Nee.quote:Op woensdag 6 september 2017 23:11 schreef SuperHartje het volgende:
Is het niet zo dat ov in nl meer geprivatiseerd is?
Was het voorheen niet in handen van de overheid? Is ov in handen van particulieren niet een activiteit met winstoogmerk?
quote:In 1998 werd het beheer van het Nederlandse stads- en streekvervoer gedecentraliseerd van de rijksoverheid naar de provincies en plusregio's. Met de invoering van de Wet personenvervoer 2000 op 1 januari 2001 is marktwerking geïntroduceerd.
bron
Dan verwijs ik je bij deze naar post 203.quote:
Het klopt voor 80% van Nederland gewoon niet.quote:Op woensdag 6 september 2017 23:35 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Dan verwijs ik je bij deze naar post 203.
Bron?quote:Op woensdag 6 september 2017 23:37 schreef Tjacka het volgende:
NS is 100% van de staat. Prorail ook voor een enorm groot deel sinds vorig jaar weer onder invloed van het ministerie.
Wat een privatisering zeg.
truste miep!quote:Op woensdag 6 september 2017 23:37 schreef SuperHartje het volgende:
Nu ga ik Narcos kijken.
Slaap lekker alvast allemaal!
Ook nooit bussen van gezien. Wel buslijnen zien veranderen. Bijv. die van Connexxion naar Arriva. Weet eigenlijk niet precies wat daar de oorzaak van is.quote:Op woensdag 6 september 2017 23:39 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Er rijden nog steeds geen treinen van Veolia op het hoofdnetwerk van de staat of mis ik iets?
Bepaalde regioenen worden onderling verkocht.quote:Op woensdag 6 september 2017 23:43 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Ook nooit bussen van gezien. Wel buslijnen zien veranderen. Bijv. die van Connexxion naar Arriva. Weet eigenlijk niet precies wat daar de oorzaak van is.
quote:Op woensdag 6 september 2017 23:41 schreef Tjacka het volgende:
http://www.elsevierweekbl(...)-terugdraait-382985/
Het ov nl is breder getrokken dan de NS alleen.quote:Op woensdag 6 september 2017 23:43 schreef Tjacka het volgende:
https://www.google.nl/amp(...)prorail~a4396714/amp
dus tja, die wet is er alleen nog maar voor de vorm lol.
NS is half privaat, het is een NV waarbij de staat eigenaar is van de aandelen...quote:Op donderdag 7 september 2017 00:06 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
[..]
Het ov nl is breder getrokken dan de NS alleen.
Uit de artikelen haal ik niet dat de NS 100% van de staat is. Maar ik ben nogal moe en heb ze even snel gelezen.
Verder lees ik dat het teruggedraaid is vanwege onverwachte tekorten. Dus er heeft wel degelijk een privatisering plaatsgevonden?
Nu ga ik echt
Aanbesteding. Om de zoveel jaar wordt de concessie opnieuw aanbesteed.quote:Op woensdag 6 september 2017 23:43 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Ook nooit bussen van gezien. Wel buslijnen zien veranderen. Bijv. die van Connexxion naar Arriva. Weet eigenlijk niet precies wat daar de oorzaak van is.
Zoiets heb ik inderdaad ook begrepen.quote:Op donderdag 7 september 2017 10:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
NS is half privaat, het is een NV waarbij de staat eigenaar is van de aandelen...
ProRail is zelfde verhaal als NS.quote:Op donderdag 7 september 2017 00:06 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
[..]
Het ov nl is breder getrokken dan de NS alleen.
Uit de artikelen haal ik niet dat de NS 100% van de staat is. Maar ik ben nogal moe en heb ze even snel gelezen.
Verder lees ik dat het teruggedraaid is vanwege onverwachte tekorten. Dus er heeft wel degelijk een privatisering plaatsgevonden?
Nu ga ik echt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |