abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_173558432
Hi. Ik heb een oude grafische kaart die ik in "iets" zou willen gieten dat hard word en transparant blijft (om zo'n beetje als ornament op de kast ofzo te zetten). De vorm betreft een rechthoek, ik zeg maar wat 20cm breed, 10cm hoog, 3 cm diep. Ik dacht hiervoor epoxy te gebruiken met UV stabilisator. Is dat een goed idee?

Verder heb ik dit nog nooit gedaan, ik vroeg mij ondermeer af hoe ik de kaart gecentreerd in de vorm krijg? Dus van alle tegenovergestelde zijden zou evenveel afstand moeten zijn van de buitenkant tot de kaart. De kaart op spacers te leggen in de mal kan waarschijnlijk, maar de bedoeling is dat die spacers volledig onzichtbaar zijn.

Verder, weet iemand waar ik zo'n mal kan vinden? Of beter zelf maken? Uit welk materiaal is dit dan best? Epoxy bv. kleeft nogal sterk, dus het moet ook nog los komen. Ik veronderstel dat er altijd ook een soort nabewerking zal nodig zijn zoals schuren en polieren? (als je dat laatste al met epoxy kan?). Alle input is welkom:)
pi_173558519
Er zijn bedrijven die dit voor je kunnen doen, dan hoef jezelf niet te klooien met gieten en luchtbelletjes vrij zien te krijgen.

http://www.kariz.be/mogelijkheden.asp
pi_173558863
Epoxy laat zich prima zonder al teveel bellen gieten. Als je de kaart horizontaal in epoxy gaat vangen, breng dan eerst een laag in je mal aan, laat die drogen en leg daar dan vervolgens de laag epoxy met je kaart op. Je ziet bij mijn weten geen scheiding tussen twee lagen epoxy.

belletjes aan het oppervlak kan je verwijderen met wat warme adem. Diepere bellen kan je omhoog helpen met een satÚprikker.

Wel zal je de epoxy moeten schuren en polijsten als je de mal verwijdert. Daar is het hard genoeg voor. Maar het is rotspul, dus denk aan handschoenen en stoffilters.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jordy-B op 03-09-2017 12:01:23 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_173558977
Het laten doen : enig idee wat dit zou kosten? Er staan geen prijzen op de website. Epoxy is niet zo goedkoop en het is inderdaad een heel gedoe om mee te werken. Ik zal dus zeker wat moeten experimenteren, want bij het minste dat er misgaat is het om weg te gooien. Als het dan duurder uitkomt dan het te laten doen is het helemaal gek.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')