abonnement Unibet Coolblue
pi_173585044
Duif die drugs gevangenis in smokkelde neergeschoten

De politie in Argentinië heeft een duif neergeschoten die drugs in een gevangenis naar binnen smokkelde voor de gevangenen, meldt BBC.

Cipiers kregen argwaan van de duif nadat hij meerdere keren naar de gevangenis in Santa Rosa vloog. Eenmaal neergeschoten ontdekten ze dat her diertje een rugzakje droeg met daarin verboden middelen. De inhoud bestond uit 44 pillen Rivotril, 7,5 gram marihuana en een USB-stick.

Het is niet het eerste geval van een smokkelduif in Argentinië. Het land waarschuwde de gevangenissen in 2013 al dat smokkelaars duiven gebruikten die tussen de tien en vijftien vluchten per dag maakten. In Koeweit is al eerder een duif gepakt met 178 pillen ketamine. Dat zag er zo uit:


http://panorama.nl/blog/m(...)kkelde-neergeschoten

Dat rugzakje :')
R.I.P smokkelduif ;(
´
pi_173585061
Ik voorzie luchtafweergeschut op gevangenissen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  User die overal opduikt 2022 maandag 4 september 2017 @ 17:15:18 #3
186611 Haags
pi_173585079
:D _O-
Zonder wrijving geen glans
  maandag 4 september 2017 @ 17:16:16 #4
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173585091
Die kan bij de dominomus in het museum.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_173585197
Zo'n rugzakje ga ik ook halen voor mijn parkiet. O+
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_173585484
Maar dan moet de duif bevriend zijn geraakt/vertrouwd met een van de gevangenen om zich te laten benaderen en hem het spul af te pakken, toch?
pi_173585580
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 17:40 schreef Hdero het volgende:
Maar dan moet de duif bevriend zijn geraakt/vertrouwd met een van de gevangenen om zich te laten benaderen en hem het spul af te pakken, toch?
Het zou me niks verbazen als bepaalde gedetineerden bepaalde privileges hebben daar, het is tenslotte Argentinie. Beetje duivenmelker spelen in je cel tegen betaling lijkt me best mogelijk daar.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 4 september 2017 @ 17:49:03 #8
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173585632
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 17:40 schreef Hdero het volgende:
Maar dan moet de duif bevriend zijn geraakt/vertrouwd met een van de gevangenen om zich te laten benaderen en hem het spul af te pakken, toch?
Ik heb met eigen ogen gezien hoe een gedetineerde in veenhuizen zo een vogeltje pakte en hem aaide.. het beestje vloog niet weg terwijl het gewoon de mogelijkheid had...

Die mensen hebben natuurlijk tijd genoeg om heel rustig elke dag een beetje met zo'n vogeltje bezig te zijn...
pi_173585636
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 17:46 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het zou me niks verbazen als bepaalde gedetineerden bepaalde privileges hebben daar, het is tenslotte Argentinie. Beetje duivenmelker spelen in je cel tegen betaling lijkt me best mogelijk daar.
Maar waar krijg je de duiven als je eenmaal vastzit? Alle straat/randomduiven die je probeert te benaderen zullen gelijk wegvliegen. Dan moet je die speciale trainingsduiven van buitenaf krijgen of niet?
pi_173585677
quote:
14s.gif Op maandag 4 september 2017 17:49 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ik heb met eigen ogen gezien hoe een gedetineerde in veenhuizen zo een vogeltje pakte en hem aaide.. het beestje vloog niet weg terwijl het gewoon de mogelijkheid had...

Die mensen hebben natuurlijk tijd genoeg om heel rustig elke dag een beetje met zo'n vogeltje bezig te zijn...
Maar dan ook africhten om naar een bepaalde bestemming te vliegen terwijl je daar zelf nooit kan komen? Lijkt me best een ingewikkelde klus. Of gaat een maatje intrekken in het gebouw aan de overkant van de gevangenis? Die binnen oogzicht ligtm :')
  maandag 4 september 2017 @ 17:52:39 #11
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173585701
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 17:51 schreef Hdero het volgende:

[..]

Maar dan ook africhten om naar een bepaalde bestemming te vliegen terwijl je daar zelf nooit kan komen? Lijkt me best een ingewikkelde klus. Of gaat een maatje intrekken in het gebouw aan de overkant van de gevangenis? Die binnen oogzicht ligtm :')
Ik weet niet hoe dat precies werkt met duiven.. maar het zal iets met hulp van buitenaf zijn natuurlijk..
  maandag 4 september 2017 @ 17:53:26 #12
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173585710
Het diertje leeft nog zo te zien. Pfieuw, gelukkig maar.
Beetje ouderwets zo'n postduiven systeem, maar hé, het werkt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173585715
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 17:49 schreef Hdero het volgende:

[..]

Maar waar krijg je de duiven als je eenmaal vastzit? Alle straat/randomduiven die je probeert te benaderen zullen gelijk wegvliegen. Dan moet je die speciale trainingsduiven van buitenaf krijgen of niet?
Geen idee hoe die beesten steeds hun bestemming vinden, heb me er nooit zo in verdiept. Maar de mens gebruikt ze al eeuwenlang voor allerlei klusjes, dus zo moeilijk zal het allemaal niet zijn.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_173585750
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 17:53 schreef Hathor het volgende:

[..]

Geen idee hoe die beesten steeds hun bestemming vinden, heb me er nooit zo in verdiept. Maar de mens gebruikt ze al eeuwenlang voor allerlei klusjes, dus zo moeilijk zal het allemaal niet zijn.....
De duiven die we in WO2 inzetten vervoerden we mee naar vijandelijk febied, rustte ze uit met smokkelwaar, en vervolgens vlogen ze gewoon terug naar huis. Zoiets zal het hier weer niet zijn. Ook meerdere vluchten.
pi_173585754
Krijgt de Duif nu ook gevangenisstraf. ;(
pi_173585819
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 17:56 schreef Hdero het volgende:

[..]

De duiven die we in WO2 inzetten vervoerden we mee naar vijandelijk febied, rustte ze uit met smokkelwaar, en vervolgens vlogen ze gewoon terug naar huis. Zoiets zal het hier weer niet zijn. Ook meerdere vluchten.
Het meest logische lijkt me dat die gevangenis al "thuis" was voor die duiven, ze hebben er geen enkele moeite mee om hun thuis te vinden, al zijn ze er honderden kilometers vandaan. Het enige wat je dan nog hoeft te doen is een lijntje leggen met de buitenwereld, en dat is natuurlijk zo gepiept.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_173585837
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 17:53 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Het diertje leeft nog zo te zien. Pfieuw, gelukkig maar.
Beetje ouderwets zo'n postduiven systeem, maar hé, het werkt.
Lijkt mee net voldoende groot om ook een mobiel erop te plakken maar het gewicht daarentegen kan tegenvallen.
pi_173585874
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 18:00 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het meest logische lijkt me dat die gevangenis al "thuis" was voor die duiven, ze hebben er geen enkele moeite mee om hun thuis te vinden, al zijn ze er honderden kilometers vandaan. Het enige wat je dan nog hoeft te doen is een lijntje leggen met de buitenwereld, en dat is natuurlijk zo gepiept.
In dat geval moet je duiven ergens naar een bestemming buitenaf vervoerd zien te krijgen. En met vervoer bedoel ik dat ze daar meegenomen worden door een mens, waarbij ze niet kunnen wegvliegen. Maar met de gemiddelde corruptie in een gevangenis, zullen ze vast een bewaker of wat hebben omgekocht. Kan ik me voorstellen.
pi_173586273
Dat duiven terug vliegen bij duivenmelkers komt toch omdat men de vrouwtjesduif thuis houdt? Hoe doen deze gevangen dit dan?
pi_173586662
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 17:53 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Het diertje leeft nog zo te zien. Pfieuw, gelukkig maar.
Beetje ouderwets zo'n postduiven systeem, maar hé, het werkt.
Dat is een smokkelduif uit Koeweit, dus niet de neergeschoten duif uit Argentinie. ;)
´
pi_173586667
Daar geen pelikaan voor gebruiken :')
Die eten gewoon duiven als lunch.
  maandag 4 september 2017 @ 19:05:43 #22
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173586826
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 18:57 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Dat is een smokkelduif uit Koeweit, dus niet de neergeschoten duif uit Argentinie. ;)
Ah nee! Mijn slaap, wat doe je, snik.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173586880
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 19:05 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ah nee! Mijn slaap, wat doe je, snik.
Sorry, ik wou je avond niet verpesten..maar in NWS moet men bij de feiten blijven :+
´
pi_173586908
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 18:57 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Dat is een smokkelduif uit Koeweit, dus niet de neergeschoten duif uit Argentinie. ;)
Ik haat altijd die riooljournalistiek die irrelevante foto's plastst en zodoende een dwaalspoort creeërt. Dat je dat hebt overgenomen :|W
pi_173586949
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 19:09 schreef Hdero het volgende:

[..]

Ik haat altijd die riooljournalistiek die irrelevante foto's plastst en zodoende een dwaalspoort creeërt. Dat je dat hebt overgenomen :|W
Of je leest gewoon wat erbij staat. :+
´
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')