wow dat is een beste schadepost! Ik neem aan allrisk verzekerd?quote:Op maandag 25 september 2017 13:51 schreef Geerd het volgende:
Dealer belde, even gevraagd naar de schade rond de 10K dus net niet total loss maja expert moet nog komen..hij zei nou ik laat hem niet zomaar total loss verklaren ding is net nieuw heb je hard voor gespaard..
Naja dat geeft dan wel iets moed
Voorvelg 1k koplamp bijna 1k radiateur, schijfremmen plus klauwen tank nieuwe band denk ik..voetsteuntje.
Ja uiteraard!!quote:Op maandag 25 september 2017 15:11 schreef Salatrel het volgende:
[..]
wow dat is een beste schadepost! Ik neem aan allrisk verzekerd?
Dan houd het snel op, beetje motor kost meer dan 2k.quote:Op maandag 25 september 2017 15:15 schreef Atak het volgende:
@Geerd. Gelukkig is er niks met jezelf gebeurd. Daarom geen dure motor kopen. Het is een dure hobby... zo duur je het zelf wil maken. Ik zou zelf niet meer dan 2 k geven aan een motor. Lekker rustig rijden. Geen rare capriolen uithalen en je zit goed.
Wat reed je ook alweer?quote:
Deed ik vroeger ook altijd oude barrels en de winter doorrijden woonwerk etc nooit poetsen onder het motto mooi laagje tegen het zoutquote:Op maandag 25 september 2017 15:15 schreef Atak het volgende:
@Geerd. Gelukkig is er niks met jezelf gebeurd. Daarom geen dure motor kopen. Het is een dure hobby... zo duur je het zelf wil maken. Ik zou zelf niet meer dan 2 k geven aan een motor. Lekker rustig rijden. Geen rare capriolen uithalen en je zit goed.
Zonde van zo'n coole brommert.quote:
Ik ga der vanuit dat het gewoon verzekeringswerk wordt en alles goedkomt anders maar even kijken wat ik terugkrijg bij totall los en hoe dat gaat...maar even zien wat we dan gaan terugkopen ..komt sws wel weer een motor iigquote:Op maandag 25 september 2017 16:32 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Zonde van zo'n coole brommert.
Sterkte met de dikke knie en de hele afwikkeling...
Hangt er vanaf wat voor verzekering je neemt.quote:Op maandag 25 september 2017 15:20 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Dan houd het snel op, beetje motor kost meer dan 2k.
Plus dat je gewoon een verzekering hebt, dus dan is dat probleem ook opgelost.
En ja je kan wel een brak ding kopen voor 800 euro maar dan kan je hem na een seizoen ook weer voor 1k bijspijkeren aan onderhoud.....
Mijn eerste motor gaat een ninja 250r worden. Bouwjaar is 2009, 20k km op de stand en belangrijkste het is maar 250cc. Beter zo’n motor die niet al te krachtig is dan kan er ook weinig misgaan.quote:Op maandag 25 september 2017 15:21 schreef Geerd het volgende:
[..]
Deed ik vroeger ook altijd oude barrels en de winter doorrijden woonwerk etc nooit poetsen onder het motto mooi laagje tegen het zout
Nu verhuisd 5 min lopen op het werk, ik dacht nu koop ik eens een sjieke motor en die kunnen we mooi netjes houden, beetje op vakantie gaan.
Naja helaas ging beetje mis Nee klopt gelukkig zelf niks motor is kut maja als je dan thuis zit denk je toch wel van beter de motor dan ik...
Klop maar snel afquote:Op maandag 25 september 2017 16:44 schreef Atak het volgende:
[..]
Mijn eerste motor gaat een ninja 250r worden. Bouwjaar is 2009, 20k km op de stand en belangrijkste het is maar 250cc. Beter zo’n motor die niet al te krachtig is dan kan er ook weinig misgaan.
Ja of je baalt na 2 dagen dat je geen power hebt....quote:Op maandag 25 september 2017 16:44 schreef Atak het volgende:
[..]
Mijn eerste motor gaat een ninja 250r worden. Bouwjaar is 2009, 20k km op de stand en belangrijkste het is maar 250cc. Beter zo’n motor die niet al te krachtig is dan kan er ook weinig misgaan.
Ook zeer grote kans...quote:Op maandag 25 september 2017 17:13 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ja of je baalt na 2 dagen dat je geen power hebt....
Power hoef ik niet. De autoweg is niet gemaakt om te racen. Bij mensen die dat denken gaat het vaak mis.quote:Op maandag 25 september 2017 17:13 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ja of je baalt na 2 dagen dat je geen power hebt....
Niet iedereen rijdt continu 180km/u op de snelweg. Stel je eens voor dat je moet invoegen met vijf auto's voor je. Dat treintje rijdt zo traag, en dan moet je daar straks nog achter rijden. Met een beetje power kan je de volledige invoegstrook benutten en langs iedereen rijden. De power is er niet alleen om continu snel te rijden, het is er ook om snel op te kunnen trekken.quote:Op maandag 25 september 2017 17:33 schreef Atak het volgende:
[..]
Power hoef ik niet. De autoweg is niet gemaakt om te racen. Bij mensen die dat denken gaat het vaak mis.
als je op YouTube kijkt dan gaat het vaak mis bij inhalen. Bij Geerd hier ook al. Mensen moeten je kunnen zien. Als je als een motormuis overal voorbij rijdt dat voelt dat misschien geweldig en ben je misschien. 5 minuten eerder op je eindbestemming maar speelt met je leven. Voordat je het weet lig je in een rolstoel en ben je vanaf je nek onder geparalyseerd.quote:Op maandag 25 september 2017 17:40 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Niet iedereen rijdt continu 180km/u op de snelweg. Stel je eens voor dat je moet invoegen met vijf auto's voor je. Dat treintje rijdt zo traag, en dan moet je daar straks nog achter rijden. Met een beetje power kan je de volledige invoegstrook benutten en langs iedereen rijden. De power is er niet alleen om continu snel te rijden, het is er ook om snel op te kunnen trekken.
Zelfs tijdens de AVD-lessen baalde ik ervan als ik op de A2-motor (afgeknepen XJ600) moest rijden wanneer we met z'n tweeën gingen lessen.
Je hebt nog veel te leren...quote:Op maandag 25 september 2017 17:53 schreef Atak het volgende:
[..]
als je op YouTube kijkt dan gaat het vaak mis bij inhalen. Bij Geerd hier ook al. Mensen moeten je kunnen zien. Als je als een motormuis overal voorbij rijdt dat voelt dat misschien geweldig en ben je misschien. 5 minuten eerder op je eindbestemming maar speelt met je leven. Voordat je het weet lig je in een rolstoel en ben je vanaf je nek onder geparalyseerd.
Sja als der een paar mooie bochtjes zijn pak ik die wel even wat sneller en platter etc...of soms ff doortrekken even die schop in je rug voelen van die dikke twin.quote:Op maandag 25 september 2017 17:53 schreef Atak het volgende:
[..]
als je op YouTube kijkt dan gaat het vaak mis bij inhalen. Bij Geerd hier ook al. Mensen moeten je kunnen zien. Als je als een motormuis overal voorbij rijdt dat voelt dat misschien geweldig en ben je misschien. 5 minuten eerder op je eindbestemming maar speelt met je leven. Voordat je het weet lig je in een rolstoel en ben je vanaf je nek onder geparalyseerd.
En juist daarom moet je de mogelijkheid om gevaar uit de weg te gaan... Je wil niet achter een vrachtwagen blijven rijden, maar je wil tijdens het inhalen ook niet 10 seconden ernaast hangen (omdat je geen power hebt).quote:Op maandag 25 september 2017 17:53 schreef Atak het volgende:
[..]
als je op YouTube kijkt dan gaat het vaak mis bij inhalen. Bij Geerd hier ook al. Mensen moeten je kunnen zien. Als je als een motormuis overal voorbij rijdt dat voelt dat misschien geweldig en ben je misschien. 5 minuten eerder op je eindbestemming maar speelt met je leven. Voordat je het weet lig je in een rolstoel en ben je vanaf je nek onder geparalyseerd.
250cc tje waar ik het over had haalt een vrachtwagen met gemak in.quote:Op maandag 25 september 2017 18:35 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
En juist daarom moet je de mogelijkheid om gevaar uit de weg te gaan... Je wil niet achter een vrachtwagen blijven rijden, maar je wil tijdens het inhalen ook niet 10 seconden ernaast hangen (omdat je geen power hebt).
Een goede examinator zal voorafgaand aan het examen ook zeggen dat hij liever heeft dat je een snelheidsovertreding begaat dan dat je in een rolstoel belandt.
Doe je dit trollen nu met opzet?quote:Op maandag 25 september 2017 19:27 schreef Atak het volgende:
[..]
250cc tje waar ik het over had haalt een vrachtwagen met gemak in.
Je wil het gewoon niet snappen hè?quote:Op maandag 25 september 2017 19:27 schreef Atak het volgende:
[..]
250cc tje waar ik het over had haalt een vrachtwagen met gemak in.
Flikker op man Dat 600tje van me loopt bijna 200 en trekt vlot door tot 180. 39kW fabriek maar dat is dan wel 20 jaar geleden.quote:Op maandag 25 september 2017 20:15 schreef Sounddragon het volgende:
Kwestie van een lesje A2 in de spits rijden op zo'n ding.. dan komt het besef wel als er om de paar 100 meter een nieuwe vouw in je broek gereden wordt en de leasebakken op je buddy klimmen terwijl je geen kant op kunt
Maar ik begin inderdaad te denken dat meneer gewoon de hele zooi zwaar zit te trollen hier, want zó naïef zijn bestaat volgens mij gewoon niet
600 - 250, zoek de verschillen..quote:Op maandag 25 september 2017 20:37 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Flikker op man Dat 600tje van me loopt bijna 200 en trekt vlot door tot 180. 39kW fabriek maar dat is dan wel 20 jaar geleden.
Hey mafkees, hoe is het met jouw brommert? heb je nog steeds je Alp?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:Op maandag 25 september 2017 22:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hey mafkees, hoe is het met jouw brommert? heb je nog steeds je Alp?Ik ook lang niet alles hoor de Alp snort nog vrolijk door - inmiddels de 146K aangetikt. Moet de olie weer eens vervangenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed bezig, repectabele standquote:Op maandag 25 september 2017 22:43 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik ook lang niet alles hoor de Alp snort nog vrolijk door - inmiddels de 146K aangetikt. Moet de olie weer eens vervangen
Druk bezahg met andere dingen eigenlijk (familieuitbreiding, nieuw huis, etc). Daarbovenop is reizen met de motor (tenminste, als je het zoals ik een week of 4-5 achtereen doet) best kostbaar in zowel tijd als geld. Het kriebelt nog steeds hoor, daarnietvan - als de tijd weer rijp is sluit ik zeker niet uit dat ik de kisten er weer op gooi en weer een maand gestoord ga lopen doenquote:Op maandag 25 september 2017 22:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Goed bezig, repectabele stand
Heb je hier ook een beetje gemist af en toe... en op je reizenblog is ook al sinds '15 erg stillie.. komta?
Whehe, ja, prioriteiten he; hebben we allemaal wel eens last van..quote:Op maandag 25 september 2017 22:54 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Druk bezahg met andere dingen eigenlijk (familieuitbreiding, nieuw huis, etc). Daarbovenop is reizen met de motor (tenminste, als je het zoals ik een week of 4-5 achtereen doet) best kostbaar in zowel tijd als geld. Het kriebelt nog steeds hoor, daarnietvan - als de tijd weer rijp is sluit ik zeker niet uit dat ik de kisten er weer op gooi en weer een maand gestoord ga lopen doen
de gelijkenis is treffend.quote:Op maandag 25 september 2017 22:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Whehe, ja, prioriteiten he; hebben we allemaal wel eens last van..
Ik moet elke keer aan jou denken als ik die Maoam reklame zie
Jongeh, die commercial is jou gewoon op het lijf geschreven, maar je was denk ik effe op reis ofzo, toen hebben ze een second choice replacement gepakt.quote:
Ik heb nergens gezegd dat het mijn idee was, maar ik moet er nog steeds elke keer aan denken als ik hem ziequote:Op maandag 25 september 2017 23:09 schreef Anne het volgende:
Ho, Ho!
Komt doordat ik een keer riep; dat is Deka man!
Ik ben benieuwd wat Atak hiervan vindt.quote:Op dinsdag 26 september 2017 02:45 schreef Amoeba het volgende:
Vandaag weer zo'n salty leasebak rijder Ik was als brave burger aan het filteren en nam plaats voor een Volvo XC90. Je ziet echt letterlijk helemaal niks in de spiegels van een 748 maar ik zag toch wat beweging in mijn ooghoek ineens, was die vent rechts naast me aan het kruipen. Ik wist nog niet zo goed wat ik zag en toen werd het al groen.
Dus we rijden weg en gaat die vent weer lopen etteren, kleven, beetje duwen, dus ik geef die gast een middelvinger en piep 'm. Na het volgende stoplicht komt ie ineens met 120 (50 toegestaan) rechts voorbij om daarna mij een remtestje af te nemen. Daarna deze man wel serieus ver achter me gelaten, wat een gek
Hij leest waarschijnlijk alleen "dus ik geef die gast een middelvinger en piep 'm".quote:Op dinsdag 26 september 2017 09:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
dus ik geef die gast een middelvinger en piep 'm.
Ik zou zelf geen ruzie zoeken wanneer ik op een tweewieler ben. Je bent erg kwetsbaar. Stel je hebt de verkeerde en hij duwt je de berm in. Voor mij is het niet waard. Gewoon aan de kant gaan, parkeerplaats opgaan als je kan en vooral niet uitdagen of gaan speeden. Normaal ben ik niet iemand die confrontatie uit de weggaat maar wanneer je op een tweewieler bent en de ander is in een auto dan zou ik dat altijd doen.quote:Op dinsdag 26 september 2017 09:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat Atak hiervan vindt.
Natuurlijk is dat niet netjes, en het feit dat hij met 100+ in de ankers moet en ik vanaf ongeveer 70 maakt zijn remtestje natuurlijk peanuts, maar dat iemand dat bij een motorrijder doet is wel nieuw voor me.quote:Op dinsdag 26 september 2017 11:05 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Hij leest waarschijnlijk alleen "dus ik geef die gast een middelvinger en piep 'm".
Mooie fiets !!quote:Op dinsdag 26 september 2017 02:45 schreef Amoeba het volgende:
Vandaag weer zo'n salty leasebak rijder Ik was als brave burger aan het filteren en nam plaats voor een Volvo XC90. Je ziet echt letterlijk helemaal niks in de spiegels van een 748 maar ik zag toch wat beweging in mijn ooghoek ineens, was die vent rechts naast me aan het kruipen. Ik wist nog niet zo goed wat ik zag en toen werd het al groen.
Dus we rijden weg en gaat die vent weer lopen etteren, kleven, beetje duwen, dus ik geef die gast een middelvinger en piep 'm. Na het volgende stoplicht komt ie ineens met 120 (50 toegestaan) rechts voorbij om daarna mij een remtestje af te nemen. Daarna deze man wel serieus ver achter me gelaten, wat een gek
Ik kom dagelijks pipos tegen die het verantwoord vinden om mij aan de kant te drukken bij een invoegstrook, of überhaupt als ze opzij willen. Of je op een motor zit of niet lijkt niet zoveel uit te maken voor dat soort figuren.quote:Op dinsdag 26 september 2017 12:33 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat niet netjes, en het feit dat hij met 100+ in de ankers moet en ik vanaf ongeveer 70 maakt zijn remtestje natuurlijk peanuts, maar dat iemand dat bij een motorrijder doet is wel nieuw voor me.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |