruimte op onze kamer overblijft om er eentje neer te zetten :/
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_173620873
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 13:28 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Ik dacht, jij zittend op de bank, rookworst om je heen gedrapeerd en dan arm met baby daarop?
Ja theoretisch leek mij dat ook logisch,maar toen ik dat laat eens probeerde vond ik het vooral enorm oncomfortabel :{ Nou ja,straks als de jongeman er is maar even kijken met de kraamzorg
  Moderator woensdag 6 september 2017 @ 15:10:44 #100
382129 crew  Donna
pi_173621209
Mijn nicht heeft zo'n rookworst te koop met 2 nieuwe hoezen. Na de termijnecho maar even haar een berichtje doen. Lijkt me heerlijk om met zo'n ding te slapen haha.
pi_173621415
Sethiwe fijn die vroege echo. ik heb over 2 week de eerste afsraak maar mijn VK doet dat volgens mij niet.
pi_173621444
Ik hoor hier niet (heb een bijna-peuter ;)), maar mocht iemand omgeving Delft nog op zoek zijn naar een voedingskussen: mijn Doomoo incl. hoes mag gratis weg! :s)
  Moderator woensdag 6 september 2017 @ 15:26:18 #103
382129 crew  Donna
pi_173621506
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 15:21 schreef Elleska het volgende:
Sethiwe fijn die vroege echo. ik heb over 2 week de eerste afsraak maar mijn VK doet dat volgens mij niet.
Mijn VK doet ook geen echo's (alleen bij nood), maar het echocentrum wat erbij zit doet gewoon aan vroege echo's om te kijken of het hartje klopt. Kost je wel ¤35 (pretecho).

Mijn eerste echo van deze zwangerschap was gratis omdat het na een miskraam was. Heel netjes en hadden we ook niet verwacht.
pi_173621616
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 15:22 schreef Aerenia het volgende:
Ik hoor hier niet (heb een bijna-peuter ;)), maar mocht iemand omgeving Delft nog op zoek zijn naar een voedingskussen: mijn Doomoo incl. hoes mag gratis weg! :s)
Heb je foto??
pi_173621627
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 15:21 schreef Elleska het volgende:
Sethiwe fijn die vroege echo. ik heb over 2 week de eerste afsraak maar mijn VK doet dat volgens mij niet.
Mijn VK deed het ook! En een week later had ik pas de intake.
pi_173621647
Nanuke!! Je staat op nummer 1 :D *O*
pi_173621929
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 14:11 schreef Sethiwe het volgende:
Afspraak bij verloskundige gemaakt, wel fijn dat ze sinds kort een vroege echo doen ter bevestiging van zwangerschap en die krijg ik volgende week woensdag.

Ik had bij beide kinderen een stoel op de kamer staan, maar meestal in bed gevoed, omringd door 2 voedingskussens en of gewone kussens. Maar meestal voed ik liggend.
Boekje lezen doen we vaak zittend op bed van peuter of in ons bed. Maar de stoel is wel fijn om op te zitten als de jongste moeite heeft om in slaap te vallen.
Fijn van de vroege echo. Hoe ver ben je dan ongeveer?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 6 september 2017 @ 15:54:45 #108
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_173622031
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 15:49 schreef Malteser het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik maandagavond, ik lees hier af en toe beetje mee en volgens mij zijn wij even ver. :D
pi_173622204
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 15:49 schreef Malteser het volgende:

[..]

Fijn van de vroege echo. Hoe ver ben je dan ongeveer?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spannend Malteser! Hopelijk zit gewoon alles goed en zie je een knipperend boontje O+ :*
pi_173622591
Hi! Ik mag mij hier ook melden. Ik durfde eerst nog niet zo goed omdat het nog zo pril is en nu verlies ik sinds gister ook nog roestbruinig bloed ;(. Vk gebeld en die zegt niet te druk om maken omdat het waarschijnlijk een innestelingsbloeding is, dus daar ga ik dan maar vanuit. Dinsdag naar het ziekenhuis voor de eerste echo.

Wat ik echter wel vreemd vind is dat ik vorige maand een cyclus van 44 dagen had. Eerste dag van menstruatie was 20 juli. Huisarts en Vk-assistent zeggen ongeveer 6 weken zwanger. Gister een clearblue test gedaan en daar stond op 1-2 weken. Dat strookt niet helemaal met wat de artsen zeggen en als ik een lange cyclus heb zou ik nog langer zwanger kunnen zijn zegt de vk-assistent.

Gewoon maar de echo afwachten, kan niet heel veel meer doen nu denk ik.
pi_173622630
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 15:49 schreef Malteser het volgende:

[..]

Fijn van de vroege echo. Hoe ver ben je dan ongeveer?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mijn eigen berekening ben ik dan bijna 8 weken.
Ik ga heel hard voor je duimen, dat je een kloppend boontje ziet!

Elleska, gek eigenlijk dat er niet een landelijke richtlijn van is, waarin het overal gelijk getrokken is.
pi_173622744
SacreCoeur gefeliciteerd


Vitabella gefeliciteerd wat naar van het bloedverlies, het is ook zo'n onzekere periode, helaas kan je niet veel meer dan afwachten.
pi_173622747
er is wel een landelijke richtlijn toch? termijnecho en SEO dus mijn VK volgt prima de richtlijn.

het lijkt me alleen zo naar om er na de intake achter te komen dat het toch niet goed zit. ik heb gelukkig geen rede om aan te nemen dat er iets niet goed is maar toch spookt het wel eens door mijn hoofd.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 15:26 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Mijn VK doet ook geen echo's (alleen bij nood), maar het echocentrum wat erbij zit doet gewoon aan vroege echo's om te kijken of het hartje klopt. Kost je wel ¤35 (pretecho).

Mijn eerste echo van deze zwangerschap was gratis omdat het na een miskraam was. Heel netjes en hadden we ook niet verwacht.
vroege echo is hier vanaf 7weken las ik. dan kan ik net zo goed even de intake afwachten en zien wanneer ze de eerste echo kunnen inplannen.
pi_173622825
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 16:37 schreef Sethiwe het volgende:
SacreCoeur gefeliciteerd

Vitabella gefeliciteerd wat naar van het bloedverlies, het is ook zo'n onzekere periode, helaas kan je niet veel meer dan afwachten.
Dank je wel! Ben er verder ook niet heel gestresst onder hoor :D voel me voor de rest eigenlijk wel prima en nog steeds symptomen.

Wat leuk allemaal dames voor de vroege echo, wanneer zijn jullie (ongeveer) uitgerekend?
pi_173622852
VitaBella, welkom!

quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 15:54 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik maandagavond, ik lees hier af en toe beetje mee en volgens mij zijn wij even ver. :D
Ah, gefeliciteerd ook! Maandagavond dus duimen voor een goede echo voor jou.
pi_173622939
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 16:42 schreef VitaBella het volgende:

[..]

Dank je wel! Ben er verder ook niet heel gestresst onder hoor :D voel me voor de rest eigenlijk wel prima en nog steeds symptomen.

Wat leuk allemaal dames voor de vroege echo, wanneer zijn jullie (ongeveer) uitgerekend?
Hier de verwachting dat ik eind april uitgerekend ben. Maar ik weet niet precies hoe ver ik ben.
pi_173622985
Bedankt Malteser! En ik ook. 26 april gaven zowel de huisartsassistente als de vk assistente door. Vind ik ook bijzonder omdat ik ook helemaal nog niet precies weet hoe lang ik zwanger ben.
pi_173623067
Welkom VitaBella! Gefeliciteerd *O*
pi_173623086
quote:
10s.gif Op woensdag 6 september 2017 16:51 schreef VitaBella het volgende:
Bedankt Malteser! En ik ook. 26 april gaven zowel de huisartsassistente als de vk assistente door. Vind ik ook bijzonder omdat ik ook helemaal nog niet precies weet hoe lang ik zwanger ben.
komt wel, daarvoor is de termijnecho. voor de termijnecho moeten ze ergens beginnen met tellen en dat is de eerste dag van de menstruatie.
pi_173623117
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 16:56 schreef BellaaElisa het volgende:
Welkom VitaBella! Gefeliciteerd *O*
Dank je wel :D

quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 16:57 schreef Elleska het volgende:

[..]

komt wel, daarvoor is de termijnecho. voor de termijnecho moeten ze ergens beginnen met tellen en dat is de eerste dag van de menstruatie.
Ah goed om te weten, ik ben nog redelijk onwetend, valt het op? :')
  woensdag 6 september 2017 @ 17:11:08 #121
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_173623319
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 16:42 schreef VitaBella het volgende:

[..]

Dank je wel! Ben er verder ook niet heel gestresst onder hoor :D voel me voor de rest eigenlijk wel prima en nog steeds symptomen.

Wat leuk allemaal dames voor de vroege echo, wanneer zijn jullie (ongeveer) uitgerekend?
Ik verwacht uitgerekend te zijn op 26 april.
  Moderator woensdag 6 september 2017 @ 17:11:57 #122
382129 crew  Donna
pi_173623330
Heee aprilbuddy's! :7
  Moderator woensdag 6 september 2017 @ 17:12:46 #123
382129 crew  Donna
pi_173623346
Al kan ik nog eind maart worden. Maandag weet ik in welke maand ik thuis hoor!
pi_173623375
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 17:11 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik verwacht uitgerekend te zijn op 26 april.
Hee wat leuk! Toevallig zeg. Ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt.
pi_173623391
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 17:11 schreef DonnaRush het volgende:
Heee aprilbuddy's! :7
Hi! Ik zag je op 1 april staan in de OP idd :D Maandag, spannend!
pi_173623493
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 16:59 schreef VitaBella het volgende:

[..]

Ah goed om te weten, ik ben nog redelijk onwetend, valt het op? :')
ook dat komt wel ;)
toen ik hier begon mee te lezen wist ik ook nog niets maar er is hier veel kennis en ervaring te vinden.
pi_173623681
Gefeliciteerd VitaBella *O* ! Standaard gaan ze uit van de eerste dag van je laatste menstruatie. De eerste 2 weken van je zwangerschap ben je ook eigenlijk helemaal nog niet echt zwanger. Die 1-2 weken op een clearblue test zijn volgens mij ook 1-2 weken vanaf conceptie dus daar moet je nog 2 weken bij optellen!

En je leert alles vanzelf. Ik ben inmiddels zwanger van de derde en voel me soms nog hartstikke onwetend!
pi_173623846
SacreCoeur ook gefeliciteerd *O*

Ik had vandaag weer een prachtige echo O+ kindje maakte tijdens de echo een soort koprol. Zette echt beentjes af, heel leuk gezicht! O+ Foto is niet zo duidelijk, maar heb hem toch toegevoegd in spoiler want trotse mama O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 6 september 2017 @ 17:34:27 #129
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_173623874
VitaBella en SacreCoeur, gefeliciteerd *O*.
Hier ook zwanger van de derde, maar voel me soms ook nog onwetend hoor :') (laatste zwangerschap is 12 jaar geleden, dus dat zal ook meespelen in mijn geval ;))
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_173623923
Songeur een goede echo! En een koprol *O* O+ *O* O+ bijzonder he!! *O*
  woensdag 6 september 2017 @ 17:36:27 #131
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_173623927
Songeur, wat een gave foto zeg! O+
Ga je de nieuwe Epke Zonderland voortbrengen?
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_173624340
Koprolbaby O+ *O*

Welkom nieuwe zwangeren!
Hi SC :D wat leuk! Hoe oud is je dochter nu? Woon je nog waar je voorheen woonde?
  woensdag 6 september 2017 @ 19:00:38 #133
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_173625385
Zonder bijlees: we krijgen nog een dame!! O+ *O*
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  woensdag 6 september 2017 @ 19:01:26 #134
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_173625401
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 17:58 schreef Mabawa. het volgende:
Koprolbaby O+ *O*

Welkom nieuwe zwangeren!
Hi SC :D wat leuk! Hoe oud is je dochter nu? Woon je nog waar je voorheen woonde?
Hoi! tijd geleden :P

Mijn dochter is bijna 11.
Nee, ik woon sinds een jaar 42km verderop :D echt super chill tussen de koeienstront.
pi_173625419
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 19:00 schreef Kimpossible het volgende:
Zonder bijlees: we krijgen nog een dame!! O+ *O*
O+ *O*
pi_173625567
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 19:01 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Hoi! tijd geleden :P

Mijn dochter is bijna 11.
Nee, ik woon sinds een jaar 42km verderop :D echt super chill tussen de koeienstront.
Wauw 11 alweer :D

KimP een meisje erbij O+ O+ *O*
  Moderator woensdag 6 september 2017 @ 19:16:56 #137
382129 crew  Donna
pi_173625784
Leuk Kimpossible!!

Ik droomde vannacht dat wij een meisje kregen (en geen luiers in huis hadden, maar dat terzijde).
pi_173625830
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 19:00 schreef Kimpossible het volgende:
Zonder bijlees: we krijgen nog een dame!! O+ *O*
Super leuk! Gefeliciteerd *O*
Hadden jullie een voor gevoel? :D
pi_173625870
.

[ Bericht 99% gewijzigd door 8777 op 06-09-2017 20:07:29 ]
pi_173626133
Leuk Kim, een meisje O+

Nieuwe zwangeren *O*

Ik heb vandaag zoveel harde buiken :{ nogal vermoeiend. Dadelijk lekker op de bank chillen :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173626214
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 19:29 schreef LeSage het volgende:
Leuk Kim, een meisje O+

Nieuwe zwangeren *O*

Ik heb vandaag zoveel harde buiken :{ nogal vermoeiend. Dadelijk lekker op de bank chillen :)
Misschien is het een voorteken :D *O* al in bad geweest?
  woensdag 6 september 2017 @ 19:51:19 #142
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_173626769
KimPossible *O* leuk! Gefeliciteerd!

LeSage, spannend. Wie weet.... :%. Zit er niet veel stiekem in de verte een beetje regelmaat in die harde buiken? O-) ;)
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_173626946
Kim een meisje *O*

LadyS haha, ik vind Epke wel een leuke werknaam voor de baby! Goed idee.

Misschien gewoon druk geweest LeSage? Even chillen! En misschien alvast wat voorwerk of toch de start. Spannend :) Bij welk termijn ben je eerder bevallen?
pi_173627626
Ik denk niet dat het een start is -O- wel de waarschuwing die mijn verloskundige al voorspelde :') of ik ieder dutje van S. ook mee plat ging... uhm :@ nooit.
Vorige keer bevallen met 41+2 als termijn, niemand verwacht een baby any time soon.

En in bad :'( dat is dus het enige dat ik mis aan ons oude huis, dat we hier geen bad hebben. Ik hou zoveel van in bad liggen :) die staat nog voor ooit op de planning.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173628269
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 19:00 schreef Kimpossible het volgende:
Zonder bijlees: we krijgen nog een dame!! O+ *O*
O+
pi_173629332
Nou, ik weet nu zeker dat het nog een week moet wachten. Dinsdag wordt ons nieuwe bed gebracht *O*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173629384
Welkom Vita!

Kimpossible team roze *O*

Songeur, mooie echo hoor! Ik zie hem/haar lekker rondzwemmen. :)

LeSage, rustig aan!! Met een dekentje en een kop thee op de bank dan?
Dit, dat, alles.
pi_173630614
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 00:02 schreef kwakz0r het volgende:
Ik had ook zwangerschapsdiabetes met een vergelijkbare waarde als jij Rena.

Mijn nuchtere suikers waren prima, ik moest alleen mijn koolhydraten spreiden over de dag en checken na de maaltijd of t goed bleef gaan.

Je hoeft meestal niet koolhydraatloos en het leek heel erg op mijn gewone eetpatroon.

Ik ben alleen aardappel gaan afwegen (al bleek het uiteindeijk niet zo'n vaart te lopen) en uitkijken met snackvoer en tussendoortjes.

Als het niet onder controle komt zoals bij waterdruppel en je insuline moet gaan spuiten is t wel wat strenger. Maar de waardes waar je als zwangere maximaal op mag zitten zijn voor 'echte' diabeten een lachertje. Daarom merk je er ook niet echt iets van.
Klopt, ik ben vandaag bij de diëtiste geweest en wat jij zegt is inderdaad wat zij ongeveer zei, maar wel meer opletten op mijn tussendoortjes (gezondere kiezen) en proberen echt te ontbijten (ben daar slecht in). Heb net geprikt ongeveer 1,5 uur na het avondeten en de waarde gaf 5.0 aan :o Dus ik heb nu wel een vermoeden dat het meevalt, maar dat ik gewoon op moet letten wat ik eet en wanneer :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173630644
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 19:00 schreef Kimpossible het volgende:
Zonder bijlees: we krijgen nog een dame!! O+ *O*
Wat leuk! *O* Gefeliciteerd!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173633090
Bedankt Philo Songeur en LadyS!

Songeur wat een mooi echo O+

KimP, een dame! Wat leuk! Gefeliciteerd *O*
pi_173633340
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 19:00 schreef Kimpossible het volgende:
Zonder bijlees: we krijgen nog een dame!! O+ *O*
Zusjes!! *O*
pi_173633621
Gefeliciteerd Sethiwe, Vitabella en SC! Voorjaarsbaby's alweer. :o

Songeur, prachtige echo. O+

KP nog een meisje, supertof. *O* Scheelt weer kleertjes kopen. :P In theorie dan. :')

LeSage, jullie eigen bed of dat van de baby?

Ik zag de foto van Duman ook nog. Prachtig buikje! Mijn borsten lijken juist 3 keer niks in verhouding tot mijn buik. :')

Ik heb echt respect voor mensen die voor de 3e keer zwanger zijn. Het is mijn tweede keer maar ik wil dit echt nooit meer doen.
pi_173633861
Ons eigen bed. Elektrisch verstelbaar enzo :o O+

Ik ga me vandaag door de dag geen slepen. Voorwerk, amper geslapen door verkouden dreumes, chagrijnige dreumes en chagrijnige ik. :'(
Ik zou juist heel graag een derde willen, Lu, maar een derde zwangerschap is voor mij ook echt een oprecht twijfelpunt daarin. Ik vind het gewoon echt niet leuk.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173634013
https://www.ad.nl/bizar/h(...)blote-buik~a17c7e3c/

Ik wilde deze link toch even hier posten. Wat vinden jullie ervan? Persoonlijk zou ik nooit zo überhaupt naar buiten gaan. Prachtig dat je zwanger bent, maar dit is nogal over de top. Vind ik.
pi_173634087
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 09:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
https://www.ad.nl/bizar/h(...)blote-buik~a17c7e3c/

Ik wilde deze link toch even hier posten. Wat vinden jullie ervan? Persoonlijk zou ik nooit zo überhaupt naar buiten gaan. Prachtig dat je zwanger bent, maar dit is nogal over de top. Vind ik.
_O- niet-zwanger zou ik zo niet uit eten gaan en zwanger ook niet.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173634095
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 09:39 schreef LeSage het volgende:

[..]

_O- niet-zwanger zou ik zo niet uit eten gaan en zwanger ook niet.
Dit dus :')
pi_173634145
ik ben met LeSage.

Nare droom in spoiler...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173634362
He gets Jagar, daar zou ik flink door van slag zijn. :{
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_173634393
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 09:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
https://www.ad.nl/bizar/h(...)blote-buik~a17c7e3c/

Ik wilde deze link toch even hier posten. Wat vinden jullie ervan? Persoonlijk zou ik nooit zo überhaupt naar buiten gaan. Prachtig dat je zwanger bent, maar dit is nogal over de top. Vind ik.
Heel raar dat ze verontwaardigd is, ik hoef van niemand een blote buik te zien in een restaurant, zwanger of niet. Als al die kerels met een bierbuik het zouden doen was het snel afgelopen met dit gedoe haha
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173634460
He bah jagär! :o Geen wonder dat je daarna niet meer slaapt! :*

LeSage ook al zo'n nare nacht. Toch wel al voorwerk dus? Weet je nog steeds zeker dat je niet even voor wilt kruipen? :P

Een meisje voor Kim! *O* Dat mocht ook wel een keer met al die jongens in de lijst. :D

En ik las allemaal nieuwe aanwas en spanning over eerste echo's. Pfff, als ik eraan terug denk krijg ik er weer stress van. :X Sterkte met die onzekere eerste weken allemaal. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Moderator donderdag 7 september 2017 @ 10:03:42 #161
382129 crew  Donna
pi_173634463
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 09:58 schreef Krisvc het volgende:
He gets Jagar, daar zou ik flink door van slag zijn. :{
Ja idd, bah wat naar.
pi_173634521
Ik vind dat een restaurant zelf best een kledingpolicy mag hanteren, mits deze duidelijk is een gelijkwaardig voor alle bezoekers.

Persoonlijk maakt het me echter geen klap uit - al gaat iemand in zijn onderbroek naast me zitten eten. Ik kan me daar met geen mogelijkheid druk over maken en ik stoor me sowieso niet zo snel aan andere mensen en zeker niet aan zoiets compleet normaals als het zien van het menselijk lichaam. Boeien. Die hebben we allemaal.
Komt bij dat ik ook vind dat mensen zich wat mij betreft nooit aan hoeven te passen aan dingen die ik toevallig wél storend vind om te zien. Dat is dan mijn probleem, niet dat van de ander. :)

Een knuffel voor JT - rottig zo'n droom. Meh! :*

[ Bericht 10% gewijzigd door minilot op 07-09-2017 10:13:46 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_173634549
He gadver Jagar -O-
pi_173634650
Hallo, verse aanwas! *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_173634664
Oh Jagar, wat een akelige droom ;(

Nou Nanuke, ik beloof niets, maar voor nu is het gaan liggen in ieder geval. Maar wie weet...
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 7 september 2017 @ 10:18:57 #166
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_173634697
Bah Jagar, wat naar. Zeker als zo'n droom echt voelt, dan kan je je helemaal rot voelen....

Over dat artikel: ik zou me er niet aan storen als iemand zo in het restaurant zou zitten. Toch vind ik deze manier van kleden niet bij een zwangere passen ofzo. Hoewel ze het wel weer prima kan hebben, geen kroelflapje zo te zien :P

LeSage, sterkte vandaag. Toch maar hopen dat het doorzet, dan is het nog ergens goed voor ;)
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_173634746
*googlet 'voorwerk'*
Aha!
Duidelijk. ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_173635002
Vind dat topje persoonlijk echt geen gezicht. Als t een duidelijke richtlijn van restaurant is snap ik het nog wel. Toch vraag ik me af of hippe instagrammer met platte buik en een crop top niet wel gewoon mocht blijven zitten.

Jagar, bah wat een ongelovelijke nare droom!

En LeSage, die liefde voor een derde won het bij mij uiteindelijk wel. En na 2-3 jaar ben je ook die zwangerschap wel weer vergeten. Ja je weet dat je moe was en ongemakken had enzo maat hoe het echt voelde wist ik pas weer toen ik zwanger was haha.
pi_173635283
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 09:43 schreef Jagärtrut het volgende:
ik ben met LeSage.

Nare droom in spoiler...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, dat lijkt me echt heel naar ;( Hoor van meer mensen dat ze zo realistisch kunnen dromen tijdens de zwangerschap dat het echt lijkt, heel vervelend lijkt me dat :{
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173635376
Wat een droom Jagar! :o Ik droom meerdere keren dat de baby veel te vroeg komt. Gelukkig is de baby dan toch kerngezond. :D

Mijn lief en ik hadden allebei nare dromen vannacht. Waarschijnlijk hebben we te warm gelegen en we gingen ook met wat zorgen naar bed. Hij kon vannacht wel een plopje voelen. De echte buikbevingen werden weer eens bewaard voor toen hij al uit bed was.

Gefeliciteerd en welkom nieuwe zwangeren en Songeur met de goede echo. *O*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_173635880
Bah Jagar wat een rotdroom. Hier zijn de zwangerschapsdromen ook volop aanwezig. Alsin heel erg realistisch en dan vooral eng of iets met seks. Soms gewoon belachelijk maf.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sja dat artikel. Ach. Ik vind dat als ze het ook bij een niet zwangere met mooie platte buik en croptop zouden doen, hun goed recht.
pi_173637690
Tip: Bij Lidl hebben ze vanaf vandaag alleen online bio-katoen babykleertjes te koop. Onesies, mutsjes enzo.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173638061
Toen ik destijds net mijn baby had, droomde ik vaak dat ik hem ergens vergat of heel slecht op hem lette waardoor er iets gebeurde.
Dat was gelijk in de kraamweek al.
Ook een keer dat hij verdronk. Dat leek zo echt. ;(
pi_173638229
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 13:43 schreef vencodark het volgende:
Toen ik destijds net mijn baby had, droomde ik vaak dat ik hem ergens vergat of heel slecht op hem lette waardoor er iets gebeurde.
Dat was gelijk in de kraamweek al.
Ook een keer dat hij verdronk. Dat leek zo echt. ;(
oh bah, dat is ook vervelend. Wat ik vaak droomde is dat hij tussen ons in lag in bed, terwijl hij naast me in de cosleeper lag. dan ging ik hem zoeken, en kon ik hem niet vinden...
pi_173638319
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 13:52 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

oh bah, dat is ook vervelend. Wat ik vaak droomde is dat hij tussen ons in lag in bed, terwijl hij naast me in de cosleeper lag. dan ging ik hem zoeken, en kon ik hem niet vinden...
Erg hč.
Of dat je denkt dat je baby op je ligt maar dan is het een kussen. :')
pi_173638462
Ben me al de hele tijd af aan het vragen waarom ik een beurs gevoel heb midden op mijn buik. Herinner me nu ineens weer dat ik vannacht heel die buik vergeten was en hard tegen de deurklink aanstootte :') _O- hij zit er ook pas een week of 30, die buik...
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173638630
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 14:07 schreef LeSage het volgende:
Ben me al de hele tijd af aan het vragen waarom ik een beurs gevoel heb midden op mijn buik. Herinner me nu ineens weer dat ik vannacht heel die buik vergeten was en hard tegen de deurklink aanstootte :') _O- hij zit er ook pas een week of 30, die buik...
_O-

Volgende week eerste afspraak met de gynacoloog. Ben benieuwd of ze dan gelijk een echo gaat maken. Is wel vroeg, met bijna 6 weken.
pi_173638634
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 14:07 schreef LeSage het volgende:
Ben me al de hele tijd af aan het vragen waarom ik een beurs gevoel heb midden op mijn buik. Herinner me nu ineens weer dat ik vannacht heel die buik vergeten was en hard tegen de deurklink aanstootte :') _O- hij zit er ook pas een week of 30, die buik...
:D
pi_173638688
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 14:07 schreef LeSage het volgende:
Ben me al de hele tijd af aan het vragen waarom ik een beurs gevoel heb midden op mijn buik. Herinner me nu ineens weer dat ik vannacht heel die buik vergeten was en hard tegen de deurklink aanstootte :') _O- hij zit er ook pas een week of 30, die buik...
Nacht verwardheid zeker. :)
Ik zat laatst op het toilet en pakte iets van de grond op. Kwam op ook met mijn dikke buik tegen de rand van de bril. Koud! :(
pi_173638836
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 14:07 schreef LeSage het volgende:
Ben me al de hele tijd af aan het vragen waarom ik een beurs gevoel heb midden op mijn buik. Herinner me nu ineens weer dat ik vannacht heel die buik vergeten was en hard tegen de deurklink aanstootte :') _O- hij zit er ook pas een week of 30, die buik...
:D

Ik schat mijn omvang ook vaak verkeerd in waardoor ik steeds met de punt van een keukenkastje in mijn buik zit als ik er een open maak. En dan niet 1x he.. :')

Of dat ik aan het koken ben, in de pan op de achterste inductieplaat wil roeren, voorover buig en ineens allemaal piepjes hoor en dat mijn buik dan op het bedieningsstuk hangt waardoor alle instellingen verkeerd staan :')
pi_173638854
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 14:28 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

:D

Ik schat mijn omvang ook vaak verkeerd in waardoor ik steeds met de punt van een keukenkastje in mijn buik zit als ik er een open maak. En dan niet 1x he.. :')

Of dat ik aan het koken ben, in de pan op de achterste inductieplaat wil roeren, voorover buig en ineens allemaal piepjes hoor en dat mijn buik dan op het bedieningsstuk hangt waardoor alle instellingen verkeerd staan :')
Beter dan dat je buik op een hete elektrische kookplaat hangt...
pi_173639466
Hahaha _O- ze zijn ook gewoon te ongemakkelijk die buiken.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173639603
Ik heb het ook nu dat als ik ergens tussendoor wil waar ik vroeger mijn buik kon inhouden, dat ik nu soms klem kom te zitten :')
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173639689
Ik was drie jaar geleden dikker dan ik nu ben (destijds van taartjes en koekjes, niet van baby), dus ik ondervind vooralsnog weinig onhandigheid. :+ Komt vast wel tegen de tijd dat ik wat meer hoogzwanger ben in plaats van net over de helft :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_173639696
Herkenbaar. Als ik aan het afwassen ben dan houd ik een natte buik over aan water dat op het aanrecht ligt. :')
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_173639894
Zwangerschapsbreinbijleespost/

Ben nu al vergeten wie een nachtmerrie vanacht had. Nou hier ook, en echt een hele enge :'( Ben er gewoon overstuur door geweest.

Spoiler want vieze details.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lezen op eigen risico!!!!!
pi_173639914
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Woah! Dat is wel erg creatief en anatomisch fascinerend! :D
Let me see you stripped down to the bone
pi_173640059
Dat plaatje had Skittles of SQ laatst nog tevoorschijn getoverd toch? :P Hij staat me nog levendig op het netvlies.

Ik kom net van de vk. Sticker binnen, maar toch niet helemaal.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_173640073
Hier geen rare dromen en ik kan prima slapen. Enige waar ik soms van opkijk is als ik wakker word en op mijn rug lig, het lampje pas na een aantal seconden gaat branden ohja ik ben zwanger....

Vanmorgen ook helemaal niet het gevoel dat ik zwanger was toen ik wakker werd, tot ik mij ging omdraaien ........ dat wil niet meer zo makkelijk :@

Hier trouwens de eerst proefdruk voor een meisjes kaart besteld, morgen ga ik de jongens kaart ontwerpen
pi_173640096
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 15:37 schreef Krisvc het volgende:
Dat plaatje had Skittles of SQ laatst nog tevoorschijn getoverd toch? :P Hij staat me nog levendig op het netvlies.

Ik kom net van de vk. Sticker binnen, maar toch niet helemaal.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tadaaaa!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator donderdag 7 september 2017 @ 15:42:19 #191
382129 crew  Donna
pi_173640146
-O-
pi_173640157
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 15:39 schreef Skittles het volgende:

[..]

Tadaaaa!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Juist die :'( :r :')
pi_173640183
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 15:39 schreef Skittles het volgende:

[..]

Tadaaaa!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom klikte ik hierop?
pi_173640207
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 15:37 schreef Krisvc het volgende:
Dat plaatje had Skittles of SQ laatst nog tevoorschijn getoverd toch? :P Hij staat me nog levendig op het netvlies.

Ik kom net van de vk. Sticker binnen, maar toch niet helemaal.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach, dat is ook rot. En dan helemaal als je alleen bent :* vanavond lekker laten verwennen door je man!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173640393
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 15:37 schreef Krisvc het volgende:
Dat plaatje had Skittles of SQ laatst nog tevoorschijn getoverd toch? :P Hij staat me nog levendig op het netvlies.

Ik kom net van de vk. Sticker binnen, maar toch niet helemaal.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:*

Was je met je peuter ook zoveel aangekomen? Ik kan het me niet meer herinneren.
pi_173640460
35 kilo met peuter. En toen is er geen woord over gerept. Dus ik snap het ook niet zo goed. Vk kon me ook niet zeggen waarom er vorige keer niks mee gedaan is.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  donderdag 7 september 2017 @ 16:05:29 #197
149959 SQ
snelle trees
pi_173640532
Wat stom kris :* moet jij je overigens verplicht wegen? Ik heb het de tweede keer geweigerd namelijk. Bij mauw 2 keer de suikertest moeten doen, toen 20 kilo aangekomen. Bij noud 30 aangekomen en juist geen suikertest.
disclaimer
pi_173640633
Nouja, ik moet niks. Ik moet ook de Suiker test niet. Ik ging vandaag juist het gesprek aan dat het hele gewicht me ongelukkig maakt en soms de zwangerschap begint te overheersen. Ze kon me niet zeggen dat het vele aankomen helemaal geen reden was om suiker te verdenken, dus dat het misschien juist slim was om het nu te testen. Dus als er niks uit komt laten we het hele gewicht los. Dan ga ik niet meer op de weegschaal ook. Als het wel suiker is kan er ook naar gehandeld worden in het belang van de baby.

Maar ik vind 't nog steeds onnoemelijk stom. :N
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  donderdag 7 september 2017 @ 16:16:30 #199
149959 SQ
snelle trees
pi_173640678
Ja, ik begrijp het echt helemaal. Dikke knuffel :*
disclaimer
  donderdag 7 september 2017 @ 16:31:05 #200
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_173640925
OMG. Dat plaatje. Toch ging ik klikken -O-

Kris :*
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 7 september 2017 @ 16:32:03 #201
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_173640943
Dankjewel voor de meisjesjompels! *O* het is uiteindelijk niet belangrijk, maar gelet op onze eigen voorgevoelens wel fijn om daarin bevestigd te worden! Bovendien is nog een dame economisch gezien wel prettig, aangezien ik een zolder met roze spul klaar heb staan :D (en het me volstrekt aan de motivatie ontbreekt om die rommel uit te zoeken voor verkoop/weggeef/recycle.)

Songeur! Wat een mooie foto ook. O+ Fijn dat alles goed is.

Ik wil hierna ook niet meer. Ik heb weinig te klagen hoor, maar 3 kids lijkt me bij ons niet ideaal - ik denk niet dat wij daar het gezin voor zijn.

Sunhine, ik snap ook niet dat je met je watermeloen in een croptop naar buiten wilt en ik snap wél dat dat in bepaalde restaurants gewoon niet gepast is. In een strandtent a la, maar verder?!

Nare dromen; weinig gelukkig momenteel. Wel supernaar die heldere nachtmerries. Ik heb wel vaak halve paniek om angsten en gedoe als ik wakker ben, maar qua dromen is het gelukkig even rustig.

Nieuwe zwangeren *O* welkom O+

Kris, wat rottig. Ik snap dat het met veel emoties gepaard gaat, hopelijk komt er niets uit en kun je het een beetje van je afschudden, al herken ik de moeilijkheid daarvan ook :*
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_173640956
Kris. :*. Het klinkt wel als een heel verstandige afweging om de suikertest te doen! Hopelijk komt er niets uit en kun je het verder loslaten.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_173641373
Oké ik zou het zelf nooit doen, en ik ben echt geen tokkie en naar een restaurant is misschien too much maar ik vond het juist wel stoer die buik. :D Wat iemand al zei: als het een hippe instagrammer was geweest was het misschien wel oké. Of lekker op het strand met slippertjes ofzo. Ik vond het ook een mooie buik. Maar oké, kan me de andere reacties wel voorstellen.

Och Jagär en Mawaba, wat een nare dromen. :* Ik kan daar ook een hele ochtend van van de leg zijn. Hopelijk slapen jullie vannacht weer prinsheerlijk!

Die foto van die stuitbevalling kende ik nog vanuit mijn lurktijd. ;( Ik vind alles prima als ik maar niet de rest van mijn leven incontinent blijf ofzo. Dat is echt mijn worst nightmare :'(

3 kindjes O+ Ik zou er heel graag drie willen. Man 2. Eerst maar eens eentje op de wereld zetten. :+

Vandaag met de gynaecoloog gebeld. Dit was mijn laatste ronde voor we verder zouden kijken (zwanger met behulp van clomid ivm PCOS) en ik kon dus goed nieuws melden. Maandag de 25e eerste echo. :o Dan ben ik volgens eigen berekening 7,5 week zwanger.
Dit, dat, alles.
pi_173641477
Oh en Kriscv wat balen van die glucosetest zeg... net nu je het "gedoe" omtrent je gewicht wilde bespreken en hopelijk uit de wereld wilde helpen. :{ Ik hoop dat de test goed uitpakt voor je!
Dit, dat, alles.
pi_173641796
Hier blijft het ook bij 2 kinderen; daarom probeer ik nu ook (nog meer) te genieten van deze zwangerschap O+
(Zwanger zijn gaat me eigenlijk juist heel goed af en ik geniet er echt heel erg van, maar wij vinden 2 kinderen wel genoeg en om ze dan weg te geven gaat ook weer zo ver :+ )

Dromen valt gelukkig nog heel erg mee, dat had ik in het begin van de zwangerschap wel af en toe (maar weinig babygerelateerd), echt bizar realistisch soms!

Dat buik-botsen herken ik dan weer wel levendig! :')
Ik vond dat altijd zo stom klinken toen ik hier wel eens meelas :@ maar het gebeurt me nu ook met vrij grote regelmaat ja...

Kris, ik vind het vooral heel knap dat je die suikertest toch gewoon doet (evenals het wegen)! :Y
Ik heb geen idee hoe je je moet voelen, maar for what it's worth vind ik het stoer dat je je eigen bezwaren opzij zet en kiest voor zekerheid voor je kleine! :*
En ik duim uiteraard dat er helemaal niets aan de hand is en je het hopelijk snel achter je kunt laten!

Wij hadden morgen een dagje Efteling gepland staan, wat ik met 6,5 maand al wel een klein beetje ambitieus vond :+ maar gezien de 30mm(!) regen die ze voorspellen zien we er toch maar vanaf -O-
Dus dat wordt nog net iets ambitieuzer over een paar weken :')
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_173642002
Heh! Ik kom minstens eens per twee weken in de Efteling en ik ben erg benieuwd naar wanneer het als 'ambitieus' gaat voelen. :Y

Een knuffel voor Kris - lastig hoor, als dit zo'n moeilijk onderwerp voor je is. Kudos dat je toch voor de test gaat! :*

Ik mag op 5 oktober weer bloed prikken *huiver*. Nu ik het deze zwangerschap al twee keer heb overleefd heb ik inmiddels een beetje vertrouwen dat ik het deze keer ook wel red en met een beetje geluk beginnen de naaldgerelateerde slapeloze nachten nu pas een paar dagen vooraf. :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_173642009
Een concert met alleen staanplaatsen bij 31+6 vind ik bij nader inzien ook wel wat ambitieus. Ik heb de concertzaal gemaild en er staat vanavond een stoel voor me klaar. :@.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_173642054
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:28 schreef DevilsAndDust het volgende:
Een concert met alleen staanplaatsen bij 31+6 vind ik bij nader inzien ook wel wat ambitieus. Ik heb de concertzaal gemaild en er staat vanavond een stoel voor me klaar. :@.
Waar ga je heen? *O*
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 7 september 2017 @ 17:50:49 #209
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_173642531
Ik heb veel harde buiken sinds ik thuis ben van mijn werk (16.00 uur). Toen ik er een beetje op zat te letten waren het er 4 in 20 minuten. En dat terwijl ik gewoon op de bank zit/lig. :/
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_173642569
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 15:37 schreef Krisvc het volgende:
Dat plaatje had Skittles of SQ laatst nog tevoorschijn getoverd toch? :P Hij staat me nog levendig op het netvlies.

Ik kom net van de vk. Sticker binnen, maar toch niet helemaal.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh Kris, ik zou willen dat ik je een dikke knuffel kon geven, dus je krijgt een virtuele van me :*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173642585
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:28 schreef DevilsAndDust het volgende:
Een concert met alleen staanplaatsen bij 31+6 vind ik bij nader inzien ook wel wat ambitieus. Ik heb de concertzaal gemaild en er staat vanavond een stoel voor me klaar. :@.
Ik had er nog een staan voor 37 weken, maar die ga ik denk ik maar proberen te verkopen, voor hetzelfde geld komt ze te vroeg :')
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173642593
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:50 schreef LadyS het volgende:
Ik heb veel harde buiken sinds ik thuis ben van mijn werk (16.00 uur). Toen ik er een beetje op zat te letten waren het er 4 in 20 minuten. En dat terwijl ik gewoon op de bank zit/lig. :/
Oh, dat klinkt wel pittig, misschien even contact opnemen met de VK? Je had er de laatste tijd al meer last van toch?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173642634
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:28 schreef DevilsAndDust het volgende:
Een concert met alleen staanplaatsen bij 31+6 vind ik bij nader inzien ook wel wat ambitieus. Ik heb de concertzaal gemaild en er staat vanavond een stoel voor me klaar. :@.
Goed gedaan! Ik was met 30 weken nog naar Greenday (ook sta-plaatsen), maar ben halverwege even gaan uitpuffen op de gang, waar je wel kon zitten. Was ook wel nodig.
pi_173642711
quote:
10s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:54 schreef rena het volgende:

[..]

Ik had er nog een staan voor 37 weken, maar die ga ik denk ik maar proberen te verkopen, voor hetzelfde geld komt ze te vroeg :')
Dat is wel echt ambitieus ja!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173642728
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:50 schreef LadyS het volgende:
Ik heb veel harde buiken sinds ik thuis ben van mijn werk (16.00 uur). Toen ik er een beetje op zat te letten waren het er 4 in 20 minuten. En dat terwijl ik gewoon op de bank zit/lig. :/
Oei, dat is niet zo prettig. Ik had vanmorgen dus echt krampen (heb ze zelfs in de app zitten timen :o ) en ben toen onder de douche gegaan, waar ze zakten.
Misschien kun je een lekker warme douche/bad nemen? Even ontspannen in ieder geval :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 7 september 2017 @ 18:07:50 #216
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_173642792
Woah dames wat ambitieus! Ik vind niet-zwanger staanplaatsen al een opgave (want crowded much) en nu kan ik met een bloeddruk van 90/51 helemaal niet goed lang staan zonder er slecht van te worden.

Goed geregeld dus DAD! Veel plezier <3
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_173642864
Bedankt voor alle lieve woorden. O+

Wij gaan morgen een dagjeochtendje naar Blijdorp. Daarna heeft m'n bekken het wel weer begeven. Vind ik ook al een hele opgave. :P
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_173642968
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:31 schreef minilot het volgende:

[..]

Waar ga je heen? *O*
Oh, naar een vrij onbekende zanger, Dylan LeBlanc. Lekker in ons eigen stadje en van te voren (nu) samen uit eten.

Voor het eerst dat er een oppas is om met I te eten en hem op bed te leggen. :@
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 7 september 2017 @ 18:33:26 #219
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_173643196
Ik heb mijn zus net gesproken: bij 3e kind en bij deze termijn (32+2) kan dit voorkomen. Geen reden tot paniek: paracetamol en warmte en rust zouden het moeten doen afnemen. Zo niet, dan toch mijn eigen vk even bellen.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 7 september 2017 @ 18:34:29 #220
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_173643211
Warmte gaat alleen niet lukken, want sinds vanmorgen geen douche i.v.m. lekkage en ook geen kruik in huis :/
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_173643461
Ik heb de komende twee maanden nog een concert of vijf in het verschiet (DAAU, Sisters of Mercy, Gary Numan, Nouvelle Vague en wat wazige new wave-bandjes in Eindhoven). Juist altijd staanplaatsen waar mogelijk, want anders kan ik niet dansen. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_173643476
Oh, balen van de geen douche, LadyS.. Succes! :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_173644978
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:28 schreef DevilsAndDust het volgende:
Een concert met alleen staanplaatsen bij 31+6 vind ik bij nader inzien ook wel wat ambitieus. Ik heb de concertzaal gemaild en er staat vanavond een stoel voor me klaar. :@.
Ik was gister bij het concert van Metallica, nadat we 45 minuten hadden staan wachten tot het begon (2 minuten later..) , moest ik naar buiten omdat ik dreigde flauw te gaan vallen. Man heeft vervolgens onze tickets kunnen omruilen voor zitplaatsen, beste idee ooit.
En ik ben pas 13 weken :')
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
  donderdag 7 september 2017 @ 20:01:29 #224
149959 SQ
snelle trees
pi_173645056
Ik ben met 30 weken ofzo naar Madness geweest in 013 maar dat ging eigenlijk prima? Maar goed, da's geen ziggodome natuurlijk en ik heb geen bekkenaids gehad. Wat wel en niet lukt is per persoon heel verschillend :)
disclaimer
pi_173645418
Zo, ik kom nog even uitzwaaien hier :D het zijn hectische dagen geweest met kleine vent op de IC in het zkh ect maar sinds gisteren zijn we allemaal thuis en kan t genieten beginnen O+. Het is zo'n knap hummeltje (hoewel hummeltje... Hij groeide in twee dagen uit maatje 50 :'( :')) en we zijn helemaal verliefd *O*

Jullie een fijne zwangerschap nog :* :W en tot snel bij de baby's
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_173645556
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 20:18 schreef littledrummergirl het volgende:
Zo, ik kom nog even uitzwaaien hier :D het zijn hectische dagen geweest met kleine vent op de IC in het zkh ect maar sinds gisteren zijn we allemaal thuis en kan t genieten beginnen O+. Het is zo'n knap hummeltje (hoewel hummeltje... Hij groeide in twee dagen uit maatje 50 :'( :')) en we zijn helemaal verliefd *O*

Jullie een fijne zwangerschap nog :* :W en tot snel bij de baby's
Ohjee, LDG. Dat is schrikken. Hoe is het nu? En wat was er mis?
pi_173645582
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 18:02 schreef LeSage het volgende:

[..]

Dat is wel echt ambitieus ja!
Had ze gekocht toen ik nog niet zwanger was :') Heb er ook 1 staan voor 3 weken na mijn UD, waar ik stiekem wel van baal dat ik het niet ga redden, artiest die er mee stopt en dus nooit meer terugkomt.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173645594
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 20:18 schreef littledrummergirl het volgende:
Zo, ik kom nog even uitzwaaien hier :D het zijn hectische dagen geweest met kleine vent op de IC in het zkh ect maar sinds gisteren zijn we allemaal thuis en kan t genieten beginnen O+. Het is zo'n knap hummeltje (hoewel hummeltje... Hij groeide in twee dagen uit maatje 50 :'( :')) en we zijn helemaal verliefd *O*

Jullie een fijne zwangerschap nog :* :W en tot snel bij de baby's
Oh, had helemaal gemist dat de kleine op de IC lag joh :o Gaat het nu beter? En met jou?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173646664
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 20:18 schreef littledrummergirl het volgende:
Zo, ik kom nog even uitzwaaien hier :D het zijn hectische dagen geweest met kleine vent op de IC in het zkh ect maar sinds gisteren zijn we allemaal thuis en kan t genieten beginnen O+. Het is zo'n knap hummeltje (hoewel hummeltje... Hij groeide in twee dagen uit maatje 50 :'( :')) en we zijn helemaal verliefd *O*

Jullie een fijne zwangerschap nog :* :W en tot snel bij de baby's
Ik schrik van je berichtje! Hoe heftig, hoe gaat het nu? En wat was er aan de hand?

Je klinkt wel heel verliefd O+
pi_173647380
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 20:01 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben met 30 weken ofzo naar Madness geweest in 013 maar dat ging eigenlijk prima? Maar goed, da's geen ziggodome natuurlijk en ik heb geen bekkenaids gehad. Wat wel en niet lukt is per persoon heel verschillend :)
*Wachten op de hoofdact

Als dit een week geleden was geweest had ik waarschijnlijk ook wel kunnen staan, maar ik werk sinds deze week weer na zes vakantie en het valt me behoorlijk zwaar. :X. Dus twee dagen geleden nog maar even gemaild.
Ik zit nu trouwens op een stoel met mijn naam erop op een speciaal voor mij gebouwd minipodium. Echt briljant, nog nooit zulk goed zicht gehad bij een concert. :D.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_173647397
Ldg, wat heftig! :o.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 7 september 2017 @ 21:55:20 #232
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_173648278
LDG, intensive care :o wat een schrik! :*

DaD, handig zo'n stoel! Veel plezier vanavond *O*

Hier zijn de harde buiken inmiddels een flink stuk verminderd gelukkig. Ben benieuwd hoe het morgen na mijn werk gaat, hopelijk was het eenmalig.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  Moderator donderdag 7 september 2017 @ 21:58:23 #233
382129 crew  Donna
pi_173648339
Kinderwagen besteld O+
pi_173648372
Fijn dat t beter gaat met de harde buiken LadyS!

Donna, leuk! Welke heb je besteld?
  donderdag 7 september 2017 @ 22:23:24 #235
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_173648845
Leuk Donna! Ik ben ook wel benieuwd welke wagen!

Hier moeten we nu echt een besluit gaan nemen over wel of geen co-sleeper. En welke kast en welke commode (want moet efficiënt zijn ivm geen eigen babykamer, alles komt bij ons op de kamer).
Geboortekaartje moeten we ook nog wat besluiten over nemen en ook een jongensnaam hebben we nog niet :o
En het gekke is dat ik me er ook niet echt druk om maak :@
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  Moderator donderdag 7 september 2017 @ 22:28:47 #236
382129 crew  Donna
pi_173648950
We hebben een Mutsy Evo Farmer gekozen in donkergrijs. Het eerste baby dingetje! We hebben nog niet eens sokjes of een rompertje haha.
M'n vriend meteen ook een box uitgezocht en ik een boxkleed. Maar dat komt nog wel. Kan de hele dag wel in zo'n winkel doorbrengen, dus geen straf om er wat vaker heen te gaan.
pi_173649353
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 22:28 schreef DonnaRush het volgende:
We hebben een Mutsy Evo Farmer gekozen in donkergrijs. Het eerste baby dingetje! We hebben nog niet eens sokjes of een rompertje haha.
M'n vriend meteen ook een box uitgezocht en ik een boxkleed. Maar dat komt nog wel. Kan de hele dag wel in zo'n winkel doorbrengen, dus geen straf om er wat vaker heen te gaan.
Haha babydingetje ook. Alsof t niet een hele grote aankoop is. Mutsy is fijn en ze zijn mooi! Ik heb een mutsy maar die is denk ik al wel bijna 10 jaar oud. Tweedehands gekocht in 2011. Oprecht nog in prima staat. Niet zo fancy als de nieuwe wagens. Stiekem wil ik een nieuwe maar ik gebruik hem toch bijna nooit.
pi_173649382
LadyS, je kan natuurlijk ook enkel commode en bedje doen? Kleertjes in de commode! Scheelt weer ruimte.
pi_173651908
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 20:27 schreef rena het volgende:

[..]

Oh, had helemaal gemist dat de kleine op de IC lag joh :o Gaat het nu beter? En met jou?
had ik nog niet eerder gepost hoor, we waren n beetje preoccupied met ziekenhuizen :P.

Kleine man had een klets vruchtwater in zn longetjes die er tijdens de bevalling niet uit was gekomen dus hij ademde niet goed en soort van hyperventileerde de hele tijd. Kinderarts erbij en die hengelde m zo uit zn bedje naar de ic :'(. Daar heeft ie twee nachtjes aan steeds afbouwende zuurstof gelegen en issie eigenlijk heel snel opgedroogd/opgeknapt O+. Voor ons ff n flinke rollercoaster omdat je nogal geleefd wordt in zo'n situatie, geen minuut rust,steeds verplaatst van afdeling, amper gegeten en geen kraamzorg oid die je ff terugfluit dat je rust moet nemen. Maar sinds dinsdag zijn we thuis en dat is heerlijk, we komen eindelijk n beetje toe aan verliefd naar de baby staren ect :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_173652230
Gelukkig dat hij zo snel herstelde, maar kan me voorstellen dat de schrik er in zit, LDG, ga maar lekker genieten nu O+

Donna, leuk he babydingen kopen *O* Wij hebben vorige week de kinderwagen gekocht; een Bugaboo Buffalo in zachtroze :') Van het weekend willen we even naar de Ikea om te gaan inslaan. Gaat nu wel hard, ben 29 weken vandaag :o
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173652347
Wat leuk zeg Donna, babyaankopen!

Wat schrikken zeg LDG, fijn dat jullie weer thuis zijn nu.
pi_173652377
Hier vandaag al een echo en vk bezoekje achter de rug. Mijn bloeddruk was helemaal netjes voor mijn doen, yes!!
Receptje emesafene mee want de misselijkheid lijkt alleen maar erger te worden en begin steeds vaker te spugen.

Echo gehad. Definitieve UD is nu 31-3-2018. Kan een modje dat erin zetten? Thanks!

[ Bericht 0% gewijzigd door Mabawa. op 08-09-2017 11:34:15 ]
pi_173652697
Dankjewel Skittles voor het plaatje, mijn volgende nachtmerrie hoeft niet meer op zoek naar inspiratie! Na afgelopen nacht overweeg ik om sowieso niet meer te slapen. :o Gelukkig werd ik wakker en voelde ik binnen een minuut het kleintje wel weer schoppen.

Wat vervelend Kris dat je je zo voelt. Wel goed dat je de suikertest laat doen, dan weet je het tenminste.

Dat is schrikken LDG, gelukkig is het nog redelijk snel goed gekomen. Nou lekker genieten van jullie baby! O+

Leuk Donna, je eerste babyspulletjes! Wij zijn al redelijk compleet, al lukt het me toch steeds weer om wat nieuws aan de lijst toe te voegen. ;)

Gefeliciteerd Mabawa met de goede echo! :) Wel vervelend van de misselijkheid, ik hoop voor je dat de medicijnen snel aanslaan.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_173654460
Wow Mawaba, toch maar richting de verloskundige geweest? Had meegelezen in het angstentopic. Ik begrijp dat je een knipper had? Wat fijn dat je bloeddruk enzo goed was! O+ Balen van de misselijkheid! Hopelijk helpen de medicijnen!

Ldg wat schrikken! Hopelijk kun je nu van een mooie kraamtijd gaan genieten!

Donna een kinderwagen. O+ Ik kan niet wachten tot wij ook dingen "mogen" kopen. En het vertellen aan anderen. O+

L0t.. merk jij al iets van je zwangerschap?

Ik ben vanochtend wezen sporten en het viel me (weer) vies tegen. :') Doeiiii conditie. :+ Hallooo weeīg gevoel.
Dit, dat, alles.
pi_173654534
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 10:34 schreef Philomijn het volgende:
Wow Mawaba, toch maar richting de verloskundige geweest? Had meegelezen in het angstentopic. Ik begrijp dat je een knipper had? Wat fijn dat je bloeddruk enzo goed was! O+ Balen van de misselijkheid! Hopelijk helpen de medicijnen!

Ldg wat schrikken! Hopelijk kun je nu van een mooie kraamtijd gaan genieten!

Donna een kinderwagen. O+ Ik kan niet wachten tot wij ook dingen "mogen" kopen. En het vertellen aan anderen. O+

L0t.. merk jij al iets van je zwangerschap?

Ik ben vanochtend wezen sporten en het viel me (weer) vies tegen. :') Doeiiii conditie. :+ Hallooo weeīg gevoel.
Ik denk dat je mabawa en Malteser door elkaar haalt.

Fijn dat alles ok was, Mabawa!

En philo, je mag nu al van alles kopen en iedereen vertellen he! ;)

Wij zien begin oktober mijn familie en een groot deel van de duutsers familie, en vertellen het denk ik dan. Fijn om een keer de kans te krijgen het persoonlijk te vertellen...
pi_173655444
Ahh chips. Haal idd Malteser en Mawaba door elkaar! Scuzi!

En idd ik mag al los en vertellen. ;) M'n zus belde ons toen de test net droog was :D Maar voorlopig wachten we nog even...

Leuk dat je het straks persoonlijk kan vertellen Jagär! Ik was even vergeten dat jij net zo ver bent. Hoe voel jij je?
Dit, dat, alles.
pi_173655778
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 11:33 schreef Philomijn het volgende:
Ahh chips. Haal idd Malteser en Mawaba door elkaar! Scuzi!

En idd ik mag al los en vertellen. ;) M'n zus belde ons toen de test net droog was :D Maar voorlopig wachten we nog even...

Leuk dat je het straks persoonlijk kan vertellen Jagär! Ik was even vergeten dat jij net zo ver bent. Hoe voel jij je?
Ik voel me prima! Eigenlijk niet anders dan normaal..
pi_173656401
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 10:34 schreef Philomijn het volgende:
L0t.. merk jij al iets van je zwangerschap?
Ben voornamelijk moe, maar dat is niet echt iets nieuws met 2 kleine kinderen :+. En ik heb vooral 's avonds een behoorlijk bolle buik al.
Ik ben ook nogal jankerig en slechte huid dus jeej :').
Heb 28 september de eerste echo en dat duurt nog Zo. Fucking. Lang. Ben echt heel bang voor een slechte echo. Voor de zwangerschap van de jongste is het een aantal keer mis gegaan en ik kan eigenlijk niet geloven dat het nu in één keer goed zal gaan. Ik probeer om er niet teveel mee bezig te zijn maar dat mislukt natuurlijk grandioos :X.
pi_173658206
Fijn dat alles goed was, Mabawa!

[hormonen]
Blugh, ik ben er vandaag niet bij.
Gisteren voorlichting gehad over borstvoeding (lekker op tijd ja :+ ) en toen zag ik allemaal plaatjes van pasgeboren baby's en nu wil ik oohook :'(
En ik voelde me teveel aangesproken door zo'n meisje die voor de eerste keer zwanger was en even 'zonder iemand te willen beledigen' hardop afvroeg of de meesten bij wie borstvoeding niet lukt er gewoon te weinig voor doen. Het raakte me meer dan ik dacht, omdat het de vorige keer dus inderdaad niet lukte, en ik na 2 weken iedere voeding huilen en bloed besloot te stoppen. ;( En dat zo'n onwetend meisje daar dan even een sneer over geeft :(
[/hormonen]
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173659515
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 14:29 schreef LeSage het volgende:
Fijn dat alles goed was, Mabawa!

[hormonen]
Blugh, ik ben er vandaag niet bij.
Gisteren voorlichting gehad over borstvoeding (lekker op tijd ja :+ ) en toen zag ik allemaal plaatjes van pasgeboren baby's en nu wil ik oohook :'(
En ik voelde me teveel aangesproken door zo'n meisje die voor de eerste keer zwanger was en even 'zonder iemand te willen beledigen' hardop afvroeg of de meesten bij wie borstvoeding niet lukt er gewoon te weinig voor doen. Het raakte me meer dan ik dacht, omdat het de vorige keer dus inderdaad niet lukte, en ik na 2 weken iedere voeding huilen en bloed besloot te stoppen. ;( En dat zo'n onwetend meisje daar dan even een sneer over geeft :(
[/hormonen]
Bedenk dan maar dat de kans vrij groot dat heel veel mensen inclusief dat meisje er dan mee zouden stoppen.
Ik heb mijn eerste geen bv gegeven, zag het niet zitten. Achteraf spijt van vooral toen ik de tweede moeiteloos 11 maanden heb gevoed. Maar uiteindelijk is het allemaal goed en uit liefde gegeven!
pi_173660474
Och LeSage, wat een vervelende opmerking zeg. Kan me voorstellen dat je dat niet lekker zit, maar ik zou me maar voorhouden dat als ze er zo naief ingaat, ze zichzelf nog wel tegenkomt. :+

Hier ook de hormonenblues. Een van de katten is al 2 volle dagen niet thuis en dat zit me niet lekker. Het regent. En ik moet steeds halverwege de nacht naar de wc, waarna ik pas tegen de ochtend weer in slaap val en dus voel ik me de hele dag brak. Bah. Gelukkig vanavond een feestje dus kan ik fijn even de zinnen verzetten.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Moderator vrijdag 8 september 2017 @ 16:58:40 #252
382129 crew  Donna
pi_173661081
Ik heb vanavond een bruiloft en zit net nu met een opgeblazen gevoel en winderigheid. Timing. :')
  zaterdag 9 september 2017 @ 06:10:36 #253
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_173670584
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 22:55 schreef Songeur het volgende:
LadyS, je kan natuurlijk ook enkel commode en bedje doen? Kleertjes in de commode! Scheelt weer ruimte.
Ik zit inderdaad te denken aan zo'n grote van Ikea. Hemnes geloof ik. Maar ik vind hangende kleertjes ook zo leuk :@

LeSage, heeft dat meisje die vraag niet uit onwetendheid gevraagd? Of klonk het echt als een sneer? Zoiets als: "Als ze er meer tijd en moeite in hadden gestopt, was de bv wel gelukt". In dat laatste geval snap ik je :*.

Donna, no gęnante momenten op de bruiloft? :P :+
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_173670744
Nou, ze zei vrijwel letterlijk zoiets: 'Zijn er dan niet veel vrouwen die doen alsof ze hun best hebben gedaan? Gewoon zodat ze kunnen zeggen dat ze het geprobeerd hebben?' Ze was sowieso met andere vragen ook nogal vooringenomen.
Nou ja, gevoelig puntje bij mij, dat realiseer ik me ook echt wel. Deze kwam gewoon even binnen.

Hoe gaat het bij jou? Weer wat rustiger met de harde buiken?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173670789
39 weken vandaag *O*

En ik kon gisteren de nieuwe auto van schoonbroer niet testen. Hij heeft een heel leuk sportmodelletje gekocht, maar daar kan ik vast en zeker niet meer uit zonder getakeld te moeten worden :') _O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173671044
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 06:10 schreef LadyS het volgende:

[..]

Ik zit inderdaad te denken aan zo'n grote van Ikea. Hemnes geloof ik. Maar ik vind hangende kleertjes ook zo leuk :@
Wij gaan ook voor zo'n grote van Hemnes met heel veel laatjes en een bedje, we hebben nog wel een klein kastje voor er bij, maar een hangkast leek mij nu nog niet zo praktisch. We gaan morgen shoppen voor de baby *O*

Ons beginnetje O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173671104
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 07:51 schreef LeSage het volgende:
Nou, ze zei vrijwel letterlijk zoiets: 'Zijn er dan niet veel vrouwen die doen alsof ze hun best hebben gedaan? Gewoon zodat ze kunnen zeggen dat ze het geprobeerd hebben?' Ze was sowieso met andere vragen ook nogal vooringenomen.
Nou ja, gevoelig puntje bij mij, dat realiseer ik me ook echt wel. Deze kwam gewoon even binnen.

Hoe gaat het bij jou? Weer wat rustiger met de harde buiken?
Het is voor iemand makkelijk oordelen als je het zelf nog niet meegemaakt hebt, ik denk altijd maar zo; ze komen er zelf nog wel achter.

Ik heb mezelf wel voorgenomen dat ik er wel mijn best voor ga doen het te laten slagen, maar dat ik niet ten koste van mezelf en de kleine ga worstelen als het niet lukt en dat dat ook niet erg is, want dat is het ook niet :*

Ik heb zo'n hekel aan de moeder en bv mafia, het is zo makkelijk oordelen en doen alsof je zelf perfect bent :{
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zaterdag 9 september 2017 @ 09:19:07 #258
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_173671373
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 08:58 schreef rena het volgende:

[..]

Het is voor iemand makkelijk oordelen als je het zelf nog niet meegemaakt hebt, ik denk altijd maar zo; ze komen er zelf nog wel achter.

Ik heb mezelf wel voorgenomen dat ik er wel mijn best voor ga doen het te laten slagen, maar dat ik niet ten koste van mezelf en de kleine ga worstelen als het niet lukt en dat dat ook niet erg is, want dat is het ook niet :*

Ik heb zo'n hekel aan de moeder en bv mafia, het is zo makkelijk oordelen en doen alsof je zelf perfect bent :{
Waarom ga je er zelf dan aan mee doen door het de bvmaffia te noemen, ja mensen zijn fanatiek maar dat gaat twee kanten op. Hoevaak ik wel niet met de kv"maffia" te maken heb als borstvoedingsmoeder is absurd. Stop dan ook met het woord als je er zon hekel aan hebt
pi_173671625
Welke voeding je geeft heeft een ander sowieso niets mee te maken.
Je bent geen betere moeder als je BV geeft en geen slechtere als FV geeft. BV lukt soms niet en soms wil je gewoon niet. Dat is helemaal niet erg.
Dat mag toch? Het kindje groeit, either way.
En ik ga er vanuit dat elke moeder gewoon een gezonde baby wilt. :)
Ik verbaas mij nog steeds waar mensen zich soms mee bemoeien en hun oordeel ergens over vellen. :N
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 9 september 2017 @ 09:47:12 #260
269689 crew  Viv
pi_173671655
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 06:10 schreef LadyS het volgende:
"Als ze er meer tijd en moeite in hadden gestopt, was de bv wel gelukt".
Ik denk dat dit in een heel aantal gevallen best kan kloppen, maar het omgekeerde is in ieder geval niet waar: dat het met voldoende tijd en moeite (en voorbereiding en kennis en goede begeleiding en steun van de omgeving) uiteindelijk altijd lukt. Zelfs als je werkelijk alles goed doet kan het tķch misgaan, dat heb ik zelf helaas ook moeten ondervinden. ;(
pi_173671688
quote:
17s.gif Op zaterdag 9 september 2017 09:19 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Waarom ga je er zelf dan aan mee doen door het de bvmaffia te noemen, ja mensen zijn fanatiek maar dat gaat twee kanten op. Hoevaak ik wel niet met de kv"maffia" te maken heb als borstvoedingsmoeder is absurd. Stop dan ook met het woord als je er zon hekel aan hebt
Begrijp me niet verkeerd, misschien heb ik het verkeerd verwoord, het had ook elk ander woord dan BV kunnen zijn, ik heb een hekel aan alles waarin mensen tot het extreme hun mening doorduwen om andere mensen een rotgevoel te bezorgen over zichzelf :{w en dat kan religieus fanatisme zijn maar ook over zoiets als het moederschap wat ik erg veel zie gebeuren op internet en ook in het echte leven. Als ik nu al zie, als aanstaande nieuwe moeder, waar je mee te maken krijgt aan veroordelen en ongevraagde meningen terwijl het juist een periode zou moeten zijn waarin je elkaar kunt steunen en helpen waar het kan. Ik geloof echt in leven en laten leven.

Ik wil zelf trouwens ook BV gaan geven als het me lukt, dus hierin is BV echt een voorbeeldwoord, sorry.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173671707
Ik wilde helemaal geen discussie openen, ik bedoelde het juist positief en niet negatief 😳 BV, KV, iedereen moet doen waar zij zich goed bij voelen :Y
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173671807
Ik had mezelf ook voorgenomen om borstvoeding te geven zo lang het goed gaat. Heb super begeleiding gehad van de kraamhulp en het was ook meteen goed op gang. Kraamhulp waarschuwde me al dat ik gevoelig was voor ontstekingen omdat ik de eerste al na 3 dagen te pakken had. Dus na 4 borstontstekingen in 3 weken tijd was ik er wel klaar mee. Misschien had ik meer kunnen doen maar vond niet dat het ten kosten van mezelf moest gaan. Was voor V. ook niet leuk zon gestresste mama als hij honger had ;(
pi_173671839
Mensen vinden altijd wel wat om over te zeuren. Eerst bv/fv. Daarna volgt de doorslaapvraag (gevolgd door een kamp 'nou de mijne sliep al met 3 weken door!!!! *trots*' of juist een 'nou, ik voed al tig jaar en heb nog steeds x nachtvoedingen *trots*', beide snap ik niet...). Later wil iedereen weten of ze al tijgeren/kruipen/zitten en vanaf wanneer om vervolgens te vergelijken met hun (vaak uiteraard veel snellere) kinderen.
En sinds N bijna een jaar was kwam de vraag: 'loopt ze al? Nee???? Nou, de mijne......'

Vanaf nu doen we het gewoon nooit meer goed. Dus moeten we vooral doen waar we zelf achter staan en wat we het beste vinden voor onze kindjes!
pi_173671955
Ik denk dat minstens een kwart van mijn werk (voor de winkel en als draagconsulent) bestaat uit ouders geruststellen en in hun kracht zetten. Je doet het goed, je kindje is prachtig, je bent een goede moeder/vader. Je mag je kindje de hele dag vasthouden als jij dat nodig vindt (maar vergeet niet om zelf te eten/drinken/slapen/plassen) en het is ook okee om ruimte voor jezelf te nemen. Jij bent de moeder/vader, jij mag beslissen, vertrouw op je eigen oordeel. Zorg voor jezelf, zorg voor je kindje, je mag 'fouten' maken, je mag radicaal van keuze switchen enzovoorts.

Ik merk dat dat inderdaad veel komt doordat ouders (met name van pasgeboren babys) zo open staan voor alles en dat de omgeving (ook professionals) meent dat zij van alles te zeggen hebben over het kindje. Dat is niet zo. Een moeder is, hoewel regelmatig overweldigd en totaal ondersteboven, heel goed in staat om zelf haar weg te vinden en om indien nodig uit eigen intiatief om hulp of advies te vragen. Dat lijken mensen toch vaak te vergeten.

Einde frustratiepuntje :@ Ik krijg het verder niet bijgetikt. Ik lees mee en leef mee, maar elke keer als ik aan een post begin zijn we alweer een half topic verder en weet ik niet meer wat te typen. Maar ik zie jullie wel :*
Make your own kind of music.
pi_173672069
Ik denk dat zo'n opmerking over bv meer uit onwetendheid gemaakt wordt, en niet met een verwijt erin verstopt.
Ik wist eerst ook totaal niet wat er allemaal bij kwam kijken als je bv wil geven, en dacht ook dat het vooral een kwestie van doorzetten was.
Nu weet ik dat het niet vanzelfsprekend is dat het lukt als je maar graag genoeg wilt, maar dat er een hele hoop factoren mee kunnen spelen.

En ik blijf er ook bij dat er ook mensen zijn waarbij het met wat doorzettingsvermogen wel gelukt zou zijn, maar het is ieders eigen keuze, en wat iemand anders ervan vindt is niet belangrijk.
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_173673444
Ik geloof ook vast dat het bij mij met heel veel doorzettingsvermogen misschien wel was gelukt. Maar juist dat doorzettingsvermogen is iets wat ik moeilijk vind om over te oordelen.
In hoeverre is het het waard om tegen iedere voeding als een berg op te zien? Iedere keer huilen? Voelt dat je gevoel tegenover je kind een knauw krijgt door het voeden?
En dan vind ik het moeilijk als iemand het heeft over 'iets meer je best doen'. Het gaat naast het lichamelijke aspect wbt voeden ook over je psychische gesteldheid.
En dat geldt wat mij betreft over alles wat komt kijken bij kinderen opvoeden. Oordelen is zo makkelijk, maar uiteindelijk doen we allemaal ons best om gelukkig en gezonde kindjes op de wereld te zetten.

Ik probeerde ook geen discussie aan te zwengelen over wat wel/niet goed is bij voeding, ik vond het eigenlijk vooral confronterend dat ik blijkbaar mijn vorige ervaring niet helemaal verwerkt had :@
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173673474
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 10:31 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Ik denk dat zo'n opmerking over bv meer uit onwetendheid gemaakt wordt, en niet met een verwijt erin verstopt.
Ik wist eerst ook totaal niet wat er allemaal bij kwam kijken als je bv wil geven, en dacht ook dat het vooral een kwestie van doorzetten was.
Nu weet ik dat het niet vanzelfsprekend is dat het lukt als je maar graag genoeg wilt, maar dat er een hele hoop factoren mee kunnen spelen.

En ik blijf er ook bij dat er ook mensen zijn waarbij het met wat doorzettingsvermogen wel gelukt zou zijn, maar het is ieders eigen keuze, en wat iemand anders ervan vindt is niet belangrijk.
Ik snap je stuk heel goed. Ik vond het vooral ongepast om zo'n opmerking te plaatsen bij onbekenden, tijdens een voorlichting, waarbij 2 mensen in het voorstelrondje net hebben verteld dat het de eerste keer niet gelukt is en ze hopen dat het deze keer wel gaat lukken. Slik zo'n opmerking dan even in en vertel die op de terugweg tegen je vriend ofzo ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173673644
Ik vind het ook wel vreemd om zulke opmerking te maken als je zelf nog nooit hebt kunnen ervaren hoe het is om borstvoeding te geven. & ik kan me goed voorstellen dat je je daar rot door kunt voelen LeSage. Het is vaak toch al zo'n gevoelig iets (bij mij tenminste wel). Misschien heeft dat meisje in haar omgeving ook nog weinig verhalen gehoord over hoe de borstvoeding kan verlopen? Ik wilde bij de eerste keer ook heel graag borstvoeding geven en dat is wel gelukt & op zich ben ik blij dat ik het heb kunnen doen al was het maar voor een paar maanden. Maar ik vraag me ook wel af hoe ik die tijd had ervaren als ik het niet had gedaan. Bij mij had het veel invloed op mijn stemming in negatieve zin en ik vind het jammer dat ik misschien mede daardoor niet zo vrolijk terugdenk aan die eerste tijd. Natuurlijk weet je niet zeker waardoor je stemming bepaald is omdat er op dat moment zoveel andere aspecten spelen (slapeloze nachten, wennen aan een ander leven en een grote verantwoordelijkheid). Ik merkte wel dat mijn stemming een stuk beter werd toen ik met de BV stopte. Bij de tweede eigenlijk weer precies dezelfde ervaring. Ook BV gegeven en mijn stemming was in die periode ook niet zo goed. Nu ik gestopt ben voel ik me zoveel beter. Deze keer vond ik het wel makkelijker om de keus te maken om te stoppen (ivm mijn eerste ervaring), maar ik merk wel dat oordelen vanuit de buitenwereld me de eerste keer een extra beladen gevoel gaven om te stoppen. Nu durfde ik meer uit te gaan van mijn eigen gevoel, omdat ik al eens ervaren had dat het stoppen ook veel positiefs had opgeleverd.

Maar eigenlijk hoor ik hier helemaal niet dus :W .
pi_173673695
Waarom zou je stemming minder goed geweest zijn bij BV? :) De enige die voeding kan geven?
pi_173673704
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 12:34 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ik snap je stuk heel goed. Ik vond het vooral ongepast om zo'n opmerking te plaatsen bij onbekenden, tijdens een voorlichting, waarbij 2 mensen in het voorstelrondje net hebben verteld dat het de eerste keer niet gelukt is en ze hopen dat het deze keer wel gaat lukken. Slik zo'n opmerking dan even in en vertel die op de terugweg tegen je vriend ofzo ;)
Veel mensen zijn totaal niet meelevend en vooral met zichzelf bezig.
pi_173673839
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 12:52 schreef vencodark het volgende:
Waarom zou je stemming minder goed geweest zijn bij BV? :) De enige die voeding kan geven?
Ja dat speelde denk ik mee. & ik voel me zelf echt niet prettig bij voeden in het openbaar/bij anderen dan mijn partner/baby/dreumes. Dus daardoor voelde ik me gestresst bij kraamvisites en kon ik niet op pad gaan of hooguit een half uurtje en dat gaf me soms een heel beklemmend gevoel. & ook veel gevoelens van eenzaamheid. Maar ik denk dat het ook meespeelt dat ik tegenstrijdige gevoelens had. Ik vond het wel superbelangrijk om bv te geven en had ook het gevoel dat dat het beste was. Ik kon ook niet goed accepteren van mezelf dat ik die gedachten/gevoelens had omdat ik het egoīstisch vond van mezelf tov de baby.
  zaterdag 9 september 2017 @ 13:16:10 #273
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_173673997
En toch, en het is misschien vloeken in de kerk, denk ik dat die opmerking van dat meisje in heel veel gevallen wél opgaat en dat kleurt zo'n opmerking behoorlijk. Ik heb bv gegeven, zwarte sneeuw gezien en toch doorgezet. Omdat ík dat belangrijk vond. Zonder een oordeel te hebben over een ander. Ik ben trots op wat me daarin gelukt is en ik zal nķķit een oordeel uitspreken naar andere mensen hun situatie, maar soms voel ik hem wel (mede door die zwarte sneeuw dus.) Dat laat ik niet merken, want wat ik vind is niet belangrijk, maar hoe vaak mensen uit mijn omgeving niet zeggen dat ze héél graag willen en er alles voor over hebben er ergens in de eerste periode mee stoppen na een rondje clusteren 'omdat de melk op was' of dat soort flauwekul zonder ook maar een seconde een LK overwogen te hebben of gewoon op basis van een gebrek aan kennis die knoop doorhakken. Dan wil je níet heel graag en dan heb je er ook niet veel voor over.

Is dat erg? Nee, absoluut niet. Het is eenieders eigen keuze, maar het maakt wel dat dit soort onwetende dames dat soort opmerkingen durven maken, denk ik. Als dát de voorbeelden zijn uit je omgeving, dan snap ik het wel. Ze had nog steeds haar woorden in moeten slikken, maar door de dynamiek van wij/zij en alle maffia's die we daarin onderscheiden, durven mensen ook gewoon misschien niet te zeggen dat het voor hén gewoon genoeg was en dat ze daarom wilden stoppen. Omdat dat er mag zijn, omdat het hun lijf is en hun kindje. Zet daar de strijd van andere vrouwen die wél heel graag willen en met alle hulp van dien er niet in slagen tegenover en je hebt per definitie een pijnlijke lading te pakken als mensen dit soort opmerkingen maken.

That having said: laat iedere vrouw voeden hoe ze wil, met borst of fles en laten we lekker alleen oordelen over onze eigen wensen, successen en momenten waarop het niet lukte. De rest is namelijk helemaal niet belangrijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kimpossible op 09-09-2017 13:23:14 ]
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_173674477
Ik denk dat heel veel oordelen ook vooral interpretaties zijn. Het voorbeeld van dat meisje op de cursus kan gewoon een oprechte vraag zijn.
Ik zeg al niet meer hardop dat ik borstvoeding geef, dat de andere twee ook lang borstvoeding hebben gehad, dat ik drie keer thuis ben bevallen, dat mijn baby vlot ontwikkelt, tenzij er specifiek naar gevraagd wordt. Ik veroordeel anderen niet als het bij hen anders gaat, maar ik merk wel altijd dat de ander gauw in de verdediging schiet.
  zaterdag 9 september 2017 @ 14:08:34 #275
409579 LuDann
All the way
pi_173674892
Ik heb best een sloot problemen gehad met de borstvoeding. Spoed KS, kraamvrouwenkoorts met opnieuw ziekenhuisopname, kind wat niet wilde aanhappen dus eerste maanden fulltime gekolfd, veel pijn, veel borstontstekingen, spruw, een kind wat niet goed groeide, een blindedarmoperatie en ten slotte nog een dieet wat vrij was van koemelk, soja, ei en pinda vanwege allergieën bij mijn baby. Toch voed ik nu ruim 2 jaar.

Dat ik toch ben doorgegaan heeft denk ik het meest te maken met het feit dat het deed mij echt goed deed als het lukte, ik voelde me trots, het vijzelde mijn zelfbeeld op en (mede daarom) wilde ik het perse volhouden. Dat was zeg maar de basis voor mijn doorzettingsvermogen. Ik kan me indenken dat wanneer je die andere kant dus niet meemaakt dat je je dan afvraagt waar je het dan nog voor doet. Als het je dus neerslachtig en depressief maakt of als je buitenhuis voeden heel vervelend vindt in plaats van een probleemloze ervaring. KV is een prima alternatief waar niet zoveel nadelen aan kleven dus logisch dat je daar dan voor kiest.

Daarnaast liggen ieders grenzen ergens anders en dat kan lastig invoelbaar zijn voor een ander. Daar gaat doorgaans een heel leven aan doorgemaakte ervaringen aan vooraf. Dat kan er bijvoorbeeld ook toe leiden dat iemand al meteen voor KV kiest, wat natuurlijk ook prima is en waar een ander niets over te zeggen heeft.

Wat ik wel lastig vind is dat het soms voelt alsof ik niet 'mag' zeggen dat ik trots ben op het feit dat het mij gelukt is om lang borstvoeding te geven. Dat ik blij ben dat ik doorgezet heb omdat ik me anders echt bijzonder kut zou hebben gevoeld. Want het feit dat ik dat zo voel wordt door sommige anderen, wat Wup al zegt, opgevat als een aanval op hun doen of laten.
  zaterdag 9 september 2017 @ 14:11:27 #276
409579 LuDann
All the way
pi_173674965
Verder slechte bijlees, maar wilde Kris nog wel even een hart onder de riem steken. Ik vind het dapper dat je toch die suikertest gaat doen en hopelijk kun je het daarna loslaten of er gericht iets mee doen.

Oh en ik heb mijn baby gevoeld vannacht. :D Wel alleen als ik op mijn buik lig, dan heeft hij/zij kennelijk iets om zich tegen af te zetten. :P
pi_173675372
Ik denk dat iets soms vooral veroordelend voelt omdat je zelf ook al in bepaalde mate dat oordeel naar jezelf hebt. Bijvoorbeeld in mijn geval dat ik me al egoīstisch voel ten opzichte van de baby en als iemand dan een kleine opmerking/oordeel zou hebben in diezelfde richting, zou ik dat heel zwaar opnemen, omdat ik zelf dan ook het gevoel heb dat er een kern van waarheid in zit.

Als mensen trots zijn op een lange borstvoedingsperiode en ondanks vele problemen hebben doorgezet, kan ik daar alleen maar respect voor hebben. Ik zou zelf heel trots zijn geweest als ik het wel had kunnen doorzetten ondanks dat het negatieve gevoel zo overheerste op dat moment. (Terwijl er juist lichamelijk niet zo veel problemen waren, behalve 1 borstontsteking). Dat iemand dan zo veel kan doorstaan en toch doorzet vind ik superknap. Juist omdat ik het zelf zo moeilijk vond. Ik zou dat dan ook niet als een negatief oordeel van de ander voelen, maar het gewoon een hele mooie prestatie vinden van de ander. Dus de trots zou ik niet onder stoelen of banken steken voor een ander, heel terecht trots :* !
pi_173677406
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Twee weken geleden ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben. Een hele schok, want ik was 'gewoon' aan de pil.
Mijn partner en ik wilden ooit wel kinderen, maar op dit moment studeer ik nog en wonen wij in een eenkamerappartenent. Op alle vlakken dus niet ideaal.

Vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger ben, begon ik toch anders na te denken over alles. Al snel besloten mijn partner en ik dat een kindje erg welkom zou zijn. Voor alle praktische bezwaren hebben we immers nog 8 maanden de tijd om oplossingen te vinden. Woonruimte is het grootste probleem, aangezien je zo'n 10 jaar ingeschreven moet staan voor een sociale huurwoning.

In verband met buikklachten en bloedverlies kreeg ik al snel een echo. Tot onze grote schrik ben ik niet zwanger van 1 kindje, maar van een tweeling. Op de echo waren geen kloppende hartjes te zien. Geen zorgen zei de gyn, de zwangerschap was hiervoor te pril.

5 dagen later moesten wij terug komen voor een echo, maar wederom was er niks te zien. Beide vruchtzakjes zaten er nog, maar geen kloppende hartjes.

Gisteren hebben wij wederom een echo gehad met hetzelfde verhaal. Volgens de gyn zou ik nu 7 weken zwanger zijn. Volgende week moet ik nu weer voor een echo, als er dan weer geen hartjes te zien zijn dan volgt een curretage.

Inmiddels heb ik nog bijna continu bloedverlies. Het is niet ontzettend veel, maar wel eng. Mijn borsten doen wel zeer en ik ben ook wel misselijk, maar wellicht zit dat tussen mijn oren?

Zijn hier ervaringsdeskundigen met een soortgelijke ervaring? Inmiddels vliegen mijn emoties alle kanten op. Rationeel weet ik dat nu 2 kindjes krijgen ontzettend zwaar zal zijn. Aan de andere kant geloof ik ook dat er een weg is, zolang er een wil is. En de wil is er zeker. Ik hoop vrijdag in ieder geval 1 hartje te zien kloppen, maar bereid mij op alles voor. Ondertussen gaat de tijd ontzettend traag voorbij.. Wat duurt wachten dan lang..
pi_173678040
BN99, wat een rollercoaster moet dat zijn zeg! :*
Rond 7 weken is er volgens mij vaak al wel een kloppend hartje te zien als alles goed zit, maar kan me voorstellen dat die termijn niet per se helemaal accuraat is aangezien jullie er niet mee bezig waren (en dus weinig inzicht in je cyclus hebben).
Hier in OUD is ook een topic "Zwanger...en dan gaat het mis", daar staan veel ervaringservaringsverhalen rondom miskramen, curettages e.d. (al hoop ik uiteraard dat dat jullie bespaard blijft!).
Heel veel sterkte met afwachten tot volgende week :*
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_173678294
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 17:09 schreef twist02 het volgende:
BN99, wat een rollercoaster moet dat zijn zeg! :*
Rond 7 weken is er volgens mij vaak al wel een kloppend hartje te zien als alles goed zit, maar kan me voorstellen dat die termijn niet per se helemaal accuraat is aangezien jullie er niet mee bezig waren (en dus weinig inzicht in je cyclus hebben).
Hier in OUD is ook een topic "Zwanger...en dan gaat het mis", daar staan veel ervaringservaringsverhalen rondom miskramen, curettages e.d. (al hoop ik uiteraard dat dat jullie bespaard blijft!).
Heel veel sterkte met afwachten tot volgende week :*
Dankjewel. Ook buiten mijn stopweken om had ik regelmatig bloedverlies, dus qua cyclus was het sowieso één groot zooitje.

Volgens de gyn was het een kwestie van 50/50. Heb inderdaad ook over het andere topic getwijfeld, maar ik hoop nog steeds dat het toch gewoon goed gaat.. Kon je de tijd maar naar voren spoelen..
pi_173678555
Lang getwijfeld of ik wel zou reageren, maar ben zelf altijd wel voorstander van een tegengeluid ;)

Qua voedingsdiscussie denk ik dat Vieve wel een punt heeft: als je om wat voor reden dan ook zelf met vervelende gevoelens terugkijkt op een bepaalde periode, trek je je bepaalde opmerkingen al snel aan denk ik, omdat het voelt alsof iemand anders bevestigt wat je zelf al denkt (ook al is dat ten onrechte!).

Ik kan me voorstellen dat termen als 'bv-maffia' vervelend over kunnen komen, maar dat wil niet zeggen dat er niet zoiets bestaat (geloof me ;) ).
Is wat mij betreft een geval "Wie de schoen past..." Als jij kiest voor bv en daar gelukkig van wordt, terwijl je anderen in hun waarde laat, gaat zo'n term dus niet over jou. Weinig reden om je dan aangesproken/beledigd te voelen, lijkt me.
Ik voel me andersom ook niet aangesproken door de term kv-maffia (al moet ik bekennen dat ik er wel nieuwsgierig van word :D ), simpelweg omdat ik anderen niet ongevraagd lastig val met meningen of tips over voeding.

Persoonlijk(!) vind ik wel dat er soms een bijna ongezonde druk op moeders lijkt te liggen als het om bv gaat. Ik lees en hoor echt veel te veel verhalen waarbij moeders er zo'n beetje aan onderdoor gaan en dat lijkt me in geen enkel geval de bedoeling.

Opmerkingen dat "iedereen bv kan geven als je maar graag genoeg wilt" vind ik simpelweg lomp. Er is geen enkele lichaamsfunctie die bij 100% van de mensen 'werkt', dus ook bij bv niet. Je zegt tegen iemand die onvruchtbaar is toch ook niet dat "iedereen kinderen kan krijgen als je maar graag genoeg wilt" :?
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 9 september 2017 @ 18:19:16 #282
269689 crew  Viv
pi_173679828
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 13:16 schreef Kimpossible het volgende:
Dan wil je níet heel graag en dan heb je er ook niet veel voor over.
Ja, het is niet salonfähig om rechtstreeks voor kunstvoeding te kiezen, dus dan maar via een halfslachtige poging tot borstvoeding. Dat komt veel voor, merkte ik toen ik met consultatiebureau, huisarts, kinderarts en lactatiekundige bezig was om de borstvoeding te laten slagen. Hoe vaak ik niet gehoord heb "Je hebt er in ieder geval alles aan gedaan", met een ondertoon van: "Je kan nu met opgeheven hoofd overstappen op kunstvoeding". Ik was daar helemaal niet op uit, ik wilde gewoon écht borstvoeding geven. }:|
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 17:32 schreef twist02 het volgende:
Opmerkingen dat "iedereen bv kan geven als je maar graag genoeg wilt" vind ik simpelweg lomp. Er is geen enkele lichaamsfunctie die bij 100% van de mensen 'werkt', dus ook bij bv niet. Je zegt tegen iemand die onvruchtbaar is toch ook niet dat "iedereen kinderen kan krijgen als je maar graag genoeg wilt" :?
Dit! Ik kon het eerst niet verkroppen dat het drinken aan de borst niet goed ging ondanks alle inzet en gunstige omstandigheden, tot ik me bedacht dat je borstvoeding in het rijtje van zwanger worden, zwanger zijn en bevallen moet zien. Allemaal processen waar je uiteindelijk minder grip op hebt dan je misschien denkt, en die voor veel mensen anders verlopen dan gehoopt.
  zaterdag 9 september 2017 @ 18:38:20 #283
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_173680161
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 18:19 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ja, het is niet salonfähig om rechtstreeks voor kunstvoeding te kiezen, dus dan maar via een halfslachtige poging tot borstvoeding. Dat komt veel voor, merkte ik toen ik met consultatiebureau, huisarts, kinderarts en lactatiekundige bezig was om de borstvoeding te laten slagen. Hoe vaak ik niet gehoord heb "Je hebt er in ieder geval alles aan gedaan", met een ondertoon van: "Je kan nu met opgeheven hoofd overstappen op kunstvoeding". Ik was daar helemaal niet op uit, ik wilde gewoon écht borstvoeding geven. }:|

[..]

Dit! Ik kon het eerst niet verkroppen dat het drinken aan de borst niet goed ging ondanks alle inzet en gunstige omstandigheden, tot ik me bedacht dat je borstvoeding in het rijtje van zwanger worden, zwanger zijn en bevallen moet zien. Allemaal processen waar je uiteindelijk minder grip op hebt dan je misschien denkt, en die voor veel mensen anders verlopen dan gehoopt.
Nou dat! Borstvoeding geven kan en mag gewoon tegenvallen en als iemand dan de overstap wil maken naar kv is dat zijn of haar goedrecht. Wanneer dat gebeurt met een waslijst aan slappe verhalen vind ik dat persoonlijk naar, omdat ik zelf wél heel hard heb moeten knokken om het te laten slagen en ik die stomme verhalen dan lastig te verkroppen vind. Zeg dan gewoon dat het je minder bracht dan je gehoopt of gedacht had, dus dat het niet meer hoefde. Maar inderdaad: met al het gewij en gezij op deze wereld, lijkt men dat niet te durven en dát is precies waar dit soort discussies mede ontstaan denk ik.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_173680228
Maar juist dat 'dan wil je niet heel graag en heb je er niet veel voor over' stuit mij tegen de borst. Daar kún je als buitenstaander nou eenmaal niet over oordelen. Voor sommigen is bv hetgeen dat bovenaan staat, voor mij is dat ook het genieten van mijn kindje, het hebben van een 'roze wolk'. De vorige keer had ik die niet door de poging tot borstvoeding. Inderdaad, ik had dan nog allerlei oplossingen kunnen zoeken, en wellicht was het dan wel gelukt, maar daar werd ik niet gelukkig van.

Daarbij eens met wat twist zegt, niet ieder lichaam is blijkbaar goed in staat om het zelf op te lossen.

BN99, heel veel sterkte komende week. Ik hoop ontzettend dat je een kloppend hartje gaat zien!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 9 september 2017 @ 18:53:30 #285
269689 crew  Viv
pi_173680456
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 18:42 schreef LeSage het volgende:
Maar juist dat 'dan wil je niet heel graag en heb je er niet veel voor over' stuit mij tegen de borst. Daar kún je als buitenstaander nou eenmaal niet over oordelen. Voor sommigen is bv hetgeen dat bovenaan staat, voor mij is dat ook het genieten van mijn kindje, het hebben van een 'roze wolk'. De vorige keer had ik die niet door de poging tot borstvoeding. Inderdaad, ik had dan nog allerlei oplossingen kunnen zoeken, en wellicht was het dan wel gelukt, maar daar werd ik niet gelukkig van.
Het ging Kimpossible om het verschil tussen woorden en daden bij mensen in haar omgeving, jouw situatie is toch heel anders? Ik vind het juist knap dat je vooraf al bedacht hebt waar je prioriteiten liggen! Dan kun je dat straks ook bewaken. Ik heb me regelmatig afgevraagd of de voordelen van moedermelk wel opwogen tegen de nadelen en ik zou hier een volgende keer waarschijnlijk andere keuzes in maken.

Edit:
Of eigenlijk: ik hoop dat ik dan sterk genoeg in mijn schoenen sta om daar andere keuzes in te maken, want afgelopen keer was ik nogal een emotioneel wrak als het om borstvoeding ging. :X Dus ik vind het moedig van je!

[ Bericht 1% gewijzigd door Viv op 09-09-2017 19:16:34 ]
pi_173681043
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 17:32 schreef twist02 het volgende:
Lang getwijfeld of ik wel zou reageren, maar ben zelf altijd wel voorstander van een tegengeluid ;)

Qua voedingsdiscussie denk ik dat Vieve wel een punt heeft: als je om wat voor reden dan ook zelf met vervelende gevoelens terugkijkt op een bepaalde periode, trek je je bepaalde opmerkingen al snel aan denk ik, omdat het voelt alsof iemand anders bevestigt wat je zelf al denkt (ook al is dat ten onrechte!).

Ik kan me voorstellen dat termen als 'bv-maffia' vervelend over kunnen komen, maar dat wil niet zeggen dat er niet zoiets bestaat (geloof me ;) ).
Is wat mij betreft een geval "Wie de schoen past..." Als jij kiest voor bv en daar gelukkig van wordt, terwijl je anderen in hun waarde laat, gaat zo'n term dus niet over jou. Weinig reden om je dan aangesproken/beledigd te voelen, lijkt me.
Ik voel me andersom ook niet aangesproken door de term kv-maffia (al moet ik bekennen dat ik er wel nieuwsgierig van word :D ), simpelweg omdat ik anderen niet ongevraagd lastig val met meningen of tips over voeding.

Persoonlijk(!) vind ik wel dat er soms een bijna ongezonde druk op moeders lijkt te liggen als het om bv gaat. Ik lees en hoor echt veel te veel verhalen waarbij moeders er zo'n beetje aan onderdoor gaan en dat lijkt me in geen enkel geval de bedoeling.

Opmerkingen dat "iedereen bv kan geven als je maar graag genoeg wilt" vind ik simpelweg lomp. Er is geen enkele lichaamsfunctie die bij 100% van de mensen 'werkt', dus ook bij bv niet. Je zegt tegen iemand die onvruchtbaar is toch ook niet dat "iedereen kinderen kan krijgen als je maar graag genoeg wilt" :?
De manier waarop jij dingen verwoordt = _O_ Precies hoe ik het denk, maar dan logischer uitgesproken :)

BN99, wat ontzettend heftig! Hopelijk zien jullie gewoon hartjes bij de volgende echo :*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zaterdag 9 september 2017 @ 19:22:14 #287
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_173681137
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 18:53 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Het ging Kimpossible om het verschil tussen woorden en daden bij mensen in haar omgeving, jouw situatie is toch heel anders? Ik vind het juist knap dat je vooraf al bedacht hebt waar je prioriteiten liggen! Dan kun je dat straks ook bewaken. Ik heb me regelmatig afgevraagd of de voordelen van moedermelk wel opwogen tegen de nadelen en ik zou hier een volgende keer waarschijnlijk andere keuzes in maken. :*
Dankje ;) precies dit namelijk.

LeSage, dat jij je gekwetst voelt komt naar mijn idee júist door dames zoals uit mijn voorbeeld. Een voorbeeld iets te dichtbij om echt 'buitenstaander' te kunnen zijn, overigens. Juist niet de vrouwen die knokken en het gevecht niet winnen, maar de vrouwen die helemaal niet echt willen en daar niet eerlijk over durven te zijn en vervolgens moet allerlei slappe verhalen komen die gewoon onjuist zijn, dat is wat mij raakt. Omdat ik eenzelfde strijd voerde als jou, als Lu, als Vivi en alle anderen, met die nuance dat ik dankbaar ben dat het hier uiteindelijk wel gelukt is.

Stoppen zonder strijd is een persoonlijke keuze, die er mag zijn zonder dat daar flauwekul argumenten voor over tafel hoeven vliegen. Jouw lijf, jouw borsten, jouw baby. Zeg dan gewoon dat je niet meer wilde, zodat het de vrouwen die een echte strijd leveren niet hoeft te raken omdat het van die druiven oplevert die stomme vragen stellen tijdens voorlichtingen omdat ze de realiteit niet kennen, noch begrijpen (door gebrek aan ervaring en niet-volledige verhalen). Wees gewoon eerlijk, omdat dat er altijd mag zijn.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_173681321
Ik snap je wel Kim, maar ook dan denk ik dat er bij die vrouwen vast een intern gevecht is geweest.

Even iets heel anders, ik had net een heel komisch gesprek met vriend. Achtergrondinformatie: vriend heeft dit moment een zeer heftige vorm van verkoudheid. Vindt hij.
Ik: 'Van mij mag de kleine toch echt wel gaan komen.'
Hij: 'Van mij mag hij nu nog wel een weekje blijven zitten hoor.'
Ik: :?
Hij: 'Ik ben nu zo moe en last van mijn keel enzo.'
Ik: 'Ik ben 39 weken zwanger en jíj loopt te miepen over dat je vandaag een paar keer je neus hebt moeten snuiten?'
Hij: 'Ik ben verkouden en jij loopt ook de hele tijd van blablablabla.'
Ik: 'Je kunt niets verzinnen wat ik de hele dag verkeerd doe?'
Hij: 'Nee :D eigenlijk niet.'
_O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173681618
Oh LeSage, dat klinkt als een echte mannengriep 😈 Wist je niet dat dat héél zwaar is? :P
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173681694
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 19:43 schreef rena het volgende:
Oh LeSage, dat klinkt als een echte mannengriep 😈 Wist je niet dat dat héél zwaar is? :P
Jawel, eigenlijk wel ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173681710
Misschien moet je hem even een ruggenprik aanbieden. Zodat het wat draaglijker wordt enzo. :Y
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_173682123
LeSage die manflu :D Wat vreselijk voor hem. Wens hem maar veel sterkte zo met een verkoudheid aan het einde van jouw zwangerschap, lijkt me erg heftig! ;)

Even een vraagje tussendoor: zijn er meer dames hier die eerder een ks hebben gehad en die nu last hebben van het binnenste litteken? Ik heb de afgelopen dagen steeds meer pijn. Ik voel mijn kindje goed, dus ben daarvoor niet angstig, maar inmiddels kan ik bijna geen beweging meer maken of zelfs stilliggen zonder pijn :{ Woensdag gaan we naar de vk, dan leg ik het daar ook even voor, maar wilde even kijken of er herkenning is hier. Ze waarschuwde de vorige keer al dat het door verklevingen wat pijnlijker of gevoeliger kan zijn, maar dit.. :X
Make your own kind of music.
pi_173682134
Toch is het mijn ervaring dat vrouwen die minimaal geprobeerd hebben om bv te geven, op meer begrip/respect/etc. kunnen rekenen dan degenen die rechtstreeks voor fv kiezen. Dus ik snap bovenstaande irritatie vanwege die 'halfslachtige' pogingen wel gedeeltelijk, maar moet eerlijk bekennen dat zulke pogingen ook wel een beetje in de hand gewerkt worden...

Het is mij meer dan eens overkomen dat een moeder die 'maar' een paar weken bv gegeven had, een hart onder de riem gestoken werd met een bemoedigend "Maar je hebt het in elk geval geprobeerd!" waarna een pijnlijke stilte volgde en mensen mij vervolgens niet aan durfden te kijken _O- :')

Overigens denk ik dat de bv/fv discussie er wel echt eentje is waarbij mensen zich soms wat zorgvuldiger uit mogen drukken (van beide 'kanten' trouwens!).
Ik heb een weloverwogen beslissing gemaakt waar ik geen seconde spijt van heb gehad en nog steeds achtersta, dus voor mij is het vrij eenvoudig om opmerkingen naast me neer te leggen. Maar alleen al de opmerking "Ik kies voor bv, omdat ik het beste wil voor mijn kindje" is eigenlijk natuurlijk behoorlijk lullig. Je hoeft geen lange tenen te hebben om daar achteraan te horen "...en jij wilt dat dus blijkbaar niet." :+

Rena, goed om te horen dat er mensen zijn voor wie mijn geratel logisch klinkt! :D

LeSage, je vriendin zal maar moeten bevallen terwijl je zelf verkouden bent..! :o Teh horror!
Ik hoop dat-ie zich snel beter voelt, zodat je kunt bevallen ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_173682341
Hahah LeSage, ik zou zoooo pissig zijn.

CE, ik ervaring met ks maar het klinkt wel heel vervelend.

Ik heb mega last van mn onderrug. Na bukken trekt het helemaal door naar mn bovenbenen en billen. Herken dit van de vorige zwangerschappen pas van het derde trimester ofzo. Het wordt erger door actief zijn/bukken/stofzuigen. Tips?
pi_173682432
Ik plaste deze week twee streepjes en kom even buurten! Hallo :W

LeSage, oei ja menflu! Juist het perfecte moment voor een baby. De kraam wil vast ook voor hem een bammetje smeren kunnen jullie lekker cocoonen.
clone - kloon - ke kapa
pi_173682452
Nou Twist, ik sluit me aan bij Rena, je kunt dingen heel mooi en goed zeggen :Y

CE, wat heftig dat het zo'n pijn doet. Neem je snel contact op met je vk? :*

Ik zal de tips even aan vriend doorgeven. Die ruggenprik zal vast een goed idee zijn :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 9 september 2017 @ 21:02:12 #297
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_173683099
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 07:51 schreef LeSage het volgende:
Nou, ze zei vrijwel letterlijk zoiets: 'Zijn er dan niet veel vrouwen die doen alsof ze hun best hebben gedaan? Gewoon zodat ze kunnen zeggen dat ze het geprobeerd hebben?' Ze was sowieso met andere vragen ook nogal vooringenomen.
Nou ja, gevoelig puntje bij mij, dat realiseer ik me ook echt wel. Deze kwam gewoon even binnen.

Hoe gaat het bij jou? Weer wat rustiger met de harde buiken?
Late reactie :@

Klinkt inderdaad niet echt vriendelijk.... Heb inmiddels de hele volgende discussie gelezen en snap waarom het gevoelig ligt bij je. Maar het zegt meer over haar dan over jou :*

Harde buiken zijn wel iets minder. Maar met een stukje wandelen net was het weer continue af en aan aan de gang :{. Ook als ik moet bukken ofzo. Nu hang ik in joggingbroek op de bak en is het rustig. Maandag ga ik het ook maar bespreken met de vk, ook met het oog op mijn werk.

Verder las ik weer dat zich nieuwe mensen gemeld hebben, maar ik zit mobiel, dus kan slecht namen teruglezen (en onthouden lukt helemaal niet meer 😓). Welkom!
En voor de tweelingzwangere: ik ga duimen voor hartjes! O+ O+
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_173683217
Welkom Okola en BN99. Hopelijk binnenkort toch kloppende hartjes BN99, wat zullen jullie in enorme spanning zitten.

Die hele borstvoedingsdiscussie hoop ik nog een hele tijd te ontlopen. Ik ga wel proberen om borstvoeding te geven, die dingen zijn niet voor niets al die tijd al zo warm en gevoelig. }:|

Ik kan me alleen heel erg voorstellen dat ik net als Vieve niet zo comfortabel zou zijn met voeden in het openbaar, en voor mij is openbaar iedereen die niet de baby of mijn lief is. Daar zie ik dus echt wat tegenop. Misschien ga ik wel altijd in een aparte ruimte voeden, of dat het me afgedekt met een doek wel lukt. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_173683465
Wat betreft borst of kunstvoeding, ik heb eerder de borst gegeven en dat is altijd redelijk probleemloos gegaan dus mag echt niet mopperen. Er zijn inderdaad verhalen van mensen in mijn omgeving die met borstvoeding bepaalde situaties als probleem zien waar ik dus echt geen probleem zie (bijvoorbeeld een kindje wat elk uur wilt drinken).
Het is wat dat betreft heel persoonlijk en ook tijdens de borstvoedingsperiode kan je nog wisselen wat betreft je grenzen. Zoals Pannekoekmix zegt ik dacht ook dat buitenhuis de borst geven echt niets voor mij was tot mijn baby honger had en NU wilde drinken, de eerste keer stuntel je een beetje maar daarna heb ik er geen moeite meer mee gehad.
clone - kloon - ke kapa
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 9 september 2017 @ 21:51:25 #300
269689 crew  Viv
pi_173684094
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 20:12 schreef twist02 het volgende:
Toch is het mijn ervaring dat vrouwen die minimaal geprobeerd hebben om bv te geven, op meer begrip/respect/etc. kunnen rekenen dan degenen die rechtstreeks voor fv kiezen. Dus ik snap bovenstaande irritatie vanwege die 'halfslachtige' pogingen wel gedeeltelijk, maar moet eerlijk bekennen dat zulke pogingen ook wel een beetje in de hand gewerkt worden...
Dat zeker, zoals ik al zei is het niet sociaal wenselijk om rechtstreeks voor kunstvoeding te kiezen. Een vriendin die dat wel gedaan heeft bij beide kinderen, kreeg flink wat tegengas van de verloskundige. Toezeggen dat je het in ieder geval wil proberen is dan de makkelijkere weg.
pi_173684437
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 21:51 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dat zeker, zoals ik al zei is het niet sociaal wenselijk om rechtstreeks voor kunstvoeding te kiezen. Een vriendin die dat wel gedaan heeft bij beide kinderen, kreeg flink wat tegengas van de verloskundige. Toezeggen dat je het in ieder geval wil proberen is dan de makkelijkere weg.
Oh, dat vind ik echt wel naar ;( zo ervaar ik het gelukkig helemaal niet bij mijn verloskundigen. Die blijven er voor mijn gevoel behoorlijk neutraal in.
En ik kan me voorstellen dat je dan snel 'doet alsof' inderdaad. Gewoon om te pleasen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')