abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173540515

Een verpleegster in een universitair ziekenhuis in Utah is deze week gearresteerd omdat ze weigerde bloed af te nemen van een comateuze patiënt aangezien de politie daarvoor een bevelschrift moet voorleggen of de toelating van de patiënt moet hebben.

Volgens de regels van het University of Utah Hospital mogen dokters en verpleegkundigen enkel de resultaten van bloedtesten aan de politie doorgeven indien ze dus de toelating van de patiënt hebben of een schriftelijk bevel. De politie mag ook niet aandringen om bloed af te nemen bij een patiënt tenzij ze aan die volwaarden voldoen. De politie van Salt Lake City is destijds zelfs akkoord gegaan toen het ziekenhuis die nieuwe regel implementeerde.

Verpleegster Alex Wubbels had de agenten een bewijs voorgelegd van de geschreven regel van het ziekenhuis. Bovendien konden de agenten ook meeluisteren met een telefoongesprek tussen Wubbels en een van haar bazen, die het verhaal van Wubbels bevestigde. Maar midden in het gesprek krijgt agent Jeff Payne er genoeg van: hij wordt kwaad omdat ze geen bloed wil afnemen bij de patiënt, die slachtoffer was van een verkeersongeluk, en arresteert de verpleegster meteen. Payne laat Wubbels een halfuur in een hete politiewagen zitten, maar laat hij uiteindelijk vrij omdat ze inderdaad gewoon de wet heeft gevolgd.

De politie is een intern onderzoek gestart. De agent in kwestie mag geen bloed meer ophalen voor politieonderzoek, maar is niet geschorst. De chef van het departement heeft zijn verontschuldiging aangeboden aan Wubbels. De verpleegster zelf zegt dat ze nog erg in de war is over het incident. "Iemands bloed afnemen wordt afgedaan als iets simpel, maar bloed is jouw bloed, dat is jouw eigendom", zegt Wubbels.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)en-aan-politie.dhtml
  zaterdag 2 september 2017 @ 11:48:52 #2
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_173540704
Het bloed afnemen was zeker om te kijken of dit slachtoffer van een verkeersongeluk ook niet toevallig de veroorzaker van datzelfde ongeluk was?
pi_173540734
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 september 2017 11:48 schreef Twiitch het volgende:
Het bloed afnemen was zeker om te kijken of dit slachtoffer van een verkeersongeluk ook niet toevallig de veroorzaker van datzelfde ongeluk was?
zo beschrijft de video het wel. Maar die vrouw mag geen bloed afnemen en zomaar afgeven aan de politie. Het wettelijke bevel ontbrak hier simpelweg voor, politieagent gaat ver buiten zijn boekje en zet daarmee potentieel het leven van andere op het spel (want immers die vrouw is er niet om andere mensen in nood te helpen in dat ziekenhuis)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2017 11:52:26 ]
pi_173540738
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 september 2017 11:48 schreef Twiitch het volgende:
Het bloed afnemen was zeker om te kijken of dit slachtoffer van een verkeersongeluk ook niet toevallig de veroorzaker van datzelfde ongeluk was?
Of hij al dan niet verboden middelen in zijn bloed had idd.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_173540953
dat heb je met die agressieve wouten in amerika. die zijn geen tegenstand gewend. als er dan iemand tegen in gaat dan slaan ze helemaal door, zoals te zien is op het filmpje.
pi_173540993
Ik zou trouwens, als ik die vrouw was geweest, gezegd hebben op het moment dat hij mij arresteerde: "Really? Seriously? :') " en dan in de camera zeggen dat ik het niet eens was met de arrestatie met eventueel de reden en me dan triomfantelijk weg laten voeren, in de wetenschap dat het allemaal op camera staat en ik de regels heb gevolgd.
Maar ik snap dat emoties meespelen, kan ik haar niet kwalijk nemen. Die agent is natuurlijk een sukkel eersteklas.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_173541021
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 12:09 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik zou trouwens, als ik die vrouw was geweest, gezegd hebben op het moment dat hij mij arresteerde: "Really? Seriously? :') " en dan in de camera zeggen dat ik het niet eens was met de arrestatie met eventueel de reden en me dan triomfantelijk weg laten voeren, in de wetenschap dat het allemaal op camera staat en ik de regels heb gevolgd.
Maar ik snap dat emoties meespelen, kan ik haar niet kwalijk nemen. Die agent is natuurlijk een sukkel eersteklas.
Het zal dan ook wel weer fakenews zijn.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_173541299
Waar zijn de 'gewoon naar de politie luisteren!' roepers?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_173541469
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 12:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Waar zijn de 'gewoon naar de politie luisteren!' roepers?
Hiero.
Achterhouden van bewijs?
Ik mag verwachten dat de zuster ook zo zou handelen als haar zoon door een stomdronken bestuurder is doodgereden?
De volgende keer gaat de zwaargewonde bestuurder eerst langs het bureau voor een bloedonderzoek en dan pas naar het ziekenhuis.
Racist
  zaterdag 2 september 2017 @ 12:57:01 #10
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_173541504
Dat zustertje is oud en wijs genoeg om al lang geemigreerd te kunnen zijn naar een democratisch land, maar ze blijft willens en wetens in een 3e wereld land wonen. Dan moet ze ook niet zeiken dat ze aangevallen wordt door een stel corrupte triggerhappy rednecks. Gevalletje eigen schuld dus. Ze mag blij zijn dat ze niet zwart is, anders was ze ter plekke neergeschoten.
pi_173541536
Dat land wordt ook steeds gekker -O-

Ze heeft nog wel geluk dat ze niet zwart is, dan had het haar het leven kunnen kosten.
stupidity has become as common as common sense was before
  zaterdag 2 september 2017 @ 13:04:26 #12
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173541558
Dit is toch geen nieuws? Die agent zet haar even in de auto om meer duidelijkheid te krijgen ipv in een eindeloze discussie te belanden..

Agenten zijn net mensen die ook niet alles weten.. Moeilijk joh..

Dat ze dan helemaal hysterisch en labiel reageert en daardoor wat hardhandiger meegenomen word is haar eigen pakkie an..
pi_173541570
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 13:01 schreef marcb1974 het volgende:
Dat land wordt ook steeds gekker -O-

Ze heeft nog wel geluk dat ze niet zwart is, dan had het haar het leven kunnen kosten.
Nee, dan had hij een blanke verpleegster gezocht om het bloed af te nemen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_173541692
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 12:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Waar zijn de 'gewoon naar de politie luisteren!' roepers?
Jezus wat een linkse opmerking zeg.
pi_173541937
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 12:54 schreef Toga het volgende:

[..]

Hiero.
Achterhouden van bewijs?
Ik mag verwachten dat de zuster ook zo zou handelen als haar zoon door een stomdronken bestuurder is doodgereden?
De volgende keer gaat de zwaargewonde bestuurder eerst langs het bureau voor een bloedonderzoek en dan pas naar het ziekenhuis.
Hoe denk jij dat dit in Nederland geregeld is?
pi_173542037
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 september 2017 13:04 schreef Zolderkamer het volgende:
Dit is toch geen nieuws? Die agent zet haar even in de auto om meer duidelijkheid te krijgen ipv in een eindeloze discussie te belanden..
Duidelijkheid krijgen kan toch ook zonder een verpleegkundige te arresteren ?
  zaterdag 2 september 2017 @ 13:51:44 #17
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173542041
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 12:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Waar zijn de 'gewoon naar de politie luisteren!' roepers?
Hier... Er is toch geen fuck aan de hand? Die man is klaar met een ellenlange discussie.. vrouw reageert labiel.. en de rest is wel duidelijk..
Als ze gewoon had meegewerkt was die auto een stuk minder heet en had ze ook geen last van haar polsen.. how hard can it be?
Je kan toch gewoon overzicht op de situatie houden?
  zaterdag 2 september 2017 @ 13:52:57 #18
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173542053
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 13:51 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Duidelijkheid krijgen kan toch ook zonder een verpleegkundige te arresteren ?
Ze word gearresteerd omdat ze zich verzet tegen een aanhouding.. (aanhouden snap je? "We houden het even aan tot er meer duidelijkheid is")
pi_173542055
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 september 2017 13:51 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Hier... Er is toch geen fuck aan de hand? Die man is klaar met een ellenlange discussie.. vrouw reageert labiel.. en de rest is wel duidelijk..
Als ze gewoon had meegewerkt was die auto een stuk minder heet en had ze ook geen last van haar polsen.. how hard can it be?
Je kan toch gewoon overzicht op de situatie houden?
Hoezo had meegewerkt? Waaraan?

En verzet tegen aanhouding? De aanhouding is onrechtmatig. Natuurlijk mag ze zich verzetten.
stupidity has become as common as common sense was before
  zaterdag 2 september 2017 @ 13:54:42 #20
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173542076
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 13:53 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Hoezo had meegewerkt? Waaraan?
Wat denk je zelf? Het onderzoek? zonder steeds weer opnieuw in een discussie te belanden waarin ze alles en iedereen erbij haalt maar nog steeds niets duidelijk genoeg word
pi_173542085
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 september 2017 13:54 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Wat denk je zelf? Het onderzoek? zonder steeds weer opnieuw in een discussie te belanden waarin ze alles en iedereen erbij haalt maar nog steeds niets duidelijk genoeg word
Welk onderzoek? Zij deed wat ze doen moest en mocht. De agent niet, hij gaat de fout in. En om dat kracht bij te zetten houdt hij haar aan?
stupidity has become as common as common sense was before
  zaterdag 2 september 2017 @ 13:56:42 #22
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173542103
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 13:53 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Hoezo had meegewerkt? Waaraan?

En verzet tegen aanhouding? De aanhouding is onrechtmatig. Natuurlijk mag ze zich verzetten.

Een aanhouding is nooit onrechtmatig... Een agent mag je altijd meenemen voor onderzoek als er iets onduidelijk is..
En helemaal als je zo enorm labiel bent is dat des te meer reden om uit te gaan van dat er iets niet klopt..
pi_173542127
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 september 2017 13:56 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Een aanhouding is nooit onrechtmatig... Een agent mag je altijd meenemen voor onderzoek als er iets onduidelijk is..
En helemaal als je zo enorm labiel bent is dat des te meer reden om uit te gaan van dat er iets niet klopt..
Pure onzin dit. Er is zeer duidelijk gemaakt wat er aan de hand is. Dat deze agent te debiel is om dat te snappen of accepteren is duidelijk. En dat maakt deze aanhouding ook onrechtmatig.

En hoezo is een aanhouding nooit onrechtmatig? Dat zou de politie maar graag willen ja :')
stupidity has become as common as common sense was before
  zaterdag 2 september 2017 @ 13:58:35 #24
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173542135
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 13:55 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Welk onderzoek? Zij deed wat ze doen moest en mocht. De agent niet, hij gaat de fout in. En om dat kracht bij te zetten houdt hij haar aan?
Ja en daar was de agent niet goed van op de hoogte.. Hij mag dan dus nog steeds de persoon even wegzetten en het 1 en ander uitzoek.. wat dus ook gebeurt is..
Dat mevrouw de hele wereld bij elkaar gaat schreeuwen in plaats van gewoon even af te wachten is haar eigen gedrag...
pi_173542157
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 september 2017 13:58 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ja en daar was de agent niet goed van op de hoogte.. Hij mag dan dus nog steeds de persoon even wegzetten en het 1 en ander uitzoek.. wat dus ook gebeurt is..
Dat mevrouw de hele wereld bij elkaar gaat schreeuwen in plaats van gewoon even af te wachten is haar eigen gedrag...
En dat is hem uitgelegd door meerdere personen. Dat hij daarna te debiel is om te accepteren is zijn probleem (daarom loopt er dus ook een intern onderzoek naar hem en mag hij bepaalde dingen niet meer).
En 1 of andere persoon wegzetten zoals jij dat zo makkelijk noemt mag zeker niet zomaar nee. Gelukkig maar.
stupidity has become as common as common sense was before
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')