TurboDieseI | zondag 3 september 2017 @ 12:38 |
Hallo, Omdat ik al jaren in volle tevredenheid diverse VAG auto's heb bereden, ben ik opzoek naar een Diesel dit keer, voor het eerst in mijn leven. Ik rij gem. 50 DKM per jaar. Ik heb jullie advies nodig: Een Audi A4 Avant (B8) of een eerste gen. Audi A5 SportBack? Tweede vraag: Wat zal het moeten worden? Een 2.7 TDI of een 3.0 TDI? Welke keuzes raden jullie kwa degelijkheid, betrouwbaarheid. Ben sowieso van plan bovenstaande te chippen, ik ga alleen voor een handbak. Kom zelf van een VW Golf 5 GTI Dank! | |
Bzzzzt | zondag 3 september 2017 @ 12:45 |
Ik zou voor de 3.0 gaan, maar waarom handgeschakeld? | |
TurboDieseI | zondag 3 september 2017 @ 12:47 |
Dank voor je reactie, ik heb zelf nog nooit een automatische transmissie gereden. En ben bang voor de 'degelijkheid' ervan. Zelf ook geen kunde ermee. Een defecte koppeling lijkt me 'cheaper' dan een autom. transmissie vervangen. | |
Bzzzzt | zondag 3 september 2017 @ 12:58 |
zeker bij een 3.0 TDI en 50k km per jaar zou ik voor een automaat gaan "rijdt heerlijk" en ze zijn zeker betrouwbaar gewoon de bakolie tijdig laten verversen en flushen. | |
TurboDieseI | zondag 3 september 2017 @ 13:00 |
Ik ververs elk 2 jaar mijn olie van de handbak. Je hebt verschillende automaten, tip/s-tronic etc? | |
Bzzzzt | zondag 3 september 2017 @ 13:04 |
maak eens een proefrit in auto's met die automaten, dan kan je voor jezelf de keuze maken wat je wil. | |
eXplorer1 | zondag 3 september 2017 @ 13:41 |
ik heb zelf getwijfeld tussen een 2.7 en een 3.0TDI, ik heb voor de 3.0TDI gekozen, waarom? let wel, dit is afhankelijk van bouwjaar: * 2.7TDI automaat betreft een multitronic, wil je HEEL ver vandaan blijven * 2.7TDI heeft meestal geen quattro * 2.7TDI heeft minder vermogen maar nagenoeg hetzelfde verbruik (mits allebei automaat en quattro) * Zowel de 2.7 en de 3.0TDI hebben kansloze injectoren en distributiekettinggeleiders (tot MY2008), dus keuze hoeft daar niet af te hangen. | |
TurboDieseI | zondag 3 september 2017 @ 19:19 |
Dank je, zal voor 2009+ kijken. Heb je er verder nooit problemen mee gehad? Hoeveel DKM heeft hij gelopen nu? Manueel? | |
eXplorer1 | maandag 4 september 2017 @ 12:48 |
25x.xxx heeft hij gelopen, ik heb hem net een paar weken dus kan geen zinnig oordeel over geven nog, echter, ding is altijd bij PON in onderhoud geweest. heeft een distributie revisie en nieuwe injectoren gehad en buiten normaal onderhoud (draagarmen, fusee's, spoorstangen remmerij, banden etc) geen bijzonderheden gevonden in de boekjes. er zit bij mijn auto wel iets aan te komen, luchtmassameter begint scheef te lopen tov turbodruk bij volgas, dus ergens een lekkage of MAF aan het verslijten, verder nog geen issues nu. Automaat overigens, ik zou niet weten waarom ik een dikke diesel als handbak zou willen. EDIT: en alsjeblieft ga voor quattro, flink vermogen/koppel op de voorwielen is zo ongelofelijk kut (V70 T5 hiervoor gehad). | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 6 september 2017 @ 13:48 |
Niks leuker dan 250+pk op de voorwielen. Moet je in ieder geval nog een beetje je best doen om optimaal het vermogen op het wegdek te smeren. 4WD is zo boooooring! | |
Sounddragon | woensdag 6 september 2017 @ 14:12 |
Quattro is wel meer gewicht en onderhoudskosten vaak.. Ik vind de handbak niet echt vervelend trouwens; heeft zo zijn voordelen soms, maar ik had wel liever de automaat gehad. Deze auto had de opties die ik wilde, en veel keus was er op dat moment niet, en dus heb ik de handbak gepakt, maar automaat is wel veel relaxter rijden. | |
eXplorer1 | woensdag 6 september 2017 @ 20:44 |
Vond ik ook leuk, na 100x niet meer, op een gegeven moment word je er gewoon flauw van. True, zal ik ondervinden vroeg of laat. Eens, mijn keuze is automaat maar als het aanbod er niet naar is had ik ook gewoon handbak genomen, echter voorkeur zou automaat blijven icm een dikke diesel. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 7 september 2017 @ 11:44 |
Ben het na 13 jaar en 260k kilometer nog steeds niet zat. | |
eXplorer1 | donderdag 7 september 2017 @ 13:35 |
Prima, ik vond het tijd voor een goede upgrade. |