abonnement Unibet Coolblue
pi_173567441

Het is alweer tijd voor de veertiende Grand Prix van het seizoen! Het Marina Bay Street Circuit zal voor de tiende maal het decor zijn van de Grand Prix van Singapore. Tijdens de vorige race op Monza draaide alles nog om brute kracht en motorvermogen, maar in Singapore zal alles anders zijn. De langzame baan heeft liefst 23 bochten en daardoor zullen de rijders vooral op zoek moeten naar downforce en grip. Het iets meer dan vijf kilometer lange stratencircuit leent zich net als Monaco niet voor fouten, want ook in Singapore wordt de gehele baan omrand door vangrails. Een kleine misrekening is dus al snel einde wedstrijd.

Als er één circuit is waarop Mercedes dit jaar nog verslagen kunnen worden door Ferrari is het Singapore. De wereldkampioenen lijken op voorhand weinig voordeel te hebben van hun krachtige motor. Sebastian Vettel zal hier een van de favorieten zijn in diens Ferrari. De Duitser zal het circuit sowieso tot één van zijn favorieten rekenen want met vier zeges in negen uitvoeringen is Vettel de meest succesvolle rijder in het kleine staatje in Zuidoost-Azië. De viervoudig kampioen is afgelopen race in Monza weer vlak achter Hamilton komen te liggen die hem nu met 3 punten voorbij is in het klassement en zal er dus op gebrand zijn om opnieuw te winnen.



Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport















Actueel weer Singapore



[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2017 21:06:52 ]
  zondag 3 september 2017 @ 18:12:28 #2
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_173567513
Gelukkig is de RBR PR-god vooralsnog nog steeds weg
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_173567538
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 18:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
Gelukkig is de RBR PR-god vooralsnog nog steeds weg
Moet ik Britta Roeske er ook naast zetten dan? :+ Die vond jij toch leujk?



[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2017 18:13:50 ]
pi_173567618
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 18:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
Gelukkig is de RBR PR-god vooralsnog nog steeds weg
Die zet hij in de nieuwe OP.
  zondag 3 september 2017 @ 18:17:44 #5
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_173567663
quote:
99s.gif Op zondag 3 september 2017 18:13 schreef CrashO het volgende:

[..]

Moet ik Britta Roeske er ook naast zetten dan? :+ Die vond jij toch leujk?

[ afbeelding ]
Neuh, niet nodig
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_173567673
Waar blijft dat breaking news deel 2?
pi_173567722
Vond het ook een onnodig risico van Max om er nog net voor te duiken voor het aanremmen. Was ook gewoon niet nodig. Hij deed niks fout hoor maar je weet dat het ook slecht kan aflopen. En wat won hij ermee ? 2-3 tienden door een wat betere lijn te nemen ? Ter verdediging was het al niet meer nodig hij had hem al.
pi_173568255
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 17:55 schreef Tarado het volgende:

[..]

wat ik al zei ik hoop het maar ik heb m'n twijfels wat Singapore betreft, ik verwacht juist dat Ferrari achterom moet kijken naar RBR ipv Mercedes.
Is het gezien de kararkteristieken van de 3 auto's niet voordehandliggender dat op de traagste banen RBR tussen Ferrari en Mercedes kan gaan zitten en niet tussen Mercedes en Ferrari op de snellere banen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_173568263
Ik snap Renault niet, ze leveren nu 4 units aan 3 teams. Maar voor volgend jaar 3 units aan 4 teams leveren vinden ze teveel.
.
pi_173568553
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 18:40 schreef Fer het volgende:
Ik snap Renault niet, ze leveren nu 4 units aan 3 teams. Maar voor volgend jaar 3 units aan 4 teams leveren vinden ze teveel.
Misschien kunnen ze het nu wel niet aan?
pi_173568599
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 18:40 schreef Fer het volgende:
Ik snap Renault niet, ze leveren nu 4 units aan 3 teams. Maar voor volgend jaar 3 units aan 4 teams leveren vinden ze teveel.
Dat is inderdaad vaag en nog maar de vraag wat McLaren nu hiermee (op denkt te) opschiet(en), als deze deal doorgaat. Enige winst zou voor hen zijn als RBR dus naar Honda gaat en Renault net zoveel aandacht aan McLaren kan besteden als zij afgelopen jaren aan RBR hebben gedaan.. En dat was/is al vrij slecht te noemen.
pi_173568661
Wederom BottasGOD > maxje.
pi_173569081
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 18:19 schreef Sjemmert het volgende:
Vond het ook een onnodig risico van Max om er nog net voor te duiken voor het aanremmen. Was ook gewoon niet nodig. Hij deed niks fout hoor maar je weet dat het ook slecht kan aflopen. En wat won hij ermee ? 2-3 tienden door een wat betere lijn te nemen ? Ter verdediging was het al niet meer nodig hij had hem al.
Vind en vond ik inderdaad ook. Zei ook al meteen, had het risico niet moeten nemen. De move was niet verkeerd, maar wel risicovol. Kan je uiteindelijk veel meer kosten dan 1 plaats.

Maar ja, om dit soort dingen staat Max juist bekend. Dat is zijn kracht, als het verkeerd afloopt is het alleen wel zuur.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_173569121
Ik denk niet dat Max perse iets verkeerd gedaan heeft vandaag maar aan de buitenkant gaan zitten in een krappe chicane en in de braking zone de deur dicht gooien zijn onnodige risico's. Hopelijk kan hij in Singapore weer eens een goed resultaat boeken want het is nu wel heel negatief allemaal.

Als ik McLaren was zou ik bij Honda blijven en niet mijn oren laten hangen naar de korte termijn belangen van meneer Alonso.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_173569829
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 18:40 schreef Fer het volgende:
Ik snap Renault niet, ze leveren nu 4 units aan 3 teams. Maar voor volgend jaar 3 units aan 4 teams leveren vinden ze teveel.
Elk team heeft vanuit Renault een tich aantal engineers rondrennen bij dat team. Dus van drie naar vier teams volgend jaar mag dan wel hetzelfde aantal motoren zijn omdat ze terug gaan naar drie units. Maar het is toch een forse stijging in het aantal personeel wat nodig is.
Waarschijnlijk hebben ze nieteens zoveel geschikte engineers op het moment :P
pi_173569848
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 19:34 schreef Abdus18 het volgende:

[..]

Elk team heeft vanuit Renault een tich aantal engineers rondrennen bij dat team. Dus van drie naar vier teams volgend jaar mag dan wel hetzelfde aantal motoren zijn omdat ze terug gaan naar drie units. Maar het is toch een forse stijging in het aantal personeel wat nodig is.
Waarschijnlijk hebben ze nieteens zoveel geschikte engineers op het moment :P
Dat is wel te zien aan de kwaliteit ja.
pi_173570301
Wat ze zelf zeggen is dat ze al een planning voor volgend jaar gemaakt hebben en de orders naar de leveranciers al de deur uitgedaan.

Daar nu verandering in brengen zou een te grote belasting voor de organisatie zijn waar ze met het oog op de huidige betrouwbaarheidsproblemen niet aan willen beginnen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport / Devops zondag 3 september 2017 @ 20:26:43 #18
176766 crew  zoem
zoemt
pi_173571103
Hmm, ik denk dat we vandaag geen Honda/Renault nieuws meer hoeven te verwachten. Volgens de geruchten zou het morgen mogelijk kenbaar gemaakt worden.
  zondag 3 september 2017 @ 20:29:45 #19
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_173571163
Ik weet wei dat dit soort races niet bevordelijk is voor Max' zijn carrière
pi_173571348
Leuke race om te kijken, onverwacht goed resultaat van Ocon, Stroll en Ricciardo.

Hamilton was oppermachtig, eigenlijk altijd als hij vanaf de startpositie van start gaat.

Een matige wedstrijd vooral van Raikkonen en Max.
Built for Speed
pi_173571364
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 20:37 schreef HansvanOchten het volgende:
Leuke race om te kijken, onverwacht goed resultaat van Ocon, Stroll en Ricciardo.

Hamilton was oppermachtig, eigenlijk altijd als hij vanaf de startpositie van start gaat.

Een matige wedstrijd vooral van Raikkonen en Max.
Bedankt Hans!
Moeten zij weten
  zondag 3 september 2017 @ 20:38:55 #22
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_173571368
We klagen steevast dat er niets gebeurt. Doet Max een move dan is het ook weer niet goed

:O
  zondag 3 september 2017 @ 20:46:49 #23
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_173571552
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 20:29 schreef BeamofLight het volgende:
Ik weet wei dat dit soort races niet bevordelijk is voor Max' zijn carrière
Nee klopt.
Eerst als 2e kwalificeren op Monza, dan binnen 1 ronde van 13e naar 8e positie rijden, met een lekke band weer achteraan opnieuw mogen beginnen en dan weer 10 plaatsen goed maken.

Middelmatige prestatie.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_173571633
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 20:29 schreef BeamofLight het volgende:
Ik weet wei dat dit soort races niet bevordelijk is voor Max' zijn carrière
Jomanda?
pi_173571634
Max heeft gewoon schijt momenteel. Het enige dat zou tellen is een podium. Daarvoor moet je met de rb13 gigantische risico's nemen anders lukt dat niet. Ja vandaag, achteraf gezien was het ook wel gelukt als hij massa later had ingehaald.

En dit heeft hij zelf ook.al gezegd, wat natuurlijk positief is. Zin in 2018.
pi_173571641
Olav_Mol twitterde op zondag 03-09-2017 om 20:46:49 Mclaren zegt over 7 dagen de Renault deal rond te hebben en te openbaren Geeft zo Torro Rosso en Honda nog wat xtra tijd lijkt t reageer retweet
  zondag 3 september 2017 @ 20:51:22 #27
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_173571646
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 20:37 schreef HansvanOchten het volgende:
Leuke race om te kijken, onverwacht goed resultaat van Ocon, Stroll en Ricciardo.

Hamilton was oppermachtig, eigenlijk altijd als hij vanaf de startpositie van start gaat.

Een matige wedstrijd vooral van Raikkonen en Max.
Potverdorie wat een open deuren, vervolgens sluit je af met een portie zwets.
Max rijdt gewoon een puike race, goede inhaalactie op Massa, tuurlijk met risico. Maar ja, het is formule 1. Vervolgens ligt hij ruimschoots laatste en zonder safetycar en een pitstop meer dan de rest, weet hij toch nog een WK punt binnen te hengelen.
pi_173571699
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 20:51 schreef tja77 het volgende:

[..]

Potverdorie wat een open deuren, vervolgens sluit je af met een portie zwets.
Max rijdt gewoon een puike race, goede inhaalactie op Massa, tuurlijk met risico. Maar ja, het is formule 1. Vervolgens ligt hij ruimschoots laatste en zonder safetycar en een pitstop meer dan de rest, weet hij toch nog een WK punt binnen te hengelen.
Eens! Max reed echt top. Eén klein momentje (of het nou zijn eigen schuld was of die van Massa) verneukt zijn race en hij knokt nog zo terug. Gewoon knap, beetje scorebordjournalistiek om hem af te zeiken omdat hij tiende werd.
pi_173571991
Als ik beoordeel op het geheel, in plaats van enkele acties, dan is het gewoon niet zo best. De Red Bull was vandaag erg sterk en dat zie je aan Ricciardo.

Max daarentegen heeft gewoon niet slim gereden. Die actie bij Massa was gewoonweg onnodig en het is al opvallend vaak goed gegaan, nu gaat het fout. Bij Grosjean had hij wederom lek kunnen rijden en ook daar was het onnodig.

Onder de streep dus matig en vandaag was Ricciardo overduidelijk de betere van de twee.
pi_173571994
OP heeft weer zijn feestlift gehad in aanloop naar Singapore :7

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2017 21:05:51 ]
pi_173572062
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 21:05 schreef VEM2012 het volgende:
Als ik beoordeel op het geheel, in plaats van enkele acties, dan is het gewoon niet zo best. De Red Bull was vandaag erg sterk en dat zie je aan Ricciardo.

Max daarentegen heeft gewoon niet slim gereden. Die actie bij Massa was gewoonweg onnodig en het is al opvallend vaak goed gegaan, nu gaat het fout. Bij Grosjean had hij wederom lek kunnen rijden en ook daar was het onnodig.

Onder de streep dus matig en vandaag was Ricciardo overduidelijk de betere van de twee.
Ik vond de actie op Massa wel gewoon legit, pakte alleen verrot uit. Je race wordt iig wel verneukt door 1 actie.
Of die onnodig was of niet? Joost mag het weten.

Daarna bij de overtakes op de Haas was het gewoon /schijt.

Snap het wel een beetje... Alonso reageerde ook nuchter toen hij mocht stoppen van het team :')
pi_173572096
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 21:07 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Ik vond de actie op Massa wel gewoon legit, pakte alleen verrot uit. Je race wordt iig wel verneukt door 1 actie.
Of die onnodig was of niet? Joost mag het weten.
Jij denkt niet dat hij iets later alsnog voorbij was gekomen? Die Williams liep voor geen meter op Monza!
pi_173572163
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 21:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Jij denkt niet dat hij iets later alsnog voorbij was gekomen? Die Williams liep voor geen meter op Monza!
Geen idee nee, hij had de volgende ronde DRS gehad dat is de enige variabele die hem eventueel had geholpen, maar dat is geen zekerheid. Dit had net zo goed met een DRS overtake kunnen gebeuren.
Feit is dat Massa bewust diep ging:


Tis gebeurd en je moet binnen een split second een beslissing nemen.

Over de drempels gaan was waarschijnlijk ook niet zo goed voor de vloer geweest...
  zondag 3 september 2017 @ 21:12:28 #34
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_173572184
quote:
99s.gif Op zondag 3 september 2017 21:05 schreef CrashO het volgende:
OP heeft weer zijn feestlift gehad in aanloop naar Singapore :7
Nog immer geen PR-god *O*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_173572192
quote:
99s.gif Op zondag 3 september 2017 21:05 schreef CrashO het volgende:
OP heeft weer zijn feestlift gehad in aanloop naar Singapore :7
+1
  Moderator / Redactie Sport / Devops zondag 3 september 2017 @ 21:13:36 #36
176766 crew  zoem
zoemt
pi_173572219
Goed bezig CrashO _O_
pi_173572232
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 21:11 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Geen idee nee, hij had de volgende ronde DRS gehad dat is de enige variabele die hem eventueel had geholpen, maar dat is geen zekerheid. Dit had net zo goed met een DRS overtake kunnen gebeuren.
Feit is dat Massa bewust diep ging:
[ afbeelding ]

Tis gebeurd en je moet binnen een split second een beslissing nemen.

Over de drempels gaan was waarschijnlijk ook niet zo goed voor de vloer geweest...
Ik vind het echt bijzonder dat jij serieus niet denkt dat hij er echt wel langs was gekomen.

Maar goed, het was risico en het liep fout af. En dan lijkt mij dat toch echt liggen aan degene die het risico nam.
  Moderator / Redactie Sport / Devops zondag 3 september 2017 @ 21:14:28 #38
176766 crew  zoem
zoemt
pi_173572251
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 21:11 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Geen idee nee, hij had de volgende ronde DRS gehad dat is de enige variabele die hem eventueel had geholpen, maar dat is geen zekerheid. Dit had net zo goed met een DRS overtake kunnen gebeuren.
Feit is dat Massa bewust diep ging:
[ afbeelding ]

Tis gebeurd en je moet binnen een split second een beslissing nemen.

Over de drempels gaan was waarschijnlijk ook niet zo goed voor de vloer geweest...
Echt jammer dat er verder geen goede beelden zijn. Het enige fragment dat er is, is van na het afremmen.
pi_173572300
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 21:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik vind het echt bijzonder dat jij serieus niet denkt dat hij er echt wel langs was gekomen.

Maar goed, het was risico en het liep fout af. En dan lijkt mij dat toch echt liggen aan degene die het risico nam.
Ik ben een tijdje geleden bijna met 130 in de zijkant (dus niet raak :P) van een andere auto gereden op de snelweg. Die kerel werd helemaal hysterisch en ging me nog achterna ook, terwijl hij gvd fout zat. Ja ik zocht het randje op... neem ik dan ook het risico of volg ik gewoon de regels op? Bij hogere snelheden is het gewoon kut met peren als het verkeerd gaat.
pi_173572389
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 21:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nog immer geen PR-god *O*
Omdat je het lief vraagt

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_173572427
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 21:16 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Ik ben een tijdje geleden bijna met 130 in de zijkant (dus niet raak :P) van een andere auto gereden op de snelweg. Die kerel werd helemaal hysterisch en ging me nog achterna ook, terwijl hij gvd fout zat. Ja ik zocht het randje op... neem ik dan ook het risico of volg ik gewoon de regels op? Bij hogere snelheden is het gewoon kut met peren als het verkeerd gaat.
Hij is sowieso fout, want je mag nooit laten opfokken door andere weggebruikers
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_173572430
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 21:14 schreef zoem het volgende:

[..]

Echt jammer dat er verder geen goede beelden zijn. Het enige fragment dat er is, is van na het afremmen.
Mja

Dit is het aanrijden vanaf Max, in slomo (0.25 speed)


Massa tikt met zijn rechterkant praktisch de bocht rechts aan, om daarna volledig door te steken naar links (over de curbs ook), terwijl ze gewoon bumper aan bumper zitten :')

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2017 21:24:07 ]
pi_173572479
Zo te zien wil Massa dive bomb doen bij Max. Massa had sowieso zijn verlies moeten nemen en daarna proberen Max in te halen
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_173572544
quote:
99s.gif Op zondag 3 september 2017 21:20 schreef CrashO het volgende:

[..]

Mja

Dit is het aanrijden vanaf Max, in slomo (0.25 speed)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Massa tikt met zijn rechterkant praktisch de bocht rechts aan, om daarna volledig door te steken naar links, terwijl ze gewoon bumper aan bumper zitten :')
Wanneer ga je bij de FIA werken?
pi_173572556
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 21:16 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Ik ben een tijdje geleden bijna met 130 in de zijkant (dus niet raak :P) van een andere auto gereden op de snelweg. Die kerel werd helemaal hysterisch en ging me nog achterna ook, terwijl hij gvd fout zat. Ja ik zocht het randje op... neem ik dan ook het risico of volg ik gewoon de regels op? Bij hogere snelheden is het gewoon kut met peren als het verkeerd gaat.
Hoe is dit relevant voor de discussie?
pi_173572563
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 21:20 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Hij is sowieso fout, want je mag nooit laten opfokken door andere weggebruikers
Daar kijk ik niet eens meer van op. Enige jammere was dat hij z'n fout niet inzag :')
pi_173572578
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 21:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Hoe is dit relevant voor de discussie?
Wat is de definitie van risico nemen? Nam Massa het risico of Max?

Maar goed, misschien moet je eens gaan racen/karten ;) ik weet vrij zeker dat ik die manoeuvre ook gemaakt zou hebben. Helaas kan dat bij karten redelijk simpel :')
pi_173572625
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 21:24 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Wanneer ga je bij de FIA werken?
Als ik hun falende tijdsregistraties dit weekend zag kunnen ze me iig gebruiken (ben programmeur) :+ _O-
  zondag 3 september 2017 @ 21:28:03 #49
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_173572669
Het commentaar bij de Duitse RTL was niet mild voor Massa. De auto die van achter komt zit voor je en laat voor jou plek aan de binnenkant, vervolgens tik je hem in de buitenkant aan. Voor mij en de Duitse RTL een dikke fout van Massa.

Ik las hier ook mensen die Max op KMag als bewegen in de remzone zien. Hij komt van fucking achter hem. KMag heeft daar dik verloren en moet dat verlies gewoon pakken.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_173572749
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 21:25 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Wat is de definitie van risico nemen? Nam Massa het risico of Max?

Wat Massa vandaag allemaal gedaan heeft is niet relevant voor de beoordeling van Max.

Wat Massa doet is zorgen dat Max er niet in de volgende bocht binnendoor langs kan. Zo raar is dat niet. Het is niet echt gebruikelijk dat coureurs de deur open houden voor iemand die er langs wil.
  zondag 3 september 2017 @ 21:33:25 #51
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_173572823
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 21:05 schreef VEM2012 het volgende:

Max daarentegen heeft gewoon niet slim gereden. Die actie bij Massa was gewoonweg onnodig en het is al opvallend vaak goed gegaan, nu gaat het fout. Bij Grosjean had hij wederom lek kunnen rijden en ook daar was het onnodig.
Grosjean remt veel te laat, blokkeert en geeft Max een ram. En dat is natuurlijk de schuld van .... Max!
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_173572836
quote:
99s.gif Op zondag 3 september 2017 21:05 schreef CrashO het volgende:
OP heeft weer zijn feestlift gehad in aanloop naar Singapore :7
Niet goed bezig CrashO. :P
  zondag 3 september 2017 @ 21:33:51 #53
62913 Blik
The one and Only!
pi_173572841
Ik krijg een beetje het gevoel dat je niks positiefs meer over Max mag zeggen...

Het Massa-incident is best een discussie waard, maar dat er serieus mensen zijn die de schuld willen geven aan Max voor de incidenten met Grosjean en Magnussen is gewoon bespottelijk. Grosjean verremt zich en Magnussen vergeet uberhaupt te remmen, en in beide gevallen is Max er al ruimschoots voorbij.
  zondag 3 september 2017 @ 21:34:34 #54
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_173572858
Ja het slaat een beetje de andere kant op.
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
  zondag 3 september 2017 @ 21:35:49 #55
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_173572889
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 21:34 schreef YourCaptor het volgende:
Ja het slaat een beetje de andere kant op.
Tjah Max had Vettel (een tijd terug) ook voor moeten laten (terwijl hij er al voor zat) etc etc.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_173572913
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 21:33 schreef daNpy het volgende:

[..]

Grosjean remt veel te laat, blokkeert en geeft Max een ram. En dat is natuurlijk de schuld van .... Max!
Hij weet dat Grosjean er zit. Redelijk vreemd om dan zo scherp in te sturen. Je kan ook meer ruimte geven. Ook dan blijf je ruim voor.
  zondag 3 september 2017 @ 21:37:05 #57
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_173572925
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 21:11 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Geen idee nee, hij had de volgende ronde DRS gehad dat is de enige variabele die hem eventueel had geholpen, maar dat is geen zekerheid. Dit had net zo goed met een DRS overtake kunnen gebeuren.
Feit is dat Massa bewust diep ging:
[ afbeelding ]

Tis gebeurd en je moet binnen een split second een beslissing nemen.

Over de drempels gaan was waarschijnlijk ook niet zo goed voor de vloer geweest...
Dit shot toont perfect aan wie er fout is. Kijk hoe die auto van Massa staat en hoe de rijlijn is. Totaal geen intentie om de chicane op een normale wijze aan te snijden. Maar puur en alleen Max geen ruimte geven.
pi_173572954
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 21:33 schreef Blik het volgende:
Ik krijg een beetje het gevoel dat je niks positiefs meer over Max mag zeggen...

Het Massa-incident is best een discussie waard, maar dat er serieus mensen zijn die de schuld willen geven aan Max voor de incidenten met Grosjean en Magnussen is gewoon bespottelijk. Grosjean verremt zich en Magnussen vergeet uberhaupt te remmen, en in beide gevallen is Max er al ruimschoots voorbij.

Coronel en Doornbos zijn nu ineens ook anti-Verstappen trollen?
pi_173572991
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 21:33 schreef Blik het volgende:
Ik krijg een beetje het gevoel dat je niks positiefs meer over Max mag zeggen...

Het Massa-incident is best een discussie waard, maar dat er serieus mensen zijn die de schuld willen geven aan Max voor de incidenten met Grosjean en Magnussen is gewoon bespottelijk. Grosjean verremt zich en Magnussen vergeet uberhaupt te remmen, en in beide gevallen is Max er al ruimschoots voorbij.

Het schijnt zo te zijn dat wanneer je je auto voor een andere gooit je heel veel downforce verliest.

Kijk maar naar die keer dat max in ricciardo beukt.

Maar weet niet of magnussen de bocht dan wel zou halen. Daarnaast doet max niets fout.
pi_173573010
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 21:37 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dit shot toont perfect aan wie er fout is. Kijk hoe die auto van Massa staat en hoe de rijlijn is. Totaal geen intentie om de chicane op een normale wijze aan te snijden. Maar puur en alleen Max geen ruimte geven.
Hij hoeft geen ruimte te geven. Hij mag blokken. Het is racen, geen verkeer.
pi_173573087
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 21:37 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dit shot toont perfect aan wie er fout is. Kijk hoe die auto van Massa staat en hoe de rijlijn is. Totaal geen intentie om de chicane op een normale wijze aan te snijden. Maar puur en alleen Max geen ruimte geven.
Hoeft hij ook niet. Max verdedigd zelf ook wel eens op deze manier. Silverstone nog bijvoorbeeld.
  zondag 3 september 2017 @ 21:43:51 #62
62913 Blik
The one and Only!
pi_173573128
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 21:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Coronel en Doornbos zijn nu ineens ook anti-Verstappen trollen?
Ik weet niet wat gezegd hebben, maar als ze de schuld bij Verstappen leggen voor de actie met Magnussen dan zijn ze niet goed wijs. Het was niet eens fout als die voor de volle 100% voor Magnussen ging rijden, hij was er al voorbij.
  zondag 3 september 2017 @ 21:44:22 #63
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_173573147
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 21:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Hij weet dat Grosjean er zit. Redelijk vreemd om dan zo scherp in te sturen. Je kan ook meer ruimte geven. Ook dan blijf je ruim voor.
Meer ruimte geven zoals ook Massa kon bij zijn incident met Max? Uiteraard kan je altijd meer ruimte geven. Je kunt zelfs niet meer aan de race deelnemen om de andere coureurs meer ruimte te geven. :')

Sorry hoor, maar het is me niet duidelijk waarom men op zoek gaat naar redenen om dat incident met Grosjean Max te kunnen verwijten. Het is me trouwens ook nog steeds niet duidelijk waarom Grosjean niet gestraft is voor zijn rol erin. Bij het incident met Ricciardo 2 races geleden lag het er minder dik op en toen werd Max wel gestraft. Dit was veel duidelijker en Grosjean komt er mee weg. Heel raar.
  zondag 3 september 2017 @ 21:46:48 #64
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_173573234
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 21:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Hij hoeft geen ruimte te geven. Hij mag blokken. Het is racen, geen verkeer.
Ik vind ook niet dat alles bestraft moet worden wat er aan battles "verkeerd" gaat. Gewoon laten racen. Maar niet steeds Max wel bestraffen in gelijksoortige situaties.
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_173573239
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 21:37 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dit shot toont perfect aan wie er fout is. Kijk hoe die auto van Massa staat en hoe de rijlijn is. Totaal geen intentie om de chicane op een normale wijze aan te snijden. Maar puur en alleen Max geen ruimte geven.
Zo werkt het niet. Ze liggen beiden gelijk op de apex dus is er geen schuldige aan te wijzen.

Hoewel Max voor lag bij het insturen is dat (blijkbaar) niet het criterium. Dat is wie er voor ligt op de apex.

Had Max voor gelegen was Massa fout en omgekeerd. Deze redenering werd afgelopen vrijdag nog door Whiting gebruikt in de rijdersbriefing om aan te geven waarom Magnussen wel bestraft is en Alonso niet voor het van de baan dwingen van je tegenstander.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_173573302
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 21:43 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik weet niet wat gezegd hebben, maar als ze de schuld bij Verstappen leggen voor de actie met Magnussen dan zijn ze niet goed wijs. Het was niet eens fout als die voor de volle 100% voor Magnussen ging rijden, hij was er al voorbij.
Ze hebben niet gezegd dat het fout was. Alleen dat get risicovol was en Max ook de bocht zonder naar rechts gaan gehaald zou hebben.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_173573409
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 21:46 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Zo werkt het niet. Ze liggen beiden gelijk op de apex dus is er geen schuldige aan te wijzen.

Hoewel Max voor lag bij het insturen is dat (blijkbaar) niet het criterium. Dat is wie er voor ligt op de apex.

Had Max voor gelegen was Massa fout en omgekeerd. Deze redenering werd afgelopen vrijdag nog door Whiting gebruikt in de rijdersbriefing om aan te geven waarom Magnussen wel bestraft is en Alonso niet voor het van de baan dwingen van je tegenstander.
Precies dit.

En dit.
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 21:48 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ze hebben niet gezegd dat het fout was. Alleen dat get risicovol was en Max ook de bocht zonder naar rechts gaan gehaald zou hebben.
pi_173573447
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 21:43 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik weet niet wat gezegd hebben, maar als ze de schuld bij Verstappen leggen voor de actie met Magnussen dan zijn ze niet goed wijs. Het was niet eens fout als die voor de volle 100% voor Magnussen ging rijden, hij was er al voorbij.
Grosjean.

Ik heb geen mening over Max vs Magnussen. Beetje onbeduidend eigenlijk.
  zondag 3 september 2017 @ 21:54:29 #69
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173573493
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 17:03 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Zoals Charlie Whiting vrijdag zei, als je op de apex ervoor ligt, heb je recht op de bocht.
En dat is dus complete onzin. Bah :r.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_173573506
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 21:37 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dit shot toont perfect aan wie er fout is. Kijk hoe die auto van Massa staat en hoe de rijlijn is. Totaal geen intentie om de chicane op een normale wijze aan te snijden. Maar puur en alleen Max geen ruimte geven.
En dat mag
.
pi_173573507
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 21:44 schreef beantherio het volgende:

[..]

Meer ruimte geven zoals ook Massa kon bij zijn incident met Max? Uiteraard kan je altijd meer ruimte geven. Je kunt zelfs niet meer aan de race deelnemen om de andere coureurs meer ruimte te geven. :')

Sorry hoor, maar het is me niet duidelijk waarom men op zoek gaat naar redenen om dat incident met Grosjean Max te kunnen verwijten. Het is me trouwens ook nog steeds niet duidelijk waarom Grosjean niet gestraft is voor zijn rol erin. Bij het incident met Ricciardo 2 races geleden lag het er minder dik op en toen werd Max wel gestraft. Dit was veel duidelijker en Grosjean komt er mee weg. Heel raar.
Staat je goed, die roze Max bril!

De drie situaties die jij noemt zijn gewoonweg niet vergelijkbaar met elkaar.
pi_173573540
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 21:46 schreef YourCaptor het volgende:

[..]

Ik vind ook niet dat alles bestraft moet worden wat er aan battles "verkeerd" gaat. Gewoon laten racen. Maar niet steeds Max wel bestraffen in gelijksoortige situaties.
In welke gelijksoortige situatie is Max bestraft?
pi_173573558
quote:
2s.gif Op zondag 3 september 2017 21:54 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En dat is dus complete onzin. Bah :r.
Nee dat is racen.
  zondag 3 september 2017 @ 21:56:31 #74
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173573574
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 21:56 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Nee dat is racen.
Zit je nog te wachten op zondag 18:00?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_173573576
quote:
2s.gif Op zondag 3 september 2017 21:54 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En dat is dus complete onzin. Bah :r.
Ja, wat heeft die knakker er nou over te zeggen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')