abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 6 september 2017 @ 11:18:05 #51
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_173617046
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 10:57 schreef wonderer het volgende:
Het houdt een heteronormatieve samenleving in stand. Zo moeilijk is het niet om wat neutralere woorden te gebruiken.
Ik vind t niet erg om eerst aangezien te worden als hetero en dat ik dan moet zeggen "Nee, homo". Ik ben nou eenmaal niet de standaard. En dat hoef ik ook niet te zijn, maar ik ben ook niet beledigd als het aangenomen wordt. Zolang men maar niet in een knubbel schiet als iemand NIET standaard is.

Als je in een land woont waar 90% van de mensen blond haar heeft, dan ga je er vanuit de de eerstvolgende die door de deur komt blond haar heeft. En is dat niet zo, dan sta je even te kijken, maar dan is t verder nog niet erg. Het gaat er voor mij om wat je er mee doet, niet wat je verwacht in eerste instantie.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 6 september 2017 @ 11:33:10 #52
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_173617331
Het kan best dat heel veel mensen het niet erg vinden. Dat is echter niet van invloed op het effect wat massale aannames, hoe logisch ze ook zijn, hebben op onderliggende maatschappelijke structuren.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 6 september 2017 @ 13:37:08 #53
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_173619601
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 6 september 2017 @ 13:42:42 #54
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_173619707
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 11:33 schreef wonderer het volgende:
Het kan best dat heel veel mensen het niet erg vinden. Dat is echter niet van invloed op het effect wat massale aannames, hoe logisch ze ook zijn, hebben op onderliggende maatschappelijke structuren.
Je kan echter ook niet verwachten dat alles neutraal benoemd of aangenomen moet gaan worden voor 5% van de bevolking. Da's onbegonnen werk. Of gaan we t wiskundig doen? Dat bv 10% van alle reclames een gay koppel moeten hebben en 5% trans?

Ik vind t al lang prima (en fijn idd) dat t af en toe eens voorbij komt. Om te laten zien dat her er OOK is, en kan zijn en vooral ook MAG zijn. Maar dat van de NS bv (dat ze niet meer "Dames en heren" mogen zeggen) vind ik... nee ik wilde de verkeerde woordkeuze nemen, want ik vind t niet "te ver gaan" en wil er prima aan meewerken. maar "overdreven" vind ik 't wel een beetje. Dat "alles openlaten zonder aannames te maken" vind ik zo suf. Dan ben je echt op eieren aan t lopen.

Je kunt overal rekening mee gaan houden en je in allerlei bochten proberen te wringen om NIEMAND voor t hoofd te stoten, maar feit is dat t meeste om efficientie redenen op de massa is gericht en homo's en transgenders zijn nou eeenmaal niet de massa.

Dat je "de massa" er mee moet confronteren dat t ook anders kan, en dat dat "anders" helemaal niet erg is, dat vind ik een tweede iets. Voor mij een gegeven, voor veel van die "massa" helaas nog niet. Ik vraag me alleen of of je dat met het afbreken van een heteronormatieve standaard kan doen. Hetero IS nou eenmaal normatief. En de aanname dat men hetero is, een vriendin heeft en in het juiste lijf is geboren zijn dan ook niet meer dan "normaal". Ik vind de aanname niet erg (als die niet kwaadwillend gemaakt wordt) en denk ook niet dat die bestreden moet worden. Wel de omgang met degene als de aanname onjuist blijkt.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 6 september 2017 @ 14:20:35 #55
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_173620339
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 13:42 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Je kan echter ook niet verwachten dat alles neutraal benoemd of aangenomen moet gaan worden voor 5% van de bevolking. Da's onbegonnen werk. Of gaan we t wiskundig doen? Dat bv 10% van alle reclames een gay koppel moeten hebben en 5% trans?

Ik vind t al lang prima (en fijn idd) dat t af en toe eens voorbij komt. Om te laten zien dat her er OOK is, en kan zijn en vooral ook MAG zijn. Maar dat van de NS bv (dat ze niet meer "Dames en heren" mogen zeggen) vind ik... nee ik wilde de verkeerde woordkeuze nemen, want ik vind t niet "te ver gaan" en wil er prima aan meewerken. maar "overdreven" vind ik 't wel een beetje. Dat "alles openlaten zonder aannames te maken" vind ik zo suf. Dan ben je echt op eieren aan t lopen.

Je kunt overal rekening mee gaan houden en je in allerlei bochten proberen te wringen om NIEMAND voor t hoofd te stoten, maar feit is dat t meeste om efficientie redenen op de massa is gericht en homo's en transgenders zijn nou eeenmaal niet de massa.

Dat je "de massa" er mee moet confronteren dat t ook anders kan, en dat dat "anders" helemaal niet erg is, dat vind ik een tweede iets. Voor mij een gegeven, voor veel van die "massa" helaas nog niet. Ik vraag me alleen of of je dat met het afbreken van een heteronormatieve standaard kan doen. Hetero IS nou eenmaal normatief. En de aanname dat men hetero is, een vriendin heeft en in het juiste lijf is geboren zijn dan ook niet meer dan "normaal". Ik vind de aanname niet erg (als die niet kwaadwillend gemaakt wordt) en denk ook niet dat die bestreden moet worden. Wel de omgang met degene als de aanname onjuist blijkt.
Goed verwoord Ang3l. ^O^
  woensdag 6 september 2017 @ 14:39:05 #56
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_173620612
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 13:42 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Je kan echter ook niet verwachten dat alles neutraal benoemd of aangenomen moet gaan worden voor 5% van de bevolking. Da's onbegonnen werk. Of gaan we t wiskundig doen? Dat bv 10% van alle reclames een gay koppel moeten hebben en 5% trans?
Verwachten? Daar heb ik het niet over gehad, en ik heb er weinig vertrouwen in dat het ooit zo ver gaat komen. Maar dat betekent niet dat we achterover moeten leunen en alles op z'n beloop moeten laten. Bewustzijn creeren is een goede eerste stap. Je kunt mensen toch niks opleggen, dan rammen ze hun hakken in het zand en beginnen ze hun onderbuikgevoel van "oeh, enge veranderingen op komst, dat wil ik niet!" te rationaliseren. Bewustmaken van wat er gaande is en mensen uiteindelijk zelf conclusies laten trekken is veel belangrijker en effectiever. En dat kan dus al met zo'n vraag "waarom ga je ervanuit dat ik een vriendin wil". Dan laat je iemand even stilstaan bij hun onbewuste aanname. Misschien gebeurt er niks, misschien denkt die persoon de volgende keer even na voor hij zijn vraag weer op die manier stelt.
quote:
Je kunt overal rekening mee gaan houden en je in allerlei bochten proberen te wringen om NIEMAND voor t hoofd te stoten, maar feit is dat t meeste om efficientie redenen op de massa is gericht en homo's en transgenders zijn nou eeenmaal niet de massa.
Nogmaals, het gaat veel verder/dieper dan iemand voor het hoofd stoten. Het houdt een bepaalde structuur in stand die voor veel mensen destructief is. Je kunt het prima vergelijken met institutioneel racisme. Dat is niet alleen iemand voor neger uitschelden, maar ook minder snel aangenomen worden vanwege je achternaam of Nederlandse bedrijven op Aruba die hun Caraibische medewerkers willen leren om iemand in de ogen te kijken, terwijl dat tegen hun cultuur en opvoeding ingaat.

Het is de onderstroom van onze maatschappij en er verzuipen nog te veel mensen om maar lekker op het strand te blijven loungen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 6 september 2017 @ 14:50:15 #57
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_173620814
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 14:39 schreef wonderer het volgende:

[..]

Verwachten? Daar heb ik het niet over gehad, en ik heb er weinig vertrouwen in dat het ooit zo ver gaat komen. Maar dat betekent niet dat we achterover moeten leunen en alles op z'n beloop moeten laten. Bewustzijn creeren is een goede eerste stap. Je kunt mensen toch niks opleggen, dan rammen ze hun hakken in het zand en beginnen ze hun onderbuikgevoel van "oeh, enge veranderingen op komst, dat wil ik niet!" te rationaliseren. Bewustmaken van wat er gaande is en mensen uiteindelijk zelf conclusies laten trekken is veel belangrijker en effectiever. En dat kan dus al met zo'n vraag "waarom ga je ervanuit dat ik een vriendin wil". Dan laat je iemand even stilstaan bij hun onbewuste aanname. Misschien gebeurt er niks, misschien denkt die persoon de volgende keer even na voor hij zijn vraag weer op die manier stelt.
Daar zit dan t verschil in tussen ons, want ik verwacht (of wens, of eis, of hoe je t ook wil noemen) niete cht dat die person daar over na denkt, omdat ik snap waarom die person het meest voorkomende aanneemt. Ik ga pas in discussie als ik zijn aanname weerleg met de werkelijkheid en ik merk dat ie daarna anders reageert of iets dergelijks.

Als de persoon aanneemt dat ik een vriendin heb, ik zeg vriend, en de person zegt "O ja, kan natuurlijk ook, leuk", dan zie ik daar geen enkel problem in. Niet in zijn aanname en niet in zijn reactie. Ik voel me dan ook niet genoodzaakt hem er op aan te speken waarom hij aannam dat het een vriendin zou zijn.

quote:
[..]

Nogmaals, het gaat veel verder/dieper dan iemand voor het hoofd stoten. Het houdt een bepaalde structuur in stand die voor veel mensen destructief is. Je kunt het prima vergelijken met institutioneel racisme. Dat is niet alleen iemand voor neger uitschelden, maar ook minder snel aangenomen worden vanwege je achternaam of Nederlandse bedrijven op Aruba die hun Caraibische medewerkers willen leren om iemand in de ogen te kijken, terwijl dat tegen hun cultuur en opvoeding ingaat.

Het is de onderstroom van onze maatschappij en er verzuipen nog te veel mensen om maar lekker op het strand te blijven loungen.
Misschien is het bovenstaande loungen (het niet tegen de aanname ingaan). Dat zou kunnen. Ik vind t een grijze lijn tussen loungen en op alle slakken zout leggen. Ik doe mijn activism en bewust maken van anderen op mijn eigen andere manier.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 6 september 2017 @ 16:10:10 #58
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_173622305
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 14:50 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Als de persoon aanneemt dat ik een vriendin heb, ik zeg vriend, en de person zegt "O ja, kan natuurlijk ook, leuk", dan zie ik daar geen enkel problem in. Niet in zijn aanname en niet in zijn reactie. Ik voel me dan ook niet genoodzaakt hem er op aan te speken waarom hij aannam dat het een vriendin zou zijn.

Ja, dat had ik inmiddels begrepen, dat je die noodzaak niet ziet. Ik had alleen gehoopt dat je de bigger picture een beetje zou beginnen te zien.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 6 september 2017 @ 16:10:50 #59
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_173622317
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 16:10 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ja, dat had ik inmiddels begrepen, dat je die noodzaak niet ziet. Ik had alleen gehoopt dat je de bigger picture een beetje zou beginnen te zien.
Die zie ik wel, maar ik ben van de choose your battles.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 6 september 2017 @ 17:06:52 #60
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_173623247
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 6 september 2017 @ 17:35:53 #61
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_173623912
quote:
Dat gaat nooit en te nimmer gebeuren, omdat mensen meestal met de grootste gemene deler zulllen blijven denken en dat als "het gemiddelde" en dus het meest voorkomende en gangbare zien.

Mensen zijn gewoontedieren en hokjes dieren, homo's niet uitgezonder (met al die bear, twink, otter, LGBTQIA hokjes).
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_173624921
Als de NS trouwens zonder een persbericht de omroep had aangepast naar "Beste reiziger" had vrijwel niemand het opgevallen en had er helemaal niet zo'n grote discussie geweest. Ik snap eigenlijk niet eens waarom dat soort wijzigingen met zoveel bombarie aangekondigd moeten worden. Ik kan het idee toch niet van me afschudden dat het ook een publiciteitsstunt is om te laten zien hoe "vrij" en "tolerant" en "begaan" in dit geval de NS zijn.

We hoeven in de samenleving echt niet met elk individu rekening te houden, dat kan ook niet. Maar we mogen best een beetje moeite doen om het gros van de mensen zich voor het grootste deel fijn en "thuis" te laten voelen, dat is sociaal en dat is samenleven als je het mij vraagt. En als dat hele kleine aanpassingen met zich meebrengt die niemand pijn doen dan zeg ik, joh, waarom niet? Net als die hele discussie over Zwarte Piet. Schaf Zwarte Piet lekker af en vervang hem door een minder stereotyperend hulpje, kinderen maakt het geen fluit uit wij de cadeau's brengt en van wie ze pepernoten krijgen.
Huh!?
pi_173624951
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 17:35 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Dat gaat nooit en te nimmer gebeuren, omdat mensen meestal met de grootste gemene deler zulllen blijven denken en dat als "het gemiddelde" en dus het meest voorkomende en gangbare zien.

Mensen zijn gewoontedieren en hokjes dieren, homo's niet uitgezonder (met al die bear, twink, otter, LGBTQIA hokjes).
Helemaal mee eens. Mensen zullen toch uit blijven gaan van wat de norm is. En dan is iets wat of iemand die afwijkt even een verrassing.
Huh!?
  Moderator woensdag 6 september 2017 @ 18:54:12 #64
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_173625235
Ach, gewoon doen. Yolo.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 6 september 2017 @ 19:08:21 #65
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_173625565
Jullie missen het punt van dat artikel een beetje, maar goed. Ik weet ook niet hoe ik het beter uit moet leggen dan al ik al geprobeerd heb.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_173625748
quote:
7s.gif Op woensdag 6 september 2017 18:34 schreef Vlarp het volgende:
Als de NS trouwens zonder een persbericht de omroep had aangepast naar "Beste reiziger" had vrijwel niemand het opgevallen en had er helemaal niet zo'n grote discussie geweest. Ik snap eigenlijk niet eens waarom dat soort wijzigingen met zoveel bombarie aangekondigd moeten worden. Ik kan het idee toch niet van me afschudden dat het ook een publiciteitsstunt is om te laten zien hoe "vrij" en "tolerant" en "begaan" in dit geval de NS zijn.

We hoeven in de samenleving echt niet met elk individu rekening te houden, dat kan ook niet. Maar we mogen best een beetje moeite doen om het gros van de mensen zich voor het grootste deel fijn en "thuis" te laten voelen, dat is sociaal en dat is samenleven als je het mij vraagt. En als dat hele kleine aanpassingen met zich meebrengt die niemand pijn doen dan zeg ik, joh, waarom niet? Net als die hele discussie over Zwarte Piet. Schaf Zwarte Piet lekker af en vervang hem door een minder stereotyperend hulpje, kinderen maakt het geen fluit uit wij de cadeau's brengt en van wie ze pepernoten krijgen.
Eensch!
dag
pi_173626689
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 19:08 schreef wonderer het volgende:
Jullie missen het punt van dat artikel een beetje, maar goed. Ik weet ook niet hoe ik het beter uit moet leggen dan al ik al geprobeerd heb.
Ik ben het helemaal eens met (het artikel van) Linda Duits. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat iedereen dezelfde seksuele voorkeur of gender heeft, dus waarom zou je dat doen in het dagelijks leven? Je gaat er toch ook niet vanuit dat iedereen naar dezelfde muziek luistert, iedereen vlees eet, alcohol drinkt of op vakantie naar Frankrijk gaat? Daar gaat volgens mij ook de Gay Pride juist over, om te benadrukken dat niet iedereen hetzelfde is. En je dus ook niet moet aannemen dat iedereen voldoet aan een gemiddelde of norm.
  woensdag 6 september 2017 @ 21:15:20 #68
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_173628829
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 19:48 schreef MeesterWortel het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal eens met (het artikel van) Linda Duits. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat iedereen dezelfde seksuele voorkeur of gender heeft, dus waarom zou je dat doen in het dagelijks leven? Je gaat er toch ook niet vanuit dat iedereen naar dezelfde muziek luistert, iedereen vlees eet, alcohol drinkt of op vakantie naar Frankrijk gaat? Daar gaat volgens mij ook de Gay Pride juist over, om te benadrukken dat niet iedereen hetzelfde is. En je dus ook niet moet aannemen dat iedereen voldoet aan een gemiddelde of norm.
Op zich heb je gelijk.
Maar zoals ook gezegd: als iemand dan toch er (per ongeluk?) van uit gaat dat iedereen is zoals hij/zij verwacht, en het dan toch niet zo blijkt te zijn, en die persoon daar heel normaal mee omgaat, dan moet je er ook niet te veel een punt van maken. Als het vaker voorkomt zal die persoon er vanzelf rekening mee gaan houden...
pi_173631754
Vind het werkende leven voorlopig wel heftig hoor. Ben nog niet thuis, terwijl ik er wel echt schijtvroeg af moet. En zo gaat dat vooralsnog elke dag. En dan in bed die ene minuut dat je elkaar spreekt nog even ruziën om direct te zeggen van 'ja, ik heb geen tijd voor ruzie want ik moet slapen, ik spreek je hier vrijdag- of zaterdagavond wel over'.
  donderdag 7 september 2017 @ 00:33:09 #70
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_173631904
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 00:10 schreef Kaas- het volgende:
Vind het werkende leven voorlopig wel heftig hoor. Ben nog niet thuis, terwijl ik er wel echt schijtvroeg af moet. En zo gaat dat vooralsnog elke dag. En dan in bed die ene minuut dat je elkaar spreekt nog even ruziën om direct te zeggen van 'ja, ik heb geen tijd voor ruzie want ik moet slapen, ik spreek je hier vrijdag- of zaterdagavond wel over'.
;(

Doet me toch wel goed om te bedenken dat ik nog 5/6/7 (met master) jaar school heb. Werken lijkt me echt niets, wat mij betreft studeer ik de rest van mijn leven nog verder

Later piep ik misschien anders als ik echt een leuke baan heb gevonden, maar dan vraag ik me ook wel weer af hoe veel mensen een écht leuke baan vinden, vooral in het begin
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_173631968
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 00:33 schreef richolio het volgende:

[..]

;(

Doet me toch wel goed om te bedenken dat ik nog 5/6/7 (met master) jaar school heb. Werken lijkt me echt niets, wat mij betreft studeer ik de rest van mijn leven nog verder

Later piep ik misschien anders als ik echt een leuke baan heb gevonden, maar dan vraag ik me ook wel weer af hoe veel mensen een écht leuke baan vinden, vooral in het begin
Sws zo lang mogelijk studeren or ^O^ veel mooier man

Gaan we nog een xtje ff meeten in de Locus eigenlijk? Mocht je er toevallig zijn of zo. Ik ben wel 010 op zaterdag voor een thuiswedstrijd vaak
  Moderator donderdag 7 september 2017 @ 06:11:30 #72
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_173632758
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 00:10 schreef Kaas- het volgende:
Vind het werkende leven voorlopig wel heftig hoor. Ben nog niet thuis, terwijl ik er wel echt schijtvroeg af moet. En zo gaat dat vooralsnog elke dag. En dan in bed die ene minuut dat je elkaar spreekt nog even ruziën om direct te zeggen van 'ja, ik heb geen tijd voor ruzie want ik moet slapen, ik spreek je hier vrijdag- of zaterdagavond wel over'.
hmmm. Jouw dagen zijn dan ook erg lang
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_173633544
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 00:10 schreef Kaas- het volgende:
Vind het werkende leven voorlopig wel heftig hoor. Ben nog niet thuis, terwijl ik er wel echt schijtvroeg af moet. En zo gaat dat vooralsnog elke dag. En dan in bed die ene minuut dat je elkaar spreekt nog even ruziën om direct te zeggen van 'ja, ik heb geen tijd voor ruzie want ik moet slapen, ik spreek je hier vrijdag- of zaterdagavond wel over'.
dat zijn geen normale werktijden meer hoor. Heb jij zo'n baan die op papier van 9 tot 5 is, maar in de praktijk duurt totdat het werk af is?
  donderdag 7 september 2017 @ 09:37:06 #74
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_173634057
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 19:48 schreef MeesterWortel het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal eens met (het artikel van) Linda Duits. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat iedereen dezelfde seksuele voorkeur of gender heeft, dus waarom zou je dat doen in het dagelijks leven? Je gaat er toch ook niet vanuit dat iedereen naar dezelfde muziek luistert, iedereen vlees eet, alcohol drinkt of op vakantie naar Frankrijk gaat? Daar gaat volgens mij ook de Gay Pride juist over, om te benadrukken dat niet iedereen hetzelfde is. En je dus ook niet moet aannemen dat iedereen voldoet aan een gemiddelde of norm.
Ik ga er niet vanuit dat iedereen dat ook allemaal doet, maar ik kan statistisch gezien wel aannemen dat de kans het grootste is dat de persoon voor mij dat ook doet of heeft gedaan. En zolang ik geen echt conclusies daaraan vastknoop of oordelen, dan is er niks mis met een onschuldige aanname. En zegt de persoon dan: "Nee, ik luister naar metal, ben vegetarisch en geheelonthouder en ga t liefst naar Lutjebroek" dan denk of zeg ik "O, dat had ik niet verwacht, maar leuk voor je. Hoe is t in Lutjebroek? Aan te raden?".
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 7 september 2017 @ 09:39:42 #75
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_173634090
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 00:10 schreef Kaas- het volgende:
Vind het werkende leven voorlopig wel heftig hoor. Ben nog niet thuis, terwijl ik er wel echt schijtvroeg af moet. En zo gaat dat vooralsnog elke dag. En dan in bed die ene minuut dat je elkaar spreekt nog even ruziën om direct te zeggen van 'ja, ik heb geen tijd voor ruzie want ik moet slapen, ik spreek je hier vrijdag- of zaterdagavond wel over'.



Je kiest voor een bepaald soort prestigieus traineeship en een bijbehorende carriere en daar hoort veelal zo'n leven nu eenmaal bij. Ik wil de managers die hier werken de kost niet geven die hun gezin maar enkele uren zien en tussen de e-mails door hun koters ff goedenacht kussen omdat ze ze anders niet zien. :{
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 7 september 2017 @ 09:41:53 #76
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_173634124
Natuurlijk kun je tijdens zo'n trainee altijd beseffen "this is not the life for me", maar daar is t misschien nu nog wel iets te vroeg voor ;)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 7 september 2017 @ 10:00:35 #77
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_173634395
Gelukkig wonen jullie samen, anders zou je elkaar echt bijna niet zien denk ik.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 7 september 2017 @ 10:03:07 #78
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_173634454
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 10:00 schreef wonderer het volgende:
Gelukkig wonen jullie samen, anders zou je elkaar echt bijna niet zien denk ik.
Volgens mij is carriere en prive leven goed balanceren altijd lastig :{
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 7 september 2017 @ 11:46:37 #79
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_173636051
Het hele leven is lastig.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 7 september 2017 @ 13:07:58 #80
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_173637388
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 11:46 schreef wonderer het volgende:
Het hele leven is lastig.
Daarom doe ik maar wat.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Moderator donderdag 7 september 2017 @ 13:47:53 #81
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_173638134
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 10:03 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Volgens mij is carriere en prive leven goed balanceren altijd lastig :{
check. Het is heel erg geven en nemen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 7 september 2017 @ 13:57:15 #82
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_173638315
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 13:47 schreef Renesite het volgende:

[..]

check. Het is heel erg geven en nemen.
En grenzen stellen. En accepteren dat je met bepaalde grenzen een plafond aan je carriere hangt. Zoals ik. :)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_173638787
Ik hoorde laatst iemand de vergelijking maken dat je een aantal schuifjes hebt, beetje zoals je experience points kunt verdelen in sommige RPGs. Je hebt werk, hobby's, sport, slaap, (bij)scholing, vrienden, familie, liefde, etc. Je hebt maar een beperkt hoeveelheid energie/tijd die je kunt verdelen. Stop je alles in werk, dan blijft er minder over voor de rest. Bijkomend dingetje is dat werk geld oplevert, en geld kun je ook weer besteden aan vakantie, hobby's, etc.

De les hierbij was dat je realiseert dat je maar een beperkte hoeveelheid tijd/geld hebt en dat je moet kiezen waar je die aan besteedt. Dus inderdaad: choices.
pi_173638848
Ik kan mij trouwens niet voorstellen dat een trainee van 's morgens vroeg tot middernacht aan het werk is, ik neem aan dat het 's avonds dan iets van een borrel was of iets dergelijks? Ik moet ook wel eens 's avonds of in het weekend overwerken, maar dat is dan voor een deadline.
  Moderator donderdag 7 september 2017 @ 15:12:35 #85
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_173639569
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 13:57 schreef Ang3l het volgende:

[..]

En grenzen stellen. En accepteren dat je met bepaalde grenzen een plafond aan je carriere hangt. Zoals ik. :)
check. Hoge bomen vangen veel wind. Het is maar net hoe goed je wortels zitten ;) ! Is je grond instabiel dan heb je een probleem. Oftewel: altijd zorgen dat je basis goed is. Kan hij niet veel meer aan moet je jezelf berusten en accepteren dat je niet in het MT. Als je maar plezier hebt in je lven.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator donderdag 7 september 2017 @ 15:12:49 #86
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_173639577
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 14:29 schreef MeesterWortel het volgende:
Ik kan mij trouwens niet voorstellen dat een trainee van 's morgens vroeg tot middernacht aan het werk is, ik neem aan dat het 's avonds dan iets van een borrel was of iets dergelijks? Ik moet ook wel eens 's avonds of in het weekend overwerken, maar dat is dan voor een deadline.
vind ik ronduit belachelijk.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 7 september 2017 @ 15:27:11 #87
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_173639885
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 15:12 schreef Renesite het volgende:

[..]

vind ik ronduit belachelijk.
Ik weiger dat ook vrij glashard en dat weten ze hier. Mijn priveleven en sociale activiteiten zijn belangrijk voor me.
Alleen in noodgevallen zal ik thuis een mail beantwoorden, maar da's hooguit 2x per jaar.

Vakantie is ook echt vakantie. Heb m'n werkmail niet open gehad. Mensen lossen t toch vanzelf wel op, of ik zie t wel als ik terug kom (wat dan idd ff stressen is :') )
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_173640144
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 15:27 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik weiger dat ook vrij glashard en dat weten ze hier. Mijn priveleven en sociale activiteiten zijn belangrijk voor me.
Alleen in noodgevallen zal ik thuis een mail beantwoorden, maar da's hooguit 2x per jaar.

Vakantie is ook echt vakantie. Heb m'n werkmail niet open gehad. Mensen lossen t toch vanzelf wel op, of ik zie t wel als ik terug kom (wat dan idd ff stressen is :') )
Ik heb iphone, ipad en macbook voor m'n werk, maar ook een prive iphone, ipad en macbook. Dat maakt het ook makkelijker om de boel gescheiden te houden.

Door de weeks 's avonds een mailtje beantwoorden, of tijdens een drukke periode 's avonds wat dingen afmaken, daar heb ik niet zo'n moeite mee. Dat is incidenteel en gepland. ls het rustig is, dan compenseer ik dat weer. Maar vakantie is bij mij ook echt vakantie, en weekend is ook echt weekend. Structureel overwerken is voor domme kantoorslaven.
pi_173640186
Misschien moet ik een rijke sugardaddy zoeken zodat ik kan stoppen met werken. Of een kaasdaddy.
  donderdag 7 september 2017 @ 16:21:06 #90
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_173640743
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 00:44 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Sws zo lang mogelijk studeren or ^O^ veel mooier man

Gaan we nog een xtje ff meeten in de Locus eigenlijk? Mocht je er toevallig zijn of zo. Ik ben wel 010 op zaterdag voor een thuiswedstrijd vaak
Ja sowieso toch :Y Ik zal het laten weten als ik daar weer ben/heenga (al ben ik er laatste tijd niet zo vaak moet ik zeggen)
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  donderdag 7 september 2017 @ 16:29:22 #91
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_173640886
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 15:42 schreef MeesterWortel het volgende:

[..]

Ik heb iphone, ipad en macbook voor m'n werk, maar ook een prive iphone, ipad en macbook. Dat maakt het ook makkelijker om de boel gescheiden te houden.

Door de weeks 's avonds een mailtje beantwoorden, of tijdens een drukke periode 's avonds wat dingen afmaken, daar heb ik niet zo'n moeite mee. Dat is incidenteel en gepland. ls het rustig is, dan compenseer ik dat weer. Maar vakantie is bij mij ook echt vakantie, en weekend is ook echt weekend. Structureel overwerken is voor domme kantoorslaven.
En structureel overwerken is niet toegestaan volgens de NL ARBO wet, volgens mij ;)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_173641142
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 16:29 schreef Ang3l het volgende:

[..]

En structureel overwerken is niet toegestaan volgens de NL ARBO wet, volgens mij ;)
Klopt, maar dat betekent niet dat niet gebeurt in bepaalde sectoren of beroepen. Advocatenkantoren, banken, ziekenhuizen.
  Moderator donderdag 7 september 2017 @ 18:12:05 #93
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_173642846
Ik zoek ook nog zo'n sugarsugar 8-)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_173643162
Ik heb nu weekend dus mijn werkphone staat uit. Mijn directe collega en HR hebben mijn privénummer wel als het dringend is.
dag
pi_173643366
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 18:12 schreef Renesite het volgende:
Ik zoek ook nog zo'n sugarsugar 8-)
Geen daddydaddy?
  Moderator donderdag 7 september 2017 @ 18:44:46 #96
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_173643375
Oh, mag ook twink of zo :P
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_173645389
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 15:12 schreef Renesite het volgende:

[..]

vind ik ronduit belachelijk.
Ik werk zelden over, alleen als er bloed uit iets loopt, of als er echt gepland iets buiten kantoortijden moet. Werk verplicht het me ook niet, sterker nog ze ontmoedigen niet-noodzakelijk overwerk.
Huh!?
  Moderator donderdag 7 september 2017 @ 20:17:29 #98
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_173645401
quote:
14s.gif Op donderdag 7 september 2017 20:16 schreef Vlarp het volgende:

[..]

Ik werk zelden over, alleen als er bloed uit iets loopt, of als er echt gepland iets buiten kantoortijden moet. Werk verplicht het me ook niet, sterker nog ze ontmoedigen niet-noodzakelijk overwerk.
Dat

"Oh, je compenseert het maar gewoon hoor, keertje eerder vrij :) "
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_173645535
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 20:17 schreef Renesite het volgende:

[..]

Dat

"Oh, je compenseert het maar gewoon hoor, keertje eerder vrij :) "
Jep, al het overwerk "moeten" we schrijven. En als je zonder toestemming of onnodig overwerkt dan heb je kans dat het niet vergoed wordt.
Huh!?
pi_173645796
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 18:32 schreef Peter het volgende:
Ik heb nu weekend dus mijn werkphone staat uit. Mijn directe collega en HR hebben mijn privénummer wel als het dringend is.
Ook dat, Ik heb m'n werkmail niet meer op m'n telefoon en als ik voor een langere periode vrij ben dan ga ik ook uit de groepsapp van de afdeling op WhatsApp. En als ik echt zeker weten rust wil dan gooi ik m'n werknummer (waar ik zelden op word gebeld) ook nog uit.

Vrij is vrij.
Huh!?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')