abonnement Unibet Coolblue
pi_176272660
Beetje random vraag daar ik helemaal niet bezig ben met zwanger raken en allang niet meer voed, maar ik was een kast aan het opruimen en heb een doos vol Medela spul. Maat s schild was nog veel te groot voor me, en kleiner is er niet bij Medela. Jammer en helaas. Iemand hier die ook kindertepels heeft en goede ervaring met een andere kolf?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2018 01:01:30 ]
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 4 januari 2018 @ 09:34:57 #82
269689 crew  Viv
pi_176274894
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 10:29 schreef Miezziej het volgende:
Ik ben laatste tijd niet zo actief meer op het forum merk ik... :P
Ik heb nu een aantal keer 36 uur er tussen gelaten, vandaag voor het eerst 48 uur proberen (voor het laatst zondagavond gekolfd). Gaat eigenlijk wel.
Ah, dat schiet al op! :)
quote:
Wat zal ik straks een ruimte hebben op mijn nachtkastje als dat kolfapparaat er niet meer staat haha.
Nou inderdaad! Mijn vaste kolfplek was achter mijn computer, dus mijn bureau en het kastje ernaast was altijd rommelig.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 23:28 schreef Memoru het volgende:
Misschien als ik had doorgezet dat het toch geluk was. Mja heb er nu vrede mee.
Dat is fijn. :) Het heeft bij mij heel lang geduurd voordat ik er vrede mee had dat het mislukt was, terwijl ik er alles aan gedaan had. Misschien wel juist daarom, het was lastig te verkroppen dat je alles goed in orde kan hebben (kennis, professionele begeleiding, steun van partner, doorzettingsvermogen, etc) en dat het dan tóch niet lukt. :{
quote:
Gisteren was mijn 1e werkdag ( 18:00 - 23:00). Helaas moest ik in mijn pauze kolven want ze hadden geen rekening met me gehouden :{ . Dat was niet zo prettig.. Kolfde gelijk 50cc minder dan normaal door de stress. K heb t aangegeven en hopelijk zijn ze nu liever voor me.
Oei, hopelijk snel een minder stressvolle kolfervaring op het werk.
quote:
Hoe werkt dat precies met het stoppen? Gewoon steeds meer uur er tussen laten en dan is het na een tijdje gewoon "weg" ?
In principe wel. Ik produceerde na een jaar eigenlijk vooral nog melk tijdens het kolven zelf, en kreeg dus geen stuwing als er lang tussen zat.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 4 januari 2018 @ 09:35:16 #83
269689 crew  Viv
pi_176274902
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 00:34 schreef Myrr het volgende:
Beetje random vraag daar ik helemaal niet bezig ben met zwanger raken en allang niet meer voed, maar ik was een kast aan het opruimen en heb een doos vol Medela spul. Maat s schild was nog veel te groot voor me, en kleiner is er niet bij Medela. Jammer en helaas. Iemand hier die ook kindertepels heeft en goede ervaring met een andere kolf?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoi! w/ Je hoeft niet per se een andere kolf, kijk maar:

Het bedrijf Maymom maakt kleinere borstschilden, deze werken met sommige Medela kolven waaronder huurkolf Symphony (en in combinatie met een ander onderdeeltje van Maymom met de Spectra S1, S2 en 9 plus).

Ook het bedrijf Pumpin' Pal maakt borstschilden (mijn favoriete O+ ), deze werken met alle Medela kolven en met sommige kolven van andere merken (en in combinatie met het onderdeeltje van Maymom ook weer met de Spectra S1, S2 en 9 plus).

Er bestaan ook kussentjes die je huidige borstschild kleiner maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Viv op 04-01-2018 09:43:24 ]
  woensdag 24 januari 2018 @ 17:38:49 #84
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176720003
Tvp, omdat ik een prematuurtje krijg en meteen na de bevalling fulltime ga kolven :)

Ziekenhuis biedt onbeperkt gebruik van de Medela Symphony, voor thuis wil ik een kolf aanschaffen. LuDann raadt de Spectra aan (dank voor de tip)! Kan die ook echt het fulltime kolven aan? Hebben jullie nog andere tips voor de fulltime kolfster? Dank alvast!!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 24 januari 2018 @ 17:38:51 #85
269689 crew  Viv
pi_176720004
Hoi Aventura! ;)

De Spectra S1 en S2 zijn zeer geschikt voor fulltime kolven, en LuDann heeft ook langdurig en intensief gekolfd met de Spectra 9 plus.

Ik heb eerst 2 maanden fulltime gekolfd met de Symphony en daarna nog ruim 10 maanden fulltime met de Spectra S1. Je kan overstappen tussen de Symphony en de Spectra's met behoud van dezelfde kolfsets (door middel van een tussenstukje), dus je kunt dezelfde borstschilden en flesjes blijven gebruiken.

Laat maar weten als je nog vragen hebt! :)
  woensdag 24 januari 2018 @ 17:45:17 #86
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176720099
Dank voor je uitgebreide reactie! Was al druk aan het teruglezen. Fijn dat er tussenstukjes zijn, want ik had van een vriendin al een ongebruikte medela-onderdelenset gekregen. De Spectra is besteld, wat een voordeel tov een merk als Medela!

Verder lijkt me zo'n kolfbh met spleetjes me (naast het meest onsexy stuk textiel ter wereld) ook ideaal, ook daarvoor kwam ik al tips tegen. Fijn dat dit topic er is!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 25 januari 2018 @ 00:04:37 #87
269689 crew  Viv
pi_176729234
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 17:45 schreef Aventura het volgende:
Dank voor je uitgebreide reactie!
Oh, dat was nog maar mijn even-snel-reageren-terwijl-ik-naar-de-trein-loop reactie. :D Die ik overigens niet in 2 seconden getypt heb, ik was alvast begonnen omdat ik je vraag in het bv topic gezien had. 8-)
quote:
Was al druk aan het teruglezen. Fijn dat er tussenstukjes zijn, want ik had van een vriendin al een ongebruikte medela-onderdelenset gekregen. De Spectra is besteld, wat een voordeel tov een merk als Medela!
Spectra heeft inderdaad een hele goede prijs-kwaliteitverhouding. :Y

Qua tussenstukjes zijn er 2 opties:

#1. Je vervangt de backflow protectors van je Spectra kolfsets door backflow protectors met een lang steeltje (hier te koop, per stuk):

#2. Je gebruikt de backflow protectors van je Spectra kolfsets in combinatie met een los steeltje (hier te koop, per paar):

Ik heb beide varianten gebruikt en ik vond optie #1 prettiger (hoe minder losse onderdelen, hoe beter).
quote:
Verder lijkt me zo'n kolfbh met spleetjes me (naast het meest onsexy stuk textiel ter wereld) ook ideaal, ook daarvoor kwam ik al tips tegen.
Ja, doen! _O_ Even iets voor jezelf kunnen doen tijdens het kolven is het geld meer dan waard.

Nog een aankoop ter overweging: Pumpin'Pal Super Shield borstschilden O+ (hier te koop, per stuk).

Deze passen op de Symphony (en vanwege het tussenstukje dus ook op je Spectra), en één van de voordelen is dat je wat achterover kan leunen tijdens het kolven. Normaal gesproken moet je rechtop zitten of zelfs voorover buigen, omdat de melk anders niet in het flesje stroomt. Dat kan nogal oncomfortabel en/of pijnlijk zijn met je wond vlak na de keizersnede.

quote:
Fijn dat dit topic er is!
Fijn dat ik kan helpen! :*

[ Bericht 0% gewijzigd door Viv op 25-01-2018 00:42:12 ]
pi_176732403
Beste, :P
Mijn baby is inmiddels 5 weken en als ik eind maart helaas weer parttime aan de slag moet, zal ik zo zachtjes aan borstvoeding moeten afbouwen of gaan kolven.

Bij voorkeur zou ik zo lang mogelijk borstvoeding geven en ‘live’ te kunnen voeden en de rest te kolven omdat ik anders te weinig overhoudt.

Met mijn zoon ben ik destijds gaan afbouwen en hield ik tot 6 maanden nog zo’n 1 á 2 keer een bv over.
Daarna Heils het langzaam op.

Hoe pak ik het nu aan om over te stappen op kolven ipv afbouwen?
Welke kolf is prettig?

Tips tips tips!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 25 januari 2018 @ 11:41:23 #89
269689 crew  Viv
pi_176734762
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 09:06 schreef vencodark het volgende:
Hoe pak ik het nu aan om over te stappen op kolven ipv afbouwen?
Je bent wel van plan om live te blijven voeden als je bij de baby bent, toch? Dan heb je meer aan de ervaringen in het bv topic. ;)
quote:
Welke kolf is prettig?

Tips tips tips!
Dat is vrij persoonlijk, maar eerder in dit topic:
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 00:45 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik heb de Spectra S1, dat is precies dezelfde kolf als de S2 maar dan met ingebouwde accu (en hij is blauw in plaats van roze). De S1 is daardoor uiteraard wel wat duurder dan de S2, maar voor mij is het echt een must om niet aan het stopcontact gekluisterd te zitten. Ik kolf tijdens vakanties en uitstapjes in de auto, maar als je met baby op pad bent en niet fulltime kolft is dat niet nodig natuurlijk. :Y) Verder is door het huis kunnen scharrelen niet echt een must, maar wel fijn dat het een optie is. Heb je al kolvend gestofzuigd Memoru? :D Ik niet hoor!
Ik vind de S1 een super goede kolf. _O_ Ik heb verder ervaring met de Medela Symphony (2 maanden fulltime mee gekolfd) en de Freestyle (2 dagen geprobeerd).

+ Een voordeel van de S1/S2 ten opzichte van alle Medela kolven, is dat je de snelheid en het vacuüm apart kan instellen. Sneller is dus niet automatisch krachtiger en langzamer niet automatisch minder krachtig. Daardoor is het beter in te stellen naar eigen voorkeur.

+ De S1/S2 werkt met een vibratie, wat bij mij snel extra toeschietreflexen triggert waardoor ik goed leeg kan kolven, maar dat zal per persoon verschillen.

+ De S1/S2 is een hele stille kolf, erg fijn als je ondertussen een serie of film wil kijken of in een gehorig kamertje moet kolven op het werk.

+ De S1/S2 is geschikt voor fulltime kolven, die van mij is nu 9 maanden zeer intensief in gebruik (ook bij minder kolfsessies wel zo'n 2-3 uur per dag) en doet het nog prima!

- Een nadeel van de S1/S2 is het grote formaat, het is echt een soort voetbal met handvat. :D

- Een ander nadeel is dat de standaard moedermelkbewaarflessen er niet op passen, en de speciale borstschilden van Pumpin' Pals (die ik al had, en erg fijn vind) ook niet altijd. Met een kleine aanpassing kan dit allemaal alsnog, zie mijn eerdere post hier. Ik heb de Spectra-borstschilden nooit gebruikt, dus daar kan ik verder niks over zeggen.
en in dit andere topic heb ik mijn bevindingen met enkele dubbelzijdige elektrische kolven gedeeld: OUD / Beste kolf

[ Bericht 29% gewijzigd door Viv op 25-01-2018 11:48:28 ]
pi_176736394
Ik zou voor fulltime kolven de Spectra S1/S2 aanschaffen maar de 9 Plus is naar mijn ervaring heel geschikt om langdurig en veelvuldig mee te kolven. Ik heb er een tijdje fulltime mee gekolfd en daarna een maand of 18 zo´n 12 keer per week.

Voordeel van de 9 Plus boven de S1/S2 is de draagbaarheid, hij is heel klein en gaat daarnaast lang mee op een accu. En hij is lekker stil.

Zie ook reviews van de 9 Plus hier:

https://www.moederenbaby.(...)t-accu/#product-tabs
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 27 januari 2018 @ 13:38:42 #91
269689 crew  Viv
pi_176777096
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 17:38 schreef Aventura het volgende:
Tvp, omdat ik een prematuurtje krijg en meteen na de bevalling fulltime ga kolven :)
Het prematuurtje is er inmiddels, hoe gaat het kolven? :)
  zaterdag 27 januari 2018 @ 15:05:01 #92
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176778282
Dat gaat heel goed! Net met de allereerste keer kolven 18 ml!!
Net wat minder, 2 ml. Maar ze krijgt per keer ong 3-6 ml, dus het lijkt mooi mee te gaan qua productie.
Wat ben ik blij dat dit goed lijkt te gaan!!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 27 januari 2018 @ 15:15:33 #93
269689 crew  Viv
pi_176778441
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 15:05 schreef Aventura het volgende:
Dat gaat heel goed! Net met de allereerste keer kolven 18 ml!!
Net wat minder, 2 ml. Maar ze krijgt per keer ong 3-6 ml, dus het lijkt mooi mee te gaan qua productie.
Wat ben ik blij dat dit goed lijkt te gaan!!
Hey, wat fijn zeg!! Zelfs als er soms maar een paar druppels komen is dat niet erg, want dan heeft je lichaam toch weer het seintje ontvangen dat de melkproductie omhoog mag. :) Kolf je ook 's nachts?
  zondag 28 januari 2018 @ 03:09:45 #94
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176789876
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 15:15 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Hey, wat fijn zeg!! Zelfs als er soms maar een paar druppels komen is dat niet erg, want dan heeft je lichaam toch weer het seintje ontvangen dat de melkproductie omhoog mag. :) Kolf je ook 's nachts?
dat vind ik nog een te grote opgave. Ik heb veel napijn van de keizersnede en ik wil dan mijn rust pakken. Ik heb net om 23 uur gekofd en ik ga zo om 6 uur weer. Nu ff wakker door de pijn, helaas...
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 28 januari 2018 @ 09:27:46 #95
269689 crew  Viv
pi_176790726
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2018 03:09 schreef Aventura het volgende:
dat vind ik nog een te grote opgave. Ik heb veel napijn van de keizersnede en ik wil dan mijn rust pakken. Ik heb net om 23 uur gekofd en ik ga zo om 6 uur weer. Nu ff wakker door de pijn, helaas...
Oh wat vervelend van die pijn, en heb je daar extra last van tijdens het kolven? (Ik weet niet of je mijn post over die speciale borstschilden nog gezien hebt in alle hectiek.) Heel begrijpelijk dat je je rust pakt waar mogelijk. :*
  zondag 28 januari 2018 @ 13:22:49 #96
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176795305
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2018 09:27 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Oh wat vervelend van die pijn, en heb je daar extra last van tijdens het kolven? (Ik weet niet of je mijn post over die speciale borstschilden nog gezien hebt in alle hectiek.) Heel begrijpelijk dat je je rust pakt waar mogelijk. :*
Ja, ik lees het nu! Dat zou een mooie oplossing zijn, ik kan nu inderdaad niet goed rechtop zitten vanwege de wond, daarom kolf ik nu enkelzijdig zodat ik opzij kan leunen, dat is natuurlijk niet optimaal en gaat ook teveel tijd kosten. Ik ga ze bestellen!

De opbrengst gaat nu alweer beter, net weer 2 maal 10ml gekolfd en afgeleverd bij de nicu :D

Ik heb overigens voor de Spectra 9 plus gekozen, het wordt morgen thuis geleverd. Precies op tijd want morgen word ik ontslagen!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 28 januari 2018 @ 18:33:57 #97
269689 crew  Viv
pi_176802648
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2018 13:22 schreef Aventura het volgende:
Ja, ik lees het nu! Dat zou een mooie oplossing zijn, ik kan nu inderdaad niet goed rechtop zitten vanwege de wond, daarom kolf ik nu enkelzijdig zodat ik opzij kan leunen, dat is natuurlijk niet optimaal en gaat ook teveel tijd kosten. Ik ga ze bestellen!
Ah kijk! Ik heb zelf geen keizersnede gehad, maar kocht ze om andere redenen. Mijn lactatiekundige (die naast haar eigen praktijk ook in een UMC werkt) kende ze nog niet, en toen ik ze liet zien zei ze meteen dat dit een uitkomst kon zijn na een keizersnede. :)
quote:
Ik heb overigens voor de Spectra 9 plus gekozen, het wordt morgen thuis geleverd. Precies op tijd want morgen word ik ontslagen!
Oh wat heerlijk, eindelijk naar huis! Ik zou wel overwegen om voor de eerste tijd een Symphony te huren. Zoals WupWup ook zei in het andere topic is dit de allerbeste kolf om je productie goed op gang te helpen. Je hebt nu toch al de Symphony kolfsets, dus betaal je alleen voor de huur (in mijn regio maar ¤2,50 per dag). En als je op bezoek bent bij je dochter in het ziekenhuis zou ik vragen of je daar nog gebruik mag maken van de ziekenhuis-Symphony, want dat ding is nogal zwaar om heen en weer te slepen. :Y)
  maandag 29 januari 2018 @ 03:29:39 #98
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176811962
Ja, ik mag in het ziekenhuis, ook als ik op bezoek ben de Symphony pakken. Ik moet het even afwachten, morgen moet ik naar huis, en ik weet niet of dan de Spectra al bezorgd is. Misschien kan ik dan voor een week een Symphony huren, volgens mij kan dat ook vanuit het ziekenhuis hier. Dan weet ik zeker dat ik door kan kolven. De productie is nu al ongeveer 60 ml keer keer met allebei de borsten. Ik weet niet of er dan nog sprake is van op gang brengen? Ik let ook al niet meer op de tijd per sessie, ik masseer nu tot de harde stukken weer zachter zijn en de borst geleegd aanvoelt.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 29 januari 2018 @ 07:39:22 #99
269689 crew  Viv
pi_176812763
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 03:29 schreef Aventura het volgende:
Ik weet niet of er dan nog sprake is van op gang brengen?
Ja, dat weet ik ook niet precies. Misschien WupWup wel? Ik heb zelf extreem lang met de Symphony gekolfd: vanaf bijna 4 weken na de bevalling totdat mijn kind bijna 3 maanden oud was. :') Dan is dat huren overigens wel een duur geintje, maar het duurde nou eenmaal zo lang voordat ik een geschikte opvolger in huis had waar ik mijn melkproductie aan toevertrouwde (de Spectra).

Die speciale borstschilden en het tussenstukje (backflow protector met lang steeltje) zijn trouwens bij dezelfde webshop te bestellen, dat scheelt weer verzendkosten. Ze staan er per stuk, dus wel 2x in je winkelmandje doen anders kolf je alsnog enkelzijdig. ;)
  dinsdag 30 januari 2018 @ 20:34:08 #100
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176846391
Bedankt voor de tip!
Vandaag kwam de verloskundige, ze zag een rode plek op mijn borst,en verder nog wat harde plekken. Ik moet nog meer kolven en de borsten masseren. Een ontsteking ligt op de loer. Ik heb teveel productie, mijn borsten zitten ook nog vol harde plekken na een half uur dubbelzijdig kolven. Pff, erg vervelend. Overmorgen komt ze weer kijken.
pi_176847431
Wat hier ook wel hielp voor harde plekken wegwerken was voor het kolven even 10 minuten met luiers met wat warm water er in op m'n borsten te zitten. Dan kolven en masseren.
Overigens ontdekte ik dat je die natte luiers ook prima in de magnetron kan doen om weer op te warmen voor de volgende ronde :s)
Heb je ook hulp van lactatiekundige van ziekenhuis? Vond ik ook wel fijn (mijn baby lag een week in ziekenhuis, toen ook volledig gekolfd).
  dinsdag 30 januari 2018 @ 21:20:51 #102
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176848111
Warmte vooraf ga ik proberen, vanmorgen wel meteen na het douchen gekolfd maar dat ging eigenlijk niet anders dan nu. Vind het wel lastig, want door het vele afkolven hou je natuurlijk wel de productie in stand. De vk is ook lactatiekundige, dus ik wil uiterlijk overmorgen wel een plan maken om de productie een beetje normaal te krijgen en te houden.
pi_176848428
Aventura, geen idee of je nog meeleest in z&g, dus maar even hier: gaat het goed met jullie?
pi_176849019
Yayy dit topic leeft nog _O_

Sterkte Aventure! Hopelijk geen borstontsteking!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 30 januari 2018 @ 21:46:16 #105
269689 crew  Viv
pi_176849104
Aventura, lastig van die harde plekken! Doe je het masseren alleen vooraf, of ook tijdens het kolven? Voor dat laatste is enkelzijdig kolven juist weer handig, want dan kun je er beter bij. In het bv topic hebben ze verder goede ervaringen met de plek "los trillen" met de achterkant van een elektrische tandenborstel. :Y)

En hoe gaat het kolven zelf, heb je in die 30 minuten wel meerdere toeschietreflexen voor zover je weet?
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 21:43 schreef Memoru het volgende:
Yayy dit topic leeft nog _O_
Jaaa, en hoe is het bij jou dan? O+
pi_176849426
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 21:46 schreef ViviRAWRS het volgende:

Jaaa, en hoe is het bij jou dan? O+
Nog steeds aan t kolven :s)
E. is nu 5,5 maand. Helaas op mijn werk houden ze niet altijd rekening met me ;( Maar heb nog steeds overproductie. Nog 1x doneren en dan ga ik een enorme voorraad opbouwen zodat ik een beetje rond de WHO-norm kom. Heb al een extra vriezer op het oog.

Hoe is het met jou? Mis het kolven of geniet je van je vrijheid *) ?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 30 januari 2018 @ 22:36:07 #107
269689 crew  Viv
pi_176851011
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 21:53 schreef Memoru het volgende:
Helaas op mijn werk houden ze niet altijd rekening met me ;(
Wat stom zeg. :{ Kolven op het werk kán juist zo relaxed zijn als fulltime kolver. Even rustig kolven zonder tegelijkertijd voor een baby hoeven te zorgen, en er nog betaald voor krijgen ook! :D
quote:
Maar heb nog steeds overproductie. Nog 1x doneren en dan ga ik een enorme voorraad opbouwen zodat ik een beetje rond de WHO-norm kom. Heb al een extra vriezer op het oog.
Ambitieus van die WHO-normaanbeveling, je bedoelt dus voorraad tot aan de tweede verjaardag van E? :o Hoeveel liter heb je in gedachten daarvoor?
quote:
Hoe is het met jou? Mis het kolven of geniet je van je vrijheid *) ?
Ja, gek is dat, zo snel als fulltime kolven gewoon een onderdeel werd van mijn dagelijks leven, zo snel is niet-kolven ook weer normaal geworden. En de haat-liefdeverhouding, die blijft! Laatst was ZZ opgenomen in het ziekenhuis vanwege een longontsteking, ik was dag en nacht bij haar en ze wilde vaak alleen maar op mij slapen. Ik dacht afwisselend "Zó blij dat ik nu niet hoef te kolven, want dat had gewoon echt niet gekund!" en "Ik had haar zó graag nog moedermelk met antistoffen willen geven nu!". }:|
pi_176851724
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 22:36 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Wat stom zeg. :{ Kolven op het werk kán juist zo relaxed zijn als fulltime kolver. Even rustig kolven zonder tegelijkertijd voor een baby hoeven te zorgen, en er nog betaald voor krijgen ook! :D

Jaa precies! Het is idd chill om in de tijd van de baas te kolven. Helaas te maken met werkdruk :{

quote:
Ambitieus van die WHO-normaanbeveling, je bedoelt dus voorraad tot aan de tweede verjaardag van E? :o Hoeveel liter heb je in gedachten daarvoor?

Ik zat te denken tot hij 1,5 is 500cc per dag en daarna 250cc. Dus dat zou uitkomen op... 136L voor een jaar. Geen idee of dat in de vriezer past :@

quote:
Ja, gek is dat, zo snel als fulltime kolven gewoon een onderdeel werd van mijn dagelijks leven, zo snel is niet-kolven ook weer normaal geworden. En de haat-liefdeverhouding, die blijft! Laatst was ZZ opgenomen in het ziekenhuis vanwege een longontsteking, ik was dag en nacht bij haar en ze wilde vaak alleen maar op mij slapen. Ik dacht afwisselend "Zó blij dat ik nu niet hoef te kolven, want dat had gewoon echt niet gekund!" en "Ik had haar zó graag nog moedermelk met antistoffen willen geven nu!". }:|
Arme ZZ! Hoe is het nu met haar :o Heel begrijpelijk die emoties!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 31 januari 2018 @ 23:44:33 #109
269689 crew  Viv
pi_176874980
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 23:03 schreef Memoru het volgende:
Ik zat te denken tot hij 1,5 is 500cc per dag en daarna 250cc. Dus dat zou uitkomen op... 136L voor een jaar. Geen idee of dat in de vriezer past :@
Is het zo'n vrieskist waar je met gemak een lijk in kan dumpen? :D Dan moet het wel lukken, denk ik. Ik heb ongeveer 280 liter gekolfd in totaal (net even uitgerekend 8-) ), maar mijn baby/dreumes hield mij goed bij qua opdrinken, dus ik hoefde nooit iets in te vriezen.
quote:
Arme ZZ! Hoe is het nu met haar :o Heel begrijpelijk die emoties!
Het ging al snel weer prima met haar, gelukkig! O+

Aventura hoe is het vandaag gegaan met je harde plekken en zulks?
  donderdag 1 februari 2018 @ 08:45:16 #110
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176878062
Mijn borsten zijn nu wat zachter, zowel voor als na het kolven. Erg fijn. Ik denk toch vooral stuwing wat erbij kan horen in de eerste dagen. Mijn Spectra 9 doet het als een tiet! Mooi licht apparaatje, dat ik ook zonder stopcontact kan gebruiken. Dus ik kolf nu in bed. Ik heb de backflow protectors met lange steel besteld, die zijn onderweg. Dan wordt het nog handiger, want dan kan ik rechtstreeks in de steriele medelaflesjes kolven die ik hier in het ziekenhuis zo kan pakken.

@Jentin, lief dat je ernaar vraagt, ik zal even een update doen in ZG!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 1 februari 2018 @ 09:50:57 #111
269689 crew  Viv
pi_176878895
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 08:45 schreef Aventura het volgende:
Mijn borsten zijn nu wat zachter, zowel voor als na het kolven. Erg fijn. Ik denk toch vooral stuwing wat erbij kan horen in de eerste dagen. Mijn Spectra 9 doet het als een tiet! Mooi licht apparaatje, dat ik ook zonder stopcontact kan gebruiken. Dus ik kolf nu in bed. Ik heb de backflow protectors met lange steel besteld, die zijn onderweg. Dan wordt het nog handiger, want dan kan ik rechtstreeks in de steriele medelaflesjes kolven die ik hier in het ziekenhuis zo kan pakken.
Klinkt goed allemaal! Fijn dat de Spectra je bevalt, en inderdaad erg handig als je rechtstreeks kan kolven in alle flesjes met een universele hals. Dat je van die steriele flesjes mag pakken scheelt een hele hoop afwas, wel zo prettig gezien jullie situatie nu. :* Ik ben benieuwd of ze er goed op groeit! O+ Mag je ook oefenen met aanleggen, of is ze daar nog te mini voor?
  vrijdag 2 februari 2018 @ 19:33:17 #112
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176910890
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 09:50 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Klinkt goed allemaal! Fijn dat de Spectra je bevalt, en inderdaad erg handig als je rechtstreeks kan kolven in alle flesjes met een universele hals. Dat je van die steriele flesjes mag pakken scheelt een hele hoop afwas, wel zo prettig gezien jullie situatie nu. :* Ik ben benieuwd of ze er goed op groeit! O+ Mag je ook oefenen met aanleggen, of is ze daar nog te mini voor?
De backflow protectors zijn binnen, want ontzettend ideaal zeg! Als ik dit topic niet had gelezen, was ik daar nooit achter gekomen. De website waar ik ze besteld heb is er zelf niet eens duidelijk over (waar ze voor dienen). Wel prjizig trouwens, 20 euro voor een paar stukjes plastic :P
Ik heb ook nog een kolfbh aangeschaft. De lactatiekundige van het ziekenhuis gaf aan dat dubbelzijdig kolven het beste is voor de productie, beter dus dan elke kan apart. Dat deed ik eerst omdat ik dan een beetje kan masseren. Maar ik merk nu ook dat de ergste stuwing voorbij is.
Ik zie niet voor me hoe ik dubbelzijdig moet kolven zonder zo'n bh trouwens, hoe deed jij dat? (Of de andere dames hier)? Je kunt dan niet je apparaat bedienen, en als je de schelpjes eraf haalt lekt de hele zooi onder. Of ben ik nou zo onhandig :P
  vrijdag 2 februari 2018 @ 19:51:44 #113
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176911313
Dubbelzijdig kolven zonder beha: filmpje aan, apparaat aan, kolfschelpen plaatsen, stil blijven zitten, voorzichtig er weer af halen zodat de meeste melk de flesjes in lekt en niet op je kleren, apparaat uit.

Is inderdaad enorm onhandig vergeleken bij handsfree kolven...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176915531
Zo deed ik het inderdaad ook pre kolf bh. In de gebruiksaanwijzing stond dat je eerst de schelpen er op moest doen en die dan met je onderarm vast kon houden en dat je dan het apparaat aan kan doen. Hoe je dat in de praktijk doet is mij altijd een raadsel gebleven, laat staan uit doen als de flesjes vol zijn :?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 3 februari 2018 @ 01:15:41 #115
269689 crew  Viv
pi_176919749
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 19:33 schreef Aventura het volgende:
De backflow protectors zijn binnen, want ontzettend ideaal zeg! Als ik dit topic niet had gelezen, was ik daar nooit achter gekomen. De website waar ik ze besteld heb is er zelf niet eens duidelijk over (waar ze voor dienen). Wel prjizig trouwens, 20 euro voor een paar stukjes plastic :P
*O* Het handige van fulltime kolven met kolfbh is dat je de tijd hebt om het hele internet af te struinen naar dingen die het allemaal wat gemakkelijker/efficiënter/comfortabeler maken. :D En dat soort dingen zijn het geld meer dan waard! Was je ook voor de Pumpin'Pal borstschilden gegaan?
quote:
Ik zie niet voor me hoe ik dubbelzijdig moet kolven zonder zo'n bh trouwens, hoe deed jij dat? (Of de andere dames hier)? Je kunt dan niet je apparaat bedienen, en als je de schelpjes eraf haalt lekt de hele zooi onder. Of ben ik nou zo onhandig :P
Mijn truc: voorover buigen totdat de flesjes je bovenbenen raken. Als je je rechterhand wil gebruiken om de kolf te bedienen, dan zet je je rechter kolfset even klem tussen je borst en bovenbeen. Dit gaat gemakkelijker als je zo'n flessenstandaard aan het flesje hebt zitten (voor meer grip):

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 19:51 schreef Lemijn het volgende:
Dubbelzijdig kolven zonder beha: filmpje aan,
:D Ja, dat deed ik ook toen ik nog geen kolfbh had (ik zou immers maar enkele dagen kolven hè :') ). Meestal youtube-filmpjes van andere fulltime kolvers, soort van lotgenotencontact/hoera-ik-ben-niet-de-enige-malloot.
  zaterdag 3 februari 2018 @ 02:33:08 #116
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176920626
Buigen tot m'n bovenbenen is nog een slechte combi met m'n litteken van de sectio :D

Die schilden heb ik van Lemijn mogen ontvangen *O*
  zaterdag 3 februari 2018 @ 06:38:52 #117
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176921422
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 01:15 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

:D Ja, dat deed ik ook toen ik nog geen kolfbh had (ik zou immers maar enkele dagen kolven hè :') ). Meestal youtube-filmpjes van andere fulltime kolvers, soort van lotgenotencontact/hoera-ik-ben-niet-de-enige-malloot.
Het is vooral dat je daarna echt niks meer kan en ik kolven echt te saai (en vervelend) vind zonder iets te lezen of anderszins te doen. Mindful niksen is een vaardigheid die ik best beheers maar wel op voorwaarde dat er geen melk uit me getrokken wordt.
Ik heb trouwens op die manier een keer dat filmpje gekeken van die vrouw die fulltime kolfde en haar melk opsloeg in die enorme glazen tapdingen! ^O^
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176921563
Het hoe dubbelzijdig kolven heb ik ook hier geleerd. Ik zat de eerste keer ook zo van 'hoe dan'!? En kolvde toen maar enkelzijdig :')

De truc die voor mij werkt om met 1 arm/hand beide flesjes vast te houden: het ene flesje tussen elleboog klemmen (borstschild/back flow protector blijft op mijn arm hangen) en het andere flesje met de hand van dezelfde arm vasthouden. Zo heb ik altijd 1 hand vrij.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 3 februari 2018 @ 11:02:32 #119
269689 crew  Viv
pi_176923383
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 02:33 schreef Aventura het volgende:
Buigen tot m'n bovenbenen is nog een slechte combi met m'n litteken van de sectio :D
Haha, Don't try this at home en zo, maar nu is in ieder geval het mysterie van dubbelzijdig kolven zonder kolfbh opgelost!
quote:
Die schilden heb ik van Lemijn mogen ontvangen *O*
Ah, dat was oorspronkelijk een miskoop van Fazzoletti, en dat kwam door mij. :@ Ze kocht die schilden in de veronderstelling dat ik ze rechtstreeks op de Spectra gebruikte. Fijn dat ze toch nog goed terechtgekomen zijn!
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 06:38 schreef Lemijn het volgende:
Het is vooral dat je daarna echt niks meer kan en ik kolven echt te saai (en vervelend) vind zonder iets te lezen of anderszins te doen.
Dat was ook de reden dat ik youtube aanzette hoor, anders werd ik gillend gek! Iets lezen werkt ook niet echt, want dan heb je je vrije hand niet alleen nodig om de kolf te bedienen, maar ook om te scrollen of een pagina om te slaan. :')
quote:
Ik heb trouwens op die manier een keer dat filmpje gekeken van die vrouw die fulltime kolfde en haar melk opsloeg in die enorme glazen tapdingen! ^O^
Ja wat een tof mens is dat, ook dat ze gewoon jarenlang fulltime kolfde met een handkolf. :D
SPOILER: offtopic
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder vond ik het channel van een andere fulltime kolver (Momma Alia) leuk, ze heeft er ook veel informatieve filmpjes over:
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 08:02 schreef Nolita het volgende:
De truc die voor mij werkt om met 1 arm/hand beide flesjes vast te houden: het ene flesje tussen elleboog klemmen (borstschild/back flow protector blijft op mijn arm hangen) en het andere flesje met de hand van dezelfde arm vasthouden. Zo heb ik altijd 1 hand vrij.
Zo deed ik het ook wel eens, maar vond ik toch wat wiebeliger/foutgevoeliger. Hoe dan ook: kolfbh's! O+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 3 februari 2018 @ 11:15:34 #120
269689 crew  Viv
pi_176923679
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 02:33 schreef Aventura het volgende:
Maar wat ik me dus afvroeg: groeit ze er goed op? O+ Of is ze niet meer gewogen sinds haar eerste dag? En mag je ook oefenen met aanleggen, of is ze daar nog te mini voor?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')