Hier staat toch echt wat anders:quote:Op maandag 4 september 2017 13:48 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dit shot zegt dat Massa eerder of iig gelijktijdig op de apex was en daardoor zijn lijn mag bepalen. Max deed exact hetzelfde bij Vettel in Silverstone. Dit is racen jongens, als Max het doet vinden jullie het super. Nu krijgt hij een keer een koekje van eigen deeg en zijn jullie ineens helemaal mad. Geen fouten, geen schuld maar gewoon een race incident.
Voor iedereen die niet weet hoe het werkt lees dit even door:
https://f1metrics.wordpress.com/2014/08/28/the-rules-of-racing/
Dit is trouwens volledig tegenstrijdig met wat Charlie Whiting zegt. Volgens hem gaat het blijkbaar alleen om de apex. Daarna mag je de auto aan de buitenkant er zonder problemen afduwen.quote:The guiding principle is that the driver on the outside should be at least level (front axle in line with front axle) with the driver on the inside to have a claim to the racing line on corner exit. Depending on the type of corner and the cars involved, either the outside or inside line may be quicker through the corner, meaning the driver on the outside may gain or lose ground from corner entry to corner exit. It is relative positions of the cars at exit — not at entry or apex — that is therefore crucial in judging these cases.
Maar elkaar impliceert dat Verstappen een ander ook wat ruimte zou moeten gunnen. Dat heeft hij structureel niet gedaan en dat heeft coureurs geintimideerd die graag wilden finishen, maar hij was het hele seizoen al zijn geluk aan het beproeven en dat houdt een keer op. Komt bij dat veel andere coureurs het wel zat zijn en hem met alle plezier een koekje van eigen deeg geven.quote:Op maandag 4 september 2017 14:21 schreef S95Sedan het volgende:
Wat ik al zei, soms moet je elkaar iets gunnen en dat doet Massa niet in de 2e bocht van die chicane, regels of niet.
Twee ervan zijn donkergrijs. F1 kijkers en media zeuren nogal hard, die willen zogenaamd 'echt racen' zien en stewards zijn bang om de strijd om het WK op de verkeerde manier te beinvloeden. Dan krijgen ze zo'n enorme bak stront over zich heen, dat ze daarom liever heel veel laten gaan. Maar als je dat jaren achter elkaar doet krijg je een enorm grijs gebied en dus willekeur.quote:Op maandag 4 september 2017 15:37 schreef Wuwwa het volgende:
De drie incidenten zijn allemaal grijs-gebied-dingetjes.
Willekeur is er zeker ja, hoe hoger je staat in de ranglijst hoe vaker dingen door de vingers worden gezien. Bijv. voor die kwalificatieblock van Hamilton op Grosjean had ieder ander een gridstrafje gehad.quote:Op maandag 4 september 2017 15:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Twee ervan zijn donkergrijs. F1 kijkers en media zeuren nogal hard, die willen zogenaamd 'echt racen' zien en stewards zijn bang om de strijd om het WK op de verkeerde manier te beinvloeden. Dan krijgen ze zo'n enorme bak stront over zich heen, dat ze daarom liever heel veel laten gaan. Maar als je dat jaren achter elkaar doet krijg je een enorm grijs gebied en dus willekeur.
Hamilton is helemaal een geval apart, die krijgt alleen straf als het echt niet anders kan, en dan de lichtste, of toch maar helemaal geen straf.quote:Op maandag 4 september 2017 15:57 schreef Wuwwa het volgende:
[..]
Willekeur is er zeker ja, hoe hoger je staat in de ranglijst hoe vaker dingen door de vingers worden gezien. Bijv. voor die kwalificatieblock van Hamilton op Grosjean had ieder ander een gridstrafje gehad.
quote:De mogelijkheid bestaat dat Scuderia Toro Rosso-coureur Carlos Sainz na dit seizoen naar Renault verhuist. Sky Sports F1 bericht dat de Spanjaard wellicht betrokken wordt bij de complexe motorenruil tussen McLaren en Toro Rosso.
McLaren wil graag van Honda af en hoopt in 2018 met Renault-motoren te rijden, maar de Franse autofabrikant is niet bereid meer dan drie teams van krachtbronnen te voorzien. Toro Rosso heeft echter wel oren naar Honda-motoren, maar de zaak is nog niet rond.
Renault verlangt nog een soort van compensatie voor medewerking aan deze constructie en die zou kunnen komen in de vorm van een coureur. De Franse renstal heeft wel vaker interesse getoond voor Sainz en de Spanjaard zelf is toe aan een stap hogerop.
Aangezien Sergio Perez waarschijnlijk zijn contract verlengt bij Force India en Fernando Alonso ook niet terugkeert, heeft Renault weinig andere opties dan Sainz. Alleen Robert Kubica is nog een alternatief, maar het team twijfelt nog of de Pool een comeback kan maken.
ik heb het ook gelezen maar dat betekent dat McLaren Sainz voor Renault vrijkoopt bij STR?quote:
Dat gaat over de corner exit en is hier minder van toepassing omdat het een krappe chicane betreft waardoor de racelijn, die massa al op de apex claimde, anders loopt dan normaal. Maar er staat dus dat je echt minimaal je voorwielen gelijk moet hebben om een claim te hebben op de lijn. Dus ook al had Massa de lijn al op de apex, Max kon er nog naast blijven en op de exit was het zo:quote:Op maandag 4 september 2017 15:18 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hier staat toch echt wat anders:
[..]
Dit is trouwens volledig tegenstrijdig met wat Charlie Whiting zegt. Volgens hem gaat het blijkbaar alleen om de apex. Daarna mag je de auto aan de buitenkant er zonder problemen afduwen.
Dus wat is het nou? Trouwens heeft alleen F1 dit probleem, in elke andere race klasse is het vrij simpel. Elkaar gewoon niet van de baan duwen. Klaar.
jep. compensatiequote:Op maandag 4 september 2017 16:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb het ook gelezen maar dat betekent dat McLaren Sainz voor Renault vrijkoopt bij STR?
Interresant. Zou een mooi gevecht kunnen worden tussen Sainz en Hulkenberg. En dan Gasly in de Toro Rosso ?quote:
Dat zou zo onderhand wel een keer moeten ja. Veel andere smaken heeft Red Bull op dit moment niet.quote:Op maandag 4 september 2017 16:25 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Interresant. Zou een mooi gevecht kunnen worden tussen Sainz en Hulkenberg. En dan Gasly in de Toro Rosso ?
Mja, maar dat staat dus niet in het stuk dat je hier plaatste en Whiting zegt ook iets anders. Dus iedereen heeft er weer een andere mening over. Schiet niet op zo.quote:Op maandag 4 september 2017 16:19 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
En daarom zei ik eerder ook dat als je er buitenom langs wil daar je er al echt half voor moet zitten op de 1e apex zodat je de 2e kan claimen.
OK, blijft een vreemde constructie, STR met een Honda motor en een McLaren versnellingsbakquote:
Renault heeft ook nog Rowland, Latifi en Sirotkin als testrijders, dus één van hen zou ook nog kunnen.quote:
RBR Hondaquote:Op maandag 4 september 2017 16:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
OK, blijft een vreemde constructie, STR met een Honda motor en een McLaren versnellingsbak
http://forums.autosport.c(...)page-91#entry8086285quote:·The MGU-K shaft broken in qualifying session,but it could be changed without penalty.
·Honda asked FIA if they could change it throughout the night,but FIA refused.It needs 5 hours to change the shaft when its sunday,so they made a hard decision to change the Power Unit(hasegawa).
·Stoffel suffered an engine issue again in the race.The issue is still under investigation.But from the data,it seems like the MGU-K issue happend again(hasegawa).
·If its the shaft,it means the MGU-K can stil be used in the following races.
·Turn 5.Its the same place when the MGU-K shaft brokend.So its suspected that when the car bumped in the curbs,then some torsion came to the Power Unit(hasegawa).
·The 2 MGU-K issue are both happend in Stoffel's Power Unit.Alonso didnt have the problem.So its naturely to think if some parts from a specific lot number is not good.
·Anyway,it would not effected the fact Stoffel suffered the MGU-K 2 times this weekend.
·Stoffel started from 18th postion,and he went to 10th before he retired.His race pace is very good.Felt very very sorry for Stoffel.Alonso suffered a gearbox issue,he was in trouble when shift up.The team retired the car to provent a possilbe damage to the gearbox(hasegawa).
Voor de beeldvorming is het wel funest natuurlijk. Uiteindelijk is Max betrokken bij drie verschillende incidenten.quote:Op maandag 4 september 2017 15:37 schreef Wuwwa het volgende:
De drie incidenten zijn allemaal grijs-gebied-dingetjes. Max doet niets wat niet mag, en de anderen doen dat ook niet. Het is alleen wat minder clean dan de standaard inhaalactie van binnenkant naast zetten en erlangs met ruimte voor beiden om te anticiperen.
Wat in het stuk staat komt prima overeen met wat Whiting zegt.quote:Op maandag 4 september 2017 16:35 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Mja, maar dat staat dus niet in het stuk dat je hier plaatste en Whiting zegt ook iets anders. Dus iedereen heeft er weer een andere mening over. Schiet niet op zo.
Ik snap zo langzamerhand weinig meer van de beoogde deal. De baten van het overstappen op Honda lijken me heel twijfelachtig, maar waarom ze nu ineens afscheid zouden nemen van een rijder waarvan ze nog niet zo lang geleden heel nadrukkelijk hebben gezegd dat ze hem aan zijn contract zouden houden is me helemaal een raadsel. Het hebben van een Honda-motor is nu al een drama en het is heel onzeker dat dit volgend jaar anders zal zijn. Ik mag aannemen dat STR (en Red Bull) een enorme zak geld toegeschoven krijgt.quote:
Ik denk dat het wedden op twee paarden is.quote:Op maandag 4 september 2017 18:33 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik snap zo langzamerhand weinig meer van de beoogde deal. De baten van het overstappen op Honda lijken me heel twijfelachtig, maar waarom ze nu ineens afscheid zouden nemen van een rijder waarvan ze nog niet zo lang geleden heel nadrukkelijk hebben gezegd dat ze hem aan zijn contract zouden houden is me helemaal een raadsel. Het hebben van een Honda-motor is nu al een drama en het is heel onzeker dat dit volgend jaar anders zal zijn. Ik mag aannemen dat STR (en Red Bull) een enorme zak geld toegeschoven krijgt.
Maar dan betaal je wel fiks om te kunnen wedden. Enerzijds met de betrouwbaarheid van je auto's en anderzijds met het missen van een heel talentvolle coureur. Zoals gezegd mag ik aannemen dat er een financieel heel aantrekkelijke deal tegenover staat. Iets in de geest van "gratis motoren" + "gratis versnellingsbakken" + een flinke zak geld + een leuke sponsordeal. Wedden op twee paarden is leuk maar als ik Horner/Mateschitz/Tost/Marko was dan zou ik toch wel wat zekerheden willen.quote:Op maandag 4 september 2017 18:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik denk dat het wedden op twee paarden is.
Wat VEM2012 zegt.quote:Op maandag 4 september 2017 18:33 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik snap zo langzamerhand weinig meer van de beoogde deal. De baten van het overstappen op Honda lijken me heel twijfelachtig, maar waarom ze nu ineens afscheid zouden nemen van een rijder waarvan ze nog niet zo lang geleden heel nadrukkelijk hebben gezegd dat ze hem aan zijn contract zouden houden is me helemaal een raadsel. Het hebben van een Honda-motor is nu al een drama en het is heel onzeker dat dit volgend jaar anders zal zijn. Ik mag aannemen dat STR (en Red Bull) een enorme zak geld toegeschoven krijgt.
We gaan het zien. Maar ik zet er dus grote vraagtekens bij.quote:Op maandag 4 september 2017 18:45 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Wat VEM2012 zegt.
Honda is de enige leverancier zonder eigen fabrieksteam.
McLaren gooit Honda trouwens wel lekker makkelijk voor de bus;
-Honda wilde niet in 2015 instappen, maar McLaren heeft ze toen overgehaald. (vanwege die 100m /jaar)
-Ze moesten aan het size-zero concept werken van McLaren en daarna zaten ze daar in 2016 ook aan vast vanwege het token systeem.
True, Honda heeft ook fouten gemaakt, ze zijn te laat begonnen met het split design. Maar dit concept lijkt te werken en er is al gezegd dat ze dit concept door kunnen ontwikkelen in 2018 (nogal logisch als de andere fabrikanten eenzelfde split design hebben).
RBR hoeft straks geen nieuwe gearbox voor STR te ontwerpen, die krijgen van McLaren (scheelt zo 15m).
En dan in Abu Dhabi een (betrouwbare) motor met 80pk meer in die McLaren leggen als afscheidscadeauquote:Op maandag 4 september 2017 18:52 schreef beantherio het volgende:
[..]
We gaan het zien. Maar ik zet er dus grote vraagtekens bij.
Dat zou een bazenactie zijnquote:Op maandag 4 september 2017 18:54 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
En dan in Abu Dhabi een (betrouwbare) motor met 80pk meer in die McLaren leggen als afscheidscadeau
Ze hebben al de coureur waarvan ze denken dat die ze wereldkampioen gaat maken in de stal: Verstappen.quote:Op maandag 4 september 2017 18:42 schreef beantherio het volgende:
[..]
Maar dan betaal je wel fiks om te kunnen wedden. Enerzijds met de betrouwbaarheid van je auto's en anderzijds met het missen van een heel talentvolle coureur. Zoals gezegd mag ik aannemen dat er een financieel heel aantrekkelijke deal tegenover staat. Iets in de geest van "gratis motoren" + "gratis versnellingsbakken" + een flinke zak geld + een leuke sponsordeal. Wedden op twee paarden is leuk maar als ik Horner/Mateschitz/Tost/Marko was dan zou ik toch wel wat zekerheden willen.
Alonso: No balance no balance!quote:Op maandag 4 september 2017 18:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zou een bazenactie zijn
Dan krijg je alleen wel weer een klagende Alonso, omdat de auto het te goed doet
STR is een ontwikkelteam, een klein team waar personeel (niet alleen courreurs) kunnen starten en Redbull kan kijken of ze geschikt zijn voor de volgende stap bij RBR. Dit kost wel een flinke som geld, dus als Honda daar een deel van de kosten op zich neemt, is het altijd interesant. Daarnaast heeft Redbull momenteel alleen Gazley als kandidaat voor een f1 stoeltje, dus het 2e stoeltje aan een Japanner verkopen komt ook goed uit. Van Kvyat en Sainz weten ze nu wel voldoende, wat ze ermee kunnen.quote:Op maandag 4 september 2017 18:33 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik snap zo langzamerhand weinig meer van de beoogde deal. De baten van het overstappen op Honda lijken me heel twijfelachtig, maar waarom ze nu ineens afscheid zouden nemen van een rijder waarvan ze nog niet zo lang geleden heel nadrukkelijk hebben gezegd dat ze hem aan zijn contract zouden houden is me helemaal een raadsel. Het hebben van een Honda-motor is nu al een drama en het is heel onzeker dat dit volgend jaar anders zal zijn. Ik mag aannemen dat STR (en Red Bull) een enorme zak geld toegeschoven krijgt.
GP2 chassis GP2 chassis.quote:Op maandag 4 september 2017 19:04 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Alonso: No balance no balance!
Engineer: No power?
Gaaf beeldtwitter:F1 twitterde op maandag 04-09-2017 om 18:46:43 The *ultimate* view of the incredible Monza podium: from @LewisHamilton's champagne bottle 🍾#ItalianGP 🇮🇹 https://t.co/rrynopnnop reageer retweet
Ziet er een beetje gek uit maar briljante beeldenquote:Op maandag 4 september 2017 19:45 schreef franklop het volgende:Gaaf beeldtwitter:F1 twitterde op maandag 04-09-2017 om 18:46:43 The *ultimate* view of the incredible Monza podium: from @LewisHamilton's champagne bottle 🍾#ItalianGP 🇮🇹 https://t.co/rrynopnnop reageer retweet
Heb niet een voorbeeld. Wel vind ik dat ze Max snel moeten hebben bij situaties. Waar andere rijders geen straffen krijgen.quote:Op zondag 3 september 2017 21:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
In welke gelijksoortige situatie is Max bestraft?
Stop een Benz-motor achterin de McLaren en ze gaan het de Bulls lastig maken.quote:
Zal me niks verbazen als ze het dan aan de stok gaan krijgen met de Ferrari's ipv de Bullsquote:Op maandag 4 september 2017 20:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Stop een Benz-motor achterin de McLaren en ze gaan het de Bulls lastig maken.
met die klanten motor zal dat nog wel meevallenquote:Op maandag 4 september 2017 20:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Stop een Benz-motor achterin de McLaren en ze gaan het de Bulls lastig maken.
Dat denk ik wel, mits Red Bull met Renault rijdt dan.quote:Op maandag 4 september 2017 20:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Stop een Benz-motor achterin de McLaren en ze gaan het de Bulls lastig maken.
twitter:ZiggoSportF1 twitterde op maandag 04-09-2017 om 17:15:21 'Met meer geduld had Max Verstappen de race naar zich toe kunnen trekken', aldus @Robertdoornboss in zijn column 👇https://t.co/tXqL1g3q0j reageer retweet
2019 zit Max bij Mercedes. Of RB moet zijn zaakjes komend jaar bizar snel op orde krijgen.quote:Op dinsdag 5 september 2017 06:36 schreef HansvanOchten het volgende:
Voor 2019 zijn er natuurlijk ook maar 2 top plekken vrij, zowel Vettel als Hamilton blijven in principe zitten.
Ricciardo heeft een voor contract bij Ferrari, heeft met Vettel gereden en ik vermoed dat de combi Vettel+Max geen intern succes is.
Dan blijft het plekje bij Mercedes over, Ocon, Wehrlein en misschien wel nog een jaartje Bottas.
*Renaultquote:Op dinsdag 5 september 2017 06:45 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
2019 zit Max bij Mercedes. Of RB moet zijn zaakjes komend jaar bizar snel op orde krijgen.
Motorenleverancier of niet, RB is verantwoordelijk voor het pakket. En als die voor Honda kiezen heeft Renault er niet zo veel meer mee te maken.quote:
En dan is het nog maar gokken of Mercedes in 2019 nog wel een voorsprong heeft.quote:Op dinsdag 5 september 2017 07:05 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Motorenleverancier of niet, RB is verantwoordelijk voor het pakket. En als die voor Honda kiezen heeft Renault er niet zo veel meer mee te maken.
dat zou ik wel aandurven, de kans op een level playing field komt pas met de nieuwe motorenquote:Op dinsdag 5 september 2017 08:18 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
En dan is het nog maar gokken of Mercedes in 2019 nog wel een voorsprong heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |