abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  maandag 4 september 2017 @ 15:18:57 #251
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173582906
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 13:48 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Dit shot zegt dat Massa eerder of iig gelijktijdig op de apex was en daardoor zijn lijn mag bepalen. Max deed exact hetzelfde bij Vettel in Silverstone. Dit is racen jongens, als Max het doet vinden jullie het super. Nu krijgt hij een keer een koekje van eigen deeg en zijn jullie ineens helemaal mad. Geen fouten, geen schuld maar gewoon een race incident.

Voor iedereen die niet weet hoe het werkt lees dit even door:

https://f1metrics.wordpress.com/2014/08/28/the-rules-of-racing/
Hier staat toch echt wat anders:

quote:
The guiding principle is that the driver on the outside should be at least level (front axle in line with front axle) with the driver on the inside to have a claim to the racing line on corner exit. Depending on the type of corner and the cars involved, either the outside or inside line may be quicker through the corner, meaning the driver on the outside may gain or lose ground from corner entry to corner exit. It is relative positions of the cars at exit — not at entry or apex — that is therefore crucial in judging these cases.
Dit is trouwens volledig tegenstrijdig met wat Charlie Whiting zegt. Volgens hem gaat het blijkbaar alleen om de apex. Daarna mag je de auto aan de buitenkant er zonder problemen afduwen.

Dus wat is het nou? Trouwens heeft alleen F1 dit probleem, in elke andere race klasse is het vrij simpel. Elkaar gewoon niet van de baan duwen. Klaar.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_173583249
De drie incidenten zijn allemaal grijs-gebied-dingetjes. Max doet niets wat niet mag, en de anderen doen dat ook niet. Het is alleen wat minder clean dan de standaard inhaalactie van binnenkant naast zetten en erlangs met ruimte voor beiden om te anticiperen.
pi_173583367
Probleem was ook gewoon dat Max aan de linkerkant geen uitwijkmogelijkheid had omdat hij anders zn ophanging naar de cholera had gereden op die drempels die daar liggen. Dus Massa drukte hem in de tang op dezelfde manier zoals Verstappen dat deed bij Vettel op Silverstone.

De Silverstone actie leek alleen wat cleaner omdat Vettel er niet met schade uit kwam.
(Y)
pi_173583509
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
6s.gif Op maandag 4 september 2017 14:21 schreef S95Sedan het volgende:

Wat ik al zei, soms moet je elkaar iets gunnen en dat doet Massa niet in de 2e bocht van die chicane, regels of niet.
Maar elkaar impliceert dat Verstappen een ander ook wat ruimte zou moeten gunnen. Dat heeft hij structureel niet gedaan en dat heeft coureurs geintimideerd die graag wilden finishen, maar hij was het hele seizoen al zijn geluk aan het beproeven en dat houdt een keer op. Komt bij dat veel andere coureurs het wel zat zijn en hem met alle plezier een koekje van eigen deeg geven.

quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 15:37 schreef Wuwwa het volgende:
De drie incidenten zijn allemaal grijs-gebied-dingetjes.
Twee ervan zijn donkergrijs. F1 kijkers en media zeuren nogal hard, die willen zogenaamd 'echt racen' zien en stewards zijn bang om de strijd om het WK op de verkeerde manier te beinvloeden. Dan krijgen ze zo'n enorme bak stront over zich heen, dat ze daarom liever heel veel laten gaan. Maar als je dat jaren achter elkaar doet krijg je een enorm grijs gebied en dus willekeur.
“You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time.”
pi_173583629
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 15:50 schreef Weltschmerz het volgende:


[..]

Twee ervan zijn donkergrijs. F1 kijkers en media zeuren nogal hard, die willen zogenaamd 'echt racen' zien en stewards zijn bang om de strijd om het WK op de verkeerde manier te beinvloeden. Dan krijgen ze zo'n enorme bak stront over zich heen, dat ze daarom liever heel veel laten gaan. Maar als je dat jaren achter elkaar doet krijg je een enorm grijs gebied en dus willekeur.
Willekeur is er zeker ja, hoe hoger je staat in de ranglijst hoe vaker dingen door de vingers worden gezien. Bijv. voor die kwalificatieblock van Hamilton op Grosjean had ieder ander een gridstrafje gehad.
  maandag 4 september 2017 @ 16:00:22 #256
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_173583678
Hij moet die Renault gewoon aan de streep brengen. Was deze race gelukt. En dan gratis en p3-p5.

Maar nee die Pipo neemt weer es teveel risico.
pi_173583713
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 15:57 schreef Wuwwa het volgende:

[..]

Willekeur is er zeker ja, hoe hoger je staat in de ranglijst hoe vaker dingen door de vingers worden gezien. Bijv. voor die kwalificatieblock van Hamilton op Grosjean had ieder ander een gridstrafje gehad.
Hamilton is helemaal een geval apart, die krijgt alleen straf als het echt niet anders kan, en dan de lichtste, of toch maar helemaal geen straf.
“You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time.”
pi_173583902
quote:
De mogelijkheid bestaat dat Scuderia Toro Rosso-coureur Carlos Sainz na dit seizoen naar Renault verhuist. Sky Sports F1 bericht dat de Spanjaard wellicht betrokken wordt bij de complexe motorenruil tussen McLaren en Toro Rosso.

McLaren wil graag van Honda af en hoopt in 2018 met Renault-motoren te rijden, maar de Franse autofabrikant is niet bereid meer dan drie teams van krachtbronnen te voorzien. Toro Rosso heeft echter wel oren naar Honda-motoren, maar de zaak is nog niet rond.

Renault verlangt nog een soort van compensatie voor medewerking aan deze constructie en die zou kunnen komen in de vorm van een coureur. De Franse renstal heeft wel vaker interesse getoond voor Sainz en de Spanjaard zelf is toe aan een stap hogerop.

Aangezien Sergio Perez waarschijnlijk zijn contract verlengt bij Force India en Fernando Alonso ook niet terugkeert, heeft Renault weinig andere opties dan Sainz. Alleen Robert Kubica is nog een alternatief, maar het team twijfelt nog of de Pool een comeback kan maken.
  maandag 4 september 2017 @ 16:18:01 #259
131800 Tarado
capô de fusca
pi_173584004
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 16:12 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik heb het ook gelezen maar dat betekent dat McLaren Sainz voor Renault vrijkoopt bij STR?
pi_173584041
quote:
5s.gif Op maandag 4 september 2017 15:18 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hier staat toch echt wat anders:

[..]

Dit is trouwens volledig tegenstrijdig met wat Charlie Whiting zegt. Volgens hem gaat het blijkbaar alleen om de apex. Daarna mag je de auto aan de buitenkant er zonder problemen afduwen.

Dus wat is het nou? Trouwens heeft alleen F1 dit probleem, in elke andere race klasse is het vrij simpel. Elkaar gewoon niet van de baan duwen. Klaar.
Dat gaat over de corner exit en is hier minder van toepassing omdat het een krappe chicane betreft waardoor de racelijn, die massa al op de apex claimde, anders loopt dan normaal. Maar er staat dus dat je echt minimaal je voorwielen gelijk moet hebben om een claim te hebben op de lijn. Dus ook al had Massa de lijn al op de apex, Max kon er nog naast blijven en op de exit was het zo:
Screenshot_20170904-161152.png
Een beetje rond het absolute minimale dus. En daarom zei ik eerder ook dat als je er buitenom langs wil daar je er al echt half voor moet zitten op de 1e apex zodat je de 2e kan claimen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjemmert op 04-09-2017 16:33:32 ]
¿
pi_173584080
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 16:18 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik heb het ook gelezen maar dat betekent dat McLaren Sainz voor Renault vrijkoopt bij STR?
jep. compensatie
pi_173584135
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 16:12 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Interresant. Zou een mooi gevecht kunnen worden tussen Sainz en Hulkenberg. En dan Gasly in de Toro Rosso ?
¿
pi_173584188
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 16:25 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Interresant. Zou een mooi gevecht kunnen worden tussen Sainz en Hulkenberg. En dan Gasly in de Toro Rosso ?
Dat zou zo onderhand wel een keer moeten ja. Veel andere smaken heeft Red Bull op dit moment niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 4 september 2017 @ 16:35:03 #264
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173584298
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 16:19 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

En daarom zei ik eerder ook dat als je er buitenom langs wil daar je er al echt half voor moet zitten op de 1e apex zodat je de 2e kan claimen.
Mja, maar dat staat dus niet in het stuk dat je hier plaatste en Whiting zegt ook iets anders. Dus iedereen heeft er weer een andere mening over. Schiet niet op zo.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 4 september 2017 @ 16:35:46 #265
131800 Tarado
capô de fusca
pi_173584308
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 16:22 schreef THEFXR het volgende:

[..]

jep. compensatie
OK, blijft een vreemde constructie, STR met een Honda motor en een McLaren versnellingsbak
  maandag 4 september 2017 @ 16:53:19 #266
46976 sasquatsch
a.k.a. Yeti, Bigfoot, etc.
pi_173584651
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 16:12 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Renault heeft ook nog Rowland, Latifi en Sirotkin als testrijders, dus één van hen zou ook nog kunnen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that." - Joe Saward
pi_173584966
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 16:35 schreef Tarado het volgende:

[..]

OK, blijft een vreemde constructie, STR met een Honda motor en een McLaren versnellingsbak
RBR Honda c_/

Probleem van Vandoorne... 2x in turn 5

quote:
·The MGU-K shaft broken in qualifying session,but it could be changed without penalty.
·Honda asked FIA if they could change it throughout the night,but FIA refused.It needs 5 hours to change the shaft when its sunday,so they made a hard decision to change the Power Unit(hasegawa).
·Stoffel suffered an engine issue again in the race.The issue is still under investigation.But from the data,it seems like the MGU-K issue happend again(hasegawa).
·If its the shaft,it means the MGU-K can stil be used in the following races.
·Turn 5.Its the same place when the MGU-K shaft brokend.So its suspected that when the car bumped in the curbs,then some torsion came to the Power Unit(hasegawa).
·The 2 MGU-K issue are both happend in Stoffel's Power Unit.Alonso didnt have the problem.So its naturely to think if some parts from a specific lot number is not good.
·Anyway,it would not effected the fact Stoffel suffered the MGU-K 2 times this weekend.
·Stoffel started from 18th postion,and he went to 10th before he retired.His race pace is very good.Felt very very sorry for Stoffel.Alonso suffered a gearbox issue,he was in trouble when shift up.The team retired the car to provent a possilbe damage to the gearbox(hasegawa).
http://forums.autosport.c(...)page-91#entry8086285
pi_173585225
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 15:37 schreef Wuwwa het volgende:
De drie incidenten zijn allemaal grijs-gebied-dingetjes. Max doet niets wat niet mag, en de anderen doen dat ook niet. Het is alleen wat minder clean dan de standaard inhaalactie van binnenkant naast zetten en erlangs met ruimte voor beiden om te anticiperen.
Voor de beeldvorming is het wel funest natuurlijk. Uiteindelijk is Max betrokken bij drie verschillende incidenten.

Ik denk dat het uiteindelijk beter voor hem is om minder risico's te nemen
Built for Speed
pi_173585541
quote:
14s.gif Op maandag 4 september 2017 16:35 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Mja, maar dat staat dus niet in het stuk dat je hier plaatste en Whiting zegt ook iets anders. Dus iedereen heeft er weer een andere mening over. Schiet niet op zo.
Wat in het stuk staat komt prima overeen met wat Whiting zegt.

Massa vs Verstappen 5A

Grosjean vs Verstappen 5B of 5C zit op het randje. Hoe dan ook geen schuld voor Verstappen. Als je het ziet als 5B en dus de schuld van Grosjean kan je beargumenteren dat Grosjean blokkeerde omdat Verstappen zelf vroeg naar rechts kwam. Dat plus alleen schade bij hemzelf maakt dat ie ermee weg komt.
¿
pi_173585887
Alonso stopt er mee zo te zien die heeft een andere sport gevonden:
https://twitter.com/realmadriden/status/904679349982564352
  maandag 4 september 2017 @ 18:33:26 #271
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_173586310
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 16:22 schreef THEFXR het volgende:

[..]

jep. compensatie
Ik snap zo langzamerhand weinig meer van de beoogde deal. De baten van het overstappen op Honda lijken me heel twijfelachtig, maar waarom ze nu ineens afscheid zouden nemen van een rijder waarvan ze nog niet zo lang geleden heel nadrukkelijk hebben gezegd dat ze hem aan zijn contract zouden houden is me helemaal een raadsel. Het hebben van een Honda-motor is nu al een drama en het is heel onzeker dat dit volgend jaar anders zal zijn. Ik mag aannemen dat STR (en Red Bull) een enorme zak geld toegeschoven krijgt.
pi_173586367
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 18:33 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik snap zo langzamerhand weinig meer van de beoogde deal. De baten van het overstappen op Honda lijken me heel twijfelachtig, maar waarom ze nu ineens afscheid zouden nemen van een rijder waarvan ze nog niet zo lang geleden heel nadrukkelijk hebben gezegd dat ze hem aan zijn contract zouden houden is me helemaal een raadsel. Het hebben van een Honda-motor is nu al een drama en het is heel onzeker dat dit volgend jaar anders zal zijn. Ik mag aannemen dat STR (en Red Bull) een enorme zak geld toegeschoven krijgt.
Ik denk dat het wedden op twee paarden is.
  maandag 4 september 2017 @ 18:42:23 #273
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_173586438
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 18:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik denk dat het wedden op twee paarden is.
Maar dan betaal je wel fiks om te kunnen wedden. Enerzijds met de betrouwbaarheid van je auto's en anderzijds met het missen van een heel talentvolle coureur. Zoals gezegd mag ik aannemen dat er een financieel heel aantrekkelijke deal tegenover staat. Iets in de geest van "gratis motoren" + "gratis versnellingsbakken" + een flinke zak geld + een leuke sponsordeal. Wedden op twee paarden is leuk maar als ik Horner/Mateschitz/Tost/Marko was dan zou ik toch wel wat zekerheden willen.
pi_173586481
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 18:33 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik snap zo langzamerhand weinig meer van de beoogde deal. De baten van het overstappen op Honda lijken me heel twijfelachtig, maar waarom ze nu ineens afscheid zouden nemen van een rijder waarvan ze nog niet zo lang geleden heel nadrukkelijk hebben gezegd dat ze hem aan zijn contract zouden houden is me helemaal een raadsel. Het hebben van een Honda-motor is nu al een drama en het is heel onzeker dat dit volgend jaar anders zal zijn. Ik mag aannemen dat STR (en Red Bull) een enorme zak geld toegeschoven krijgt.
Wat VEM2012 zegt.

Honda is de enige leverancier zonder eigen fabrieksteam.

McLaren gooit Honda trouwens wel lekker makkelijk voor de bus;
-Honda wilde niet in 2015 instappen, maar McLaren heeft ze toen overgehaald. (vanwege die 100m /jaar)
-Ze moesten aan het size-zero concept werken van McLaren en daarna zaten ze daar in 2016 ook aan vast vanwege het token systeem.

True, Honda heeft ook fouten gemaakt, ze zijn te laat begonnen met het split design. Maar dit concept lijkt te werken en er is al gezegd dat ze dit concept door kunnen ontwikkelen in 2018 (nogal logisch als de andere fabrikanten eenzelfde split design hebben).

RBR hoeft straks geen nieuwe gearbox voor STR te ontwerpen, die krijgen van McLaren (scheelt zo 15m).
  maandag 4 september 2017 @ 18:52:34 #275
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_173586583
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 18:45 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Wat VEM2012 zegt.

Honda is de enige leverancier zonder eigen fabrieksteam.

McLaren gooit Honda trouwens wel lekker makkelijk voor de bus;
-Honda wilde niet in 2015 instappen, maar McLaren heeft ze toen overgehaald. (vanwege die 100m /jaar)
-Ze moesten aan het size-zero concept werken van McLaren en daarna zaten ze daar in 2016 ook aan vast vanwege het token systeem.

True, Honda heeft ook fouten gemaakt, ze zijn te laat begonnen met het split design. Maar dit concept lijkt te werken en er is al gezegd dat ze dit concept door kunnen ontwikkelen in 2018 (nogal logisch als de andere fabrikanten eenzelfde split design hebben).

RBR hoeft straks geen nieuwe gearbox voor STR te ontwerpen, die krijgen van McLaren (scheelt zo 15m).
We gaan het zien. Maar ik zet er dus grote vraagtekens bij.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')