abonnement Unibet Coolblue
pi_173663647
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 18:35 schreef Hazzard het volgende:

[..]

PSV heeft echt een heel matig elftal, maar uiteraard wel iets beter dan Heracles. Buiten dat kan natuurlijk elke ploeg verliezen van een andere ploeg en dat zal betekenen dat de underdog die dag gewoon erg goed was en de andere partij minder speelde.

Je trekt het natuurlijk wel erg in het idiote zo. Stel Feyenoord verliest van Heracles en wint van PSV, is zijn stelling dan ineens toch bewezen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Net zoals dat het stellen dat 'Heracles niet minder dan PSV is' ook een vrij idiote stellingname is ;)

Verder ben ik ook totaal nog niet onder de indruk van PSV hoor. Maar het blijft PSV. En het blijft (een bepaalde) kwaliteit.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  Moderator vrijdag 8 september 2017 @ 19:11:44 #252
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_173663799
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 17:57 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Boys. Kap ff met het uitdagen van elkaar. Probeer gewoon normaal te reageren of reageer niet.
Zo dan. Ferm en kordaat optreden van LBM.
De toon is gezet :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_173664030
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 september 2017 19:11 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Zo dan. Ferm en kordaat optreden van LBM.
De toon is gezet :)
Misschien een idee dat LBM die users wat beter in de gaten gaat houden :)
Nait Soezn Moar Broezn
pi_173664195
Wat verwachten we morgen? Heracles is altijd kut :r. Feyenoord sowieso met uitwedstrijden. Hoop eens op een makkelijke uit overwinning. Eerete helft 0 2 en dan uitspelen
pi_173664256
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 19:36 schreef Azpilicueta het volgende:
Wat verwachten we morgen? Heracles is altijd kut :r. Feyenoord sowieso met uitwedstrijden. Hoop eens op een makkelijke uit overwinning. Eerete helft 0 2 en dan uitspelen
Ik denk een heerlijk avondje ouderwets de broek vol.
geregistreerd op: vrijdag 21 mei 2004 @ 19:08
pi_173664359
Als van Persie bij Feyenoord wil voetballen dan moet hij dat gewoon doen voor een gemiddeld salaris. Feyenoord moet gaan kapitalen meer aan hem gaan besteden. Van persie zou het gewoon nog een eer moeten vinden dat hij nog een seizoen bij Feyenoord mag rondlopen om zijn carrière af te sluiten.

ik vind het risico inmiddels te groot om van Persie te halen na wat er vorige week gebeurde. Hij mag komen maar Feyenoord moet er geen belachelijke salaris van gaan maken als van Persie dat gaat eisen.....
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  vrijdag 8 september 2017 @ 20:39:54 #257
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_173665472
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 19:45 schreef klaasweetalles het volgende:
Als van Persie bij Feyenoord wil voetballen dan moet hij dat gewoon doen voor een gemiddeld salaris. Feyenoord moet gaan kapitalen meer aan hem gaan besteden. Van persie zou het gewoon nog een eer moeten vinden dat hij nog een seizoen bij Feyenoord mag rondlopen om zijn carrière af te sluiten.
_O-

We mogen heel blij zijn als een speler van dat kaliber bij ons z'n carrière wil afsluiten.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_173666352
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 20:39 schreef KillemWieft het volgende:

[..]

_O-

We mogen heel blij zijn als een speler van dat kaliber bij ons z'n carrière wil afsluiten.
hij is teveel geblesseerd. De kans is groot dat als je hem contracteert dat hij bij een blessure heel het seizoen out is. Dat risico loop je bij elke speler maar bij van Persie acht ik dat risico nu wat groter.

Hij mag van mij best komen maar Feyenoord moet niet tot het uiterste gaan wat salaris betreft.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_173666530
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 19:38 schreef exile79 het volgende:

[..]

Ik denk een heerlijk avondje ouderwets de broek vol.
Die verwachting heb ik ook _O-
pi_173666837
Wordt helemaal niks morgen. U las het hier het eerst.
pi_173667342
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 21:51 schreef Maastoren het volgende:
Wordt helemaal niks morgen. U las het hier het eerst.
Dit :).
  vrijdag 8 september 2017 @ 22:59:31 #262
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_173668010
Wat een negativiteit hier zeg.

Ik denk ook dat het een lastig potje gaat worden maar 'wordt helemaal niks' is een beetje overdreven imo.
  vrijdag 8 september 2017 @ 23:33:25 #263
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_173668654
0-3 eerste helft 1-5 eindstand. _O_
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_173669069
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 21:27 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

hij is teveel geblesseerd. De kans is groot dat als je hem contracteert dat hij bij een blessure heel het seizoen out is. Dat risico loop je bij elke speler maar bij van Persie acht ik dat risico nu wat groter.

Hij mag van mij best komen maar Feyenoord moet niet tot het uiterste gaan wat salaris betreft.
Na dit seizoen hoeft het wmb ook niet meer. Al denk ik niet dat van Geel of van Persie zich daar iets van aantrekt.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2017 23:58:08 ]
  zaterdag 9 september 2017 @ 01:23:18 #265
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_173670001
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 21:27 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

hij is teveel geblesseerd. De kans is groot dat als je hem contracteert dat hij bij een blessure heel het seizoen out is. Dat risico loop je bij elke speler maar bij van Persie acht ik dat risico nu wat groter.

Hij mag van mij best komen maar Feyenoord moet niet tot het uiterste gaan wat salaris betreft.
Helemaal met je eens, maar om nou te zeggen dat het een eer voor hem zou moeten zijn om z'n carrière bij Feyenoord af te mogen sluiten...
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_173670817
Van Persie is sowieso de helft van het seizoen geblesseerd
pi_173671178
quote:
Tot slot nog even over onze kampioen in de Champions League, geeft u Feyenoord kans?
,,Alleen in de teamfactor zie ik kansen. Daarin kunnen ze beter zijn dan Manchester City, Napoli of Sjachtar Donetsk. Zo zijn ze ook kampioen geworden, door de cohesie tussen staf en spelers, want individueel was hun selectie niet beter dan bij Ajax en PSV. Ze hebben nu ook weer in die geest ingekocht. Als ik nu moest zeggen wie kampioen wordt, zou ik weer voor Feyenoord kiezen. Alleen zal Feyenoord ook het nadeel van de Champions League gaan voelen. De extra wedstrijden zijn een aanslag op de competitieduels. Zijn we weer terug bij het begin van dit interview en hoe coaches een proces leiden. Ik vind het echt een compliment waard hoe Van Bronckhorst dat bij Feyenoord doet.’’

Louis van Gaal

https://www.ad.nl/nederla(...)atiecyclus~a6dfb68d/
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  Moderator zaterdag 9 september 2017 @ 09:39:54 #268
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_173671579
Interessant artikel in De Volkskrant https://s.vk.nl/sc143-a45(...)06d734.1504942775138
quote:
Waarom is de 'beste lichting in jaren' van Feyenoord nooit doorgebroken?

Geen enkele speler uit de geprezen klas van 1997 speelt nu in de A-selectie

Ze zijn nog niet helemaal afschreven, de tieners van Feyenoord die vier jaar geleden werden gezien als de 'beste lichting in jaren'. Maar ze spelen ook niet met de landskampioen in de Champions League. Wat ging er mis?

Door: Bart Vlietstra 9 september 2017, 02:00

Het gat tussen Varkenoord, het jeugdcomplex van Feyenoord waar menig topspeler werd opgeleid, en de Kuip is gegroeid. Tot die conclusie komt Feyenoord-jeugdtrainer Gaston Taument als zijn ogen over de cover van de zomeruitgave 2013 van voetbaltijdschrift Hard Gras schieten.

Daarop staan de beste spelers van een bijzonder jeugdteam dat Taument vier jaar geleden onder zijn hoede had. Feyenoord onder 16 jaar werd door de clubleiding geduid als 'de beste lichting in jaren'. Dat voelden de spelers zelf ook gezien de titel van het (dag)boek van Steven van der Hoeven, de auteur die de ploeg een jaar volgde. 'Iedereen praat over ons.'

Geen enkele speler van die ploeg maakt momenteel deel uit van de A-selectie. Opvallend, want Varkenoord ontving tussen 2011 en 2014 het vakbondskeurmerk 'beste jeugdopleiding'. Vele andere talenten werden basisspeler in het eerste en daarna voor goed geld verkocht. De Oranje-selectie van het bronzen WK 2014 bevatte acht spelers met Varkenoord-wortels. De eigen kweek, in combinatie met de handelsgeest van technisch directeur Van Geel, maakte de armlastige Rotterdamse club weer rijk.

Feyenoord heeft de 'klas van 1997' (het jaar waarin de spelers geboren zijn) nog niet opgegeven. Ze zijn 19 of 20 jaar. Vier spelers staan nog onder contract en zijn uitgeleend. Ze worden zorgvuldig gemonitord door onder meer assistent-trainer Jean-Paul van Gastel. Van die vier vond alleen aanvaller Mo El Hankouri aansluiting bij een eredivisieclub, al zat hij dit seizoen nog niet bij de selectie van nummer laatst Willem II. Middenvelder Jari Schuurman, verdediger Calvin Verdonk (beiden NEC) en middenvelder Gustavo Hamer (FC Dordrecht) spelen in de eerste divisie.

Die laatste drie werden gezien als de grootste talenten, samen met middenvelder Danny van Haaren en doelman Ferry Hagendijk. Zittend aan een picknicktafel op het terrein van VV Capelle, zijn huidige club, schetst Hagendijk de klasse van de jeugdploeg met spelers tot 16 jaar. 'We wonnen bijna iedere donderdag een oefenpot van Onder 17. En die waren ook echt goed.'

Overleden ouders
Van Haaren was de patron op het middenveld en aanvoerder van Oranje onder 16, maar kreeg nooit een contract aangeboden. 'Als je met het eerste van Feyenoord mag meetrainen, kan je ontwikkeling heel snel gaan', vertelt hij vlak na een training met Jong Cambuur. 'Die kans heb ik niet gekregen. Feyenoord heeft nooit echt besproken wat het met me van plan was. Maar ja, als ik een toptalent was, was ik nu verder geweest dan Jong Cambuur, zo eerlijk moet ik zijn.'

Het noodlot trof drie spelers uit de ploeg. Verdediger Bert Koomen liep in zijn eerste wedstrijd in de A1 een kruisbandblessure op en bleef daarna tobben met blessures. Hij speelt nu bij FC Lisse. Vrij onverwacht overleed de vader van Van Haaren drie jaar geleden. 'Daar heb ik het heel moeilijk mee gehad.' De moeder van Hagendijk stierf in dezelfde periode na een langdurig ziekbed. Hagendijk: 'Mijn vader kreeg het daarna ook zwaar. In de A1 ben ik resoluut gestopt om alles te verwerken.'

Het doet oud-international Taument, die acht jaar als rechtbuiten in het eerste van Feyenoord speelde (1988-1997), bijna fysiek pijn als de naam 'Danny van Haaren' valt. 'Die was zo goed. Leuke knul, ook. Er zat gewoon ontzettend veel potentie in dat team. Al vond ik het zelf niet de allerbeste lichting. Dat was die van 1994 met Boëtius, Kongolo, Rekik, Aké en Vilhena. Die hebben allemaal goede profcarrières.'

Er is zelfs een geweldige lijst aan te leggen van de laatste jaren, met daarop ook De Vrij, Martins Indi, Clasie, Karsdorp, Castaignos. Mede door het gebrek aan kapitaalkracht stroomden zij snel door naar het eerste elftal. Taument: 'Stefan de Vrij had een te lage handelingssnelheid, daar hebben we keihard aan gewerkt. Hij kreeg toch de kans als rechtsback, mocht fouten maken, groeide door en werd international.'

Een vruchtbaar pad, maar de laatste stappen naar de Coolsingel werden vorig seizoen gezet met ervaren spelers, gerekruteerd van andere clubs. Feyenoord was zelfs de eredivisieclub die tieners de minste speeltijd gunde.

Feyenoord schaakt nu op het bord van de lucratieve Champions League. Deze zomer kocht het snel en stevig in om opengevallen plekken op te vullen. Voor een nieuwe linksback, Ridgeciano Haps, zou ruim vijf miljoen euro zijn betaald. Feyenoord hoopt gewapend te zijn voor Manchester City, woensdag in de Kuip.

Twee dagen later speelt Gustavo Hamer met FC Dordrecht voor tweeduizend toeschouwers in het Frans Heesenstadion van FC Oss. 'Het kan nog', zegt Hamer terwijl hij een tosti eet op het complex van FC Dordrecht, een veredelde bouwkeet rond een kunstgrasveld. 'Van Bronckhorst en Clasie werden ook uitgeleend. Ik mis nog de ervaring om het de Feyenoordmiddenvelders moeilijk te maken. Die wil ik hier opdoen.'

Is FC Dordrecht niet een al te grote stap terug? Hamer haalt zijn schouders op. 'Ze hebben hier alles wat ik nodig heb. En die Champions League zou ik toch niet meemaken, want dan mogen er maar zeven spelers op de bank zitten en zo goed ben ik gewoon nog niet.'

Ferri Rietkerk zal er wel zijn, woensdag in de Kuip. En hopelijk ook in Napels, twee weken later, als Feyenoord de degens kruist met Napoli. 'Ik moet alleen nog aan een kaartje zien te komen.' Rietkerk heeft zijn Kuipdroom allang opgegeven, hij volgt een hbo-studie en speelt al jaren bij de tweedeklasser VV Spirit, ook al was hij rechtsback in de ploeg waar iedereen in 2013 over sprak.

Met 'overal kippevel' zag Rietkerk vanuit Vak W zijn voormalige ploeggenoten Schuurman, Verdonk en Hamer debuteren, maar niet doorbreken. Misschien, oppert hij, is het een fysiek verhaal. 'Ikzelf kon het vele trainen niet aan, was steeds geblesseerd. In onze lichting zaten vooral goede voetballers, niet echt krachtpatsers, terwijl het voetbal veel fysieker is geworden.' Hagendijk vult aan: 'Het zit bovendien minder in de cultuur van Feyenoord om heel snel lichte, piepjonge jongens te brengen als dat niet hoeft. Bij Ajax nemen ze meer risico.'

Verhuurd en uitgeleend
Jari Schuurman, verhuurd aan NEC, vindt dat hij over zijn fysiek niets te klagen heeft. Wel over zijn concurrentiepositie. Op zijn plek, aanvallende middenvelder, speelde de vorige seizoenen aanvoerder Kuijt of de veelscorende Toornstra. 'Ik snap Feyenoord wel dat ze voor ervaring gaan. Je moet er gewoon klaar voor zijn als er een positie openvalt.'

Die kans leek te komen doordat Kuijt stopte, maar Schuurman liep in de zomer een virus op waardoor hij een deel van de voorbereiding miste. Hij kon zichzelf niet laten zien. 'Ik lag te ver achter om het anderen moeilijk te maken.'

Bij Ajax breekt nu vriend en leeftijdgenoot Donny van de Beek door. 'Donny heeft veel in Jong Ajax gespeeld dat in de eerste divisie uitkomt. Dat is ideaal. Dan kun je dicht bij de club blijven, met het eerste meetrainen, het spel spelen wat je gewend bent en toch ervaring opdoen tegen stevige voetballers. Feyenoord heeft dat niet.'

In de jeugd ging het vanzelf, was ik moeiteloos de beste. Bij het eerste kom je in een andere wereld

Calvin Verdonk
Jeudgtrainer Taument zou zo'n tussenstap ook wel zien zitten. Jong Feyenoord speelde tot nu toe om financiële redenen niet in de eerste divisie. Het streven is er wel te gaan spelen. 'De lat bij het eerste ligt nu gewoon hoger.'

Aandacht vanuit het moederschip is er genoeg. Coaches Van Bronckhorst en Van Gastel staan vaak bij de jeugd te kijken. Taument: 'Die weten precies wat eraan komt. Er is continu overleg over de ontwikkeling van spelers.'

Het managen heeft grenzen. Bij het eerste komen status, geld en nog meer aandacht. Calvin Verdonk, uitgeleend aan NEC, weet inmiddels: 'Iedereen wil iets van je.' Hij debuteerde als eerste van de wonderploeg, maar liet het daarna vooral zelf liggen. 'In de jeugd ging het vanzelf, was ik moeiteloos de beste. Bij het eerste kom je in een andere wereld. Zeker vorig seizoen op huurbasis bij PEC heb ik het laten versloffen. Ik belandde op de bank, dat had ik nooit meegemaakt. Ik vond zaken ook niet goed geregeld, bij Feyenoord was alles altijd top.'

Toekomstig algemeen directeur Jan de Jong sprak uit dat hij het eerste elftal het liefst voor de helft uit eigen jeugd ziet bestaan. Er wordt gebouwd aan een nieuw jeugdcomplex. De bron is niet opgedroogd, onlangs debuteerde de 16-jarige Cheikh Touré in het eerste.

Volgens Taument staan er nog meer talenten te trappelen, namen wil hij niet noemen. Want één les is geleerd. 'Het is mooi opgeschreven, maar achteraf hadden we het misschien niet moeten doen, dat boekje', meent Taument. 'Die jongens werden best gehypet. Terwijl je het nooit zeker weet. Nu nóg niet, hoor. Ik geloof nog steeds dat Jari Schuurman het kan halen.'
  Moderator zaterdag 9 september 2017 @ 09:57:58 #269
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_173671769
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_173671773
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 09:05 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

mooi verhaal

conclusie moet zijn dat Feyenoord gewoon geld vrij moet maken om een team in de eerste divisie op te stellen.....
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  Moderator zaterdag 9 september 2017 @ 10:03:19 #271
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_173671816
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 09:58 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

mooi verhaal

conclusie moet zijn dat Feyenoord gewoon geld vrij moet maken om een team in de eerste divisie op te stellen.....
Als je Van Geel iets wil verwijten de afgelopen jaren is het dat ja. Je ziet hoeveel Ajax er aan heeft gehad. Schuurman zegt het ook in het stuk.
pi_173672036
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 10:03 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Als je Van Geel iets wil verwijten de afgelopen jaren is het dat ja. Je ziet hoeveel Ajax er aan heeft gehad. Schuurman zegt het ook in het stuk.
Van geel en Feyenoord snappen nog niet zo goed dat een dergelijke team weer de Kongolootjes karsdorpjes enzovoorts kan ontwikkelen en dat later weer terugverdiend kan worden....
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  Moderator zaterdag 9 september 2017 @ 10:44:13 #273
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_173672201
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 10:03 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Als je Van Geel iets wil verwijten de afgelopen jaren is het dat ja. Je ziet hoeveel Ajax er aan heeft gehad. Schuurman zegt het ook in het stuk.
Mee eens dat hierin de boot is gemist. Hoewel dat geen beslissing van (alleen) Van Geel is lijkt me.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_173672238
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 10:44 schreef Gert het volgende:

[..]

Mee eens dat hierin de boot is gemist. Hoewel dat geen beslissing van (alleen) Van Geel is lijkt me.
Nee, maar in alle verhalen eromheen hoor je vrij duidelijk dat het vooral Van Geel is die er niet aan wou. Al zal het vooral een financieel besluit zijn (geweest).

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2017 10:47:57 ]
  zaterdag 9 september 2017 @ 10:53:18 #275
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_173672313
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 10:47 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nee, maar in alle verhalen eromheen hoor je vrij duidelijk dat het vooral Van Geel is die er niet aan wou. Al zal het vooral een financieel besluit zijn (geweest).
Toen er 3 teams werden uitgenodigd als proef (in 2013 of 2014) had ie ook nog wel gelijk, maar een jaar later hadden we gewoon aan die instroomcompetitie mee moeten doen. Toen stroomde de helft van alle Jong teams in in de reguliere piramide.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')