In het vorige model hoefde je de knop niet naar beneden te drukken bij achteruitrijden, nu wel. Daardoor misschien dat er nu meer dan anders gestunteld wordt met Greenwheels. Gewoon dom dat opeens alles anders wordt in een nieuwer model.quote:Op zondag 3 september 2017 11:38 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Klopt.. achteruitrijden of keren is al een probleem...
Ga fietsen joh.. dat is al sinds de jaren 70 bij verschillende auto'squote:Op zondag 3 september 2017 12:23 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
In het vorige model hoefde je de knop niet naar beneden te drukken bij achteruitrijden, nu wel. Daardoor misschien dat er nu meer dan anders gestunteld wordt met Greenwheels. Gewoon dom dat opeens alles anders wordt in een nieuwer model.
Dat is omdat het een ander merk auto is, dan heb je nu een VW UP gereden en de vorige keer een Citroën C1.quote:Op zondag 3 september 2017 12:23 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
In het vorige model hoefde je de knop niet naar beneden te drukken bij achteruitrijden, nu wel. Daardoor misschien dat er nu meer dan anders gestunteld wordt met Greenwheels. Gewoon dom dat opeens alles anders wordt in een nieuwer model.
Jeez, niet iedereen is even handig. Boeien.quote:Op zondag 3 september 2017 12:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is omdat het een ander merk auto is, dan heb je nu een VW UP gereden en de vorige keer een Citroën C1.
Maar tegenwoordig hebben ze een deal met Pon, dus VW.
Echt, stap niet meer achter het stuur als dit soort dingen te moeilijk voor je zijn.
Man, man, man, al niet begrijpen dat in een ander merk auto de versnellingspook anders in z'n achteruit gezet moet worden.
Weet je dat er ook auto's zijn waar de achteruit niet onder de 5 zit, maar links van de 1 en dat je de versnellingspook dan dus vooruit moet bewegen om de auto in z'n achteruit te zetten?
Drama, echt.
Niet handig zijn is één ding, je beklagen dat de ene auto op een andere manier in z'n achteruit gaat dan de andere auto is serieus triest.quote:Op zondag 3 september 2017 13:02 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Jeez, niet iedereen is even handig. Boeien.
Waarom hebben die Greenwheels geen automaat? Dingen rijden toch vnl. in de stad.
Ik hoop dat jij geen rijbewijs hebt?quote:Op zondag 3 september 2017 10:55 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
Hebben niet alle nieuwe auto's een 'auto' setting?
Als je die aanzet hoef je nooit meer eraan te zitten lijkt mij.
Haha ik ga daar meestal ook wat ruimer omheen inderdaad.quote:Op zondag 3 september 2017 11:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou ja, gelukkig Greenwheels, als je die ziet rijden is dat op zich al een behoorlijke waarschuwing.
Want op een uitzondering na altijd van die mensen die bijna nooit auto rijden, dus gevaarlijk.
Car2go, maar dan gedragen ze zich weer als Verstappen in een kart.quote:Op zondag 3 september 2017 13:02 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Jeez, niet iedereen is even handig. Boeien.
Waarom hebben die Greenwheels geen automaat? Dingen rijden toch vnl. in de stad.
Jos of Max?quote:Op zondag 3 september 2017 13:38 schreef Fer het volgende:
[..]
Car2go, maar dan gedragen ze zich weer als Verstappen in een kart.
Maar als je dat niet verwacht zit je wel even te prutsen met achteruit rijden. Je hebt die auto niet zelf gekocht, hij wordt aangeboden en dan verwacht je niet dat alles opeens anders werkt.quote:Op zondag 3 september 2017 12:25 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ga fietsen joh.. dat is al sinds de jaren 70 bij verschillende auto's
Mercedes heeft soms de 1 naar je toe.. veel anderen de 1 van je af.. soms moet je de pook indrukken voor de achteruit.. soms optillen.. soms een deel ervan..
Zo moeilijk is het allemaal niet.. want je hebt niet eens te maken met een splitter of met hoge en lage gearing.. en 4x4
Het goddomme gewoon een doodnormaal autotje.. als dat al een probleem geeft..
Attent? Het is gewoon strontirritant als iemand je tegemoet komt met grootlicht. Ik sein een keertje, wellicht 2, maar gaat het dan niet uit, dan gaat de mijne ook vol aan.quote:Op zondag 3 september 2017 10:38 schreef Loekie1 het volgende:
Seinen om je medeweggebruikers te attenderen op het onterecht voeren van groot licht *knip* is weliswaar attent, maar de politie deelt er onverbiddelijk een bekeuring voor uit. De boete bedraagt ¤ 90.
Negen van de tien keer is dat "groot licht" niet eens groot licht, maar hebben ze de kofferbak gewoon bomvol liggen en de verlichting niet naar beneden bijgesteld.quote:Op zondag 3 september 2017 14:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Attent? Het is gewoon strontirritant als iemand je tegemoet komt met grootlicht. Ik sein een keertje, wellicht 2, maar gaat het dan niet uit, dan gaat de mijne ook vol aan.
Overigens is het onzin dat er boetes voor gegeven zouden worden, je mag je grootlicht ook gebruiken, knipperend, ter afwending van gevaar. Iemand die met grootlicht tegemoet komt vormt een direct gevaar, want hij verblindt iedereen.
Het verschil tussen te zwaar en grootlicht is voldoende duidelijk. Zeker als je op binnendoorweggetjes rijdt, gebeurt het wel dat mensen het niet uit zetten.quote:Op zondag 3 september 2017 14:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Negen van de tien keer is dat "groot licht" niet eens groot licht, maar hebben ze de kofferbak gewoon bomvol liggen en de verlichting niet naar beneden bijgesteld.
Als je dat blauwe lampje op je dashboard niet ziet dan is er echt wat mis met je.
Ik heb jarenlang behoorlijk veel op boerenbinnenweggetjes gereden en dan gebruik je je groot licht idd vrij vaak, niet alleen om te zien maar ook om op grote afstand gezien te worden.quote:Op zondag 3 september 2017 14:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Het verschil tussen te zwaar en grootlicht is voldoende duidelijk. Zeker als je op binnendoorweggetjes rijdt, gebeurt het wel dat mensen het niet uit zetten.
Anders werkt dan wat?quote:Op zondag 3 september 2017 14:02 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Maar als je dat niet verwacht zit je wel even te prutsen met achteruit rijden. Je hebt die auto niet zelf gekocht, hij wordt aangeboden en dan verwacht je niet dat alles opeens anders werkt.
Dat denk je ook als iemand vergeet z'n knipperlicht of ruitenwissers uit te zetten. Toch zie je het geregeld 😄quote:Op zondag 3 september 2017 14:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Negen van de tien keer is dat "groot licht" niet eens groot licht, maar hebben ze de kofferbak gewoon bomvol liggen en de verlichting niet naar beneden bijgesteld.
Als je dat blauwe lampje op je dashboard niet ziet dan is er echt wat mis met je.
Bij mij gaat de richting aanwijzer vanzelf uit als ik de bocht uitstuur.quote:Op zondag 3 september 2017 14:54 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Dat denk je ook als iemand vergeet z'n knipperlicht of ruitenwissers uit te zetten. Toch zie je het geregeld 😄
Uiteraard, bedoelde meer op de snelweg na het inhalen. Dan zie je weleens dat mensen 'm gewoon aan laten staan.quote:Op zondag 3 september 2017 20:54 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Bij mij gaat de richting aanwijzer vanzelf uit als ik de bocht uitstuur.
Ik moet wel eens naar de garage voor dat rare tikgeluid.
Het is bijna nooit zo erg mistig dat je echt kan zeggen dat die lampen nuttig zijn. In die 10 jaar dat ik rij heb ik alleen in Zweden erge mist gehad, 2 meter zicht toen.quote:Op zondag 3 september 2017 13:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik hoop dat jij geen rijbewijs hebt?
Automatische verlichting werkt puur op basis van hoe licht het buiten is.
Als het mistig is ben je wel verplicht dimlicht te voeren, maar gaat die echt niet automatisch aan!
jij snapt niet eens waar het om gaat .quote:Op zondag 3 september 2017 22:29 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
[..]
Het is bijna nooit zo erg mistig dat je echt kan zeggen dat die lampen nuttig zijn. In die 10 jaar dat ik rij heb ik alleen in Zweden erge mist gehad, 2 meter zicht toen.
Een andere goede reden om je groot licht binnen de bebouwde kom uit te zetten zou kunnen zijn dat het simpelweg verboden is om groot licht te voeren daar.quote:Op zondag 3 september 2017 14:23 schreef Leandra het volgende:
Binnen de bebouwde kom is het dan al snel gewoonte je groot licht weer uit te zetten, want je komt al snel tegenliggers tegen.
In mijn geval zijn mijn DRV feller dan hallogeen dimlicht en mijn achterlichten branden standaard mee. Het enige wat ik niet snap is dat er klapmongolen zijn die op stadslicht rijden met mistlicht aan. Nogmaals, in Nederland is 'auto' meer dan voldoende, dimlicht kan zelfs verblindend werken als het echt mistig zou zijn.quote:Op zondag 3 september 2017 23:55 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
jij snapt niet eens waar het om gaat .
Als het mistig is, en jij rijdt op 'auto' qua licht, dan rij jij dus lekker met DRL in de mist, dus zonder dimlicht, zonder achterlichten.
Dimlicht is altijd nuttig!
En ja, mistlampen vóór heb je vrijwel nooit wat aan.
Ze schijnen 5-10 meter vóór de auto, en de meeste mensen rijden veel te hard om te kunnen reageren op wat er daartussen gebeurt.
Mistlampen vóór lijken vooral erg mooi.
Dat was idd zo toen wij ons rijbewijs haalden, maar is dat tegenwoordig niet meer verboden.quote:Op maandag 4 september 2017 02:44 schreef vannelle het volgende:
[..]
Een andere goede reden om je groot licht binnen de bebouwde kom uit te zetten zou kunnen zijn dat het simpelweg verboden is om groot licht te voeren daar.
Het argument van tegenliggers geldt uiteraard in elke situatie.
Je drl geeft geen lichtbundel, en dus heb je qua extra zicht niks aan drl.quote:Op maandag 4 september 2017 03:28 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
[..]
In mijn geval zijn mijn DRV feller dan hallogeen dimlicht en mijn achterlichten branden standaard mee. Het enige wat ik niet snap is dat er klapmongolen zijn die op stadslicht rijden met mistlicht aan. Nogmaals, in Nederland is 'auto' meer dan voldoende, dimlicht kan zelfs verblindend werken als het echt mistig zou zijn.
Jij snapt het ook niet helemaal he...quote:Op zondag 3 september 2017 23:55 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
jij snapt niet eens waar het om gaat .
Als het mistig is, en jij rijdt op 'auto' qua licht, dan rij jij dus lekker met DRL in de mist, dus zonder dimlicht, zonder achterlichten.
Dimlicht is altijd nuttig!
En ja, mistlampen vóór heb je vrijwel nooit wat aan.
Ze schijnen 5-10 meter vóór de auto, en de meeste mensen rijden veel te hard om te kunnen reageren op wat er daartussen gebeurt.
Mistlampen vóór lijken vooral erg mooi.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |