abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173586514
Ik had eerder dit topic aangemaakt. Daar kwamen we uit op een paniekaanval.

Ik heb anderhalf uur geleden ineens een hoge hartslag gekregen met tintelingen/branderig gevoel in de armen/handen en schouders. Tintelingen heb ik nog steeds in mijn armen en handen. Hartslag is wel iets lager maar mijn fitness watch geeft nog steeds 140-150 aan. Voor mijn hart sneller begon te kloppen voelde ik me een uur of twee zweverig in mijn hoofd.

Denken jullie nog steeds dat dit een paniekaanval is? Ik ga sowieso morgen even de huisarts bellen voor een afspraak. Maar ik ben zo bang dat ik met spoed nu wil bellen.
Sisco Certified
pi_173586622
Tintelingen in armen en handen komt vaak voor na een paniekaanval. Dat trekt vanzelf weer weg. Ga eens ademhaling oefeningen doen. Er zijn ook veel apps te vinden in de Android play store daarvoor en ook in de Apple store. Gevoel van "band" om je hoofd komt ook vaak voor.

Als je rookt-Stoppen met roken
Als je alcohol drinkt-Stoppen met drinken
Probeer met je buik te ademen en niet te oppervlakkig en ga stukjes lopen buiten als dat lukt.

Sowieso even langs de huisarts voor een fysieke check.
pi_173586745
Angststoornis, depressie, paniek, PTSS, elke stoornis is welkom

https://www.facebook.com/groups/490013631180293/?fref=nf
pi_173586863
En vertrouw je het niet, bel de avonddienst van de huisarts om te overleggen. Better safe then sorry. We zijn hier geen artsen.
dag
pi_173586927
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 18:55 schreef Karig_Hutje het volgende:
Tintelingen in armen en handen komt vaak voor na een paniekaanval. Dat trekt vanzelf weer weg. Ga eens ademhaling oefeningen doen. Er zijn ook veel apps te vinden in de Android play store daarvoor en ook in de Apple store. Gevoel van "band" om je hoofd komt ook vaak voor.

Als je rookt-Stoppen met roken
Als je alcohol drinkt-Stoppen met drinken
Probeer met je buik te ademen en niet te oppervlakkig en ga stukjes lopen buiten als dat lukt.

Sowieso even langs de huisarts voor een fysieke check.
Dank je wel. Ik doe helemaal niet aan roken, drinken, blowen etc. Ik moet wel zeggen dat ik slecht eet en dat ik van nature veel stress heb. Ik kijk het vanavond nog even en morgen wel even een afspraak met de huisarts.
Sisco Certified
pi_173586940
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 19:07 schreef Peter het volgende:
En vertrouw je het niet, bel de avonddienst van de huisarts om te overleggen. Better safe then sorry. We zijn hier geen artsen.
Het gaat nu wel beter, dus ik wacht het wel even af.
Sisco Certified
pi_173587089
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 19:10 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Dank je wel. Ik doe helemaal niet aan roken, drinken, blowen etc. Ik moet wel zeggen dat ik slecht eet en dat ik van nature veel stress heb. Ik kijk het vanavond nog even en morgen wel even een afspraak met de huisarts.
Het kan ook genetisch wezen. Het komt in mijn familie ook veel voor. Sowieso zijn er veel mensen die hier last van hebben. Vaak is het een verstoring van het serotonine gehalte in je lichaam die kan ook door stress veroorzaakt worden. De symptomen die jij aangeeft wijzen in ieder geval op een paniek aanval. Ga inderdaad langs de huisarts die heeft hier veelvuldig mee te maken en kan je vertellen wat je er aan kunt doen. Toch altijd doen om even je bloeddruk enzovoorts te laten opmeten.Sterkte.
pi_173588004
Ben je niet gewoon (chronisch) aan het hyperventileren?
pi_173588026
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 20:02 schreef Blue_note het volgende:
Ben je niet gewoon (chronisch) aan het hyperventileren?
Het is zo plots. Ik heb hiervoor nog nooit last van gehad. Kan chronisch hyperventileren echt zo abrupt zich voor
doen?
Sisco Certified
pi_173588352
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 20:03 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Het is zo plots. Ik heb hiervoor nog nooit last van gehad. Kan chronisch hyperventileren echt zo abrupt zich voor
doen?
Nouja, een plotse reactie is niet chronisch.
Maar als jij continu verkeerd adem haalt kijf je daar wel op een gegeven moment last van.
pi_173588536
Ik hoop echt dat het beter wordt, want dit heeft een zwaar negatieve invloed op mijn baan. Tijdens een belangrijke periode.
Sisco Certified
pi_173589214
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 20:28 schreef FoolWithMokey het volgende:
Ik hoop echt dat het beter wordt, want dit heeft een zwaar negatieve invloed op mijn baan. Tijdens een belangrijke periode.
Doe eens net alsof je een hele grote ballon opblaast. Zo span je je middenrif goed aan zodat je ook goed uit ademt. Minuutje of 2 doen.
pi_173602166
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 20:59 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Doe eens net alsof je een hele grote ballon opblaast. Zo span je je middenrif goed aan zodat je ook goed uit ademt. Minuutje of 2 doen.
Heb het geprobeerd, lijkt voor even te werken, maar het gevoel komt snel terug.
Sisco Certified
pi_173602357
Vanochtend was ik bij de huisarts. Bloeddruk was goed, hartslag aan de hoge kant(90~100).

Ik moet bloedprikken en krijg een ecg hartfilmpje. Ben benieuwd.

Ik had net ook lichte vorm van wat ik gisteren had. Wat ik merkte is dat ik licht in het hoofd werd en tegelijkertijd ging mijn hartslag iets omhoog. Weet niet of het gerelateerd is, maar ik voelde me ook wat zwakjes in mijn benen toen ik de trap op ging lopen.

Thuisarts.nl zegt het volgende over paniekaanvallen:

Spanning en angst kunnen verschillende lichamelijke verschijnselen geven. Uw lichaam maakt dan een stresshormoon (adrenaline) aan. Het lichaam bereidt zich voor om snel te reageren op een mogelijk gevaar.

• Uw hart gaat sneller kloppen. -> Klopt
• U gaat sneller ademen. -> Ik merk zelf niet dat ik sneller ga ademhalen.
• U kunt een gejaagd gevoel krijgen. -> Ik voel me wat onrustig.
• U kunt een licht gevoel in het hoofd krijgen of benauwd worden. -> Wel licht in het hoofd, niet benauwd.
• U kunt ook opeens gaan trillen of transpireren. -> Dit gebeurt niet bij mij.

quote:
Soms houden de lichamelijke spanningsverschijnselen lang aan of worden ze erger. Uw hart gaat steeds sneller kloppen, u heeft uw ademhaling niet meer onder controle, u kunt duizelig worden of wazig gaan zien. Het voelt alsof uw lichaam het niet meer aan kan. Dat maakt de angst nog groter en u raakt in paniek. U voelt zich dan ellendig en weet niet meer wat u moet doen. Nadenken lukt niet meer goed. U wilt het liefst vluchten, schreeuwen, huilen of wegkruipen.
Niet echt. Mijn hart gaat inderdaad sneller kloppen en ik voel met licht duizelig. Ik heb niet het gevoel dat ik mijn ademhaling niet onder controle heb, of dat ik moet v luchten, schreeuwen etc...
Wel lichtelijk paniek, maar dat lijkt mij normaal als je hart ineens sneller begint te kloppen.

quote:
Als de angst als het ware de baas wordt over u, dan heeft u een paniekaanval. Een paniekaanval kan een paar minuten tot anderhalf uur duren.
Wat zijn de verschijnselen van een paniekaanval?
Bij een paniekaanval kunnen er allerlei klachten optreden. Sommige mensen hebben maar een of twee van die klachten. Anderen krijgen meerdere klachten tegelijk. De meest voorkomende klachten zijn:
snelle hartslag, transpireren, koude rillingen, duizeligheid, beven; -> Alleen snelle hartslag en beetje duizelig.
benauwdheid, een vervelend gevoel in de borst; -> Ik voel een lichte pijn midden in de borst, maar geen benauwdheid.
tintelingen of een doof gevoel in handen of voeten;->Dat had ik wel gisteren.
droge mond, misselijkheid, maagpijn, braken of diarree;->Had wel een droge mond.
hoofdpijn, rood worden, flauwvallen;->Lichte hoofdpijn.
het gevoel niet meer te weten wie of waar u bent;-> Geen last van gehad.
het gevoel dat u de controle over uzelf verliest, gek wordt of doodgaat.-> Geen last van gehad.
Als een paniekaanval over is, kunt u nog hevig natrillen of in huilen uitbarsten. -> Geen last van gehad.

Een andere klacht die ik heb is een brok in keel. Dat is volgens sommige websites ook een symptoom van een paniekaanval of hyperventilatie.

Is het normaal dat ik zelf geen verandering merk in mijn ademhaling?

[ Bericht 3% gewijzigd door FoolWithMokey op 05-09-2017 16:28:02 ]
Sisco Certified
pi_173602528
Heb je een stressvolle periode?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_173602644
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 16:32 schreef Ticootje het volgende:
Heb je een stressvolle periode?
Ik ben altijd wel gestresst. Het is niet zo dat ik mij de afgelopen weken meer gestressd voel dan normaal.
Sisco Certified
pi_173602967
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 16:37 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Ik ben altijd wel gestresst. Het is niet zo dat ik mij de afgelopen weken meer gestressd voel dan normaal.
Je hebt verschillende gradaties. Je hoeft ook niet alle symptomen te ervaren. Het is wel een waarschuwing van het lichaam (als het fysieke gedeelte is uitgesloten maar dat laat je onderzoeken) dat je een stapje terug moet doen. Anders ga/kan je uiteindelijk tegen een burn-out aanlopen.
pi_173603634
Duidelijk paniek met (chronische) hyperventilatie.
Als je elke minuut 1x te veel ademt, heb je op een uur 60x te veel geademd en te veel zuurstof in je bloed, dit geeft die tintelingen in je vingers. Elke 3 uur zou je ademhalingsoefeningen moeten doen (5 seconden inhalen, 2 seconden houden, 5 seconden uitademen). Doordat je gestresst bent (fysiek of psychisch, je lichaam kan het verschil niet maken) wordt je autonoom zenuwstelsel geactiveerd. De reactie is dus gewoon hetzelfde alsof er een beer voor je staat. Hier kan je niets aan doen. Je hartslag gaat de lucht in hierdoor, je kan last krijgen van je maag, ...

Je moet het grote probleem, de stress, aanpakken.
pi_173603957
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 16:37 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Ik ben altijd wel gestresst. Het is niet zo dat ik mij de afgelopen weken meer gestressd voel dan normaal.
ga er eens wat aan doen dan, je bent aan hyperventileren
pi_173604129
Verhoogde hartslag kan ook komen door ingredienten in eten.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_173604207
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 17:37 schreef Sigaartje het volgende:
Verhoogde hartslag kan ook komen door ingredienten in eten.
vast maar daar krijg je geen tintelingen in je handen en armen van
pi_173604232
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 17:39 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

vast maar daar krijg je geen tintelingen in je handen en armen van
Oh jawel hoor.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_173604289
Ik hou het eten bij en ik zie deze symptomen terug komen bij bepaald soort eten. Vaak afhaal.... ;(
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_173604990
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 17:40 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Oh jawel hoor.
oh nee hoor.
pi_173620479
Vandaag toen ik wakker werd was mijn hartslag ongeveer 70.

Sinds ongeveer 10 uur s ochtends heb ik een hartslag boven de 100. Regelmatig rond de 120. Ik probeer ademhalingsoefeningen zoals langzaam adem halen, in ademen door neus rustig uit ademen door mond. Maar mijn hartslag blijft hoog.

Is dat normaal bij hyperventilatie dat het zo lang duurt?
Sisco Certified
pi_173628115
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 14:30 schreef FoolWithMokey het volgende:
Vandaag toen ik wakker werd was mijn hartslag ongeveer 70.

Sinds ongeveer 10 uur s ochtends heb ik een hartslag boven de 100. Regelmatig rond de 120. Ik probeer ademhalingsoefeningen zoals langzaam adem halen, in ademen door neus rustig uit ademen door mond. Maar mijn hartslag blijft hoog.

Is dat normaal bij hyperventilatie dat het zo lang duurt?
Je autonoom zenuwstelsel schiet in actie door de stress, het gevolg daarvan is o.a.
- hyperventilatie (tintelingen)
- hoge hartslag
- ...

Dus ademhalingsoefeningen alleen helpt niet voor hoge hartslag zo acuut. Het is die stress die weg moet op termijn. Het is daarentegen geen schande beta-blokkers te krijgen/gebruiken om die opgekropte stress met hoge hartslag weg te werken (beta blokkers verlagen de hartslag).

Het probleem is dat je veel te veel bezig bent met je klachten. Je bent wat hypochondrisch van aard heb ik het gevoel. Ondanks geruststellende woorden, blijf je nog ongerust.
Misschien geen slecht idee om terug naar de huisarts of psycholoog te gaan. Niet vanwege je fysieke klachten, maar puur om er mee te leren omgaan.
pi_173635042
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 20:42 schreef chento het volgende:

[..]

Je autonoom zenuwstelsel schiet in actie door de stress, het gevolg daarvan is o.a.
- hyperventilatie (tintelingen)
- hoge hartslag
- ...

Dus ademhalingsoefeningen alleen helpt niet voor hoge hartslag zo acuut. Het is die stress die weg moet op termijn. Het is daarentegen geen schande beta-blokkers te krijgen/gebruiken om die opgekropte stress met hoge hartslag weg te werken (beta blokkers verlagen de hartslag).

Het probleem is dat je veel te veel bezig bent met je klachten. Je bent wat hypochondrisch van aard heb ik het gevoel. Ondanks geruststellende woorden, blijf je nog ongerust.
Misschien geen slecht idee om terug naar de huisarts of psycholoog te gaan. Niet vanwege je fysieke klachten, maar puur om er mee te leren omgaan.
Dank je wel voor je reactie. Ik denk dat ik gewoon even rust moet nemen en kijken hoe het gaat. Ik heb trouwens geen hoge bloeddruk. Is het dan wel slim om beta-blokkers te gebruiken? Zoals ik lees zorgt het voor lage bloeddruk wat in zijn buurt weer voor duizeligheid kan zorgen.
Sisco Certified
pi_173680256
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 10:41 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Dank je wel voor je reactie. Ik denk dat ik gewoon even rust moet nemen en kijken hoe het gaat. Ik heb trouwens geen hoge bloeddruk. Is het dan wel slim om beta-blokkers te gebruiken? Zoals ik lees zorgt het voor lage bloeddruk wat in zijn buurt weer voor duizeligheid kan zorgen.
Vaak is tachycardie met een lage dosis bblokkers al flink omlaag te krijgen. Als je bloeddruk nu normaal is zou het hoogstens aan de lage kant van normaal worden.
pi_173746828
Als je verder weinig paniek 'verschijnselen' hebt, dan wellicht toch zaak dit eens te laten analyseren.
Soms komt een WPW wat later aan het licht, maar daar zou je wellicht een verwijzing voor kunnen vragen. En juist je regel dat het met 140 slagen rustiger leek dan daarvoor is het altijd goed een WPW te laten uitsluiten.

Als je behoefte hebt, en mss herken je iets dan met dat verhaal op de hartfunctieafdeling

Hier nog war info:n Wolf parkinson wift

Wolff-Parkinson-White-syndroom (WPW)
De elektrische prikkels die door de sinusknoop worden afgegeven, worden normaal gesproken alleen de AV-knoop doorgegeven van de boezems naar de kamers. Bij het Wolff-Parkinson-White-syndroom (WPW-syndroom) is er een extra verbinding tussen de boezems en kamers. De elektrische prikkel kan dan ook een andere weg kiezen en wordt dan niet vertraagd of gedempt (de taak van de AV-knoop). Dit kan hartritmestoornissen veroorzaken, waarbij de hartslag meestal te snel is.
In zeldzame gevallen kan het Wolff-Parkinson-White-syndroom dodelijk zijn. Een ernstige ritmestoornis die zich kan doen is bijvoorbeeld cirkeltachycardie, waarbij de elektrische prikkel niet alleen via de extra verbinding van de boezem naar de kamer loopt, maar ook weer terug van kamer naar boezem. Het samentrekken van het hart kan dan zo inefficiënt worden, dat de bloedcirculatie stil komt te liggen. En dat kan snel tot de dood leiden. Bij ongeveer 1 op de 100 mensen met het WPW-syndroom treedt cirkeltachycardie op.
Het Wolff-Parkinson-White-syndroom is een aangeboren hartafwijking. Soms is het syndroom erfelijk.
Klachten en diagnose
Bij een aanval van het Wolff-Parkinson-White-syndroom klopt het hart meestal heel snel, tot wel 200 slagen per minuut. Normaal klopt het hart tussen de 60 en 100 keer per minuut. Deze snelle hartslag wordt door de patiënt ervaren als hartkloppingen. Door verminderde bloedtoevoer naar de hersenen kan de patiënt duizelig worden of zelfs flauwvallen.
De diagnose kan vastgesteld worden aan de hand van het klachtenpatroon en vervolgens lichamelijk onderzoek. Op een ECG (elektrocardiogram of hartfilmpje) is de afwijkingen te zien.
Behandeling
Meestal wordt bij het Wolff-Parkinson-White-syndroom begonnen met medicijnen die de te snelle hartslag onder controle moeten brengen. Daarna kan via de operatie ablatie de extra verbinding weggebrand worden. -->
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_173774903
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 20:42 schreef chento het volgende:

[..]

Je autonoom zenuwstelsel schiet in actie door de stress, het gevolg daarvan is o.a.
- hyperventilatie (tintelingen)
- hoge hartslag
- ...

Dus ademhalingsoefeningen alleen helpt niet voor hoge hartslag zo acuut. Het is die stress die weg moet op termijn. Het is daarentegen geen schande beta-blokkers te krijgen/gebruiken om die opgekropte stress met hoge hartslag weg te werken (beta blokkers verlagen de hartslag).

Het probleem is dat je veel te veel bezig bent met je klachten. Je bent wat hypochondrisch van aard heb ik het gevoel. Ondanks geruststellende woorden, blijf je nog ongerust.
Misschien geen slecht idee om terug naar de huisarts of psycholoog te gaan. Niet vanwege je fysieke klachten, maar puur om er mee te leren omgaan.
Ik denk dat je gelijk hebt over dat ik wat hypchondrisch ben. Dit is echter pas ontstaan nadat ik deze klachten heb gekregen. Daarvoor maakte ik mij nooit zo druk om mijn gezondheid.

Maar op dit moment herken ik wel hypochondrie in mezelf. Een voorbeeld: Ik lijk sinds maandag wat kortademig te zijn tijdens het wandelen. Het voelt alsof ik meer/sneller buiten adem ben dan voorheen. Sinds gisteren avond heb ik wat kriebels ik mijn keel. Ik heb deze symptomen gegoogeld en kwam ik longembolie tegen. Nu spookt dat door mijn hoofd.

Verder: Vandaag voelde ik me wat gespannen op werk. Ik besloot om mijn bloeddruk te meten om te kijken of ik verschil zie tussen gespannen zijn of rustig zijn. Tot mijn grote schrik kwam er 147/134 op het scherm. Ik heb voor een tweede keer gemeten en toen kwam 178/155! Dat kan toch helemaal niet? Normaal gesproken is mijn bloeddruk vrij normaal.


Hier ben ik echt van geschrokken. 2 uur laten heb ik weer een paar keer gemeten en toen was het afwisselend hoog en normaal.
Sisco Certified
  donderdag 14 september 2017 @ 17:09:56 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173775240
Wat zei je huisarts er nou van?

Je bloeddruk kan flink wisselen op een dag. Beter hecht je niet te veel waarde aan een momentopname.
The love you take is equal to the love you make.
pi_173775256
Hey joh, nooit een verkoudheid gehad?
Kriebel in je keel = longembolie 8)7
pi_173776522
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 17:11 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Hey joh, nooit een verkoudheid gehad?
Kriebel in je keel = longembolie 8)7
Daarom geef ik ook toe dat ik hypochondrisch ben :P
Sisco Certified
pi_173776553
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 17:09 schreef Lienekien het volgende:
Wat zei je huisarts er nou van?

Je bloeddruk kan flink wisselen op een dag. Beter hecht je niet te veel waarde aan een momentopname.
Volgens hem was er geen rare dingen te zien op he hartfilmpje. Ik snap dat bloeddruk kan wisselen, maar die waardes zijn gewoon heel raar. Hoe kan bovendruk 178 en onderdruk 155 zijn? Dat snap ik niet. Het kan natuurlijk aan dat rot bloeddrukmeter van mij liggen.
Sisco Certified
pi_173776839
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 18:46 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Hoe kan bovendruk 178 en onderdruk 155 zijn?
STRESS
pi_173776880
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 19:01 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

STRESS
Dus deze waardes zijn niet raar bij stress? Ik wist niet eens dat dit fysiek mogelijk is. Maar goed, als ik nu meet lijkt het gewoon goed. Het was dus of stress of werkte dat de meter niet goed.
Sisco Certified
pi_173777116
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 19:03 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Dus deze waardes zijn niet raar bij stress? Ik wist niet eens dat dit fysiek mogelijk is. Maar goed, als ik nu meet lijkt het gewoon goed. Het was dus of stress of werkte dat de meter niet goed.
ik heb eens een maagonderzoek gehad en tijdens het wachten op het roesje was mijn bloeddruk zo hoog dat er allemaal alarmen afgingen.
Het kan natuurlijk dat meter niet goed is, maar waarom heb je er een überhaubt?
Ipv meten en googelen zou je gewoon goed voor jezelf kunnen gaan zorgen.
Sporten, gezond eten, goed slapen. Mindfulness of yoga voor ontspanning
pi_173796317
Ik herken de klachten, want ik heb zelf vergelijkbare klachten gehad. Het is zeer waarschijnlijk (chronische) hyperventilatie. Door langdurige stress ga je verkeerd ademhalen waardoor je langzaam teveel zuurstof in je bloed krijgt. Daardoor ga krijg je uiteindelijk dit soort vage klachten. Vervolgens ga je daarover piekeren waardoor je in een vicieuze cirkel terecht komt.

Heeft de huisarts al een keer een zuurstof meter op je vinger gezet toen je er last van had?
pi_173813747
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 19:04 schreef Jaeger85 het volgende:
Ik herken de klachten, want ik heb zelf vergelijkbare klachten gehad. Het is zeer waarschijnlijk (chronische) hyperventilatie. Door langdurige stress ga je verkeerd ademhalen waardoor je langzaam teveel zuurstof in je bloed krijgt. Daardoor ga krijg je uiteindelijk dit soort vage klachten. Vervolgens ga je daarover piekeren waardoor je in een vicieuze cirkel terecht komt.

Heeft de huisarts al een keer een zuurstof meter op je vinger gezet toen je er last van had?
Hallo,

Ik heb wel zo'n ding op mijn vinger gekregen, maar geen idee wat dat was. En dat was toen ik geen last had van deze klachten. Ik heb zelf een Samsung Galaxy met een spo2 meter. Wat zegt de waarde daarvan precies?
Sisco Certified
  zaterdag 16 september 2017 @ 21:04:18 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173816537
Je bent dus niet gerustgesteld door je huisarts. Dan heb je volgens mij wel een probleem, want dat zelf meten en interpreteren gaat je ook niet helpen. Terug naar je huisarts, zou mijn advies zijn.
The love you take is equal to the love you make.
pi_173820508
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 21:04 schreef Lienekien het volgende:
Je bent dus niet gerustgesteld door je huisarts. Dan heb je volgens mij wel een probleem, want dat zelf meten en interpreteren gaat je ook niet helpen. Terug naar je huisarts, zou mijn advies zijn.
Terug gaan naar mijn huisarts om te vragen of hij het zuurstofgehalte in mijn bloed wil meten? Ik weet nog steeds niet wat het precies zegt.
Sisco Certified
  zondag 17 september 2017 @ 06:18:23 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173822268
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 00:14 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Terug gaan naar mijn huisarts om te vragen of hij het zuurstofgehalte in mijn bloed wil meten? Ik weet nog steeds niet wat het precies zegt.
Teruggaan omdat je nog steeds denkt dat er iets zorgelijks met je aan de hand is, als je zo ongerust bent dat je je bloeddruk blijft meten en daarover gaat posten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_173837502
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 06:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Teruggaan omdat je nog steeds denkt dat er iets zorgelijks met je aan de hand is, als je zo ongerust bent dat je je bloeddruk blijft meten en daarover gaat posten.
Ik ben bang dat hij mij niet serieus gaat nemen en denkt dat ik zijn tijd aan het verspillen ben. Ben een keer bij de huisarts geweest, maar al 2 keer naar assistent voor hartfilmpje etc.

Maar je hebt wel gelijk, ik heb niets te verliezen.

Ik was trouwens net naar mijn ouders gefietst. Toen ik daar ging zitten voelde ik me helemaal niet lekker. Beetje licht in hoofd, geen concentratie, raar/zwak gevoel door lichaam. Ik denk dat het kwam omdat mijn bloedsuikerspiegel veel te laag was. Ik had de hele dag een klein blikje maïs en een cup a soup gegeten. Ik ging rond 11 uur vanochtend 4 km lopen en toen ik naar mijn ouders ging fietsen was mijn bloedspiegel denk ik heel laag geworden. Heb nu een glas sap en een glas water met suiker genomen en voel me iets beter. Even afwachten of dat het daadwerkelijk was.
Sisco Certified
pi_173837658
Waarom eet je zo slecht?
Ik kan helemaal niks op een blikje mais.

Je kan beter dingen eten die je suikerspiegel stabiel houden, een volkorenboterham bijvoorbeeld
pi_173837913
paniekaanval, check je cortisol even in de ochtend. leer gewoon normaal ademen en ga een koe knuffelen ofzo ja tog??

https://en.wikipedia.org/wiki/Shallow_breathing slecht
https://en.wikipedia.org/wiki/Diaphragmatic_breathing goed
pi_173849079
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 18:50 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Waarom eet je zo slecht?
Ik kan helemaal niks op een blikje mais.

Je kan beter dingen eten die je suikerspiegel stabiel houden, een volkorenboterham bijvoorbeeld
Helemaal geen eetlust meer. Ik ben afgelopen 2 weken volgens mij 4 kilo afgevallen.
Sisco Certified
  maandag 18 september 2017 @ 11:25:27 #47
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173849123
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 11:22 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Helemaal geen eetlust meer. Ik ben afgelopen 2 weken volgens mij 4 kilo afgevallen.
Ga eens terug naar je huisarts en geef hem alle informatie.
The love you take is equal to the love you make.
pi_173849771
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 11:22 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Helemaal geen eetlust meer. Ik ben afgelopen 2 weken volgens mij 4 kilo afgevallen.
zelfs dan kan je betere keuzes maken dan blikje mais.
pi_173879631
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 11:22 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Helemaal geen eetlust meer. Ik ben afgelopen 2 weken volgens mij 4 kilo afgevallen.
Dat is echt veel. Nog contact met de huisarts gehad? Lage bloeddruk zou ook kunnen bij een tintelend gevoel. Maar niemand kan lopen op een blikje mais dus zo gek vind ik het niet.
Google anders eens op Mindfullness, helpt om te ontspannen.
pi_173880566
Ben je ook niet ‘gewoon’ veel te veel gefocust op hoe je je voelt?
Het lijkt alsof je continu aan het controleren bent of alles nog goed gaat. Als je dat maar vaak genoeg doet ga je vanzelf vanalles voelen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')