abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_173576230
registreer om deze reclame te verbergen
Zijn er hier meerderen met een internetverslaving??
De psycholoog zei "gewoon stoppen" maar ja dat zeg ik zelf ook al iedere dag/nacht tegen mezelf.
  maandag 4 september 2017 @ 02:01:17 #2
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_173576236
quote:
9s.gif Op maandag 4 september 2017 01:57 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Zijn er hier meerderen met een internetverslaving??
De psycholoog zei "gewoon stoppen" maar ja dat zeg ik zelf ook al iedere dag/nacht tegen mezelf.
Hoe uit die internetverslaving zich bij jou?
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  maandag 4 september 2017 @ 02:09:49 #3
181667 Strani
Amunt Valencia!
pi_173576247
Een beetje wel, maar ik heb me er allang bij neergelegd. Gelukkig werk ik ook via internet dus ik kan het goed combineren.
  maandag 4 september 2017 @ 02:12:51 #4
104871 remlof
made in [Arnhem]
pi_173576255
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 02:09 schreef Strani het volgende:
Een beetje wel, maar ik heb me er allang bij neergelegd. Gelukkig werk ik ook via internet dus ik kan het goed combineren.
Idem hier.
United we stand, divided we fall
pi_173576270
Bedankt voor de reacties.

quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 02:01 schreef embedguy het volgende:

Hoe uit die internetverslaving zich bij jou?
Om de 10 minuten iets op moeten zoeken wat zogenaamd niet kan wachten terwijl ik aan het werk moet zijn wat dan slechts een paar seconden/minuten is neem ik me voor maar bijna nooit korter kan duren dan een half uur, 's nachts opblijven waardoor mijn ritme is ontregeld. Met een supplement had ik dit niet, ik was alleen maar gefocust op werk en bleef alleen laat op als ik nog iets af moest maken. Toen stopte ik met dit supplement en nam ik een ander supplement en nu ben ik zo, ook nadat ik met het tweede supplement gestopt ben. Mijn gevoel is dat het tweede supplement iets in mijn hersenen blijvend heeft veranderd. Ik kan het eerdere supplement weer nemen, maar ik raakte gedeprimeerd dat de menselijke wilskracht los van het lichaam niet bestaat, daarom gebruik ik nu geen supplementen meer om mijn geloof in een ziel los van de hersenen terug te krijgen. Want ik dacht, als ik deze verslaving kan overwinnen toont het aan dat ik iets ben los van de signalen in mijn hersenen en dan zou ik dus nog het gevoel hebben dat ik als persoon besta wat nog een reden heeft (ipv als willekeurige samenstelling van moleculen bestuurd door het toeval) en dat er leven na de dood kan zijn. Maar tot nu toe is dat dus mislukt.

quote:
14s.gif Op maandag 4 september 2017 02:12 schreef remlof het volgende:

[..]

Idem hier.
Dan belemmert het je functioneren dus nog niet zo erg dat je ontslagen bent?? Of vrezen jullie wel dat je binnekort ontslagen wordt. Want het is toch juist minder goed te combineren dan? Als je het internet nodig hebt kun je het niet negeren.

[ Bericht 2% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 04-09-2017 03:33:44 ]
pi_173576760
Zeg je internet abbo op. Als je het niet aan kan moet je het niet gebruiken. O en koop een Nokia 3310. Dan heb je ook niet de verleiding van wifi.

U hoort t als je ermee wil kappen kan het. Maar wil je het ook?
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  Spellchecker maandag 4 september 2017 @ 08:23:01 #7
197773 crew  maily
Hoera het is vandaag!!
pi_173577225
Ben wel benieuwd wat voor supplementen jij gebruikt(e).
**hare scherpigheid*binge-checker** Een rolstoelbus voor Lenthe ...
pi_173577446
Kweek ruggengraat.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
  maandag 4 september 2017 @ 09:16:38 #9
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_173577656
Ik ook wel. Voorlopig stoort het mijn leven niet dus ik blijf ermee doorgaan.
Pain is temporary, Pride is forever.
pi_173577682
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 02:22 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Om de 10 minuten iets op moeten zoeken wat zogenaamd niet kan wachten terwijl ik aan het werk moet zijn wat dan slechts een paar seconden/minuten is neem ik me voor maar bijna nooit korter kan duren dan een half uur, 's nachts opblijven waardoor mijn ritme is ontregeld. Met een supplement had ik dit niet, ik was alleen maar gefocust op werk en bleef alleen laat op als ik nog iets af moest maken. Toen stopte ik met dit supplement en nam ik een ander supplement en nu ben ik zo, ook nadat ik met het tweede supplement gestopt ben. Mijn gevoel is dat het tweede supplement iets in mijn hersenen blijvend heeft veranderd. Ik kan het eerdere supplement weer nemen, maar ik raakte gedeprimeerd dat de menselijke wilskracht los van het lichaam niet bestaat, daarom gebruik ik nu geen supplementen meer om mijn geloof in een ziel los van de hersenen terug te krijgen. Want ik dacht, als ik deze verslaving kan overwinnen toont het aan dat ik iets ben los van de signalen in mijn hersenen en dan zou ik dus nog het gevoel hebben dat ik als persoon besta wat nog een reden heeft (ipv als willekeurige samenstelling van moleculen bestuurd door het toeval) en dat er leven na de dood kan zijn. Maar tot nu toe is dat dus mislukt.
gvd :D
HIGH POWERED
pi_173577993
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 02:22 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

[..]

Dan belemmert het je functioneren dus nog niet zo erg dat je ontslagen bent?? Of vrezen jullie wel dat je binnekort ontslagen wordt. Want het is toch juist minder goed te combineren dan? Als je het internet nodig hebt kun je het niet negeren.
Mijn hoofd ontplofte bijna
pi_173577997
Ik heb alleen dat ik op mijn werk wat vaker op het internet zit eigenlijk, maar dat noem ik maar werkontwijkendgedrag
pi_173578116
Bedankt voor de reacties,

quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 05:31 schreef spierbal het volgende:
Zeg je internet abbo op. Als je het niet aan kan moet je het niet gebruiken. O en koop een Nokia 3310. Dan heb je ook niet de verleiding van wifi.

U hoort t als je ermee wil kappen kan het. Maar wil je het ook?
Dit kan dus niet, ik heb het nodig voor werk/solliciteren . Zou eventueel wel deze site kunnen blokkeren in het begin om afkicken makkelijker te maken. Maar ik raak afgeleid van elke site, als ik een artikel op msn.com dat me een beetje nieuwsgierig maakt zie klik ik erop en voor dat ik het weet heb ik een kwartier verspild met iets wat geen toegevoegde waarde had

quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 08:23 schreef maily het volgende:
Ben wel benieuwd wat voor supplementen jij gebruikt(e).
Dit is persoonlijke info, ik stuur een dm

quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 08:56 schreef -AMG- het volgende:
Kweek ruggengraat.
Graag een lijst van alles wat jij niet doet maar wel had willen doen en je strenge dagschema. Waarom was deze post bijvoorbeeld nuttiger dan niks posten? Wilde je me zo graag helpen? . zo'n grote beloning krijg ik er niet van, ik ben bijna altijd boos na dit gedrag. Daarnaast, ik had "ruggengraat", ook een tijdje zonder supplementen, alleen vanuit het niets niet meer. nieuwe informatie is dit voor mij niet, maar je hebt wel gelijk. Ik ben gewoon een zwakkeling en dat moet ik niet meer zijn zo simpel is het. Je hebt me toch wel wakker geschud. In feit is dat zo met elke verslaving: je moet gewoon stoppen. Maar ik was benieuwd naar hoe anderen ermee omgaan.

quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 09:16 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik ook wel. Voorlopig stoort het mijn leven niet dus ik blijf ermee doorgaan.
Hoe kan dit je leven niet storen? Als je vanwege bepaalde eigenschappen niet kan worden ontslagen of werkloos bent, dan kan het in theorie niet. Maar anders kan het consequenties hebben. Daarnaast krijg ik lichamelijke klachten door slaaptekort maar anderen misschien niet.

quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 09:46 schreef HPLC het volgende:
Ik heb alleen dat ik op mijn werk wat vaker op het internet zit eigenlijk, maar dat noem ik maar werkontwijkendgedrag
Je baas accepteert dit?? Je haalt je targets alsnog in de daarvoor bestemde tijd??

[ Bericht 5% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 04-09-2017 10:10:38 ]
  maandag 4 september 2017 @ 10:00:35 #14
462263 Elpis
Never lose hope
pi_173578180
Jep informatieverslaafde hier en dat gaat het meest via internet. De pest is dan dat ik van het ene onderwerp in het andere val en veeeel te lang op het Internet zit. :(
Het gaat bij vlagen wel aardig zoals afgelopen weekend maar ervan af komen heeft meer nodig vrees ik.
pi_173578247
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 10:00 schreef Elpis het volgende:
Jep informatieverslaafde hier en dat gaat het meest via internet. De pest is dan dat ik van het ene onderwerp in het andere val en veeeel te lang op het Internet zit. :(
Het gaat bij vlagen wel aardig zoals afgelopen weekend maar ervan af komen heeft meer nodig vrees ik.
Ja precies dit is ook wat ik heb. Hoe lang heb je het al? Wat heeft het nodig dan denk je?
pi_173578349
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 09:54 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Je baas accepteert dit?? Je haalt je targets alsnog in de daarvoor bestemde tijd??
Ach, het is niet dat ik dagenlang dingen uitstel ofzo, maar soms gaan dingen sneller als ik geen toegang tot internet of FOK! heb.
pi_173578460
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 10:11 schreef HPLC het volgende:

Ach, het is niet dat ik dagenlang dingen uitstel ofzo, maar soms gaan dingen sneller als ik geen toegang tot internet of FOK! heb.
Ok gelukkig maar. Dan heb je je verslaving zeer goed onder controle. Denk ook dat het uitmaakt of je een alles of niets mentaliteit hebt. Heb je dat niet, dan kan dit zonder dat je jezelf erom haat. Wat ergens ook wel weer een teken is van zelfdiscipline omdat je je emoties kunt beheersen. Of het gedrag is het probleem of de emoties. Maar ik negeerde dus mijn boosheid met als gevolg dat mijn verslaving uit de hand aan het lopen is en ik nergens anders meer aan toe kom de hele dag toegeef aan deze impuls.
pi_173578795
Ik speelse vroeger nogal wat games icm een premiumpas voor pizza en meerdere trays energiedrank en wiet.

Gewoon loslaten en naar buiten gaan.
  Spellchecker maandag 4 september 2017 @ 10:52:38 #19
197773 crew  maily
Hoera het is vandaag!!
pi_173578997
Even los van de supplementen.

Deze verslaving heet FOMO (Fear Of Missing Out)
**hare scherpigheid*binge-checker** Een rolstoelbus voor Lenthe ...
  maandag 4 september 2017 @ 10:57:33 #20
462263 Elpis
Never lose hope
pi_173579064
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 10:06 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ja precies dit is ook wat ik heb. Hoe lang heb je het al? Wat heeft het nodig dan denk je?
Sinds een paar jaar. Ik merk dat sinds ik een smartphone heb het wel erger is geworden. De drempel om dan wat op te zoeken is dan verdwenen.
Daarnaast heb ik geen werk of andere hobbies die me kunnen afleiden. :{
Ik moet het nu volledig op wilskracht doen. En laat ik dat nou nooit gehad hebben. ;(

Ik lees lekker mee voor tips.

#gooit nu can't stop the feeling van Justin Timberlake aan want dan kan ik niet stilzitten en gebeurt er nog wat in huis. :+
pi_173579272
Je hebt teveel tijd. Plan andere dingen in, met vrienden bijvoorbeeld. Dan heb je minder tijd over om te verkloten en moet je het effectiever gaan gebruiken.
pi_173579874
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 10:38 schreef -AMG- het volgende:
Ik speelse vroeger nogal wat games icm een premiumpas voor pizza en meerdere trays energiedrank en wiet.

Gewoon loslaten en naar buiten gaan.
Zodra er de mogelijkheid toe is ga ik ook naar buiten. Maar je kunt het inderdaad zo aangenaam mogelijk maken.

quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 10:52 schreef maily het volgende:
Even los van de supplementen.

Deze verslaving heet FOMO (Fear Of Missing Out)
Hoezo dan?

quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 10:57 schreef Elpis het volgende:

Sinds een paar jaar. Ik merk dat sinds ik een smartphone heb het wel erger is geworden. De drempel om dan wat op te zoeken is dan verdwenen.
Daarnaast heb ik geen werk of andere hobbies die me kunnen afleiden. :{
Ik moet het nu volledig op wilskracht doen. En laat ik dat nou nooit gehad hebben. ;(

Ik lees lekker mee voor tips.

#gooit nu can't stop the feeling van Justin Timberlake aan want dan kan ik niet stilzitten en gebeurt er nog wat in huis. :+
Ja, de smartphone maakt het 100x erger. Dat heb ik zelf ook gemerkt. Want dan kun je denken: hier zoek ik snel iets mee op. Maar als je dan weer bezig bent wordt ook dat uren. Muziekje aan en dan proberen toch wat te doen in beweging komen is al een goede stap iig.

quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 11:09 schreef Dehelerambam het volgende:
Je hebt teveel tijd. Plan andere dingen in, met vrienden bijvoorbeeld. Dan heb je minder tijd over om te verkloten en moet je het effectiever gaan gebruiken.
Ik heb geen tijd, dit posten doe ik terwijl ik aan het werk moet zijn. toen ik mijn tijd nog niet vergooide hiermee had ik bijna helemaal geen vrije tijd, maar dit is zelf gecreerd.
pi_173580068
Wat ook handig is om te weten dat in mijn geval het een aantal weken duurde voordat ik zelf merkbare vooruitgang boekte. In het begin denk je misschien dat er niets gebeurd maar als je gewoon volhoud en je beseft dat wat je doet niet "normaal" is, je andere dingen veel gaat waarderen. Ik heb in het begin van die periode heel erg veel meer gewandeld. Nu nog af en toe. Even alleen met muziek 20km eropuit.
  maandag 4 september 2017 @ 12:16:17 #24
104871 remlof
made in [Arnhem]
pi_173580214
quote:
Ik heb internet nodig voor m'n werk, sterker nog, het is mijn werk.
Oftewel ik heb van m'n hobby/verslaving mijn beroep gemaakt :P

Dat laatste is niet helemaal waar, want ik werk al sinds 1996 op/met internet. Denk niet dat ik er toen al verslaafd aan was.
United we stand, divided we fall
pi_173580215
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 12:07 schreef -AMG- het volgende:
Wat ook handig is om te weten dat in mijn geval het een aantal weken duurde voordat ik zelf merkbare vooruitgang boekte. In het begin denk je misschien dat er niets gebeurd maar als je gewoon volhoud en je beseft dat wat je doet niet "normaal" is, je andere dingen veel gaat waarderen. Ik heb in het begin van die periode heel erg veel meer gewandeld. Nu nog af en toe. Even alleen met muziek 20km eropuit.
Ja maar wandelen zou voor mij hetzelfde zijn als op internet zitten, het is nog steeds niet de tijd productief besteden als je eigenlijk geen tijd hebt om te wandelen. Maar goed, het voelt beter om daar bewust tijd voor te maken vanwege de gezondheid dan online te zitten, daar ben ik het wel mee eens.

quote:
7s.gif Op maandag 4 september 2017 12:16 schreef remlof het volgende:

Ik heb internet nodig voor m'n werk, sterker nog, het is mijn werk.
Oftewel ik heb van m'n hobby/verslaving mijn beroep gemaakt :P
Dat is positief, ik denk ook niet zozeer dat het het internet is want dat heb je inderdaad ook veel nodig voor werk tegenwoordig, maar nutteloze afleiding, op het internet kom je sneller irrelevante informatie tegen die je op een zijspoor kan brengen en waar je geobsedeerd mee raakt dan in kranten of foldertjes bijv. De tv heb ik al nooit aanstaan.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')