Mijn zetec klinkt er niet heel vrolijk bij als ik hem koud op z'n flikker geef, dus dat doe ik liever niet..quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:02 schreef TourOfData het volgende:
Bij non-turbo benzine is het niet zo relevant. Die ZETEC blokken kunnen heel wat hebben (heb jarenlang 1.6 blok gehad, Ford Focus, die werd flink t vuur aan schenen gelegd ).
Bij turbodiesel is het wel relevant, omdat de turbo goed gesmeerd moet worden.
Als ik toevallig invoeg achter een vrachtauto lukt dat prima, maar als ik niet op snelheid ben alvorens ik invoeg op de A7 krijgen we ongelukken denk ik.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:34 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Toeren laag houden tot die een beetje opgewarmd is.
Het scheelt ook nogal hoe de koppelkromme van je motor verloopt. Voor het mooie zou iedere autofabrikant, zoals Saab vroeger deed, je toerenteller moeten verdelen in zones zoals bij vrachtwagens. De groene zone geeft het gebied aan waar de motor het beste presteert en dus waar je ook met koude motor het beste in kan rijden.quote:Op dinsdag 5 september 2017 13:54 schreef Cultuur058 het volgende:
[..]
Als ik toevallig invoeg achter een vrachtauto lukt dat prima, maar als ik niet op snelheid ben alvorens ik invoeg op de A7 krijgen we ongelukken denk ik.
En dan na 2 km vluchtstrook een keer invoegen?quote:Op dinsdag 5 september 2017 10:41 schreef Cultuur058 het volgende:
2. half gas, maar bij hogere toeren schakelen (5500 o.i.d.)
Kan.quote:Op zaterdag 16 september 2017 23:15 schreef Buikboor het volgende:
Je kan ook de auto 10 min. eerder alvast aan zetten....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |