abonnement Unibet Coolblue
pi_173559664
Hallo,

Omdat ik al jaren in volle tevredenheid diverse VAG auto's heb bereden, ben ik opzoek naar een Diesel dit keer, voor het eerst in mijn leven. Ik rij gem. 50 DKM per jaar.

Ik heb jullie advies nodig:

Een Audi A4 Avant (B8) of een eerste gen. Audi A5 SportBack?
Tweede vraag: Wat zal het moeten worden?

Een 2.7 TDI of een 3.0 TDI?
Welke keuzes raden jullie kwa degelijkheid, betrouwbaarheid.

Ben sowieso van plan bovenstaande te chippen, ik ga alleen voor een handbak.
Kom zelf van een VW Golf 5 GTI

Dank!
pi_173559756
Ik zou voor de 3.0 gaan, maar waarom handgeschakeld?
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_173559808
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 12:45 schreef Bzzzzt het volgende:
Ik zou voor de 3.0 gaan, maar waarom handgeschakeld?
Dank voor je reactie, ik heb zelf nog nooit een automatische transmissie gereden.
En ben bang voor de 'degelijkheid' ervan. Zelf ook geen kunde ermee.

Een defecte koppeling lijkt me 'cheaper' dan een autom. transmissie vervangen.
pi_173560027
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 12:47 schreef TurboDieseI het volgende:

[..]

Dank voor je reactie, ik heb zelf nog nooit een automatische transmissie gereden.
En ben bang voor de 'degelijkheid' ervan. Zelf ook geen kunde ermee.

Een defecte koppeling lijkt me 'cheaper' dan een autom. transmissie vervangen.
zeker bij een 3.0 TDI en 50k km per jaar zou ik voor een automaat gaan "rijdt heerlijk" en ze zijn zeker betrouwbaar gewoon de bakolie tijdig laten verversen en flushen.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_173560070
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 12:58 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]

zeker bij een 3.0 TDI en 50k km per jaar zou ik voor een automaat gaan "rijdt heerlijk" en ze zijn zeker betrouwbaar gewoon de bakolie tijdig laten verversen en flushen.
Ik ververs elk 2 jaar mijn olie van de handbak.
Je hebt verschillende automaten, tip/s-tronic etc?
pi_173560146
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 13:00 schreef TurboDieseI het volgende:

[..]

Ik ververs elk 2 jaar mijn olie van de handbak.
Je hebt verschillende automaten, tip/s-tronic etc?
maak eens een proefrit in auto's met die automaten, dan kan je voor jezelf de keuze maken wat je wil.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_173560793
ik heb zelf getwijfeld tussen een 2.7 en een 3.0TDI, ik heb voor de 3.0TDI gekozen, waarom?

let wel, dit is afhankelijk van bouwjaar:
* 2.7TDI automaat betreft een multitronic, wil je HEEL ver vandaan blijven
* 2.7TDI heeft meestal geen quattro
* 2.7TDI heeft minder vermogen maar nagenoeg hetzelfde verbruik (mits allebei automaat en quattro)
* Zowel de 2.7 en de 3.0TDI hebben kansloze injectoren en distributiekettinggeleiders (tot MY2008), dus keuze hoeft daar niet af te hangen.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_173569229
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 13:41 schreef eXplorer1 het volgende:
ik heb zelf getwijfeld tussen een 2.7 en een 3.0TDI, ik heb voor de 3.0TDI gekozen, waarom?

let wel, dit is afhankelijk van bouwjaar:
* 2.7TDI automaat betreft een multitronic, wil je HEEL ver vandaan blijven
* 2.7TDI heeft meestal geen quattro
* 2.7TDI heeft minder vermogen maar nagenoeg hetzelfde verbruik (mits allebei automaat en quattro)
* Zowel de 2.7 en de 3.0TDI hebben kansloze injectoren en distributiekettinggeleiders (tot MY2008), dus keuze hoeft daar niet af te hangen.
Dank je, zal voor 2009+ kijken.
Heb je er verder nooit problemen mee gehad? Hoeveel DKM heeft hij gelopen nu?

Manueel?
pi_173580665
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 19:19 schreef TurboDieseI het volgende:

[..]

Dank je, zal voor 2009+ kijken.
Heb je er verder nooit problemen mee gehad? Hoeveel DKM heeft hij gelopen nu?

Manueel?
25x.xxx heeft hij gelopen, ik heb hem net een paar weken dus kan geen zinnig oordeel over geven nog, echter, ding is altijd bij PON in onderhoud geweest. heeft een distributie revisie en nieuwe injectoren gehad en buiten normaal onderhoud (draagarmen, fusee's, spoorstangen remmerij, banden etc) geen bijzonderheden gevonden in de boekjes.

er zit bij mijn auto wel iets aan te komen, luchtmassameter begint scheef te lopen tov turbodruk bij volgas, dus ergens een lekkage of MAF aan het verslijten, verder nog geen issues nu.

Automaat overigens, ik zou niet weten waarom ik een dikke diesel als handbak zou willen.

EDIT: en alsjeblieft ga voor quattro, flink vermogen/koppel op de voorwielen is zo ongelofelijk kut (V70 T5 hiervoor gehad).
life happens while you're pusing the throttle.
  woensdag 6 september 2017 @ 13:48:54 #10
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173619813
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 12:48 schreef eXplorer1 het volgende:

EDIT: en alsjeblieft ga voor quattro, flink vermogen/koppel op de voorwielen is zo ongelofelijk kut (V70 T5 hiervoor gehad).
Niks leuker dan 250+pk op de voorwielen. Moet je in ieder geval nog een beetje je best doen om optimaal het vermogen op het wegdek te smeren. 4WD is zo boooooring! :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 6 september 2017 @ 14:12:28 #11
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173620214
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 12:48 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

25x.xxx heeft hij gelopen, ik heb hem net een paar weken dus kan geen zinnig oordeel over geven nog, echter, ding is altijd bij PON in onderhoud geweest. heeft een distributie revisie en nieuwe injectoren gehad en buiten normaal onderhoud (draagarmen, fusee's, spoorstangen remmerij, banden etc) geen bijzonderheden gevonden in de boekjes.

er zit bij mijn auto wel iets aan te komen, luchtmassameter begint scheef te lopen tov turbodruk bij volgas, dus ergens een lekkage of MAF aan het verslijten, verder nog geen issues nu.

Automaat overigens, ik zou niet weten waarom ik een dikke diesel als handbak zou willen.

EDIT: en alsjeblieft ga voor quattro, flink vermogen/koppel op de voorwielen is zo ongelofelijk kut (V70 T5 hiervoor gehad).
Quattro is wel meer gewicht en onderhoudskosten vaak..

Ik vind de handbak niet echt vervelend trouwens; heeft zo zijn voordelen soms, maar ik had wel liever de automaat gehad. Deze auto had de opties die ik wilde, en veel keus was er op dat moment niet, en dus heb ik de handbak gepakt, maar automaat is wel veel relaxter rijden.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173628157
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 13:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Niks leuker dan 250+pk op de voorwielen. Moet je in ieder geval nog een beetje je best doen om optimaal het vermogen op het wegdek te smeren. 4WD is zo boooooring! :)
Vond ik ook leuk, na 100x niet meer, op een gegeven moment word je er gewoon flauw van.

quote:
14s.gif Op woensdag 6 september 2017 14:12 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Quattro is wel meer gewicht en onderhoudskosten vaak..

Ik vind de handbak niet echt vervelend trouwens; heeft zo zijn voordelen soms, maar ik had wel liever de automaat gehad. Deze auto had de opties die ik wilde, en veel keus was er op dat moment niet, en dus heb ik de handbak gepakt, maar automaat is wel veel relaxter rijden.
True, zal ik ondervinden vroeg of laat.

Eens, mijn keuze is automaat maar als het aanbod er niet naar is had ik ook gewoon handbak genomen, echter voorkeur zou automaat blijven icm een dikke diesel.
life happens while you're pusing the throttle.
  donderdag 7 september 2017 @ 11:44:09 #13
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173636015
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 20:44 schreef eXplorer1 het volgende:

Vond ik ook leuk, na 100x niet meer, op een gegeven moment word je er gewoon flauw van.

Ben het na 13 jaar en 260k kilometer nog steeds niet zat. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_173637902
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 11:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ben het na 13 jaar en 260k kilometer nog steeds niet zat. :)
Prima, ik vond het tijd voor een goede upgrade.
life happens while you're pusing the throttle.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')