abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173582169
Beste lezer!

Een paar weken geleden zijn mijn 'vriendin' en ik uit elkaar gegaan. Kort daarna ben ik mijn baan verloren waardoor ik op een zaterdag een beetje sneu zat te doen op de bank. Rond de middag kwam mijn buurvrouw langs en die zei tegen mij: Kerel, we gaan naar de stad, koffie drinken. Ik betaal. Nja goed, koffie is leipe shit dus daar zeg ik geen nee tegen. Op het moment waarop wij de stad inlopen kwam ik op het idee om een tattoo te laten zetten. Lekker filosofisch, 'we beginnen helemaal overnieuw'.

De zelfde dag kwam ik in contact met een knappe vrouw. Zij kwam ook recentelijk uit een relatie, hoe we precies in gesprek zijn gekomen kan ik mij niet meer herinneren. We hebben samen een wijntje gedronken in de stad, nummers uitgewisseld en zijn daarna onze eigen weg weer gaan volgen. De volgende dag kreeg ik ineens een berichtje van deze dame. 'Hey! Hoe is het met je?'. Er is veel app contact over en weer geweest en wij besloten nog een keer wat te gaan drinken samen. Een paar dagen later zat ze weer tegenover mij en hadden we veel plezier samen, goede gesprekken en het klikte eigenlijk vrijwel direct. Nu komt ze een keer in de week langs en blijft ze ook slapen. Alles voelt goed, geen ongemakkelijke momenten, wanneer er niks te zeggen valt dan zeggen we niks en dat werkt gewoon. Al met al, een onwijs leuke vrouw die ik graag om mij heen heb.

Na een aantal vrienden van mij hierover gesproken te hebben kreeg ik eigenlijk alleen maar te horen, 'pas je op dat het geen rebound voor jou is? Of misschien zelfs andersom?' Ik had nog nooit van een rebound gehoord, of er überhaupt over na gedacht dat dit alleen emotie verwerking is o.i.d.

Mijn vraag aan jullie is,
Wat is de onbewuste gedachten achter een rebound en hoe herken je er deze?

Cheers!
pi_173582390
Me dunkt dat de onbewuste gedachte erachter is dat je na x maanden / jaren / hoe lang dan ook seks met dezelfde weer vrij bent om het met een ander te doen.

Maar zo klinkt het niet echt bij jou. Aan de andere kant... je vindt koffie leipe shit, dus wie weet hoe je geest werkt.
pi_173582435
Waarom geen relatie met die buurvrouw dan?
5 Ferrari's op videoband!
pi_173582519
Wat heeft die tattoo met je verhaal te maken? :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_173582523
Je hebt toch niet echt 'overnieuw' laten tatoeëren?
pi_173582567
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 14:58 schreef Aalscholver het volgende:
Je hebt toch niet echt 'overnieuw' laten tatoeëren?
Dat was ook mijn eerste gedachte ja
  maandag 4 september 2017 @ 15:06:36 #7
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_173582656
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 14:58 schreef Aalscholver het volgende:
Je hebt toch niet echt 'overnieuw' laten tatoeëren?
Nee, TS heeft "we beginnen helemaal overnieuw" laten zettenn. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  maandag 4 september 2017 @ 15:15:48 #8
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_173582840
Klinkt alsof je dit meisje leuk vind, niet dat ze een rebound is.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_173582918
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 14:39 schreef JordyKoning het volgende:

Mijn vraag aan jullie is,
Wat is de onbewuste gedachten achter een rebound en hoe herken je er deze?
een 'rebound relatie' is een term die gebruikt wordt als iemand instabiel is door een recente breakup en dit eventuele beslissingen qua keuzes van een partner beinvloed, vaak valt een partner eigenlijk duidelijk buiten het normale 'partner-profiel' en bepaalde nogo's die iemand normaal zou afwijzen worden dan mnder sterk afgewogen...

Of iets een rebound relatie is kun je juist zelf niet vaststellen en hoguit is het een handige verklaring 'achteraf' als die relatie idd niet lang houdbaar bleek te zijn.

Er is verder niet zoveel mis aan een rebound relatie... zolang je er zelf geen hoge verwachtingen op legt en kunt accepteren dat het vaak geen lang houdbare relatie is (en de partner dit ook kan, natuurlijk zitten er altijd twee in dat schuitje).
het kan onderdeel zijn van een verwerkingsproces.

Als beide partner net zeer recente uit een langere relatie gekomen zijn en de breakup pijnljk was kan het evengoed zijn dat jij de 'rebound' voor de ander bent.
Ook dat hoeft verder geen onoverkomelijk probleem te zijn, als je het maar zelf ook inziet
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_173583093
Foto van je tatoeage! Ben namelijk serieus benieuwd hoe een spontane eruit ziet.

quote:
Wat is de onbewuste gedachten achter een rebound en hoe herken je er deze?
Dit nog met vrienden besproken?
pi_173583187
quote:
10s.gif Op maandag 4 september 2017 14:58 schreef KaBuf het volgende:
Wat heeft die tattoo met je verhaal te maken? :P
Er staan wel meer dingen in die er weinig mee te maken hebben. De koffie met de buurvrouw en het op de bank zitten. Maar boeiend.

Verder TS, wat boeit het? Je hebt lol toch? Geniet er lekker van!
  maandag 4 september 2017 @ 16:10:48 #12
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_173583876
Wat een boel irrelevante informatie voordat je bij de daadwerkelijke vraagstelling komt.
Of ze jou als rebound ziet is koffiedik kijken, wij weten haar intenties natuurlijk niet op afstand te voorspellen. Kijk het gewoon aan en geniet ervan.
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_173592458
en stel dat het een rebound verhaal is? Maakt dat dan wat uit?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_173596612
quote:
14s.gif Op maandag 4 september 2017 15:28 schreef zarGon het volgende:
Foto van je tatoeage! Ben namelijk serieus benieuwd hoe een spontane eruit ziet.
Ik ben ook benieuwd naar de tatoeage.
Hoe je een "rebound"" herkent is:

1. Je denkt iedere dag "die persoon niet mijn ex maar misschien dat als ik er veel mee uitga ik dan diegene toch wel leuker ga vinden"
2. Je bent ondertussen toch veel met je ex bezig in je hoofd
3. Je krijgt bindingsangst als de nieuwe persoon laat doorschemeren lang bij je te willen blijven. Want stel nou dat je ex je toch weer terug wil en dan heb je een ander
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_173596872
quote:
10s.gif Op maandag 4 september 2017 14:50 schreef LurkJeRot het volgende:
Aan de andere kant... je vindt koffie leipe shit, dus wie weet hoe je geest werkt.
:D :D :D
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_173600231
Maak je niet druk hoe anderen het noemen of wat ze vinden, als je het leuk hebt gewoon doen.
pi_173666193
Ik heb een keer een rebound gehad en wat hierboven is gezegd vat het goed samen. Ik denk dat ik me door de nieuwe verliefdheid graag liet afleiden van het daadwerkelijke verdriet van de breakup. In een normale situatie was ik helemaal niet voor deze gladjanus gevallen, maarja, ik had toch niets beters te doen... Uitendelijk dumpte hij me na een maand omdat hij eigenlijk toch verliefd was op een ander en was ik over beide exen verdrietig en voelde ik me extra alleen...
pi_173666741
Ik denk eerder dat je je gevoelens voor je buurvrouw probeert weg te stoppen door snel met dat andere meisje te gaan daten.
pi_173667084
Kom je vanzelf achter
pi_173667130
👍🏼 of zoiets
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')