abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  zondag 3 september 2017 @ 18:09:22 #1
236849 CrashO
Klapjostie oet Twente
pi_173567441
registreer om deze reclame te verbergen
Ux9H436.jpg
Het is alweer tijd voor de veertiende Grand Prix van het seizoen! Het Marina Bay Street Circuit zal voor de tiende maal het decor zijn van de Grand Prix van Singapore. Tijdens de vorige race op Monza draaide alles nog om brute kracht en motorvermogen, maar in Singapore zal alles anders zijn. De langzame baan heeft liefst 23 bochten en daardoor zullen de rijders vooral op zoek moeten naar downforce en grip. Het iets meer dan vijf kilometer lange stratencircuit leent zich net als Monaco niet voor fouten, want ook in Singapore wordt de gehele baan omrand door vangrails. Een kleine misrekening is dus al snel einde wedstrijd.

Als er één circuit is waarop Mercedes dit jaar nog verslagen kunnen worden door Ferrari is het Singapore. De wereldkampioenen lijken op voorhand weinig voordeel te hebben van hun krachtige motor. Sebastian Vettel zal hier een van de favorieten zijn in diens Ferrari. De Duitser zal het circuit sowieso tot één van zijn favorieten rekenen want met vier zeges in negen uitvoeringen is Vettel de meest succesvolle rijder in het kleine staatje in Zuidoost-Azië. De viervoudig kampioen is afgelopen race in Monza weer vlak achter Hamilton komen te liggen die hem nu met 3 punten voorbij is in het klassement en zal er dus op gebrand zijn om opnieuw te winnen.

qLghUFJ.png
XE3QhNW.png
Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport

pljfAxs.png
KZOGz1p.jpg

hrkwbrW.png
aX2kkAc.png

UDbAsE6.png
TWutqAA.jpg

u5XSx3q.pngg
f1stats.php

9hOy3Kz.png
j4s5MJK.png
Actueel weer Singapore

tegel.jpg

[ Bericht 28% gewijzigd door CrashO op 03-09-2017 21:06:52 ]
  zondag 3 september 2017 @ 18:12:28 #2
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_173567513
Gelukkig is de RBR PR-god vooralsnog nog steeds weg
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 3 september 2017 @ 18:13:32 #3
236849 CrashO
Klapjostie oet Twente
pi_173567538
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 18:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
Gelukkig is de RBR PR-god vooralsnog nog steeds weg
Moet ik Britta Roeske er ook naast zetten dan? :+ Die vond jij toch leujk?

F1GPBrasil20114951.jpg
pi_173567618
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 18:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
Gelukkig is de RBR PR-god vooralsnog nog steeds weg
Die zet hij in de nieuwe OP.
  zondag 3 september 2017 @ 18:17:44 #5
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_173567663
quote:
99s.gif Op zondag 3 september 2017 18:13 schreef CrashO het volgende:

[..]

Moet ik Britta Roeske er ook naast zetten dan? :+ Die vond jij toch leujk?

[ afbeelding ]
Neuh, niet nodig
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_173567673
Waar blijft dat breaking news deel 2?
pi_173567722
registreer om deze reclame te verbergen
Vond het ook een onnodig risico van Max om er nog net voor te duiken voor het aanremmen. Was ook gewoon niet nodig. Hij deed niks fout hoor maar je weet dat het ook slecht kan aflopen. En wat won hij ermee ? 2-3 tienden door een wat betere lijn te nemen ? Ter verdediging was het al niet meer nodig hij had hem al.
¿
pi_173568255
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 17:55 schreef Tarado het volgende:

[..]

wat ik al zei ik hoop het maar ik heb m'n twijfels wat Singapore betreft, ik verwacht juist dat Ferrari achterom moet kijken naar RBR ipv Mercedes.
Is het gezien de kararkteristieken van de 3 auto's niet voordehandliggender dat op de traagste banen RBR tussen Ferrari en Mercedes kan gaan zitten en niet tussen Mercedes en Ferrari op de snellere banen?
“You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time.”
pi_173568263
Ik snap Renault niet, ze leveren nu 4 units aan 3 teams. Maar voor volgend jaar 3 units aan 4 teams leveren vinden ze teveel.
.
pi_173568553
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 18:40 schreef Fer het volgende:
Ik snap Renault niet, ze leveren nu 4 units aan 3 teams. Maar voor volgend jaar 3 units aan 4 teams leveren vinden ze teveel.
Misschien kunnen ze het nu wel niet aan?
We're not scaremongering. This is really happening.
pi_173568599
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 18:40 schreef Fer het volgende:
Ik snap Renault niet, ze leveren nu 4 units aan 3 teams. Maar voor volgend jaar 3 units aan 4 teams leveren vinden ze teveel.
Dat is inderdaad vaag en nog maar de vraag wat McLaren nu hiermee (op denkt te) opschiet(en), als deze deal doorgaat. Enige winst zou voor hen zijn als RBR dus naar Honda gaat en Renault net zoveel aandacht aan McLaren kan besteden als zij afgelopen jaren aan RBR hebben gedaan.. En dat was/is al vrij slecht te noemen.
pi_173568661
Wederom BottasGOD > maxje.
pi_173569081
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 18:19 schreef Sjemmert het volgende:
Vond het ook een onnodig risico van Max om er nog net voor te duiken voor het aanremmen. Was ook gewoon niet nodig. Hij deed niks fout hoor maar je weet dat het ook slecht kan aflopen. En wat won hij ermee ? 2-3 tienden door een wat betere lijn te nemen ? Ter verdediging was het al niet meer nodig hij had hem al.
Vind en vond ik inderdaad ook. Zei ook al meteen, had het risico niet moeten nemen. De move was niet verkeerd, maar wel risicovol. Kan je uiteindelijk veel meer kosten dan 1 plaats.

Maar ja, om dit soort dingen staat Max juist bekend. Dat is zijn kracht, als het verkeerd afloopt is het alleen wel zuur.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_173569121
Ik denk niet dat Max perse iets verkeerd gedaan heeft vandaag maar aan de buitenkant gaan zitten in een krappe chicane en in de braking zone de deur dicht gooien zijn onnodige risico's. Hopelijk kan hij in Singapore weer eens een goed resultaat boeken want het is nu wel heel negatief allemaal.

Als ik McLaren was zou ik bij Honda blijven en niet mijn oren laten hangen naar de korte termijn belangen van meneer Alonso.
pi_173569829
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 18:40 schreef Fer het volgende:
Ik snap Renault niet, ze leveren nu 4 units aan 3 teams. Maar voor volgend jaar 3 units aan 4 teams leveren vinden ze teveel.
Elk team heeft vanuit Renault een tich aantal engineers rondrennen bij dat team. Dus van drie naar vier teams volgend jaar mag dan wel hetzelfde aantal motoren zijn omdat ze terug gaan naar drie units. Maar het is toch een forse stijging in het aantal personeel wat nodig is.
Waarschijnlijk hebben ze nieteens zoveel geschikte engineers op het moment :P
pi_173569848
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 19:34 schreef Abdus18 het volgende:

[..]

Elk team heeft vanuit Renault een tich aantal engineers rondrennen bij dat team. Dus van drie naar vier teams volgend jaar mag dan wel hetzelfde aantal motoren zijn omdat ze terug gaan naar drie units. Maar het is toch een forse stijging in het aantal personeel wat nodig is.
Waarschijnlijk hebben ze nieteens zoveel geschikte engineers op het moment :P
Dat is wel te zien aan de kwaliteit ja.
  zondag 3 september 2017 @ 19:48:08 #17
46976 sasquatsch
a.k.a. Yeti, Bigfoot, etc.
pi_173570301
Wat ze zelf zeggen is dat ze al een planning voor volgend jaar gemaakt hebben en de orders naar de leveranciers al de deur uitgedaan.

Daar nu verandering in brengen zou een te grote belasting voor de organisatie zijn waar ze met het oog op de huidige betrouwbaarheidsproblemen niet aan willen beginnen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that." - Joe Saward
pi_173571103
Hmm, ik denk dat we vandaag geen Honda/Renault nieuws meer hoeven te verwachten. Volgens de geruchten zou het morgen mogelijk kenbaar gemaakt worden.
  zondag 3 september 2017 @ 20:29:45 #19
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_173571163
Ik weet wei dat dit soort races niet bevordelijk is voor Max' zijn carrière
pi_173571348
Leuke race om te kijken, onverwacht goed resultaat van Ocon, Stroll en Ricciardo.

Hamilton was oppermachtig, eigenlijk altijd als hij vanaf de startpositie van start gaat.

Een matige wedstrijd vooral van Raikkonen en Max.
Built for Speed
pi_173571364
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 20:37 schreef HansvanOchten het volgende:
Leuke race om te kijken, onverwacht goed resultaat van Ocon, Stroll en Ricciardo.

Hamilton was oppermachtig, eigenlijk altijd als hij vanaf de startpositie van start gaat.

Een matige wedstrijd vooral van Raikkonen en Max.
Bedankt Hans!
Zo romantisch als een vinarmige
  zondag 3 september 2017 @ 20:38:55 #22
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_173571368
We klagen steevast dat er niets gebeurt. Doet Max een move dan is het ook weer niet goed

:O
  zondag 3 september 2017 @ 20:46:49 #23
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_173571552
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 20:29 schreef BeamofLight het volgende:
Ik weet wei dat dit soort races niet bevordelijk is voor Max' zijn carrière
Nee klopt.
Eerst als 2e kwalificeren op Monza, dan binnen 1 ronde van 13e naar 8e positie rijden, met een lekke band weer achteraan opnieuw mogen beginnen en dan weer 10 plaatsen goed maken.

Middelmatige prestatie.
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
pi_173571633
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 20:29 schreef BeamofLight het volgende:
Ik weet wei dat dit soort races niet bevordelijk is voor Max' zijn carrière
Jomanda?
pi_173571634
Max heeft gewoon schijt momenteel. Het enige dat zou tellen is een podium. Daarvoor moet je met de rb13 gigantische risico's nemen anders lukt dat niet. Ja vandaag, achteraf gezien was het ook wel gelukt als hij massa later had ingehaald.

En dit heeft hij zelf ook.al gezegd, wat natuurlijk positief is. Zin in 2018.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')