abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  Redactie Sport maandag 4 september 2017 @ 12:12:34 #101
274204 crew  Mexicanobakker
Winnaar WIDM prono 2017
pi_173580160
quote:
11s.gif Op maandag 4 september 2017 12:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Vrijheden afnemen dus?
Lijkt mij verstandig ja, onderwijs moet objectief zijn en niet subjectief. Alleen op basis van wetenschap, niet van religie of ideologie.

In werkelijkheid is dat natuurlijk niet volledig realistisch.
Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny
pi_173580167
Helden zijn het _O_ _O_
pi_173580179
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 12:12 schreef Elzies het volgende:

[..]

En dan geef ik weer hetzelfde antwoord, een totalitaire ideologie vermomd als religie.

Dan maakt de hoeveelheid aan verschillende stromingen feitelijk niet eens zo veel uit. Het zijn allemaal takken van dezelfde stam.
Dus de man is ook gewoon een verschrikkelijk verkrachtend pedofiele moordenaar? Of maakt het dan wel weer uit wat voor verschillende mannen er zijn en wat meer / minder is?
pi_173580206
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 12:12 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Lijkt mij verstandig ja, onderwijs moet objectief zijn en niet subjectief. Alleen op basis van wetenschap, niet van religie of ideologie.

In werkelijkheid is dat natuurlijk niet volledig realistisch.
Dan hou je volgens mij alleen de exacte vakken over, zelfs iets als geschiedenis en filosofie zou dan in principe kunnen komen te vervallen. Hoewel je dat natuurlijk niet bedoelt zou het wel een gevolg kunnen zijn als je het enkel hebt over wetenschap.
  Redactie Sport maandag 4 september 2017 @ 12:16:55 #105
Winnaar WIDM prono 2017
pi_173580224
quote:
2s.gif Op maandag 4 september 2017 12:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dan hou je volgens mij alleen de exacte vakken over, zelfs iets als geschiedenis en filosofie zou dan in principe kunnen komen te vervallen. Hoewel je dat natuurlijk niet bedoelt zou het wel een gevolg kunnen zijn als je het enkel hebt over wetenschap.
Ja, daarom zeg ik al, niet volledig realistisch.

Bij dat soort vakken is het in ieder geval essentieŰl dat het van meerdere kanten benaderd wordt en gepoogd wordt het objectief te brengen. Maar dat is natuurlijk lastiger.

Talen zijn ook objectief, overigens.
pi_173580234
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 12:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dus de man is ook gewoon een verschrikkelijk verkrachtend pedofiele moordenaar? Of maakt het dan wel weer uit wat voor verschillende mannen er zijn en wat meer / minder is?
Ieder mens heeft een donkere kant.

Zekers, hoe dit tot uitdrukking komt verschilt per individu.

Maar het zaadje is er en kan met de juiste indoctrinatie getriggerd worden.
pi_173580279
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 12:17 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ieder mens heeft een donkere kant.

Zekers, hoe dit tot uitdrukking komt verschilt per individu.

Maar het zaadje is er en kan met de juiste indoctrinatie getriggerd worden.
Maar ben je ook bereid je eigen geslacht als zodanig te classificeren en daarvan uitgaand te beargumenteren dat rechten van mannen moet worden beperkt en met argwaan moet benaderd worden?
pi_173580404
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 12:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Maar ben je ook bereid je eigen geslacht als zodanig te classificeren en daarvan uitgaand te beargumenteren dat rechten van mannen moet worden beperkt en met argwaan moet benaderd worden?
Nog al een vergezochte vergelijking. :')

Geradicaliseerde mannen en vrouwen worden niet geboren, ze worden zo gemaakt. Ze worden daartoe ge´ndoctrineerd. Onderschat niet wat je met woorden en zinnen kunt doen, zeker wanneer ze worden gegoten in een religieus of politiek sausje. Tel daarbij de kunst van het blijven herhalen erbij op en je hebt een recept in handen om te indoctrineren.

Niet voor niets dat zoveel in het Westen geboren moslimjongeren binnen traditionele moslimgezinnen radicaliseren. Dat zou men aan het denken moeten zetten. Hoe kan dat en waar halen deze jongeren hun inspiratie? Bij welke imam? Bij welke tak van stroming?
pi_173580479
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 12:29 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nog al een vergezochte vergelijking. :')
Snap ik, jij - ik ook - kunt zo tientallen redenen geven waarom het een idiote stelling zou zijn, alleen besef dan ook dat het ook met jouw stelling gedaan kan worden. Namelijk dat een generaliserende ongenuanceerde relaas is.

quote:
Geradicaliseerde mannen en vrouwen worden niet geboren, ze worden zo gemaakt. Ze worden daartoe ge´ndoctrineerd. Onderschat niet wat je met woorden en zinnen kunt doen, zeker wanneer ze worden gegoten in een religieus of politiek sausje. Tel daarbij de kunst van het blijven herhalen erbij op en je hebt een recept in handen om te indoctrineren.

Niet voor niets dat zoveel in het Westen geboren moslimjongeren binnen traditionele moslimgezinnen radicaliseren. Dat zou men aan het denken moeten zetten. Hoe kan dat en waar halen deze jongeren hun inspiratie? Bij welke imam? Bij welke tak van stroming?
Que? Als er een consensus is tussen terreurexperts en inlichtingendiensten is de consensus dat een traditionele moslimhuishouding juist beschermt tegen radicalisering. Vrijwel alle onderzoeken en case-studies wijzen er juist op dat de jihadisten beginners zijn op het gebied van religieuze studies en dan inderdaad beperkt tot wat hen is ge´ndoctrineerd vanuit externe kanalen. Extremisme en radicalisering vanuit huis is zeker in het Westen marginaal tot bijna niet voorkomend.

Verder daag ik je uit om het Salafisme en Soefisme ook maar in ideologie met elkaar te verenigen zeker op ideologisch vlak en kwesties zoals geweld en onderdrukking, ze hebben niet meer gemeen met elkaar dan dat jij(/ik, doel niet op je persoon) en Breivik beiden mannen zijn

[ Bericht 3% gewijzigd door Triggershot op 04-09-2017 12:41:44 ]
pi_173580620
Ik dacht dat Links altijd zo van de ludieke acties was? Nu doet Rechts het een keer en dan is het opeens niet meer leuk, ofzo.

En wat is dat eigenlijk voor rare reflex om moslims per definitie als zielig en "slachtoffers" te zien.
If a SJW calls you a racist or nazi, you know you've won the argument
pi_173580652
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 12:45 schreef bakfietsmoeder het volgende:
Ik dacht dat Links altijd zo van de ludieke acties was? Nu doet Rechts het een keer en dan is het opeens niet meer leuk, ofzo.

En wat is dat eigenlijk voor rare reflex om moslims per definitie als zielig en "slachtoffers" te zien.
Zozo wat een aannames.
pi_173580681
Kinderen mogen hier geen slachtoffer van worden! Ze mogen absoluut geen actievoerder zien!

Alleen jammer dat diezelfde redenering niet opgaat tijdens de Sinterklaasintochten.
Digging for the world!
pi_173580817
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 11:07 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Kinderen die geconfronteerd worden met kritiek op de islam vind ik niet zo erg, het is de ideologie van de islam waarmee ze dagelijks geconfronteerd worden welke beangstigend en gevaarlijk is. De islam is een radicale, onderdrukkende en gewelddadige ideologie, opgroeien onder het juk van de islam is duizenden malen erger en gevaarlijker dan een spandoekje met wat kritiek op de islam.
Eens. Laat koters daarbij wel even buiten de volwassenen discussie.
'Je gaat het pas zien als je het begrijpt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173580842
Ze zijn wel naar deze school gelokt met een gratis e-bike en een iPad, wat kan hen die actievoerder schelen.
Digging for the world!
pi_173580861
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 12:49 schreef DrDentz het volgende:
Kinderen mogen hier geen slachtoffer van worden! Ze mogen absoluut geen actievoerder zien!

Alleen jammer dat diezelfde redenering niet opgaat tijdens de Sinterklaasintochten.
Inderdaad. Want dan zijn het opeens racistische nazaten van slavenhouders. En als je bij de bron begint met indoctrineren, dan heb de hele generatie positief veranderd.

Ofso. Dan is het wel geoorloofd.
'Je gaat het pas zien als je het begrijpt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 4 september 2017 @ 13:03:34 #116
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173580885
Ach, het is weer een huiltopic van de verongelijkte rechtse boosmenschen aan het worden. Ik ga dan ook maar mee doen.

Schande! Boeh! Dat dýt kan in Nederland!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Redactie Sport maandag 4 september 2017 @ 13:07:15 #117
Winnaar WIDM prono 2017
pi_173580916
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 13:03 schreef Ulx het volgende:
Ach, het is weer een huiltopic van de verongelijkte rechtse boosmenschen aan het worden. Ik ga dan ook maar mee doen.

Schande! Boeh! Dat dýt kan in Nederland!
Hoog madness gehalte hier inderdaad.
pi_173581287
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 10:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus jij vindt het doodnormaal als ik met een bivakmuts op m'n harses op jouw dak klim en daar dan spandoeken ophang? En dat uit naam van protest?
Genoeg greenpeace acties uit het verleden die exact zo verlopen zijn.....
Verder ben ik van mening dat Mekka moet worden vernietigd.
  maandag 4 september 2017 @ 14:05:06 #119
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_173581574
Dit soort verzet hebben we veel en veel te weinig gezien de afgelopen jaren. Meer, meer, meer!
Laat als volk eindelijk maar eens gewoon goed zien wat je van dit gedoe vindt. Veel te lang nooit tegengeluiden gehoord en een stilzwijgende massa geweest.
Goed dat Nederlanders eindelijk voor hun toekomst beginnen op te komen.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_173581829
Arnoud Van Doorn
Niet liegen. Er waren minimaal 40 leerlingen en hun ouders aanwezig. Naar hen werd geschreeuwd dat het terroristen zijn. Laf om kleine kinderen bang te maken. Wees en vent en kies een dag dat er geen leerlingen zijn.

Bron: feesboek
pi_173581859
quote:
7s.gif Op maandag 4 september 2017 12:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

.
[..]

Que? Als er een consensus is tussen terreurexperts en inlichtingendiensten is de consensus dat een traditionele moslimhuishouding juist beschermt tegen radicalisering Vrijwel alle onderzoeken en case-studies wijzen er juist op dat de jihadisten beginners zijn op het gebied van religieuze studies en dan inderdaad beperkt tot wat hen is ge´ndoctrineerd vanuit externe kanalen. Extremisme en radicalisering vanuit huis is zeker in het Westen marginaal tot bijna niet voorkomend.

Verder daag ik je uit om het Salafisme en Soefisme ook maar in ideologie met elkaar te verenigen zeker op ideologisch vlak en kwesties zoals geweld en onderdrukking, ze hebben niet meer gemeen met elkaar dan dat jij(/ik, doel niet op je persoon) en Breivik beiden mannen zijn
Als een traditioneel moslimgezin juist bescherming zou bieden tegen radicalisering, waarom komen deze jongeren dan juist uit die traditionele gezinnen? Je zou het omgekeerde verwachten.

Het zijn juist deze jongeren die zich meer aangetrokken voelen tot de Salafistische stromingen dan de traditionele. Juist minder komen in die moskeeŰn die hun vaders en ooms bezoeken.

Dus je ziet wel terdege dat het hier al misgaat in de communicatie, misgaat in het teveel stilzwijgen, misgaat in het gegeven dat de ouder vaak geen benul heeft wat zijn kind uitspookt. Hoe het denkt, hoe het zich voelt, hoe het radicaliseert.

Want anders zou er wel terdege een corrigerende factor bestaan binnen die gezinnen die het gedachtegoed wat oproept tot het radicaliseren verbied. Je ziet nu juist een gebrek hieraan. Vaak achter de feiten aanhollend.

Het Soefisme is altijd al een islamitisch buitenbeentje geweest. Voor veel islamitische stromingen is het Soefisme geen islam.
pi_173581929
In een verklaring stelt de neonazistische actiegroep Identitair Verzet achter de actie te zitten. ''De voorgenomen opening van de islamistische middelbare school in Sloterdijk aan de Naritaweg te Amsterdam is onwenselijk vanwege de sympathie van bestuursleden voor het salafisme in het recente verleden'', zeggen ze.
http://www.nu.nl/amsterda(...)chool-amsterdam.html
pi_173582122
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 14:23 schreef Elzies het volgende:

[..]

Als een traditioneel moslimgezin juist bescherming zou bieden tegen radicalisering, waarom komen deze jongeren dan juist uit die traditionele gezinnen? Je zou het omgekeerde verwachten.

Het zijn juist deze jongeren die zich meer aangetrokken voelen tot de Salafistische stromingen dan de traditionele. Juist minder komen in die moskeeŰn die hun vaders en ooms bezoeken.

Dus je ziet wel terdege dat het hier al misgaat in de communicatie, misgaat in het teveel stilzwijgen, misgaat in het gegeven dat de ouder vaak geen benul heeft wat zijn kind uitspookt. Hoe het denkt, hoe het zich voelt, hoe het radicaliseert.

Want anders zou er wel terdege een corrigerende factor bestaan binnen die gezinnen die het gedachtegoed wat oproept tot het radicaliseren verbied. Je ziet nu juist een gebrek hieraan. Vaak achter de feiten aanhollend.

Sorry, maar je stelling klopt simpelweg gewoon niet. Je ziet dat er bij jongeren die thuis een goed en traditioneel islamitisch opvoeding hebben gehad in veel mindere mate jihadisten en extremisme betrokken zijn. Het zijn vooral de groepen die juist geen traditionele opvoeding hebben gehad vanuit huis uit die zich aangetrokken voelen tot het Salafisme en Jihadisme. Kenmerkend is dat veel aanslagplegers tot kort voor de radicalisering juist weinig met het geloof van doen hadden in hun persoonlijke beleving, zie de vele voorbeelden van mislukte rappers, drugsdealers en pooiers die in een poging om voor "vergeving"juist prooi vallen voor de verhalen van de Salafisten.

Het klopt dat Jihadisten veelal niet een traditioneel moskee of imam bezoeken, maar een Salafistische dat klopt helemaal en dat is weer een ander blijk van dat ze zelden actief waren in traditionele kringen. Dat er vanuit Diyanet ( Turkse gevestigde organisatie) jihadisten naar Syrie zijn vertrokken is ongehoord.

Zelfs de Britse geheime dienst Mi5 onderstreept de bevindingen:

quote:
Far from being religious zealots, a large number of those involved in terrorism do not practise their faith regularly. Many lack religious literacy and could actually be regarded as religious novices. Very few have been brought up in strongly religious households, and there is a higher than average proportion of converts. Some are involved in drug-taking, drinking alcohol and visiting prostitutes. MI5 says there is evidence that a well-established religious identity actually protects against violent radicalisation.
https://www.theguardian.com/uk/2008/aug/20/uksecurity.terrorism1

quote:
Het Soefisme is altijd al een islamitisch buitenbeentje geweest. Voor veel islamitische stromingen is het Soefisme geen islam.
En welke 'veel Islamitische stromingen' zijn dat dan volgens jou? Je hebt het over Salafisme, een stroming wat niet ouder is dan 2 eeuwen en dat zet je tegenover Soefisme, een stroming wat al sinds de eerste eeuw van de Islam bestaat en stel je dat het een buitenbeentje is geweest dat voor veel Islamitische stromingen, terwijl juist wel alle stromingen in de Islam op het Salafisme na wel door Soefisme zijn geinspireerd, are you kidding me?
pi_173582213
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 14:26 schreef alilami het volgende:
In een verklaring stelt de neonazistische actiegroep Identitair Verzet achter de actie te zitten. ''De voorgenomen opening van de islamistische middelbare school in Sloterdijk aan de Naritaweg te Amsterdam is onwenselijk vanwege de sympathie van bestuursleden voor het salafisme in het recente verleden'', zeggen ze.
http://www.nu.nl/amsterda(...)chool-amsterdam.html
Allemaal leuk en aardig, maar de desbetreffende bestuurslid Khoulani is verwijderd van het bestuur.
pi_173582229
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 14:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]
Dat er vanuit Diyanet ( Turkse gevestigde organisatie) jihadisten naar Syrie zijn vertrokken is ongehoord.
Logisch, want Diyanet rekruteert hersenloos kannonnenvoer voor het Turkse leger, en niet voor hun concurrent IS.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')