abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_176847431
registreer om deze reclame te verbergen
Wat hier ook wel hielp voor harde plekken wegwerken was voor het kolven even 10 minuten met luiers met wat warm water er in op m'n borsten te zitten. Dan kolven en masseren.
Overigens ontdekte ik dat je die natte luiers ook prima in de magnetron kan doen om weer op te warmen voor de volgende ronde :s)
Heb je ook hulp van lactatiekundige van ziekenhuis? Vond ik ook wel fijn (mijn baby lag een week in ziekenhuis, toen ook volledig gekolfd).
  dinsdag 30 januari 2018 @ 21:20:51 #102
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176848111
Warmte vooraf ga ik proberen, vanmorgen wel meteen na het douchen gekolfd maar dat ging eigenlijk niet anders dan nu. Vind het wel lastig, want door het vele afkolven hou je natuurlijk wel de productie in stand. De vk is ook lactatiekundige, dus ik wil uiterlijk overmorgen wel een plan maken om de productie een beetje normaal te krijgen en te houden.
pi_176848428
Aventura, geen idee of je nog meeleest in z&g, dus maar even hier: gaat het goed met jullie?
pi_176849019
Yayy dit topic leeft nog _O_

Sterkte Aventure! Hopelijk geen borstontsteking!
pi_176849104
Aventura, lastig van die harde plekken! Doe je het masseren alleen vooraf, of ook tijdens het kolven? Voor dat laatste is enkelzijdig kolven juist weer handig, want dan kun je er beter bij. In het bv topic hebben ze verder goede ervaringen met de plek "los trillen" met de achterkant van een elektrische tandenborstel. :Y)

En hoe gaat het kolven zelf, heb je in die 30 minuten wel meerdere toeschietreflexen voor zover je weet?
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 21:43 schreef Memoru het volgende:
Yayy dit topic leeft nog _O_
Jaaa, en hoe is het bij jou dan? O+
pi_176849426
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 21:46 schreef ViviRAWRS het volgende:

Jaaa, en hoe is het bij jou dan? O+
Nog steeds aan t kolven :s)
E. is nu 5,5 maand. Helaas op mijn werk houden ze niet altijd rekening met me ;( Maar heb nog steeds overproductie. Nog 1x doneren en dan ga ik een enorme voorraad opbouwen zodat ik een beetje rond de WHO-norm kom. Heb al een extra vriezer op het oog.

Hoe is het met jou? Mis het kolven of geniet je van je vrijheid *) ?
pi_176851011
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 21:53 schreef Memoru het volgende:
Helaas op mijn werk houden ze niet altijd rekening met me ;(
Wat stom zeg. :{ Kolven op het werk kn juist zo relaxed zijn als fulltime kolver. Even rustig kolven zonder tegelijkertijd voor een baby hoeven te zorgen, en er nog betaald voor krijgen ook! :D
quote:
Maar heb nog steeds overproductie. Nog 1x doneren en dan ga ik een enorme voorraad opbouwen zodat ik een beetje rond de WHO-norm kom. Heb al een extra vriezer op het oog.
Ambitieus van die WHO-normaanbeveling, je bedoelt dus voorraad tot aan de tweede verjaardag van E? :o Hoeveel liter heb je in gedachten daarvoor?
quote:
Hoe is het met jou? Mis het kolven of geniet je van je vrijheid *) ?
Ja, gek is dat, zo snel als fulltime kolven gewoon een onderdeel werd van mijn dagelijks leven, zo snel is niet-kolven ook weer normaal geworden. En de haat-liefdeverhouding, die blijft! Laatst was ZZ opgenomen in het ziekenhuis vanwege een longontsteking, ik was dag en nacht bij haar en ze wilde vaak alleen maar op mij slapen. Ik dacht afwisselend "Z blij dat ik nu niet hoef te kolven, want dat had gewoon echt niet gekund!" en "Ik had haar z graag nog moedermelk met antistoffen willen geven nu!". }:|
pi_176851724
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 22:36 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Wat stom zeg. :{ Kolven op het werk kn juist zo relaxed zijn als fulltime kolver. Even rustig kolven zonder tegelijkertijd voor een baby hoeven te zorgen, en er nog betaald voor krijgen ook! :D

Jaa precies! Het is idd chill om in de tijd van de baas te kolven. Helaas te maken met werkdruk :{

quote:
Ambitieus van die WHO-normaanbeveling, je bedoelt dus voorraad tot aan de tweede verjaardag van E? :o Hoeveel liter heb je in gedachten daarvoor?

Ik zat te denken tot hij 1,5 is 500cc per dag en daarna 250cc. Dus dat zou uitkomen op... 136L voor een jaar. Geen idee of dat in de vriezer past :@

quote:
Ja, gek is dat, zo snel als fulltime kolven gewoon een onderdeel werd van mijn dagelijks leven, zo snel is niet-kolven ook weer normaal geworden. En de haat-liefdeverhouding, die blijft! Laatst was ZZ opgenomen in het ziekenhuis vanwege een longontsteking, ik was dag en nacht bij haar en ze wilde vaak alleen maar op mij slapen. Ik dacht afwisselend "Z blij dat ik nu niet hoef te kolven, want dat had gewoon echt niet gekund!" en "Ik had haar z graag nog moedermelk met antistoffen willen geven nu!". }:|
Arme ZZ! Hoe is het nu met haar :o Heel begrijpelijk die emoties!
pi_176874980
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 23:03 schreef Memoru het volgende:
Ik zat te denken tot hij 1,5 is 500cc per dag en daarna 250cc. Dus dat zou uitkomen op... 136L voor een jaar. Geen idee of dat in de vriezer past :@
Is het zo'n vrieskist waar je met gemak een lijk in kan dumpen? :D Dan moet het wel lukken, denk ik. Ik heb ongeveer 280 liter gekolfd in totaal (net even uitgerekend 8-) ), maar mijn baby/dreumes hield mij goed bij qua opdrinken, dus ik hoefde nooit iets in te vriezen.
quote:
Arme ZZ! Hoe is het nu met haar :o Heel begrijpelijk die emoties!
Het ging al snel weer prima met haar, gelukkig! O+

Aventura hoe is het vandaag gegaan met je harde plekken en zulks?
  donderdag 1 februari 2018 @ 08:45:16 #110
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176878062
Mijn borsten zijn nu wat zachter, zowel voor als na het kolven. Erg fijn. Ik denk toch vooral stuwing wat erbij kan horen in de eerste dagen. Mijn Spectra 9 doet het als een tiet! Mooi licht apparaatje, dat ik ook zonder stopcontact kan gebruiken. Dus ik kolf nu in bed. Ik heb de backflow protectors met lange steel besteld, die zijn onderweg. Dan wordt het nog handiger, want dan kan ik rechtstreeks in de steriele medelaflesjes kolven die ik hier in het ziekenhuis zo kan pakken.

@Jentin, lief dat je ernaar vraagt, ik zal even een update doen in ZG!
pi_176878895
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 08:45 schreef Aventura het volgende:
Mijn borsten zijn nu wat zachter, zowel voor als na het kolven. Erg fijn. Ik denk toch vooral stuwing wat erbij kan horen in de eerste dagen. Mijn Spectra 9 doet het als een tiet! Mooi licht apparaatje, dat ik ook zonder stopcontact kan gebruiken. Dus ik kolf nu in bed. Ik heb de backflow protectors met lange steel besteld, die zijn onderweg. Dan wordt het nog handiger, want dan kan ik rechtstreeks in de steriele medelaflesjes kolven die ik hier in het ziekenhuis zo kan pakken.
Klinkt goed allemaal! Fijn dat de Spectra je bevalt, en inderdaad erg handig als je rechtstreeks kan kolven in alle flesjes met een universele hals. Dat je van die steriele flesjes mag pakken scheelt een hele hoop afwas, wel zo prettig gezien jullie situatie nu. :* Ik ben benieuwd of ze er goed op groeit! O+ Mag je ook oefenen met aanleggen, of is ze daar nog te mini voor?
  vrijdag 2 februari 2018 @ 19:33:17 #112
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176910890
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 09:50 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Klinkt goed allemaal! Fijn dat de Spectra je bevalt, en inderdaad erg handig als je rechtstreeks kan kolven in alle flesjes met een universele hals. Dat je van die steriele flesjes mag pakken scheelt een hele hoop afwas, wel zo prettig gezien jullie situatie nu. :* Ik ben benieuwd of ze er goed op groeit! O+ Mag je ook oefenen met aanleggen, of is ze daar nog te mini voor?
De backflow protectors zijn binnen, want ontzettend ideaal zeg! Als ik dit topic niet had gelezen, was ik daar nooit achter gekomen. De website waar ik ze besteld heb is er zelf niet eens duidelijk over (waar ze voor dienen). Wel prjizig trouwens, 20 euro voor een paar stukjes plastic :P
Ik heb ook nog een kolfbh aangeschaft. De lactatiekundige van het ziekenhuis gaf aan dat dubbelzijdig kolven het beste is voor de productie, beter dus dan elke kan apart. Dat deed ik eerst omdat ik dan een beetje kan masseren. Maar ik merk nu ook dat de ergste stuwing voorbij is.
Ik zie niet voor me hoe ik dubbelzijdig moet kolven zonder zo'n bh trouwens, hoe deed jij dat? (Of de andere dames hier)? Je kunt dan niet je apparaat bedienen, en als je de schelpjes eraf haalt lekt de hele zooi onder. Of ben ik nou zo onhandig :P
  vrijdag 2 februari 2018 @ 19:51:44 #113
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176911313
Dubbelzijdig kolven zonder beha: filmpje aan, apparaat aan, kolfschelpen plaatsen, stil blijven zitten, voorzichtig er weer af halen zodat de meeste melk de flesjes in lekt en niet op je kleren, apparaat uit.

Is inderdaad enorm onhandig vergeleken bij handsfree kolven...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176915531
Zo deed ik het inderdaad ook pre kolf bh. In de gebruiksaanwijzing stond dat je eerst de schelpen er op moest doen en die dan met je onderarm vast kon houden en dat je dan het apparaat aan kan doen. Hoe je dat in de praktijk doet is mij altijd een raadsel gebleven, laat staan uit doen als de flesjes vol zijn :?
pi_176919749
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 19:33 schreef Aventura het volgende:
De backflow protectors zijn binnen, want ontzettend ideaal zeg! Als ik dit topic niet had gelezen, was ik daar nooit achter gekomen. De website waar ik ze besteld heb is er zelf niet eens duidelijk over (waar ze voor dienen). Wel prjizig trouwens, 20 euro voor een paar stukjes plastic :P
*O* Het handige van fulltime kolven met kolfbh is dat je de tijd hebt om het hele internet af te struinen naar dingen die het allemaal wat gemakkelijker/efficinter/comfortabeler maken. :D En dat soort dingen zijn het geld meer dan waard! Was je ook voor de Pumpin'Pal borstschilden gegaan?
quote:
Ik zie niet voor me hoe ik dubbelzijdig moet kolven zonder zo'n bh trouwens, hoe deed jij dat? (Of de andere dames hier)? Je kunt dan niet je apparaat bedienen, en als je de schelpjes eraf haalt lekt de hele zooi onder. Of ben ik nou zo onhandig :P
Mijn truc: voorover buigen totdat de flesjes je bovenbenen raken. Als je je rechterhand wil gebruiken om de kolf te bedienen, dan zet je je rechter kolfset even klem tussen je borst en bovenbeen. Dit gaat gemakkelijker als je zo'n flessenstandaard aan het flesje hebt zitten (voor meer grip):
medela_flessenstandaard_2.jpg
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 19:51 schreef Lemijn het volgende:
Dubbelzijdig kolven zonder beha: filmpje aan,
:D Ja, dat deed ik ook toen ik nog geen kolfbh had (ik zou immers maar enkele dagen kolven h :') ). Meestal youtube-filmpjes van andere fulltime kolvers, soort van lotgenotencontact/hoera-ik-ben-niet-de-enige-malloot.
  zaterdag 3 februari 2018 @ 02:33:08 #116
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176920626
Buigen tot m'n bovenbenen is nog een slechte combi met m'n litteken van de sectio :D

Die schilden heb ik van Lemijn mogen ontvangen *O*
  zaterdag 3 februari 2018 @ 06:38:52 #117
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176921422
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 01:15 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

:D Ja, dat deed ik ook toen ik nog geen kolfbh had (ik zou immers maar enkele dagen kolven h :') ). Meestal youtube-filmpjes van andere fulltime kolvers, soort van lotgenotencontact/hoera-ik-ben-niet-de-enige-malloot.
Het is vooral dat je daarna echt niks meer kan en ik kolven echt te saai (en vervelend) vind zonder iets te lezen of anderszins te doen. Mindful niksen is een vaardigheid die ik best beheers maar wel op voorwaarde dat er geen melk uit me getrokken wordt.
Ik heb trouwens op die manier een keer dat filmpje gekeken van die vrouw die fulltime kolfde en haar melk opsloeg in die enorme glazen tapdingen! ^O^
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176921563
Het hoe dubbelzijdig kolven heb ik ook hier geleerd. Ik zat de eerste keer ook zo van 'hoe dan'!? En kolvde toen maar enkelzijdig :')

De truc die voor mij werkt om met 1 arm/hand beide flesjes vast te houden: het ene flesje tussen elleboog klemmen (borstschild/back flow protector blijft op mijn arm hangen) en het andere flesje met de hand van dezelfde arm vasthouden. Zo heb ik altijd 1 hand vrij.
pi_176923383
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 02:33 schreef Aventura het volgende:
Buigen tot m'n bovenbenen is nog een slechte combi met m'n litteken van de sectio :D
Haha, Don't try this at home en zo, maar nu is in ieder geval het mysterie van dubbelzijdig kolven zonder kolfbh opgelost!
quote:
Die schilden heb ik van Lemijn mogen ontvangen *O*
Ah, dat was oorspronkelijk een miskoop van Fazzoletti, en dat kwam door mij. :@ Ze kocht die schilden in de veronderstelling dat ik ze rechtstreeks op de Spectra gebruikte. Fijn dat ze toch nog goed terechtgekomen zijn!
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 06:38 schreef Lemijn het volgende:
Het is vooral dat je daarna echt niks meer kan en ik kolven echt te saai (en vervelend) vind zonder iets te lezen of anderszins te doen.
Dat was ook de reden dat ik youtube aanzette hoor, anders werd ik gillend gek! Iets lezen werkt ook niet echt, want dan heb je je vrije hand niet alleen nodig om de kolf te bedienen, maar ook om te scrollen of een pagina om te slaan. :')
quote:
Ik heb trouwens op die manier een keer dat filmpje gekeken van die vrouw die fulltime kolfde en haar melk opsloeg in die enorme glazen tapdingen! ^O^
Ja wat een tof mens is dat, ook dat ze gewoon jarenlang fulltime kolfde met een handkolf. :D
SPOILER: offtopic
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder vond ik het channel van een andere fulltime kolver (Momma Alia) leuk, ze heeft er ook veel informatieve filmpjes over:
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 08:02 schreef Nolita het volgende:
De truc die voor mij werkt om met 1 arm/hand beide flesjes vast te houden: het ene flesje tussen elleboog klemmen (borstschild/back flow protector blijft op mijn arm hangen) en het andere flesje met de hand van dezelfde arm vasthouden. Zo heb ik altijd 1 hand vrij.
Zo deed ik het ook wel eens, maar vond ik toch wat wiebeliger/foutgevoeliger. Hoe dan ook: kolfbh's! O+
pi_176923679
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 02:33 schreef Aventura het volgende:
Maar wat ik me dus afvroeg: groeit ze er goed op? O+ Of is ze niet meer gewogen sinds haar eerste dag? En mag je ook oefenen met aanleggen, of is ze daar nog te mini voor?
  zaterdag 3 februari 2018 @ 14:01:00 #121
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176926650
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 11:15 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Maar wat ik me dus afvroeg: groeit ze er goed op? O+ Of is ze niet meer gewogen sinds haar eerste dag? En mag je ook oefenen met aanleggen, of is ze daar nog te mini voor?
Ze krijgt nu 10 ml per voeding (via een sonde) en ze heeft poepluiers, dus het gaat goed! Daarnaast heeft ze een infuus en daar gaan nog allerlei voedingsstoffen in. Vergeet niet dat ze een flinke groeiachterstand heeft, dus enkel moedermelk is niet genoeg. Eergister gingen ze haar fingerfeeden, maar dat begreep ze nog niet... Komende week ga ik haar bij het buidelen eens naast een tepel leggen, eens kijken wat ze dan doet :) Ze is dan de 34 weken voorbij en dat is ook het moment waarom ze zuigen en slikken een beetje snappen. Ik ben benieuwd!
pi_176928339
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 14:01 schreef Aventura het volgende:
Ze krijgt nu 10 ml per voeding (via een sonde) en ze heeft poepluiers, dus het gaat goed! Daarnaast heeft ze een infuus en daar gaan nog allerlei voedingsstoffen in. Vergeet niet dat ze een flinke groeiachterstand heeft, dus enkel moedermelk is niet genoeg. Eergister gingen ze haar fingerfeeden, maar dat begreep ze nog niet... Komende week ga ik haar bij het buidelen eens naast een tepel leggen, eens kijken wat ze dan doet :) Ze is dan de 34 weken voorbij en dat is ook het moment waarom ze zuigen en slikken een beetje snappen. Ik ben benieuwd!
Poepluiers! *O* Van dat infuus had ik gelezen ja. Voegen ze ook nog voedingsstoffen toe aan jouw melk (Breast Milk Fortifier of zo)?
  zaterdag 3 februari 2018 @ 18:34:46 #123
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176932364
Ja ik heb het even gevraagd, zit inderdaad BMF ook in. Dat helpt kennelijk goed: donderdag woog ze 1120 en vanmorgen 1180 gram!
  zaterdag 3 februari 2018 @ 19:02:32 #124
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176932838
Wat fijn Aventura! En jij bent zeker een enorme voorraad aan het opbouwen nu?
  zondag 4 februari 2018 @ 09:07:28 #125
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176942271
Valt mee, ik kolf nog heel wisselend. Vannacht 20 ml, en net bijna 70. Dat is nu zeker nog wel genoeg. Ik zet de opbrengst neer in de koelkast van de nicu, en dan maakt een verpleegkundige daar spuiten mee. Wat over is, wordt ingevroren. Wel een openbarinkje, de cheap ass voedingsbh 's van de Bonprix zijn stiekem ook geschikt om de schelp tussen te klemmen. Dus nu kan ik dubbelzijdig kolven.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')