abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_173644677
registreer om deze reclame te verbergen
Ik ben het helemaal met je eens, maar de locs moeten er bij gerekend worden. Ik zei ICR9, maar bedoelde de hele stam inclusief locs, sorry.
En die 275 meter verzin ik niet, dat is de werkelijke lengte van die dingen, kan ik weinig aan doen.
  donderdag 7 september 2017 @ 20:02:16 #177
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173645079
Wauw, de spoorsector is echt totaal verknipt :')
We are shaping the future.
pi_173645242
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 19:48 schreef MTL het volgende:
Ik ben het helemaal met je eens, maar de locs moeten er bij gerekend worden. Ik zei ICR9, maar bedoelde de hele stam inclusief locs, sorry.
En die 275 meter verzin ik niet, dat is de werkelijke lengte van die dingen, kan ik weinig aan doen.
Is dat een NS dingetje dat het 275 meter moet zijn of een ILenT dingetje?
pi_173645317
registreer om deze reclame te verbergen
Eh nee, zo lang zijn die dingen gewoon?
Zit een mooie teller op de Traxx. Als ik die aan zet op 280 meter (dat is de lengte die ik in ETCS in moet voeren, afronden naar boven), dan sta ik keurig een paar meter na de plek waar ik begon met tellen stil, dus het ding is echt zo lang.
pi_173645395
Het gaat me meer om de creatieve oplossing die Dennis biedt en de achterste loc niet meerekenen. Iemand vindt dat dat wel moet, ILenT of NS zelf?
pi_173645458
Geen idee. Ik ben maar een simpele machinist :P
pi_173645497
registreer om deze reclame te verbergen
Ah de "Ik ben maar een machinist' kaart :)
pi_173645566
Nee nee, een simpele machinist :+
  donderdag 7 september 2017 @ 20:27:56 #184
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173645597
Is er ook een uitgebreide machinist? :P
We are shaping the future.
pi_173645624
Moet je bij Salatrel, Maegrim of GlenSpey wezen :P
pi_173645642
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 20:22 schreef b2py het volgende:
Ah de "Ik ben maar een machinist' kaart :)
Gebruikte jij dat excuus maar eens in plaats van aannames als feiten neer te zetten.
Bier.
pi_173645948
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 20:13 schreef MTL het volgende:
Eh nee, zo lang zijn die dingen gewoon?
Zit een mooie teller op de Traxx. Als ik die aan zet op 280 meter (dat is de lengte die ik in ETCS in moet voeren, afronden naar boven), dan sta ik keurig een paar meter na de plek waar ik begon met tellen stil, dus het ding is echt zo lang.
Heeft Bombardier daar ook iets van een miepmiep voor zoals in een Taurus of een BR189 van Siemens?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173646040
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 20:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Gebruikte jij dat excuus maar eens in plaats van aannames als feiten neer te zetten.
Ik zal vaker zo'n kaart trekken :Y
pi_173646044
quote:
14s.gif Op donderdag 7 september 2017 20:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Heeft Bombardier daar ook iets van een miepmiep voor zoals in een Taurus of een BR189 van Siemens?
Jep, precies hetzelfde (alleen her geluidje is net iets anders geloof ik). Wel miepmiep inderdaad.
  donderdag 7 september 2017 @ 20:49:37 #190
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173646235
tenor.gif


Miepmiep!
We are shaping the future.
  donderdag 7 september 2017 @ 21:37:39 #191
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_173647756
De grap is dat ProRail, ILT en NS elkaar een keer in de houtgreep hebben genomen. Sindsdien moet een trein zo gepland moet worden dat die past. Wat passen is, is nergens voorgeschreven maar NS en ProRail zeggen dat de "nuttige lengte" van een perron bepaald wordt door de kleinste van de volgende twee:
- ruimte tussen de seinen die aanwezig is (voor keren)
- de lengte van het perron

Daar wordt vervolgens 5 meter "remmarge" voor de machinist vanaf getrokken. Zo past een trein altijd langs het perron. Als een trein vooraan en achteraan geen deuren heeft (LOC, of eerste klas van SLT) is het passen langs een perron strikt gezien niet noodzakelijk mits de trein maar binnen de seinen past. Toch kan dat niet volgens de bovenstaande afspraak.

Een paar jaar geleden wilde Arriva langere treinen in Friesland laten rijden die op papier niet langs de perrons zouden passen. ProRail wilde dat niet, vervolgens is Arriva een keer 's nachts met de gewenste lengte op pad geweest. De treinen pasten inderdaad niet langs het perron maar de deuren wel. Arriva heeft de foto's opgestuurd naar ProRail en gevraagd of ze toch mochten stoppen. Uiteindelijk is het geregeld. Kortom: Er is iets te weinig can-do-mentaliteit bij NS om dit goed te regelen.
  donderdag 7 september 2017 @ 21:39:08 #192
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173647812
Mooie actie van Arriva :D
We are shaping the future.
pi_173647831
Ging dat niet om Sappemeer-Oost?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173647923
Op Achter de Hoven past de trein zeker niet in zijn geheel langs de perrons als deze uit twee stellen bestaat
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173647982
Is het relevant voor het voorbeeld welk station het exact is?
pi_173648157
neuh.

Door die post van Klaasje zie ik wel dat de sneltrein van 7.41 uit Groningen naar Leeuwarden uit 6 tot 8 bakken GTW bestaat. Wist niet dat er naast een vroege trein uit Winschoten nog eentje met drie stellen reed
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173649611
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 21:39 schreef James1988 het volgende:
Mooie actie van Arriva :D
En systeemautisme van NS.
Bier.
  donderdag 7 september 2017 @ 23:14:53 #198
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173649668
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 23:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

En systeemautisme van NS.
Dat zie je wel vaker. "Het kan niet, want het kan nou eenmaal niet."
We are shaping the future.
pi_173649783
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 21:45 schreef b2py het volgende:
Is het relevant voor het voorbeeld welk station het exact is?
Het gokken is wel leuk. Na de nuttige perronlengtes bestudeerd te hebben moet het Buitenpost zijn geweest (vanwege de genoemde sneltrein). Perron 2 richting Leeuwarden heeft een nuttige lengte van 150 meter. Als er eentje van acht bakken stopt is die 152,7 meter lang. Te kort dus volgens de norm, maar de deuren zijn allemaal langs het perron.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 8 september 2017 @ 08:19:52 #200
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_173652111
Op de internationale boemel van Arnhem naar Dsseldorf roepen ze om wanneer een ten niet helemaal langs het perron past en dat daarom de achterste deur gesloten blijft. Dat kan dus ook nog.

Je ziet dat in Nederland snel wordt gevraagd in perronverlenging, met name door NS. Soms zelfs om langere treinen dan gebruikelijk te kunnen rijden. Achterliggende ratio is altijd dat het meer capaciteit levert en dat het beter is.

Gek genoeg hoor je nooit een opmerking of het wel kosteneffectief is...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')