abonnement Unibet Coolblue
pi_173545092
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P




En game on!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 2 september 2017 @ 20:29:36 #2
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_173549887
:W ik moet nog teruglezen. Lekker druk met werk en kinderen.
Ik probeer weer aan te haken maar dat valt niet mee :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_173550508
:W Chanty
Hoe is het met jou en je leuke dreumes?
pi_173550647
Malteser, van harte met je zwangerschap. Wat moet die spanning zwaar zijn. :*

LeSage wat een knappe kerel zeg!
O+
pi_173552811
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 21:05 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Malteser, van harte met je zwangerschap. Wat moet die spanning zwaar zijn. :*

LeSage wat een knappe kerel zeg!
O+
Wat lief, dank je :*
pi_173556261
Gister met zijn allen naar Dierenrijk geweest. Zo leuk om te zien hoe blij dreumes daarvan werd. Heerlijk gespeeld in de speeltuinen en zelfs helemaal enthousiast naar de hele hoge glijbaan geklommen. Was net te spannend om in zijn eentje vanaf te glijden dus ik heb me maar weer eens opgeofferd. Zo heerlijk dat je met die kleintjes ook weer zelf mag spelen :P
  zondag 3 september 2017 @ 08:47:03 #7
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_173556577
Malteser wat spannend. Toch alvast een voorzichtige gefeliciteerd :)

Lesage wat een mooie foto's O+


quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 20:58 schreef ikke_84 het volgende:
:W Chanty
Hoe is het met jou en je leuke dreumes?
Eigenlijk gaat alles nog hetzelfde hier. Zit nog steeds te wachten op die twee kiezen }:| ze plakt aan me als kauwgom dus even een vermoeiende fase. Aan de andere kant krijgt ze steeds meer personality O+ ze kletst en zingt de hele dag (zeker 20 woordjes al) en probeert los te staan.

Bij het cb goedgekeurd: 8,6kg en 76,5cm.

Ik mag niet klagen :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_173556589
Chanty en Groofsken :W hoe gaat het bij jullie?

Vosje, is dierenrijk een leuk park? Het is hier best in de buurt, maar ben er nog nooit geweest.

Hoe gaat het met W, Sillie? Vlekjes weer weg aan het trekken?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173556661
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 08:48 schreef LeSage het volgende:
Chanty en Groofsken :W hoe gaat het bij jullie?

Vosje, is dierenrijk een leuk park? Het is hier best in de buurt, maar ben er nog nooit geweest.

Hoe gaat het met W, Sillie? Vlekjes weer weg aan het trekken?
Lief dat je het vraagt. De vlekjes die het eerst kwamen trekken weg (vooral op zijn romp), maar op zijn armen en in z'n gezicht komen er nog bij, dus het verloopt een beetje in fases. Gelukkig is W. wel weer vrolijker, hij is nu lekker aan het spelen ipv aan het jammeren en niks willen...
pi_173557358
Gelukkig gaat het beter met W!

Mijn dreumes klimt nu zelf in de TripTrapp en maakt de (originele) riempjes met gesp om haar middel zelf vast. Dan gaat ze op de zitting staan en ontdoet zich als een ware Houdini van de riempjes door via de tafel eruit te klimmen. Ze net zo erg als ik op die leeftijd...en ik hoopte zo dat dat niet zo zou zijn na al die verhalen van mijn moeder }:|
pi_173557682
O wat heerlijk dat W zich wat beter voelt Sillie!
Hehehe, lekker als je kind zo op je lijkt Aerenia ;)
LeSage: ik vind Dierenrijk echt wel leuk, want combi van favo's voor de kinders (dieren en speeltuinen). Vooral de grote speeltuin met terras wat daarop uitkijkt beviel prima. Je kunt zelf eten meenemen zolang je daarmee niet op een terras gaat zitten (staan ook bankjes her en der) en dat is handig. Bij een vorig bezoek hadden we niets meegenomen en waren we bij een klein eettentje neergestreken, maar daar kon je alleen friet en broodje kroket/frikandel halen en dat lustte mijn kind toen niet :')
pi_173557684
Fijn dat het beter gaat, Sillie!

Oh Chanty, wat zijn tanden toch een ellende. Wel tof hè, die persoonlijkheid die ze ontwikkelen. Daar kan ik me echt over verwonderen.

Ik kwam even patsen met mijn dreumes. Hij bracht net zelf zijn potje, dus ik zet hem er op en plast hij dus ook echt :'( :o 8-) ik ben zo trots!!
Samen natuurlijk het plasje uitgezwaaid op de wc :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173557752
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 10:28 schreef Vosje6 het volgende:
O wat heerlijk dat W zich wat beter voelt Sillie!
Hehehe, lekker als je kind zo op je lijkt Aerenia ;)
LeSage: ik vind Dierenrijk echt wel leuk, want combi van favo's voor de kinders (dieren en speeltuinen). Vooral de grote speeltuin met terras wat daarop uitkijkt beviel prima. Je kunt zelf eten meenemen zolang je daarmee niet op een terras gaat zitten (staan ook bankjes her en der) en dat is handig. Bij een vorig bezoek hadden we niets meegenomen en waren we bij een klein eettentje neergestreken, maar daar kon je alleen friet en broodje kroket/frikandel halen en dat lustte mijn kind toen niet :')
Hm, dat klinkt wel goed! Als baby geboren is en mee kan toch maar eens een dagje doen!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 3 september 2017 @ 13:20:04 #14
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_173560430
Wat goed Lesage *O* hoe oud is hij nu?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_173560975
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 13:20 schreef Chanty het volgende:
Wat goed Lesage *O* hoe oud is hij nu?
19 maanden :D potje staat altijd in de woonkamer, voor als hij er zomaar zin in krijgt. Deze week maar eens onderbroekjes en hemdjes halen, is wel iets handiger dan rompers.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173561569
W. aan de beterende hand! Fijn!

Wij hebben een abonnement op dierenrijk en wij vinden het heel fijn daar! Willem vermaakt zich daar ontzettend.
pi_173567454
Ik kreeg net een facetime kus van T.nu kun je me opvegen!
pi_173570880
J wat lief O+ O+

We hadden familiebbq bij mijn ouders vandaag. De familie is nogal groot en ik wist niet hoe L het zou vinden. Nou, een 8 maanden oud achterneefje (ofzo, weet ik veel) zat met 'zijn' speelgoed te spelen en dat vond hij niet leuk. Hij probeerde elke keer het af te pakken. Toen zag hij de tandjes van die baby en stak zijn vinger in zijn mond. Nou, dat kind beet natuurlijk en niet zo zacht ook :'). Toen die baby van het kleed af ging, ging het beter en heeft hij heerlijk gespeeld. Je bent er wel druk mee alleen (man moest werken) maar het was wel leuk. Een ander kind van bijna 3 had een neonshirt aan en L heeft die wel een uur lang achterna gezeten O+ zo mooi vond hij dat shirt.

En L heeft laten zien dat hij nog best kan slapen in de auto. Twee minuten voordat we thuis waren :') normaal doet hij dat nooit.
pi_173573742
Weet iemand hier toevallig wanneer kindjes gemiddeld gezien overgaan van een ledikant op een juniorbedje?
pi_173574429
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 22:01 schreef silliegirl het volgende:
Weet iemand hier toevallig wanneer kindjes gemiddeld gezien overgaan van een ledikant op een juniorbedje?
Dat is toch heel erg afhankelijk van het kindje (en de situatie)? Sommige mensen laten hun dreumes al in een juniorbedje slapen omdat ze het ledikant nodig hebben voor het volgende kind. Andere mensen kiezen er juist weer voor omdat hun dreumes uit het ledikant klimt. En weer anderen wachten rustig tot de 3e verjaardag of langer, omdat het wel best is zo. Kortom: een echt gemiddelde is er niet :s)
  zondag 3 september 2017 @ 22:35:16 #21
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_173574504
Zou fijn zijn als je er straks maar 1 in de luiers hebt lesage

Sillie dat loopt nogal uiteen. Ik ken mensen die hun 3 jarige nog in een ledikant hebben liggen en lucas ging met 17 maanden al over omdat hij in paniek raakte van het opgesloten zijn.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_173577373
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 22:01 schreef silliegirl het volgende:
Weet iemand hier toevallig wanneer kindjes gemiddeld gezien overgaan van een ledikant op een juniorbedje?
Wij overwegen de overstap binnenkort te maken, omdat Twix zich steeds minder happy voelt in zijn ledikant. Hij wordt volgende week twee.
Maar als hij dat niet zo zou hebben, liet ik hem er gerust nog een jaar in liggen. Zeker omdat hij zo klein van stuk is.

Het speelt bij ons niet mee dat ik nu zwanger ben en we daarom door zouden moeten schuiven, een ledikantje is zo bijgekocht en kost bij bijv. Ikea echt niet zoveel.

Volgens mij is dat echt zoiets van: 'doen wat goed of praktisch voor jullie is'.
pi_173577415
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 22:01 schreef silliegirl het volgende:
Weet iemand hier toevallig wanneer kindjes gemiddeld gezien overgaan van een ledikant op een juniorbedje?
Sjaak ging over met 2 jaar en 4 maanden, maar bij oma ligt hij nog gewoon in een ledikantje. Hij had ook nog niet over gehoeven, maar we dachten dat hij er wel aan toe was. Hij vindt zijn nieuwe juniorbed geweldig. Maar ja, hij slaapt nog net zo goed in een ledikant of een campingbedje, het maakt hem allemaal niet uit.
pi_173577650
Thanks allemaal!

Ik heb ook de indruk dat W. aan een groter bed toe is, maar degene met kinderen in mijn omgeving verklaarden me voor gek..
Nahgoed, het kan dus best al zo zijn, begrijp ik. Dan maar is kijken voor een leuk juniorbedje. Misschien wel een idee om dat voor zijn verjaardag te doen, want we komen al om in 't speelgoed.

Vanaf wanneer is een fietsje met zijwieltjes eigenlijk leuk? Of een driewieler? 8)7
Ik heb ook al een loopfiets overwogen, maar we hebben dus een loopauto en daar vindt 'ie ook niks aan. Dus ik zie hem ook niet zo 123 met zo'n fietsje..
  maandag 4 september 2017 @ 09:18:52 #25
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_173577679
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 09:16 schreef silliegirl het volgende:.

Vanaf wanneer is een fietsje met zijwieltjes eigenlijk leuk? Of een driewieler? 8)7
N is net twee, maar die snapt nog niets van een fiets met trappers. Ze krijgt haar beentjes nog niet rond, zegmaar. Ze heeft wel een driewieler loopfiets, dat gaat goed. Maar ik denk dat een tweewieler qua balans nog te moeilijk is. Maar dit is volgens mij ook weer zoiets wat enorm verschilt per kind.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_173578121
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 22:35 schreef Chanty het volgende:
Zou fijn zijn als je er straks maar 1 in de luiers hebt lesage

Sillie dat loopt nogal uiteen. Ik ken mensen die hun 3 jarige nog in een ledikant hebben liggen en lucas ging met 17 maanden al over omdat hij in paniek raakte van het opgesloten zijn.
Ik verwacht niet dat S. binnen nu en hooguit 4 weken zindelijk is, maar het begin is er.
Vanmorgen weer geplast op het potje, helemaal trots aan papa laten zien en het potje meegenomen naar oma O+ :') (schoon dan wel)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173578166
Bedje gaan we hier over als baby uit het wiegje is gegroeid straks. Dan zal S. ongeveer 2 zijn. Peuterbedje hebben we al wel in huis toevallig.
Ik en mijn zussen lagen vroeger echt al met 1,5 in een groot bed, omdat mijn moeder heel erg rugklachten had en ons niet in en uit het ledikant kreeg. Geen problemen mee gehad, behalve dat de jongste altijd een paar keer 'uitte' wilde :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173578820
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 09:18 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

N is net twee, maar die snapt nog niets van een fiets met trappers. Ze krijgt haar beentjes nog niet rond, zegmaar. Ze heeft wel een driewieler loopfiets, dat gaat goed. Maar ik denk dat een tweewieler qua balans nog te moeilijk is. Maar dit is volgens mij ook weer zoiets wat enorm verschilt per kind.
T is nog net geen 2, en heeft sinds kort een loopfiets met 2 wielen. Hij kan er echt al heel goed mee overweg. Een learningcurve van 2 dagen. Op dag 1 lukte sturen nog niet, en nu probeert hij mij op de stoep omver te rijden en kan hij prima sturen. Hij is alleen heel erg snel afgeleidt, wat maakt dat we nergens komen omdat er overal auto's staan om te bekijken :')
pi_173582331
Fietsjes met trappers is echt een heel moeilijk iets voor die kleintjes sillie!

En een loopfiets lijkt me toch ook handig om te gebruiken voor 't evenwicht, maar dat kan ook voor erbij. (mijn oudste had nooit een loopfiets, en vindt fietsen nu nogsteeds haske moeilijk, met name het stabiel blijven. En hij moet volgend jaar naar de middelbare...)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_173582353
Heb je de loopauto al eens buiten geprobeerd trouwens? Dat is hier echt een grote hit
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_173582843
Kijk mijn dreumes eens, op z'n fietsje.. Hij wordt zo snel groot nu.

  maandag 4 september 2017 @ 15:17:09 #32
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173582870
Awwwww. En wat een kleurig geheel zo, vrolijk ventje. En groot ja!
Wordt echt gek straks met een nieuwe kleine erbij :D O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173582938
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 15:17 schreef Molo het volgende:
Awwwww. En wat een kleurig geheel zo, vrolijk ventje. En groot ja!
Wordt echt gek straks met een nieuwe kleine erbij :D O+
ja man, knettergek. Het is zo'n lekker ding. En ik mis hem zo...Gelukkig is het al bijna woensdag...
  maandag 4 september 2017 @ 15:26:38 #34
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173583059
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 15:20 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ja man, knettergek. Het is zo'n lekker ding. En ik mis hem zo...Gelukkig is het al bijna woensdag...
De lekkere dingen afdeling van het KaDeWe even leegkopen ter afleiding in de vrije uurtjes? :P

Ik heb dat missen steeds meer. Het is ook zo'n heerlijke hummel, hoe lekker boevig ze soms ook is ;)
Slim meisje én lief, heerlijk.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173583420
Ooohh die krijgt Alex ook voor z'n tweede verjaardag :D maar dan een gele met tijgerstrepen :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_173583429
Staat 'm goed Jagar, dat groot zijn O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_173583571
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 15:26 schreef Molo het volgende:

[..]

De lekkere dingen afdeling van het KaDeWe even leegkopen ter afleiding in de vrije uurtjes? :P

Ik heb dat missen steeds meer. Het is ook zo'n heerlijke hummel, hoe lekker boevig ze soms ook is ;)
Slim meisje én lief, heerlijk.
het is zover weg, en ik heb weinig vrije uurtjes...Helaas.

Ja he pinq, vind ik ook!

Alex z'n tweede verjaardag komt er ook al snel aan. Begin oktober, niet?
pi_173583592
Ja, de 1e oktoberdag O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_173584504
Wow, Jagar, wat een kindje al!! Wel heel tof zo O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 4 september 2017 @ 21:42:04 #40
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173590083
Hoooooi :W We horen nu hier!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173590170
Jaaa Q welkom en gefeliciteerd!
Wat is hij veranderd en groot. Hij lijkt groter dan Emmy. Weet je zijn stats?

Jagar wow wat een groterd! Kan me voorstellen dat je hem mist.
  maandag 4 september 2017 @ 21:51:00 #42
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173590312
Welkom grote Max *O* en Quoi!

Eindelijk een echte dreumes, al was je stiekem allang groot en ver qua ontwikkeling :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173590336
Hoi Q! :W
Ik vind Max echt een prachtige kerel O+

Zindelijkheidsupdate: 5 potjeplasjes vandaag :o dus vanmiddag maar even onderbroeken/hemdjes gekocht ter vervanging van de rompers. Hema was de enige die redelijk kleine maatjes verkocht :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173590453
Wow wat knap dat S al op het potje plast. Wat zitten er hier snelle kindjes bij
En wat leuk dat hij er ook zo trots op is.

Jagar kijk hem op zijn fiets zitten :D grappig hoe snel ze dat leren hè.

Hier heeft de loopfiets ervoor gezorgd dat onze peuter net na zijn 3e verjaardag zo weg fietste op een gewone fiets. Het trappen heeft hij op de driewieler geleerd.

Chanty die tanden zijn echt niet leuk. En het duurt ook zo ontzettend lang voor ze door zijn.
Hier ook 4 kei grote bobbels en witte eronder maar door komen ho maar :{w

Een voordeel van een ander bed vond ik ook echt wel dat je niet steeds hoeft te tillen. Scheelde een hoop rug pijn.
Daar heb ik nu geen last van dus S blijft zeker wel tot zijn 16e in het ledikant :+

Welkom Quoi en Max O+
Gefeliciteerd met je dreumes.
  dinsdag 5 september 2017 @ 09:27:23 #45
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173594994
Zo, ik heb wel effe nodig om iedereen te 'leren kennen' hier, maar ik begin gewoon :)

quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 10:07 schreef Aerenia het volgende:
Gelukkig gaat het beter met W!

Mijn dreumes klimt nu zelf in de TripTrapp en maakt de (originele) riempjes met gesp om haar middel zelf vast. Dan gaat ze op de zitting staan en ontdoet zich als een ware Houdini van de riempjes door via de tafel eruit te klimmen. Ze net zo erg als ik op die leeftijd...en ik hoopte zo dat dat niet zo zou zijn na al die verhalen van mijn moeder }:|
Wat leuk dat ze zo op jou lijkt! Hoe oud is ze?
Ik geloof dat ik de voetenplank van onze TrippTrapp maar laaaaag ga monteren, want hier wordt er meer gestaan dan gezeten. We zetten 'm telkens lager, maar dan groeit 'ie weer sneller dan wij reageren :')

quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 10:28 schreef LeSage het volgende:
Ik kwam even patsen met mijn dreumes. Hij bracht net zelf zijn potje, dus ik zet hem er op en plast hij dus ook echt ik ben zo trots!!
Samen natuurlijk het plasje uitgezwaaid op de wc
Wat goed! Lekker bijtijds uit de luiers straks :) Maar gelukkig kom je binnenkort weer om in de luiers, niet? ;) Gaat het goed?

quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 20:15 schreef Nazil het volgende:
J wat lief O+ O+

We hadden familiebbq bij mijn ouders vandaag. De familie is nogal groot en ik wist niet hoe L het zou vinden. Nou, een 8 maanden oud achterneefje (ofzo, weet ik veel) zat met 'zijn' speelgoed te spelen en dat vond hij niet leuk. Hij probeerde elke keer het af te pakken. Toen zag hij de tandjes van die baby en stak zijn vinger in zijn mond. Nou, dat kind beet natuurlijk en niet zo zacht ook :'). Toen die baby van het kleed af ging, ging het beter en heeft hij heerlijk gespeeld. Je bent er wel druk mee alleen (man moest werken) maar het was wel leuk. Een ander kind van bijna 3 had een neonshirt aan en L heeft die wel een uur lang achterna gezeten O+ zo mooi vond hij dat shirt.

En L heeft laten zien dat hij nog best kan slapen in de auto. Twee minuten voordat we thuis waren :') normaal doet hij dat nooit.
:D Van je afbijten kan geen kwaad ;) Hier betrap ik Max weleens op knijpen bij een ander kind. Ik geloof dat het allemaal uit goedbedoelde speelsheid is.

Maar je zit wel effe raar te kijken!

quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 15:20 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ja man, knettergek. Het is zo'n lekker ding. En ik mis hem zo...Gelukkig is het al bijna woensdag...
Wat een mooi ventje op zijn fietsje! Nog één dag en je mag weer knuffelen, lees ik. Is hij voor de gezelligheid met zijn vader op stap?

quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 21:45 schreef Arja het volgende:
Weet je zijn stats?
Met 11 maanden was hij 11,6 kg en 86 cm. Zal nu dus ietsjes meer zijn. Kledingmaat 86 pas nu perfect. Hoe gaat het met Emmy?

Max is naar de gastouder met zijn traktaties (voor wel 4 kinderen :o ) en brak weer lekker de tent af. Zodra hij haar ziet trekt hij al een pruillip. Nu weer wachten op de alles-gaat-goed-foto :')
pi_173595344
Wat fijn dat er tegenwoordig alles gaat goed foto's gestuurd kunnen worden Q. Lijkt me niet leuk om je kind zo achter te laten.
Wat is hij groot. Ik had eigenlijk ook een groot kind verwacht, want lange man maar ze is heel gemiddeld.

Met Emmy gaat het heel goed. Ze leert elke dag een nieuw woordje. Met als laatste aanwinsten: boekje, kaas, vis en tsjoe tsjoe wah. Het jammere is alleen dat als ze een nieuw woord beheerst, ze het weer een hele poos niet laat horen. En vooral niet als je het trots wil laten demonstreren.

Ze staat overal tegenaan en zet soms stapjes langs de tafel, maar heeft daar geen haast mee.

En ze luistert nu ook vaak na een "nee" of bedenkt zichzelf al als ze onderweg is naar de audio
pi_173595822
@ Quoi, Welkom hier! Ja, hij is op een plezierreisje, de opa's en oma's bezoeken. Bijkomend voordeel is dat ik extra veel tijd heb om te werken, zit vol tegen deadlines aan. Theoretisch is dat dan, praktisch gezien heb ik er zo zat van dat ik alleen maar aan het WOGgen ben.

Volgens de duutser maakt T volop grapjes bij opa en oma. Hij wijst naar opa, maar zegt 'papa'. Als mensen dan zeggen 'neee, opa', moet hij zooo hard lachen. :')
pi_173596006
Q, wat vervelend om Max steeds zo te moeten brengen. Gelukkig gaat het snel voorbij.

Arja, luisteren naar 'nee' _O_
Van die woordjes is wel herkenbaar. Dan vraag ik of hij iets na wil zeggen. 'Nee' }:|

Dreumesen die grapjes maken O+ Dat vind ik zo leuk. En knap ook, dat ze al doorhebben dat zoiets lollig is :D

Ja Q, nog maar heul even en dan weer volop in de luiers. Wel hele kleine luiertjes zijn het, stopte ze gisteren in de commode en schrok er gewoon van.
Ben wel blij als ik mijn lichaam weer terug heb, dreumes is best zwaar nu, zeker in en uit het ledikant tillen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173596102
Q L is gewoon 10 cm kleiner _O- nou ja paar weken geleden dan. En idd, ik vind het niet erg als er onbedoeld wordt gebeten of geknepen, hoort er bij. Mijn moeder vond het heel zielig voor L _O-
Leuke verjaardag gehad zo te zien?
pi_173596161
Haha herkenbaar arja
Stijn schudt ook al nee als hij naar de radio kruipt en dan zit hij ervoor met een grote lach op zijn gezicht, met zijn wijsvinger in de lucht die ook heen en weer gaat.
En toch doet hij het :D

Dat weg brengen naar de opvang is zo niet leuk als ze gaan huilen.
Fijn als je dan een leuke foto krijgt als je weg bent.
Quoi wat gaat Max trakteren?
pi_173598278
Wauw Jagar wat knap van T zo op het fietsje. Dan ziet hij er opeens echt groot uit ja!

LeSage ook goed van S op het potje. Begrijpelijk dat je er trots op bent! Hier is L daar echt nog niet aan toe. Als we vragen of ze op de WC wil dan volgt er heel snel een neeee. :) Misschien ook een potje aanschaffen. Die stap is misschien wat kleiner dan met de verkleiner op de WC.
Die kleine luiertjes is dan echt zo'n groot verschil inderdaad. Dat is inderdaad zwaar LeSage. Kan je man het zoveel mogelijk van je overnemen?

Hier ligt L nog in het ledikantje en ik heb ook niet het idee dat ze al aan een ander bed toe is. Even kijken hoe we dat dadelijk gaan doen als F uit de wieg is gegroeid.

Welkom Quoi!!! Leuk om je updates hier weer verder te lezen. Ik kon ze in het babytopic ook mooi volgen :).

Arja wat knap van Emmy. Haar taalontwikkeling gaat geloof ik best snel hè!

Ik heb L net ook gewogen op de weegschaal, want ze ging er toevallig zelf op staan. Ze is bijna 2 en ze weegt 11.3 kg.

Oh en L was vandaag pas om 7.45 uur wakker :o O+ . Ze gunt ons nog even een uitslaapdagje in onze vakantie. Superfijn! & verder is ze zo lief de laatste tijd. Ze kan zichzelf steeds beter vermaken. Zorgt goed voor haar poppen en knuffels, dat ze op tijd eten, drinken, slapen en een schone luier hebben O+ .

Laatst zaten man en ik te treuzelen in de auto en toen hoorden we haar opeens zeggen: Duuuurt lang :D . Maar ik denk dat het gewoon een toevalstreffer was :P . Wel super grappig.
  dinsdag 5 september 2017 @ 13:17:45 #52
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173598855
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 10:47 schreef ikke_84 het volgende:
Quoi wat gaat Max trakteren?
Lange vingers :')

.... met daarop vingerpoppetjes van wilde dieren en een voelboekje "Hoe voelt Afrika?" voor de gastouder. Geen culinaire hoogstand, maar wel een leuk beleving voor de kindjes, dacht ik zo :)
  woensdag 6 september 2017 @ 11:52:31 #53
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173617754
Ik ouwehoer wel verder hoor :)
We zijn hier weer midden in de tandjesluiers beland. Ieuw. Dat 'ie prinsheerlijk ligt te slapen gisteravond, maar dat die lucht vanuit zijn kamer bijna beneden te ruiken is :{ Dan toch verschonen, sliep hij gewoon door op de commode! :o

Het is bijna chemisch afval jongen, yuk. Verder schep ik ook voor een maand kattenstront bij de buren én prik insuline bij een van hun katten. Ik voel me soms net een dierenverzorger van Blijdorp :7
pi_173617944
Haha Q.

S. poept ook vaak in zijn slaap. Ik weet het al voordat ik naar boven loop, want ik hoor dan door de babyfoon: 'bah, bleh' _O- en daar heeft ie helemaal gelijk in, zo vies ooit :')

Ik moet wel wennen aan de zelfstandigheid die onze dreumes al krijgt. Dan zeg ik vanmorgen dat hij naar opa en oma gaat en dan wandelt hij alvast naar de deur. Draait nog een keer om en zwaait. Ik kijk een beetje uit naar een plakbaby O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173618059
oh echt? 's nachts poepen heeft T gelukkig al heeeel lang niet meer gedaan.

Ik vind dat zo leuk, LeSage. Zodra wij het kdv noemen pakt T ook z'n rugzak, probeert z'n schoenen aan te doen en de voordeur open te doen...

Vanmiddag komen m'n mannen weer thuis. Kan niet wachten!
pi_173618247
Die van mij heeft een hekel aan het kdv. Afscheid nemen is daar elke keer drama. Inmiddels zie ik er ook tegenop als ik hem weer moet wegbrengen -O- .

Wij zitten ook weer terug in de luiers; alles ging prima op de wc maar toen kwamen er weer kiezen met bijbehorende poepellende en lukte de wc even niet.
  woensdag 6 september 2017 @ 12:26:39 #57
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173618400
Wat heerlijk LeSage! Een jongetje dat dan naar de deur loopt, daar kan ik me dan weer niks bij voorstellen.

Jagär, je mannen weer terug :) En ben je opgeschoten qua werk? Heb ik goed opgepikt dat je met je proefschrift bezig bent?

Sillie, pffft, ik zie daar ook tegenop inmiddels. Ik ga er hier maar vanuit dat het een fase is. Sterkte met de poepellende.

Mijn schoonouders zitten een weekje in de buurt in een huisje (ze wonen ver weg) vanwege Max' verjaardag. Ik had beloofd om nog even langs te hoppen met de kleine man, dus dan doen we vanmiddag dan maar. I'll survive.
  woensdag 6 september 2017 @ 12:44:02 #58
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_173618675
Arja zo herkenbaar :D hier ook heel wat woordjes maar echt niet als er erom vraagt :{w en ook hier worden sommige woorden na een tijdje niet meer gebruikt maar herinner me van Lucas dat hij dat ook had dus volgens mij is dat normaal.

Quoi wat is hij groot geworden :o en die stats ook _O_ daar is de mijne echt mini bij.

Lesage dat is echt superknap hoor!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_173618841
Oh Q, sterkte ;) en zo naar de deur wandelen is echt niet meer zo ver weg. Dat gaat ineens zo snel ;( O+

Jagar, eindelijk weer knuffelen met je kerels. Wat zou ik ze toch missen zeg!

Poepen is alleen bij de dutjes overdag gelukkig. Niet 's nachts, dat gaat baby straks wel weer doen denk ik ;)

Oh Sillie, dat lijkt me echt verschrikkelijk. Is het wel goed als hij er eenmaal even is?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173618881
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 12:58 schreef LeSage het volgende:
Oh Q, sterkte ;) en zo naar de deur wandelen is echt niet meer zo ver weg. Dat gaat ineens zo snel ;( O+

Jagar, eindelijk weer knuffelen met je kerels. Wat zou ik ze toch missen zeg!

Poepen is alleen bij de dutjes overdag gelukkig. Niet 's nachts, dat gaat baby straks wel weer doen denk ik ;)

Oh Sillie, dat lijkt me echt verschrikkelijk. Is het wel goed als hij er eenmaal even is?
Pas als ik weg ben, dan is het zo over en ok. Maar hij kalmeert niet voor ik vertrek, dus ik laat elke keer een overstuur kind achter... :'(
pi_173619146
Veel plezier jager met de hereniging.

Grappig chanty dat je het herkent.
Nieuwste woorden van vandaag: tequilla en prothese.
Hoe ze daar bij komt :')
  woensdag 6 september 2017 @ 13:22:07 #62
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_173619251
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 13:16 schreef Arja het volgende:
Veel plezier jager met de hereniging.

Grappig chanty dat je het herkent.
Nieuwste woorden van vandaag: tequilla en prothese.
Hoe ze daar bij komt :')
Ook bij het juiste voorwerp? :+

Sillie als ik haar wegbreng is het ook huilen (bij man minder vaak). Hoort er helaas bij. Gelukkig haal ik ze meestal. Lucas huilde tot hij 2 was.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_173621783
Normaal is het huilen bij kdv (maar daarna super leuk en wil niet meer weg) maar vanochtend pakte hij een tractor en kroop er zo mee de hal op. Hij had geen oog meer voor mij. Sowieso alles op wielen. Oengoe noemt hij het :') auto dus.
pi_173625428
Half bijlees!

LeSage, oh wat knap die zindelijkheid! Hier heeft grootste héél veel interesse voor de wc dus die mag nadat ik geweest ben ook even op de verkleiner en dan een stukje wc papier deppen en weggooien. O+ Kleinste heeft te smalle billetjes, die gaat huilen. Ik zag zo'n leuk potje in de vorm van een wc, denk dat ik die ga halen voor hem haha.

Quoi, ook nog welkom hier met je dreumes-vermomd-als-peuter! :D

Jagar, zo cute op dat fietsje O+

Hier toevallig pas de peuterbedjes besteld. Eénpersoonsbedden had ook al gekund, maar dan staat hun kamer gelijk zo vol. Maar ze slapen snachts ook nog regelmatig bij mij.

Arja, echt super knap hoor zoveel praten!

Vieve bijna een peuter, wanneer is ze jarig?

Silly, dat lijkt me echt vreselijk, gelukkig gaat t daarna wel goed.

Hier ook pas weer even gewogen, kleinste is 8,1 kilo, grootste 10,2.

Ik vroeg me af wat jullie vinden van het volgende: hoe vind je de balans tussen troosten en "verwennen"? Zoals bekend delft kleinste vaak het onderspit bij ruzie en hij gaat dan hard huilen en troost zoeken. Nu zei iemand laatst dat ik m beter niet kan troosten omdat hij anders niet weerbaar/een moederskindje wordt. Ik probeer hem nu "luchtig" te troosten (dat was niet leuk he, ga maar met iets anders spelen *aai over bol*), maar soms wil hij dan echt erg graag even op schoot knuffelen (wat ik dus ook doe). Veiligheid versus weerbaarheid?

[ Bericht 0% gewijzigd door Madivi op 06-09-2017 20:15:36 ]
  woensdag 6 september 2017 @ 19:58:47 #65
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_173626999
Jeetje Madivi... Hij is 1! Leuk dat mensen iets roepen over verwennen, weerbaarheid en moederskindje maar hij is nog zo klein. Geef hem die veiligheid die hij zoekt. Dat is namelijk de basis voor weerbaarheid.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_173627279
Hoi-ik-lees-wel-mee-maar-kan-vaak-de-tijd-niet-vinden-om-te-reageren :P. Maar nu op pc dus dat is makkelijker ;).

Quoi nog gefeliciteerd met je maxidreumes! Wat een grote! Zijn jullie allebei ook lang? Succes met het chemische afval ;). Vreselijk vies idd, die lucht :{.

Sillie, hier ook nog steeds drama bij het wegbrengen, voelt zo shit hè.. :*.

LeSage wat knap!

Hier is de zindelijkheid ook weer even gepauzeerd, zelfde probleem als sillie al benoemde: tandjes. E heeft al twee dagen koorts, volgens mij alleen van zo'n stomme kies. Ze zegt ook vaak 'tandje auw, pijn'. Zo sneu. Maar desondanks mogen we eigenlijk nog niet klagen, tot nu toe heeft ze alleen van de kiezen echt veel last gehad, van de andere tandjes niet zo.

Madivi, ik zou doen wat voor jou goed voelt. Ik denk dat jij als moeder héél goed huiltjes kan onderscheiden en op basis daarvan kan handelen? :) Dat doe ik iig: als ik hoor dat het geen 'gemeende' huil is, dan geef ik er niet teveel aandacht aan, maar is het menens dan ben ik er voor haar. Kortom als de kleinste echt overstuur is van zo'n ruzie en jouw troost zoekt, dan zou ik er wss ook aan toegeven. En sowieso, hij heeft nog tijd zat om te leren hoe ie beter met het verlies om kan gaan lijkt me, hij is nu nog wat jong om het te snappen denk ik ;).
pi_173627552
Ik zoek meestal inderdaad een tussenweg. Is er echt iets aan de hand, dan lekker knuffelen en troosten. Is het niet zo erg, dan kloppen we de handjes af, geef ik 'm een aai over z'n bolletje en gaan we verder.
Adviezen die je zo lukraak naar je toe geslingerd krijgt moet je gewoon niet teveel mee doen :* jij bent de mama van je kindjes en weet heus wel wat je doet.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173627598
Chanty, ja dat is ook mijn gevoel erbij. Vaak moeten ze beide even geknuffeld na een ruzie, grootste vond t natuurlijk ook niet leuk. Maar zulk commentaar kan me dan wel onzeker maken of ik niet te soft ben.

Zusje, wat sneu van de tandjes. En zindelijkheid komt vanzelf wel weer...

En idd soms is het echt duidelijk beetje jengelen (dan ook gelijk een dikke grijns als ik ze wel oppak) maar vaak is t ook wel echt verdriet om de ruzie, de schrik en moeheid achteraf.

Vind het altijd erg fijn om wat andere meningen te lezen hier.
pi_173627681
Welkom Quoi en Max! Max lijkt me een heerlijke dreumes.
Eens met zusje en chanty: niets mis met troosten. Als je nu elke keer de situatie voor hem ging oplossen dan geeft dat misschien een onhandig signaal (als ik iets wil ga ik naar mama en die regelt het), maar hij weet nu duidelijk nog niet hoe hij het kan oplossen en komt dan even vast te zitten in frustratie en verdriet en zoekt dan troost om daar uit te komen denk ik. Is een prima vaardigheid denk ik. Pas wanneer ze daar aan toe zijn kun je ze proberen gedrag te leren zodat er niet eentje 'altijd het onderspit delft'. Vertellen dat je soms om de beurt kunt doen enzovoorts. Ik vind dat met peuter en dreumes soms best lastig inschatten (wanneer/hoe), maar peuter kent natuurlijk al wat basisbeginselen van delen en heeft al inlevingsvermogen opgedaan en dat maakt het wel makkelijker natuurlijk.
  woensdag 6 september 2017 @ 20:42:12 #70
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173628105
Tequila en prothese _O- _O- _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173628224
Oe en zusje, je was het vast al van plan, maar als die koorts aanhoudt wel langs de huisarts he? Bij doorkomende tanden is de weerstand wat minder en daardoor zie je vaak dat kindjes ziek worden ten tijde van, maar ze zijn wel echt ziek dus dan geldt dezelfde 'regel' als altijd: koorts niet over na drie dagen=even laten nakijken (of eerder bij ernstig ziek natuurlijk). Zo sneu altijd die tandjes, ik kijk niet uit naar de laatste set kiezen.
Ik wilde net reageren dat ik het allemaal zo knap vind van die plasjes op potjes en spontaan doet mijn dreumes zijn eerste plasje-op-potje :D. Nu deed zijn zus dat op vroegere leeftijd en is die nog steeds niet helemaal zindelijk overdag, maar ik heb het genoteerd in zijn mijlpaaltjes schriftje :P
pi_173628242
L heeft van z'n eerste tanden al zo veel last gehad dat ik echt onderduik voor de kiezen :X

Ik ben net thuis en L ligt al in bed. Hij was heel moe geweest van de opvang en ik vind het zo niet leuk dat ik dan z'n oma stuur om hem op te halen en in bed te leggen omdat ik zelf een cursus had :'( :'(
pi_173633508
Hm nee vosje, ik was niet van plan langs de huisarts te gaan. Koorts is een groot woord, ze wordt 'sochtends wakker met verhoging en in de loop van de dag gaat ze richting de 38 graden. Niet echt schrikbarend. Als ik daarmee bij de huisarts kom zeggen ze toch dat ik het moet aankijken, moet zorgen dat ze goed drinken en dan kan ik weer gaan. Vind ik zo'n zonde van mijn tijd en die van de HA :P.

En hoera voor het eerste plasje! Ben je dan bij een tweede ook weer zo belachelijk trots? ;)

Dat is geen fijn vooruitzicht Nazil :X. Was ie er ook echt ziek van? Zo sneu hè.
  donderdag 7 september 2017 @ 08:53:30 #74
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173633610
Arja, hoe komt Emmy in hemelsnaam aan tequila en prothese? :D :D
Het lijkt me een fase waarin je je met z'n tweeën je suf lacht om dit soort uitspraken.

quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 19:02 schreef Madivi het volgende:
Quoi, ook nog welkom hier met je dreumes-vermomd-als-peuter!

:D! Goede omschrijving.

Wel een dingetje dat je kleinste soms wordt ondergesneeuwd. Ik heb er weinig verstand van, maar gevoelsmatig zal teveel knuffelen op die leeftijd weinig consequenties hebben voor moederskindje ja/nee.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 20:08 schreef hetzusjevan het volgende:
Quoi nog gefeliciteerd met je maxidreumes! Wat een grote! Zijn jullie allebei ook lang? Succes met het chemische afval . Vreselijk vies idd, die lucht .
Ja, we zijn allebei ook van het type reus. Nogal lang :) Na nog flink wat poepluiers heeft hij nu een dag niks gedaan. Heb 'm dus met een waarschuwing afgegeven bij de gastouder >:)

quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 20:49 schreef Nazil het volgende:
L heeft van z'n eerste tanden al zo veel last gehad dat ik echt onderduik voor de kiezen :X

Ik ben net thuis en L ligt al in bed. Hij was heel moe geweest van de opvang en ik vind het zo niet leuk dat ik dan z'n oma stuur om hem op te halen en in bed te leggen omdat ik zelf een cursus had :'( :'(
Je knuffeltijd maar lekker snel inhalen!

Sterkte met de kies Zusjevan!

Ik heb vanmorgen Max even op zijn nieuwe loopfietsje gezet. Hij moest heel erg lachen en vond het geweldig. Er zat weinig beweging in verder :') :)
pi_173633817
Die woorden Arja _O-
Hier zijn woorden als Ikea en bouwmarkt goed ingeburgerd. Je kunt je voorstellen dat ons huis nog in halve verbouwmodus is :)

Mijn humeur is op dit moment niet echt om over naar huis te schrijven.
S. is kei verkouden, waardoor we vannacht amper geslapen hebben. Dus die is ook niet gezellig.
Dan loopt hij de hond weer te klieren of de hond hem.
Ik ren maar achter S. aan om zijn neus schoon te maken, wat voor hem gelijk staat aan een enkeltje hel.
Ik wil gewoon dat het vanavond is. :z
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173634429
Oh lesage lijkt me ook pittig om zwanger te zijn en een dreumes te hebben. Kan niet iemand hem een dagje ophalen?

De woorden tequilla en prothese zijn meer toevallige klanken en woorden die ze maakt en wel blijft herhalen. Er is hier niemand met een prothese die de hele dag tequilla drinkt.
pi_173634687
Ik zou dan ook vraagtekens bij je omgeving gaan zetten, als er zo iemand in je huis rondwandelt _O-

S. is gisteren bij oma geweest en ik wil zo graag ook nog tijd met hem. Vind het al zo moeilijk dat ik een hoop niet meer kan met hem op dit moment ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 7 september 2017 @ 10:46:04 #78
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173635092
Ik ken zat zatlappige prothesegebruikers hoor :D
Mijn collega heeft zelfs een keer in de daklozenopvang een gevecht met dronkelappen meegemaakt die elkaar te lijf gingen met hun protheses _O_

Sterkte LeSage, klinkt als heel zwaar! Hopelijk duurt de nieuwe beeb niet heel lang meer en issie voorbeeldig lief :*

Larf hier eet alles, maar het pittige gehakt en de jalapeños van gisteren erbij zorgden wel even voor krijsen aan tafel :@
Het was ook wel echt spicy maar ze wilde per se proberen, moest stiekem beetje lachen :@ :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 7 september 2017 @ 11:31:59 #79
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173635837
Dat moment dat je weet dat je een jankend zeikwijf to be hebt gekregen als kind O+


Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173636009
quote:
10s.gif Op donderdag 7 september 2017 11:31 schreef Molo het volgende:
Dat moment dat je weet dat je een jankend zeikwijf to be hebt gekregen als kind O+

Haha zo iets heb ik ook... Mama mag natuurlijk niet in haar eentje een nieuwe Tony's proberen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat knap al die pratende dreumessen en potjes-plassenden e.d.! M zegt alleen nog maar losse klanken, ze zegt laatste tijd vaak tètè, maar ik weiger "tetten" aan te merken als eerste woordje :+ Ze begrijpt wel steeds meer dingen, bijvoorbeeld zwaaien, kusje geven, bal pakken, kastje dicht doen/laten ( :+)
  donderdag 7 september 2017 @ 11:52:03 #81
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173636141
_O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173636209
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 11:52 schreef Molo het volgende:
_O_
Ik heb ook nog een huilfoto van toen ik het afpakte (gemeen he), maar dat is een beetje gemeen om te posten he :+
pi_173636237
Dat zou T ook niet afslaan. Mooie meiden, trouwens!

T was laatst op de triptrap geklommen, en had mijn potje met foliumzuur van tafel gehaald, en zat rustig op een tabletje te kauwen. Hij kon het ook niet waarderen dat ik geprobeerd heb zoveel mogelijkv an het tabletje uit z'n mond te halen...
  donderdag 7 september 2017 @ 12:25:20 #84
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173636683
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 11:56 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Ik heb ook nog een huilfoto van toen ik het afpakte (gemeen he), maar dat is een beetje gemeen om te posten he :+
Nee hoor :D

Dit is Larf toen ik haar bakje yoghurt afpakte na wat spelen' :')

[Spoiler]

[ Bericht 9% gewijzigd door Molo op 07-09-2017 12:36:47 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 7 september 2017 @ 12:25:49 #85
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173636696
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 11:58 schreef Jagärtrut het volgende:
Dat zou T ook niet afslaan. Mooie meiden, trouwens!

T was laatst op de triptrap geklommen, en had mijn potje met foliumzuur van tafel gehaald, en zat rustig op een tabletje te kauwen. Hij kon het ook niet waarderen dat ik geprobeerd heb zoveel mogelijkv an het tabletje uit z'n mond te halen...
Oei! Geen idee of dat kwaad kan bij kleintjes, maar snap het!
Bijt hij je dan niet?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173636847
Molo _O_
Echte meiden, met hun chocola!
Fijn ook om te zien dat jullie kinderen er ook zo uit zien na het eten :)
Die pillen zou ik ook niet zo fijn vinden. Ze zijn ooit ook zó snel.

Zo-veel snot en hoest hier vandaag. Inclusief traanogen. Ons uitje was dus kruidvat voor een paar boxen met extra zachte tissues.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173636848
Hoi! Afgelopen jaar was er eentje van vooral veel meelezen hier, en af en toe binnenzeilen met hartjes overal of een verzuchting over hoe leuk mn kind toch is (maar echt!). Maar zonder het veel te laten weten iets met tijd en mobiel fokken heb ik wel erg meegeleefd met iedereen. En veel herkenbaarheid gelezen O+ Het was me een genoegen. *; Dank voor al jullie posts!

Maar nu is mijn baby toch echt een heuse peuter. Inclusief nee. En wijze opmerkingen. En grapjes. En plasjes op het potje :o En klimgeitenwegrengedrag. Dus ik schuif door naar het volgende topic. Tot ziens allemaal! :W
  donderdag 7 september 2017 @ 12:37:43 #88
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173636936
Zo groot alweer! Gefeliciteerd en tot in volgende topic Mineola!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173637045
Gefeliciteerd, Mineola! Tot snel!
pi_173637077
Gefeliciteerd! Fijne verjaardag voor je peuter O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173637984
Gefeliciteerd Mineola! Tot volgende maand in het peutertopic! *O*
pi_173638461
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 12:25 schreef Molo het volgende:

[..]

Nee hoor :D

Dit is Larf toen ik haar bakje yoghurt afpakte na wat spelen' :')

Er staat niets :D
Even kort dan :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd Mineola! *O*
pi_173638491
Goede smaak kleine dametjes O+! Wat een knappe meiden ook! + Jaloers op de hoeveelheid haar :+.

Gefeliciteerd Mineola! O+ Tot over een poosje!
  donderdag 7 september 2017 @ 14:10:44 #94
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173638518
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 14:07 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Er staat niets :D
Even kort dan :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd Mineola! *O*
Nee realiseerde me ineens dat haar naam nogal prominent op haar slab in beeld stond :')

Prachtige dreumesbakkes _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173638552
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 14:10 schreef Molo het volgende:

[..]

Nee realiseerde me ineens dat haar naam nogal prominent op haar slab in beeld stond :')

Prachtige dreumesbakkes _O_
Groot drama ook meteen. Belooft wat voor de "ik ben twee en ik zag nee fase".

Soms moet ik gewoon een beetje lachen als ze doet als een drama queen :@
pi_173642611
Wij zijn onbewust overgegaan op rapley :') nu eet hij spruitjes met krieltjes en een halve hamburger en hij zit toch te genieten O+ O+ inclusief' oh oooh ' als hij het bakje omgooit :')
pi_173642781
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:55 schreef Nazil het volgende:
Wij zijn onbewust overgegaan op rapley :') nu eet hij spruitjes met krieltjes en een halve hamburger en hij zit toch te genieten O+ O+ inclusief' oh oooh ' als hij het bakje omgooit :')
Ik vraag me dus altijd af hoe je een dreumes niet-rapley laat eten. De onze moet en zal het zelf doen, met bestek en handen. En als hij dan zit te smikkelen vind ik dat ook wel heel tof eigenlijk.

Laatst wel gemerkt dat we zelf een beetje op moeten letten. Vriend gooide zijn bakje met spinazie a la crème over zijn aardappels, waarop S. ook zijn bordje spinazie op zijn kop hield, maar dan over de hele tafel :')
Tegenwoordig moet hij ook altijd peper en zout en kaas, als wij het hebben. Gelukkig heb ik molens en is hij tevreden als ik daarmee schud :+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173643091
Ik vind het ook een geweldig gezicht hoe hij kan smikkelen met het zelf doen. En dat het dan een uur duurt... Ach ja. Het heeft dus letterlijk een uur geduurd net :')


En hij zegt bumba O+ en hmmmmmmmm als hij met de auto (oengu) heen en weer rijdt O+
  donderdag 7 september 2017 @ 18:34:42 #99
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173643215
Mineola, gefeliciteerd!

Ja, hier ook alles zelf opeten. In het ziekenhuis waar we pas waren kreeg hij speciaal gepureerde broccolistamppot. No way dat hij dat wilde. Stronken broccoli en dikke aardappels :7 :D

In het kader van minder uit potjes eten had ik vanmiddag currypasta gemaakt voor een weeshuis. Nog nooit zoveel knoflook, peper en kruiden ergens in zien gaan. En Max smikkelen. Ik ben trots op mezelf :P Het wordt nog wat met mij.
pi_173644097
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 18:06 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ik vraag me dus altijd af hoe je een dreumes niet-rapley laat eten. De onze moet en zal het zelf doen, met bestek en handen. En als hij dan zit te smikkelen vind ik dat ook wel heel tof eigenlijk.

Laatst wel gemerkt dat we zelf een beetje op moeten letten. Vriend gooide zijn bakje met spinazie a la crème over zijn aardappels, waarop S. ook zijn bordje spinazie op zijn kop hield, maar dan over de hele tafel :')
Tegenwoordig moet hij ook altijd peper en zout en kaas, als wij het hebben. Gelukkig heb ik molens en is hij tevreden als ik daarmee schud :+
+1
Had speciaal gewone mayonaise gekocht voor A, voor als we frietjes eten. Maar nee, mevrouw blieft alleen truffelmayonaise (net als mama dus). En ook alles netjes met een vorkje eten tot ik zeg dat het ook met de handjes mag.

Denk dat we volgende maand voor haar 2e verjaardag maar bij De Librije gaan eten ofzo. Hopelijk is appelsap dan ook goed en eist ze niet ook het wijnarrangement te krijgen :7
pi_173644610
Als ik L een lepel geef en ik leg we eten op, pakt hij het met z'n hand er vanaf en stopt het dan in z'n mond :')
  donderdag 7 september 2017 @ 19:52:46 #102
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173644796
Zouden ze een kinderstoel hebben bij de Librije, vraag ik me af? :P Vast geen antilop.
pi_173644861
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 19:52 schreef Quoi het volgende:
Zouden ze een kinderstoel hebben bij de Librije, vraag ik me af? :P Vast geen antilop.
Hebben ze, een TrippTrapp. :)
  vrijdag 8 september 2017 @ 11:14:41 #104
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173655205
:D Nou, wie weet een keertje. Alhoewel me dat meer iets lijkt voor met z'n tweetjes.

Vanmorgen met z'n drieën wezen zwemmen. Was alweer even geleden en meneertje kruipt continu het bad uit, om dan het trappetje van de glijbaan op te gaan :D Daar is hij dus zo'n 100x af geweest. Grote!

Of hij bandjes heeft, vroeg de badjuf. Erm nee, al is hij 2x zo groot dan de rest, hij kan nog niet lopen.
pi_173657371
Quoi wat leuk dat hij de glijbaan zo leuk vindt! En hij is idd groot, ik liet de foto van z'n verjaardag aan m'n man zien en die kon niet geloven dat ze ongeveer even oud zijn.

Volgens mij gaan we naar 1 slaapje op een dag. Afgelopen week is of het eerste slaapje of de tweede een drama. 's ochtends slaapt hij nu wel iets langer en ik zou het heel fijn vinden als het naar 1 gaat, weer een deel vrijheid terug.
  vrijdag 8 september 2017 @ 14:30:25 #106
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_173658229
oh echt? Doe mij juist maar zoveel slaapjes als mogelijk :D
Maar slaapjes kunnen ook als we ergens heen gaan gewoon doorgaan door doek / wagen.

Hier is het ook gewoon de hele dag door ruzie. F. wil spelen met R. die niet wil spelen met hem.
En dan willen ze met elkaars speelgoed spelen en dan zijn ze beide gefrustreerd. :X
  vrijdag 8 september 2017 @ 14:31:41 #107
56471 pinquit
oh my lama!
pi_173658256
Pfoe, heftig buda! Gaat R al bijna naar school?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_173658270
Haha, Buda, ik zat het ook al met verbazing te lezen. Ik vind het nu echt heerlijk dat S. nog 2 keer slaapt!
En die ruzies zijn hier tussen kind en hond :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 8 september 2017 @ 14:37:21 #109
56471 pinquit
oh my lama!
pi_173658364
Hier 1 slaapje maar wel ruim 3u per dag nogsteeds O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_173658590
quote:
17s.gif Op vrijdag 8 september 2017 14:30 schreef Budabuddumbam het volgende:
oh echt? Doe mij juist maar zoveel slaapjes als mogelijk :D
Maar slaapjes kunnen ook als we ergens heen gaan gewoon doorgaan door doek / wagen.

Hier is het ook gewoon de hele dag door ruzie. F. wil spelen met R. die niet wil spelen met hem.
En dan willen ze met elkaars speelgoed spelen en dan zijn ze beide gefrustreerd. :X
L slaapt echt alleen in een bed. En hij sliep van 9 tot 10 en 12 tot 2 en ik vond dat echt een rottijd. En ik heb weer energie en L kan heerlijk spelen dus dan is het wel fijn dat ik ook dingen kan doen. Ik rust dan wel uit in z'n slaapje hoor :) en huishouden doe ik vaak 's avonds even.
pi_173658734
Hier is het erg afhankelijk van bij wie ze is hoe het slapen gaat :'). Bij mij wil ze vaak niet in bed slapen en ik heb geen zin in een hele strijd dus hup in de doek. Bij anderen vaak 2 keer voor een uur tot anderhalf uur.
Gister was man vrij, hij was erg moe (avonddiensten) en ging met haar op ons bed liggen. Vielen ze gewoon in slaap van 12 tot half 4 :D Man zei wel dat M af en toe een beetje wakker werd, maar daarna weer verder ging slapen. Wat een luxe :+

Wat leuk van het zwemmen Quoi!
pi_173658793
L raakt z'n bed en binnen een kwartier slaapt hij normaal :+
pi_173658844
Oh ja ik vind het ook veel fijner, 1 slaapje. Kan tenminste weer (langere tijd) ergens heen 's ochtends en 's middags. Dus ik snap helemaal wat je bedoelt Nazil (E slaapt ook alleen maar goed in eigen bed).

Nu alweer 3 uur :o halleluja. Ik heb gister een dag vrij genomen omdat ze ziek was, maar drie dagen een jengelend kind vind ik vermoeiender dan werken :'). Ze plakt ook enorm aan me. Ben ik blij dat mijn vriend thuis is maar zelfs dan blijft ze doorgaan ('mama handje', 'mama doen! NEE! MAMA DOEN!' *duwt papa weg*, 'mama mee'). Pff. Kom maar door met die kies.
pi_173659508
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 14:37 schreef pinquit het volgende:
Hier 1 slaapje maar wel ruim 3u per dag nogsteeds O+
Ja, deze hebben wij ook, 1 slaap maar dan wel een helelelele lange van een uur of 4 :o w/
Bij de oudste hadden we dat ook toen ze ging lopen en nu dus weer precies zo.

Wel lekker, dan heb ik tijd voor de oudste om samen iets te doen, óf om ook te werken. :)
En als we ergens heen gaan dan doet ie een korter slaapje, maar thuis dus telkens een lange ruk.

En wat zusjevan ook zegt, 's ochtends en aan het eind van de middag hebben we dan ook een ruime tijd om iets te doen.
pi_173659707
Emmy heeft al maanden maar 1 slaapje varierend van 5 kwartier tot 2 uur. Ze heeft overdag altijd al weinig geslapen.

Gelukkig s avonds wel minstens het klokje rond. Vandaag zelfs tot 9 uur
pi_173659893
Hier ook een lang slaapje. Voorheen altijd hooguit 45 minuten per slaapje, maar nu doet ze één langere van 1,5 à 2,5 uur. Dat is wel fijner! Misschien ook sinds ze kan lopen. Ze is ook zo actief als ze wakker is.
  vrijdag 8 september 2017 @ 16:20:56 #117
56471 pinquit
oh my lama!
pi_173660369
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 15:31 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Ja, deze hebben wij ook, 1 slaap maar dan wel een helelelele lange van een uur of 4 :o w/
Bij de oudste hadden we dat ook toen ze ging lopen en nu dus weer precies zo.

Wel lekker, dan heb ik tijd voor de oudste om samen iets te doen, óf om ook te werken. :)
En als we ergens heen gaan dan doet ie een korter slaapje, maar thuis dus telkens een lange ruk.

En wat zusjevan ook zegt, 's ochtends en aan het eind van de middag hebben we dan ook een ruime tijd om iets te doen.
Ja idd, voor mij precies heel fijn om te werken ook :) slaapjes van 4uur hadden we in de zomer ook nog vaak, maar ze worden nu wel steeds ietsje korter :)
In de ochtend doen we zoveel mogelijk lekker buiten, en na de dut hebben we nog een heel eind tot ver in de avond. Lekker na het avondeten nog naar buiten enzo O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_173660389
Hoihoi, geen idee wat te zeggen (niet echt bijgelezen en geen bijzonderheden aan deze kant), maar wilde toch gewoon even hoi zeggen :-D.

Oh jawel, ik heb voor het eerst een weerbare dreumes, zo'n grappige gewaarwording. ze bijt echt van zich af en is zo duidelijk naar de mensen om zich heen (lees naar haar broer en zus) als ze ergens niet op zit te wachten. Ze laat zich ook niet zomaar iets afpakken enzo. :D O+
pi_173660964
Leuk dat zwemmen Quoi! Heerlijk mannetje is M!
Kindjes uit Delft groeien gewoon heel erg goed! Bij A op de crèche zit een jongetje dat 3 weken ouder, maar een kop kleiner is. Die woont in Rijwijk. Is gewoon een wereld van verschil hoor ~O>
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zusje: E lijkt echt heel erg op A qua gedrag. Steeds als jij iets over E post denk ik: haha dat heeft A ook! Net zo! :D

Slaapjes van 4u.. :o A doet nog 1 slaapje van 2 à 2.5u. Ze heeft ook nooit veel geslapen overdag. Toen het nog 2 slaapjes waren, waren het 2 slaapjes van 1u. Vind 2u ook lang zat. Is wel fijn als ze 's middags nog mee kan ergens naartoe. En ze ligt rond half 9 weer in bed.

Komende dinsdag heb ik 's avonds een kinder-EHBO cursus op de crèche. Is meteen de eerste keer ooit dat ik mijn dreumes niet zelf naar bed breng 's avonds :'(
  vrijdag 8 september 2017 @ 17:08:17 #120
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173661268
Wij zitten ook al zolang op 1 slaapje per dag. Vaak lang, tot 3 uur, maar steeds vaker korter. Dan haalt hij het eind van de middag nog even in met een turbotukje. Zoals nu :P

Ik vind het wel fijn dat ik op een vrije dag kan rekenen op die lange tuk. Even bijkomen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 16:53 schreef Aerenia het volgende:
Leuk dat zwemmen Quoi! Heerlijk mannetje is M!
Kindjes uit Delft groeien gewoon heel erg goed! Bij A op de crèche zit een jongetje dat 3 weken ouder, maar een kop kleiner is. Die woont in Rijwijk. Is gewoon een wereld van verschil hoor

Is dat een verkapte 015 boks? Leuk :s)

Wat fijn, zo'n kinder EHBO.
  vrijdag 8 september 2017 @ 17:17:16 #121
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_173661434
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 14:31 schreef pinquit het volgende:
Pfoe, heftig buda! Gaat R al bijna naar school?
januari *O* *O* hij is er zo erg aan toe :X
Ik ga elke week naar blijdorp, madurodam etc etc om hem maar te entertainen maar dat komt ook mijn neus uit :D
pi_173662665
quote:
17s.gif Op vrijdag 8 september 2017 17:17 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

januari *O* *O* hij is er zo erg aan toe :X
Ik ga elke week naar blijdorp, madurodam etc etc om hem maar te entertainen maar dat komt ook mijn neus uit :D
Ik zie jou altijd zoveel leuke dingen ondernemen met de kinderen! Maar kan me voorstellen dat je na tig keer Madurodam het zelf wel een keer gezien hebt.
  vrijdag 8 september 2017 @ 18:42:50 #123
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_173663274
Ik wil nu vooral dingen doen voor/met F. zwemmen, dreumesgym, voorleesochtend in de bieb.
Van die dingen waar ik R. niet meer mee naartoe krijg zonder protest. :+

Maar tot die tijdi heb ik nog heel wat pretparken te gaan :D

en ohhh als de slaapjes zo lang duren snap ik het wel, hier is het per slaapje max 45 minuten
Hij heeft er meestal 1 zo rond 12uur eb dan rond 15:00 weer als de drukte in huis het toe laat.
Hij slaapt ook nog steeds niet zonder mij -O-
  vrijdag 8 september 2017 @ 20:05:14 #124
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_173664787
amélie slaapt nog gerust 3 keer per dag. Van 9-11, van 13-15 en rond 16:30 een uurtje. De laatste tijd tijd weigert ze wel eens te gaan slapen dus dan worden het wel 1 of 2 slaapjes maar gezellig is ze dan niet :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_173664835
Wat lastig budha dat hij niet zonder jou slaapt.

Chanty hoe laat gaat ze dan s avonds naar bed en tot hoe laat?
Slaapkopje heb je daar. Slaapt Lucas ook nog overdags?
pi_173664997
Zo Chanty, dat is echt nog veel. Hier af en toe één lange dut en af en toe twee kortere. Prima. En 's nachts het klokje rond.
pi_173665379
Slapen :')
  vrijdag 8 september 2017 @ 20:41:54 #128
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_173665511
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 20:07 schreef Arja het volgende:
Wat lastig budha dat hij niet zonder jou slaapt.

Chanty hoe laat gaat ze dan s avonds naar bed en tot hoe laat?
Slaapkopje heb je daar. Slaapt Lucas ook nog overdags?
Tussen 19 en 19:30 uur gaat ze erin. Op werkdagen pluk ik haar er om 6 uur uit en anders slaapt ze meestal tot 7/ 7:30 uur. Ze heeft in tegenstelling tot lucas altijd al veel geslapen. Lucas slaapt sinds een paar maanden niet meer. Dat vind ik ook wel best.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_173672384
Wow wat een slaper Chanty! Mijnes doet nog 1x een 1-3 uur slaapje. De laatste tijd vaak 2.5 uur. Dat is dus mooi tijd voor peuter om met niet-dreumes-bestendige dingen te spelen :P.
Zusje: alles onder de 38 tel ik ook niet als koorts. Hopelijk is ze snel weer helemaal ontplakt en kiezen rijker!
Ik weet niet meer wie het vroeg, maar wat dat trots zijn bij een tweede betreft...Tja, het is een wat minder heftige/stillere trots denk ik (want al bekend van de eerste). Bij mij overheerst vooral ook vaak een gevoel van verwondering dat ik er met de tweede allemaal veel minder 'mee bezig' ben en dat ie zich toch alle vaardigheden eigen maakt :D
Na 2-woord pseudozinnen nu bijv ook meerwoordszinnen! (Wel zoiets als 'Ijje ooj drak i Mijj!'= Ik wil ook een draak, is van mij). Gaat snel ineens!
  zaterdag 9 september 2017 @ 11:12:12 #130
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173672500
1,5 tot 2 uur hier anders slaapt ze 's nachts niet goed.

Gisteren was mijn man vergeten gaat wakker te maken en zelf in slaap gevallen dus toen was het 3,5 uur :')

Vannacht dus feestvierende dreumes hier :')

En nu heeft ze koorts van de prikjes van van de week, meh. Maar goed, ze eet goed en drinkt goed dus all is well.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173672564
Die koorts had emmy ook voor het eerst na een prik. Volgens mij was de BMR de boosdoener. Duurde 2 dagen. Volgens mij had ze verder weinig last. Ze was minder vrolijk en rustiger
  zaterdag 9 september 2017 @ 19:54:48 #132
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_173681825
Hier vandaag ook lichte verhoging van de bmr. Was gewaarschuwd en kende de verhalen. Ook een slaper, vanaf 19:00/19:30 tot rustig 9:00 :o Overdag zo'n 2-2,5u. Groeit als een malle; 82cm en 11,6 kilo (slechts 400 gr maar wel 5cm gegroeid sinds laatste keer).

Lees hier wel mee, maar reageer weinig; want mobiel.

Gaat allemaal hartstikke goed hier, heb tijdens de vakantie gemerkt dat ik een enorme bikkel heb, die niet blikt of bloost van een slaapje overslaan, dus ben daar wel makkelijker in geworden. Heel fijn.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  zaterdag 9 september 2017 @ 20:03:52 #133
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173681960
Hey Nouk, dat is fijn :s) Die BMR, we zullen zien. Met 14 maanden dus, even opgezocht.

Chanty, wat heb jij een lekker slaapkopje!

Hier ligt meneer alweer op één oor. We belandden vanmiddag nogal spontaan in zo'n bierbar met mannen met je-weet-wel baarden en bleven daar eten. Die interactie met andere mensen die Max opzoekt, ik blijf het speciaal vinden O+ Er zat een verstandelijk gehandicapte jongen in een elektrische rolstoel, met een keyboardje om zich 'verbaal' uit te drukken. Max dacht alleen maar: WIELEN! En bleef op hem af gaan. De interactie was geweldig om te zien. Zowel de jongen als Max gaven elkaar telkens een ongeremde lach van oor tot oor. En dat keyboardje moest natuurlijk gedemonstreerd worden.
pi_173682521
Oh Nouk, doe mij zo'n makkelijke! Meneer was vandaag poepchagrijnig omdat hij zijn ochtenddut in de auto had. Zelfs zijn middagdut kon het niet meer redden en hij heeft de hele tijd lopen miepen daarna :')

De avonturen van Max O+ Zo'n interactie, dan smelt je gewoon ja!

S. was vanmiddag heel gelukkig, hij heeft het houten speelhuisje met glijbaan van de buren gekregen. Alleen het onderste opstapje was al goed voor een half uur pret :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 9 september 2017 @ 21:22:00 #135
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_173683516
Ja welkom nog Quoi! Met je grote Max O+

Ik wist serieus tot vorige maand niet dat ze zo makkelijk was en een dag zonder slaap zou ik niet redden zonder man erbij(en als een berg tegenop zien), maar vandaag toch gelukt. Ze heeft dus overdag maar een uurtje geslapen en bleef supervrolijk, op ff echt miepen voor het slapen na. Doet S nog 2 slaapjes? Wat maakt die dikke pret een hoop goed he O+

Hoe zit het bij anderen trouwens; hebben jullie wel of geen 18 mnd afspraak bij het cb? Bij de eerste afspraak met vpk heeft hij het wel als afspraak opgeschreven maar ze zeiden dus van de week dat de volgende pas met 2 jaar is..

Ze loopt trouwens biiiijjjjjjjna. Ze durft nog niet denk ik, want gaan staan en blijven staan en lopen aan één hand gaan super soepel.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  zaterdag 9 september 2017 @ 21:25:56 #136
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173683586
Ja hier ook Nouk :D

Al wéken _O-

Hier volgende afspraak bij CB als ze 2 jaar is.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173684106
Oeh bijna lopen! Hier komen we nog niet verder dan optrekken. En cb, geen idee. Met 14 maanden hebben we een afspraak, ik denk niet dat er met 18 maanden nog een komt.

Discussiepuntje: wel of geen id aanvragen voor vakantie naar Duitsland? Officieel is het verplicht maar ik vind het eerlijk gezegd een klein beetje onzin...
pi_173684527
S. doet altijd 2 slaapjes ja.

Bij het cb kreeg ik de vraag wanneer ik wilde komen. Ik heb gekozen voor 2 jaar, omdat ik denk dat het met de ontwikkeling van S. nu wel snor zit.

Ik ben zo'n zekere die zich altijd aan regeltjes wil gedragen, dus S. had met 6 weken ofzo al een ID om naar België te kunnen :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173684677
Hier ook pas weer cb met 2 jaar.

Ik heb ook een id voor Emmy.

Emmy wil nog helemaal niet lopen en trekt haar voeten in als ik haar probeer te laten stappen.
pi_173686448
Hier was een afspraak bij 18mnd standaard.

Gelukkig hebben jullie kindjes weinig last van de BMR! A was er een aantal dagen goed ziek van (bij alle andere prikken had ze weer nergens last van).
  zondag 10 september 2017 @ 09:30:45 #141
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173688859
Een bijna-loper bij jou, Nouk! Knap :) Aan je moeder's hand blijft natuurlijk wel zo prettig. Heb je al een kromme rug?

Nazil, ik zou het sowieso doen, een ID (of paspoort). Voor als je in de komende tijd over de grens gaat toch wel handig!

Het viel vanmorgen niet mee om de buurkatten eten te geven, een van hen te prikken én Max in de gaten te houden. Buren hebben een sixties/seventies interieur met veel cactusjes en tierelantijntjes enzo. Pfft. En dan bij alles wat niet mag me lachend aankijken en alvast met zijn hoofd nee schudden :D

Eenmaal thuis kon ik 'm net opvangen na een snoekduik vanaf de fauteuil, waar hij dus continu opklimt. Het houdt je bezig, zo'n terroristje.

En nu zoek ik dus nog een mijlpaalkaart "vandaag at ik mijn eerste kattenbrokje" :')
pi_173688938
Goedemorgen mensen, L besloot om kwart voor 9 wakker te worden ipv 7 uur O+ en hij wilde zelf terug naar bed dus eh, die ligt er nog steeds in.

Quoi klein aapje O+ O+

Man vindt id onnodig dus ik ben bang dat ik het ook ga vergeten :+
pi_173689282
Oh ik snap z'n uitslaaps al. Koorts. Hij lijkt er verder geen last van te hebben.
  zondag 10 september 2017 @ 19:46:48 #144
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173699548
Is de koorts al wat gezakt Nazil?

Omdat we over 3 weken richting Schotland gaan, gingen we vanmiddag even shoppen voor alvast een winterjasje. Dat passen was ook een en al gezelligheid :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is het jasje op de foto geworden trouwens. Helemaal tof O+ Wel toch maar een maatje groter gedaan.
pi_173700248
Wat lief quoi O+

Koorts is alleen maar opgelopen, hij heeft veel geslapen en weinig gegeten vandaag. Nu ligt hij in bed met een zetpil.
pi_173700292
Mnoh, lekker warme jas O+

Wij hadden een dagje bloemencorso. S. had zijn middagslaapje daarom niet en is vanaf 1 uur mee op pad geweest tot een half uur geleden. Alleen maar pret, dansen, zingen en zwaaien. O+
En nu ligt hij al uitgeteld in bed.
Zulke dagen wil ik gewoon altijd!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173700351
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 20:16 schreef LeSage het volgende:
Mnoh, lekker warme jas O+

Wij hadden een dagje bloemencorso. S. had zijn middagslaapje daarom niet en is vanaf 1 uur mee op pad geweest tot een half uur geleden. Alleen maar pret, dansen, zingen en zwaaien. O+
En nu ligt hij al uitgeteld in bed.
Zulke dagen wil ik gewoon altijd!
In de Achterhoek toevallig?
  zondag 10 september 2017 @ 20:20:19 #148
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173700379
Och Nazil, zo sneu.

LeSage, ik kan altijd zielsgelukkig worden van dat soort dagen :Y Vooral voor jou nu wel even fijn.

Oja, trouwens, wat vinden jullie?
Ik vind het zo lullig dat die korte broekjes nu in de kast blijven liggen en had bij de H&M 2 leuke maillotjes gekocht. Slofjes eronder en klaar voor de herfst dacht ik zo. Alleen word ik nu al door een paar mensen uitgelachen.
pi_173700590
Ai dat vind ik altijd zo naar, als je je verheugt over een uitslaap en ze dan ziek blijken te zijn ;(
Hopelijk gaat het snel over Nazil!
Leuke jas en Max: alletwee zo vrolijk :)
Wat een heerlijkheid van die dagen LeSage!
Mijn meneertje is het er de laatste dagen weer eens niet mee eens om savonds naar bed te gaan. Gelukkig geen megadrama's, maar wel een hoop nee! en mama!-geroep en lang nababbels in bed :')
pi_173700842
Maillots zijn tha bomb en ik vind het zo stom dat dat blijkbaar niet 'kan' voor een jongen! Please Quoi: zet een nieuwe trend ;)
Misschien een goed businessplan: hippe jongenskleding met items die als 'voor meisjes' beschouwd worden :P
Ik ken wat mensen die het ook gewoon te praktisch vonden en hun mannetje regelmatig een maillot aantrokken. Mijn kerel past niet in 'meidenkleding' helaas. Echt waar: stoer jasje gekocht, kreeg zijn handen er niet door, bleek het voor meisjes te zijn 8)7. Qua maillots zijn de voeten een ding want hij leeft op grote voet en is verder erg slank
pi_173701790
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 20:19 schreef Nazil het volgende:

[..]

In de Achterhoek toevallig?
Nee, wat zuidelijker :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173702043
Q ik vind een korte broek met maillot sowieso niet kunnen, ook niet bij meisjes.

Wel een leuk jasje, staat hem goed
  zondag 10 september 2017 @ 21:16:37 #153
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173702168
Ik ga het deze week gewoon eens proberen! Staat het niet (da's wat anders dan "kan het niet"), dan binnenkort leuke maillotjes te geef, maat 86/92 :P
pi_173703352
Quoi, maillotjes zijn wel ideaal hoor voor als het koud wordt!! Maillot onder zijn lange broek (zeker als je nog zachte lange broeken gebruikt), nooit blote enkels door opgestropte broek.
En ook heerlijk van de winter onder zo'n winterpak en dan lekker naar buiten. Dus of je het nu wel of niet met korte broek gebruikt, ze komen altijd van pas.
Twix heeft er ook iedere winter een aantal, echt ideaal, zeker voor buiten.
pi_173704705
Prins George van Engeland draagt altijd een korte broek. Weer of geen weer. 30C of -5C. Is daar traditie geloof ik...
Hij heeft er altijd kniekousen onder. Dat weer wel. Ook een optie dus ;)

Ik vind het trouwens niet zo heul leuk dat mijn dreumes alweer naar maat 104 lijkt te gaan :o Ze wordt zo snel groot! En vandaag kwam ze de woonkamer binnen op mijn pumps. Had de mooist gekleurde uit de kast geplukt en kwam heel trots naar me toe. Ging best goed ook...dat lopen op schoenen die 14 maten te groot zijn :')
pi_173705206
Quoi, sowieso bewaren die dingen! O heeft ze heel veel gedragen, binnenshuis zelfs vaak alleen een maillot in de winter. Heel erg fijn! Heb vorig jaar ook vast wat leuke jongens/unisex-varianten gekocht omdat ik bijna alleen egale kon vinden en Ali express matige kwaliteit had imo. H&M heeft leuke die ook minimaal een seizoen goed blijven.

Wat ik van een maillot met korte broek voor een jongen vind weet ik niet, heb je een foto?

Aerenia, zo'n filmpje heb ik ook van O die op z'n vaders schoenen door het huis sloft. Maar maat 104 al :o O zit nog in 86 qua broeken en net 92 van shirts...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_173705732
Ik loop een week voor op de tijd (omg een week :o) want ik hoor hier nog net niet, maar iets over slaapjes.
Dat wisselt hier, 1-3 uur en dan 2x per dag. Ik zoog haar in slaap op bed en ga dan Skypen met haar vanuit de woonkamer *).
Verder houd ik er nooit rekening mee als ik een dag weg ben. Of nouja, wel rekening dat ik even kan wandelen ofzo met de doek, of ik ga toch gewoon toevallig net altijd met de trein weg als ze wil slaapdrinken :D.

Oja maillots ook eens uitproberen, ik heb alleen maar leggings voor mijnes. Hoe is de maatvoering voor maillots? Ik weet voor mezelf dat ik wel 2 maten groter aankan anders perst het m'n blaas leeg, maar hoe zit dat met (wasbareluier)babybillen? :D En relatief grote voeten :').

Oh ik ben een halve pagina late to the party.
  maandag 11 september 2017 @ 00:19:59 #158
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173706166
Quoi, doe eens een pic?

Maillots zitten altijd zo lekker, vroeger als kind en nu als volwassene onder een jurk ook. Ik vind het prima kunnen voor jongens hoor geloof ik, fuck die shit.

Morgen ga ik ook een winterjasje bestellen, zat ook naar okergeel te loeren O+

Vanavond feestje gehad, Larf zou gaan slapen vanaf 8 uur. Heeft dat ook wel een uurtje gedaan, maar vanaf toen lekker meegefeest tot 11 uur. Ach, trekt ze wel weer recht ergens morgen, dan ben ik gelukkig vrij van werk.

En allemaal vriendinnen zwanger op moment, komen meer speelkameraadjes aan voor mijn dochter dus (nu de oudste) :D

Verder kan ik eigenlijk eindelijk weer zeggen dat ik me goed voel. Dat ontzwangeren met alle problemen erbij (hormonaal door auto-immuunziekte nogal ontregeld na zwangerschap) is me niet bepaald meegevallen

Voorlopig en misschien voor goed blijft het er bij eentje, maar wat ben ik blij met haar zeg _O_ O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 11 september 2017 @ 08:46:37 #159
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_173707775
Fijn Molo!

Ik heb deze winterjas voor mijn meisje; https://m.aboutyou.nl/p/b(...)055199&quick=3709073
(Plaatje lukte niet mobiel, dan maar zo).

Boekjes vindt ze ineens fantastisch hier. Continu ernaar wijzen en voor gelezen willen worden. Als ik dan op de grond zit in kleermakerszit, kruipt ze op m'n schoot O+

Mooie jas Q!

Ik heb helemaal geen maillots voor m'n meisje. Ze is nogal mevrouw wijdbeens dus ik hou t liever bij broekjes en leggings.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_173707919
Leuke jassen Quoi en Nouk!

Molo, wat fijn dat je je beter voelt.

Hier zijn de jassen voor Twix ook al binnen. Een mooie 'houtje touwtje-achtige' van 4FF en eentje die ook tegen regen enz kan van Tumble n Dry. De laatste overigens tweedehands (echt een koopje) maar nog in nieuwstaat.
Vorig jaar heb ik halverwege de winter een jasje bijgekocht voor als de andere te nat of te vies was en dat beviel goed. Dus dat wilde ik nu weer. Want een half klamme jas aan trekken vind ik zo naar dus dat vindt mijn kind ook ;).

Dan bij de Lidl nog een skipak scoren in oktober en dan kunnen we de winter door.
  maandag 11 september 2017 @ 09:04:42 #161
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_173707968
Ik heb ook 2 jassen idd, ook zodat ik een oudere of minder leuke aan kan doen naar de boerderij van m'n schoonouders of het kdv, want bij beide wordt nogal een wat vies :s)
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_173707992
Fijn molo! :)

Leuk he dat lezen Nouk? Ik genoot daar ook zo van. Las 's avonds gerust 8 boekjes voor :D
Nu is mijn dreumes bijna 23 maanden en is het joepoep voor en joepoep na. Boekjes vindt ze nu minder leuk :( Ik weet dat het misschien niet zo pedagogisch verantwoord is om je dreumes dagelijks een uurtje met de tablet te laten spelen (YouTube bedoelt ze). Maar ze herkent nu wel alle kleuren en kan tot 10 tellen (als je 4 dingen voor haar neerzet en vraagt hoeveel dat is, zegt ze: een twee drie vier.... vier! VIER! *)

FF: ja A is een groterd ;) ik heb haar kast opgeruimd van het weekend en haar van alles laten passen. Maar alles van afgelopen lente (toen was het te groot) is nu al te klein :'(

Voor A heb ik een jas van de H&M die ik vorig jaar 3 maten groter heb gekocht :) En voor naar de crèche heb ik via AliExpress een skipak (los jasje en los broekje) besteld.
  maandag 11 september 2017 @ 09:10:43 #163
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173708063
Waarom zou tablet of tv onverantwoord zijn? :D
Lijkt me zo'n niet onderbouwde opvatting eigenlijk ;)

Mevrouw Wijdbeens O+

Ik heb geloof ik nog een Lidl jas uit de opruiming liggen... Maar ik vind idd als ik het zo lees twee jasjes wel een goed idee ook.

Mevrouwtje hier ligt nog lekker in bed en gaat nu beetje wakker worden. Ik lig ook nog in bed maar hoor haar kreuntjes wel, liefffff
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173708232
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 09:06 schreef Aerenia het volgende:
Fijn molo! :)

Leuk he dat lezen Nouk? Ik genoot daar ook zo van. Las 's avonds gerust 8 boekjes voor :D
Nu is mijn dreumes bijna 23 maanden en is het joepoep voor en joepoep na. Boekjes vindt ze nu minder leuk :( Ik weet dat het misschien niet zo pedagogisch verantwoord is om je dreumes dagelijks een uurtje met de tablet te laten spelen (YouTube bedoelt ze). Maar ze herkent nu wel alle kleuren en kan tot 10 tellen (als je 4 dingen voor haar neerzet en vraagt hoeveel dat is, zegt ze: een twee drie vier.... vier! VIER! *)

FF: ja A is een groterd ;) ik heb haar kast opgeruimd van het weekend en haar van alles laten passen. Maar alles van afgelopen lente (toen was het te groot) is nu al te klein :'(

Voor A heb ik een jas van de H&M die ik vorig jaar 3 maten groter heb gekocht :) En voor naar de crèche heb ik via AliExpress een skipak (los jasje en los broekje) besteld.
In mijn werk adviseer ik niet de ipad uit te bannen hoor. Prima juist; leerzaam inderdaad en voor veel kinderen echt een stuk ontspanning. En ook even ontspanning voor mama. Win-win. Als je maar zicht houdt op wat ze erop zien (want er staat ook genoeg bagger op youtube).
pi_173708240
Ik heb nog nooit gedacht aan een maillot voor jongens, maar waarom niet?

Van de week hebben we een regenjasje gekregen van mijn moeder, die wilde ik heel graag eentje. Van mijn schoonmoeder de dag erna regenlaarsjes O+
Verder heb ik geloof ik nog 3 gekregen winterjassen liggen, dus dit jaar hoef ik geen nieuwe te kopen ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173708293
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 09:25 schreef LeSage het volgende:
Ik heb nog nooit gedacht aan een maillot voor jongens, maar waarom niet?

Van de week hebben we een regenjasje gekregen van mijn moeder, die wilde ik heel graag eentje. Van mijn schoonmoeder de dag erna regenlaarsjes O+
Verder heb ik geloof ik nog 3 gekregen winterjassen liggen, dus dit jaar hoef ik geen nieuwe te kopen ;)
Maillots zijn zo fijn! Ook voor jongens! Nooit koude onderbenen/enkels. Ze hebben zelfs maillots met 'jongens'prints al hou ik niet zo van dat stereotyperende met auto's en graafmachines. Bij de Zeeman lagen er weer zag ik!
pi_173708501
Molo fijn dat het beter gaat! Ik herken het, voel mij ook eindelijk weer de oude sinds een paar weken. Ik kan nu echt genieten van L. En om dat te vieren heb ik mijn volledige kledingkast in vuilniszakken gestopt (muv vesten maar verder echt letterlijk) en allemaal nieuwe dingen gekocht. Waar ik de afgelopen twee jaar praktisch niks nieuws gekocht had want zwanger en daarna geen energie voor.
  maandag 11 september 2017 @ 10:25:21 #168
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_173709035
Gewoon omdat het kan O+


Lukt niet :%

Zo dan? https://imgur.com/a/Ny6Lv
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  maandag 11 september 2017 @ 10:38:25 #169
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_173709243
Fijn ook Nazil!

Ik vind het ook geen probleem om zo nu en dan de iPad te geven, alleen vooralsnog kunnen filmpjes haar maar kort boeien..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_173709736
Hier ook maillots en ik vind dat leuk met korte broekjes erop. Ik vind dat zo schattig. Ik zag nu ook weer een heel leuk kort broekje bij h&m met zwartwitte ruiten en dan met zo'n maillotje O+ .

Fijn dat je zo van haar kan genieten Molo! Wel vervelend dat het nog zo veel tijd heeft gekost voordat je je weer beter/goed voelt na de bevalling. Voor Nazil ook! :*

Dreumes kijkt regelmatig filmpjes hier. Niet altijd via youtube, ook wel eens tv, als ik ga koken. Ze gaat er dan helemaal in op, dus ik heb liever niet dat ze te veel kijkt. Toch merk ik ook dat het voor haar een rustmomentje is en soms inderdaad best wel leerzaam!

& wat een schattig jasje Quoi!
  maandag 11 september 2017 @ 11:32:31 #171
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173709879
quote:
17s.gif Op maandag 11 september 2017 10:25 schreef Nouk84 het volgende:
Gewoon omdat het kan O+


Lukt niet :%

Zo dan? https://imgur.com/a/Ny6Lv


Knappe grote dame is het joh _O_

Bizar toch dat die eerst in onze buiken zaten :o _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 11 september 2017 @ 11:35:45 #172
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173709923
Ik heb Larf vandaag een pakje aan gedaan wat ik tijdens mijn zwangerschap had gekocht.
En het staat haar dus echt voor geen meter _O- _O- _O-
Nah ja, mooi 'huispak' ofzo dan maar :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173709980
Ik heb nog weinig winterkleding, vooral vestjes eigenlijk. Maar ik ben nu ook meer in mijn hoofd bezig met onze vakantie (nog ongeveer 2 maanden :D). Moet wel wat warme kleding meenemen denk ik, want wanneer we terugkomen uit Vietnam is het bijna december :')

Leuk dat er veel vriendinnen van je zwanger zijn Molo! En fijn dat je je weer goed voelt *O*

M houdt niet echt van filmpjes kijken. De tv vindt ze niet zo boeiend en op de telefoon wil ze alleen maar op dingen klikken en klikt ze filmpjes dus steeds weg :D :')

Leuke foto Nouk O+

M heeft vannacht de hele tijd tegen mij aangelegen. Normaal slaapt ze heel rustig, maar ze bewoog nu veel, tot ze tegen mij aan ging liggen O+ Wel stijve nek nu :7
  maandag 11 september 2017 @ 12:03:42 #174
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173710268
Ha, positieve maillotgeluiden w/

Ik heb dus nog geen foto, want moet het nog gaan uitproberen. Volgens mij staat het heel leuk. Misschien vanmiddag even.

quote:
17s.gif Op maandag 11 september 2017 10:25 schreef Nouk84 het volgende:
Gewoon omdat het kan O+


Lukt niet :%

Zo dan? https://imgur.com/a/Ny6Lv
Wat een heerlijk meisje! En tof jasje! Had 'm voorbij zien komen. Name It heeft leuke dingen, vooral voor meisjes vond ik. Ik had voor Max 1 missie: nu eens géén blauw :P

quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 11:39 schreef Miezziej het volgende:
Ik heb nog weinig winterkleding, vooral vestjes eigenlijk. Maar ik ben nu ook meer in mijn hoofd bezig met onze vakantie (nog ongeveer 2 maanden :D). Moet wel wat warme kleding meenemen denk ik, want wanneer we terugkomen uit Vietnam is het bijna december :')

Leuk dat er veel vriendinnen van je zwanger zijn Molo! En fijn dat je je weer goed voelt *O*

M houdt niet echt van filmpjes kijken. De tv vindt ze niet zo boeiend en op de telefoon wil ze alleen maar op dingen klikken en klikt ze filmpjes dus steeds weg :D :')

Leuke foto Nouk O+

M heeft vannacht de hele tijd tegen mij aangelegen. Normaal slaapt ze heel rustig, maar ze bewoog nu veel, tot ze tegen mij aan ging liggen O+ Wel stijve nek nu :7
Jij hebt Vietnam nog voor de boeg natuurlijk! Wordt het vooral familiebezoek of zelf reizen, of een combi? Lijkt me een toffe reis.

En als ik jou over M in bed hoor moet ik altijd grinniken. Zodra Max op ons bed wordt losgelaten is het een soort monster. Hij gooit zichzelf letterlijk in het dekbed en dan weer rollen, de andere kant, opstaan en weer opnieuw etc etc.

Ik besloot vanmorgen weer aan te haken bij de babyzwemles. Lieve 'meester' die geduldig met de kindjes was en leuke dingen deed. Gevolg: Max lachte en vond het leuk. En erna in het peuterbad nog 100x van de glijbaan, inclusief 1x struikelen op het trappetje en gebrul. Thuis luisterde hij goed naar mijn opdracht "doe dat kastje maar dicht", alleen zat zijn eigen vinger ertussen :') Het leven van een dreumes is zwaaaaaaar. Nu ligt 'ie gelukkig even knock-out.
pi_173713521
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 12:03 schreef Quoi het volgende:
Ha, positieve maillotgeluiden w/

Ik heb dus nog geen foto, want moet het nog gaan uitproberen. Volgens mij staat het heel leuk. Misschien vanmiddag even.

[..]

Wat een heerlijk meisje! En tof jasje! Had 'm voorbij zien komen. Name It heeft leuke dingen, vooral voor meisjes vond ik. Ik had voor Max 1 missie: nu eens géén blauw :P

[..]

Jij hebt Vietnam nog voor de boeg natuurlijk! Wordt het vooral familiebezoek of zelf reizen, of een combi? Lijkt me een toffe reis.

En als ik jou over M in bed hoor moet ik altijd grinniken. Zodra Max op ons bed wordt losgelaten is het een soort monster. Hij gooit zichzelf letterlijk in het dekbed en dan weer rollen, de andere kant, opstaan en weer opnieuw etc etc.

Ik besloot vanmorgen weer aan te haken bij de babyzwemles. Lieve 'meester' die geduldig met de kindjes was en leuke dingen deed. Gevolg: Max lachte en vond het leuk. En erna in het peuterbad nog 100x van de glijbaan, inclusief 1x struikelen op het trappetje en gebrul. Thuis luisterde hij goed naar mijn opdracht "doe dat kastje maar dicht", alleen zat zijn eigen vinger ertussen :') Het leven van een dreumes is zwaaaaaaar. Nu ligt 'ie gelukkig even knock-out.
Wanneer M nog lekker wakker is kruipt ze ook door het bed hoor :D Maar als ze moe is, slaapzak aan en knuffel erbij, dan weet ze het wel. Alleen gaat ze de laatste tijd soms random rechtop zitten :{ Ach ja, de aanhouder wint :+

Vooral familiebezoek. Misschien dat we met zijn drieën nog naar een plek gaan aan de kust ofzo, nog even kijken hoe het gaat met ons en M :D Vind het wel spannend hoor!
Gelukkig hebben ze in Vietnam ook kinderen en leven die ook gewoon dus moet wel goed komen toch :+
Mijn schoonmoeder is wel een beetje gestrest (die gaat ook mee). Over het eten, we 'mogen' van haar niet op de brommer met M etc etc :+
pi_173716524
Vorig jaar had Wibra leuke maillots met vosjes.

Winterjas is dezelfde als afgelopen winter. Net als de rest van zijn winterkleding :')
  maandag 11 september 2017 @ 19:34:00 #177
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173718004
Lekker goedkoop Xanteh :P

Maillotje aangetrokken vanmiddag en ik vond het zeer ok. Zal in de loop vd week nog eens een fotootje delen.

Na het zwemmen werd er vanmiddag bijna 4 uur geslapen. Erna als de donder boodschappen doen, eten en na het eten had meneer weer slaap, was jengelig en plakte aan me vast. Ik heb 'm gewassen en platgeknuffeld en nu ligt hij alweer :{ Hij voelde ook wat warm aan, dus ik hoop maar dat alles ok gaat. We merken het wel.
  maandag 11 september 2017 @ 19:37:26 #178
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173718089
Ik gok op de ziekte van Maillot :@

Grapje :')
Hopelijk na vannacht gewoon een blije gezonde Max!

Hier paste ik even de regenjas in maat 86 die ik in de sale had gekocht tijd terug. Haar handen kwamen niet door de armgaten, dus....

Brullen! _O- _O- _O- o|O
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 11 september 2017 @ 19:50:35 #179
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173718406
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 19:37 schreef Molo het volgende:
Ik gok op de ziekte van Maillot

Damn, hij heeft de Bof-Maillot-Rode Hond (BMR) natuurlijk nog net niet gehad :+ Arm ventje.
pi_173718580
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 19:37 schreef Molo het volgende:
Ik gok op de ziekte van Maillot :@

Grapje :')
Hopelijk na vannacht gewoon een blije gezonde Max!

Hier paste ik even de regenjas in maat 86 die ik in de sale had gekocht tijd terug. Haar handen kwamen niet door de armgaten, dus....

Brullen! _O- _O- _O- o|O
T brult standaard bij het aantrekken van z'n regenjas. Ik denk dat hij het elastiek om de armen niet zo fijn vindt...
pi_173718651
bijleespoging post:
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 21:04 schreef LeSage het volgende:

[..]

Nee, wat zuidelijker :)
Flipje? ;)

Quoi, die jas, zo leuk! Staat 'm goed. Welke broekmaat heeft ie nu?

Oh molo dat ontzwangeren klinkt heel herkenbaar, duurde mij ook zo lang. Maar dan zonder problemen die jij noemt, lijkt me extra shit. Fijn dat je je weer goed voelt!

Haha Aerenia, komtie-weer: herkenbaar :D hier tegenwoordig ook een uurtje per dag met de aaipet.. ik voel me er niet meer loedermoeder door. Ze mag het op vaste momenten en als ik zeg dat ze 'm uit moet zetten luistert ze meestal en hij gaat zonder morren de kast in, dus prima tot dusver :).

Knap hoor dat ze nu tot tien kan tellen én kleuren herkent :o! E's favo filmpje is nu "Toddler car jacking" - ik weet niet of ze daar iets nuttigs van leert :') maar ok.

Ahh Nouk wat een schatje, en wat is ze al groot joh! Hele meid al! Zo cute! En wederom: jaloers op de hoeveelheid haar :P. Dat staaartje O+!

Molo zit die van jou al in 86? :o Jongens wat voor voer krijgt die lichting van zomer '16 te eten? :D (E zal wel klein zijn dan denk ik).

Ik vind maillotjes + kort broekje ook leuk Vieve! Ik heb nu even geen foto bij de hand maar ik had een crawler tight vorige winter + kort broekje = te cute en super lekker voor binnenshuis ^^.
  maandag 11 september 2017 @ 20:08:06 #182
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173718725
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 20:00 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

T brult standaard bij het aantrekken van z'n regenjas. Ik denk dat hij het elastiek om de armen niet zo fijn vindt...
Awww, daar kan ik me dan wel weer wat bij voorstellen, dat kan zo knellen ook. Ikzelf heb een tik dat ik niks om mijn pols kan verdragen (dit klinkt meer als issue dan het is _O- ) qua kleding. Dus ik 'schud' vaak mijn kleding daar vanaf :')

Hier gewoon een miepje. Maar ja, mijn kind, dus niet heel raar :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173718832
Ik kreeg vanochtend een telefoontje van vriend (die thuis was met E): "Eh ja ik ga met E naar de dokter want ze is gevallen en haar kin ligt open dus dan weet je dat."



:o. Het goede nieuws is dat ze wel een taaie is en weinig gehuild heeft. Het slechte nieuws dat ze er blijkbaar niet zo van onder de indruk was en er niks van heeft geleerd, want toen ik thuis kwam was ze al weer gevaarlijke capriolen aan het uithalen :N. En heel stom maar ik ben stiekem best blij dat hij thuis was en niet andersom, want ik weet niet of ik zou rustig zou zijn gebleven :@. Ze ging echt akelig hard neer.
  maandag 11 september 2017 @ 20:15:09 #184
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173718888
Auwwww, wat naar ziet dat eruit ja ;(

En snap je. Vallen hoort erbij, maar het is zo naar om mee te maken :X
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 11 september 2017 @ 21:09:03 #185
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173720372
Oeh Zusjevan, kusjekroel voor E (of voor jullie, aangezien ze er weinig van heeft). Wat kun je je toch wild schrikken en wat kunnen ze hard vallen en veel hebben.
pi_173721773
Ach wat sneu is dat altijd als ze vallen...
pi_173723546
Ach zusje, wat een schrik! :*
Ik was ook compleet in paniek geraakt hoor;) Gelukkig was E het zo weer vergeten!
pi_173724137
L had van de week een tand door de lip, waarschijnlijk uitgegleden omdat z'n beker gelekt had en man had het niet door. Ik was aan het werk gelukkig maar man zei dat het ontzettend gebloed had en z'n lip dik was. S avonds was er niks meer te zien, al belde man nog wel heel lief vanuit z'n werk op hoe het ging. Blij dat ik er niet bij was.

Dat je nog even gaat kijken en je ruikt dat hij gepoept heeft... Tja die kun je moeilijk de hele nacht in een poepluier laten slapen. Zo sneu om 'm wakker te moeten maken. Hij slaapt dan ook niet meteen verder maar heeft altijd even afleiding nodig. Dus bij mij in bed genomen, bumba gekeken (hij lag zo lekker op mij.. Zo rustig, ik kan daar zo van genieten. Het is een echte drukte maker die nooit rustig bij mij ligt) en volgens mij gaat het nu goed.
  dinsdag 12 september 2017 @ 02:26:18 #189
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173724949
Hier komen er weer tanden door dus chemische luiers en huilen. Ze wilde net écht alleen maar op mij plakken. Gek wel, normaal heeft ze geen voorkeur eigenlijk voor één van ons twee.

Dentinox gesmeerd, hopelijk slaapt ze nog even straks
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 12 september 2017 @ 03:32:18 #190
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173725030
Goed, het is weer zover... kind ligt weer lekker te pitten en ik klaarwakker, ARGGG! :')
Gelukkig gaat de wekker pas over 2,5 uur *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173725466
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 18:20 schreef Xanteh het volgende:
Vorig jaar had Wibra leuke maillots met vosjes.

Winterjas is dezelfde als afgelopen winter. Net als de rest van zijn winterkleding :')
De herkenning :7. Maar wij zijn wel voor nieuwe jassen gegaan, want dat wilde mijn hoofd.
pi_173725514
Oeh Zusje en Nazil, dat is schrikken zeg. Ik geloof dat bij ons thuis ik de nuchterste ben. Maar toch vind ik zoiets ook heel lastig.

Herkenbaar van dat knuffelen, Nazil. S. knuffelt vrijwel nooit, als dat dan een keertje gebeurt is het ook dubbel genieten. Die kleine handjes tegen je aan, zo'n heerlijk warm lichaampje O+

Gisteren had S. maar een half uur geslapen bij oma, in totaal over de hele dag :o het lukte gewoon niet om te slapen. Ik hoop dat hij wel beter slaapt vandaag, want ik heb het zelf zo nodig nu :@
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173726238
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 03:32 schreef Molo het volgende:
Goed, het is weer zover... kind ligt weer lekker te pitten en ik klaarwakker, ARGGG! :')
Gelukkig gaat de wekker pas over 2,5 uur *O*
En dan ga je Fok!-ken? :D
Ik kan echt nooit meer slapen als ik 's nachts op mijn mobiel kijk.

A wilde vanochtend een staartje in haar haartjes, dus dat heb ik meteen gedaan. Vervolgens wilde ik haar op de fiets naar de crèche brengen en toen ik het helmpje pakte zei ze: "Nee mama, past niet" *trok het staartje los* "Nu wel! :Y "
:')
  dinsdag 12 september 2017 @ 09:02:43 #194
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173726347
Molo, chemische luiers! Hopelijk nog een beetje geslapen?

Ha, Aerenia, welk helmpje heb je? Ik twijfel nog een beetje, maar denk erover om er eentje aan te schaffen. Sinds onze crash een maandje geleden vind ik 'm zo kwetsbaar voorop.

Nou, dat knuffelen hebben we hier geweten afgelopen nacht. Na 12,5 maand had onze man dan eens een keer koorts :o En niet zo'n klein beetje ook. Inclusief zeer levendig dromen (papa - papa - papa - papa) en zweten. Hij gooide er even wat asperges uit en ik trok het merendeel van zijn kleren uit, flesje water erbij en toen ging hij weer slapen. En dat x3.

Vanmorgen was hij vroeg wakker, had hij nog maar lichte verhoging en knapte weer wat op. Ik heb 'm dus wel naar de gastouder gebracht. Misschien is het nodig om hem op te halen halverwege, misschien gaat het goed. Hij had iig niet door dat ik wegging :o met dank aan een mini computertje.
pi_173726512
he bah Quoi, beterschap voor de kleine man.

T heeft gister nieuwe schoenen gekregen. Maat 24 :o . Tijd om ook maar te kijken naar nieuwe regenlaarzen en slofjes, want zeker de slofjes zijn denk ik maat 21 ofzo..
pi_173726954
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 09:02 schreef Quoi het volgende:
[...]

Ha, Aerenia, welk helmpje heb je? Ik twijfel nog een beetje, maar denk erover om er eentje aan te schaffen. Sinds onze crash een maandje geleden vind ik 'm zo kwetsbaar voorop.

[...]

Heb er eentje van Bobike gekocht (matcht goed met het Yepp zitje :P ). Die paste het best. Bij Piet Vonk achter de Markt kun je een heleboel soorten helmpjes testen!

Veel beterschap voor Max!

[ Bericht 5% gewijzigd door Aerenia op 12-09-2017 09:45:17 (Slecht bijgelezen ) ]
pi_173728524
Quoi max ook al. Beterschap! L is er weer helemaal bovenop.
  dinsdag 12 september 2017 @ 12:15:16 #198
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_173729079
Fijn dat het beter leek te gaan met Max Q! Nog updates gehad van de gastouder? Wat voor klapper heb je gemaakt met de fiets? :o

Emma is nu van het zwaaien. Als ik haar achterlaat op het kdv wil ze eigenlijk niet dat ik ga, maar ze zwaait wel naar me. Zo schattig. Haar hand verandert niet van positie, maar ik zie haar wel zwaaien met haar vingers. Thuis zegt ze heel hard 'DA!' als ik zeg dat ze dag moet zeggen. Sowieso als ik haar oppak in huis(zomaar, om weg te gaan, of om boven een schone luier aan te trekken) wordt er altijd heel enthousiast 'DA!' gezegd tegen de hond O+

Vanmorgen vroeg ik of haar fles op was (wassie niet) en toen zei ze 'op!' Ze begint langzaam verstaanbaarder te worden.

Vanmiddag heb ik even lekker 2uurtjes opgenomen om lekker met de hond te gaan wandelen, ik heb even rust nodig na een nacht dat ik niet in slaap kon komen en slechts 3-4 uurtjes heb geslapen (en dat lag niet aan Emma :') ).

Ik heb dus nog geen helmpje voor op de fiets en vind het er ook ZO debiel uitzien. Ik heb altijd geroepen, als je in NL verplicht een helm op moet met fietsen, stop ik met fietsen. (ik ben een wielrenner en heb nooit een helm op :@) Maar voor die kleine koppies is het misschien wel verstandig...
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  dinsdag 12 september 2017 @ 12:17:40 #199
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_173729114
T leeft op grote voet Jagar! Hier zitten tussen maat 20 en 21. Die dure shoesme kunnen de verkoop weer in verwacht ik (zolang ze nog niet echt loop trek ik haar vooral makkelijk aan te trekken schoenen aan). Ze heeft ook al teveel paar, iets met te schattige kleine schoenen
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  dinsdag 12 september 2017 @ 12:23:23 #200
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173729193
Lekker dat L is opgeknapt, Nazil! Even een beest uit de weg ruimen, denk ik dan maar. Of toch die ziekte van Maillot.

Ik kreeg een update dat hij om half 10 alweer is gaan slapen vanmorgen en nog wat warm aanvoelde. Verder nog niks gehoord.

Ik vind er ook geen drol aan, Nouk, zo'n helm. Zit ook nog een beetje op de wip. Mijn fiets is omgevallen, zonder mij erop, met Max in zijn stoeltje. Hebben toen een nachtje ziekenhuis gedaan. Gelukkig bleek er niks aan de hand. Sindsdien heb ik een nog bredere standaard en heb ik me voorgenomen een helmpje aan te schaffen. Wij kunnen onze val opvangen, die kleintjes zitten zo vast, vind ik en zijn aan de goden overgeleverd. Maar goed, iets met een verdronken kalf en put enzo.

Dat zwaaien doet Max hier op de Beatrix manier :')

Wandelze Nouk! Heerlijk :s) Vindt de hond vast ook tof.
pi_173729283
T fietst altijd met helm. Is hier ook heel gewoon. Ik snap eerlijk gezegd ook niet wat je er op tegen kunt hebben?

(disclaimer: dit is niet veroordelend, ik ben alleen geinteresseerd).

T zwaait en zegt dag in 4 talen: Tschüss, byebye, ciao, doe (doei). Als hij 's avonds gaat slapen zegt hij byebye tegen al z'n speelgoed, en zwaait even naar de badkamer en de keuken O+
  dinsdag 12 september 2017 @ 12:35:44 #202
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173729416
Oh simpel, het is meer gedoe. En daarnaast wat minder de norm (dan in bijv Duitsland).

Niet dat ik me daar erg door laat leiden, maar ik geloof wel dat mensen sneller een gewoonte aannemen als iedereen in hun omgeving die heeft :) En daar tegenover staat dat ik het wel belangrijk vind dat mijn kind heel blijft en denk dat een hempje daar wel bij kan helpen om het plaatje maar even compleet te maken, sorry beroepsdeformatie :+

Handig en mooi, al die talen!

[ Bericht 72% gewijzigd door Quoi op 12-09-2017 12:54:59 ]
pi_173730342
Jagar wat knap. En lief dat hij zijn knuffels allemaal gedag zegt voor het slapen gaan O+

Maillot onder de lange broek snap ik nooit zo, veelste warm toch? Maar dat komt misschien omdat ik 2 warmbloedige kinderen heb.
Wij hebben 1 maillot in huis en die was voor peuter voor de carnaval :D

Een fietshelm voor kinderen vind ik ook belangrijk. (Zelf draag ik er geen, want idd stom :7 )
Maar peuter weet niet beter en als S op de loopfiets gaat dan krijgt hij er ook gelijk 1.
Vooral voor mensen (zoals Nouk) die met hoge snelheid door het verkeer gaan zou een fietshelm verplicht moeten worden. Je bent zo kwetsbaar. Maar goed dat is een andere discussie ;)

Wij zijn er op weg naar zuid Frankrijk achter gekomen dat S ook wagenziek is als hij achteruit vervoerd wordt :X
thuis rijden we nooit ver, maar nu spuugde hij na 2 uur rijden de hele auto onder.
Peuter had dit ook en daarbij bedachten we later pas dat hij wel eens wagen ziek kon zijn. Na het omdraaien heeft hij nooit meer gespuugd.
We hebben de stoel gedraaid en daarna ging de reis wel goed. We zijn nu aan het genieten van de zon, het zwembad en vooral van elkaar.
Ik heb gewoon al 2 boeken uit :D dat is me de afgelopen 3 jaar niet gelukt

Winterkleding...ik wil er nog even niet aan denken ;(
pi_173730452
Genieten Ikke O+

Leuk, dat meertalige van T. Mijn schoonvader kan goed Hongaars en wil dat onze kinderen ook leren. S. kan al Sia (doei) en Nem (nee). Verder zegt hij bij gaan: doei, doedoei, daag, daadaag en hadoe :')

Helmpje nog nooit overwogen eigenlijk. Gewoon nooit bij me opgekomen om dat te doen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173730998
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 13:37 schreef ikke_84 het volgende:
Jagar wat knap. En lief dat hij zijn knuffels allemaal gedag zegt voor het slapen gaan O+

Maillot onder de lange broek snap ik nooit zo, veelste warm toch? Maar dat komt misschien omdat ik 2 warmbloedige kinderen heb.
Wij hebben 1 maillot in huis en die was voor peuter voor de carnaval :D


Een fietshelm voor kinderen vind ik ook belangrijk. (Zelf draag ik er geen, want idd stom :7 )
Maar peuter weet niet beter en als S op de loopfiets gaat dan krijgt hij er ook gelijk 1.
Vooral voor mensen (zoals Nouk) die met hoge snelheid door het verkeer gaan zou een fietshelm verplicht moeten worden. Je bent zo kwetsbaar. Maar goed dat is een andere discussie ;)

Wij zijn er op weg naar zuid Frankrijk achter gekomen dat S ook wagenziek is als hij achteruit vervoerd wordt :X
thuis rijden we nooit ver, maar nu spuugde hij na 2 uur rijden de hele auto onder.
Peuter had dit ook en daarbij bedachten we later pas dat hij wel eens wagen ziek kon zijn. Na het omdraaien heeft hij nooit meer gespuugd.
We hebben de stoel gedraaid en daarna ging de reis wel goed. We zijn nu aan het genieten van de zon, het zwembad en vooral van elkaar.
Ik heb gewoon al 2 boeken uit :D dat is me de afgelopen 3 jaar niet gelukt

Winterkleding...ik wil er nog even niet aan denken ;(
In huis ook niet hoor maar bij vorst krijgt hij een maillot aan onder zijn broek als we bijvoorbeeld gaan wandelen of spelen buiten. Zeker toen hij nog jogging/soepele katoenen broeken droeg. Zodra we binnen zijn, gaat de broek of de maillot uiteraard uit ;).

Fijne vakantie!!
pi_173731094
Knappe T met zijn talen :).

Fietshelm, Twix draagt er een. Ik vind het er niet stom uitzien, en al was dat wel zo, dan deed ik het toch. Als ik val met de fiets, kan ik eraf. Twix zit ingesnoerd in zijn stoeltje, die kan geen kant op. Wil er niet aan denken wat er met dat hoofdje gebeurt bij een stoeprand of als bijvoorbeeld het harde kunststof van het windscherm breekt. En Twix, hij weet ook niet beter. Als we nu gaan fietsen, zegt hij het zelf: "hemmel op".
  dinsdag 12 september 2017 @ 14:36:07 #207
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173731290
Hemmel O+

Ikke, fijne vakantie! 2 boeken uit, goede score :)

Ik ben onderweg naar huis. Max toch weer koorts en ziek. Ga 'm dus maar wat eerder halen. Manneke! Lekker knuffelen maar.
pi_173732710
Ik heb opzich niks tegen een helm, en mijn engelse man is helemaal voor- dus we hebben er ook 1 gekocht. Echter ík ben het die altijd met het schreeuwende kind op de fiets zit die doet alsof de helm in brand staat en AF moet :'). Kortom hij blijft altijd liggen.
pi_173735312
Beterschap voor Max!

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 15:53 schreef Crumpette het volgende:
Ik heb opzich niks tegen een helm, en mijn engelse man is helemaal voor- dus we hebben er ook 1 gekocht. Echter ík ben het die altijd met het schreeuwende kind op de fiets zit die doet alsof de helm in brand staat en AF moet :'). Kortom hij blijft altijd liggen.
Dat is lastig ja. Niet echt ontspannen fietsen dan...
  dinsdag 12 september 2017 @ 18:01:39 #210
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173735429
Beterschap kleine rooie man!

Ik heb vanmorgen bedacht dat ik het echt niet trok dus dagje bijgeslapen ipv gewerkt.
Mietjesbrigade maar geen spijt van.

En vanuit bed 4FF kleding in de sale gekocht en een knalrode winterjas voor Larfje O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173735908
Oh ja ik heb ook een nieuwe winterjas voor mijn peuter gescoord bij mothercare O+ T doet het maar met W's jassen van vorige seizoenen :{w :')
  dinsdag 12 september 2017 @ 19:39:07 #212
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173737459
Geen verzendkosten zeker? ;)

Sterkte aan de mietjesbrigade. Bijkomen moet ook af en toe gebeuren.

We hebben hier een snijtand die door is en een doorkomende kies. Verklaart een hoop :P Hij ligt alweer op één oor.
pi_173738667
Je ziet tegenwoordig best veel kinderen met helmpje, ik vind het inmiddels niet zo raar meer kijken. En sowieso met wielrennen, als mijn vriend geen helm op had gehad, dan had ie er nu heel anders bijgezeten denk ik :{. De helm was op zoveel plekken gebroken :X.

Beterschap voor de zieken! Ik sluit daarbij aan denk ik, na de ziekenboeg van afgelopen week ben ik zo te voelen aan de beurt. Echt zoveel mensen zijn ziek in mijn omgeving.
pi_173738866
Hier waren tanden ook het probleem. Nummer 5 was al heel iets door maar die is ineens enorm groot en nummer 6 staat op knappen.

L wilde geen avondfles. Afgelopen zondag ook al niet. Zal dit weer een stukje afsluiten zijn of wilde hij gewoon geen 'pyjamapapje'? (ja was gratis :+ meuk) daarna maakte ik een normale fles maar die wilde hij ook niet.
pi_173740397
Volgens mij, nazil, is het min of meer de bedoeling dat die fles eraf gaat.
Emmy drinkt hem nog steeds met smaak en ik laat het zo tot ze zelf aangeeft hem niet meer nodig te hebben.

Hm helmpjes. Wel een goed idee. Waar koop je die en hoe lang hebben ze dezelfde maat?
pi_173740503
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 21:14 schreef Arja het volgende:
Volgens mij, nazil, is het min of meer de bedoeling dat die fles eraf gaat.
Emmy drinkt hem nog steeds met smaak en ik laat het zo tot ze zelf aangeeft hem niet meer nodig te hebben.
Ja dat is de bedoeling ook, alleen drinkt hij verder zo weinig en dit was 250ml wat elke avond op ging (en de vitamine d gaat er bij in dus moet ik daar een ander ritueel voor verzinnen :'))

200ml fles ochtend
150ml yoghurt
Rond de 150 ml drinken

Dat is het enige aan vocht wat hij verder krijgt.
pi_173742463
Lief jagar! O+
Fijne vakantie ikke! :)

Helmpjes koop je bij de 'betere' fietsenwinkel (vooral als ze ook kinderfietsen hebben, is de kans groot dat ze ze hebben) ;) het helmpje dat A heeft kan ze in principe tot ze 5 is dragen geloof ik. Ze zijn verstelbaar.

Ik heb een helmpje gekocht, precies vanwege de reden die Malteser noemt. Zelf kan ik zo opzij springen als ik zou vallen/tegen de stoeprand kom/aangereden word. Maar A kan dat niet. Die zit muurvast in het zitje en heeft nog niet de reflexen om haar hoofdje af te schermen. A vindt het gelukkig niet erg, zo'n helm. Ze begint meteen op haar koppie te roffelen en "helmpie" te roepen zodra ze de fiets ziet. O+

Mijn dreumes heeft weer wat nieuws. Als ze iets niet lekker vindt (of denkt dat het niet lekker is), trekt ze een heel vies gezichtje en roept ze: "ieeuwww" :')
pi_173743497
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 21:14 schreef Arja het volgende:
Volgens mij, nazil, is het min of meer de bedoeling dat die fles eraf gaat.
Emmy drinkt hem nog steeds met smaak en ik laat het zo tot ze zelf aangeeft hem niet meer nodig te hebben.

Hm helmpjes. Wel een goed idee. Waar koop je die en hoe lang hebben ze dezelfde maat?
Bij de fietsenzaak maar bijvoorbeeld ook bij Decathlon en online via Bol. Meet even de hoofdomtrek van je kind, de maatvoering staat er wel bij. Twix heeft nog altijd zijn eerste helm op, die wordt deze week 2. Ze zijn verstelbaar namelijk.

Oh en diezelfde bijna 2-jarige drinkt nog steeds een avondfles. Hij wordt er rustig van, drinkt 'm leeg en kan het gezien zijn formaat nog altijd goed gebruiken. En het is, naast zijn glimlach in de ochtend, mijn favo moment van de dag. Dat kleine maar toch al zo grote lijfje tegen me aan terwijl hij drinkt.
pi_173743678
Het is ook mijn favoriete momentje van de dag en ik zou het heel vreemd vinden als hij ineens die 250ml die elke dag totaal op ging, niet meer zou hoeven :?

L zegt bij elk eten 'hmmmmmmmmm' en soms komt dat er zo sarcastisch uit (inclusief gezichtsuitdrukkingen) dat ik totaal dubbel lig. Sowieso hebben wij een grote clown gemaakt.
pi_173743709
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 22:45 schreef Malteser het volgende:


Oh en diezelfde bijna 2-jarige drinkt nog steeds een avondfles. Hij wordt er rustig van, drinkt 'm leeg en kan het gezien zijn formaat nog altijd goed gebruiken. En het is, naast zijn glimlach in de ochtend, mijn favo moment van de dag. Dat kleine maar toch al zo grote lijfje tegen me aan terwijl hij drinkt.
O+ wat een heerlijkheid he? Vindt het altijd zo apart met fles dat het eraf moet terwijl niemand het daarover heeft bij bv. Is toch precies hetzelfde: knuffel/rust/bijtankmomentje?
Ivm tanden is het geloof ik wel minder handig, want eigenlijk zou je dan weer 30 min moeten wachten en dan tanden poetsen voor het slapengaan of zo
pi_173743732
Hier wordt zowel ge'bah't als ge'hmmm't. Vooral het gevoel voor drama begint zich nu super te ontwikkelen met heel dat gezichtje in de bedoelde emotie betrokken en met handgebaren en alles. Wat zijn dreumesen toch leuk op zulke momenten O+
  dinsdag 12 september 2017 @ 23:04:55 #222
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173743788
Dame hier zit de hele tijd de 'ggg' klank te oefenen.
In allerlei vormen. Lijkt wel Arabisch/Hebreeuws :D

Kachelachelachelache

Gabachabachabuchuchuh etc :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173745424
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 22:57 schreef Vosje6 het volgende:

[..]

O+ wat een heerlijkheid he? Vindt het altijd zo apart met fles dat het eraf moet terwijl niemand het daarover heeft bij bv. Is toch precies hetzelfde: knuffel/rust/bijtankmomentje?
Ivm tanden is het geloof ik wel minder handig, want eigenlijk zou je dan weer 30 min moeten wachten en dan tanden poetsen voor het slapengaan of zo
Ja, dat van die tanden kan kloppen. Maar we poetsen trouw twee maal daags en als hij net zo laat gaat wisselen als zijn moeder, dan vermoed ik dat hij tegen die tijd echt geen avondfles meer drinkt dus dat zijn volwassen tanden zonder papflesaanslag de nacht in gaan.
pi_173745485
Avond- en ochtendfles zijn hier ook nog heilig. En behalve de voeding vind ik het in de avond vooral een noodzakelijk rustpunt. Vaak os hij daarvoor helemaal hyper en dan is het echt even rust.

Dat Arabische is zo grappig Molo. Heeft hier best even geduurd ook.

S. heeft ook een nieuw grapje. Hij doet dan iets stouts (het liefst gooien van speelgoed of eten) en lacht dan terwijl hij je aankijkt mét een handje voor zijn mond. Zie hem dan nog maar eens streng aan te spreken.
Wel fijn dat hij niet zijn moeders gymtalent heeft. Al het eten dat hij gooide ging precies in de pan waar hij op mikte ^O^
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173746113
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 19:39 schreef Quoi het volgende:
Geen verzendkosten zeker? ;)

Sterkte aan de mietjesbrigade. Bijkomen moet ook af en toe gebeuren.

We hebben hier een snijtand die door is en een doorkomende kies. Verklaart een hoop :P Hij ligt alweer op één oor.
Ik liep gewoon binnen *) hét voordeel van verkansie in regenland.
pi_173749704
Nu wil ik ook een nieuwe winterjas voor F :(

Helm hebben wij ook. Een roze. Van zijn zus geweest.
  woensdag 13 september 2017 @ 16:46:49 #227
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173754042
Helm check. En Aerenia, je moet me geen fietsenwinkel aanraden dichtbij mijn favo terras :{w 8-)
  woensdag 13 september 2017 @ 17:30:18 #228
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_173754985
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 16:46 schreef Quoi het volgende:
Helm check. En Aerenia, je moet me geen fietsenwinkel aanraden dichtbij mijn favo terras :{w 8-)
Heeft Max al eens in de zandbak bij Kobus gezeten? Ik kijk altijd of ik jullie zie, maar nog nooit jullie gespot.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 13 september 2017 @ 20:34:58 #229
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173758399
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 17:30 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Heeft Max al eens in de zandbak bij Kobus gezeten? Ik kijk altijd of ik jullie zie, maar nog nooit jullie gespot.
:D
Als we er zitten, is het bij de Italiaanse buurman. Zelfde zandbak geloof ik? Zitten jullie er weleens? Ik heb daar zoveel pasta pesto gegeten vorige zomer, dat Max volgens mij mede daardoor zo groot is gegroeid in mijn buik :+

Afijn, nu zaten we ergens anders. Spontaan ideetje, want hey, de zon scheen en ik had zin in een klein drankje en had tijd. We schoven aan bij een aantal studentikoze types. Eentje helemaal ondersteboven van Max, want hij had ook een zoontje met rood haar. Liet hij een foto zien: 2 druppels water! En wat bleek: ze zijn precies even oud! De oppas (twee ooms) kwam 'm trouwens langsbrengen op het terras en ze hebben samen een banaantje opgepeuzeld O+ Van die mooie spontane momentjes.
  woensdag 13 september 2017 @ 20:38:23 #230
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173758483
Klinkt leuk zeg! Hele mooie momenten dat!

Larf was vanmorgen mega sacho, ochtendhumeur van hier tot Tokyo.
Eenmaal bij de crèche niks meer aan de hand en vrolijk klappen in haar handjes enzo :')

Enfin, sinds vandaag loopt ze los _O_ _O_ _O_
Zo trots als een aap met zeven lullen loopt ze rond te stappen joh _O_
En ze zegt ineens 'da dag!' en is gewoon in het algemeen heerlijk

Morgen ook even wat leuks doen samen, ergens bakkie koffie ofzo
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 13 september 2017 @ 20:39:59 #231
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_173758529
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:34 schreef Quoi het volgende:

[..]

:D
Als we er zitten, is het bij de Italiaanse buurman. Zelfde zandbak geloof ik? Zitten jullie er weleens? Ik heb daar zoveel pasta pesto gegeten vorige zomer, dat Max volgens mij mede daardoor zo groot is gegroeid in mijn buik :+

Afijn, nu zaten we ergens anders. Spontaan ideetje, want hey, de zon scheen en ik had zin in een klein drankje en had tijd. We schoven aan bij een aantal studentikoze types. Eentje helemaal ondersteboven van Max, want hij had ook een zoontje met rood haar. Liet hij een foto zien: 2 druppels water! En wat bleek: ze zijn precies even oud! De oppas (twee ooms) kwam 'm trouwens langsbrengen op het terras en ze hebben samen een banaantje opgepeuzeld O+ Van die mooie spontane momentjes.
Wij spelen bijna elke dag bij 'de koe', want wij wonen er tegenover :) dus als je een peutertje ziet dat op de koe probeert te klimmen, of 'hallo hallo jommetje' roepend achter de grotere kinderen aanrent, dan zijn wij dat ;)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_173758600
Nice Molo! Zelf ook zo trots als een pauw? Ben ik namelijk wel hoor, bij dat soort mijlpalen!

Q, dat zijn de leuke momenten ja! Kinderen zijn ook altijd goede gespreksopeners.

Vandaag was oma's oppasdag, maar we gingen wel even samen lunchen. Ik was al binnen en S. en oma kwamen binnen. Meteen een big smile en 'mamaaaaaa O+ '. Dan kan ik 'm wel opvreten O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 13 september 2017 @ 20:44:15 #233
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173758653
Hoera voor loslopende Larf! w/

quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:39 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Wij spelen bijna elke dag bij 'de koe', want wij wonen er tegenover :) dus als je een peutertje ziet dat op de koe probeert te klimmen, of 'hallo hallo jommetje' roepend achter de grotere kinderen aanrent, dan zijn wij dat ;)
Wat leuk O+ Er klimmen best vaak peutertjes op de koe, maar ik ga voortaan opletten. Heerlijke omgeving om te wonen lijkt me, alleen misschien is het ook maar goed dat ik er niet woon ;)
pi_173758837
Mijn dreumes kreeg het net in een onbewaakte miliseconde voor elkaar om zijn vinger in een pot tijgerbalsam te stoppen en vervolgens die vinger in zn mond te doen 8)7 :X ...
pi_173758947
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:48 schreef silliegirl het volgende:
Mijn dreumes kreeg het net in een onbewaakte miliseconde voor elkaar om zijn vinger in een pot tijgerbalsam te stoppen en vervolgens die vinger in zn mond te doen 8)7 :X ...
_O-
En zijn reactie? :D

Is er een koe op dat pleintje? Ken alleen de koe op de Markt! Volgende keer even op letten! :P
  woensdag 13 september 2017 @ 20:54:47 #236
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173759089
Ja mega trots ik ook natuurlijk!
Morgen saampjes verder oefenen *O*

quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:48 schreef silliegirl het volgende:
Mijn dreumes kreeg het net in een onbewaakte miliseconde voor elkaar om zijn vinger in een pot tijgerbalsam te stoppen en vervolgens die vinger in zn mond te doen 8)7 :X ...
Oh nee! _O- Bah :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 13 september 2017 @ 21:10:38 #237
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_173759774
Larf!! *O* Jeeej!

Nog meer juni-baby's die mijn dreumes gaan inhalen? :+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_173759822
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:48 schreef silliegirl het volgende:
Mijn dreumes kreeg het net in een onbewaakte miliseconde voor elkaar om zijn vinger in een pot tijgerbalsam te stoppen en vervolgens die vinger in zn mond te doen 8)7 :X ...
:o auw ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173762658
Oei sillie! Had hij er veel last van?

Molo, zo'n grote mijlpaal weer, leuk! Zo schattig hoe blij en trots ze dan zijn he.

Quoi, wat een verhaal van die val. Hier in de bakfiets geen helm, maar op een gewone fiets zou ik t ook doen hoor. Ben benieuwd naar de maillot met korte broek foto!

Nazil, misschien kan je overdag vaker en op andere manieren drinken aanbieden? Bijv uit een gewone beker, tuitbeker, met rietje, uit jouw glas?

Hier ook nog een avondfles, waarvan deel blijft staan als ze savonds goed hebben gegeten. Eens met het fijne rustmoment voor bed...

Hier gaat alles z'n fijne gangetje. De ruzies zijn weer stuk minder gelukkig, ze knuffelen mij bij het leven, slapen goed door en oefenen nog steeds druk met lopen. Nu met het slechte weer lijkt het me wel fijn als ze echt niet meer kruipen buiten.
  donderdag 14 september 2017 @ 09:11:05 #240
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173766653
Silliegirl, die tijgerbalsem :X Zijn luchtwegen zijn iig goed vrij, gok ik.

Madivi, wat fijn dat de mannetjes minder ruzie maken! Dat scheelt weer wat zorgen.

En oja, de maillotfoto, die was er een beetje bij in geschoten, maar hier is 'ie. Beetje vaag en op verboden terrein, maar hey, je kan klimmen of niet...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blij dat alles hier weer ok is. Gisteravond nog wat ellende met tandje/kies, maar na wat knuffels en een paracetamolletje ging hij slapen. Een gezond mannetje niet-huilend achtergelaten bij de gastouder ^O^ En we zijn vanaf vandaag een weekje met z'n tweetjes, want mijn vriend is vanmorgen voor een mini-vakantie vertrokken.
  donderdag 14 september 2017 @ 09:15:47 #241
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173766707
Ik zag gisteren bij de crèche een stoere bikkel met maillot aan, ik vind het prima kunnen :Y

En anders gewoon verwijzen naar Robin Hood O+

Fijn dat Max weer aan de beterende hand is!

Klinkt goed Madivi! Knap hoe je alles zo organiseert hoor! _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173770773
Dag lieve mama's met dreumesen. Wij schuiven door naar de peuters.
Dankjewel voor al jullie verhalen, tips, lieve woorden en steuntjes in de rug. Tot bij de peuters!
pi_173771895
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 12:50 schreef Malteser het volgende:
Dag lieve mama's met dreumesen. Wij schuiven door naar de peuters.
Dankjewel voor al jullie verhalen, tips, lieve woorden en steuntjes in de rug. Tot bij de peuters!
Gefeliciteerd met Twix! *O* tot over een paar maandjes :W
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173772086
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 12:50 schreef Malteser het volgende:
Dag lieve mama's met dreumesen. Wij schuiven door naar de peuters.
Dankjewel voor al jullie verhalen, tips, lieve woorden en steuntjes in de rug. Tot bij de peuters!
gefeliciteerd! Tot over 6 dagen! (ik dacht altijd dat Twix een week of 2 ouder was dan T!)
pi_173772244
Gefeliciteerd met Twix!
Wat fijn dat Max weer opgeknapt is Quoi.
pi_173773568
Gefeliciteerd met Twix!!!

Leuk dat maillotje Quoi!

Molo wat super dat ze kan lopen!
  donderdag 14 september 2017 @ 19:48:50 #247
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173777889
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 12:50 schreef Malteser het volgende:
Dag lieve mama's met dreumesen. Wij schuiven door naar de peuters.
Dankjewel voor al jullie verhalen, tips, lieve woorden en steuntjes in de rug. Tot bij de peuters!
Dat was kort :) Gefeliciteerd met je peutertje! w/
pi_173779203
Gefeliciteerd en tot over 50 weken ofzo :') ^O^ *O* *O*
  vrijdag 15 september 2017 @ 12:35:53 #249
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173790165
Dat overstrekken, je hoofd naar achteren gooien, een dikke jengel doen en besluiten niet mee te werken hè? Is dat dan een soort van stervende zwaan? Dat is sinds deze week nieuw. Eigenwijs peutertje noem ik hem dan :P
pi_173790396
Herkenbaar Q en dan die armen ook zodanig overstrekken dat ik geen grip heb als ik haar op wil tillen (bv als ze van de schommel af moet en in de kinderwagen).

Feli Malteser!
pi_173790488
Ja! Zeker ook dat hangen zodat je niet opgetild kan worden. Extra fijn als je hoogzwanger bent :')
Vanmorgen heeft S. ook een mooie show weggegeven omdat hij 2 minuten na zijn ontbijt geen koekjes uit de kast mocht pakken (onmens ben ik ook). Hij is voor de kast gaan liggen en deed alsof hij al weken geen eten had gehad. Vriend en ik hebben natuurlijk heel pedagogisch verantwoord gelachen :@
En dan een paar seconden later opstaan en doen alsof er niets gebeurd is.

Er komen ineens 2 woorden zinnetjes op gang hier. 'Daaaa mama' en 'Kraa mama' (dag en klaar).
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 15 september 2017 @ 13:10:29 #252
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173790650
:D Thought so. Ik kreeg 'm met geen mogelijkheid de auto in. Hij zit/ligt nog in de maxi cosi. We moeten nu écht een keer aan een volgende stap autostoel. Dan zal het niet makkelijker gaan, maar de hoek is iig wat vriendelijker voor mijn rug (?) :P

LeSage, nou, zwaar als je zwanger bent idd! En het koekjesdrama! Wat kun je daar dan met z'n tweetjes om lachen hè?
pi_173790850
Gefeliciteerd nog Malteser!

Herkenbaar Quoi. Laatste tijd is het echt erger aan het worden :') Dan heb ik haar vast en wil ik haar neerzetten en gaat ze zich overstrekken en heel dramatisch huilen.
En dan moet ik soms ook best wel lachen :@
pi_173792389
Q, wij hebben zo'n maxicosi axiss, die kun je naar de deur toe draaien. Beste uitvinding van de wereld! Planken is dan nog heel vervelend, maar dan sta je in ieder geval recht voor de stoel.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173792559
Zo. De enige manier om de koning vandaag stil te krijgen is of fietsen op de driewieler of heel pedagogisch verantwoord van die kinderchips in een bumba beker geven ^O^

Mens wat een humeur heeft hij.
pi_173793872
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 14:49 schreef LeSage het volgende:
Q, wij hebben zo'n maxicosi axiss, die kun je naar de deur toe draaien. Beste uitvinding van de wereld! Planken is dan nog heel vervelend, maar dan sta je in ieder geval recht voor de stoel.
+ 1.
Heel blij mee.
pi_173794423
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 16:19 schreef Arja het volgende:

[..]

+ 1.
Heel blij mee.
+2. Beide auto's hebben we de Axiss, zo fijn!
pi_173794806
Ik wil een yepp voorzitje op marktplaats kopen maar er zijn grote verschillen in vraagprijzen.
Zijn er verschillende soorten ofzo? Of moet ik op bepaalde dingen letten wat er bij moet zitten oid?
pi_173795260
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 17:20 schreef Arja het volgende:
Ik wil een yepp voorzitje op marktplaats kopen maar er zijn grote verschillen in vraagprijzen.
Zijn er verschillende soorten ofzo? Of moet ik op bepaalde dingen letten wat er bij moet zitten oid?
Yepp mini is het 'standaard' voorzitje. Er zitten origineel twee sleutels bij en er zitten uiteraard riempjes in het stoeltje (5-puntsgordel). Je bevestigt het stoeltje met een bevestigingsbeugel, die zit er standaard ook eentje bij.

Optioneel zijn windscherm, slaaprol en een tweede bevestigingsset zodat je het stoeltje met een klik kunt overzetten op een andere fiets.

Sinds kort is er ook een samenwerking tussen Yepp en Thule maar die zien er echt iets anders uit.
pi_173797860
Dankjewel malteser :)
pi_173798005
Quoi, wat leuk joh, kan prima vind ik. Klein prinsje. Fijn dat het weer wat beter gaat.

Malteser, nog van harte met je grote en natuurlijk ook met het andere goede nieuws. O+

Jagars mini ook al bijna aan de beurt!

Ik moet wel lachen om de herkenbare friemel-acties. Hier is in de tripptrapp gaan vaak een feest. Laatst kreeg grootste het voor elkaar om twee benen én een arm door een gat te steken. :') hele babyset los moeten maken om m eruit te krijgen. :')

Molo, lief dat je dat zegt. Ik zit mezelf op de achtergrond best in de weg de laatste tijd, niet zo fijn. :{
  vrijdag 15 september 2017 @ 20:59:25 #262
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173798432
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 14:49 schreef LeSage het volgende:
Q, wij hebben zo'n maxicosi axiss, die kun je naar de deur toe draaien. Beste uitvinding van de wereld! Planken is dan nog heel vervelend, maar dan sta je in ieder geval recht voor de stoel.
Ja, die ken ik! Handig hoor. We hebben alleen de familyfix al in de auto, dus het wordt de bijpassende autostoel.

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 17:20 schreef Arja het volgende:
Ik wil een yepp voorzitje op marktplaats kopen maar er zijn grote verschillen in vraagprijzen.
Zijn er verschillende soorten ofzo? Of moet ik op bepaalde dingen letten wat er bij moet zitten oid?
Heb je nu een andere of geen? Wat Malteser zegt, de Yepp mini moet je idd hebben! Bevalt goed en kan tegen een stootje ;)

Wij hebben vandaag voor het eerst met helm gefietst. De verkoopster wenste me zo nadrukkelijk succes met het wennen, dat ik me al zorgen begon te maken. Maar ik heb 'm opgezet en ben gewoon gaan fietsen. Soms zijn dingen zo simpel :+ Ging prima! Leuk is het natuurlijk niet, maar genoeg afleiding op de fiets.

Omdat mijn zwager ook op vakantie is (oa met mijn vriend) gingen mijn zus en ik met de kids uit eten bij een pizzeria. Gezellig O+ Alleen flink aan de bak, want eenmaal thuis was het echt bedder dan bedtijd, er hadden poezen honger en bij de buren wachtte ook nog mijn suikerpatientje. Maar iedereen is blij en Max slaapt........ en ik zit :s)
pi_173799024
Q nu heb ik zin in pizza :')

We hebben nu een oud onmogelijk stoeltje en ik heb altijd ruzie met de riemen en krijg ze niet strak genoeg.
pi_173799111
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 17:20 schreef Arja het volgende:
Ik wil een yepp voorzitje op marktplaats kopen maar er zijn grote verschillen in vraagprijzen.
Zijn er verschillende soorten ofzo? Of moet ik op bepaalde dingen letten wat er bij moet zitten oid?
Slaaprol is geen extra geld waard imo (O slaapt er nog steeds half naast), windscherm wel. Voor max ¤50 moet je wel een mooie goede mini met windscherm kunnen vinden. Ik heb er twee gekocht, een voor ¤50 met windscherm en later nog een voor ¤35 met windscherm met wat krasjes en Nijntje slaaprol. En let er idd op dat er sleuteltjes bij zitten zodat je hem 'op slot' kunt zetten. Dit slot werkt overigens alleen voor het stoeltje, het windscherm zit altijd 'los'.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zaterdag 16 september 2017 @ 12:45:27 #265
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_173807940
Ik heb de nieuwe yepp nexxt die is wel heel anders.
idd letten op de sleuteltjes.
pi_173808035
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 20:59 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ja, die ken ik! Handig hoor. We hebben alleen de familyfix al in de auto, dus het wordt de bijpassende autostoel.

[..]

Heb je nu een andere of geen? Wat Malteser zegt, de Yepp mini moet je idd hebben! Bevalt goed en kan tegen een stootje ;)

Wij hebben vandaag voor het eerst met helm gefietst. De verkoopster wenste me zo nadrukkelijk succes met het wennen, dat ik me al zorgen begon te maken. Maar ik heb 'm opgezet en ben gewoon gaan fietsen. Soms zijn dingen zo simpel :+ Ging prima! Leuk is het natuurlijk niet, maar genoeg afleiding op de fiets.

Omdat mijn zwager ook op vakantie is (oa met mijn vriend) gingen mijn zus en ik met de kids uit eten bij een pizzeria. Gezellig O+ Alleen flink aan de bak, want eenmaal thuis was het echt bedder dan bedtijd, er hadden poezen honger en bij de buren wachtte ook nog mijn suikerpatientje. Maar iedereen is blij en Max slaapt........ en ik zit :s)
Helemaal prima. Geen bemoeienis maar puur ter info: als je ooit de wens hebt voor een tweede moet je dan dus tzt een tweede FamilyFix kopen, omdat Max dan met stoel gebonden is aan de FamilyFix die je al hebt. En stoelen die op de FamilyFix passen, kunnen vaak echt niet zonder gebruikt worden. Iets om mee te nemen in je overweging.
pi_173808052
quote:
17s.gif Op zaterdag 16 september 2017 12:45 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ik heb de nieuwe yepp nexxt die is wel heel anders.
idd letten op de sleuteltjes.
Dat is die Yepp stoel ism Thule toch?
  zaterdag 16 september 2017 @ 12:52:20 #268
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_173808076
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 12:51 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dat is die Yepp stoel ism Thule toch?
ja!
  zaterdag 16 september 2017 @ 13:10:16 #269
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173808378
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 12:50 schreef Malteser het volgende:

[..]

Helemaal prima. Geen bemoeienis maar puur ter info: als je ooit de wens hebt voor een tweede moet je dan dus tzt een tweede FamilyFix kopen, omdat Max dan met stoel gebonden is aan de FamilyFix die je al hebt. En stoelen die op de FamilyFix passen, kunnen vaak echt niet zonder gebruikt worden. Iets om mee te nemen in je overweging.
Ah thanks, goed om te weten!
Zal eens kijken hoe het zit met het prijsverschil. Die draaibare lijkt me ook wel wat.

Aan de andere kant zit hij echt weinig in de auto, dus 'even' de pearl halen lijkt me lekker makkelijk.
  zaterdag 16 september 2017 @ 14:55:03 #270
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173809846
Groeien die voeten altijd zo snel? :o
Larf gaat echt enorm de lengte in en voeten groeien ook als een malle sinds ze echt goed staat en stukjes loopt.
We hebben momenteel nog één paar dichte schoentjes wat net aan past _O-
Of het moet nog even tijd voor Teva's worden :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173810492
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 14:55 schreef Molo het volgende:
Groeien die voeten altijd zo snel? :o
Larf gaat echt enorm de lengte in en voeten groeien ook als een malle sinds ze echt goed staat en stukjes loopt.
We hebben momenteel nog één paar dichte schoentjes wat net aan past _O-
Of het moet nog even tijd voor Teva's worden :D
A had van 12mnd tot 18mnd maat 19/20.
Gaat lekker langzaam dacht ik zo...
Nu zijn we 5 maanden later en heeft ze maat 25 :{
Dus ik zou niet (zoals ik) teveel leuke schoenen kopen om te combineren met kledingsetjes :P

Fijn dat het helmpje gedoogd werd Quoi! Ik heb ooit A's velletje tussen de gesp gekregen. Dat was de enige keer dat ze gekrijst heeft met het helmpje op :@
Sindsdien (lees: sinds mei) word ik er dus elke keer door haar aan herinnerd dat het ooit "mis" ging: "Helmpie au?" *ik heel voorzichtig doen* "Nee, geen au! :Y"
pi_173811348
The heeft altijd naar een paar schoenen en een paar regenlaarzen. In de zomer had hij geen dichte schoenen, alleen maar sandalen. In noodgeval of regenlaarzen aan, of sandalen met sokken...
pi_173812126
Straks klimmen je peuters gewoon zelf de stoelen in he, dat draaibare heb ik nou nooit echt nodig gevonden eigenlijk.

Schoenen: ja als ze gaan lopen groeien de voeten hard! Mijn grote is een breedpoot en heeft altijd 1 paar dure passende schoenen, 1 paar laarzen per maat. En sandalen/crocs idd 1 per zomer. Mijn tweede heeft heel smalle pootjes :') dus we gaan wel even kijken hoe dat gaat het met doorgeven. Maar idd, sommige schoenen heeft hij 6 maanden in gebruik, sommige 3 }:|.
pi_173814777
Maxi cosi tobi bevalt prima hier ^O^

L liet mij weer versteld staan. Ik ging hem ophalen bij schoonmoeder en bleef daar natuurlijk even hangen. Het was nog geen half 5 en ik zou 'm thuis wel eten geven, maar L dacht daar anders over. We hadden het er helemaal niet over. Hij wees naar de kinderstoel en moest en zou er in. Dus nou ja, ga jij toch in de kinderstoel. Daar eenmaal in pakte hij de slab en gaf die aan mij, dus ik deed die om bij hem. Toen wees hij naar het potje eten wat op tafel stond.... Duidelijk :') dus ik heb hem daar nog maar even een potje gegeven. Zo bizar dat hij met krap 1 jaar precies weet welke stappen er genomen moeten worden om tot eten te komen.
pi_173815828
Hij weet gewoon waar zijn prioriteiten liggen, Nazil!

Schoenen hebben we hier ook 1 paar dichte schoenen, 1 paar sandalen en een paar regenlaarzen. Ik vind meer schoenen zonde van het geld :@ ze groeien op het moment trouwens helemaal niet hard hier.

S. klimt voorlopig geloof ik nog niet zelf in zijn stoel en ik ben ex-hernia-patiënt, dus voor mij toch echt een uitkomst :)

We hebben een klein beetje overprikkeld kind :') net met 8 kinderen op een verjaardag rondgerend en gegild. Ach nou ja, hij heeft er in ieder geval van genoten :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173816569
Ja maar Jagar, Crumpette en LeSage...jullie hebben een jongetje! Altijd een broek aan, dus 1 paar schoenen volstaat! :P
Ik heb zelf iets van 40 paar schoenen (ooit waren het er 80), om bij elke outfit bijpassende schoenen te hebben. Dat doe ik dus ook voor A... zeker nu ze broeken afwisselt met rokjes en jurlkjes. Ze heeft sandaaltjes, Teva's, All Stars, donkere gympen, goeie loopschoenen en ballerina's voor in de zomer en stevige sneakers, laarzen en regenlaarzen voor de winter :7

Knap van L dat hij de exacte volgorde van eten krijgen al weet! :)

We hadden hier een heel zindelijk dagje. Op het middagslaapje na, heeft A haar luiers droog gehouden! Ze kwam steeds zelf vragen om het potje ^O^ De wc-brilverkleiner is een beetje uit de gratie, denk dat ze graag zelf gaat zitten. Ben benieuwd of ze dit doorzet. Want is wel erg vroeg natuurlijk :)
  zaterdag 16 september 2017 @ 21:56:22 #277
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173817939
Nazil, wat een ventje met zijn kinderstoel en potje :D Wat we ook eten, hij wil het ook. Apart eten krijg ik dus niet vaak voor elkaar. Hij moet dus altijd maar gewoon wachten tot er hier iets op tafel staat, de bourgondiër. Vanavond zaten we saampjes aan de zoete aardappel patatjes O+

Aerenia, ai van dat velletje. Dat ze dat dan ook onthoud én je er telkens mee confronteert :P Goed van het potje trouwens. Braaaaaaf.

Ik tel een beetje de dagen af tot mijn vriend weer thuis is :@ Respect voor alleenstaande ouders hoor en dan heb ik er nog eentje. Alleen wel eentje die dus ineens deze week véél stervende-zwaan-acties heeft. Gelukkig slaapt hij 's nachts en 's middags als een roosje.

Ik heb trouwens de box opgeruimd :o Zei ik vorige week dat die nog werd gebruikt, ineens staat dat ding maar in de weg. Dus hop, gedemonteerd en de kamer meteen maar een restyling gegeven, bij Ikea een speelkleed gehaald en een doos voor zijn speelgoed. Opgeruimd staat netjes en nu een biertje (die mag op een tegeltje)
pi_173818098
Normaal eet hij mee maar voor de zekerheid een potje mee gegeven. Die wilde hij dus :+ en idd we krijgen het ook niet meer voor elkaar om alleen iets te eten. Vanochtend had ik banaan nog voor hij wakker was maar ik vergat de schil op te ruimen :') L kwam beneden en wilde ook gelijk banaan :')

Wij hebben vorige week ook een speelkleed gekocht, zo'n autowegkleed. Omdat laminaat zo koud was. L vindt het leuk. Ik vind dat de box ook wel weg kan, die 2x 10 minuten per week kunnen ook wel ergens anders besteed worden. Maar man vindt van niet.
  zaterdag 16 september 2017 @ 22:13:05 #279
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173818386
O herkenbaar. Ik stopte vanmorgen een snel kwarkbroodje in mijn mond en die werd gewoon even eruit gepakt en opgegeten.

Tip: geen overleg. Box weg hop :P
pi_173818518
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 22:13 schreef Quoi het volgende:
O herkenbaar. Ik stopte vanmorgen een snel kwarkbroodje in mijn mond en die werd gewoon even eruit gepakt en opgegeten.

Tip: geen overleg. Box weg hop :P
van de week heeft hij vrij letterlijk een halve bak druiven opgegeten. Er waren er nog 3 ofzo die hij niet wilde. Die moesten in mijn mond en hij vond dat zo leuk om te doen dat hij de druif die nog in zijn mond zat ook bij mij in mijn mond stopte :') en idd gewoon alles pakken :Y
pi_173825033
Ik gooi er nog een post achteraan. Vanochtend hebben wij met z'n tweeën voor de eerste keer gezwommen O+ O+ ooit in een hotel wel eens geprobeerd maar toen was het al krijsen bij het aanraken van water dus snel er uit gegaan. Nu alleen met L geweest en we zijn een uur gebleven want hij wilde niet meer weg :') elke keer wijzen naar waar hij naartoe wilde, van de glijbaan af geweest en zelfs de douche was niet eng. Voor herhaling vatbaar dus.

En we kunnen zelfs nog 2 keer want de lieve mevrouw van de balie heeft mijn zwemkaart die verlopen was weer geactiveerd en er stond nog 3 keer zwemmen op.
  zondag 17 september 2017 @ 20:20:30 #282
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173839970
Lekker van het zwemmen Nazil ^O^

Wij hebben een puzzel met dierengeluiden. Zo zit ik dus nu al twee keer tegen het plafond geplakt als ik ineens een cavia hoor :D Onding!

Middagje naar mijn ouders geweest en dat was tof O+
Besloten om morgen na het zwemmen door te rijden naar Schiphol (hopelijk onderweg een lekkere afterswimtuk) en vriendlief te verrassen bij aankomst. Hopelijk komt er ook een dikke PAPA uit dan.
  zondag 17 september 2017 @ 20:22:07 #283
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_173840009
Molo wat goed dat ze al loopt *O* hier nog lang niet :+

Nouk wat is je meisje al groot O+

Wat fijn dat L. Het zwemmen nu wel leuk vond nazil! Moeten hier ook weer eens gaan. Amélie is een enorme waterrat.

En herkenbaar die maxicosi-strijd. Als ze eenmaal vast zit is het ok. Probeer haar nog zo lang mogelijk in de mc te houden en hoop dat lucas snel doorgroeit zodat we kunnen doorschuiven :+ lucas zat tot bijna 2 in de mc.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_173841254
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 20:20 schreef Quoi het volgende:
Lekker van het zwemmen Nazil ^O^

Wij hebben een puzzel met dierengeluiden. Zo zit ik dus nu al twee keer tegen het plafond geplakt als ik ineens een cavia hoor :D Onding!

Middagje naar mijn ouders geweest en dat was tof O+
Besloten om morgen na het zwemmen door te rijden naar Schiphol (hopelijk onderweg een lekkere afterswimtuk) en vriendlief te verrassen bij aankomst. Hopelijk komt er ook een dikke PAPA uit dan.
Oh,dat zal je vriend vast geweldig vinden!

Vanaf mid oktober ben ik ze weken doordeweeks alleen met T, daar zie ik ook wel tegenop..

Ik heb nog maar een paar dagen en een dreumes, gek zeg...
pi_173841563
Gaat zo snel Jagar! Bijna een echte peuter al!

Nazil, lekker van het zwemmen O+

Wij hadden vandaag echt zo'n fantastische dag. Vanmorgen naar de bossen waar S. heerlijk door de modder heeft gelopen, in het gras gerend en door de plassen gestampt. Daarna bij opa en oma op de koffie. En vervolgens thuis de hele middag en avond met de treinbaan gespeeld. En zoveel pret met papa samen O+
Zo zag ik het vroeger voor me als ik dacht aan zondagen met je eigen gezinnetje :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173844051
Heerlijk genietmoment lesage O+
Dat had ik vanavond ook. Ik was aan het koken en rommelen in de keuken, terwijl ik luisterde hoe mijn man haar voorlas en zijn eigen draai aan het boek gaf. Toen ik om het hoekje keek, zag ik hoe Emmy zat te genieten en vol adoratie naar hem keek.

Mijn vakantie zit er weer op en ik ga Emmy morgen missen. We zijn zo intensief met zijn drietjes geweest de afgelopen weken. En wat heeft ze veel woordjes geleerd in de vakantie. En zo vrolijk de hele dag. Zij geniet er ook zo van als we met zijn drietjes zijn en onze grapjes en rituelen hebben.
Ik zal me morgen nog vaak afvragen wat ze aan het doen zijn.

Woord van de dag is doe-doei en dan enthousiast zwaaien met beide handjes. Ook als ik alleen even naar de keuken loop.
  maandag 18 september 2017 @ 09:39:03 #287
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_173847619
Jagar; dat komt vast goed. Ik ben een half jaar per jaar doordeweeks alleen met Emma. Ja, ik vind het zwaar, maar het wordt steeds makkelijker. Ik heb wel de afleiding van m'n werk dan, dat heb ik ook wel nodig :@
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_173848196
quote:
7s.gif Op maandag 18 september 2017 09:39 schreef Nouk84 het volgende:
Jagar; dat komt vast goed. Ik ben een half jaar per jaar doordeweeks alleen met Emma. Ja, ik vind het zwaar, maar het wordt steeds makkelijker. Ik heb wel de afleiding van m'n werk dan, dat heb ik ook wel nodig :@
oh echt? Wat heftig!

Ik weet ook wel dat het goed komt, maar ik vind het wel spannend. Zeker aangezien ik nog in het eerste trimester van kindje nr 2 zit, en niet weet hoe ik me ga voelen. Maar goed, het komt zeker goed...
pi_173848520
Gaat T niet naar het kdv Jagar?
  maandag 18 september 2017 @ 19:39:07 #290
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173857723
LeSage en Arja, klinkt als heerlijke weekenddagen! Arja, heb je de eerste werkdag overleefd?

Jagar, dat zal dan wel wennen zijn idd! Een voordeel vind ik dat alles lekker op mijn manier gebeurt :') Nadeel is gewoon de bak werk.

Hier is de papa weer thuis iig. Een lange, maar toffe dag :) Na het zwemmen gingen zoals verwacht de luiken dicht in de auto ri Schiphol. Toen hij in de parkeergarage nóg sliep en we te vroeg waren, heb ik ook maar even een tukje gedaan. Op Schiphol heeft hij de vloer aangedweild, want in de buggy zitten is natuurlijk saaaaaaai.

Vanavond at Max gewoon Moe Penang (Thais) met kroepoek 8)7 En ik met mijn stomme hoofd nog apart worteltjes voor 'm koken. No way, gewoon samen eten. Heel fijn om weer met zijn drietjes te zijn :)
  maandag 18 september 2017 @ 19:58:53 #291
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173858264
Nou, we zijn lekker bezig hier.
Ze kletterde paar dagen terug met oefenen met lopen hard tegen de deur en daarna muur, dus nu bult op haar voorhoofd :')

Mevrouw kan trouwens ook op uiterst creatieve manier uit het tuigje van de kinderstoel komen en gaat dan vrolijk staan springen :X
Handig! En veilig ook!

En vanavond had ze tijdens het eten een enorme jankaanval. Ze was alleen even vergeten dat er nog een groot stuk pizzakorst uit haar mond hing terwijl ze de boel bij elkaar krijste.
Was hilarisch om te zien wel, Tokkie die het is _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 18 september 2017 @ 20:00:04 #292
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173858294
Thais :9
Gaat er hier ook goed in, witlof dan weer niet. Ach, we konden het proberen :+

Was hij blij papa weer te zien?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 18 september 2017 @ 20:07:20 #293
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173858476
Dat beeld van Larf met pizzakorst uit haar mond :D

Hij kroop precies de andere kant op toen hij de deuren doorkwam :') Verder was hij zeker blij en vooral heel lief en besloot hij vanavond dan ook maar ineens in zijn handjes te gaan klappen O+ Die hadden we nog niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door Quoi op 18-09-2017 20:35:41 ]
pi_173859212
Q ja overleefd en had weer zo'n zin om naar huis te gaan en haar te zien.
Wat fijn dat jullie weer met zijn drietjes zijn.

Molo, Emmy heeft vandaag ook een flinke bult op haar kop en dat terwijl ze maar heel eventjes huilde.

Ze heeft geleerd haar eigen voetjes te kietelen en zegt dan "kiete kiete" :D
pi_173860298
Die pizzapunt hahahahaha
Q fijn dat man en papa weer thuis is.
En de bulten op de kop... L kan er ook wat van. En ook zelf uitproberen hoe hard hij met z'n hoofd tegen de tafel kan stoten voordat het pijn doet.

Wij hadden vanochtend ook een stervende zwaan toen meneer geen fles wilde :') hij wees naar de trap, vervolgens naar de keuken en als laatste naar de broodtrommel. Meneer wilde brood ipv een fles O+ en even later wees hij naar mijn mond en vervolgens naar de keuken. Wilde hij nog een boterham. Ja echt, zo duidelijk kan het zijn bij hem.
pi_173860353
Fijn dat het goed is gegaan Arja!
En ook fijn dat je man terug is Quoi! En dat Max in zijn handjes kan klappen! O+

Stuntende dreumessen.... :N
A heeft een blauw oog (op je natte handjes op de badrand leunen is geen goed idee... ;() en een korstje op haar kin (schaafwond van het uit bed klimmen/vallen). En gister had ze de skippykoe op de bank gezet en was ze bezig erop te klimmen :X Ik was net op tijd!

Ik ben altijd alleen met A en begrijp soms niet waar men zich druk om maakt als ze een paar dagen alleen zijn met hun kind. Maar aan de andere kant begrijp ik het ook wel weer. Samen kun je de zorg altijd verdelen.

Sprak laatst een vriend die in scheiding ligt. Die moest een hele dag alles alleen doen met zijn peuter en zat te klagen hoe kapotmoe hij wel niet was. Toen ik vroeg wat ie dan allemaal moest doen, beschreef hij gewoon een doorsnee doordeweekse dag van mij _O-
pi_173860502
Q, vond je vriend de verrassing ook leuk, dat jullie hem kwamen ophalen?

Wel lekker internationaal zo dat eten, Thais, Italiaans :9

Die bulten zijn toch altijd naar hè? Ik heb ooit in de supermarkt gehad dat een vrouw tegen S. begon: 'zo, jij bent wel hard gevallen, of niet?' En toen keek ze mij daarna even heel strak aan. Net alsof ik die bult had gegeven ofzo 8)7 :{

S. heeft net even een half uur in de nek van papa naar de 'bevrijders' gezwaaid O+ Hier in het zuiden is het nu bevrijdingstijd en ze doen dan de originele route nog eens met allemaal oude militaire voertuigen. S. vond het práchtig.

Net nog even een beetje emotioneel geworden toen vriend een foto van hem en zijn vader in Carnaval Festival vond, die we naast onze foto met S. legden. Precies dezelfde enthousiaste blik in hun ogen, mooi om te zien dat hè dat karakter terug ziet in een foto O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173860604
Aerenia, ik vind het dan ook zo ontzettend knap dat jij, maar bijvoorbeeld ook Madivi, het altijd alleen doen. Ik ben soms toch echt wel blij als vriend thuiskomt van het werk en even met S. bezig gaat. :@ Hoewel het de laatste tijd met zelf spelen een stuk beter gaat en S. ook wat meer zitvlees krijgt om een boekje te lezen samen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 18 september 2017 @ 21:33:36 #299
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173860907
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 21:21 schreef LeSage het volgende:


Die bulten zijn toch altijd naar hè? Ik heb ooit in de supermarkt gehad dat een vrouw tegen S. begon: 'zo, jij bent wel hard gevallen, of niet?' En toen keek ze mij daarna even heel strak aan. Net alsof ik die bult had gegeven ofzo 8)7 :{


_O- moest lachen sorry _O- :D _O-

En wat mooi van die foto/blik!

Ae: is gewoon een ander perspectief. Zelfde als dat ik eentje 'zwaar' vind soms en een ander bij nummer drie denkt 'hoe de fuck kom je erbij om dit zwaar te vinden?'.
Alles is anders.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173862953
Hahaha LeSage, die opmerking is wel mooi ja _O-

Ik vind het juist weer heel vanzelfsprekend om alleen de zorg voor A te dragen. Soms is het inderdaad zwaar (buikgriep hebben met een grieperige dreumes bijvoorbeeld... :X ), maar meestal vind ik het ook gewoon heel makkelijk. Ik ben altijd de allerliefste, de favoriet ^O^ En het zijn mijn regels thuis. Geen ruzie over wie eruit moet 's nachts/op zondag (gewoon ik :P). Het is gewoon relaxed ;)
pi_173862957
En dicht
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')