abonnement Unibet Coolblue
pi_173582371
Cryptocoins?
Bitcoin is het bekendste voorbeeld van cryptocurrency. Naast Bitcoins zijn er nog heel veel 'altcoins' kijk hier maar eens voor een overzicht; CryptoCurrency Market Capitalizations. Bitcoin is bedoeld als betaalmiddel, je kan geld (Bitcoin) naar iemand overmaken zonder tussenkomst van een bank. De transactie is anoniem en binnen enkele minuten geregeld. Dit gebeurt allemaal door middel van een blockchain.

Blockchain?
De blockchain kun je zien als een kasboek dat wordt gecontroleerd door iedereen die gebruik maakt hiervan. Je kan in dat kasboek elke transactie zien die ooit heeft plaatsgevonden. De blockchain wordt door heel veel pc's gecontroleerd en is niet achteraf wijzigbaar. Een systeem wat moeilijk te manipuleren is dus.
In elk block in de blockchain zitten transacties van coins. Kijk maar eens hier om zelf een kijkje te nemen in zo`n blockchain; Bitcoin Block Explorer - Blockchain

Wie houdt de blockchain bij?
De blockchain wordt bijgehouden door zogeheten 'miners'. Deze (groepen van) pc's stoppen transacties in een block en voegen die toe aan de blockchain. De miner die het block uiteindelijk maakt wordt beloond met Bitcoin.
Dit is natuurlijk kort door de bocht; bekijk dit filmpje maar eens voor een uitgebreidere uitleg;


Er zijn tegenwoordig twee verschillende technieken die worden gebruikt om de blockchain bij te houden, namelijk; Proof of Work (PoW) en (Leased) Proof of Stake (LPoS of PoS). Wil je meer weten hierover dan ga je dit maar Googlen. :P

Minen levert dus geld op?
Ja. Maar op kleine schaal is het minen van Bitcoin eigenlijk niet meer rendabel door de kosten van aanschaf van hardware, stroomkosten etc. Dit omdat het minen van Bitcoin ook steeds moeilijker wordt en er veel concurrentie is. Wellicht als Bitcoin in de toekomst nog veel meer waard word dat het weer rendabel wordt. Het minen van sommige altcoins op kleine schaal kan wel rendabel zijn, helemaal met wellicht een prijsstijging in het verschiet.

En wat zijn de verschillen tussen Bitcoin en verschillende altcoins?
De verschillen tussen al die coins zijn soms minimaal en soms gigantisch groot. Op de verschillende websites van de coin is informatie te vinden over de technische werking of de visie van het team erachter.

Oké. Hoe kom ik aan cryptocurrency?
Cryptocurrency kun je kopen via bedrijven of via een exchange. De laatstgenoemde is eigenlijk een soort AEX maar dan alleen voor cryptocurrency. Kopen via een exchange is meestal goedkoper dan het kopen van een bedrijf. Dit omdat je nu geen tussenpersoon hebt maar rechtstreeks van een andere gebruiker koopt.

En hoe sla ik mijn digitale geld nu veilig op?
In een wallet. En dat kan op verschillende manieren en plekken, elk met zijn eigen voor en nadelen.
Je kan het in je wallet op een exchange bewaren maar de geschiedenis heeft geleerd dat dit niet altijd een goed idee is. Je kan bij je wallet door middel van een private key, alleen hiermee kun je transacties doen. Omdat de exchange jouw private key beheerd kan de eigenaar van die exchange er in theorie dus met al het geld vandoor gaan. Google maar eens op 'mt. Gox' voor een voorbeeld.

Wil je dagelijks handelen met crypto dan is het handiger om je coins op een exchange te laten. Koop je ze voor de lange termijn dan kun je het beter opslaan in een ander soort wallet.

Wallet? Offline wallet? Hardware wallet? Paper wallet? Wat?
Een wallet komt in verschillende vormen. Je kan een walletprogramma voor desbetreffende coin installeren op je pc / laptop / telefoon / tablet en daar je coin in opslaan. Maakt wel een backup van je private key zodat als deze crasht je je coins nog wel van recoveren.

Daarnaast zijn er ook hardware wallets tekoop zoals de Trezor of de Nano Ledger.

Een paper wallet is heel simpel. Je maakt online een bitcoinadres aan en stuurt naar dat adres je coins. Je print je private key uit. Deze sla je op een aantal plekken veilig op en je coins staan nu op dat adres in de blockchain opgeslagen. Met die key kun je op een later tijdstip een wallet installeren en bij je coins.

Meer info: https://www.coindesk.com/information/paper-wallet-tutorial/

Probeer 3rd party wallets te vermijden. Dit zijn Wallets die zijn gemaakt door een partij die niet in eerste instantie bij het team zit dat desbetreffende coin heeft ontwikkeld. Het verleden heeft uitgewezen dat hier nog wel eens misbruikt van is gemaakt.

Wat een hoop info. Waarom moet ik instappen?
Omdat je bank 0.1% rente per jaar geeft en omdat de blockchain de toekomst heeft. Het is niet voor niks dat er steeds meer geld in cryptocurrency omgaat. To the moon motherfuckers!

En wat zorgt er nou voor dat een coin waarde krijgt?
De markt bepaalt de waarde van een coin. Hoe meer mensen er heil in zien, hoe meer het waard wordt.

Afkortingen en jargon
FOMO - Fear of missing out - Paniekreactie omdat een coin opeens erg veel in waarde stijgt. Paniekaankoop.
FUD - Fear, uncertainty, doubt. Op het moment dat er angst en onzekerheid in de markt zit dan gaan vaak veel mensen hun geld omzetten naar fiat. Dit zorgt voor een dalende trend of crash in de markt.
ICO - Initial Coin Offering. Een nieuwe munt wordt geïntroduceerd. Hier is geld voor nodig. Vroege investeerders kunnen in een ICO investeren in de hoop dat de munt daarna een veelvoud waard wordt.
Fee - Om een transactie te doen moet er fee worden betaald. Dit is een bedrag dat ervoor zorgt dat jouw transactie in behandeling wordt genomen. Sommige exchanges rekenen ook fee om uit te laten betalen.

Shorten? Long gaan? Margin trading? Leverage?
Geen zin om nu deze termen nu uit te leggen. Google er maar op :').

Exchanges;
Kraken | Buy, Sell and Margin Trade Bitcoin (BTC) and Ethereum (ETH) - Buy, Sell, Trade Bitcoin
Bittrex.com - Bittrex, The Next Generation Digital Currency Exchange

Bedrijven waar je crypto kan kopen buiten een exchange om?
Bitcoins Kopen en Verkopen met iDEAL, Bancontact of SEPA | LiteBit
https://bitonic.nl/
Bitcoins kopen - iDEAL, Banktransfer of Creditcard | BTC Direct

Sites;
CryptoCurrency Market Capitalizations
https://cointelegraph.com/
Bitcoin Block Explorer - Blockchain
https://blockexplorer.com/

DISCLAIMER:
Cryptocurrency is een erg jonge en volatiele markt. Nog meer dan voor elke andere markt geldt hier dat je je goed moet inlezen en investeer enkel geld dat je kan missen.


Luister naar Crypto Fever - Faberyayo & Abel
pi_173582405
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 14:49 schreef kthxbye het volgende:

[..]

[..]

Jij zit stevig in dit soort coins?
Nope. Heb vandaag alleen maar OMG getrade eigenlijk. Maar die schommelt constant 5/10% in lijn met BTC/USD koers. 'Redelijk' voorspelbaar wanneer er massaal gekocht/verkocht gaat worden.

Ik trade sowieso met 100% portfolio in één keer en niet gespreid. Coins zoals jij aangeeft trade ik uberhaupt niet in. Totaal onvoorspelbaar.
  maandag 4 september 2017 @ 14:51:11 #3
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_173582406
Slagveld!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_173582589
In New York zitten ze nu ook aan de koffie.
Ben benieuwd.
pi_173582669
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 15:02 schreef MaGNeT het volgende:
In New York zitten ze nu ook aan de koffie.
Ben benieuwd.
Ben net wakker (niet New York, wel Noord Amerika). Mag ik weer gaan slapen? :P
Veel verlies maar hoort erbij. Twijfel alleen of ik nu al bij ga kopen (beetje FOMO) of even aankijk of hij verder zakt komende dagen.
  maandag 4 september 2017 @ 15:16:39 #6
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173582858
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 14:43 schreef SMS303 het volgende:

[..]

[..]

gelukkig heb ik maar 1 NEO waar ik 90ksat voor heb betaald...
daytraden gaat me niet goed af heb ik gemerkt...
probeerde gisteren mn LSK stash te verhogen met als resultaat dat geen ik LSK meer heb omdat ik er op aan het toeleggen was....
daar heb ik ERC voor teruggekocht in de hoop met de schommelende koers te profiteren... helaas staat die nu nog dieper in het rood....
Gewoon alles lekker hodlen. Zoals eerder gezegd, het volume is veel te klein om actief te daytraden. Heb ik zelf ook last van, al heb ik geen NEO.

Dit zijn momenten dat je even moet slikken en vertrouwen hebben dat niets doen de beste remedie is.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_173582865
quote:
South Korea’s top financial regulators have jointly announced their plans to deal with digital currencies such as bitcoin and ether. Specific measures were outlined such as requiring banks to perform due diligence on bitcoin exchanges and strengthening user verification procedures.

Also read: South Korea Legalizes Bitcoin International Transfers, Challenging Traditional Banks

Attempt to Regulate Digital Currency
The South Korean Financial Services Commission (FSC), announced on September 3 how they would deal with digital currencies such as bitcoin and ether, according to local publications.

South Korea Takes Steps To Regulate Digital CurrenciesKorea is “joining Japan, China and other Asian nations in trying to regulate cryptocurrencies,” reported Yonhap, adding that digital currencies are currently not recognized as financial products and their exchanges are largely unregulated.

Noting that the recent transaction volume and volatility of digital currencies are “excessive,” the FSC conveyed that “it will step up monitoring and carry out probes into money laundering, unauthorized financing and other illicit transactions of digital currencies,” the news outlet detailed. The state regulator was then quoted saying:

There is a need for the government to cope with the virtual currencies to prevent them from being used as tools for crimes and simple speculative investment.
Sunday’s announcement followed a joint task force meeting chaired by FSC secretary-general Kim Yong-beom. “At this point, digital currencies cannot be considered money and currency not financial products,” Business Korea reported him saying.

The meeting was attended by officials from the FSC, the Ministry of Strategy and Finance, the Fair Trade Commission, the Ministry of Justice, the Korea Communications Commission, the National Tax Service, the National Police Agency, the Bank of Korea, the Financial Supervisory Service and the Korea Internet & Security Agency, according to iNews24.

Specific Measures
One of the measures discussed is to strengthen identity verification procedures. “Banks will be required to strictly check the personal information of people who work at digital currency exchanges,” Yonhap reported the FSC explaining. “If there are suspicious transactions in such bank accounts, lenders will be required to report the transactions to authorities.”

South Korea Takes Steps To Regulate Digital CurrenciesBanks that deal with digital currency exchanges will conduct due diligence to ensure that the exchanges have effective internal control procedures such as the identification of users. The banks will consider suspending their accounts if they cannot provide reliable information, elaborated iNews24.

Remittance businesses using digital currency are also affected. News.Bitcoin.com recently reported on the Korean government legalizing foreign exchange transfers using cryptocurrency for small sums. In Sunday’s announcement, the FSC detailed that these small remittance operators “will report their daily transfer records to the Bank of Korea,” Yonhap clarified.

Digital Currency Market & ICOs
Meanwhile, the country’s largest bitcoin exchange Bithumb reported that its daily trading volume on August 18 exceeded 2.6 trillion won (approximately $2.3 billion). This was more than the trading value of Kosdaq market, which was 2.43 trillion won the day before, according to Hankyoreh daily newspaper. Kosdaq is the Korean counterpart of Nasdaq. “It was one-off, but enough to shock the financial market,” the publication detailed.

South Korea Takes Steps To Regulate Digital CurrenciesThe FSC’s announcement came one month after lawmaker Park Yong-jin submitted a proposed amendment to the Electronic Financial Transaction Act to provide a regulatory framework for digital currency such as bitcoin.

In addition, the FSC revealed that “they will punish Initial Coin Offering (ICO) that raises funds in the form of stock issuance using digital currencies permitted in some countries, including Switzerland, for violating the capital market act,” Business Korea elaborated.
https://news.bitcoin.com/(...)-digital-currencies/

:W
pi_173582927
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 15:16 schreef Komakie het volgende:

[..]

Gewoon alles lekker hodlen. Zoals eerder gezegd, het volume is veel te klein om actief te daytraden. Heb ik zelf ook last van, al heb ik geen NEO.

Dit zijn momenten dat je even moet slikken en vertrouwen hebben dat niets doen de beste remedie is.
thanks voor de tip en morele steun ;) :D
  maandag 4 september 2017 @ 15:22:20 #9
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173582976
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 15:19 schreef SMS303 het volgende:

[..]

thanks voor de tip en morele steun ;) :D
Ach ja, mijn portfolio is ook dramatisch naar beneden gegaan.
Ik kijk er elke dag naar en doe er 9 van de 10 keer niets mee, maar als ik dan kijk dan denk ik ook altijd ff van "damn".

Om vervolgens een paar dagen later weer te genieten, omdat alles weer omhoog gaat :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_173582981
Die koers van OMG wordt wel lekker gemanipuleerd door een whale. Van een op de andere minuut is een sellwall een buywall geworden.

En het orderboek van NEO is ook lekker leeg zeg.
  Moderator maandag 4 september 2017 @ 15:23:06 #11
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_173582991
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_173583018
pi_173583042
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 4 september 2017 @ 15:25:47 #14
163650 Greys
pi_173583047
En in het grote rode bloedbad van de rest geeft TRIG geen ene fuck. *; Die TRIGgies houden m'n speelgeld overeind nu.

De NEO's in m'n offline HODL-bakkie bloeden m'n hele woonkamer onder maar ach, dat komt wel weer goed. Niet naar kijken en straks ff dweilen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_173583151
Fuck de crash, memes maken mijn dag helemaal goed.
pi_173583153
Hoe meer iedereen verkoopt hoe harder de prijs zakt. Gewoon niets doen en lekker je Blockfolio verslaving eens negeren. Kijk volgende week nog maar eens. En dan zou het alsnog kunnen dat het een stukje lager is in prijs maar dat is niet zo gek als je kijkt hoe hard alles is gestegen
  maandag 4 september 2017 @ 15:35:49 #17
131603 Afwazig
Serious business
pi_173583224
Ik vind het allemaal nog wel meevallen. De vorige keer ging mijn portfolio ongeveer -50% :P
  Moderator maandag 4 september 2017 @ 15:36:51 #18
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_173583242
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 15:32 schreef fckdedeurkruk het volgende:
Fuck de crash, memes maken mijn dag helemaal goed.
Crash, crash. Gewoon een correctie. -90% vind ik een crash. Dit soort correcties gebeurt iedere 1,5 maand wel een keer.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_173583258
Niemand hier in Rise? Sinds de JS SDK is de prijs flink gestegen en er komen nog meer SDK's aan de komende tijd.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_173583277
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 15:37 schreef dimmak het volgende:
Niemand hier in Rise? Sinds de JS SDK is de prijs flink gestegen en er komen nog meer SDK's aan de komende tijd.
Ik zat er eerder in, maar veel berichten over scams en alles, dus ik ben eruit gegaan toen.
Lambo of Rekt
pi_173583387
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 15:39 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ik zat er eerder in, maar veel berichten over scams en alles, dus ik ben eruit gegaan toen.
Die berichten zijn al van een redelijke poos geleden en pas sinds deze week goed gestegen. Kan er ook niet echt veel wijzer van worden, maar ziet er redelijk goed uit zo.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_173583612
Hopelijk gaat btc nog veel lager.
pi_173583630
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 15:56 schreef mikieu het volgende:
Hopelijk gaat btc nog veel lager.
Hey! Doe eens niet. :(
pi_173583696
zeg het ff als jullie denken dat de bodem bereikt is voor btc
pi_173583703
quote:
10s.gif Op maandag 4 september 2017 16:01 schreef no1uknow het volgende:
zeg het ff als jullie denken dat de bodem bereikt is voor btc
Rond de 2000$ weer instappen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')